Рішення
від 07.05.2024 по справі 560/3449/24
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/3449/24

РІШЕННЯ

іменем України

07 травня 2024 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Шевчука О.П. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління Міністерства внутрішніх справ України в Хмельницькій області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до Управління Міністерства внутрішніх справ України в Хмельницькій області, в якому просить визнати дії Управління Міністерства внутрішніх справ України в Хмельницькій області по розрахунку розміру грошового забезпечення при складанні грошового атестату на ОСОБА_1 на момент звільнення протиправними. Зобов`язати Управління Міністерства внутрішніх справ України в Хмельницькій області в особі Ліквідаційної комісії виготовити на ОСОБА_1 грошовий атестат, з включенням до нього розміру щомісячної доплати за службу у нічний час у розмірі 35% посадового окладу та надіслати його до Головного Управляння Пенсійного фонду України в Хмельницькій області. Встановити судовий контроль за виконанням постанови суду шляхом покладання обов`язку на Управління Міністерства внутрішніх справ України в Хмельницькій області в особі Ліквідаційної комісії подати у місячний термін з моменту набрання законної сили звіти про виконання постанови суду у цій справі.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що на підставі грошового атестату № 68 від 07.09.2015, який був складений УМВС України в Хмельницькій області та переданий до Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області йому була нарахована пенсія. До грошового атестату № 68 від 07.09.2015 року, який був складений УМВС України в Хмельницькій області були включено наступне: · посадовий оклад в розмірі 850,00 грн., · оклад за військове звання в розмірі 130,00 грн., · процентна надбавка за вислугу років 35% в розмірі 343,00 грн; середньомісячна сума додаткових видів ГЗ за 24 місяці у т.ч. 2283,05 грн; - надбавка за особливо важливі завдання 50%; - надбавка за оперативно-розшукову діяльність 50%; - премія 77,2%.

Вказує, що до грошового атестату не була включена доплата за роботу в нічний час в розмірі 35%.

Вважає такі дії відповідача протиправними, а тому звернувся до суду з цим позовом.

Ухвалою суду відкрито провадження в адміністративній справі та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без виклику (повідомлення) сторін.

Від відповідача надійшов відзив, в якому останній просить відмовити в задоволенні позовних вимог. Вказує, що у грошовому атестаті №68, наявний підпис ОСОБА_1 який в свою чергу особисто ще 07.09.2015 року підтвердив правильності внесених в атестаті відомостей в тому числі і про його грошове забезпечення. При цьому, надбавка за службу в нічний час не відноситься до щомісячних надбавок, тому що даний вид грошового забезпечення виплачується не щомісячно, а лише в тих місяцях коли особа залучалась до несення служби в нічний час, а як вже зазначалось вищи позивач щомісяця дану надбавку не отримував, що підтверджується довідкою виданою заступником голови ліквідаційної комісії УМВС України в Хмельницькій області Костовським В.А. від 14.03.2024 № 81.

Дослідивши наявні в матеріалах справи належні та допустимі докази у їх взаємозв`язку та сукупності, суд дійшов наступних висновків.

Суд встановив, що Наказом начальника УМВС України в Хмельницькій області № 137 о/с від 03.05.2013 ОСОБА_1 було призначено на посаду помічника начальника районного відділу оперативного чергового чергової частини Деражнянського РВ УМВС України в Хмельницькій області.

Наказом начальника УМВС України в Хмельницькій області №189о/с від 04.08.2014 ОСОБА_1 було призначено на посаду інспектора-чергового управління по боротьбі з організованою злочинністю чергової частини УМВС України в Хмельницькій області, звільнивши з посади помічника начальника районного відділу оперативного чергового чергової частини Деражнянського РВ УМВС України в Хмельницькій області, з 05 серпня 2014 року.

Наказом начальника УМВС України в Хмельницькій області № 11о/с від 20.01.2015 ОСОБА_1 було призначено на посаду старшого інспектора чергового управління по боротьбі з організованою злочинністю чергової частини УМВС України в Хмельницькій області, звільнивши з посади інспектора-чергового управління по боротьбі з організованою злочинністю чергової частини УМВС України в Хмельницькій області, з 14 січня 2015 року.

ОСОБА_2 є пенсіонером органів внутрішніх справ України з серпня 2015 року. Наказом начальника УМВС України в Хмельницькій області від 26.08.2015 р. п. 64 «Г» (через скорочення штатів) № 219 о/с був звільнений з посади старшого інспектора-чергового чергової частини Управління по боротьбі з організованою злочинністю МВС України в Хмельницькій області з 31.08.2015 року. З 2015 року отримує пенсію відповідно до вимог Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» №2262 від 1992 року.

На запит позивача від 05.12.2023 року ГУ ПФУ в Хмельницькій області листом направлено грошовий атестат № 68 від 07.09.2015, який був складений УМВС України в Хмельницькій області та переданий до Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області.

На підставі грошового атестату № 68 від 07.09.2015 року, який був складений УМВС України в Хмельницькій області та переданий ГУ ПФУ в Хмельницькій області, позивачу була нарахована пенсія.

До грошового атестату № 68 від 07.09.2015 року, який був складений УМВС України в Хмельницькій області були включено наступне: · посадовий оклад в розмірі 850,00 грн., · оклад за військове звання в розмірі 130,00 грн., · процентна надбавка за вислугу років 35% в розмірі 343,00 грн., середньомісячна сума додаткових видів ГЗ за 24 місяці у т.ч. 2283,05 грн, надбавка за особливо важливі завдання 50%, - надбавка за оперативно-розшукову діяльність 50%, - премія 77,2%.

Однак, до складу грошового забезпечення не було включено доплату за роботу в нічний час 35 %.

04 січня 2015 року позивач з заявою звернувся до УМВС України в Хмельницькій області в особі ліквідаційної комісії, в якій просив: Ліквідаційну комісію УМВС України в Хмельницькій області виготовити на ім`я ОСОБА_1 грошовий атестат з включенням до нього розміру щомісячної доплати за службу у нічний час у розмірі 35% посадового окладу та надіслати її до ГУПФ України в Хмельницькій області.

Листом від 30.01.2024 року № 29/К-3/121/29-2024 УМВС України в Хмельницькій області в особі ліквідаційної комісії відмовлено позивачу підготовці та направлені до ГУ ПФУ грошового атестату додаткового виду грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, як доплату за службу в нічний час у розмірі 35% посадового окладу відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 №1294 додаток №26.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд враховує наступне.

В силу вимог ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченні Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 17 Конституції України держава-забезпечує соціальний захист громадян України, які перебувають на службі у Збройних Силах України та в інших військових формуваннях, а також членів їхніх сімей.

Частиною 1 ст. 46 Конституції України, передбачено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Законом, який регулює правовідносини у сфері пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували, зокрема, на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, Національній поліції, є Закон України від 09 квітня 1992 року № 2262-ХІІ Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб (далі - Закон № 2262-ХІІ).

Частиною 3 статті 43 Закону № 2262-ХІІ (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) встановлено, що пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, та у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України "Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" №1294 від 07.11.2007, яка була чинною на момент звільнення позивача зі служби та виготовлення грошового атестату для призначення пенсії, грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу складається з посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, щомісячних (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премії) та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.

Додаток 26 до постанови № 1294 передбачав, зокрема, такий додатковий вид грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, як доплату за службу в нічний час у розмірі 35 % посадового окладу.

Суд також зазначає, що згідно інформації про розмір основних та додаткових видів грошового забезпечення яке отримав ОСОБА_1 за період з вересня 2013 по серпень 2015 встановлено, що позивач долучався до роботи у нічний час.

Аналіз зазначених норм матеріального права дає підстави дійти обґрунтованого висновку про те, що неврахування відповідачем доплати за службу в нічний час при призначенні пенсії позивачу є неправомірним, оскільки позивач отримував щомісячно таку доплату за службу, що підтверджується довідкою, а отже, вона мала постійний характер та підлягає врахуванню при призначенні пенсії за вислугу років.

Враховуючи наведене вище, суд вважає, що позовні вимоги необхідно задовольнити.

Щодо заявленого позивачем клопотання про встановлення судового контролю та зобов`язання відповідача подати звіт про виконання рішення суду, суд зазначає наступне.

Так, відповідно до ч. 1 ст. 382 КАС України, суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Отже, зобов`язання суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення є правом а не обов`язком суду. Крім цього, враховуючи обставини даної справи у суду не має підстав вважати, що суб`єкт владних повноважень буде порушувати закон не виконуючи рішення суду, тому у задоволенні вимоги про зобов`язання суб`єкта владних повноважень подати звіт про виконання даного судового рішення необхідно відмовити.

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Управління Міністерства внутрішніх справ України в Хмельницькій області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії - задовольнити.

Визнати протиправними дії Управління Міністерства внутрішніх справ України в Хмельницькій області щодо не включення розміру щомісячної доплати за службу в нічний час у розмірі 35% під час розрахунку розміру грошового забезпечення при складанні грошового атестату на ОСОБА_1 на момент звільнення.

Зобов`язати Управління Міністерства внутрішніх справ України Хмельницькій області в особі Ліквідаційної комісії виготовити на ОСОБА_1 , грошовий атестат з включенням до нього розміру щомісячної доплати за службу в нічний час у розмірі 35% посадового окладу та надіслати його до Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ) Відповідач:Управління Міністерства внутрішніх справ України в Хмельницькій області (вул. Зарічанська, 7,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 08592336)

Головуючий суддя О.П. Шевчук

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.05.2024
Оприлюднено09.05.2024
Номер документу118872462
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них

Судовий реєстр по справі —560/3449/24

Постанова від 18.11.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 04.09.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 13.08.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 24.06.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 11.06.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Рішення від 07.05.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Шевчук О.П.

Ухвала від 12.03.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Шевчук О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні