Справа № 175/4794/24
Провадження № 2-а/175/28/24
Рішенням
Іменем України
03 травня 2024 року смт. Слобожанське
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області у складі:
головуючого судді Реброва С.О.
при секретареві Гейко К.С.
за участю:
представника позивача Павленко О.Г.
представника відповідача Гречнєвої Н.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Головифермерського господарства Лісних ферма «Елена» Лісної Олени Іванівни до Дніпровського районного ТЦК та соціальної підтримки в особі начальника полковника Вольнікова О.О. про скасування постанови №15-ССЗ від 27 лютого 2024 року -
встановив:
У квітні 2024 року позивач звернулась до суду з адміністративним позовом, в якому просить суд: визнати поважними причини пропуску строку на оскарження постанови по справі про адміністративне правопорушення та поновити строк на оскарження постанові по справі про адміністративне правопорушення. Скасувати постанову про адміністративне правопорушення № 15-ССЗ від 27 лютого 2024 року у справі про адміністративне правопорушення за ч. 2 ст. 210 КУпАП про накладення на ОСОБА_1 як голову фермерського господарства Лісних ферми «Елена» штрафу в розмірі 5 100 грн. Закрити провадження по справі відносно ОСОБА_1 як голови фермерського господарства Лісних ферми «Елена» на підставі п.1 ч.1 ст.247 КУпАП за відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 27 лютого 2024 року відносно ОСОБА_1 , як голови фермерського господарства Лісних ферми «Елена» начальником ІНФОРМАЦІЯ_1 полковником ОСОБА_2 винесено постанову № 15-ССЗ, якою позивач визнана винною у скоєнні адміністративного правопорушення за ч.2 ст.210 Кодексу України про адміністративні правопорушення (порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію в особливий період) і на неї накладено штраф у розмірі 5100 ( п`ять тисяч сто) гривень 00 коп.
Як зазначено в постанові, згідно пункту 15 Постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2000 року №1921 «Про затвердження положення про військово-транспортний обов`язок в редакції постанови КМУ від 17 червня 2015 року № 405) керівники підприємства, установ та організацій подають територіальним центрам комплектування та соціальної підтримки щороку до 20 червня та 20 грудня інформацію про наявність транспортних засобів і техніки, їх технічний стан, а також про громадян, які працюють на підприємствах, в установах та організаціях на таких транспортних засобах і техніці.
Фермерське господарство Лісних ферма «Елена» (код юридичної особи 19313782, юридична адреса: Україна, 51830, Дніпропетровська область Петриківський р-н, смт. Петриківка. пр. Чапаева буд. 2) за час своєї діяльності всупереч вимог пункту 15 Постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2000 року №1921 «Про затвердження положення про військової транспортний обов`язок» (в редакції постанови КМУ від 17 червня 2015 року № 405), голова фермерського господарства Лісних ферма «Елена» інформації про наявність транспортних засобів і техніки до ІНФОРМАЦІЯ_2 не надавали.
Вважає, що вказана постанова винесена незаконно і безпідставно у зв`язку з відсутність, події та складу адміністративного правопорушення, відсутністю доказів, а тому вона підлягає скасуванню з наступних підстав - оскаржувана постанова від 27 лютого 2024 року винесена за відсутності позивача та відсутності будь-якого представника фермерського господарства Лісних ферма «Елена» і була вручена тільки 27 березня 2024 року, що підтверджується моїм підписом у постанові.
З вказаним протоколом позивач як голова фермерського господарства Лісних ферма «Елена» ознайомлена не була, про місце, дату і час розгляду справи про адміністративне правопорушення також повідомлена не була, її права відповідно до вимог ст.268 КУпАП також не роз`яснені.
Ухвалою Дніпропетровського районного суду Дніпропетровської області від 09 квітня 2024 року у справі було відкрито провадження.
До початку розгляду справи відповідачем - було подано відзив на позов, в якому відповідач позов не визнав, посилаючись на те, що постанова винесена з дотриманнях вимог законодавства.
Представник позивача у судовому засідання позовні вимоги підтримала і наполягала на їх задоволенні, зауважила, що постанова винесена без участі позивача, це є суттєвим порушенням. Постановою накладено найвищий розмір штрафу.
Представник відповідача в судовому засідання пояснила суду, що позивач відвідувала ТЦК і про ухвалення постанови їй було відомо, подання звіту є обов`язковим. Просила суд відмовити у задоволенні позовних вимог.
Суд, з`ясувавши всі обставини справи та перевіривши їх доказами, приходить до висновку, що адміністративний позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом установлено, що 10 січня 2024 року № 108/1 до Голови ФГ Лісних ферма «ЕЛЕНА» гр. ОСОБА_1 було направлено розпорядження щодо подання до першого відділу Дніпровського районного відділу інформацію про наявність транспортних засобів і техніки, їх технічний стан, копії технічних паспортів на транспортні засоби, а також надати інформацію про громадян, які працюють на підприємстві на таких транспортних засобах і техніці за формою згідно додатку 1.
Забезпечити прибуття на 29.01.2024 року до ІНФОРМАЦІЯ_3 за адресою: АДРЕСА_1 та особи відповідальні за ведення військового обліку транспортних засобів і техніки, яка перебуває на обліку вказаного підприємства. При собі мати належним чином завірені копії документів в переліку розпорядження.
29.01.2024 року з`явився представник за довіреністю Голови фермерського господарства Ліснихферма «ЕЛЕНА», а саме близький родич (чоловік) гр. ОСОБА_1 , з переліком документів, перерахованих в розпорядженні від 10.01.2024 року № 108/1 та надав відомість про наявність і технічний стан транспортних засобів і техніки, а також про громадян, які працюють на підприємстві, в установах на таких транспортних засобах і техніці станом на 01.01.2024 року.
Згідно наданих документів та дослідивши в повному обсязі старший офіцер відділення обліку мобілізаційної роботи ІНФОРМАЦІЯ_2 старший лейтенант ОСОБА_3 в ході опрацювання виявлений факт здійснення господарської діяльності та організаціях за формою згідно постанови КМУ від 17.06.2015 року № 405, встановлений факт не подачі звіту та ігнорування керівником фермерського господарства Лісних ферма «ЕЛЕНА» виконання військового-транспортного обов`язку, передбаченого постановою КМУ від 28 грудня 2000 року № 1921( в редакції постанови КМУ від 17 червня 2015 року № 405), станом на 16.01.2024 року інформація про наявність транспортних засобів і техніки, їх технічний стан відсутній.
19.02.2024 року до ІНФОРМАЦІЯ_3 з`явився представник Голови фермерського господарства Лісних ферма «Елена», близький родич (чоловік), так як голова знаходилась ще на лікарняному, що свідчить запис в книзі відвідувачів ІНФОРМАЦІЯ_3 .
Старшим офіцером ВОМР першого відділу ІНФОРМАЦІЯ_1 старшим лейтенантом ОСОБА_4 , перебуваючи за адресою: АДРЕСА_1 , керуючись ст. 235, 254, 256 КУпАП та наказом начальника ІНФОРМАЦІЯ_4 , склав протокол 15-ССЗ від 19.02.2024 року, де було визначено склад адміністративного правопорушення, згідно пункту 15 Постанови кабінету Міністрів України від 28 грудня 2000 року №1921 Про затвердження положення про військово-транспортний обов`язок», керівники підприємств, установ та організацій подають територіальним центрам комплектування та соціальної підтримки щороку до 20 червня та 20 грудня інформацію про наявність транспортних засобів і техніки, їх технічний стан, а також про громадян, які працюють на підприємствах, у установах, та організаціях на таких транспортних засобах і техніці, або їх відсутність. За час своєї діяльності в супереч вимог пункту 15 Постанови Кабінету Міністрів України від 28.12.2000 року №1921 «Про затвердження положення про військовотранспортний обов`язок» ( в редакції постанови КМУ від 17 червня 2015 року № 405), Голова ФГ Лісних ферма «ЕЛЕНА» гр. ОСОБА_1 про наявність транспортних засобів і техніки до ІНФОРМАЦІЯ_2 , не надавали.
Дії Голови ФГ Лісних ферма «ЕЛЕНА», що виразилися у неподанні ніякої інформації про наявність транспортних засобів і техніки, їх технічний стан, а також про громадян, які працюють на підприємстві в установах і організаціях та таких транспортних засобах і техніці кваліфікуються за ознаками адміністративного правопорушення передбаченого ч. 2 ст.210- 1 КУпАП.
Представнику належним чином повідомлено, що розгляд справи про адміністративне правопорушення відбувається о 09 год. 30 хв. 27 лютого 2024 року в кабінеті №5 розташованій за адресою: АДРЕСА_2 . Згідно положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки постанову про адміністративне правопорушення за ч. II ст. 210-1 КупАЛ розглядає та виносить рішення ІНФОРМАЦІЯ_5 , полковник ОСОБА_5 .
За результатами розгляду протоколу та доданих до нього матеріалів було прийнято рішення про притягнення до адміністративної відповідальності та винесено постанову в присутності Голови ФГ Лісних ферма «ЕЛЕНА» гр. ОСОБА_1 (що свідчить запис в книзі обліку відвідувачів ІНФОРМАЦІЯ_1 ). Від підпису та отримання постанови про адміністративне правопорушення Голова ФГ Лісних ферма «ЕЛЕНА» гр. ОСОБА_1 відмовилась (в присутності двох свідків військовослужбовця молодшого сержанта ОСОБА_6 та головного спеціаліста командування ОК «Схід» ОСОБА_7 ).
Таким чином була присутня при розгляді справі і винесенні постанови про адміністративне правопорушення за ч. 2 ст. 210-1 КупАП Голова ФГ Лісних ферма «ЕЛЕНА» гр. ОСОБА_1 . Про наслідки повідомлена належним чином, тому і поважними причинами пропуску строку на оскарження постанови по справі про адміністративне правопорушення та поновлювати строк оскарження постанови по справі про адміністративне правопорушення не є вмотивованими.
Тому суд приходить до висновку, що у відповідача були підстави для притягнення позивача до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст.210-1 КУпАП.
Суд звертає увагу, що згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до положень статті 7 КУпАП ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом.
Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності з законом.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Як вбачається з ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до частини 3 статті 286 КАС України за наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності місцевий загальний суд як адміністративний має право: 1) залишити рішення суб`єкта владних повноважень без змін, а позовну заяву без задоволення; 2) скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і надіслати справу на новий розгляд до компетентного органу (посадової особи); 3) скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і закрити справу про адміністративне правопорушення; 4) змінити захід стягнення в межах, передбачених нормативним актом про відповідальність за адміністративне правопорушення, з тим, однак, щоб стягнення не було посилено.
Таким чином, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд приходить до висновку, що адміністративний позов не підлягає задоволенню.
Керуючись ст. ст. 243-246, 250, 271, 286 КАС України, суд -
вирішив:
Позовні вимоги Голови фермерського господарства Лісних ферма «Елена» ОСОБА_1 до Дніпровського районного ТЦК та соціальної підтримки в особі начальника полковника ОСОБА_2 про скасування постанови №15-ССЗ від 27 лютого 2024 року залишити без задоволення.
Судові витрати віднести за рахунок позивача.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом десяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя С.О. Ребров
Суд | Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 03.05.2024 |
Оприлюднено | 08.05.2024 |
Номер документу | 118847700 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів |
Адміністративне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Ребров С. О.
Адміністративне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Ребров С. О.
Адміністративне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Ребров С. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні