Ухвала
від 07.05.2024 по справі 320/15532/24
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про повернення позовної заяви

07 травня 2024 року Київ № 320/15532/24

Суддя Київського окружного адміністративного суду Горобцова Я.В., розглянувши матеріали позовної заяви ОСОБА_1 до Дарницького управління Пенсійного фонду України в м. Києві про зобов`язання вчинити певні дії,

встановив:

До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов позов ОСОБА_1 до Дарницького управління Пенсійного фонду України в м. Києві, в якому позивач просить суд:

- зобов`язати Дарницьке районне управління Пенсійного фонду України в м. Києві скасувати невірно розраховану та призначену згідно Розпорядження 861931 від 25.09.2013р. Дарницького районного управління Пенсійного Фонду України в м. Києві пенсію ОСОБА_1 ;

- зобов`язати Дарницьке районне управління Пенсійного фонду України в м. Києві згідно Закону України «Об общеобязательном государственном пенсионном страховании» № 1058 - IV від 09 липня 2003 року призначити та виплачувати ОСОБА_1 пенсію в розмірі 20 000 грн (двадцять тисяч гривень 00 коп) 10 січня 2024 року з подальшими індексаціями чи збільшеннями згідно законодавства;

- зобов`язати Дарницьке районне управління Пенсійного фонду України в м. Києві відшкодувати (виплатити) ОСОБА_1 шкоду(збитки) в розмірі коштів 273391 грн (двісті сімдесят три тисячі триста дев`яносто одна гривня 00 коп) шляхом переведення коштів на рахунок, що вказаний ОСОБА_1 ;

- зобов`язати Дарницьке районне управління Пенсійного фонду України в м. Києві відшкодувати (виплатити) ОСОБА_1 моральну шкоду в розмірі 150 000 грн (сто пятдесят тисяч гривень 00 коп) шляхом переведення коштів на рахунок, що вказаний ОСОБА_1 ;

- зобов`язати Дарницьке районне управління Пенсійного фонду України в м. Києві встановити дату виплати пенсії ОСОБА_1 10 числа кожного місяця;

- зобов`язати Дарницьке районне управління Пенсійного фонду України в м. Києві надіслати інформацію про пенсійне становище (в тому числі про загальний трудовий стаж) ОСОБА_1 в Управління соціального захисту населення Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації за адресою: 02121, м. Київ, Харківське шосе, 176 Г для надання останнім ОСОБА_1 Посвідчення ветерана праці, нагрудного знаку та всіх необхідних документів;

- зобов`язати Дарницьке районне управління Пенсійного фонду України в м. Києві видати ОСОБА_1 нове пенсійне посвідчення, в якому буде вказана інформація про посвідчення ветерана праці і про нагрудний знак та інші необхідні дані;

- зобов`язати Дарницьке районне управління Пенсійного фонду України в м. Києві надати письмово ОСОБА_1 роз`яснення згідно яких документів регулярно при всіх перерахунках (підвищеннях) пенсій, починаючи з 2013 і по січень 2024 використовується розмір середньомісячної заробітної плати по Україні 248,28833 грн, що мав місце в рік призначення пенсії, а не використовувало та не використовує і по сьогодні розмір середньомісячної заробітної плати по Україні при кожному перерахунку (підвищенні) пенсій в день перерахунку;

- зобов`язати Дарницьке районне управління Пенсійного фонду України в м. Києві при кожному наступному перерахунку (виплаті) пенсій, збільшенні пенсій згідно рішень, постанов, документів Пенсійного Фонду України або інших законодавчих документів України, починаючи з січня 2024 року використовувати розмір середньомісячної заробітної плати по Україні на момент зміни розміру пенсій;

- зобов`язати Управління соціального захисту населення Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації за адресою: 02121, м. Київ, Харківське шосе, 176Г, надати ОСОБА_1 Посвідчення ветерана праці, нагрудного знаку та всіх необхідних документів;

- зобов`язати Дарницьке районне управління Пенсійного фонду України в м. Києві при кожному наступному перерахунку (виплаті) пенсій, починаючи з січня 2023 року письмово надавати ОСОБА_1 інформацію згідно яких документів проводиться виплата чи перерахунок пенсії або про причини можливих невиплат пенсій;

- зобов`язати Дарницьке районне управління Пенсійного фонду України в м. Києві надати ОСОБА_1 хорошої якості і в форматі А4 копії Протоколу 93035 від 10.06.2013 Дарницького районного управління Пенсійного Фонду України в м. Києві та Розпорядження 861931 від 25.09.2013 Дарницького районного управління Пенсійного Фонду України в м. Києві;

- зобов`язати Дарницьке районне управління Пенсійного фонду України в м. Києві надати Київському окружному адміністративному суду хорошої якості і в форматі А4 копії Протоколу 93035 від 10.06.2013 Дарницького районного управління Пенсійного Фонду України в м. Києві та Розпорядження 861931 від 25.09.2013 Дарницького районного управління Пенсійного Фонду України в м. Києві.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України), суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, зокрема: чи: відповідає позовна заява вимогам, встановленим ст. ст. 160, 161, 172 цього Кодексу; позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави для залишення позовної заяви без руху, її повернення чи відмови у відкритті провадження у справі (частина 2 стаття 171 КАС України).

Перевіривши позовну заяву на відповідність вимогам статей 160,161 КАС України, вважаю, суд виходить із таких міркувань.

Згідно з ч. 1 ст. 172 КАС України, в одній позовній заяві може бути об`єднано декілька вимог, пов`язаних між собою підставою виникнення або поданими доказами, основні та похідні позовні вимоги.

Відповідно до ч. 6 ст. 169 КАС України позовна заява повертається позивачеві, якщо порушено правила об`єднання позовних вимог (крім випадків, в яких є підстави для застосування положень статті 172 цього Кодексу). Суд звертає увагу на те, що статтею 169 КАС України не передбачено повернення частини позовних вимог.

Зі змісту позову слідує, що позивачем об`єднано вимоги, які не пов`язані між собою поданими доказами, заявлені вимоги зобов`язання вчинити певні дії, скасувати розрахунок пенсії, призначити та виплачувати пенсію у визначеному позивачем розмірі, виплатити шкоду (збитки), відшкодувати моральну шкоду, встановити дату виплати пенсії, надіслати позивачу інформацію про пенсійне становище, видати нове пенсійне посвідчення, використовувати при кожному наступному перерахунку пенсії розмір середньомісячної заробітної плати по Україні на момент зміни розміру пенсій, надати посвідчення ветерана праці, надати визначені позивачем документи, тобто не є основною або похідною вимогою відносно попередньої, у зв`язку з чим суд дійшов висновку, що сумісний розгляд об`єднаних позовних вимог значно ускладнить та сприятиме затягуванню учасниками справи вирішення спору по суті.

Статтею 55 Конституції України встановлено, що кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Частиною 3 статті 124 Конституції України встановлено, що юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір та будь-яке кримінальне обвинувачення. У передбачених законом випадках суди розглядають також інші справи.

Згідно з частиною 1 статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист у спосіб, визначений у цій статті.

За приписами частини 1 статті 171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи: 1) подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; 2) має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); 3) відповідає позовна заява вимогам, установленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; 4) належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; 5) позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням установленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); 6) немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

З урахуванням вимог частини 5 статті 160 КАС України в позовній заяві зазначаються: зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів (пункт 4); виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини (пункт 5).

Згідно з частиною 1 статті 172 КАС України в одній позовній заяві може бути об`єднано декілька вимог, пов`язаних між собою підставою виникнення або поданими доказами, основні та похідні позовні вимоги.

Право позивача заявити кілька вимог в одній позовній заяві, якщо вони пов`язані між собою, передбачено також частиною 1 статті 21 КАС України.

Зі змісту вищенаведених процесуальних норм вбачається, що об`єднання в одній позовній заяві декількох вимог допускається за умови пов`язаності їх між собою підставами виникнення або поданими доказами, а також основних і похідних вимог.

Під підставами позову, слід розуміти обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги. Обставинами можуть бути лише юридичні факти матеріально-правового характеру, тобто такі факти, які тягнуть певні правові наслідки: виникнення, зміну чи припинення правовідносин. Юридичні факти матеріально-правового характеру, які визначені як підстави позову, свідчать про те, що існують правовідносини і що внаслідок певних дій ці відносини стали спірними.

Предметом позову є матеріально-правові вимоги позивача до відповідача, відповідно до яких суд має ухвалити рішення. Характер позовної вимоги визначається характером спірних правовідносин, з якого випливає вимога позивача.

Таким чином, у випадку пред`явлення позивачем в одній позовній заяві кількох вимог, що становлять предмет адміністративного позову, вказані вимоги мають виникати з однакових юридичних фактів, тобто мати єдині підстави позову, оскільки в протилежному випадку виникають різні адміністративні позови, які підлягають розгляду в окремих самостійних провадженнях.

В свою чергу, похідна позовна вимога - вимога, задоволення якої залежить від задоволення іншої позовної вимоги (основної вимоги) (пункт 23 частини першої статті 4 КАС України).

Таким чином, враховуючи викладені вище обставини, а також зважаючи на те, що суду необхідно буде дослідити правомірність прийняття спірних рішень, які прийняті на підставі різних за своєю суттю та складністю документів, що відповідно до ч. 1 ст. 171 КАС України виключає можливість об`єднання таких вимог в одній позовній заяві, суд дійшов висновку, що спільний розгляд позовних вимог суттєво ускладнить та сповільнить вирішення спору по суті, з огляду на що, позовна заява, відповідно до п. 6 ч. 4 ст. 169 КАС України, підлягає поверненню.

На підставі викладеного, керуючись статтями 21, 169, 172 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -

ухвалив:

Позовну заяву ОСОБА_1 до Дарницького управління Пенсійного фонду України в м. Києві про зобов`язання вчинити певні дії - повернути заявнику.

Копію ухвали про повернення позовної заяви надіслати позивачу, разом із позовною заявою й усіма доданими до неї матеріалами.

Роз`яснити позивачу, що згідно частини 8 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.

Ухвала набирає законної сили з моменту підписання та може бути оскаржена до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складання.

Суддя Я.В. Горобцова

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.05.2024
Оприлюднено10.05.2024
Номер документу118900102
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них

Судовий реєстр по справі —320/15532/24

Ухвала від 07.05.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Горобцова Я.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні