ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
05 жовтня 2010 року 10:25 № 2а-11665/10/2670
Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі г оловуючого судді Арсірія Р.О . при секретарі судового засі дання Розсошко К.В. розгляну вши у відкритому судовому за сіданні адміністративну спр аву
за позовом Товариства з обмеженою ві дповідальністю "САС-Україна"
до Державної податкової інс пекції у Голосіївському райо ні м. Києва
про зобов'язання зняти з облік у платників податків
Товариство з обмеженою відповідальністю "САС-Украї на" звернулося до суду з позов ом про зобов' язання Державн ої податкової інспекції у Го лосіївському районі м. Києва зняти позивача з обліку плат ника податків та зобов' язан ня направити довідку про зня ття з обліку Державному реєс тратору Голосіївської район ної у м. Києві державної адмін істрації.
Позовні вимоги мотивован і тим, що, на думку позивача, ві дповідачем, порушуючи положе ння Закону України "Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб- підприємц ів", Порядку обліку платників податків, зборів (обов' язко вих платежів) затвердженого наказом Державної податково ї адміністрації України від 19.02.1998 р. № 80, станом на час звернен ня до суду не вчинено жодних д ій, спрямованих на зняття поз ивача з обліку платника пода тків.
Відповідач вважає свою без діяльність обґрунтованою та такою, що відповідає нормам п одаткового законодавства Ук раїни, просить суд відмовити в задоволенні позовних вимо г.
За результатами розгляду д окументів і матеріалів подан их сторонами, пояснень їхніх представників, Окружний адм іністративний суд м. Києва, встановив:
Товариство з обмеженою ві дповідальністю "САС-Україна" зареєстроване Голосіївсько ю районною у місті Києві держ авною адміністрацією 11.10.2006 р. та взяте на облік платника пода тків Державною податковою ін спекцією у Голосіївському ра йоні м. Києва (код ЄД РПОУ 34663221).
12 травня 2010 року, Загальними З борами Учасників Товариства з обмеженою відповідальніст ю «САС-Україна»(Позивач) було прийнято рішення про ліквід ацію ТОВ «САС-Україна», про що було складено Протоко л № 4 від 12.05.2010 р.
21.05.2010 р. Державним реєстратор ом Голосіївської районної у м. Києві державної адміністр ації була внесена інформація про припинення юридичної ос оби Позивача до Єдиного держ авного реєстру підприємств, установ, організацій України .
25.05.2010 p., на виконання вимог п. 8.1.1. Інструкції про порядок облі ку платників податків, ствер дженої Наказом ДПА України в ід 19.02.1998 р. №80, до Відповідача - ДПІ Голосіївського району м. Киє ва Позивачем були подані Зая ва про зняття з обліку платни ка податків за формою №8 -ОПП та інші документи, поданн я яких вимагається зазначено ю Інструкцією. 26.05.2010 р. до Відпов ідача був поданий Ліквідацій ний баланс Позивача. 28.05.2010 р. Поз ивач закрив свої банківські рахунки та надав Відповідачу Повідомлення про закрит тя рахунків у банках.
Вказані факти представник ами сторін не заперечуються.
Порядок обліку платників п одатків, зборів (обов' язков их платежів) затверджений на казом Державної податкової а дміністрації України від 19.02.199 8 р. № 80 (далі - Порядок) має на мет і використання єдиної раціон альної методики обліку платн иків податків і зборів
(об ов' язкових платежів) в орга нах державної податкової слу жби.
Відповідно до розділу 8 Поря дку, юридичній особі, у разі пр ийняття рішення про припине ння засновниками (учасниками ) юридичної особи, уповноваже ними органами чи судом, голов і комісії з припинення (лікві датору, ліквідаційній комісі ї тощо) чи особі, відповідальн ій за погашення податкових з обов' язань або податкового боргу платника податків у ра зі ліквідації платника подат ків, слід у 3-денний термін від дати внесення до Єдиного дер жавного реєстру відомостей п ро те, що юридична особа переб уває у процесі припинення по дати в орган державної подат кової служби, в якому платник податків перебуває на облік у, такі документи: заяву про пр ипинення платника податків з а ф. N 8-ОПП; оригінал довідки за формою N 4-ОПП; копію розпорядч ого документа (рішення) власн ика або органу, уповноважено го на те засновницькими доку ментами про ліквідацію; копі ю розпорядчого документа про утворення ліквідаційної ком ісії.
Згідно п. 8.2. Порядку, у зв' яз ку з проведенням реорганізац ії чи ліквідації юридичної о соби органом державної подат кової служби приймається ріш ення про проведення позаплан ової виїзної перевірки платн ика податків, який перебуває на обліку в такому органі.
Така перевірка зазначена в п 6) частини 6ї ст. 111 Закону УРСР "Про державну податкову служ бу в Україні" № 509-XII від 04.12.1990. Це поз апланова перевірка, яка пров одиться у разі, якщо проводит ься реорганізація (ліквідаці я) підприємства.
У той же час, проведення пер евірки у разі реорганізації (ліквідації) є правом, а не обо в' язком податкового органу .
В той же час, станом на момен т звернення до суду 05 серпня 2010 р. відповідач не вчинив жодни х дій, спрямованих на зняття п озивача з обліку платника по датків.
Така позиція відповідача ґ рунтується на тому, що позива ч не знаходиться за своїм міс цем реєстрації, про що складе но акт від 30.04.2009 р. № 77/23-0825, що виключ ає можливість проведення, пе редбаченої Порядком, перевір ки позивача.
Однак, такі доводи позивач а судом до увагу не приймають ся, оскільки факт незнаходже ння позивача за своїм місцем реєстрації, не доведений нал ежним чином.
Так, відповідно до Закону Ук раїни "Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб-підприємців" (далі-Зако н), місцезнаходження юридичн ої особи - це адреса органу а бо особи, які відповідно до ус тановчих документів юридичн ої особи чи закону виступают ь від її імені. Відомості про м ісцезнаходження юридичної о соби містяться в Єдиному дер жавному реєстрі юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців.
Статтею 17 Закону передбачен о, що в Єдиному державному ре єстрі юридичних осіб та фізи чних осіб-підприємців містят ься також відомості про відс утність юридичної особи за ї ї місцезнаходженням, про від сутність підтвердження відо мостей про юридичну особу, а т акож відомості про зарезерво вані найменування юридичних осіб.
Згідно ч.1 ст.18 Закону відомос ті, які внесені до Єдиного дер жавного реєстру, вважаються достовірними і можуть бути в икористані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.
Відповідно до статті 20 Зако ну, відомості, що містяться в Є диному державному надаютьс я у вигляді: витягу з Єдиного д ержавного реєстру; довідки п ро наявність або відсутність в Єдиному державному реєстр і інформації, яка запитуєтьс я; бази даних (сукупність інфо рмації Єдиного державного ре єстру в електронному вигляд і), для цілей бюро кредитних історій.
Статтею 70 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и передбачено, що належними є докази, які містять інформац ію щодо предмету доказування . Обставини, які за законом пов инні бути підтверджені певни ми засобами доказування, не м ожуть підтверджуватися ніяк ими іншими засобами доказува ння, крім випадків, коли щодо т аких обставин не виникає спо ру.
Отже, допустимими доказами , які можуть підтверджувати д ані про відсутність позивача за місцем його державної реє страції, є витяг чи довідка з Є диного державного реєстру юр идичних осіб та фізичних осі б-підприємців.
Крім цього, суд звертає уваг у на те, що згідно Витягу з Єди ного державного реєстру юрид ичних осіб та фізичних осіб-п ідприємців станом на 21.09.2010 р. мі сцезнаходження позивача зна читься місце його державної реєстрації.
Одночасно суд звертає уваг у на той факт, що позапланова п еревірка за підставами, пере дбаченими п. 6) частини 6-ї ст. 111 З акону УРСР "Про державну пода ткову службу в Україні" № 509-XII ві д 04.12.1990 податковим органом не пр изначалася, направлення з пр иводу проведення такої перев ірки співробітникам ( в тому ч ислі і тим, хто складав акт від 30.04.2009 р. № 77/23-0825) не видавалося. Нато мість відповідачем долучено до заперечень направлення 708/ 23-08 від 30.04.2009 р. на проведення виїз ної планової перевірки, яке н іякого відношення до спірних правовідносин не має.
Таким чином, у відповідача б ули відсутні підстави для ві дмови зняти позивача з облік у платника податків.
Враховуючи зазначене, судо м встановлено, що мала місце п ротиправна бездіяльність ві дповідача. В той же час, позива ч у позовних вимогах не заявл яв вимог щодо визнання безді яльності відповідача протип равною.
Вимоги позивача щодо зобов ' язання відповідача направ ити довідку про зняття з облі ку Державному реєстратору Го лосіївської районної у м. Киє ві державної адміністрації з адоволенню не підлягають, ос кільки такий обов' язок відп овідача не передбачений, а ні Порядком, а ні іншим законода вчим актом.
За таких обставин, суд вважа є позовні вимоги частково об ґрунтованими та такими, що пі длягають частковому задовол енню.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодекс у адміністративного судочин ства України суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого органи державної влади, органи місцевого самоврядув ання, їхні посадові і службов і особи зобов' язані діяти л ише на підставі, в межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та Законам и України. Аналогічна норма з акріплена і в ч. 2 ст. 19 Конститу ції України.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.
Відповідно до ч. 2 ст.71 Кодекс у адміністративного судочин ства України в адміністратив них справах про протиправніс ть рішень, дій чи бездіяльнос ті суб' єкта владних повнова жень обов' язок щодо доказув ання правомірності свого ріш ення, дії чи бездіяльності по кладається на відповідача, я кщо він заперечує проти адмі ністративного позову.
Відповідач по справі, як суб ' єкт владних повноважень, н е виконав в повному обсязі по кладений на нього обов' язок щодо доказування правомірно сті вчинених ним дій.
Враховуючи вищезазначене, суд, за правилами, встановлен ими ст. 86 Кодексу адміністрати вного судочинства України, п еревіривши наявні у справі д окази та заслухавши поясненн я представників сторін по сп раві, вважає, що позовні вимог и такими, що підлягають частк овому задоволенню.
На підставі наведеного та к еруючись ст.ст. 69-71, 94, 160-165, 167, 254 Кодек су адміністративного судочи нства України, Окружний адмі ністративний суд міста Києва , -
ПОСТАНОВИВ:
Позов Товариства з обме женою відповідальністю "САС- Україна" задовольнити частко во.
Зобов' язати Державну под аткову інспекцію у Голосіївс ькому районі м. Києва зняти По зивача - Товариство з обмежен ою відповідальністю "САС-Укр аїна" з обліку платників пода тків.
В задоволенні решти позовн их вимог відмовити.
Судові витрати в сумі 1,00 гр н. присудити на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю "САС-Україна" за рахуно к Державного бюджету України .
Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку подання заяви про апеляц ійне оскарження, встановлено го Кодексом адміністративно го судочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщ о було подано заяву про апеля ційне оскарження, але апеляц ійна скарга не була подана у в становлений строк постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної інс танції протягом десяти днів з за правилами, встановленим и ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інс танції апеляційної скарги.
Суддя Р.О. Арсірій
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 05.10.2010 |
Оприлюднено | 02.11.2010 |
Номер документу | 11884874 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Арсірій Р.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні