ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа№ 380/8960/20
У Х В А Л А
з питань встановлення судового контролю за виконанням рішення суду
06 травня 2024 року
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Костецького Н.В., розглянувши в порядку письмового провадження матеріали заяви представника позивача про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду у справі за позовом Товариства з додатковою відповідальністю «ЗАХІД БЕСТ» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,-
в с т а н о в и в:
у провадженні Львівського окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа №380/8960/20 за позовом Товариства з додатковою відповідальністю «ЗАХІД БЕСТ» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 08.12.2020 адміністративний позов задоволено частково.
18.03.2021 постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду рішення Львівського окружного адміністративного суду від 08 грудня 2020 року у справі №380/8960/20 залишено без змін.
01.05.2024 до суду від представника позивача надійшла заява про встановлення судового контролю в порядку статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно якої заявник просить суд зобов`язати відповідача подати звіт про виконання судового рішення Львівського окружного адміністративного суду від 08.12.2020 року у справі № 380/8960/20 згідно ст. 282 КАС України в місячний строк.
В обґрунтування поданої заяви заявник вказує, що рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 08.12.2020 адміністративний позов задоволено частково, визнано протиправним та скасовано рішення № 2796 від 22.05.2020 року Головного управління ДПС у Львівській області про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи ТОВ "ЗАХІД ВЕСТ", а також зобов`язано Головне управління ДПС у Львівській області поновити дію реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи ТОВ "ЗАХІД ВЕСТ" з моменту її анулювання зі збереженням податкових показників (?Накл) в розмірі 1 524 304 грн. 30 коп.
18.03.2021 Восьмим апеляційним адміністративним судом було винесено постанову у справі № 380/8960/20, якою апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області залишено без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 08 грудня 2020 року у справі № 380/8960/20 без змін.
10.06.2021 р. на адресу Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Львівській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції було скеровано заяву про відкриття виконавчого провадження з виконавчими листами.
11.05.2022 року державним виконавцем винесено постанову про закінчення виконавчого провадження на підставі п.11 ч.1 ст.39 Закону України «Про виконавче провадження», яка була скасована рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 12.07.2022 року у справі №380/7899/22, яке залишено в силі постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 03.10.2022 року.
Представник позивача вказує, що на даний час ні добровільно, ні в примусовому порядку судове рішення не виконано.
При вирішенні заяви про встановлення судового контролю суд враховує наступне.
Відповідно до частини першої статті 382 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
Згідно із частиною другою статті 382 КАС України за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Отже, частиною першою статті 382 КАС України передбачено право суду встановити судовий контроль за виконанням рішення суду. Такий контроль здійснюється судом шляхом зобов`язання надати звіт про виконання судового рішення, розгляду поданого звіту на виконання постанови суду, а в разі неподання такого звіту - встановленням нового строку для подання звіту і накладенням штрафу. Одночасно, зазначені процесуальні дії є диспозитивним правом суду, яке може використовуватися в залежності від наявності об`єктивних обставин, які підтверджені належними і допустимими доказами (вказані висновки щодо застосування положень статті 382 КАС України викладені, зокрема, у постанові Верховного Суду від 23.06.2020 у справі №802/357/17-а).
Положення КАС України не містять обмеження щодо стадій процесу на яких може бути вирішено питання про застосування заходів судового контролю, передбачених ч. 1 ст. 382 КАС України. Тобто, зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення, суд може й після ухвалення такого рішення за наслідком розгляду клопотання позивача. Вказана позиція узгоджується із правовою позицією Великої Палати Верховного Суду викладеною в ухвалі від 20.06.2018 у справі № 800/592/17, та правовою позицію Верховного Суду в ухвалі від 05.07.2018 у справі № 206/3911/17.
У справі № 800/592/17 Велика Палата Верховного Суду змінила підхід до правил застосування судового контролю, роз`ясненого у Постанові Пленуму Вищого адміністративного суду України № 3 від 13.03.2017 «Про огляд практики застосування адміністративними судами статті 267 Кодексу адміністративного судочинства». Вищий адміністративний суд України вважав, що суд першої чи апеляційної інстанції може застосовувати судовий контроль за виконанням рішення суб`єкта владних повноважень відповідачем у справі під час прийняття рішення у справі. Натомість, Велика Палата Верховного Суду дійшла висновку, що клопотання про встановлення судового контролю може бути подане й після ухвалення судового рішення у справі.
Відтак, необхідно встановити наявність підстав для покладення (в порядку частини першої статті 382 КАС України) на відповідача як суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, обов`язку подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення у цій справі.
Судом встановлено, що рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 08.12.2020 адміністративний позов задоволено частково, визнано протиправним та скасовано рішення № 2796 від 22.05.2020 року Головного управління ДПС у Львівській області про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи ТОВ "ЗАХІД ВЕСТ", а також зобов`язано Головне управління ДПС у Львівській області поновити дію реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи ТОВ "ЗАХІД ВЕСТ" з моменту її анулювання зі збереженням податкових показників (?Накл) в розмірі 1 524 304 грн. 30 коп.
18.03.2021 Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду рішення Львівського окружного адміністративного суду від 08 грудня 2020 року у справі №380/8960/20 залишено без змін.
При цьому, суд не зобов`язував відповідача - Головне управління ДПС у Львівській області подати звіт про виконання судового рішення.
07.05.2021 Львівським окружним адміністративним судом видано виконавчі листи у справі №380/8960/20.
Суд наголошує, що завершальною стадією судового провадження з примусового виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) є виконавче провадження (стаття 1 Закону України «Про виконавче провадження»).
При цьому, у разі відсутності добровільного виконання судових рішень, приписами Закону України «Про виконавче провадження» врегульований порядок дій та заходів, що спрямовані на примусове виконання таких рішень.
Судом встановлено, що позивачем не вичерпано загальний порядок виконання судового рішення, визначеного Законом України «Про виконавче провадження», або що загальний порядок виконання судового рішення не дав очікуваного результату, або що відповідач створює перешкоди для виконання такого рішення.
Зокрема, рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 12.07.2022 року у справі №380/7899/22, яке залишено в силі постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 03.10.2022 року, скасовано постанову державного виконавця від 11.05.2022 про закінчення виконавчого провадження на підставі п.11 ч.1 ст.39 Закону України «Про виконавче провадження».
Відповідно до частин першої, другої статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення. За наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання постанови суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання постанови, штраф у розмірі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Аналіз наведеної норми дає змогу зробити висновок, що встановлення судового контролю є правом а не обов`язком суду.
На думку суду лише наявність достатніх сумнівів у належному виконанні суб`єктом владних повноважень свого конституційного обов`язку виконання судового рішення надає право суду встановлювати судовий контроль. Позивач не надав суду належних та допустимих доказів, які б підтверджували необхідність застосування такого заходу.
Ураховуючи наведене, суд висновує про відсутність необхідності встановлювати строк для подання звіту про виконання судового рішення та зобов`язувати відповідача подати звіт про виконання судового рішення в порядку ст.382 КАС України.
Керуючись ст.ст. 248, 250, 294, 295, 370, 372, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
у х в а л и в:
у задоволенні заяви представника позивача про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду у справі №380/8960/20 за позовом Товариства з додатковою відповідальністю ««ЗАХІД БЕСТ»» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії - відмовити.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом.
Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).
Ухвала може бути оскаржена в порядку та строки, визначені статями 294, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст ухвали складено 06.05.2024 року.
Суддя Костецький Н.В.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.05.2024 |
Оприлюднено | 09.05.2024 |
Номер документу | 118871197 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Інші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костецький Назар Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні