Рішення
від 06.05.2024 по справі 520/3823/24
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

06 травня 2024 року № 520/3823/24

Харківський окружний адміністративний суд у складі судді - Білової О.В.

розглянувши у приміщенні суду в порядку спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АВАЛОН 2020" (просп. Тракторобудівників, буд. 107, кв. 269, м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н, 61129, код ЄДРПОУ 43740369) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н, 61057, код ЄДРПОУ 43983495), Державної податкової служби України (пл. Львівська, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

До Харківського окружного адміністративного суду звернувся позивач Товариство з обмеженою відповідальністю "АВАЛОН 2020" з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Харківській області, Державної податкової служби України, в якому просить суд:

1. Визнати протиправним та повністю скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі Головного управління ДПС в Харківській області № 8976496/43740369 про відмову у реєстрації податкової накладної № 8 від 07.04.2023;

2. Визнати протиправним та повністю скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі Головного управління ДПС в Харківській області № 8976497/43740369 про відмову у реєстрації податкової накладної № 9 від 10.04.2023;

3. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 8 від 07.04.2023 року;

4. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 9 від 10.04.2023 року.

В обґрунтування позовних вимог зазначив, що Товариство з обмеженою відповідальністю «АВАЛОН 2020» (далі ТОВ «АВАЛОН 2020», Товариство) склало податкові накладні № 8 від 07.04.2023, № 9 від 10.04.2023 та направило їх на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних. Квитанцією № 9097771591 від 01.05.2023 зупинено реєстрацію податкової накладної № 8 від 07.04.2023 року, квитанцією № 9097768864 від 01.05.2023 зупинено реєстрацію податкової накладної № 9 від 10.04.2023 року та запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Позивач направив до комісії повідомлення та пояснення на розблокування податкових накладних, до яких додані документи на підтвердження реальності проведених операцій. Повідомленнями відповідача від 02.06.2023 № 8927818/43740369 та № 8927855/43740369 відповідач зазначив про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів. 12.09.2023 ТОВ «АВАЛОН 2020» отримало рішення № 8976496/43740369 про відмову у реєстрації податкової накладної № 8 від 07.04.2023 та рішення № 8976497/43740369 про відмову у реєстрації податкової накладної № 9 від 10.04.2023. 21.06.2023 Товариством до ДПС України подано скарги на рішення № 8976496/43740369 про відмову у реєстрації податкової накладної № 8 від 07.04.2023 та № 8976497/43740369 про відмову у реєстрації податкової накладної № 9 від 10.04.2023, разом з якими було долучено 44 документи. Рішеннями за результатами розгляду скарг щодо рішень про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 30.06.2023 № 53714/43740369/2 та № 53690/43740369/2 ДПС України залишило скаргу ТОВ «АВАЛОН 2020» без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкових накладних №8 від 07.04.2023 року та №9 від 10.04.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. ТОВ «АВАЛОН 2020» заперечує проти рішень № 53714/43740369/2 від 30.06.2023 року та № 53690/43740369/2 від 30.06.2023 Комісії регіонального рівня ГУ ДПС у Харківській області про відмову в реєстрації податкових накладних №8 від 07.04.2023 року та №9 від 10.04.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, вважає їх неправомірними і такими, що підлягають скасуванню.

1.2. Процесуальні дії суду

Ухвалою суду від 15.02.2024 позовну заяву було залишено без руху, надано позивачу термін - 10 календарних днів з дня отримання копії ухвали, для усунення недоліків позовної заяви.

Ухвалою судді від 04.03.2024 клопотання представника позивача про поновлення строку звернення до суду - задоволено. Визнано поважними причини пропуску строку звернення до суду та поновлено пропущений строк звернення до суду з даним позовом. Прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження у справі.

1.3. Короткий зміст відзиву на позов та відповіді на відзив.

Представник відповідачів ОСОБА_1 направив до суду відзив на позов, в якому просив відмовити в задоволенні позовних вимог, посилаючись на те, що відповідачі діяли в межах повноважень, на підставі та у спосіб, визначений чинним законодавством. До контролюючого органу на підтвердження вчинення господарської операції та настання обставин, з якими закон пов`язує виникнення податкових зобов`язань та права виписки ПН, позивачем надано повідомлення з документами у підтвердження реальності здійснення господарських операції. За результатами розгляду наданих документів, підприємству відповідно до повідомлень від 02.06.2024 № 8927855/43740369 та від 02.06.2023 № 8927818/43740369 запропоновано надати додаткові пояснення та документи документи по взаємовідносинах з перевізником (договір, розрахункові документи, рахунок на оплату, акт виконаних робіт). Вищеперелічені документи необхідні для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. У зв`язку з ненаданням документів, зазначених у вищевказаних повідомленнях, рішеннями відповідача № 8976497/43740369 та № 8976496/43740369 відмовлено у реєстрації спірних ПН.

Позивач не погодився з доводами відзиву та направив до суду відповідь на відзив, в якій зазначив, що позивачем було подано до Головного управління ДПС у Харківській області пояснення, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, а також копії документів, серед яких такі як рахунки на оплату, видаткові накладні, товарно-транспортні накладні, платіжні інструкції, договори. Таким чином, на момент направлення комісією регіонального рівня повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, таке повідомлення уже направлялось без достатніх на це підстав. Першою подією щодо виникнення податкових зобов`язань є дата зарахування коштів від покупця на банківський рахунок платника податку як оплата товарів, що підлягають постачанню. Позивачем було подано до Головного управління ДПС у Харківській області пояснення, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, а також копії документів, серед яких Копії договору поставки № 06/04/23 від 06.04.2023, рахунку на оплату № 19 від 06.04.2023, копії платіжних інструкцій № 1622 від 06.04.2023, № 1623 від 07.04.2023 та № 1624 від 10.04.2023.

2. ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДОМ

ТОВ «АВАЛОН 2020» є юридичною особою, зареєстрованою у встановленому законодавством порядку, ідентифікаційний код юридичної особи 43740369.

ТОВ «АВАЛОН 2020» перебуває на податковому обліку в ГУ ДПС у Харківській області (Київська ДПІ (Салтівський район м. Харкова) з 31 липня 2020 року.

Товариство перебуває на загальній системі оподаткування і зареєстроване, як платник податку на додану вартість з 31.07.2020 за індивідуальним податковим номером 437403620388.

З моменту створення та по теперішній час ТОВ не мало та не має податкового боргу. Вказане підтверджується, зокрема, відомостями з веб-сайту ДПС України, даними інтегрованих карток платника податків, а також податковою звітністю, яка своєчасно складається та подається до контролюючого органу.

Основним КВЕД ТОВ «АВАЛОН 2020» є неспеціалізована оптова торгівля.

01 січня 2023 року між ТОВ «АВАЛОН 2020» (Орендар) та ФОП ОСОБА_2 (Орендодавець) укладено договір оренди № б/н, за умовами якого Орендодавець зобов`язується передати, а Орендар зобов`язується прийняти у строкове платне користування об`єкт оренди - нежитлове приміщення під склад, загальною площею 111 кв. м., яке знаходиться за адресою: 61072, м. Харків, в`їзд Ващенківський, буд. 4 для використання його з метою здійснення орендарем своєї діяльності. Строк оренди до 31.12.2023.

17 червня 2021 року між ТОВ «АВАЛОН 2020» (Орендар) та ТОВ «Альянс» (Орендар) укладено договір оренди № 8, за умовами якого Орендодавець передає, а Орендар приймає в термінове платне користування нежитлове приміщення під склад, загальною площею 429,0 кв. м., що знаходиться за адресою: м. Харків, пров. Динамічний, буд. 6. Також орендарю передається право користування частиною землі, на якій така нерухомість розташована. Згідно з додатковою угодою №1 від 11.06.2023 до Договору оренди № 8 від 17.06.2021, строк оренди до 31.05.2024.

Таким чином, у Товариства з обмеженою відповідальністю «АВАЛОН 2020» наявні складські приміщення для здійснення господарської діяльності.

6 квітня 2023 року ТОВ «АВАЛОН 2020» (Постачальник) укладено договір поставки № 06/04/2023 з ТОВ «Лебединський комплекс» (Покупець), за умовами якого Постачальник зобов`язується передавати у власність Покупцеві металовироби в асортименті, надалі «Товар», а Покупець зобов`язується приймати і оплачувати вартість вказаного товару.

Згідно з п. 1.3 Договору, умови даного Договору розповсюджуються на поставку кожної партії Товару Постачальником Покупцю. Під партією товару розуміють асортимент та кількість Товару, який вказаний в одній видатковій та товарно-транспортній накладній, оформленій в порядку виконання цього Договору.

Пунктом 6.3.1. Договору визначено, що оплата за Товар здійснюється в безготівковій формі шляхом перерахування коштів на банківський рахунок Продавця на умовах 100% попередньої оплати або у інший строк попередньо погоджений Сторонами та зафіксований в додатках до даного Договору.

Платіжними інструкціями № 1622 від 06.04.2023, № 1623 від 07.04.2023 та № 1624 від 10.04.2023 ТОВ «Лебединський комплекс» перерахувало ТОВ «АВАЛОН 2020» грошові кошти у загальному розмірі 792 000,14 грн з ПДВ.

13 квітня 2023 року між ТОВ «АВАЛОН 2020» та ТОВ «Лебединський комплекс» було підписано Видаткову накладну № 27 до Договору поставки № 06/04/23 від 06.04.2023, відповідно до якої ТОВ «АВАЛОН 2020» передало, а ТОВ «Лебединський комплекс» прийняло наступні металовироби: 1. Прокат арматурний № 12мм А500С, МІРА 12м. 2. Прокат арматурний № 28мм А500С, МІРА 12м. 3. Прокат сталевий круглий (кл. А240С) ф10мм,ст.3пс, міра 6м. 4. Прокат сталевий круглий (кл. А240С) ф12мм,ст.3пс,міра 6м. 5. Круг ф16 235JR, міра 6м (імпорт). 6. Кутик 35х35х3мм ст.3ПС МІРА. 7. Прокат арматурний № 10мм А500С, МІРА 12м. 8. Кутик 50х50х5мм ст. S235JR,MIP 6м (імпорт). 9. Кутик 63х63х6мм ст. ЗПС МІРА. 10. Кутик 75х75х5мм 235JR МІРА 12м (імпорт). 11. Кутик 100х100х7 мм ст. ЗПС МІРА. 12. Лист г/к 2мм, ст. ЗПС/СП 1,0х2,0м. 13. Лист г/к 2мм, ст. ЗПС/СП 1,25х2,5м. 14. Лист г/к 3мм, ст. ЗПС/СП 1,0х2,0м. 15. Лист г/к 6мм, ст. ЗПС/СП 1,5х6,0м. 16. Лист г/к 10мм, 1,5х6, м S235JR (імпорт). 17. Труба проф. 20х20х2мм МІРА 6м. 18. Труба проф. 25х25х2мм МІРА 6м. 19. Труба проф. 40х40х2мм МІРА 6м. 20. Труба проф. 50х50х2,0мм МІРА 6м. 21. Труба проф. 50х50х3,0мм МІРА 6м. 22. Труба проф. 50х50х4,0мм МІРА 6м. 23. Труба проф. 60х40х2,0мм МІРА 6м. 24. Труба проф. 80х40х3,0мм МІРА 6м. 25. Труба проф. 100х100х4мм МІРА 12м. 26. Швелер г/к № 8У ст. ЗПС МІРА. 27. Швелер г/к № 14П ст. ЗПС МІРА. 28. Швелер г/к № 18П ст. ЗПС МІРА. 29. Смуга 25х4мм,ст. ЗПС МІРА 6м. 30. Кутик 50х50х5мм ст. ЗПС МІРА 6м.

Загальна вартість поставлених металовиробів за видатковою накладною складає 633 171,45 грн з ПДВ.

Факт транспортування товару на користь ТОВ «Лебединський комплекс» підтверджується оформленою товарно-транспортною накладною № 27 від 13.04.2023.

21 квітня 2023 року між ТОВ «АВАЛОН 2020» та ТОВ «Лебединський комплекс» було підписано Видаткову накладну № 28 до Договору поставки №06/04/23 від 06.04.2023, відповідно до якої ТОВ «АВАЛОН 2020» передало, а ТОВ «Лебединський комплекс» прийняло електроди «Моноліт» РЦ 3мм (2,5 кг.) та електроди «Моноліт» РЦ 4мм (5 кг.) загальною вартістю 29 863,30 грн з ПДВ.

Факт транспортування товару на користь ТОВ «Лебединський комплекс» підтверджується оформленою товарно-транспортною накладною № 28 від 21.04.2023.

24 квітня 2023 року між ТОВ «АВАЛОН 2020» та ТОВ «Лебединський комплекс» було підписано Видаткову накладну № 29 до Договору поставки №06/04/23 від 06.04.2023, відповідно до якої ТОВ «АВАЛОН 2020» передало, а ТОВ «Лебединський комплекс» прийняло балку №20 S235JR/S275JR. 12м загальною вартістю 6 756,91 грн з ПДВ.

Факт транспортування товару на користь ТОВ «Лебединський комплекс» підтверджується оформленою товарно-транспортною накладною № 29 від 24.04.2023.

27 квітня 2023 року між ТОВ «АВАЛОН 2020» та ТОВ «Лебединський комплекс» було підписано Видаткову накладну № 30 до Договору поставки №06/04/23 від 06.04.2023, відповідно до якої ТОВ «АВАЛОН 2020» передало, а ТОВ «Лебединський комплекс» прийняло наступні металовироби: 1. Труба проф. 40x25мм 2,0 мм 6м. 2. Лист ПВЛ 306 1000x2500. 3. Смуга 80 мм 6,0 мм, S235 JR, 6м.

Загальна вартість поставлених металовиробів за видатковою накладною складає 122208,48 грн з ПДВ.

З метою забезпечення можливості поставити металовироби по Договору поставки № 06/04/23 від 06.04.2023 ТОВ «АВАЛОН 2020» залучило наступних виробників та постачальників товарів: - ТОВ «Фірма «ВІКАНТ»; ТОВ «АТЛАНТ БУД СХІД»; ТОВ «ВАРТІС»; ТОВ «АВ метал груп».

В рамках договору поставки № 1322723 ХП від 11.04.2023, ТОВ «Фірма «ВІКАНТ» було виставлено ТОВ «АВАЛОН 2020» рахунок-фактуру № 18522 від 10 квітня 2023 року на оплату металовиробів загальною вартістю 611 409,36 грн з ПДВ, а саме: 1. Прокат арматурний № 12мм А500С, МІРА 12м. 2. Прокат арматурний № 28мм А500С, МІРА 12м. 3. Прокат сталевий круглий (кл. А240С) ф10мм,ст.3пс, міра 6м. 4. Прокат сталевий круглий (кл. А240С) ф12мм,ст.3пс,міра 6м. 5. Круг ф16 235JR, міра 6м (імпорт). 6. Кутик 35х35х3мм ст.3ПС МІРА. 7. Прокат арматурний № 10мм А500С, МІРА 12м. 8. Кутик 50х50х5мм ст. S235JR,MIP 6м (імпорт). 9. Кутик 63х63х6мм ст. ЗПС МІРА. 10. Кутик 75х75х5мм 235JR МІРА 12м (імпорт).11. Кутик 100х100х7 мм ст. ЗПС МІРА. 12. Лист г/к 2мм, ст. ЗПС/СП 1,0х2,0м. 13. Лист г/к 2мм, ст. ЗПС/СП 1,25х2,5м. 14. Лист г/к 3мм, ст. ЗПС/СП 1,0х2,0м. 15. Лист г/к 6мм, ст. ЗПС/СП 1,5х6,0м. 16. Лист г/к 10мм, 1,5х6, м S235JR (імпорт). 17. Труба проф. 20х20х2мм МІРА 6м. 18. Труба проф. 25х25х2мм МІРА 6м. 19. Труба проф. 40х40х2мм МІРА 6м. 20. Труба проф. 50х50х2,0мм МІРА 6м. 21. Труба проф. 50х50х3,0мм МІРА 6м. 22. Труба проф. 50х50х4,0мм МІРА 6м. 23. Труба проф. 60х40х2,0мм МІРА 6м. 24. Труба проф. 80х40х3,0мм МІРА 6м. 25. Труба проф. 100х100х4мм МІРА 12м. 26. Швелер г/к № 8У ст. ЗПС МІРА. 27. Швелер г/к № 14П ст. ЗПС МІРА. 28. Швелер г/к № 18П ст. ЗПС МІРА. 29. Смуга 25х4мм,ст. ЗПС МІРА 6м. 30. Кутик 50х50х5мм ст. ЗПС МІРА 6м.

13 квітня 2023 року між ТОВ «Фірма «ВІКАНТ» та ТОВ «АВАЛОН 2020» було підписано видаткову накладну № 14989 та товарно-транспортну накладну № 128948 про передачу металовиробів загальною вартістю 609 580,93 грн з ПДВ, а саме: 1. Прокат арматурний № 12мм А500С, МІРА 12м. 2. Прокат арматурний № 28мм А500С, МІРА 12м. 3. Прокат сталевий круглий (кл. А240С) ф10мм,ст.3пс, міра 6м. 4. Прокат сталевий круглий (кл. А240С) ф12мм,ст.3пс,міра 6м. 5. Круг ф16 235JR, міра 6м (імпорт). 6. Кутик 35х35х3мм ст.3ПС МІРА. 7. Прокат арматурний № 10мм А500С, МІРА 12м. 8. Кутик 50х50х5мм ст. S235JR,MIP 6м (імпорт). 9. Кутик 63х63х6мм ст. ЗПС МІРА. 10. Кутик 75х75х5мм 235JR МІРА 12м (імпорт). 11. Кутик 100х100х7 мм ст. ЗПС МІРА. 12. Лист г/к 2мм, ст. ЗПС/СП 1,0х2,0м. 13. Лист г/к 2мм, ст. ЗПС/СП 1,25х2,5м. 14. Лист г/к 3мм, ст. ЗПС/СП 1,0х2,0м. 15. Лист г/к 6мм, ст. ЗПС/СП 1,5х6,0м. 16. Лист г/к 10мм, 1,5х6, м S235JR (імпорт). 17. Труба проф. 20х20х2мм МІРА 6м. 18. Труба проф. 25х25х2мм МІРА 6м. 19. Труба проф. 40х40х2мм МІРА 6м. 20. Труба проф. 50х50х2,0мм МІРА 6м. 21. Труба проф. 50х50х3,0мм МІРА 6м. 22. Труба проф. 50х50х4,0мм МІРА 6м. 23. Труба проф. 60х40х2,0мм МІРА 6м. 24. Труба проф. 80х40х3,0мм МІРА 6м. 25. Труба проф. 100х100х4мм МІРА 12м. 26. Швелер г/к № 8У ст. ЗПС МІРА. 27. Швелер г/к № 14П ст. ЗПС МІРА. 28. Швелер г/к № 18П ст. ЗПС МІРА. 29. Смуга 25х4мм,ст. ЗПС МІРА 6м. 30. Кутик 50х50х5мм ст. ЗПС МІРА 6м.

Платіжними інструкціями № 1291 від 12.04.2023 та № 1292 від 13.04.2023 ТОВ «АВАЛОН 2020» перерахувало ТОВ «Фірма «ВІКАНТ» грошові кошти у загальному розмірі 611 409,36 грн.

У рамках договору поставки, ТОВ «АТЛАНТ БУД СХІД» було виставлено ТОВ «АВАЛОН 2020» рахунок-фактуру № МОА-011898 від 19 квітня 2023 року на оплату електродів «Моноліт» РЦ 3мм (2,5 кг.) та електродів «Моноліт» РЦ 4мм (5 кг.) загальною вартістю 28 750,32 грн з ПДВ.

21 квітня 2023 року між ТОВ «АТЛАНТ БУД СХІД» та ТОВ «АВАЛОН 2020» було підписано видаткову накладну № МОА-163940 про передачу електродів «Моноліт» РЦ 3мм (2,5 кг.) та електродів «Моноліт» РЦ 4мм (5 кг.) загальною вартістю 28 750,32 грн з ПДВ.

Платіжними інструкціями № 1329 від 28.04.2023 та № 1331 від 01.05.2023 ТОВ «АВАЛОН 2020» перерахувало ТОВ «АТЛАНТ БУД СХІД» грошові кошти у загальному розмірі 28 750,32 грн.

У рамках договору поставки, ТОВ «ВАРТІС» було виставлено ТОВ «АВАЛОН 2020» рахунок-фактуру № 20905 від 14 квітня 2023 року на оплату балки №20 S235JR/S275JR. 12м загальною вартістю 6 497,02 грн з ПДВ. 24 квітня 2023 року між ТОВ «ВАРТІС» та ТОВ «АВАЛОН 2020» було підписано видаткову накладну № 10665 про передачу балки №20 S235JR/S275JR. 12м загальною вартістю 6 497,02 грн з ПДВ.

Платіжною інструкцією № 1294 від 14.04.2023 ТОВ «АВАЛОН 2020» перерахувало ТОВ «ВАРТІС» грошові кошти у сумі 6 497 грн.

У рамках договору поставки, ТОВ «АВ метал груп» було виставлено ТОВ «АВАЛОН 2020» рахунок-фактуру № 500226346 від 24 квітня 2023 року на оплату труби профільної 40x25мм 2,0 мм 6м загальною вартістю 47 465,00 грн з ПДВ, рахунок-фактуру № 500226365 від 24 квітня 2023 року на оплату труби профільної 40x25мм 2,0 мм 6м загальною вартістю 37 972,01 грн з ПДВ, рахунок- фактуру № 500226317 від 24 квітня 2023 року на оплату листа ПВЛ 306 1000x2500 та смуги 80 мм 6,0 мм, S235 JR, 6м загальною вартістю 31 112,05 грн з ПДВ. 27 квітня 2023 року між ТОВ «АВ метал груп» та ТОВ «АВАЛОН 2020» було підписано видаткові накладні № 5162867, № 5162837, № 5164110 та товарно-транспортну накладну № АВ05270423-0108 про передачу металовиробів загальною вартістю 116 549,06 грн з ПДВ, а саме: 1. Труба проф. 40x25мм 2,0 мм 6м. 2. Лист ПВЛ 306 1000x2500. 3. Смуга 80 мм 6,0 мм, S235 JR, 6м.

Платіжними інструкціями № 1316 від 24.04.2023, № 1317 від 24.04.2023 та № 1318 від 25.04.2023 ТОВ «АВАЛОН 2020» перерахувало ТОВ «АВ метал груп» грошові кошти у загальному розмірі 116 549,06 грн.

За правилами першої події - датою зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, на отриману суму попередньої оплати Товариство з обмеженою відповідальністю «АВАЛОН 2020» відповідно до вимог пункту 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України склало на ТОВ «Лебединський комплекс» податкові накладні № 7 від 6 квітня 2023 року на загальну суму 240 000,00 грн з ПДВ, № 8 від 7 квітня 2023 року на загальну суму 300 000,00 грн з ПДВ та № 9 від 10 квітня 2023 року на загальну суму 252 000,14 грн з ПДВ та подало їх на реєстрацію до ЄРПН.

Квитанцією № 9097771591 від 01.05.2023 зупинено реєстрацію податкової накладної № 8 від 07.04.2023 року, квитанцією № 9097768864 від 01.05.2023 зупинено реєстрацію податкової накладної № 9 від 10.04.2023 року та запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

26 травня 2023 року ТОВ «АВАЛОН 2020» направило до комісії регіонального рівня Головного управління ДПС у Харківській області Пояснення та документи, які підтверджують необхідність реєстрації податкових накладних № 8 від 07.04.2023 року та № 9 від 10.04.2023 року.

До пояснень було додано наступні документи: 1. Копія видаткової накладної № 27 від 13.04.2023. 2. Копія видаткової накладної № 28 від 21.04.2023. 3. Копія видаткової накладної № 29 від 24.04.2023. 4. Копія видаткової накладної № 30 від 27.04.2023. 5. Копія рахунку на оплату № 19 від 06.04.2023. 6. Копія договору поставки № 06/04/23 від 06.04.2023. 7. Копія платіжної інструкції № 1622 від 06.04.2023. 8. Копія платіжної інструкції № 1623 від 07.04.2023. 9. Копія платіжної інструкції № 1624 від 10.04.2023. 10. Копія рахунку-фактури № 20905 від 14.04.2023. 11. Копія платіжної інструкції № 1294 від 14.04.2023. 12. Копія видаткової накладної № 10665 від 24.04.2023. 13. Копія рахунку-фактури № МОА-011898 від 19.04.2023. 14. Копія платіжної інструкції № 1329 від 28.04.2023. 15. Копія платіжної інструкції № 1331 від 01.05.2023. 16. Копія видаткової накладної № МОА-163940 від 21.04.2023. 17. Копія рахунку на оплату № 500226317 від 24.04.2023. 18. Копія рахунку на оплату № 500226346 від 24.04.2023. 19. Копія рахунку на оплату № 500226365 від 24.04.2023. 20. Копія платіжної інструкції № 1316 від 24.04.2023. 21. Копія платіжної інструкції № 1317 від 24.04.2023. 22. Копія платіжної інструкції № 1318 від 25.04.2023. 23. Копія видаткової накладної № 5162837 від 27.04.2023. 24. Копія видаткової накладної № 5162867 від 27.04.2023. 25. Копія видаткової накладної № 5164110 від 27.04.2023. 26. Копія товарно-транспортної накладної № AB05270423-0108 від 27.04.2023. 27. Копія рахунку-фактури № 18522 від 10.04.2023. 28. Копія договору № 1322723ХП від 11.04.2023 (2 файли). 29. Копія платіжної інструкції № 1291 від 12.04.2023. 30. Копія платіжної інструкції № 1292 від 13.04.2023. 31. Копія видаткової накладної № 14989 від 13.04.2023. 32. Копія товарно-транспортної накладної № 128948 від 13.04.2023. 33. Копія договору-заявки № 13042023 від 13.04.2023. 34. Копія договору-заявки № 21042023 від 21.04.2023. 35. Копія договору-заявки № 24042023 від 24.04.2023. 36. Копія акту здачі-прийняття робіт № 13042023. 37. Копія акту здачі-прийняття робіт № 21042023. 38. Копія акту здачі-прийняття робіт № 27042023. 39. Копія рахунку № 46/01 від 02.05.2023. 40. Копія платіжної інструкції № 1357 від 09.05.2023. 41. Копія товарно-транспортної накладної № 27 від 13.04.2023. 42. Копія товарно-транспортної накладної № 28 від 21.04.2023. 43. Копія товарно-транспортної накладної № 29 від 24.04.2023.

Разом з Поясненнями 26.05.2023 до комісії регіонального рівня Головного управління ДПС у Харківській області позивачем було подано весь перелік первинних документів на підтвердження здійснення господарських операцій, у тому числі договори, товарно-транспортні накладні, рахунки-фактури тощо, що підтверджують здійснення ТОВ «АВАЛОН 2020» постачання ТОВ «Лебединський комплекс» металовиробів. Крім того, разом з поясненнями до комісії були надані платіжні інструкції, що є розрахунковими документами та підтверджують подію отримання передплати.

Повідомленнями від 02.06.2023 № 8927818/43740369 та № 8927855/43740369 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних вказано надати додаткові документи, а саме:

- Копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них;

- Розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

В додатковій інформації зазначено відсутні документи по взаємовідносинам з перевізником (договір, розрахункові документи, рахунок на оплату, акт виконаних робіт).

Рішеннями відповідача № 8976497/43740369 та № 8976496/43740369 відмовлено у реєстрації спірних податкових накладних

В обґрунтування спірних рішень зазначено, що підставою для відмови у реєстрації податкових накладних стало ненадання /часткове ненадання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладених платником податку.

21.06.2023 Товариством до ДПС України подано скарги на рішення № 8976496/43740369 про відмову у реєстрації податкової накладної № 8 від 07.04.2023 та № 8976497/43740369 про відмову у реєстрації податкової накладної № 9 від 10.04.2023, до яких долучено 44 документи.

Рішеннями за результатами розгляду скарг щодо рішень про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 30.06.2023 № 53714/43740369/2 та № 53690/43740369/2 ДПС України залишило скаргу ТОВ «АВАЛОН 2020» без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкових накладних №8 від 07.04.2023 року та №9 від 10.04.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних - без змін, у зв`язку з ненаданням платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Позивач вважає спірні рішення контролюючого органу необґрунтованими, у зв`язку з чим звернувся до суду з даним позовом.

3. ПОЗИЦІЯ СУДУ

3.1. Оцінка доводів учасників справи і поданих до суду доказів

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та доводам сторін, суд зазначає про таке.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до змісту частини першої статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Частиною першою статті 6 КАС України закріплено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визначаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

Згідно з частиною другою наведеної статті, суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини (надалі ЄСПЛ).

Спеціальним законодавчим актом, який регулює спірні правовідносини, є Податковий кодекс України (надалі ПК України).

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п. 201.7 ст. 201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Згідно п. 187.1 ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на рахунок платника податку в банку/небанківському надавачу платіжних послуг як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг, оплата яких здійснюється електронними грошима, - дата зарахування електронних грошей платнику податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, на електронний гаманець, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", незалежно від дати накладення електронного підпису.

Вимоги щодо оформлення податкових накладних, їх видачі та внесення до ЄРПН встановлені ст. 201 Податкового Кодексу України.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПКУ на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Так, згідно п. 201.10 ст. 201 ПКУ при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платника податку.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Згідно з п.201.16. ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

11 грудня 2019 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», якою, зокрема, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165).

Відповідно до п. 10 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Підпунктами 2, 3 пункту 11 Порядку №1165 визначено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Пунктами 4,5,6 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520, зареєстрованого в МЮУ 13 грудня 2019 р. за № 1245/34216 (далі Порядок №520) визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Згідно з п. 7 Порядку № 520, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2017 року за № 959/30827.

Згідно з п.п. 9-11 Порядку № 520, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:

або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;

або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;

або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.

Додаткові письмові пояснення та копії документів, зазначені в абзаці шостому цього пункту, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2017 року за № 959/30827 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01 червня 2020 року № 261).

За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.

Критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, затверджені Постановою КМУ № 1165 від 11.12.2019.

Так, підставою для зупинення реєстрації спірних податкових накладних була відповідність ПН/РК п.1 «Критерiiв ризиковостi здiйснення операцій», відповідно до якого: Обсяг постачання товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовним кодом такого товару, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі за відсутності такого товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовного коду товару у врахованій таблиці даних платника податку.

Суд зазначає, що оскаржувані рішення Комісії ДПС є актами індивідуальної дії.

Правовий акт індивідуальної дії, виданий суб`єктом владних повноважень - документ, прийнятий із метою реалізації положень нормативно-правового акту (актів) щодо конкретної життєвої ситуації, не містить загальнообов`язкових правил поведінки та стосується прав і обов`язків чітко визначеного суб`єкта (суб`єктів), якому він адресований. Загальною рисою, яка відрізняє індивідуальні акти управління, є їх виражений правозастосовний характер.

Головною рисою таких актів є їхня конкретність (гранична чіткість), а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб`єктами адміністративного права, які видають такі акти; розв`язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата конкретної особи або осіб; виникнення конкретних адміністративно-правових відносин, обумовлених цими актами; чітка відповідність такого акта нормам чинного законодавства.

Натомість, оскаржувані рішення органу ДПС не відповідають критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії, та породжують їх неоднозначне трактування, що в свою чергу, впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником додатків виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.

Зазначений висновок узгоджується з практикою Європейського суду з прав людини, рішення якого відповідно до статті 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» від 23.02.2006 року є джерелом права.

У рішенні від 13 грудня 2001 року у справі «Церква Бесарабської Митрополії проти Молдови» Європейський суд з прав людини зазначив, що закон має бути доступним та передбачуваним, тобто вираженим з достатньою точністю, щоб дати змогу особі в разі необхідності регулювати його положеннями свою поведінку.

На державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок ("Лелас проти Хорватії", заява № 55555/08, п. 74, від 20 травня 2010 року; "Тошкуце та інші проти Румунії", заява №36900/03, п. 37, від 25 листопада 2008 року) і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах.

Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків ("Лелас проти Хорватії", п. 74).

Судом встановлено, що у квитанціях про зупинення реєстрації спірних податкових накладних не зазначено конкретного переліку документів, необхідних для прийняття рішення про їх реєстрацію.

Разом з тим, можливість надання платником податків переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання на реєстрації податкових накладних, напряму залежить від чіткого формулювання податковим органом позиції про те, під який саме критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій підпадає платник податку, та які саме документи мають бути подані для усунення перешкод в реєстрації податкової накладної.

При цьому, суд вважає за необхідне зазначити, що у рішенні від 20 жовтня 2011 року Рисовський проти України ЄСПЛ підкреслив особливу важливість принципу належного урядування. Він передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб. Зокрема, на державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок і сприятимуть юридичній визначеності у цивільних правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси. Згідно з пунктом 71 вказаного рішення державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків. Ризик будь-якої помилки державного органу повинен покладатися на саму державу, а помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються.

Відповідачем, ГУ ДПС у Харківській області на адресу позивача направлені повідомлення про необхідність надання відповідних пояснень та/або документів від 02.06.2023 № 8927818/43740369 та № 8927855/43740369, в яких зазначені документи, які вже надавалися податковому органу на розблокування податкових накладних із поясненнями та з додаванням відповідних первинних документів, які засвідчують придбання товарів, поставлених на адресу ТОВ «Лебединський комплекс» за спірними податковими накладними.

Також разом з Поясненнями 26.05.2023 до комісії регіонального рівня Головного управління ДПС у Харківській області позивачем було подано весь перелік первинних документів на підтвердження здійснення господарських операцій, у тому числі договори, товарно-транспортні накладні, рахунки-фактури тощо, що підтверджують здійснення ТОВ «АВАЛОН 2020» постачання ТОВ «Лебединський комплекс» металовиробів. Крім того, разом з поясненнями до комісії були надані платіжні інструкції, що є розрахунковими документами та підтверджують факт продажу товарів, які підтверджують отримання авансу та є підставою для виписки спірних податкових накладних.

Суд звертає увагу, що спірні податкові накладні № 8 від 07.04.2023 року, № 9 від 10.04.2023 року було виписано за подією передоплати.

На підтвердження події передоплати позивачем надано відповідачу, зокрема копію рахунку на оплату № 19 від 06.04.2023, копію платіжної інструкції № 1622 від 06.04.2023, копію платіжної інструкції № 1623 від 07.04.2023, копія платіжної інструкції № 1624 від 10.04.2023.

На підтвердження події поставки було надано копії видаткових накладних, товарно транспортних накладних та інші документи.

Отримання авансу, фактична поставка товару, в тому числі його транспортування за вказаними податковими накладними були в повному обсязі підтверджені позивачем належними документами, поданими ним на розблокування податкових накладних.

Повідомленнями від 02.06.2023 № 8927818/43740369 та № 8927855/43740369 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних вказано надати додаткові документи, а саме:

- Копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них.

- Розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

В додатковій інформації зазначено відсутні документи по взаємовідносинам з перевізником (договір, розрахункові документи, рахунок на оплату, акт виконаних робіт).

Водночас, позивачем при подання повідомлення та пояснень на розблокування податкової накладної від 26.05.2023 подавалися на адресу податкового органу документи на підтвердження взаємовідносин з перевізником, зокрема: Договір-заявка 13042023 від 13.04.2023, Договір-заявка 21042023 від 21.04.2023, Договір-заявка 24042023 від 24.04.2023; Акт здачі-прийняття робіт №13042023; Акт здачі-прийняття робіт №21042023; Акт здачі-прийняття робіт №'27042023; Рахунок 46/01 від 02.05.2023; Платіжна інструкція №1357 09.05.2023.

Відтак, станом на момент направлення податковим органом повідомлень від 02.06.2023 № 8927818/43740369 та № 8927855/43740369, документи, які зазначені в повідомленнях, вже були в наявності у останнього.

Відтак, саме по собі направлення вказаних повідомлень було безпідставним та необґрунтованим.

В обґрунтування спірних рішень зазначено, що підставою для відмови у реєстрації податкових накладних стало ненадання /часткове ненадання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладаної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладених платником податку.

В додатковій інформації відомості не зазначені.

Відтак, підставою відмови в реєстрації спірних податкових накладних було ненадання документів, які запитувались ГУ ДПС у Харківській області в повідомленнях від 02.06.2023.

В той же час, як вже було зазначено судом, станом на день направлення податковим органом вказаних повідомлень зазначені в них документи вже були надані позивачем та перебували в розпорядженні ГУ ДПС у Харківській області.

Жодних зауважень чи претензій до правоздатності і дієздатності юридичних осіб, які є сторонами правочину, відповідності правочину вимогам закону контролюючим органом не пред`являлось.

На час укладання та виконання договору позивач та його контрагент були зареєстровані як юридичні особи та були платниками ПДВ. Відповідачами не надано до суду доказів того, що укладені між позивачем та контрагентами у вказаних правовідносинах договори в судовому порядку оспорювався, рішень суду з приводу визнання вищевказаних договорів недійсними, що набули законної сили, до матеріалів справи не надано.

З огляду на встановлені в ході судового розгляду справи обставини, суд приходить до висновку про недоведеність відповідачем - ГУ ДПС у Харківській області правомірності прийняття рішень про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, безпідставне направлення Повідомлень і як наслідок, необґрунтоване та безпідставне винесення податковим органом спірних рішень про відмову в реєстрації податкових накладних, з огляду на що рішення від 12.06.2023 № 8976496/43740369 та № 8976497/43740369 є протиправними та підлягають скасуванню.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в ЄРПН податкових накладних № 8 від 07.04.2023 року та №9 від 10.04.2023 року, судом встановлено наступне.

Відповідно до п.19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);

неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.

Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

3.2. Висновки за результатами розгляду справи

Виходячи з правової оцінки встановлених в ході розгляду справи обставин та доводів сторін, суд з метою ефективного захисту прав та інтересів позивача від порушень з боку суб`єкта владних повноважень приходить до висновку, що оскаржувані рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є необґрунтованими, оскільки платником податків - позивачем надано необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковими накладними, у реєстрації яких було відмовлено, а тому є такими, що підлягають скасуванню, а позовні вимоги про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 8 від 07.04.2023 року та № 9 від 10.04.2023 року, як похідні вимоги, є також обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до приписів ч. 1 ст. 139 КАС України.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 19, 139, 241-247, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "АВАЛОН 2020" задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі Головного управління ДПС в Харківській області № 8976496/43740369 про відмову у реєстрації податкової накладної № 8 від 07.04.2023.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі Головного управління ДПС в Харківській області № 8976497/43740369 про відмову у реєстрації податкової накладної № 9 від 10.04.2023.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 8 від 07.04.2023 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 9 від 10.04.2023 року.

Стягнути з Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ ВП 43983495) за рахунок бюджетних асигнувань витрати по оплаті судового збору на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "АВАЛОН 2020" (просп. Тракторобудівників, буд. 107, кв. 269, м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н, 61129, код ЄДРПОУ43740369) у розмірі 3028,00 грн (три тисячі двадцять вісім гривень 00 копійок).

Стягнути з Державної податкової служби України (Львівська площа, буд.8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) за рахунок бюджетних асигнувань витрати по оплаті судового збору на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "АВАЛОН 2020" (просп. Тракторобудівників, буд. 107, кв. 269, м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н, 61129, код ЄДРПОУ 43740369) у розмірі 3028,00 грн (три тисячі двадцять вісім гривень 00 копійок).

Учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів шляхом подачі апеляційної скарги до Другого апеляційного адміністративного суду з дня складення повного тексту судового рішення.

Повний текст рішення складено 06.05.2024.

Суддя Білова О.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.05.2024
Оприлюднено08.05.2024
Номер документу118844885
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —520/3823/24

Ухвала від 24.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 16.09.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Курило Л.В.

Ухвала від 02.09.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Курило Л.В.

Ухвала від 18.07.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 19.06.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 07.06.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Рішення від 06.05.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Білова О.В.

Ухвала від 04.03.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Білова О.В.

Ухвала від 15.02.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Білова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні