Ухвала
від 08.05.2024 по справі 344/8762/24
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 344/8762/24

Провадження № 1-кс/344/3707/24

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 травня 2024 року м. Івано-Франківськ

Слідчий суддя Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області ОСОБА_1 , з участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши клопотання слідчого СВ Івано-Франківського РУП ГУНП в Івано-Франківській області, лейтенанта поліції ОСОБА_3 , яке погоджено з прокурором Окружної прокуратури міста Івано-Франківська ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до речей і документів в рамках кримінального провадження №12023091010001038 від 01.04.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367КК України, -

В С Т А Н О В И В:

Слідчим відділом Івано-Франківського районного управління поліції ГУ НП в Івано-Франківській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12023091010001038 від 01.04.2023за ознаками злочину, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України.

31 березня 2023 року до чергової частини Івано-Франківського РУП надійшов рапорт старшого оперуповноваженого Івано-Франківського РУП ОСОБА_5 про те, що під час проведення перевірки по матеріалах ЄО №5733 від 01.03.2023 встановлено, що посадові особи ІНФОРМАЦІЯ_1 , неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, всупереч встановленого Постановою президії НААН від 31.01.2018, здійснили погодження меж державних земель сільськогосподарського призначення в урочищі "Під горби", що фактично перебувають у постійному користуванні ІНФОРМАЦІЯ_2 , про те, що дані землі ніби то перебувають у постійному користуванні ІНФОРМАЦІЯ_3 , посадові особи якої, здійснили виділення та передачу земельних ділянок під "Горби" с. Угорники Івано-Франківської міської ради.

В подальшому, до Івано-Франківського РУП ГУНП в Івано-Франківській області надійшла заява про вчинення кримінального правопорушення від ІНФОРМАЦІЯ_4 , де вказано, що відповідно до Постанови Ради Міністрів Української РСР від 10.03.1983р. № 112 створено ІНФОРМАЦІЯ_5 на базі відділу селекції, насінництва і технології вирощування ріпаку і радгоспу «Перемога». Передано радгосп « ІНФОРМАЦІЯ_6 » у відання ІНФОРМАЦІЯ_7 .

Наказом ІНФОРМАЦІЯ_8 від 23.03.1983р. № 76 організовано ІНФОРМАЦІЯ_9 , прийнято у встановленому порядку землі радгоспу « ІНФОРМАЦІЯ_6 » та створено дослідне господарства « ІНФОРМАЦІЯ_6 », підпорядкувавши його дослідній станції.

Рішенням ІНФОРМАЦІЯ_10 від 21.01.1986р. № 26 затверджено проекти внутрігосподарського землеустрою дослідного господарства « ІНФОРМАЦІЯ_6 ». За цим рішенням закріплено всього за ДГ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » 5384,0 га земель, в т.ч. 254,3 га зрошувальних земель.

Постановою ПрезидіїВерховної Ради Української РСР від 29.07.1991р.

№ 1370-XII закріплено за ІНФОРМАЦІЯ_11 землі її установ.

Наказом по ІНФОРМАЦІЯ_12 від 15.04.1992 № 103 за Інститутом хрестоцвітих культур з дослідним господарством « ІНФОРМАЦІЯ_6 » закріплено земель загальною площею 2415 га, в т.ч. 2293 га сільгоспугідь.

Рішенням Арбітражного суду Івано-Франківської області від 12.04.1994р. у справі № 351/5 рішення ІНФОРМАЦІЯ_3 визнано недійсним. Зобов`язано ІНФОРМАЦІЯ_13 акт на право постійного користування 338 га ріллі і 1,5 га сінокосів.

Івано- ІНФОРМАЦІЯ_14 розробленоТехнічний звіт по зніманню меж масивів земель з Підпечарівської, Підлузької, Угорницької та Микитинецькоїсільських рад для видачі Державного акту на право постійного користування землею ІНФОРМАЦІЯ_15 . За даними Технічного звіту, загальна площа земель ІНФОРМАЦІЯ_15 становить 2090,95 га, в т.ч. по Угорницькій сільськійраді - 342,70 га.

Інституту хрестоцвітих культур видано Державний акт на право постійногокористування землею серії ІФ № 000254. За даними Державного акту, земельна ділянка № 1 має загальну площу 311,35 га, ділянка № 2 - 31,35 га, що сумарно складає 342,70 га.

На сьогодні правонаступником наукових установ НААН на території Івано-Франківськоїобласті є ІНФОРМАЦІЯ_16 підтверджується Експертним висновком № 009-АНО/22 науково-правового дослідженнявід 29.09.2022.

Протягом тривалого часу ІНФОРМАЦІЯ_17 надавала документальне підтвердження перебування на ІНФОРМАЦІЯ_18 державних земель у користуванні науково-дослідної установи.

Підтвердження перебування державни хсільськогосподарських земель на території ІНФОРМАЦІЯ_3 підтверджували відповідними довідками та листами відділи та управління державного органу із земельних відносин.

У відповідності до розпорядження голови ІНФОРМАЦІЯ_19 та наказу ІНФОРМАЦІЯ_20 було проведено роботи по інвентаризації державних сільськогосподарських земель. На території ІНФОРМАЦІЯ_3 така інвентаризація була проведена частково лише ізф ормуванням двох земельних ділянок 59,6553 га та 22.1200 га. За заними ІНФОРМАЦІЯ_20 на території цієї сільської ради передувало 289 га державнихсільськогосподарських земель.

Прикарпатська ДСДС звернулась з клопотаннямвід 05.04.2021 № 01/8-64 до ІНФОРМАЦІЯ_21 про надання дозволу на проведення інвентаризації державних земель орієнтовною площею 339,5 га відповідно до Державного акта на право постійногокористування землею серії І-ІФ № 000254 на території бувшої ІНФОРМАЦІЯ_3 .

Наказом Відповідача від 13.04.2021 № 51-ІЗ відмовлено у проведенн ідержавної інвентаризації земель відповідно до обґрунтування згідно з додатком.

Рішенням ІНФОРМАЦІЯ_22 від 06.06.2022 у справі № 300/5858/21, залишеного в силі постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 21.09.2022, відмова у проведенні державної інвентаризації визнана неправомірною. Судом досліджено всі обставини належності державних особливо цінних земель на території бувшої ІНФОРМАЦІЯ_3 до користування ІНФОРМАЦІЯ_23 .

При прийнятті рішення суд посилався на Висновок експертів судової земельно-технічної експертизи від 31.10.2022 № 20-7415, якою підтверджено входження масиву «Під горби» до земель, визначених Проектом внутрігосподарського землевпорядкування дослідного господарства, що входив у склад Івано-Франківськоїнауково-дослідноїстанціїхрестоцвітих культур.

Вже в процесі судового розгляду та звернення правоохоронних органів, ІНФОРМАЦІЯ_21 у 2022 році в процесі перевірки дотримання земельного законодавства ІНФОРМАЦІЯ_24 , у склад якої увійшла ІНФОРМАЦІЯ_17 , було встановлено не тільки належність на території ІНФОРМАЦІЯ_3 державних сільськогосподарських земель, але і перебування цих земель у постійному користуванні державної науково-дослідної установи. Такі обставини виключають не тільки передачу державних земель до комунальної власності, але і передачу цих земель у приватну власність.

Позиція посадових осі бтериторіального органу Держтеокадастру до 2022 року була зовсім протилежною.

За результатами діяльності державного інспектора у сфері державного контролю 3 використанням та охороною земель ІНФОРМАЦІЯ_21 було проведено у 2019 році за зверненням посадової особи ІНФОРМАЦІЯ_3 перевірку використання ІНФОРМАЦІЯ_25 » на території ІНФОРМАЦІЯ_3 . За результатами перевірки було винесено Припис від 17.09.2019, яким було зобов`язано керівника ІНФОРМАЦІЯ_23 усунути порушення земельного законодавства, а саме: «... повернути самовільно зайняті земельні ділянки приватної форми власності, якізнаходяться в масиві земель сільськогосподарського призначення «Під горби» (земельніділянкиізкадастровим номером з 2610196601:16:008:0069 по 2610196601:16:008:0193)...».

Не погоджуючись з такими діями посадових осіб ІНФОРМАЦІЯ_23 звернулась до суду. В процесі судового розгляду проводилась судова земельно-технічна експертиза.

Рішенням ІНФОРМАЦІЯ_22 від 31.01.2023 у справі № 300/2073/19 позов задоволено, скасовано оскаржений припис. Судом встановлено, в т.ч. і на підставі експертного висновку, що спірн іземельні ділянки знаходяться у постійному користуванні науково-дослідної установи ІНФОРМАЦІЯ_26 .

Таким чином, передача державних земель сільськогосподарського призначення в урочищі «Під горби» бувшої ІНФОРМАЦІЯ_3 (земельн іділянки із кадастровим номером з 2610196601:16:008:0069 по 2610196601:16:008:0193) у приватну власність була проведена всупереч законодавству та із зловживанням посадовими особами сільської ради та органу земельного контролю.

Загалом держава втратила 9,8 га державних особливо цінних сільськогосподарських земель. В своючергу ІНФОРМАЦІЯ_23 втратила можливість користування 9,8 га державних земель, що призвело до економічних втрат.

Таким чином виникла необхідність у отриманні тимчасового доступу до речей та документів, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_3 , код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична адреса: АДРЕСА_1 , а саме до належним чином завірених копій рішень ІНФОРМАЦІЯ_3

про надання дозволу на розроблення та затвердження проектів землеустрою з кадастровими номерами з2610196601:16:008:0069 по2610196601:16:008:0193, а

Слідчий подав заяву, за змістом якої просив розгляд клопотання проводити без його участі, просив клопотання задовольнити.

Представник особи, у володінні якої знаходяться речі і документи, в судове засідання не з`явився, про дату та час судового засідання повідомлений належним чином.

Відповідно до ч. 4 ст. 107 КПК України фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних(розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень КПК України судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження не здійснюється.

Дослідивши матеріали клопотання, вважаю наступне.

Відповідно до ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Ч. 1 ст. 160 КПК України передбачено, що сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу. Слідчий має право звернутися із зазначеним клопотанням за погодженням з прокурором.

Згідно з ч. 5 ст. 163 КПК України Слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Ст. 162 КПК України визначено перелік охоронюваної законом таємниці, яка міститься в речах і документах.

Відповідно до абз. 1 ч. 6 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів., а згідно з ч. 7 цієї статі слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів.

В той же час стороною кримінального провадження поза розумним сумнівом доведено, що на даний час проводиться вичерпний комплекс заходів, спрямованих на розкриття кримінального правопорушення та встановлення осіб, які його вчинили, як і доведено можливість використання як доказів відомостей, що містяться в зазначених в клопотанні документах, а також доведено про неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою вказаних документів, а можливе вилучення їх копій необхідне для досягнення мети отримання доступу до таких.

Отже, враховуючи вищенаведене, вважаю вказаний захід забезпечення доцільним, співмірним та таким, що відповідає завданням кримінального провадження, тому клопотання слід задовольнити.

Керуючись ст.ст. 131, 132, 159-166, 309 КПК України, -

У Х В А Л И В:

Клопотання задовольнии.

Надати слідчому СВ Івано-Франківського РУП ГУНП в Івано-Франківській області лейтенанту поліції ОСОБА_3 тимчасовий доступ до речей та документів, зокрема до документів, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_3 , код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична адреса: АДРЕСА_1 , а саме до належним чином завірених копій рішень ІНФОРМАЦІЯ_3 про надання дозволу на розроблення та затвердження проектів землеустрою з кадастровими номерами з2610196601:16:008:0069 по 2610196601:16:008:0193, а також документів, які стали підставою для прийняття вказаних рішень, з можливістю вилучення їх копій в паперовому або електронному вигляді на оптичний носій інформації.

Роз`яснити положення ч. 1 ст. 166 КПК України, згідно з яким у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала діє до 07 липня 2024 року включно та оскарженню не підлягає.

Оригінал ухвали виготовлено у двох примірниках.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудІвано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення08.05.2024
Оприлюднено10.05.2024
Номер документу118916957
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —344/8762/24

Ухвала від 08.05.2024

Кримінальне

Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області

Домбровська Г. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні