Ухвала
від 08.05.2024 по справі 587/1492/24
СУМСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 587/1492/24

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 травня 2024 року суддя Сумського районного суду Сумської області Гончаренко Л.М., розглянувши матеріали адміністративного позову ОСОБА_1 до Комунального некомерційного підприємства «Клінічна лікарня Святого Пантелеймона» Сумської міської ради про скасування висновку військово-лікарської комісії

В С Т А Н О В И В:

07.05.2024 року до Сумського районного суду Сумської області надійшов позов ОСОБА_1 , в якому просить суд скасувати висновок військово-лікарської комісії №496 від 23.08.2023 року КНП «Клінічна лікарня Святого Пантелеймона» Сумської міської ради та переглянути висновок стосовно солдата ОСОБА_1 .

Відповідно до п. 4 ч. 1ст. 171 КАС Українисуддя після одержання позовної заяви з`ясовує зокрема, чи належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності.

Так, згідно із положеннями ч. 1ст. 20 КАС Українимісцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні:

1)адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності;

2) адміністративні справи, пов`язані з виборчим процесом чи процесом референдуму;

3) адміністративні справи, пов`язані з перебуванням іноземців та осіб без громадянства на території України;

4) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби щодо виконання ними рішень судів у справах, визначених пунктами 1-3 частини першої цієї статті;

5) адміністративні справи щодо оскарження рішень Національної комісії з реабілітації у правовідносинах, що виникли на підставіЗакону України «Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років».

Відповідно до ч. 2ст. 20 КАС Україниокружним адміністративним судам підсудні всі адміністративні справи крім визначених частинами першою та третьою цієї статті.

Згідно із ч. 3ст. 21 КАС Україниякщо справа щодо однієї з вимог підсудна окружному адміністративному суду, а щодо іншої вимоги (вимог) - місцевому загальному суду як адміністративному суду, таку справу розглядає окружний адміністративний суд.

Статтею 286 КАС Українипередбачені такі особливості провадження у справах з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень щодо притягнення до адміністративної відповідальності.

Дослідженням змісту та вимог позовної заяви ОСОБА_1 встановлено, що спір виник між фізичною особою та суб`єктом владних повноважень, стосується оскарження висновку ВЛК за результатами медичного огляду про потребу відпустки на 30 календарних днів, який позивач просить скасувати та переглянути.

Згідно із підпунктом 2.4.10 пункту 2.4 глави 2 розділу I Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України, затвердженого наказом Міністерства оборони України «№402 від 14.08.2008 постанова ВЛК регіонів може бути оскаржена у ЦВЛК або у судовому порядку.

Другим способом оскарження постанови ВЛК є звернення до суду адміністративної юрисдикції. Оскарження в судовому порядку постанови ВЛК є способом, який може бути реалізованим незалежно від того чи оскаржувалась така постанова до ВЛК вищого рівня чи ні. Для цього необхідно подати позовну заяву до окружного адміністративного суду.

Адміністративні справи щодо спорів фізичних осіб про оскарження дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень з приводу проходження військової служби за предметною підсудністю належать до юрисдикції окружних адміністративних судів відповідно до ч. 2ст. 20 КАС України.

В розумінні ч. 2ст. 20 КАС Українипредметна юрисдикція визначає віднесення даного спору до компетенції та підсудності саме окружного адміністративного суду, що виключає можливість його вирішення місцевим загальним судом як адміністративним.

Правила предметної юрисдикції разом з правилами територіальної та інстанційної юрисдикції (підсудності) складають алгоритм визначення компетентного суду для розгляду і вирішення окремих категорій адміністративних справ.

Статтею 125 Конституції Українипередбачено, що судоустрій в Україні будується за принципами територіальності та спеціалізації і визначається законом.

Статтею 8 Закону України «Про судоустрій та статус суддів»передбачено, що ніхто не може бути позбавлений права на розгляд його справи в суді, до юрисдикції якого вона віднесена процесуальним законом. Вказана норма кореспондується з положеннямист. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, відповідно до якої в поняття «суд, встановлений законом», входить лише той суд, до підсудності якого віднесений розгляд тієї чи іншої справи.

За правовою позицією, висловленою у постанові Верховного Суду від 21.07.2019 року у справі №855/306/19, належним та компетентним судом у розумінні процесуального закону є суд, який розглядає та вирішує справу за позовною заявою, поданою із дотриманням правил територіальної, інстанційної та предметної підсудності.

Крім того, згідно із частиною 1статті 318 КАС Україниприйняття судом рішення з порушенням правил юрисдикції (підсудності), визначених статтями20,22,25 - 28цьогоКодексу, є підставою для скасування рішення суду і направлення справи для розгляду до іншого суду першої інстанції за встановленою підсудністю.

Згідно із вимогами ч. 5ст. 171 КАС Україниякщо за результатами отриманої судом інформації буде встановлено, що справа не підсудна цьому суду, суд надсилає справу за підсудністю в порядку, встановленомустаттею 29 цього Кодексу.

Згідно із п. 2 ч. 1ст. 29 КАС Українисуд передає адміністративну справу на розгляд іншому адміністративному суду, якщо при відкритті провадження у справі суд встановить, що справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.

Таким чином, враховуючи, що заявлені позивачем позовні вимоги не належать до юрисдикції Сумського районного суду Сумської області як загального адміністративного суду, не можуть бути розглянуті у порядкуст. 286 КАС України, оскільки не стосуються оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень щодо притягнення до адміністративної відповідальності, а тому адміністративну справу необхідно направити за підсудністю до Сумського окружного адміністративного суду.

Відповідно до вимог ч. 6 та 8ст. 29 Кодексу адміністративного судочинства Українипитання про передачу адміністративної справи, крім випадку, визначеного пунктами 4-6 частини першої цієї статті, суд вирішує ухвалою. Ухвалу про передачу адміністративної справи з одного адміністративного суду до іншого може бути оскаржено.

Передача адміністративної справи з одного суду до іншого на підставі відповідної ухвали, яка підлягає оскарженню, здійснюється не пізніше наступного дня після закінчення строку на оскарження такої ухвали, а в разі подання апеляційної скарги - після залишення її без задоволення.

Відповідно до ч. 1, 2ст.30 КАС Україниспори між адміністративними судами щодо підсудності не допускаються.

Керуючись ст.ст.20,29,30,171,294,295,297 КАС України, суддя

ПОСТАНОВИВ :

Справу № 587/1492/24 за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Комунального некомерційного підприємства «Клінічна лікарня Святого Пантелеймона» Сумської міської ради про скасування висновку військово-лікарської комісії направити за підсудністю до Сумського окружного адміністративного суду.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в п`ятнадцятиденний строк з дня її проголошення.

Суддя Л.М. Гончаренко

СудСумський районний суд Сумської області
Дата ухвалення рішення08.05.2024
Оприлюднено10.05.2024
Номер документу118894049
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо

Судовий реєстр по справі —587/1492/24

Ухвала від 04.06.2024

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

І.Г. Шевченко

Ухвала від 08.05.2024

Адміністративне

Сумський районний суд Сумської області

Гончаренко Л. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні