Справа № 761/46270/23
Провадження № 3/761/470/2024
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 квітня 2024 року суддя Шевченківського районного суду м. Києва Мєлєшак О.В., розглянувши матеріали, що надійшли з розглянувши матеріали, які надійшли від Координаційно-моніторингової митниці Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, керівник ТОВ «ІНТЕКС АГРО ІНВЕСТ», зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 ,
за ч.1 ст. 483 Митного кодексу України,
ВСТАНОВИВ:
До Шевченківського районного суду м. Києва надійшли матеріали з Координаційно-моніторингової митниці Державної митної служби України щодо притягнення керівника ТОВ «ІНТЕКС АГРО ІНВЕСТ» ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
Згідно з протоколом про адміністративне правопорушення від 17.10.2023 № 0153/126000/23, 11.07.2023 ТОВ «ІНТЕКС АГРО ІНВЕСТ» (вул. Пирогова, будинок 236, м. Вінниця, 45097367) з метою експорту до Польщі товару «Олія соєва, сира, нерафінована, харчова, виробництва 2023 р.» (далі - Товар), вагою 22 500 кг., вартістю 16 875 Євро, через ТОВ «ЕНЕРГОТРАНЗИТ+» (7-й км. Хмельницького шосе, с. Зарванці, Вінницький р-н, Вінницька обл., код ЄДРПОУ 38635423), шляхом електронного декларування до відділу митного оформлення № 2 митного поста «Вінниця» Вінницької митниці подано електронну митну декларацію типу ЕК 10 АА № 23UA401030009907U5.
Відповідно до інформації зазначеної в митній декларації від 11.07.2023 № 23UA401030009907U5 відправник товару (гр. 2) - ТОВ «ІНТЕКС АГРО ІНВЕСТ»
(вул. Пирогова, буд. 236, м. Вінниця, 21018, 45097367), одержувач (гр. 8) - «PRISMA GROUP» SP.Z O.O (02-682, Warszawa, ul.Bokserska, 1/304, Poland) / «Berlion Prom Kft» (1145 Budapest, Mexikoi ut 65/B, fszt. 2, Hungary). В якості підстави для здійснення митного оформлення наданий зовнішньоекономічний контракт від 03.07.2023 № 03/07-23, укладений ТОВ «ІНТЕКС АГРО ІНВЕСТ» (45097367) в особі директора ОСОБА_1 з компанією «Berlion Prom Kft» (1145 Budapest, Mexikoi ut 65/B, fszt. 2, Hungary).
Декларування товару здійснювалось особою уповноваженою на роботу з митницею ТОВ «ЕНЕРГОТРАНЗИТ+» (38635423) на підставі договору декларування від 09.06.2023 № 279, укладеного з ТОВ «ІНТЕКС АГРО ІНВЕСТ» (45097367), відповідно до ст. 417 Митного кодексу України.
Особа уповноважена на роботу з митницею ТОВ «ЕНЕРГОТРАНЗИТ+» (38635423) Андрущенко Л.В. в межах повноважень, наданих ст. 417 Митного кодексу України, подала до митного оформлення митну декларацію та документи необхідні для здійснення митного оформлення, а саме: контракт від 03.07.2023 № 03/07-23, інвойс від 10.07.2023 № 1 та інші документи, зазначені в графі 44.
Товар, оформлений 11.07.2023 за митною декларацією типу ЕК 10 АА №23UA401030009907U5, 16.07.2023 переміщено через митний кордон України через пункт пропуску «Краківець - Корчова» митного поста «Краковець» Львівської митниці транспортним засобом реєстраційний номер AX0719IM/ НОМЕР_1 .
Згідно з п. 49 ст. 4 Митного кодексу України пропуск товарів через митний кордон України - це надання митним органом відповідній особі дозволу на переміщення товарів через митний кордон України з урахуванням заявленої мети такого переміщення.
Відповідно до ст. 31 Митного кодексу України для цілей здійснення митних формальностей щодо товарів і транспортних засобів комерційного призначення застосовується офіційний курс валюти України до іноземної валюти, встановлений Національним банком України, що діє на 0 годин дня подання митної декларації, або дня здійснення митних формальностей, якщо вони здійснюються без подання митної декларації.
З огляду на викладене, вартість товару на момент переміщення через митний кордон України склала 689 480,44 грн. (офіційний курс валюти України до Євро, встановлений Національним банком України на 16.07.2023, становить 40,8581 грн. за 1 Євро).
Координаційно-моніторинговою митницею (далі - Митниця) під час здійснення перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при вивезенні за межі митної території України товарів ТОВ «ІНТЕКС АГРО ІНВЕСТ» (45097367) встановлено, що згідно загальнодоступної інформації, розміщеної в публічних реєстрах Міністерства Юстиції Угорщини, за посиланням «https://www.e-cegjegyzek.hu/?cegadatlap/0109391343/TaroltCegkivonat», компанія «Berlion Prom Kft» (Hungary), з якою у ТОВ «ІНТЕКС АГРО ІНВЕСТ» (45097367) укладений зовнішньоекономічний контракт від 03.07.2023 № 03/07-23, знаходиться в стані «ліквідації», відповідно не може здійснювати зовнішньоекономічну діяльність, в тому числі і укладати з українським товариством будь-які договори на продаж/придбання того чи іншого товару.
Митницею з метою підтвердження факту реєстрації та здійснення фінансово-господарської діяльності компанії-нерезидента «Berlion Prom Kft» (Hungary), а також надання інформації щодо осіб, які очолюють її на теперішній час, видів діяльності та статусу (реєстрації/ліквідації) направлено запит від 12.05.2023 № 7.9-1/7.9-27-3/13/1418 на адресу Департаменту міжнародного поліцейського співробітництва Національної поліції України.
Департаментом міжнародного поліцейського співробітництва Національної поліції України листом від 21.07.2023 № 6364/23/16692 надіслано копію відповіді НЦБ Інтерполу в Угорщині.
З отриманих матеріалів встановлено, що податковий номер компанії «Berlion Prom Kft» (Hungary) видалений (анульований) 03.11.2022. Відповідно до рішення Столичного суду Угорщини № Cgt.01-22-020064/2 компанія оголошена ліквідованою, дата набрання рішенням законної сили 02.12.2022. Дата початку процедури примусового припинення розпочата 24.03.2023.
Таким чином встановлено, що товар, загальною вагою 22 500 кг., фактурною вартістю 16 875 Євро, країна призначення Польща, митне оформлення якого здійснено за митною декларацією від 11.07.2023 № 23UA401030009907U5 переміщений через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товару документів (контракту від 03.07.2023 № 03/07-23 та інвойсу від 10.07.2023 № 1), що містять неправдиві відомості щодо одержувача товару.
Отже, дії директора ТОВ «ІНТЕКС АГРО ІНВЕСТ» (45097367) ОСОБА_1 призвели до переміщення товару «Олія соєва, сира, нерафінована, харчова, виробництва 2023 р.», вагою 22 500 кг., вартістю 689 480,44 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товару «Олія соєва, сира, нерафінована, харчова, виробництва 2023 р.» документів (контракту від 03.07.2023 № 03/07-23 та інвойсу від 10.07.2023 № 1), що містять неправдиві відомості щодо одержувача товару.
Описані вище дії свідчать про порушення митних правил, що тягне відповідальність за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
В судове засідання директор ТОВ «ІНТЕКС АГРО ІНВЕСТ» ОСОБА_1 , чи його представник не з`явилися, з клопотанням про відкладення розгляду справи не звертався, про дату, час та місце судового засідання повідомлявся належним чином.
Представник Державної митної служби України вважала позицію захисника необґрунтованою та просила застосувати відносно ОСОБА_1 штраф у межах санкції ч.1 ст.483 МК.
Суддя, заслухавши доводи представника Державної митної служби України, дослідивши надані документи, дійшов висновку про таке.
Відповідно до ч. 1 ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений законодавством України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, через митний кордон України і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Згідно з ст. 483 МК України об`єктивна сторона складу даного правопорушення характеризується діями, що направлені на переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, зокрема, шляхом поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Відповідно до роз`яснень, наведених у постанові Пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» (далі - Постанова) порушення митних правил, відповідальність за яке встановлена ст. 483 МК України, може бути вчинене лише умисно.
Згідно з п.4 Постанови судам необхiдно враховувати, що документами, що мiстять неправдивi данi, є, зокрема, такi, в яких вiдомостi щодо сутi угоди, найменування, асортименту, ваги, кiлькостi чи вартостi товарiв, а також їх вiдправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезенi чи в яку перемiщуються, не вiдповiдають дійсності.
У ч. 1 ст. 489 МК України зазначено, що посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до ч. 1 ст. 266 МК України, декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; надати органу доходів і зборів передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей.
За правилами ст. 257 МК України, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Відповідно до статті ч. 2 ст. 459 МК України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути посадові особи підприємств, що порушили вимоги митних правил.
Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.
З викладеного вище вбачається, що 11.07.2023 ТОВ «ІНТЕКС АГРО ІНВЕСТ» (вул. Пирогова, будинок 236, м. Вінниця, 45097367) з метою експорту до Польщі товару «Олія соєва, сира, нерафінована, харчова, виробництва 2023 р.» (далі - Товар), вагою 22 500 кг., вартістю 16 875 Євро, через ТОВ «ЕНЕРГОТРАНЗИТ+» (7-й км. Хмельницького шосе, с. Зарванці, Вінницький р-н, Вінницька обл., код ЄДРПОУ 38635423), шляхом електронного декларування до відділу митного оформлення № 2 митного поста «Вінниця» Вінницької митниці подано електронну митну декларацію типу ЕК 10 АА № 23UA401030009907U5.
Відповідно до інформації зазначеної в митній декларації від 11.07.2023 № 23UA401030009907U5 відправник товару (гр. 2) - ТОВ «ІНТЕКС АГРО ІНВЕСТ»
(вул. Пирогова, буд. 236, м. Вінниця, 21018, 45097367), одержувач (гр. 8) - «PRISMA GROUP» SP.Z O.O (02-682, Warszawa, ul.Bokserska, 1/304, Poland) / «Berlion Prom Kft» (1145 Budapest, Mexikoi ut 65/B, fszt. 2, Hungary). В якості підстави для здійснення митного оформлення наданий зовнішньоекономічний контракт від 03.07.2023 № 03/07-23, укладений ТОВ «ІНТЕКС АГРО ІНВЕСТ» (45097367) в особі директора ОСОБА_1 з компанією «Berlion Prom Kft» (1145 Budapest, Mexikoi ut 65/B, fszt. 2, Hungary).
Декларування товару здійснювалось особою уповноваженою на роботу з митницею ТОВ «ЕНЕРГОТРАНЗИТ+» (38635423) на підставі договору декларування від 09.06.2023 № 279, укладеного з ТОВ «ІНТЕКС АГРО ІНВЕСТ» (45097367), відповідно до ст. 417 Митного кодексу України.
Особа уповноважена на роботу з митницею ТОВ «ЕНЕРГОТРАНЗИТ+» (38635423) Андрущенко Л.В. в межах повноважень, наданих ст. 417 Митного кодексу України, подала до митного оформлення митну декларацію та документи необхідні для здійснення митного оформлення, а саме: контракт від 03.07.2023 № 03/07-23, інвойс від 10.07.2023 № 1 та інші документи, зазначені в графі 44.
Товар, оформлений 11.07.2023 за митною декларацією типу ЕК 10 АА №23UA401030009907U5, 16.07.2023 переміщено через митний кордон України через пункт пропуску «Краківець - Корчова» митного поста «Краковець» Львівської митниці транспортним засобом реєстраційний номер AX0719IM/AX3367XP.
вартість товару на момент переміщення через митний кордон України склала 689 480,44 грн. (офіційний курс валюти України до Євро, встановлений Національним банком України на 16.07.2023, становить 40,8581 грн. за 1 Євро).
Координаційно-моніторинговою митницею (далі - Митниця) під час здійснення перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при вивезенні за межі митної території України товарів ТОВ «ІНТЕКС АГРО ІНВЕСТ» (45097367) встановлено, що згідно загальнодоступної інформації, розміщеної в публічних реєстрах Міністерства Юстиції Угорщини, за посиланням «https://www.e-cegjegyzek.hu/?cegadatlap/0109391343/TaroltCegkivonat», компанія «Berlion Prom Kft» (Hungary), з якою у ТОВ «ІНТЕКС АГРО ІНВЕСТ» (45097367) укладений зовнішньоекономічний контракт від 03.07.2023 № 03/07-23, знаходиться в стані «ліквідації», відповідно не може здійснювати зовнішньоекономічну діяльність, в тому числі і укладати з українським товариством будь-які договори на продаж/придбання того чи іншого товару.
Митницею з метою підтвердження факту реєстрації та здійснення фінансово-господарської діяльності компанії-нерезидента «Berlion Prom Kft» (Hungary), а також надання інформації щодо осіб, які очолюють її на теперішній час, видів діяльності та статусу (реєстрації/ліквідації) направлено запит від 12.05.2023 № 7.9-1/7.9-27-3/13/1418 на адресу Департаменту міжнародного поліцейського співробітництва Національної поліції України.
Департаментом міжнародного поліцейського співробітництва Національної поліції України листом від 21.07.2023 № 6364/23/16692 надіслано копію відповіді НЦБ Інтерполу в Угорщині.
З отриманих матеріалів встановлено, що податковий номер компанії «Berlion Prom Kft» (Hungary) видалений (анульований) 03.11.2022. Відповідно до рішення Столичного суду Угорщини № Cgt.01-22-020064/2 компанія оголошена ліквідованою, дата набрання рішенням законної сили 02.12.2022. Дата початку процедури примусового припинення розпочата 24.03.2023.
Таким чином встановлено, що товар, загальною вагою 22 500 кг., фактурною вартістю 16 875 Євро, країна призначення Польща, митне оформлення якого здійснено за митною декларацією від 11.07.2023 № 23UA401030009907U5 переміщений через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товару документів (контракту від 03.07.2023 № 03/07-23 та інвойсу від 10.07.2023 № 1), що містять неправдиві відомості щодо одержувача товару.
Отже, дії директора ТОВ «ІНТЕКС АГРО ІНВЕСТ» (45097367) ОСОБА_1 призвели до переміщення товару «Олія соєва, сира, нерафінована, харчова, виробництва 2023 р.», вагою 22 500 кг., вартістю 689 480,44 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товару «Олія соєва, сира, нерафінована, харчова, виробництва 2023 р.» документів (контракту від 03.07.2023 № 03/07-23 та інвойсу від 10.07.2023 № 1), що містять неправдиві відомості щодо одержувача товару.
Згідно з п. 5 Постанови, незаконним переміщенням предметів із приховуванням від митного контролю - є їх переміщення через митний кордон України шляхом наданням митному органу як підстави для переміщення товару підроблених документів чи одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві дані.
Як визначено у п. 6 Постанови судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.
Так, відповідно до абз. 4 п. 6 Постанови документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені, чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
Згідно з п. 28. ст. 4 МК митні правила - встановлений Митним кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митному органу для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем, або контроль за якими покладено на митні органи Митним кодексом та іншими законами України.
Таким чином, особи, які переміщують товари на митну територію України, повинні дотримуватися митних правил, визначених у Кодексі; за порушення (недотримання) цих правил у Кодексі передбачено адміністративну відповідальність.
З пунктів 8, 63 статті 4 МК вбачається, що декларант - особа, яка самостійно здійснює декларування або від імені якої здійснюється декларування; уповноважена особа (представник) - особа, яка на підставі договору або належно оформленого доручення, виданого декларантом, наділена правом вчиняти дії, пов`язані з проведенням митних формальностей, щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта.
Відповідно до положень ст. 495 МК, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
З наведеного витікає, що вина ОСОБА_1 , як декларанта, у вчиненні правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 483 МК, підтверджується протоколом про порушення митних правил від 17.10.2023 № 0153/126000/23, копіями міжнародних транспортних документів, копіями експортних та транзитних декларацій, копією інвойсу, копією відповіді митних органів, порівняльною таблицею заявленого товару.
Обґрунтованих підстав для сумніву у достовірності і допустимості наданих суду доказів, які у своїй сукупності відповідають фактичним обставинам справи про адміністративне правопорушення, об`єктивно узгоджуються між собою, взаємодоповнюють один одного та повністю у своїй сукупності відтворюють обставини вчиненого правопорушення, стороною захисту не наведено.
На підставі викладеного суд дійшов висновку, що ОСОБА_1 підлягає відповідальності за порушення митних правил, яка передбачена ч. 1 ст. 483 МК, з застосуванням санкцій, визначених даною нормою закону.
Крім того, санкція статті 483 МК України передбачає конфіскацію товарів.
У той же час, з матеріалів справи вбачається, що безпосередні предмети правопорушення не вилучались, оскільки до складання протоколу випущені у вільний обіг.
Частина 2 статті 541 МК визначає, що у разі неможливості конфіскації товарів, зазначених у п.3 ст.461 МК, з осіб, які вчинили порушення митних правил, держаним виконавцем за рішенням суду в установленому законом порядку може стягуватися вартість цих товарів.
Згідно з пунктом 14 Постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил», якщо особу визнано винуватою у вчиненні правопорушення, але зазначені товари чи транспортні засоби відсутні, суддя вправі вирішити у постанові питання про стягнення їхньої вартості.
Таким чином, у зв`язку з тим, що предмети правопорушення митних правил не вилучались, суд стягує з особи вартість цих товарів, що становить 689 480, 44 грн.
Також, відповідно до ст. 401 КУпАП та Закону України «Про судовий збір» з ОСОБА_1 має бути стягнений судовий збір в розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Керуючись ст. 467, 473, 483, 491, 522, 541 Митного кодексу України, ст. 283, 284, 294 КпАП України, суддя
п о с т а н о в и в:
Піддати ОСОБА_1 стягненню за ч. 1 ст. 483 Митного Кодексу України у виді штрафу у розмірі 50 відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 344 740 (триста сорок чотири тисячі сімсот сорок) гривень 22 копійок на користь держави.
Стягнути з ОСОБА_1 вартість товарів у розмірі 689 480, 44 грн. (шістсот вісімдесят дев`ять тисяч чотириста вісімдесят) гривень 44 копійки.
Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір на користь держави у розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що становить 605 (шістсот п`ять) грн., 60 коп.
У разі несплати правопорушником штрафу в вищезазначений строк, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом.
Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи, прокурором або митним органом, який здійснював провадження у цій справі до Київського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її проголошення.
Постанова пред`являється до виконання протягом трьох місяців.
Суддя:
Суд | Шевченківський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 15.04.2024 |
Оприлюднено | 08.05.2024 |
Номер документу | 118869036 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Шевченківський районний суд міста Києва
Мєлєшак О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні