Справа № 283/897/24
Провадження №2/283/430/2024
У Х В А Л А
09 квітня 2024 року м. Малин
Суддя Малинського районного суду Житомирської області Саланда О.М., розглянувши позовну заяву ОСОБА_1 до Малинської районної державної адміністрації Житомирської області про визначення додаткового строку, достатнього для подання заяви про прийняття спадщини,-
В С Т А Н О В И В:
08.04.2024позивач ОСОБА_1 звернувся в суд з позовом до Малинської районної державної адміністрації Житомирської області в якому просить визначити йому додатковий строк, достатній для подання заяви про прийняття спадщини.
Згідно з ч. 1 ст. 42 ЦПК України у справах позовного провадження учасниками справи є сторони, треті особи.
Статтею 46 ЦПК України визначено, що здатність мати цивільні процесуальні права та обов`язки сторони, третьої особи, заявника, заінтересованої особи (цивільна процесуальна правоздатність) мають усі фізичні і юридичні особи.
Частиною першою статті 47 ЦПК України передбачено, що здатність особисто здійснювати цивільні процесуальні права та виконувати свої обов`язки в суді (цивільна процесуальна дієздатність) мають фізичні особи, які досягли повноліття, а також юридичні особи.
Сторонами вцивільному процесіє позивач і відповідач (ч. 1 ст. 48 ЦПК України).
Відповідачем у позовній заяві зазначена Малинська районна державна адміністрація Житомирської області.
Відповідно до ст. 4 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» місцеві державні адміністрації єюридичними особами.
В ст. ст. 89, 91 ЦК України зазначено, що юридична особа підлягає державній реєстрації у порядку, встановленомузаконом. Дані державної реєстрації включаються до єдиного державного реєстру, відкритого для загального ознайомлення.
Юридична особа здатна мати такі ж цивільні права та обов`язки (цивільну правоздатність), як і фізична особа, крім тих, які за своєю природою можуть належати лише людині.
Цивільна правоздатність юридичної особи може бути обмежена лише за рішенням суду.
Юридична особа може здійснювати окремі види діяльності, перелік яких встановлюєтьсязаконом, після одержання нею спеціального дозволу (ліцензії).
Цивільна правоздатність юридичної особи виникає з моменту її створення і припиняється з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.
Отже, місцева державна адміністрацію є юридичною особою, має цивільну правоздатність і може бути відповідачем у суді, що закріплено у ст. 80 ЦК України.
16 грудня 2020 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову "Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій" №1635-р, якою вирішив:
- здійснити реорганізацію районних державних адміністрацій районів, ліквідованих згідно з постановою Верховної Ради України від 17 липня 2020 р. № 807-IX Про утворення та ліквідацію районів, шляхом приєднання до районних державних адміністрацій, розташованих в адміністративних центрах районів, утворених зазначеною постановою, згідно з додатком 1;
- утворити районні державні адміністрації в адміністративних центрах районів, утворених зазначеною постановою, як нові юридичні особи публічного права згідно з додатком 2;
- здійснити реорганізацію районних державних адміністрацій районів, ліквідованих зазначеною постановою, шляхом їх приєднання до районних державних адміністрацій, утворених згідно з абзацом третім цього пункту, згідно з додатком 3.
Відповідно до вказаної Постанови №807-ІХ утворено Коростенський район (з адміністративним центром у місті Коростень) у складі територій Білокоровицької сільської, Гладковицької сільської, Горщиківської сільської, Іршанської селищної, Коростенської міської, Лугинської селищної, Малинської міської, Народицької селищної, Овруцької міської, Олевської міської, Словечанської сільської, Ушомирської сільської, Чоповицької селищної територіальних громад.
Крім того, 16 грудня 2020 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову №1321, якою затверджено Порядок здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків районних державних адміністрацій, що припиняються (далі - Порядок №1321).
Вищезазначений Порядок №1321 визначає механізм здійснення заходів, пов`язаних з утворенням або реорганізацією райдержадміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків райдержадміністрацій, що припиняються, у зв`язку із зміною адміністративно-територіального устрою України.
Дія цього Порядку поширюється на райдержадміністрації, які у зв`язку з прийняттям постанови Верховної Ради України від 17 липня 2020 року №807-IX "Про утворення та ліквідацію районів" підлягають утворенню та/або реорганізації (п. 2 Порядку №1321).
Пунктом 4 Порядку №1321 визначено, що у випадку, якщо територія району, ліквідованого Верховною Радою України, включається до території новоутвореного району, в адміністративному центрі якого вже існує райдержадміністрація, райдержадміністрація, що діяла на території ліквідованого району, реорганізується шляхом її приєднання до райдержадміністрації, розташованої в адміністративному центрі новоутвореного району.
Відповідно до пункту 7 Порядку №1321 у разі існування райдержадміністрації в адміністративному центрі новоутвореного району та приєднання до неї райдержадміністрацій, що припиняються, ліквідованих районів, перехід повноважень, прав та обов`язків (публічно-владне правонаступництво) райдержадміністрацій, що припиняються, до райдержадміністрацій новоутворених районів здійснюється з моменту утворення комісії з реорганізації райдержадміністрації, що припиняється.
Згідно з пунктом 8 Порядку №1321 у разі існування райдержадміністрації в адміністративному центрі новоутвореного району та приєднання до неї райдержадміністрацій, що припиняються, ліквідованих районів, перехід майна, майнових прав та обов`язків райдержадміністрацій, що припиняються, до райдержадміністрацій новоутворених районів здійснюється з дня затвердження передавального акта комісії з реорганізації.
Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1635-р "Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій" Малинська райдержадміністрація реорганізована шляхом її приєднання до Коростенської райдержадміністрації.
Таким чином повноваження Малинської райдержадміністрації перейшли до Коростенської райдержадміністрації, ще до подання позову.
Згідно з ч. 1 ст. 55 ЦПК України у разі смерті фізичної особи, припинення юридичної особи, заміни кредитора чи боржника у зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідної сторони або третьої особи на будь-якій стадії судового процесу.
Цивільне-процесуальне законодавство України не містить норм, які б передбачали здійснення провадження у справах щодо юридичних осіб, які припинені до відкриття провадження у справі. Процесуальне правонаступництво у разі припинення юридичної особи в порядку статті 55 ЦПК України можливо лише шляхом залучення правонаступника припиненої юридичної особи, за умови, що припинення юридичної особи відбулося після звернення позивача до суду та відкриття провадження у справі, адже залучення правонаступників особи, яка припинена до відкриття провадження у справі, суперечить принципам цивільного судочинства.
Таким чином справа за позовом ОСОБА_1 до Малинської районної державної адміністрації Житомирської області про визначення додаткового строку, достатнього для подання заяви про прийняття спадщини не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.
Відтак, належить відмовити у відкритті провадження у справі, оскільки така справа не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.
Керуючись ст. ст. 186, 263, 294, 353, 354 ЦПК України, суд
У Х В А Л И В:
Відмовити у відкритті провадження у цивільній справі № 283/897/24 за позовом ОСОБА_1 до Малинської районної державної адміністрації Житомирської області про визначення додаткового строку, достатнього для подання заяви про прийняття спадщини.
Копію ухвали про відмову у відкритті провадження у справі надіслати позивачу.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Ухвала може бути оскаржена до Житомирського апеляційного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення шляхом подання апеляційної скарги.
Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Суддя: О. М. Саланда
Суд | Малинський районний суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 09.04.2024 |
Оприлюднено | 08.05.2024 |
Номер документу | 118851044 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із відносин спадкування, з них |
Цивільне
Малинський районний суд Житомирської області
Саланда О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні