ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07.05.2024 Справа № 904/293/24
Господарський суд Дніпропетровської області у складі судді Кеся Н.Б.
до Акціонерного товариства "Криворізька теплоцентраль", м.Кривий Ріг Дніпропетровська область
про стягнення 59 755,90 грн
Представники сторін в судове засідання не викликались
СУД ВСТАНОВИВ:
1. Короткий зміст позовних вимог
Комунальний заклад спеціалізованої мистецької освіти "Музична школа №14" Криворізької міської ради (далі-Позивач) 23.01.2024 року звернувся з позовом до Акціонерного товариства "Криворізька теплоцентраль" (далі-Відповідач), в якому просить суд стягнути з Відповідача на свою користь суму заборгованості у розмірі 59755,90 грн.
В обґрунтування позову Позивач посилається на те, що Відповідач не повернув на рахунки Позивача заборгованість по перерахунку за період грудень 2019 - березень 2020 на підставі рішення Адміністративної колегії Південно-східного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, м.Дніпро від 16.08.2022 у справі №54/50-21.
2. Процесуальні питання, вирішені судом
25.01.2024 року ухвалою суд позовну заяву залишив без руху.
У зв`язку із усуненням недоліків позовної заяви, 01.02.2024 ухвалою суд прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.
Справу розглянуто у розумні строки з урахуванням повітряних тревог, які оголошувалися у Дніпропетровській області у зв"язку із військовою агресією Російської Федерації.
3. Позиції інших учасників справи
16.02.2024 через "Електронний суд" представник Відповідача подав відзив на позовну заяву (арк.с. 107-109), в якому вказує про те, що Позивач, без достатньої на це правової підстави, просить повернути надлишково сплачені кошти, без урахування того, що договірні відносини між сторонами продовжують існувати, підстава набуття спірних грошових коштів не відпала. Відтак, замість того щоб надати заяву про зарахування грошових коштів у розмірі 59 755,90 грн в рахунок майбутніх платежів, Позивач штучно створив спір, який передав на розгляд суду, що містить ознаки зловживання своїми процесуальними правами. Окрім того, з початком опалювального сезону 2023/2024, Відповідачем подано теплоносій до приміщень Позивача. Отже, зобов`язання виконуються належним чином. При цьому також: Позивач вимагає повернення коштів на свою користь, однак зазначаючи, що дебіторська заборгованість має бути перерахована до доходів загального фонду відповідного бюджету. Також Позивач не обґрунтовує та жодним чином не підтверджує свого права на повернення так би мовити бюджетних коштів. Окрім того, останній також не надає належних доказів, що 59 755,90 грн переплати є саме бюджетними коштами, а не власними коштами Позивача.
26.02.2024 канцелярія суду зареєструвала відповідь на відзив (арк.с. 113-115), в якій Позивач вказує про таке:
1. Щорічне укладання Договорів між Позивачем та Відповідачем про закупівлю теплової енергії проводиться на підставі процедури закупівлі без використання електронної системи, відповідно до Закону України Про публічні закупівлі, із змінами, а саме: відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи, що підтверджено у Зведеному переліку суб`єктів природних монополій, який наразі знаходиться у відкритому доступі на сайті АМКУ: https://amcu.gov.ua/napryami/konkurenciya/arhiv-zvedenogo-perelikiJ-prirodnih- monopolij/2vedenij-perelik-prirodnih-monopolij-2023.
Закупівля проводиться в межах затверджених асигнувань кошторисом на поточний рік , відповідно до Бюджетного Кодексу України (із змінами), а саме: Стаття 51. Особливості здійснення окремих видатків бюджету п.3 Розпорядники бюджетних коштів забезпечують у повному обсязі проведення розрахунків за електричну та теплову енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ, інші енергоносії, комунальні послуги та послуги зв`язку, які споживаються бюджетними установами, та укладають договори за кожним видом відповідних послугу межах бюджетних асигнувань, затверджених у кошторисі.
Договір від 11.01.2024 №213 про закупівлю теплової енергії (ДК- 021:2015 код 09320000-8 Пара та гаряча вода та пов`язана продукція) укладено на період з 01.01.2024 по 31.12.2024, де чітко визначено показники розрахунку ціни Договору, а саме :
1. предмет Договору п. 1.3 - 222,446 Гкал ;
2. ціна за 1 Гкал - 4 334,06 грн.;
3. ціна Договору: 222,446 Гкал *4 334,06 грн. = 964 094,00грн.
В Договорі від 11.01.2024р. №213 між Позивачем та Відповідачем визначено конкретний період отримання теплової енергії та розрахунки за поточний рік.
2. Вважає заяву Представника Відповідача, щодо утворення штучного спору, що містить ознаки зловживання своїми процесуальними правами зайвою та некоректною. Комунальний заклад спеціалізованої мистецької освіти Музична школа №14 Криворізької міської ради працює на підставі Статуту, котрий розроблений на підставі Положення про мистецьку школу, затвердженого наказом Міністерства культури України від 09.08.2018 №686 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.09.2018 за №1004/32456, і є документом, який регламентує діяльність закладу. Позивач у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України та іншими законодавчими документами України.
Позивач Комунальний заклад спеціалізованої мистецької освіти Музична школа №14 Криворізької міської ради є бюджетною установою, що фінансується за рахунок місцевого бюджету, що підтверджено Рішенням міської ради від 26.12.2018 №3274 Про міський бюджет на 2019 рік, Рішенням міської ради від 24.12.2019 №4310 Про міський бюджет на 2020 рік.
Рішенням Криворізької Північної ДПГ від 05.03.2020 №2004834600009 (повторне включення) Позивач включено до Реєстру неприбуткових установ та організацій, ознака неприбутковості 0031- бюджетні установи.
Затверджені кошторисом кошти як загального так і спеціального фондів є бюджетними асигнуваннями. Відповідно до ст.23 Бюджетного Кодексу України (із змінами) витрати спеціального фонду бюджету мають постійне бюджетне призначення, яке дає право провадити їх виключно в межах і за рахунок фактичних надходжень спеціального фонду бюджету.
Акціонерним товариством Криворізька теплоцентраль отримано кошти за теплову енергію з реєстраційних рахунків Позивача, проведених Державною казначейською службою України у Покровському районі м. Кривого Рогу, крім цього у Договорах вказана конкретна назва предмета закупівлі - теплова енергія для потреб бюджетних установ /Предмет Договору/.
3. Відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 02.04.2014 №372 Про затвердження Порядку бухгалтерського обліку окремих активів та зобов`язань бюджетних установ та внесення змін до деяких нормативно-правових актів з бухгалтерського обліку бюджетних установ (чинний, із змінами) розділ II. Бухгалтерський облік грошових коштів п.2.4. суми коштів, які надходять у поточному бюджетному періоді на реєстраційні, спеціальні реєстраційні рахунки, відкриті в органах Казначейства, або поточні рахунки, відкриті в установах банків (крім власних надходжень), як повернення дебіторської заборгованості, яка виникла у попередніх бюджетних періодах, перераховуються до доходів загального фонду відповідного бюджету. На суми коштів, які надходять у поточному бюджетному періоді на спеціальні реєстраційні рахунки, відкриті в органах Казначейства, або поточні рахунки, відкриті в установах банків, як повернення дебіторської заборгованості, яка виникла у попередніх бюджетних періодах, за рахунок власних надходжень бюджетних установ коригується результат виконання кошторису з одночасним збільшенням доходів поточного періоду.
Відповідно до ст.45 Бюджетного Кодексу України забороняється проведення розрахунків з бюджетом у негрошовій формі, у тому числі шляхом взаємозаліку, застосування векселів, бартерних операцій та зарахування зустрічних платіжних вимог у фінансових установах, за винятком операцій, пов`язаних з державним боргом, та випадків, передбачених законом про Державний бюджет України.
4. Обставини, встановлені судом під час розгляду справи по суті
31.01.2019 року між Комунальним позашкільним мистецьким навчальним закладом "Криворізька міська музична школа №14" Криворізької міської ради (найменування якого змінено на Комунальний заклад спеціалізованої мистецької освіти "Музична школа №14" Криворізької міської ради) (далі-Замовник) та Акціонерним товариством "Криворізька теплоцентраль" (далі-Учасник) укладений Договір про закупівлю послуг за державні кошти №213 (далі-Договір).
Відповідно до умов Договору:
1.1. Учасник зобов`язується з 01 січня 2019 по 31 грудня 2019 надати Замовнику послуги, зазначені в п. 1.2. Договору, а Замовник - прийняти і оплатити такі послуги по встановленим тарифам в строки, передбачені цим договором.
1.2. Найменування послуг: ДК 021:2015:09320000-8 Пара, гаряча вода та пов`язана продукція. Кількість: - 269,698 Гкал.
Пунктом 1.4 договору передбачено, що при виконанні даного договору сторони керуються, зокрема, Правилами надання послуги з постачання теплової енергії і типових договорів про надання послуги з постачання теплової енергії, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України №830 від 21.08.2019.
3.1. Ціна договору становить: 368845,00 грн, в тому числі ПДВ 61 474,17 грн. На момент укладення Договору ціна складає 1367,62 грн за 1 Гкал з ПДВ.
Розділом 4 договору сторонами узгоджений Порядок здійснення оплати, у тому числі проведення звірки розрахунків. Водночас порядок використання переплати споживачем внаслідок перерахунку вартості спожитої теплоенергії у зв`язку із змінами тарифів на природний газ та теплову енергію сторонами не узгоджений.
20.01.2020 року між Комунальним позашкільним мистецьким навчальним закладом "Криворізька міська музична школа №14" Криворізької міської ради (найменування якого змінено на Комунальний заклад спеціалізованої мистецької освіти "Музична школа №14" Криворізької міської ради) (далі-Замовник-Споживач) та Акціонерним товариством "Криворізька теплоцентраль" (далі-Учасник-Теплопостачальна організація) укладений Договір про закупівлю теплової енергії №213 (далі-Договір).
Відповідно до умов Договору:
1.1. Учасник-Теплопостачальна організація зобов`язується з 01 січня по 31 грудня 2020р. надати Замовнику-Споживачеві товар, зазначений в п. 1.2. Договору, а Замовник-Споживач - прийняти і оплатити одержану теплову енергію за встановленими згідно чинного законодавства тарифами (цінами) в терміни, передбачені цим договором.
1.2. Найменування товару за ДК 021:2015:09320000-8 Пара, гаряча вода та пов`язана продукція. Конкретна назва предмету закупівлі - теплова енергія для потреб бюджетних установ.
1.3. Кількість: 199,619 Гкал обсяги закупівлі можуть бути зменшені залежно від реального фінансування видатків (ст. 23 ч. 1 Бюджетного кодексу України).
3.1. Ціна договору становить: 357123,00 грн, в тому числі ПДВ 59520,50 грн. На момент укладення Договору ціна 1 Гкал складає 1789,021 грн з урахуванням ПДВ.
Розділом 4 договору сторонами узгоджений Порядок здійснення оплати, у тому числі проведення звірки розрахунків. Водночас порядок використання переплати споживачем внаслідок перерахунку вартості спожитої теплоенергії у зв`язку із змінами тарифів на природний газ та теплову енергію сторонами не узгоджений.
Як зазначає Позивач у позові, свої договірні зобов`язання щодо оплати за постачання теплової енергії Відповідачу Позивач виконав у повному обсязі.
Комунальним закладом спеціалізованої мистецької освіти Музична школа №14 Криворізької міської ради 28 червня 2023 року отримано листи без номеру та дати від акціонерного товариства Криворізька теплоцентраль про наявність переплати станом на 31 травня 2023 року за період з грудня 2019 по березень 2020 років на загальну суму 59755,90грн. за вище вказаними договорами, що підтверджено Актами передачі-прийняття теплової енергії (надання послуг) №6313 від 31 травня 2023р. та №2411 від 31 травня 2023р. (арк.с. 34-37).
Підставою для перерахунку розміру нарахувань за теплову енергію за актами передачі-прийняття теплової енергії за період з грудня 2019 по березень 2020 років стало рішення Адміністративної колегії Південно-східного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, м. Дніпро від 16.08.2022р. у справі №54/50-21 Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладання штрафу, яким визнано незаконним бездіяльність акціонерного товариства Криворізька теплоцентраль (ідентифікаційний код юридичної особи -00130850), яка полягає у нездійсненні перерахунків розміру нарахувань за теплову енергію категоріям споживачів бюджетні установи, інші споживачі (крім населення) за період грудень 2019 - квітень 2020 у зв`язку зі зміною для Товариства ціни природного газу протягом опалювального періоду 2019-2020.
Рішенням Господарського суду Дніпропетровської області від 29.11.2022 у справі №904/2888/22 за позовом Акціонерного товариства Криворізька теплоцентраль, м. Кривий Ріг до Південно-східного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, м. Дніпро про визнання недійним та скасування рішення від 16.08.2022 у справі №54/50-21, в задоволенні позовних вимог відмовлено в повному обсязі.
Відповідно до постанови Центрального апеляційного господарського суду від 04.04.2023 року по справі №904/2888/22, апеляційну скаргу Акціонерного товариства Криворізька теплоцентраль на рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 29.11.2022р. у справі №904/2888/22 залишено без задоволення. Рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 29.11.2022р. у справі № 904/2888/22 залишено без змін.
Рішення Адміністративної колегії Південно-східного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, м. Дніпро від 16.08.2022 у справі №54/50-21 Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладання штрафу, рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 29.11.2022р. у справі №904/2888/22 та постанова Центрального апеляційного господарського суду від 04.04.2023 року м. Дніпро по справі №904/2888/22 Позивачем отримано у відкритому доступі на порталі .
30 липня 2023 року Позивач звернувся до Відповідача з листом вих.№50 про повернення переплати за теплову енергію на загальну суму 59755,90грн. (арк.с. 38).
У відповідь на лист Позивача, Відповідач 27.07.2023 на адресу Позивача направив лист вих.№5964/30 (арк.с. 41), в якому повідомив про те, що через занадто низьку платіжну дисципліну зі сторони мешканців міста - споживачів теплової енергії, АТ КТЦ відчуває гострий дефіцит обігових коштів, який не дає змоги своєчасно та в повному обсязі розрахуватися за спожиті енергоносії, що в свою чергу ставить під загрозу підготовку та стале проходження опалювального сезону 2023-2024рр. та як наслідок створює фінансові загрози ведення господарської діяльності. Враховуючи дані обставини, за результатами здійсненого перерахунку розміру нарахувань за теплову енергію за період з грудня 2019 року по квітень 2020 року Комунальному закладу спеціалізованої мистецької освіти "Музична школа №14" Криворізької міської ради буде зараховано переплату за теплову енергію в рахунок майбутніх платежів, починаючи з найближчих періодів від дати здійснення платежу.
22.12.2023 Позивач звернувся до Відповідача з листом-претензією вих.№136 про повернення переплати за теплову енергію за період з грудня 2019 по квітень 2020 (арк.с. 39), в якому зазначено про те, що у зв`язку з виконанням бюджету, закінченням фінансового 2023року та відповідно до вимог Порядку бухгалтерського обліку окремих активів та зобов`язань бюджетних установ, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.04.2014 №372, із змінами, а саме повернення дебіторської заборгованості, яка виникла у попередніх бюджетних періодах, повинна бути перерахована до доходів загального фонду відповідного бюджету. Адміністрація КЗСМО Музична школа №14КМР просить повернути переплату за теплу енергію, згідно Актів передачі-прийняття теплової енергії (надання послуг) №6313 від 31.05.2023 та №2411 від 31.05.2023 та Акту звірки взаємних розрахунків станом на 01 листопада 2023р., для вчасного перерахування до бюджету, на рахунки зазначені в листі. Загальна сума переплати, яку потрібно повернути на рахунки Позивача, становить 59755,90 грн (арк.с. 42-43).
Зазначений лист-претензію від 22.12.2023 вих.№136 Відповідач отримав 22.12.2023, про що свідчить відмітка канцелярії за вх.№15395 на листі-претензії.
З метою досудового врегулювання спору Позивач 02.01.2024 року звернувся до Відповідача з листом-претензією (попередженням) вих.№01 про поверненняпереплати за теплову енергію на загальну суму 59755,90грн. (арк.с.40).
Лист-претензія (попередження) вих.№01 від 02.01.2024 був залишений Відповідачем без відповіді та задоволення, що стало підставою для звернення з позовом до суду.
5. Норми права та мотиви, з яких виходить господарський суд при прийнятті рішення
Правовідносини сторін щодо закупівлі теплової енергії регулюються загальними положеннями Цивільного кодексу України, Господарським кодексом України, Законом України "Про теплопостачання", Правилами користування тепловою енергією, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 03.10. 2007 №1198, Правилами надання послуги з постачання теплової енергії, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 р. № 830 тощо.
Статтею 1212 ЦК України передбачено, що особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала. Положення цієї глави застосовуються незалежно від того, чи безпідставне набуття або збереження майна було результатом поведінки набувача майна, потерпілого, інших осіб чи наслідком події.
Отже, загальні положення цивільного права встановлюють обов`язок особи повернути майно іншій особі, якщо підстава, за якої було отримано це майно, відпала.
Порядок розрахунків за договором енергопостачання визначений статтею 274 Господарського кодексу України. Зокрема, цією статтею визначено, що кількість енергії, недоодержаної у попередні періоди з вини енергопостачальника, підлягає поповненню на вимогу абонента. Якщо енергію не вибрано абонентом або недоодержано ним для обігрівання у зв`язку зі сприятливими погодними умовами, поповнення недоодержаної енергії здійснюється за погодженням сторін. Розрахунки за договорами енергопостачання здійснюються на підставі цін (тарифів), встановлених/визначених відповідно до вимог закону. Оплата енергії, що відпускається, здійснюється відповідно до умов договору. Договір може передбачати попередню оплату, планові платежі з наступним перерахунком або оплату, що проводиться за вартість прийнятих ресурсів.
Як свідчать ці положення Господарського кодексу України, ними не унормовані взаємовідносини сторін у випадку переплати вартості теплової енергії через зміну її вартості у зв`язку із зміною ціни на природний газ.
Згідно зі статтями 24, 25 Закону України "Про теплопостачання" споживач теплової енергії має, право зокрема, на отримання перерахунку за спожиту теплову енергію з урахуванням здійсненого авансового платежу та показань вузлів обліку теплової енергії протягом місяця після закінчення опалювального періоду, а теплопостачальні, теплотранспортні і теплогенеруючі організації зобов`язані, зокрема, здійснювати перерахунок за спожиту теплову енергію із споживачами з урахуванням авансового платежу та показань вузлів обліку теплової енергії протягом місяця після закінчення опалювального періоду.
Необхідно відмітити, що з питання, яким чином споживач може використати результат перерахунку у вигляді переплати за спожиту теплову енергію, вказаний Закон у спірних правовідносинах не встановлює регулюючих положень.
Пунктом 43 Правил надання послуги з постачання теплової енергії (далі - Правила), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 р. № 830 (в редакції, що діяла у спірний період) передбачалось, що споживач має право на зменшення у встановленому законодавством порядку розміру плати за послугу в разі її ненадання, надання не в повному обсязі або зниження її якості. В свою чергу виконавець зобов`язаний розглядати у визначений законодавством строк претензії та скарги споживачів і проводити відповідні перерахунки розміру плати за послугу в разі її ненадання, надання не в повному обсязі, несвоєчасно або надання послуги неналежної якості, а також в інших випадках, визначених договором (пункт 48 Правил в редакції, що діяла у спірний період).
З аналізу зазначеної норми суд констатує, що фактично знову йдеться про перерахунок вартості спожитої теплової енергії без конкретизації, яким чином споживач може скористатись результатом зменшення розміру плати за послугу та виникнення у зв`язку з цим переплати.
10.11.2021 року Правила надання послуги з постачання теплової енергії, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 р. № 830, доповнені розділом "Особливості нарахування (визначення) плати за послугу з постачання теплової енергії у зв`язку із щомісячною зміною ціни природного газу, що використовується для надання послуги відповідній категорії споживачів", який набрав чинності 23.11.2021.
Зокрема, пунктом 59 Правил в цьому Розділі встановлено, що у разі щомісячної зміни для виконавця протягом опалювального періоду згідно із умовами договору постачання природного газу ціни природного газу (без урахування зміни тарифів на послуги з транспортування та розподілу природного газу, торговельної надбавки (націнки) постачальника), що використовується для виробництва теплової енергії та надання послуги з постачання теплової енергії, виконавець змінює розмір нарахувань за послугу з постачання теплової енергії для відповідної категорії споживачів.
Пунктом 60 Правил встановлена формула перерахунку.
Пунктом 61 Правил в цьому розділі передбачено, що різниця в нарахуваннях (від`ємне значення) спрямовується на оплату майбутніх платежів, крім випадку припинення дії договору із споживачем.
Вказані положення Правил набрали чинності 23.11.2021 року.
Спірним періодом розрахунків є грудень 2019 - квітень 2020 року.
Згідно зі статтею 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.
В Рішенні Конституційного Суду України у справі за конституційним зверненням Національного банку України щодо офіційного тлумачення положення частини першої статті 58 Конституції України (справа про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів) від 9 лютого 1999 року (Справа N 1-7/99) зазначено, що цей конституційний принцип не може поширюватись на закони та інші нормативно-правові акти, які пом`якшують або скасовують відповідальність юридичних осіб. Проте надання зворотної дії в часі таким нормативно-правовим актам може бути передбачено шляхом прямої вказівки про це в законі або іншому нормативно-правовому акті.
Як судом зазначалось вище, статтею 1212 ЦК України передбачено, що особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала. Положення цієї глави застосовуються незалежно від того, чи безпідставне набуття або збереження майна було результатом поведінки набувача майна, потерпілого, інших осіб чи наслідком події.
Оскільки внаслідок зміни ціни на природний газ та вартості теплової енергії частина перерахованої Відповідачеві вартості теплової енергії перетворилась на переплату, сума коштів, на яку Позивач не отримав теплову енергію, на думку суду, стало безтоварним, безпідставним доходом Відповідача, який він отримав за рахунок Позивача.
Отже, враховуючи те, що умовами договорів, укладених сторонами у 2019 та 2020 роках, не узгоджений порядок використання переплати споживачем внаслідок перерахунку вартості спожитої теплоенергії; спеціальні норми, які регулюють спірне питання розрахунків (пункт 61 Правил), набрали чинності пізніше спірного періоду споживання теплової енергії; суд керується загальними нормами цивільного права (стаття 1212 ЦК України), які встановлюють обов`язок особи повернути майно іншій особі, якщо підстава, за якої було отримано це майно, відпала.
Таким чином суд дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення позову Комунального закладу спеціалізованої мистецької освіти "Музична школа №14" Криворізької міської ради і стягнення на користь Позивача суми переплати за спожиту теплову енергію за період грудень 2019 - квітень 2020 років на загальну суму 59755,90грн.
Водночас суд вважає помилковими аргументи сторін щодо застосування до спірних правовідносин положень Бюджетного кодексу України, оскільки згідно зі ст.1 цього кодексу ним регулюються відносини, що виникають у процесі складання, розгляду, затвердження, виконання бюджетів, звітування про їх виконання та контролю за дотриманням бюджетного законодавства, і питання відповідальності за порушення бюджетного законодавства, а також визначаються правові засади утворення та погашення державного і місцевого боргу. Отже, договірні взаємовідносини сторін не можуть регулюватись Бюджетним кодексом України, оскільки вони засновані на юридичній рівності, вільному волевиявленні, майновій самостійності їх учасників.
Враховуючи викладене, суд відхилює заперечення Відповідача про недоведеність наявності підстав для повернення переплати за теплову енергію на рахунки Позивача.
Посилання Відповідача на діючий між сторонами договір про закупівлю теплової енергії від 11.01.2024 №213 та врахування в майбутньому результатів спірного перерахунку під час розрахунків за цим договором суд вважає неправомірним, оскільки зміст цього договору не містить подібних умов.
6. Висновки господарського суду за результатами вирішення спору
Враховуючи викладене, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими, доведеними та правомірними, і тому підлягають задоволенню у повному обсязі.
За результатами вирішення спору судові витрати щодо судового збору у справі покладаються на Відповідача відповідно до ст. 129 ГПК України.
Керуючись статтями 2, 73, 74, 76, 77-79, 86, 91, 129, 233, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
ВИРІШИВ:
Позов Комунального закладу спеціалізованої мистецької освіти "Музична школа №14" Криворізької міської ради до Акціонерного товариства "Криворізька теплоцентраль" задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з Акціонерного товариства "Криворізька теплоцентраль" (50014, Дніпропетровська область, м.Кривий Ріг, вул.Електрична, 1, код ЄДРПОУ 00130850) на користь Комунального закладу спеціалізованої мистецької освіти "Музична школа №14" Криворізької міської ради (50106, Дніпропетровська область, м.Кривий Ріг, мкр-н 4й Зарічний, 30г, код ЄДРПОУ 25722125) суму заборгованості у розмірі 59755,90 грн та 3028,00 грн судового збору.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення (частина 1 статті 256 ГПК України).
Згідно з частиною 2 статті 256 ГПК України учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Повне рішення складено 07.05.2024
Суддя Н.Б. Кеся
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 07.05.2024 |
Оприлюднено | 09.05.2024 |
Номер документу | 118863451 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг енергоносіїв |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Кеся Наталія Борисівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Кеся Наталія Борисівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні