Ухвала
від 06.05.2024 по справі 904/1276/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

УХВАЛА

06.05.2024 м. ДніпроСправа № 904/1276/24

За позовом керівника Криворізької північної окружної прокуратури (м. Кривий Ріг Дніпропетровської обл., вул. Захисників Азовсталі, буд. 3) в інтересах держави в особі

позивача - 1: Дніпропетровської обласної ради (49004, м. Дніпро, пр. Олександра Поля, буд. 2; ідентифікаційний код 23928934)

позивача - 2: Департаменту охорони здоров`я Дніпропетровської обласної державної адміністрації (49000, м. Дніпро, просп. Олександра Поля, буд. 2; ідентифікаційний код 33769381)

до відповідача - 1: Комунального підприємства "Криворізький протитуберкульозний диспансер" Дніпропетровської обласної ради" (50037, м. Кривий Ріг Дніпропетровської обл., вул. Кемерівська, буд. 35; ідентифікаційний код 01985989)

відповідача - 2: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; ідентифікаційний номер НОМЕР_1 )

третя особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивачів: Південно-східне міжобласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України (пр. Олександра Поля, 2, м. Дніпро, 49004, м. Дніпро, пр. Олександра Поля, буд. 2; ідентифікаційний код 20306037)

про визнання недійсним договору від 10.02.2017 №8/х про закупівлю та стягнення 407 999 грн. 23 коп.

Суддя Загинайко Т.В.

Без участі представників сторін

ВСТАНОВИВ:

Керівник Криворізької північної окружної прокуратури в інтересах держави в особі позивача - 1: Дніпропетровської обласної ради, позивача - 2: Департаменту охорони здоров`я Дніпропетровської обласної державної адміністрації звернувся до Господарського суду Дніпропетровської області з позовною заявою (вх.№1239/24 від 22.03.2024) до відповідача-1: Комунального підприємства "Криворізький протитуберкульозний диспансер" Дніпропетровської обласної ради", відповідача - 2: ОСОБА_1 у якій просить:

- залучити до участі у справі Південно-східне міжобласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України (пр. Олександра Поля, 2, м. Дніпро, 49004, код ЄДРПОУ 20306037) як третю особу на стороні позивачів, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору;

- визнати недійсним договір про закупівлю від 10.02.2017 №8/х, укладений між Комунальним закладом "Криворізький протитуберкульозний диспансер №2" Дніпропетровської обласної ради", правонаступником якого є Комунальне підприємство "Криворізький протитуберкульозний диспансер" Дніпропетровської обласної ради", та фізичною особою - підприємцем Вербицьким Іваном Володимировичем.

- стягнути з ОСОБА_1 (РНОКПП - НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_2 ) на користь Комунального підприємства "Криворізький протитуберкульозний диспансер" Дніпропетровської обласної ради" (код ЄДРПОУ 01985989, юридична адреса: вул. Кемерівська, буд. 35, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 50037) грошові кошти у сумі

407 999 гривень 23 копійки, а з Комунального підприємства "Криворізький протитуберкульозний диспансер" Дніпропетровської обласної ради" (код ЄДРПОУ 01985989, юридична адреса: вул. Кемерівська, буд. 35, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 50037) одержані ним за рішенням суду 407 999 гривень 23 копійки (чотириста сім тисяч дев`ятсот дев`яносто дев`ять гривень 23 копійки) стягнути в дохід держави.

Також просить стягнути з ОСОБА_1 понесені судові витрати.

Як вбачається із позовної заяви, позивачем у складі учасників провадження визначено відповідачем-2 фізичну особу - ОСОБА_1 .

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 27.03.2024 витребувано у Криворізької міської ради (50101, м. Кривий Ріг Дніпропетровської області, вул. Молодіжна, буд. 1) інформацію про зареєстроване місце проживання (перебування) фізичної особи ОСОБА_1 ідентифікаційний номер НОМЕР_1 (відоме місце проживання (перебування) АДРЕСА_1 )).

Виконавчий комітет Криворізької міської ради листом (вх.№18924/24 від 16.04.2024) "Щодо реєстрації місця проживання ОСОБА_1 " повідомляє, що ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_3 з 01.08.2007 по теперішній час.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 18.04.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі, постановлено розгляд справи здійснювати за правилами загального позовного провадження, призначити підготовче засідання, яке відбудеться 15.05.2024 о 15:00 год., задоволено клопотання прокурора та залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивачів - Південно-східне міжобласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України.

Прокуратура у заяві (вх.№19627/24 від 19.04.2024) повідомляє, що окружною прокуратурою на виконання ухвали господарського суду Дніпропетровської області направлено через Електронний кабінет у підсистемі Електронний суд ЄСІТС на адресу Південно-східне міжобласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України копію позовної заяви і доданих до неї документів.

Відповідач-1 у заяві (вх.№20112/24 від 23.04.2024) про ознайомлення з матеріалами справи в електронному вигляді (внесення РНОКПП / коду ЄДРПОУ до додаткових відомостей про учасника справи та надання доступу до електронної справи ), просить надати представнику КП "Криворізький протитуберкульозний диспансер" Дніпропетровської обласної ради" адвокату Тер-Товмасян Ю.Г. (РНОКПП НОМЕР_2 ) можливість ознайомлення з матеріалами справи №904/1276/24 в електронному вигляді (внести РНОКПП представника до додаткових відомостей про учасника справи та надати доступ в електронному вигляді).

Третя особа у додаткових (вх.№20523/24 від 24.04.2024) поясненнях у справі просить долучити пояснення до матеріалів справи №904/1276/24, та зазначає про те, що: - рішенням адміністративної колегії відділення від 23.03.2021 № 54/4-р/к по справі 54/29-20 дії фізичної особи-підприємця Вербицького Івана Володимировича ( АДРЕСА_2 ; ідентифікаційний код НОМЕР_1 ) та фізичної особи-підприємця Григора Костянтина Миколайовича ( АДРЕСА_4 , ідентифікаційний код - НОМЕР_3 ) вчинили порушення, передбачені пунктом 1 статті 50 та пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів тендеру (торгів) шляхом узгодження ними своїх дій під час підготовки та участі у закупівлях, проведених Криворізьким протитуберкульозним диспансером на закупівлю: - "м`яса великої рогатої худоби родини бикових (яловичина)", оголошення та індикатор закупівлі в електронній системі "Прозоро" №UA-2016-12-26-000612-b; - "Тушки курей", оголошення №UA-2017-02-07-000875-с; Комунальним закладом "Криворізький онкологічний диспансер" Дніпропетровської обласної ради на закупівлю "Яловичини охолодженої м`якоті", оголошення №UA-2017-01-31-001308-b; Комунальним закладом "Криворізька міська лікарня №17" Дніпропетровської обласної ради на закупівлю "М`яса (М`ясо птиці заморожене (четвертина), м`яса яловичини (на кістці охолоджене))", оголошення №UA-2017-02-13-000713-с; - відповідно до інформації, яка міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань ФОП Григором К.М. 18.09.2020 року за власним рішенням припинено підприємницьку діяльність, номер запису 2002270060006051916, ФОП Вербицьким І.В. 26.02.2021 року за власним рішенням припинено підприємницьку діяльність, номер запису 2002270060004047112, оскільки, станом на дату прийняття рішення ФОП Григором К.М. та ФОП Вербицьким І.В. припинено підприємницьку діяльність, то вони не є суб`єктами господарювання у розумінні статті 1 Закону України "Про захист економічної конкуренції" та, відповідно, не підпадають під критерії визначені частиною першою статті 52 Закону України "Про захист економічної конкуренції", ОСОБА_1 рішення відділення не оскаржував у господарському суді, отже, відділення, в межах своїх повноважень, визнало дії ФОП Григора К.М. та ФОП Вербицького І.В. порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.

Позивач-1 у поясненні (вх.№20876/24 від 26.04.2024) зазначає про те, що: - підприємство створене за рішенням Дніпропетровської обласної ради від 22 червня 2018 року № 342-13/VІІ відповідно до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" шляхом перетворення комунального закладу "Криворізький протитуберкульозний диспансер № 2" Дніпропетровської обласної ради" у комунальне підприємство "Криворізький протитуберкульозний диспансер" Дніпропетровської обласної ради", відповідно до законодавства України та статуту "КПТД"ДОР" Дніпропетровська обласна рада є органом управління майном підприємства; - підприємство має право укладати угоди (договори), набувати майнових та немайнових прав, нести обов`язки, бути особою, яка бере участь у справі, що розглядається в судах України, міжнародних та третейських судах, "КПТД"ДОР" є самостійною юридичною особою з відповідною процесуальною дієздатністю щодо захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів у судовому порядку, а отже, наділене правом звернення до суду за захистом свого порушеного права; - обласна рада як орган управління майном "КПТД"ДОР" не несе відповідальності за його зобов`язаннями, не має владних повноважень та не здійснює управління у спірних зобов`язальних правовідносинах, які склалися на підставі договору поставки товару №8/х від 10.02.2017 безпосередньо між підприємством та ФОП Вербицьким Іваном Володимировичем, окрім того, обласна рада не є розпорядником коштів для "КПТД"ДОР" в розумінні бюджетного законодавства, правовий статус головних розпорядників бюджетних коштів, в тому числі місцевих бюджетів, визначає Бюджетний кодекс України; - у грудні 2016 року Комунальним закладом "Криворізький протитуберкульозний диспансер № 2" ДОР" проведено закупівлю товару за результатами якої вказаним закладом укладено з ФОП Вербицьким Іваном Володимировичем договір № 8/х від 10.02.2017 на загальну суму 408 000 грн., за умовами договору постачальник зобов`язується поставити замовникові товар - м`ясо великої рогатої худоби родини бикових, кількістю 5250 кг, в подальшому додатковою угодою № б/н від 27.12.2017 сторони узгодили продовжити термін дії договору № 8/х до 31.03.2018 відповідно до п. 5 ст. 36 Закону України "Про публічні закупівлі", загалом за 2017 рік згідно договору № 8/х від 10.02.2017 з ФОП Вербицьким І.В. проведено розрахунків на суму 407 999 грн 23 коп., як вбачається, двосторонній договір № 8/х від 10.02.2017 укладений між Комунальним закладом "Криворізький протитуберкульозний диспансер №2" (правонаступником якого є КП "КПТД"ДОР") та фізичною особою-підприємцем Вербицьким Іваном Володимировичем, при цьому Дніпропетровська обласна рада не є стороною вказаного договору та не є головним розпорядником бюджетних коштів для КП "КПТД"ДОР"; - рішенням адміністративної колегії Південно-Східного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України №54/4-р/к від 23.03.2021 визнано, що ФОП Вербицький І.В. та ФОП Григор К.М. вчинили порушення, передбачене п. 1 ст. 50 та п. 4 ч. 2 ст. 6 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів тендеру (торгів) шляхом узгодження ними своїх дій від час підготовки та участі у закупівлі, при цьому, відповідно до вказаного рішення встановлено, що оскільки станом на дату прийняття рішення ФОП Григором К.М. та ФОП Вербицьким І.В. припинено підприємницьку діяльність, то вони не є суб`єктами господарювання в розумінні статті 1 Закону України "Про захист економічної конкуренції" та, відповідно не підпадають під критерії визначені ч. 1 ст. 52 Закону України "Про захист економічної конкуренції".

Відповідач-1 у заяві (вх.№21826/24 від 02.05.2024) про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду, просить надати представнику КП "Криворізький протитуберкульозний диспансер" Дніпропетровської обласної ради" адвокату Тер-Товмасян Ю.Г. (РНОКПП НОМЕР_2 ) можливість участі в судових засіданнях по справі №904/1276/24 в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду, з використанням власних технічних засобів.

Також відповідач-1 у відзиві (вх.№22004/24 від03.05.2024) на позовну заяву просить відмовити у задоволенні позову керівника Криворізької північної окружної прокуратури в інтересах держави в особі Дніпропетровської обласної ради, Департаменту охорони здоров`я Дніпропетровської обласної державної адміністрації до Комунального підприємства "Криворізький протитуберкульозний диспансер" Дніпропетровської обласної ради", ОСОБА_1 , третя особа без самостійних вимог на стороні позивача Південно-східне міжобласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України про визнання недійсним договору №8/х від 10.02.2017 року про закупівлю та стягнення 407 999,23 грн., обґрунтовуючи це тим, що: - як вбачається з позову його підставами визначено порушення відповідачами вимог законодавства в сфері публічних закупівель, а саме - під час здійснення публічних закупівель товару "Яловичина охолоджена м`якоть 3000 кг" (ДК 021:2015:15111100-0 - Яловичина, ДК 016:2010:10.11.1 - М`ясо великої рогатої худоби, свиней, овець. кіз, коней та інших тварин родини конячих, свіже чи охолоджене" (ідентифікатор закупівлі: UA-2016-12-26-000612-b); - очікувана вартість предмета закупівлі становила 472 500 грн., участь у закупівлі приймало 3 учасника, що підтверджується реєстром отриманих пропозицій та звітом про результати проведеної процедури закупівлі, а саме: - ФОП Вербицький Іван Володимирович (РНОКПП - НОМЕР_1 ) з первинною ціновою пропозицією у сумі 451 500 грн. та остаточною ціновою пропозицією у 408 000 грн.; - ФОП Григор Костянтин Миколайович (РНОКПП - НОМЕР_3 ) з первинною ціновою пропозицією у сумі 435 750 грн. та остаточною ціновою пропозицією у 408 050 грн.; - ТОВ "УКРПРОДДОНСЕРВІС" (ЄРДПОУ 37383711) з первинною ціновою пропозицією у сумі 448 822,50 грн. та остаточною ціновою пропозицією у 408 100 грн.; - за результатами проведених відкритих торгів, 10.02.2017 року між КП "Криворізький протитуберкульозний диспансер №2" ДОР" та ФОП Вербицький Іван Володимирович, як з переможцем закупівлі та цінова пропозиція якого була найбільш економічно вигідною, укладено договір про закупівлю № 8/х на загальну суму 408 000 грн., загалом за 2017 рік згідно договору від 10.02.2017 року №8/х проведено розрахунків з ФОП Вербицьким І.В. на суму 407 999 грн., 23 копійки за кошти місцевого бюджету, що підтверджуються листом КП "КПТД" ДОР" від 08.03.2024 №08/381-24 та випискою платіжних інструкцій, разом з цим, рішенням адміністративної колегії Південно-східного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 23.03.2021 №54/4-р/к визнано, що ФОП Вербицький І.В. та ФОП Григор К.М. вчинили порушення, передбачене п. 1 ст. 50 та п. 4 ч. 2 ст. 6 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів тендеру (торгів) шляхом узгодження ними своїх дій під час підготовки та участі у вищевказаній закупівлі; - під час розгляду вказаної справи встановлено наступну узгоджену поведінку ФОП Вербицького І.В. та ФОП Григора К.М., що стосується спотворення результатів вищевказаних торгів: здійснення дій з однакових ІР - адрес (при подачі тендерних пропозицій, подачі звітності до органів ДПС, здійсненні банківських операцій, участі в аукціоні); здійснення оплати задля участі у закупівлях однією і той же третьою особою; створення та редагували файлів тендерної пропозиції на одному пристрої (схожість метаданих та наявність однакових дефектів (плям) на сканкопіях документів); використання приміщень за однією адресою; використання однакових реєстраційних даних у е-mail адресах, вказане рішення обґрунтоване тим, у процесі участі в вищевказаній процедурі закупівлі ФОП Вербицький І.В. та ФОП Григор К.М. діяли не самостійно, а узгоджували свої дії та не змагалися між собою, що є обов`язковою умовою конкуренції, тим самим вчиняли антиконкурентні узгоджені дії, через вчинення ФОП Вербицьким І.В. та ФОП Григором К.М. антиконкурентних узгоджених дій змагання між зазначеними суб`єктами господарювання під час підготовки та участі у процедурі закупівлі не відбувалося, тобто суб`єкти господарювання не намагалися здобути завдяки власним досягненням переваги над іншими учасниками торгів, внаслідок чого замовник був змушений обрати найкращу запропоновану цінову пропозицію, яка склалася не внаслідок економічної конкуренції, а внаслідок узгодженої конкурентної поведінки; - КП "КПТД" ДОР" вважає, що прокурором неправильно визначені органи, покликані захищати порушені інтереси держави у спірних правовідносинах, пов`язаних зі здійсненням публічних закупівель, і, зокрема Дніпропетровська обласна рада та Департамент охорони здоров`я Дніпропетровської обласної державної адміністрації такими органами не є; - КП "Криворізький протитуберкульозний диспансер" ДОР" було створене за рішенням Дніпропетровської обласної ради від 22 червня 2018 року № 342-13/VІІ відповідно до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" шляхом перетворення комунального закладу "Криворізький протитуберкульозний диспансер № 2" Дніпропетровської обласної ради" у комунальне підприємство "Криворізький протитуберкульозний диспансер" Дніпропетровської обласної ради" (п.1.3. Статуту КП "КПТД" ДОР" в новій редакції, затвердженій рішенням ДОР від 16.06.2021 року №83-6/VIII), відповідно до законодавства України та статуту КП "Криворізький протитуберкульозний диспансер" ДОР", Дніпропетровська обласна рада є органом управління майном підприємства (п. 1.5 Статуту КП "КПТД" ДОР"); - КП "Криворізький протитуберкульозний диспансер" ДОР" є самостійною юридичною особою з відповідною процесуальною дієздатністю щодо захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів у судовому порядку, тобто, наділене правом звернення до суду за захистом свого порушеного права, обласна рада як орган управління майном КП "КПТД" ДОР" не несе відповідальності за його зобов`язаннями, не має владних повноважень та не здійснює управління у спірних зобов`язальних правовідносинах, які склалися на підставі договору № 8/х від 10.02.2017 року безпосередньо між КП "КПТД" ДОР" та ФОП Вербицький І.В., окрім того, обласна рада не є розпорядником коштів для КП "Криворізький протитуберкульозний диспансер" ДОР" в розумінні бюджетного законодавства; - звертаючись з позовом у цій справі, прокурор помилково визначив Дніпропетровську обласну раду як орган, уповноважений на здійснення відповідних функцій у спірних правовідносинах, чинним законодавством визначено органи, наділені функцією контролю щодо здійснення публічних закупівель та використанням бюджетних коштів, обласні ради не належать до таких органів та не наділені відповідними повноваженнями; - обидва позивача по даній справі не визнають наявність у себе належних повноважень по представництву "інтересу держави" у спірних правовідносинах, які б надавали право прокурору стверджувати про фактичне неналежне виконання ними компетенції по захисту такого "інтересу держави", а тому, як наслідок, визначення прокурором як позивачів по справі Дніпропетровську обласну раду та Департамент охорони здоров`я Дніпропетровської обласної державної адміністрації є помилковим та необґрунтованим; - прокурор, спираючись на рішення адміністративної колегії Південно-східного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 23.03.2021 №54/4-р/к, яким визнано, що ФОП Вербицький І.В. та ФОП Григор К.М. вчинили порушення, передбачене п. 1 ст. 50 та п. 4 ч. 2 ст. 6 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів тендеру (торгів) шляхом узгодження ними своїх дій під час підготовки та участі у вищевказаній закупівлі, стверджує про порушення ФОП Вербицький І.В. положень Закону України "Про публічні закупівлі", при цьому, ні в матеріалах справи, ні в позовній заяві прокурора не містяться посилання на факти порушень з боку замовника або його посадових осіб при здійсненні закупівлі, а отже визначення КП "КПТД" ДОР" відповідачем по даній справі є необґрунтованим; - держава в разі порушення її інтересів у сфері публічних закупівель має право звертатись до суду за їх захистом через орган державної влади, до компетенції якого віднесені повноваження здійснювати захист таких інтересів держави, у спірних правовідносинах таким органом є Держаудитслужба, і у свою чергу, в разі неналежного виконання Держаудитслужбою своїх повноважень із захисту інтересів держави у сфері публічних закупівель, прокурор отримує підстави для представництва в суді законних інтересів держави відповідно до абзацу першого частини третьої статті 23 Закону №1697-VII; - КП "КПТД" ДОР" вважає, що прокурор звертаючись до господарського суду з цим позовом порушив вимоги ч. 4 ст. 53 ГПК України, що є наслідком застосування положень, передбачених ст. 174 ГПК України у вигляді залишення позовної заяви без розгляду.

Відповідач-2 у заяві (вх.№22132/24 від 03.05.2024) про розгляд справи без участі представника відповідача-2 просить суд здійснювати розгляд справи без участі представника відповідача-2.

Також відповідач-2 у відзиві (вх.№22138/24 від 03.05.2024) на позовну заяву про визнання недійсним договору та стягнення коштів, просить суд, відмовити позивачам у задоволені позовних вимог в повному обсязі, зважаючи на пропуск встановлено строку для звернення до суду, обґрунтовуючи це тим, що: - договір поставки товару від 10.02.2017 №8/х, укладений між комунальним закладом "Криворізький протитуберкульозний диспансер №2" Дніпропетровської обласної ради", правонаступником якого є Комунальне підприємство "Криворізький протитуберкульозний диспансер" Дніпропетровської обласної ради", та фізичною особою - підприємцем Вербицьким Іваном Володимировичем, було виконано відповідачем-2 в повному обсязі, жодних зауважень щодо неналежного виконання або невиконання зазначеного договору від покупця не надходило, також в електронній системі закупівель Prozorro було опубліковано звіт про виконання відповідного договору; - згідно із інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань фізична особа-підприємець Вербицький І.В. припинив підприємницьку діяльність за власним рішенням 26.02.2021, про що внесений запис №2002270060004047112; - визначені прокурором інтереси держави, які порушені внаслідок недотримання визначеної законодавством процедури державної закупівлі, повинні мати матеріальний вираз, обраний прокурором спосіб захисту таких прав, без вимоги про застосування реституції або відшкодування шкоди чи збитків, не може забезпечити їх реального захисту; - особа, яка звертається до суду з позовом про визнання недійсним договору (чи його окремих положень), повинна довести конкретні факти порушення її майнових прав та інтересів, а саме: має довести, що її права та законні інтереси як заінтересованої особи безпосередньо порушені оспорюваним договором і в результаті визнання його (чи його окремих положень) недійсним майнові права заінтересованої особи буде захищено та відновлено, реалізуючи право на судовий захист і звертаючись до суду з позовом про визнання недійсним правочину, стороною якого не є, позивач зобов`язаний довести (підтвердити) в установленому законом порядку, яким чином оспорюваний ним договір порушує (зачіпає) його права та законні інтереси, відсутність порушеного або оспорюваного права позивача є підставою для ухвалення рішення про відмову у задоволенні позову, незалежно від інших встановлених обставин, правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальної громади та об`єднаних територіальних громад визначає Закон України "Про публічні закупівлі", метою якого є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції; - як стверджує прокурор, договір про закупівлю від 10.02.2017 №8/х, завідомо суперечить інтересам держави і суспільства з умислу ФОП. Вербицького І.В., а саме-вчинення останнім антиконкурентних узгоджених дій, що вплинули на результат торгів; - застосування до відповідачів адміністративно-господарських санкцій після шести місяців з дня виявлення порушення чи закінчення одного року з дня вчинення правочинну є неправомірним; - спірний правочин виконано у 2017 році а прокурор звернувся до суду з позовом у квітні 2024, тобто з пропуском встановленого ст. 250 ГК України строку застосування адміністративно - господарських санкцій, що виключає можливість задоволення позовних вимог прокурора в цій частині.

Розглянувши заяву Комунального підприємства "Криворізький протитуберкульозний диспансер" Дніпропетровської обласної ради" (вх.№21826/24 від 02.05.2024) про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції, господарський суд вважає її такою, що не підлягає задоволенню з огляду на таке.

Відповідно до приписів статті 197 Господарського процесуального кодексу України учасники справи мають право брати участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду за умови наявності у суді відповідної технічної можливості, про яку суд зазначає в ухвалі про відкриття провадження у справі, крім випадків, коли явка цього учасника справи в судове засідання визнана судом обов`язковою; учасник справи подає заяву про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду не пізніше ніж за п`ять днів до судового засідання; копія заяви в той самий строк надсилається іншим учасникам справи; учасники справи беруть участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів та електронного цифрового підпису згідно з вимогами Положення про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему; підтвердження особи учасника справи здійснюється із застосуванням електронного підпису, а якщо особа не має такого підпису, то у порядку, визначеному Законом України "Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус" або Державною судовою адміністрацією України; ризики технічної неможливості участі у відеоконференції поза межами приміщення суду, переривання зв`язку тощо несе учасник справи, який подав відповідну заяву; суд може постановити ухвалу про участь учасника справи у судовому засіданні в режимі відеоконференції у приміщенні суду, визначеному судом; свідок, перекладач, спеціаліст, експерт можуть брати участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції виключно у приміщенні суду, суд, який забезпечує проведення відеоконференції, перевіряє явку і встановлює особи тих, хто з`явився, а також перевіряє повноваження представників, відеоконференція, у якій беруть участь учасники справи, фіксується судом, який розглядає справу, за допомогою технічних засобів відео- та звукозапису, відео- та звукозапис відеоконференції зберігається в матеріалах справи.

З вищезазначених норм права вбачається, що винесення ухвали про розгляд справи в режимі відеоконференції є правом суду, яке реалізується за наявності технічної можливості для проведення судового засідання в режимі відеоконференції у справі, в якій дана сторона бере участь.

Відповідно до відомостей з підсистеми відеоконференцзв`язку "ЄСІТС" зали відеоконференцій у Господарському суді Дніпропетровської області будуть зайняті, у зв`язку з чим у суду відсутня технічна можливість для проведення судового засідання в режимі відеоконференції у справі, яка призначена на 15.05.2024 о 15:00 год.

З урахуванням викладеного заява Комунального підприємства "Криворізький протитуберкульозний диспансер" Дніпропетровської обласної ради" (вх.№21826/24 від 02.05.2024) про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції задоволенню не підлягає.

На підставі викладеного, керуючись статтями 197, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

УХВАЛИВ:

Відмовити у задоволенні заяви Комунального підприємства "Криворізький протитуберкульозний диспансер" Дніпропетровської обласної ради" (вх.№21826/24 від 02.05.2024) про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції.

Ухвала набирає законної сили - 06.05.2024.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Інформацію про дату та час розгляду справи можна отримати за електронною адресою суду: http://dp.arbitr.gov.ua/sud5005/spisok/csz\

Суддя Т.В. Загинайко

Дата ухвалення рішення06.05.2024
Оприлюднено09.05.2024
Номер документу118863473
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Визнання договорів (правочинів) недійсними купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг

Судовий реєстр по справі —904/1276/24

Ухвала від 29.05.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Загинайко Тетяна Володимирівна

Ухвала від 15.05.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Загинайко Тетяна Володимирівна

Ухвала від 06.05.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Загинайко Тетяна Володимирівна

Ухвала від 18.04.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Загинайко Тетяна Володимирівна

Ухвала від 27.03.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Загинайко Тетяна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні