Рішення
від 29.04.2024 по справі 465/9875/23
ФРАНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

465/9875/23

2-о/465/11/24

РІШЕННЯ

Іменем України

29.04.2024 року м.Львів

Франківський районний суд м. Львова в складі:

головуючого-судді Мартинишин М.О.

з участю секретаря Кондрашин В.Р.

заявника ОСОБА_1

представника заінтересованої особи Львівського міського управління Головного управління Державної міграційної служби у Львівській області - Горбанос І.С.

представника заінтересованої особи КНП ЛОР «ЛОКПЛ» - Голені Н.Д.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Львові цивільну справу за заявою ОСОБА_1 , за участю заінтересованих осіб: Головного управління Державної міграційної служби у Львівській області, КНП ЛОР «Львівська обласна клінічна психіатрична лікарня», Першого відділу державної реєстрації актів цивільного стану у місті Чернівці Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції про встановлення факту, що має юридичне значення -

ВСТАНОВИВ :

заявник звернувся до суду із вказаною заявою, в якій просив суд встановити той факт, що заявником згідно свідоцтва про народження серії НОМЕР_1 , виданим відділом державної реєстрації актів цивільного стану Миколаївського районного управління юстиції у Львівській області, виданим повторно 01.04.2016 року, актовий запис №1417 є ОСОБА_2 - ІНФОРМАЦІЯ_1 та встановити місце проживання ОСОБА_2 - ІНФОРМАЦІЯ_1 як - м. Чернівці Чернівецької області.

В обґрунтування своєї позиції зазначає, що він, ОСОБА_1 , народжений ІНФОРМАЦІЯ_2 , що підтверджується свідоцтвом про народження серії НОМЕР_1 , актовий запис №1417, виданим повторно Миколаївським районним відділом державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Львівській області 01.04.2016 року.

З 1970 року по 2021 рік знаходився на лікуванні у психіатричній лікарні с. Заклад Миколаївського району Львівської області, а з 13.08.2021 року по теперішній час знаходиться на лікуванні КНП ЛОР «ЛОКПЛ» у зв`язку із реорганізацію психіатричної лікарні с. Заклад.

У свідоцтві про його народження серії № НОМЕР_2 , місце народження не вказане. Однак місцем реєстрації зазначено відділ державної реєстрації актів цивільного стану Чернівецького міського управління юстиції.

Із повного витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян щодо актового запису про народження № 00042452083 від 24.11.2023 року, який наданий Франківським відділом ДРАЦС у місті Львові Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, слідує, що документом, який підтверджує факт народження дитини є медичне свідоцтво про народження, видане Чернівецьким обласним будинком дитини. На підставі наведеного просить встановити місце його народження як - м. Чернівці Чернівецької області.

Також звертає увагу на те, що рішенням Миколаївського районного суду Львівської області від 30.05.2019 року у справі № 447/765/19, провадження № 2-о/447/37/19, ухвалено визнати юридичний факт постійного проживання ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , жителя АДРЕСА_1 станом на 24.08.1991 року на території України.

Після постановлення вказаного рішення заявник звернувся до Львівського міського управління ГУ ДМС у Львівській області з метою оформлення паспорта громадянина України встановленого зразка. Однак, відповідно до відповіді № 4650-4421/4650.1-23 від 29.11.2023 Львівського міського управління ГУ ДМС у Львівській області на звернення щодо оформлення паспорта громадянина України ОСОБА_1 - ІНФОРМАЦІЯ_1 , в оформленні такого йому відмовлено з огляду на те, що під час оформлення паспортного документа здійснюється ідентифікація заявника та підтвердження належності його до громадянства України. А тому, рекомендовано звернутися до місцевого суду із заявою про встановлення особи заявниці та її місця народження.

Таким чином, заявник позбавлений можливості оформити паспорт громадянина України у позасудовому порядку, а тому змушений звертатись з даною заявою до суду захистом свого права та інтересу. Просить заяву задоволити.

Ухвалою судді від 05.01.2024 року відкрито провадження у справі та призначено судовий розгляд даної справи.

Ухвалою суду від 04.04.2024 року залучено у даній справі в якості заінтересованої особи: Перший відділ державної реєстрації актів цивільного стану у місті Чернівці Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції.

Заявник у судовому засіданні заяву підтримав, дав пояснення аналогічні викладеним у такій заяві, просить таку заяву задоволити.

Представник заінтересованої особи - Головного управління Державної міграційної служби у Львівській області у судовому засіданні заяву заперечила та надала аналогічні пояснення до поданих нею письмових пояснень по справі. Крім цього, послалась на поданий відзив заінтересованої особи - Першого відділу державної реєстрації актів цивільного стану у місті Чернівці Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції для відмови у задоволенні такої заяви заявнику.

Представник заінтересованої особи - КНП ЛОР «Львівська обласна клінічна психіатрична лікарня» у судовому засіданні заяву підтримала, дала аналогічні пояснення до заяви. Просить заяву задоволити.

Представник заінтересованої особи - Першого відділу державної реєстрації актів цивільного стану у місті Чернівці Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції у судове засідання не з`явився, однак направив відзив на заяву, до якого просить відмовити ОСОБА_1 у задоволенні позовних вимог щодо факту, що має юридичне значення в повному обсязі, а тому суд вважає, що заяву слід слухати у його відсутності, на підставі наявних у справі доказів, достатніх для постановлення рішення.

Заслухавши пояснення учасників процесу, дослідивши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується заява, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і її вирішення по суті, суд приходить висновку, що заява не підлягає до задоволення, з таких підстав.

Судом установлено, що ОСОБА_2 народився ІНФОРМАЦІЯ_2 , що підтверджується свідоцтвом про народження серії НОМЕР_1 , актовий запис №1417, виданим повторно Миколаївським районним відділом державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Львівській області 01.04.2016 року.

У вказаному свідоцтві відсутня інформація про місце народження заявника.

Із повного витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян щодо актового запису про народження № 00042452083 від 24.11.2023 року, який наданий Франківським відділом ДРАЦС у місті Львові Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, вбачається, що документом, який підтверджує факт народження дитини є медичне свідоцтво про народження, видане Чернівецьким обласним будинком дитини

Рішенням Миколаївського районного суду Львівської області від 30.05.2019 року у справі № 447/765/19, провадження № 2-о/447/37/19, ухвалено визнати юридичний факт постійного проживання ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , жителя АДРЕСА_1 станом на 24.08.1991 року на території України.

Як вбачається із відповіді Львівського міського управління ГУ ДМС України у Львівській області № 4650-4421/4650.1-23 від 29.11.2023 року, адресована медичному директору КНП ЛОР «ЛОКПЛ» Мар`яну Цідному відмовлено в оформленні паспорту громадянина України у зв`язку із неможливістю належного встановлення особи відповідно до процедури визначеної Порядком та рекомендовано звернутися до суду із заявою про встановлення особи заявника та його місця народження.

Згідно довідки КНП ЛОР «Львівська обласна клінічна психіатрична лікарня» від 04.12.2023 року № 2158/01.4.19 ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , неодноразово лікувалася та знаходилася на довготривалому лікуванні в КЗ ЛОР «Львівська обласна психіатрична лікарня «Заклад» з 28.05.1970 року та у зв`язку т з реорганізацією установи КЗ ЛОР «Львівська обласна психіатрична лікарня «Заклад» переведаний в КНП ЛОР «Львівська обласна клінічна психіатрична лікарня» 13.08.2021 року і знаходиться на тривалому стаціонарному лікуванні по даний час.

Вирішуючи питання про встановлення даного факту суд виходить з того, що відповідно до ч.1 ст. 293 ЦПК України окреме провадження - це вид непозовного цивільного судочинства, в порядку якого розглядаються цивільні справи про підтвердження наявності або відсутності юридичних фактів, що мають значення для охорони прав, свобод та інтересів особи або створення умов здійснення нею особистих немайнових чи майнових прав або підтвердження наявності чи відсутності неоспорюваних прав.

Пунктом 5 частини 2 статті 293 ЦПК України передбачено суд розглядає в порядку окремого провадження справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення.

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 315 ЦПК України, у судовому порядку можуть бути встановлені також інші факти, від яких залежить виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав фізичних осіб, якщо законом не визначено іншого порядку їх встановлення.

Під юридичними фактами слід розуміти обставини, з наявністю чи відсутністю яких діюче законодавство пов`язує певні правові наслідки.

Відповідно до статті 318 ЦПК України у заяві повинно бути зазначено: який факт заявник просить встановити та з якою метою; причини неможливості одержання або відновлення документів, що посвідчують цей факт; докази, що підтверджують факт.

Згідно ст. 319 ЦПК України у рішенні суду повинно бути зазначено відомості про факт, встановлений судом, мету його встановлення, а також докази, на підставі яких суд установив цей факт.

Пунктом 1 Постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику в справах про встановлення фактів, що мають юридичне значення» № 5 від 31.03.1995 р. передбачено, що в порядку окремого провадження розглядаються справи про встановлення фактів, якщо: згідно з законом такі факти породжують юридичні наслідки, тобто від них залежить виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав громадян; чинним законодавством не передбачено іншого порядку їх встановлення; заявник не має іншої можливості одержати або відновити загублений чи знищений документ, який посвідчує факт, що має юридичне значення; встановлення факту не пов`язується з наступним вирішенням спору про право.

З позиції викладеної в постанові Верховного суду України від 19.12.2018 року (справа № 540/147/17) встановлено, що саме по собі визнання юридичного факту в судовому порядку є непотрібним, якщо від цього факту не виникають, не змінюються чи не припиняються інші правовідносини.

З доданих до матеріалів справи не вбачається підстав для встановлення факту, про який просить заявник у заяві «встановити той факт, що заявником згідно свідоцтва про народження серії НОМЕР_1 , виданим відділом державної реєстрації актів цивільного стану Миколаївського районного управління юстиції у Львівській області, виданим повторно 01.04.2016 року, актовий запис №1417 є ОСОБА_2 - ІНФОРМАЦІЯ_1 » породжує юридичні наслідки, від яких залежить виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав заявника.

Порядок оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року № 302, зі змінами (далі - Порядок № 302).

Відповідно до п. 35 Порядок № 302 заявник для оформлення паспорта подає:

свідоцтво про народження (за наявності) або витяг із Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію народження (за наявності), або документ, що підтверджує факт народження, виданий компетентними органами іноземної держави (далі - свідоцтво про народження);

оригінали документів, що підтверджують громадянство та посвідчують особу батьків або одного з них, які на момент народження особи перебували у громадянстві України (для підтвердження факту належності особи до громадянства України).

У разі відсутності таких документів або у разі, коли батьки чи один із батьків такої особи на момент її народження були іноземцями або особами без громадянства, або у разі набуття особою громадянства України на території України подається довідка про реєстрацію особи громадянином України;

у випадках, коли у заявника з поважних причин (тривалий час не проживає з батьками, місце перебування батьків невідомо або вони померли, зв`язок з ними втрачено або вони позбавлені батьківських прав, про що зазначається у письмовому поясненні заявника) відсутня можливість подати документи, зазначені в абзаці першому цього підпункту, перевірка факту належності заявника до громадянства України здійснюється за обліками ДМС, інших державних та єдиних реєстрів, інформаційних баз, що перебувають у власності держави;

паспорт громадянина України для виїзду за кордон, у тому числі строк дії якого закінчився (для особи, яка постійно проживає за кордоном або яка постійно проживала за кордоном та повернулася на постійне проживання в Україну, або для особи, яка набула громадянство України за кордоном);

заява про зняття з консульського обліку (для особи, яка досягла 14-річного віку, постійно проживала за кордоном та повернулася на постійне проживання в Україну) за встановленою формою (далі - заява про зняття з консульського обліку);

посвідчення про взяття на облік бездомних осіб (для бездомних осіб);

рішення суду про встановлення особи (для осіб, яких не було встановлено за результатами проведення процедури встановлення особи);

документ, що посвідчує особу законного представника/уповноваженої особи, та документ, що підтверджує повноваження особи як законного представника/ уповноваженої особи;

документи, що підтверджують сплату адміністративного збору, або оригінал документа про звільнення від його сплати. Оригінал документа про звільнення від сплати адміністративного збору повертається заявнику, а до заяви-анкети додається його копія, засвідчена працівником територіального підрозділу ДМС, уповноваженого суб`єкта шляхом проставлення відмітки "Згідно з оригіналом" та підпису із зазначенням його посади, прізвища, ініціалів та дати;

документи, що підтверджують відомості для внесення додаткової змінної інформації до безконтактного електронного носія та у паспорт (за наявності таких документів):

про місце проживання - довідку органу реєстрації встановленого зразка; про народження дітей - свідоцтва про народження дітей;

про шлюб і розірвання шлюбу - свідоцтво про шлюб, свідоцтво про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу, яке набрало законної сили, або виданий компетентними органами іноземної держави документ, який згідно з її національним законодавством підтверджує відповідний факт;

про зміну імені - свідоцтво про зміну імені, свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб, свідоцтво про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу, яке набрало законної сили, або виданий компетентними органами іноземної держави документ, який згідно з її національним законодавством підтверджує відповідний факт;

документ, що засвідчує реєстрацію в Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків з даними про РНОКПП, або повідомлення про відмову від його прийняття, або дані про РНОКПП, внесені до паспорта або свідоцтва про народження. Особа може пред`явити копію документа, що засвідчує реєстрацію особи в Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, у тому числі в електронній формі, за умови наявності в територіального органу/територіального підрозділу ДМС, уповноваженого суб`єкта технічної можливості провести перевірку відповідності реєстраційних даних особи даним Державного реєстру фізичних осіб - платників податків в електронній формі інформаційно-телекомунікаційними засобами з використанням технічного та криптографічного захисту інформації відповідно до вимог законодавства з питань захисту інформації;

документ, виданий відповідним органом, установою, організацією, який містить фотозображення особи, - для осіб, які звертаються за оформленням паспорта вперше після досягнення 18-річного віку. У разі відсутності такого документа особа подає письмову заяву в довільній формі, в якій зазначається інформація про адресу місць проживання, навчання, роботи, установ виконання покарань та інша інформація, відомості про свідків, які будуть залучені до проведення процедури встановлення особи відповідно до абзацу третього пункту 43 цього Порядку. Працівником територіального органу/територіального підрозділу ДМС здійснюється перевірка відомостей та документів, поданих свідками за наявними обліками ДМС, іншими державними та єдиними реєстрами, іншими інформаційними базами, що перебувають у власності держави;

одну фотокартку розміром 10 х 15 сантиметрів для внесення відцифрованого образу обличчя особи шляхом сканування із застосуванням засобів Реєстру - для оформлення паспорта особі, яка не може пересуватися самостійно у зв`язку з тривалим розладом здоров`я, що підтверджується медичним висновком відповідного закладу охорони здоров`я, оформленим в установленому порядку, або особі, яка відбуває покарання в установах виконання покарань або стосовно якої обрано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою, або яка перебуває на тривалому стаціонарному лікуванні в закладах МОЗ закритого типу (в разі потреби).

Пунктом 37-39 Порядку № 302 визначено, що працівник територіального підрозділу ДМС, на якого згідно з його службовими обов`язками покладаються функції з оформлення паспорта, вчиняє дії, передбачені пунктами 24-29, 32 і 33 цього Порядку, і приймає до розгляду заяву-анкету та додані до неї документи. Після прийняття до розгляду заяви-анкети та доданих до неї документів працівник територіального підрозділу ДМС здійснює заходи з ідентифікації особи, на ім`я якої оформляється паспорт. Ідентифікація особи здійснюється на підставі даних, отриманих з баз даних Реєстру.

Пошук в Реєстрі інформації щодо особи здійснюється за поданими персональними даними (у тому числі тими, що змінилися).

До запровадження органами реєстрації внесення до Реєстру відомостей про місце проживання особи в установленому законодавством порядку відомості про реєстрацію місця проживання, які подаються заявником, перевіряються за даними обліку територіального органу ДМС.

Рішення про оформлення паспорта приймається територіальним підрозділом ДМС за результатами ідентифікації особи та перевірки факту належності особи до громадянства України.

Згідно п. 40 Порядку № 302 ідентифікація особи, на ім`я якої оформляється паспорт і стосовно якої відсутня інформація в базах даних Реєстру, здійснюється відповідно до наявних державних та єдиних реєстрів, інших інформаційних баз, що перебувають у власності держави або підприємств, установ та організацій.

Пунктом 41 визначено, що у разі відсутності прямого доступу до наявних державних та єдиних реєстрів, інших інформаційних баз, що перебувають у власності держави або підприємств, установ та організацій, працівник територіального підрозділу ДМС протягом одного робочого дня з дня прийняття заяви-анкети до розгляду заповнює електронну форму запиту та надсилає його до відповідного органу, установи, організації, територіального підрозділу ДМС.

Перевірка за запитом проводиться протягом двох робочих днів з дня його надходження. За результатами перевірки готується відповідь шляхом заповнення її електронної форми та надсилається до відповідного територіального підрозділу ДМС.

Строк надання відповіді не повинен перевищувати п`яти робочих днів з дня надходження запиту.

У разі термінового оформлення паспорта надсилання запиту здійснюється в день прийняття заяви-анкети до розгляду, а відповідь надається невідкладно в день надходження відповідного запиту.

За відсутності можливості надіслання запитів у електронній формі запити надсилаються на паперових носіях. Допускається надсилання запитів та отримання відповідей каналами відомчої електронної пошти.

Згідно п. 42 - стосовно осіб, які досягли 16-річного віку та місце проживання яких не зареєстровано, проводиться перевірка щодо оформлення на ім`я особи паспорта громадянина України зразка 1994 року за даними обліку територіального підрозділу ДМС за попереднім зареєстрованим місцем проживання особи, а за його відсутності - за фактичним місцем проживання законних представників особи. Якщо зазначені територіальні підрозділи ДМС розташовані в межах одного територіального органу ДМС, перевірка проводиться тільки за даними обліку такого територіального органу ДМС.

У разі оформлення паспорта особі, яка постійно проживає за кордоном або яка постійно проживала за кордоном та повернулася на постійне проживання в Україну, територіальний орган/територіальний підрозділ ДМС проводить перевірку факту оформлення документів для виїзду на постійне проживання за кордон.

Рішення про оформлення паспорта приймається територіальним органом/територіальним підрозділом ДМС за результатами ідентифікації особи та перевірки факту належності особи до громадянства України.

З метою отримання інформації, необхідної для ідентифікації особи, що оформила документи для залишення на постійне проживання за кордоном, підтвердження факту оформлення такою особою документів для залишення на постійне проживання за кордоном та/або зняття з постійного консульського обліку територіальний орган/ територіальний підрозділ ДМС надсилає запит відповідній закордонній дипломатичній установі або МЗС.

У разі коли особа повертається на постійне проживання в Україну та не знялася з постійного консульського обліку, територіальний орган/територіальний підрозділ ДМС надсилає відповідній закордонній дипломатичній установі повідомлення про зняття з постійного консульського обліку. До повідомлення додаються заява особи про зняття з консульського обліку встановленого зразка, копії сторінки даних паспорта громадянина України для виїзду за кордон і сторінки з відміткою (штампом) про перебування на постійному консульському обліку або довідки про перебування на консульському обліку.

У разі оформлення паспорта вперше у випадку, визначеному пунктом 7-1 цього Порядку, після ідентифікації особи відомості для реєстрації особи передаються Державному реєстру фізичних осіб - платників податків в установленому законодавством порядку. Рішення про оформлення паспорта приймається не пізніше ніж протягом робочого дня, що настає за днем надходження з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків даних про реєстрацію особи в ньому або повідомлення про необхідність звернення до контролюючого органу для реєстрації в Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків або внесення змін до зазначеного Реєстру.

Згідно п. 43 Порядку № 302 у разі неподання особою, яка досягла 18-річного віку, документів з фотокартками, проводиться процедура встановлення особи шляхом надсилання запитів щодо перевірки документів та інформації, зазначеної заявником у письмовому зверненні, зокрема до Мін`юсту, територіальних органів Національної поліції, ДПС, навчальних закладів, військових частин, територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, установ виконання покарань, для отримання інформації з наявних державних та єдиних реєстрів, інших інформаційних баз, що перебувають у власності держави або підприємств, установ та організацій, у тому числі фотокартки особи, яка дасть змогу ідентифікувати особу. В процесі перевірки береться до уваги вся інформація, яку повідомив заявник.

Одночасно проводиться перевірка за даними обліку територіальних органів та територіальних підрозділів ДМС. Перевірка стосовно осіб, які проживають на тимчасово окупованій території України проводиться, зокрема, за даними Державного реєстру виборців шляхом надсилання запитів до відповідних відділів ведення Державного реєстру виборців.

У разі відсутності документів з фотокарткою/відцифрованим образом обличчя особи, отриманих з державних, єдиних реєстрів, інших інформаційних баз, що перебувають у власності держави або підприємств, установ та організацій, та за результатами перевірок, за якими особу не ідентифіковано, проводиться процедура встановлення особи шляхом опитування свідків, які були зазначені заявником. Свідками можуть бути дієздатні один із членів сім`ї особи (у тому числі колишня дружина/чоловік), близька особа або сусід, які досягли 14-річного віку та мають документи, що посвідчують особу, які підлягають обов`язковому пред`явленню. Для підтвердження того, що особа є членом сім`ї або близькою особою, подаються документи, що посвідчують відповідні факти (свідоцтво про шлюб, свідоцтво про розірвання шлюбу, свідоцтво про народження, рішення суду та інші документи). У разі відсутності зазначених документів такі відомості перевіряються за наявними даними державних та єдиних реєстрів, інших інформаційних баз, що перебувають у власності держави або підприємств, установ та організацій. Для підтвердження зареєстрованого місця проживання сусіди особи подають довідку про реєстрацію місця проживання, видану органом реєстрації в установленому законодавством порядку, або витяг з реєстру територіальної громади, а в разі їх відсутності такі відомості перевіряються за наявними даними відомчої інформаційної системи ДМС або за відомостями, внесеними до документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, або документа, що посвідчує особу та підтверджує спеціальний статус. За результатами опитування свідків складається акт встановлення особи за формою, визначеною МВС. У разі встановлення працівником територіального органу/ територіального підрозділу ДМС факту невідповідності відомостей, що містяться в документах, поданих заявником та/або свідками, відомостям, що містяться в наявних обліках ДМС, інших державних та єдиних реєстрах, інших інформаційних базах, що перебувають у власності держави, процедура встановлення особи не проводиться.

Строк проведення процедури встановлення особи не повинен перевищувати двох місяців.

Відповідно до п. 44 Порядку № 302 за результатами проведення процедури встановлення особи, підтвердження факту державної реєстрації народження, а також перевірки факту належності особи до громадянства України працівником територіального підрозділу ДМС складається висновок за встановленою МВС формою, який затверджується керівником територіального органу ДМС або його заступником.

Якщо за результатами проведення зазначеної процедури особу не встановлено, приймається рішення про відмову особі в оформленні паспорта, яке доводиться до відома заявника в порядку, передбаченому пунктами 100 і 101 цього Порядку.

Згідно п. 45 Порядку матеріали перевірок (у разі надіслання запитів та отримання відповідей на паперових носіях), акт встановлення особи, висновок за результатами встановлення особи скануються та вносяться до відомчої інформаційної системи ДМС.

Відповідно до пунктів 49-51, 55-58, 60, 62-64 Порядку № 302 після прийняття до розгляду заяви-анкети та доданих до неї документів працівник територіального органу/територіального підрозділу ДМС здійснює заходи з ідентифікації особи, на ім`я якої оформляється паспорт.

Ідентифікація особи здійснюється на підставі даних, отриманих з баз даних Єдиного державного демографічного реєстру (далі - Реєстр). Пошук в Реєстрі інформації щодо особи здійснюється за поданими персональними даними (у тому числі тими, що змінилися). До запровадження органами реєстрації внесення до Реєстру відомостей про місце проживання особи в установленому законодавством порядку відомості про реєстрацію місця проживання, які подаються заявником, перевіряються за даними обліку територіального органу ДМС. Рішення про оформлення паспорта приймається територіальним органом/територіальним підрозділом ДМС за результатами ідентифікації особи та перевірки факту належності особи до громадянства України (у разі оформлення паспорта вперше із застосуванням засобів Реєстру).

Згідно з абзацом другим частини першої статті 10 Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» (далі - Закон) у разі якщо інформація про особу вноситься до Реєстру вперше, проводиться ідентифікація особи, після завершення якої автоматично формується унікальний номер запису в Реєстрі та фіксуються час, дата та відомості про особу, яка оформила заяву-анкету (в електронній формі). Унікальний номер запису в Реєстрі є незмінним. Якщо особу не буде ідентифіковано, проводиться процедура встановлення особи, строк якої не перевищує двох місяців. У разі неможливості встановити особу протягом зазначеного строку особа встановлюється за рішенням суду про встановлення факту, що має юридичне значення, для видачі документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України. До завершення процедури встановлення особи, прийняття відповідного рішення суду документи, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, не видаються.

Таким чином, вказаними нормами визначений обов`язковий досудовий порядок врегулювання питання ідентифікації та встановлення особи.

Відтак, враховуючи вищевикладені норми, заявник має право на встановлення відповідного факту, що має юридичне значення у судовому порядку лише в тому разі, якщо йому буде відмовлено в оформленні або видачі паспорта на підставі пп. 6 п. 100 Порядку №302 - особу не встановлено за результатами проведення процедури встановлення особи, та згідно ч. 1 ст. 10 Закону.

З наведеного вбачається, що у разі, якщо ДМС не змогла встановити особу заявника після проведення процедури ідентифікації та встановлення особи (досудове врегулювання - як обов`язковий етап), то особа може бути встановлена шляхом подачі заяви в порядку окремого провадження в межах ЦПК України у судовому порядку про встановлення факту, що має юридичне значення.

Згідно із вищевказаними нормативними актами, основними документами, які дозволяють особі звернутися до суду, мають бути: свідоцтво про народження особи та рішення ДМС про неможливість встановити особу після проведення процедури ідентифікації (постанова Верховного Суду у складі колегії суддів Третьої судової палати Касаційного цивільного суду від 28.06.2023 № 296/3751/22).

Як було встановлено судом, на розгляд ГУ ДМС у Львівській області надходила заява медичного директора КНП ЛОР «ЛОКПЛ» Мар`яна Цідного щодо оформлення паспорта громадянину України ОСОБА_1 - ІНФОРМАЦІЯ_1

У відповіді № 4650-4421/4650.1-23 від 29.11.2023 року, яку було скеровано на поштову адресу КНП ЛОР «ЛОКПЛ», в якій було наголошено, що для документування ОСОБА_1 - ІНФОРМАЦІЯ_1 паспортом громадянина України необхідним до суду із заявою про встановлення особи заявника та його місця народження.

Разом з цим, під час розгляду справи встановлено, що сам заявник до територіальних підрозділів ГУ ДМС у Львівській області щодо оформлення паспорта громадянина України не звертався.

Відтак, суд встановив, що заявник не отримував відмову територіального підрозділу ГУ ДМС у Львівській області в оформленні паспорта громадянина України.

За таких обставин, враховуючи, що заявник не використав всі можливості досудового врегулювання питання ідентифікації та встановлення його особи з метою подальшого документування паспортом громадянина України, при цьому заявником не надано до суду належних доказів про неможливість встановити його особу органами ДМС після проведення процедури ідентифікації.

Отже, діючим законодавством передбачено вирішення питання про встановлення особи заявника в позасудовому порядку, який заявником не було дотримано.

Юридичні факти можуть бути встановлені лише для захисту, виникнення, зміни або припинення особистих чи майнових прав самого заявника.

Відповідний порядок застосовується, зокрема, якщо встановлення такого факту не пов`язується з подальшим вирішенням спору про право, тобто не стосується виникнення, зміни або припинення особистих чи майнових прав інших осіб.

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану» актами цивільного стану є події та дії, які нерозривно пов`язані з фізичною особою і започатковують, змінюють, доповнюють або припиняють її можливість бути суб`єктом цивільних прав та обов`язків. Державній реєстрації відповідно до цього Закону підлягають народження фізичної особи та її походження, шлюб, розірвання шлюбу у випадках, передбачених законом, зміна імені, смерть.

Компетенція органів державної реєстрації актів цивільного стану визначена ст. 6 Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану», згідно якої відділи державної реєстрації актів цивільного стану проводять державну реєстрацію народження фізичної особи та її походження, шлюбу, розірвання шлюбу, зміни імені, смерті, вносять зміни до актових записів цивільного стану, поновлюють та анулюють їх; формують Державний реєстр актів цивільного стану громадян, ведуть його, зберігають архівний фонд; здійснюють відповідно до законодавства інші повноваження.

Статтею 22 Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану» передбачено, що внесення змін до актового запису цивільного стану проводиться відповідним органом державної реєстрації актів цивільного стану за наявності достатніх підстав. За наслідками перевірки зібраних документів орган державної реєстрації актів цивільного стану складає обґрунтований висновок про внесення змін до актового запису цивільного стану або про відмову в цьому.

У разі відмови у внесенні змін до актового запису цивільного стану у висновку вказуються причини відмови та зазначається про можливість її оскарження в судовому порядку.

Згідно з пунктом 1.1 Правил внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 12.01.2011 №96/5, внесення змін до актових записів цивільного стану, які складено органами державної реєстрації актів цивільного стану України, проводиться відділами державної реєстрації актів цивільного стану районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних, міжрайонних управлінь юстиції (далі - відділи державної реєстрації актів цивільного стану) у випадках, передбачених чинним законодавством.

Отже, підтвердження факту про місце народження дитини(доповнення) здійснюється іншим шляхом, в залежності від виниклих обставин, зокрема із звернення до відділу державної реєстрації актів цивільного стану із заявою з дотримання вимог Правил внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 14 січня 2011 року №96/5, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 14 січня 2011 року №55/18793, оскільки за життя будь-який громадянин України не позбавлений права доповнити такі відомості у разі відсутні таких в актовому записі цивільного стану.

Разом із тим заявником не надано суду доказів того, що він звертався до відділу державної реєстрації актів цивільного стану для усунення відповідних розбіжностей та відмови у цьому не отримував.

Згідно з ст.13 ЦПК України суд розглядає цивільні справи в межах заявлених вимог і на підставі представлених сторонами доказами.

У відповідності до ч.ч.1, 5 ст.81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.

З огляду на вищевикладене заявником не доведено, що встановлення таких фактів неможливо в позасудовому порядку, а також, що такі факти мають для заявника юридичне значення, то підстави для встановлення вказаних фактів відсутні.

Згідно з ст. 5 ЦПК України здійснюючи правосуддя, суд захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законами України.

Відповідно до ст. 89 ЦПК України суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Відповідно до приписів ст. 263 ЦПК України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права. Судове рішення має відповідати завданню цивільного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Враховуючи вищезазначене, та проаналізувавши дані, що знаходяться в матеріалах справи та дослідивши докази у їх сукупності, суд приходить до переконання, що вимоги викладені у заяві заявника не підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 2, 10, 12, 13, 81, 141, 223, 229, 258, 259, 263-265, 268, 293, 294, 315-319 ЦПК України -

ВИРІШИВ :

У задоволенні заяви ОСОБА_1 , за участю заінтересованих осіб: Головного управління Державної міграційної служби у Львівській області, КНП ЛОР «Львівська обласна клінічна психіатрична лікарня», Першого відділу державної реєстрації актів цивільного стану у місті Чернівці Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції про встановлення факту, що має юридичне значення - відмовити.

Рішення суду може бути оскаржене протягом тридцяти днів з дня його проголошення безпосередньо до Львівського апеляційного суду. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи :

Заявник: ОСОБА_1 - ІНФОРМАЦІЯ_3 , місце проживання: АДРЕСА_2

Заінтересована особа: Головне управління Державної міграційної служби у Львівській області, Код ЄДРПОУ: 37831493, місцезнаходження: м. Львів вул. Січових Стрільців, буд.11.

Заінтересована особа: КНП ЛОР «Львівська обласна клінічна психіатрична лікарня», Код ЄДРПОУ: 01996740, місцезнаходження: м. Львів вул. Кульпарківська, буд. 95.

Заінтересована особа: Перший відділ державної реєстрації актів цивільного стану у місті Чернівці Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, Код ЄДРПОУ: 44956923, місцезнаходження: м. Чернівці вул. О. Кобилянської, буд. 29.

Дата складення повного судового рішення - 06.05.2024 року.

Суддя Мартинишин М.О.

Дата ухвалення рішення29.04.2024
Оприлюднено08.05.2024
Номер документу118861180
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи окремого провадження Справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, з них: інших фактів, з них:.

Судовий реєстр по справі —465/9875/23

Рішення від 29.04.2024

Цивільне

Франківський районний суд м.Львова

Мартинишин М. О.

Рішення від 29.04.2024

Цивільне

Франківський районний суд м.Львова

Мартинишин М. О.

Ухвала від 04.04.2024

Цивільне

Франківський районний суд м.Львова

Мартинишин М. О.

Ухвала від 05.01.2024

Цивільне

Франківський районний суд м.Львова

Мартинишин М. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні