ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"08" травня 2024 р. Справа № 911/2803/23
Господарський суд Київської області у складі судді Бацуци В. М.
розглянувши матеріали справи за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання (без виклику учасників справи)
за позовом Державної служби України з безпеки на транспорті, м. Київ
до Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛЕКС-ІСТ ПРОФІ КОНСАЛТ", м. Бровари
про стягнення 8 826, 73 грн
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
УКРТРАНСБЕЗПЕКА звернулась в Господарський суд Київської області із позовом до ТОВ "ЛЕКС-ІСТ ПРОФІ КОНСАЛТ" про стягнення плати у розмірі 8 826, 73 грн за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні.
Позовні вимоги обґрунтовані позивачем невиконанням відповідачем у встановлений строк свого обов`язку щодо внесення плати за проїзд визначеної згідно з актом № 033834 від 29.06.2021 р. про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів та розрахунком № 033834 від 29.06.2021 р. плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування до акту № 033834 від 29.06.2021 р., що були складені працівниками Північного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки внаслідок проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.
Ухвалою Господарського суду Київської області від 15.09.2023 р. відкрито провадження у справі № 911/2803/23 за позовом УКРТРАНСБЕЗПЕКА до ТОВ "ЛЕКС-ІСТ ПРОФІ КОНСАЛТ" стягнення 8 826, 73 грн і визначено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання (без виклику учасників справи), встановлено сторонам строки для подачі відповідних заяв по суті спору.
Відповідач про розгляд даної справи за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання (без виклику учасників справи) був повідомлений належним чином, відзив на позовну заяву та інші заяви по суті спору не надав. Обов`язок по повідомленню відповідача про час та місце судового засідання судом виконано, так як усі процесуальні документи по справі направлені відповідачу за його адресою реєстрації місцезнаходження: 07400, вул. Старченка, буд. 30, м. Бровари, Київська область та за всіма іншими адресами, що вказані у позовній заяві і містяться у матеріалах справи, а також на його електронну пошту. Про зміну адреси місцезнаходження відповідач позивача і суд не повідомляв.
Відповідно до ч. 9 ст. 165 Господарського процесуального кодексу України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Дослідивши наявні у матеріалах справи докази, суд
ВСТАНОВИВ:
29.06.2021 р. відповідно до графіка роботи пересувного пункту габаритно-вагового контролю на червень 2021 р. та на підставі направлення на рейдову перевірку № 006909 від 24.06.2021 р. працівниками Північного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки була проведена рейдова перевірка на автомобільній дорозі М-01 (Київ-Чернігів-Нові Яриловичі) щодо додержання автомобільними перевізниками вимог законодавства у сфері автомобільних перевезень.
Як вбачається з матеріалів справи, під час проведення вищевказаної рейдової перевірки працівниками Північного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки було виявлено порушення перевізником - ТОВ "ЛЕКС-ІСТ ПРОФІ КОНСАЛТ" вимог законодавства у сфері автомобільних перевезень, а саме фактичне осьове навантаження транспортного засобу марки DAF FT XF105, з реєстраційним номерним знаком: НОМЕР_1 , з напівпричепом марки NS34P з реєстраційним номерним знаком: НОМЕР_2 становило: 7, 53 т., 11, 07 т., 8, 74 т., 8, 70 т., 8, 52 т. при нормативно допустимих: 11, 0 т., 11, 0 т., 8, 0 т., 8, 0 т., 8, 0 т., що підтверджується довідкою № 0054182 від 29.06.2021 р. про результати здійснення габаритно-вагового контролю, актом № 033834 від 29.06.2021 р. про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів та талоном про зважування № 526 від 29.06.2021 р.
Враховуючи виявлені порушення ТОВ "ЛЕКС-ІСТ ПРОФІ КОНСАЛТ" вимог законодавства у сфері автомобільних перевезень працівниками Північного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки було здійснено розрахунок № 033834 від 29.06.2021 р. плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування до акту 0330834 від 29.06.2021 р., зі змісту якого вбачається, що плата за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативи, склала 269, 6 євро, що за перерахунком згідно офіційного курсу валют євро до гривні Національного банку України станом на 29.06.2021 еквівалентно 8 826, 73 гривень.
У серпні 2021 р. Північне міжрегіональне управління Укртрансбезпеки звернулось до ТОВ "ЛЕКС-ІСТ ПРОФІ КОНСАЛТ" із листом № 63093/3.1/24-21 від 05.08.2021 р., яким повідомило товариство про те, що йому, як перевізнику нарахована плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагового/великогабаритного транспортного засобу марки DAF д.н.з. НОМЕР_1 в розмірі 269, 6 євро.
Постановою про застосування адміністративно-господарського штрафу № 298236 від 25.08.2021 р., притягнуто до відповідальності ТОВ "ЛЕКС-ІСТ ПРОФІ КОНСАЛТ" за допущене перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм від 5 % до 10 % включно та накладено на товариство адміністративно-господарський штраф у розмірі 8 500, 00 грн.
Як було зазначено вище, позивач у своїй позовній заяві, просить суд стягнути з відповідача в доход Державного бюджету України плату за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні у розмірі 8 826, 73 грн.
З приводу вказаної позовної вимоги позивача суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Згідно з ч.ч. 1-3 ст. 11 Цивільного кодексу України цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки.
2. Підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є:
1) договори та інші правочини;
2) створення літературних, художніх творів, винаходів та інших результатів інтелектуальної, творчої діяльності;
3) завдання майнової (матеріальної) та моральної шкоди іншій особі;
4) інші юридичні факти.
3. Цивільні права та обов`язки можуть виникати безпосередньо з актів цивільного законодавства.
Відповідно до абзаца 2 ст. 29 Закону України Про дорожній рух (у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин) з метою збереження автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, допускається за наявності дозволу на участь у дорожньому русі таких транспортних засобів. Порядок видачі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, та розмір плати за його отримання встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до ст. 6 Закону України Про автомобільний транспорт (у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин) реалізація державної політики у сфері автомобільного транспорту здійснюється через центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.
Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, забезпечує, зокрема:
державний нагляд і контроль за дотриманням автомобільними перевізниками вимог законодавства, норм на автомобільному транспорті;
габаритно-ваговий контроль транспортних засобів у зонах габаритно-вагового контролю, вимоги до облаштування та технічного оснащення яких затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері автомобільного транспорту;
стягнення, у тому числі в судовому порядку, плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування з транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні;
Відповідно до п. 3 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі) № 1567 від 08.11.2006 р. (у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин), органами державного контролю на автомобільному транспорті є Укртрансбезпека, її територіальні органи.
Відповідно до п. 1 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України Про затвердження Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті № 103 від 11.02.2015 р. (у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин), Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті.
Згідно з підпункту 1 п. 4 цього ж положення (у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин) основними завданнями Укртрансбезпеки є реалізація державної політики з питань безпеки на автомобільному транспорті загального користування, міському електричному, залізничному транспорті.
Згідно з підпунктів 15, 27 п. 5 цього ж положення (у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин) Укртрансбезпека відповідно до покладених на неї завдань: здійснює габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування; здійснює стягнення, у тому числі в судовому порядку, плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування з транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні;
Отже, Укртрансбезпека виконує функції габаритно-вагового контролю транспортних засобів та нараховує відповідну плату за перевищення нормативів допустимої ваги транспортного засобу.
Таким чином, нормами чинного законодавства визначені повноваження Укртрансбезпеки щодо контролю за рухом транспортних засобів з перевищенням габаритно-вагових параметрів, а також порядок здійснення такого контролю.
Разом з тим, Велика Палата Верховного Суду у постанові від 06.06.2018 р. справі № 820/1203/17 звернула увагу на те, що повноваження Укртрансбезпеки щодо плати за проїзд великовагових транспортних засобів обмежується лише нарахуванням такої плати.
Статтею 33 Закону Україну Про автомобільні дороги (у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин) передбачено, що рух транспортних засобів, навантаження на вісь, загальна маса або габарити яких перевищують норми, встановлені нормативно-правовими актами, дозволяється за погодженнями з відповідними органами у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Згідно із ст. 48 Закону Україну Про автомобільний транспорт (у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин) автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.
Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є:
для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством;
для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.
У разі перевезення небезпечних вантажів крім документів, передбачених частиною другою цієї статті, обов`язковими документами також є:
для автомобільного перевізника - ліцензія на надання відповідних послуг;
для водія - свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення певних небезпечних вантажів, свідоцтво про підготовку водіїв транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, письмові інструкції на випадок аварії або надзвичайної ситуації.
У разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов`язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше п`яти відсотків.
Згідно із абзацом 1 ст. 60 цього ж закону (у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин) за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за зокрема перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм від 5% до 10% включно при перевезенні вантажу без відповідного дозволу - штраф у розмірі п`ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Механізм здійснення габаритно-вагового контролю великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів (далі великовагові та/або великогабаритні транспорті засоби), що використовуються на автомобільних дорогах загального користування визначено Порядком здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 879 від 27.06.2007 р. Про заходи щодо збереження автомобільних доріг (надалі порядок № 879).
Відповідно до п. 3 порядку № 879 (у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин) габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування здійснюється Укртрансбезпекою, її територіальними органами та уповноваженими підрозділами Національної поліції.
За визначенням, наведеним у підпункті 3 пункту 2 порядку № 879 (у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин), великовагові та великогабаритні транспортні засоби транспортні засоби, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні навантаження на вісь (осі) та загальна маса або габарити яких перевищують один з параметрів, що зазначені у пункті 22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306. При цьому транспортний засіб не може вважатися великоваговим та/або великогабаритним, якщо його параметри не перевищують нормативи більш як на 2 відсотки.
Згідно з п. 3 Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України Про проїзд великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами № 30 від 18.01.2001 р., транспортний засіб чи автопоїзд з вантажем або без вантажу вважається великоваговим, якщо максимальна маса або осьова маса перевищує хоча б один з параметрів, зазначених у пункті 22.5 Правил дорожнього руху.
Відповідно до пункту 22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України Про правила дорожнього руху № 1306 від 10.10.2001 р. (у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин) за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м (для сільськогосподарської техніки, яка рухається за межами населених пунктів, дорогами сіл, селищ, міст районного значення, - 3,75 м), за висотою від поверхні дороги - 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Національною поліцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь - 11 т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь - 11 т, здвоєні осі - 18 т, строєні - 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м.
Пунктом 21 Порядку № 879 (у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин) передбачено, що у разі виявлення факту перевищення хоча б одного вагового та/або габаритного нормативного параметра більш як на 2 відсотки подальший рух транспортного засобу забороняється до внесення плати за його проїзд автомобільними дорогами загального користування (далі - плата за проїзд). Плата за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, що рухався без відповідного дозволу, здійснюється у подвійному розмірі за пройдену частину маршруту по території України.
У разі здійснення руху з порушенням умов, визначених у дозволі на рух, подвійний розмір застосовується в частині перевищення фактичних показників над показниками, визначеними у дозволі, за пройдену частину маршруту.
Довідка про здійснення габаритно-вагового контролю та/або сертифікат зважування, або документ щодо внесення плати за проїзд є чинними протягом усього маршруту.
Відповідно до пунктів 26 - 28 Порядку № 879 (у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин) кошти, стягнені за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів, спрямовуються в установленому порядку до державного бюджету.
27. Плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування справляється з транспортних засобів вітчизняних та іноземних власників, у тому числі тих, що визначені у статті 5 Закону України "Про єдиний збір, який справляється у пунктах пропуску через державний кордон України", справляється у разі виявлення факту перевищення їх фактичних параметрів над параметрами, які враховувалися під час встановлення розміру єдиного збору в пунктах пропуску через державний кордон, де відсутні вагові комплекси, та з транспортних засобів, які виїжджають за межі України і на які в установленому порядку не отримано дозвіл на рух або не внесено плату за проїзд.
Плата за проїзд справляється в національній валюті за офіційним курсом гривні, встановленим Національним банком на день проведення розрахунку.
28. Плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу вноситься перевізником за затвердженими ставками виходячи з вагових та/або габаритних параметрів транспортного засобу, протяжності маршруту, кількості перевезень.
Перевізник має право на відшкодування вантажовідправником чи замовником коштів, внесених у рахунок плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу.
Погодження маршруту видається після внесення в установленому розмірі плати за проїзд. У разі прийняття рішення про відмову перевізника від проїзду за погодженим маршрутом внесена плата за проїзд не повертається.
29. Плата за проїзд великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів, що використовуються для перевезення вантажів з метою запобігання чи ліквідації надзвичайних ситуацій або наслідків стихійного лиха за узгодженими маршрутами, не стягується.
Методику розрахунку плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу залежно від маси такого транспортного засобу, навантаження на вісь (осі), габаритів та протяжності маршруту визначено пунктом 30 Порядку № 879, відповідно до якого плата за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу справляється за встановленими ставками залежно від маси такого транспортного засобу, навантаження на вісь (осі), габаритів та протяжності маршруту за формулою П = (Рзм + Рнв + Рг) х В, де П розмір плати за проїзд; Рзм розмір плати за перевищення загальної маси транспортного засобу за 1 кілометр проїзду; Рнв розмір плати за перевищення навантаження на вісь (осі) (за одиничну + за здвоєну + за строєну) транспортного засобу за 1 кілометр проїзду; Рг розмір плати за перевищення габаритів (за висоту + за ширину + за довжину) транспортного засобу за 1 кілометр проїзду; В відстань перевезення, кілометрів. Осі вважаються здвоєними або строєними, якщо відстань між зближеними (суміжними) осями не перевищує 2,5 метра.
Відповідно до п. 31 Порядку № 879 (у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин) при визначенні розміру плати за проїзд транспортних засобів з осьовим сполученням більше трьох береться до рахунку схема, що спричиняє більші руйнування доріг з комбінацій одно-, двох- та трьохосьових сполучень, а найбільша сума навантаження на суміжні осі припадає на максимальну колісну формулу. Для строєних осей з одиночними шинами плата за перевищення допустимих навантажень на вісь (осі) збільшується у два рази.
Відповідно до пункту 311 Порядку № 879 (у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин) якщо рух здійснюється без відповідного дозволу або внесення плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, така плата визначається за пройдену частину маршруту по території України або за частину, яку перевізник має намір проїхати, у разі перевищення нормативу хоча б одного вагового або габаритного параметру:
до 10 відсотків - у подвійному розмірі;
на 10-40 відсотків - у потрійному розмірі;
більше як на 40 відсотків - у п`ятикратному розмірі.
У разі перевищення кількох нормативів вагових або габаритних параметрів плата за проїзд визначається виходячи з параметру з найбільшим перевищенням.
Перевізник зобов`язаний протягом 30 календарних днів з моменту визначення плати внести її та повідомити про це відповідний територіальний орган Укртрансбезпеки.
Пунктами 37 Порядку № 879 (у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин) визначено, що учасники відносин у сфері габаритно-вагового контролю несуть відповідальність згідно із законодавством.
Пунктами 41 Порядку № 879 (у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин) визначено, що дії або бездіяльність учасників відносин у сфері габаритно-вагового контролю можуть бути оскаржені в установленому порядку.
Положеннями розділу 1 Правил перевезення вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Міністерства транспорту України Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні № 363 від 14.10.1997 р., перевізником є фізична або юридична особа суб`єкт господарювання, що надає послуги з перевезень вантажів чи здійснює за власний кошт перевезення вантажів автомобільними транспортними засобами.
Велика Палата Верховного Суду у постанові від 06.06.2018 р. у справі № 820/1203/17 вказала, що за своєю правовою природою плата за проїзд великоваговим транспортним засобом є не штрафною санкцією, а сумою відшкодування матеріальних збитків державі внаслідок руйнування автомобільних доріг загального користування.
Як вбачається з матеріалів справи та було встановлено судом у процесі розгляду справи, відповідач - ТОВ "ЛЕКС-ІСТ ПРОФІ КОНСАЛТ" є суб`єктом господарювання, що надавав послуги з перевезень вантажу автомобільним транспортним засобом марки DAF FT XF105, реєстраційний номерний знак НОМЕР_1 з напівпричепом марки NS34P, реєстраційний номер НОМЕР_2 , що підтверджується міжнародною товарно-транспортною накладною № 397084 від 29.06.2021 р., наявною в матеріалах справи.
Отже, внаслідок порушення відповідачем 29.06.2021 р. вимог законодавства у сфері автомобільних перевезень під час здійснення ним перевезення вантажу транспортним засобом марки DAF FT XF105, з реєстраційним номерним знаком: НОМЕР_1 , з напівпричепом марки NS34P з реєстраційним номерним знаком: НОМЕР_2 , а саме: фактичне осьове навантаження т вищезазначеного транспортного засобу становило: 7, 53 т., 11, 07 т., 8, 74 т., 8, 70 т., 8, 52 т. при нормативно допустимих: 11, 0 т., 11, 0 т., 8, 0 т., 8, 0 т., 8, 0 т., у ТОВ "ЛЕКС-ІСТ ПРОФІ КОНСАЛТ", як перевізника виник обов`язок протягом 30 календарних днів з моменту складення та оформлення працівниками Північного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки довідки № 0054182 від 29.06.2021 р. про результати здійснення габаритно-вагового контролю, акту № 033834 від 29.06.2021 р. про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів та розрахунку № 033834 від 29.06.2021 р. плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування до акту 0330834 від 29.06.2021 р. внести плату у розмірі 269, 6 євро, що станом на 29.06.2021 р. складало у гривневому еквіваленті 8 826, 73 грн.
При цьому, суд вважає за потрібне зазначити, що відповідачем - ТОВ "ЛЕКС-ІСТ ПРОФІ КОНСАЛТ" у судовому порядку не було оскаржено дії працівників Північного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки, а також складені та оформлені ними документи: довідку № 0054182 від 29.06.2021 р. про результати здійснення габаритно-вагового контролю, акт № 033834 від 29.06.2021 р. про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів, розрахунок № 033834 від 29.06.2021 р. плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування до акту 0330834 від 29.06.2021 р. та постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу № 298236 від 25.08.2021 р.
У встановлений строк і станом на час розгляду справи відповідач свій обов`язок щодо внесення плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування не виконав і його основна заборгованість перед позивачем складає 8 826, 73 грн, що підтверджується довідкою № 0054182 від 29.06.2021 р. про результати здійснення габаритно-вагового контролю, актом № 033834 від 29.06.2021 р. про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів, розрахунком № 033834 від 29.06.2021 р. плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування до акту 0330834 від 29.06.2021 р., постановою про застосування адміністративно-господарського штрафу № 298236 від 25.08.2021 р., міжнародною товарно-транспортною накладною № 397084 від 29.06.2021 р., листом № 63093/3.1/24-21 від 05.08.2021 р.
У процесі розгляду справи відповідачем у відповідності до ч. 3 ст. 13 та ч. 1 ст. 74 Господарського процесуального кодексу України не було надано суду жодних належних та допустимих доказів, що б підтверджували належне виконання ним у встановлений строк свого обов`язку щодо внесення плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування у розмірі 8 826, 73 грн згідно з розрахунку № 033834 від 29.06.2021 р. плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування до акту 0330834 від 29.06.2021 р.
Отже, вимоги позивача про стягнення із відповідача плати у розмірі 8 826, 73 грн за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні є законними і обґрунтованими, та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, обставини справи, позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.
Судові витрати відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України покладаються на відповідача.
Керуючись ст. ст. 123, 129, 233, 236 - 240 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
1.Позов задовольнити повністю.
2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛЕКС-ІСТ ПРОФІ КОНСАЛТ" (07400, вул. Старченка, буд. 30, м. Бровари, Київська область; ідентифікаційний код 43444111) в доход Державного бюджету України 8 826 (вісім тисяч вісімсот двадцять шість) грн 73 (сімдесят три) коп. плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні.
3.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛЕКС-ІСТ ПРОФІ КОНСАЛТ" (07400, вул. Старченка, буд. 30, м. Бровари, Київська область; ідентифікаційний код 43444111) на користь Державної служби України з безпеки на транспорті (03150, вул. Фізкультури, буд. 9, м. Київ; ідентифікаційний код 39816845) судові витрати 2 684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) грн 00 (нуль) коп. судового збору.
4.Рішення набирає законної сили після закінчення строку на його апеляційне оскарження, а у разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Рішення може бути оскаржено протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подання апеляційної скарги до Північного апеляційного господарського суду.
Суддя В.М.Бацуца
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 08.05.2024 |
Оприлюднено | 10.05.2024 |
Номер документу | 118921610 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, щодо недоговірних зобов’язань про відшкодування шкоди |
Господарське
Господарський суд Київської області
Бацуца В.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні