Рішення
від 09.05.2024 по справі 160/34050/23
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 травня 2024 рокуСправа №160/34050/23

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Сидоренко Д.В.

розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Маклея" (код ЄДРПОУ 43337102, 51400, ДНІПРОПЕТРОВСЬКА область, місто ПАВЛОГРАД, вулиця СОБОРНА, будинок 99) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 44118658, 49005, ДНІПРОПЕТРОВСЬКА область, місто ДНІПРО, вулиця СІМФЕРОПОЛЬСЬКА, будинок 17-А) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

Обставини справи: 26.12.2023 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Маклея" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якому позивач просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №00/23700/0904 від 21.08.2023 року.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ТОВ «Маклея» в 2021 році втратило статус платника акцизного податку, внаслідок чого не мало зобов`язань надавати декларації з акцизного податку в період березень 2022 травень 2023 років.

Ухвалою суду від 03.01.2024 року відкрито провадження в адміністративній справі та призначено розгляд справи в порядку загального позовного провадження.

17.01.2024 року від відповідача надійшов відзив на позов, в якому відповідач просить відмовити в задоволенні позову повністю. В обґрунтування правової позиції відповідач зазначає про те, що згідно інформаційних баз ДПС України станом на 08.01.2024р. ТОВ «Маклея» зареєстровано платником акцизного податку з реалізації пального 02.03.2020 за №4282, та позивач має в своєму розпорядженні АЗС у кількості 9 одиниць, яка надана суб`єктом господарювання формами 20-ОПП, внаслідок чого помилковим є твердження позивача про втрату статусу платника акцизного податку.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -

УСТАНОВИВ:

Відповідно до Реєстру виданих ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним ГУ ДПС у Дніпропетровській області станом на 01.04.2020 року (https://dp.tax.gov.ua/data/material/ 000/116/169343/palivo_rozdr_b_20200402180503493.xls) Товариство з обмеженою відповідальністю «Маклея» (43337102) видані наступні ліцензії:

-№04350314202000198, термін дії з 27.03.2020 по 27.03.2025, адреса місця торгівлі - ДНIПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛ., ЮР`ЇВСЬКИЙ РАЙОН, СМТ. ЮР`ЇВКА, вул. Леніна, 2б, АЗС;

-№04230314202000191, термін дії з 25.03.2020 по 25.03.2025, адреса місця торгівлі -ДНIПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛ., НОВОМОСКОВСЬКИЙ РАЙОН, С. МИКОЛАЇВКА, вул. Центральна, 2а, АЗС;

-№04130314202000197, термін дії з 26.03.2020 по 26.03.2025, адреса місця торгівлі - ДНIПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛ., М. ТЕРНІВКА, вул. Харківська, 22, АЗС;

-№04240314202000196, термін дії з 26.03.2020 по 26.03.2025, адреса місця торгівлі - ДНIПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛ., ПАВЛОГРАДСЬКИЙ РАЙОН, С. МАЛООЛЕКСАНДРIВКА, вул. Вишнева, 2б, АЗС;

-№04230314202000190, термін дії з 26.03.2020 по 26.03.2025, адреса місця торгівлі - ДНIПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛ., НОВОМОСКОВСЬКИЙ РАЙОН, С. ПІЩАНКА, вул. Набережна,1б, АЗС;

-№04210314202000200, термін дії з 27.03.2020 по 27.03.2025, адреса місця торгівлі - ДНIПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛ., МЕЖIВСЬКИЙ РАЙОН, СМТ. МЕЖОВА, вул. Сонячна, 5, АЗС;

-№04250314202000199, термін дії з 26.03.2020 по 26.03.2025, адреса місця торгівлі - ДНIПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛ., ПЕТРОПАВЛIВСЬКИЙ РАЙОН, СМТ. ПЕТРОПАВЛІВКА, вул. Соборна, 216, АЗС;

-№04230314202000193, термін дії з 25.03.2020 по 25.03.2025, адреса місця торгівлі - ДНIПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛ., НОВОМОСКОВСЬКИЙ РАЙОН, С. ПІЩАНКА, вул. Дорожна, 1а, АЗС;

-№04230314202000192, термін дії з 25.03.2020 по 25.03.2025, адреса місця торгівлі - ДНIПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛ., НОВОМОСКОВСЬКИЙ РАЙОН, М. ПЕРЕЩЕПИНЕ, вул. Шевченка, 80, АЗС.

Згідно з Витягом з Розпорядження ГУ ДПС у Дніпропетровській області «Про анулювання ліцензій» №136-о від 21.05.2021 року, на підставі заяви суб`єктів господарювання, анульовані ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним та зберігання пального суб`єктами господарювання, зокрема Товариства з обмеженою відповідальністю «Маклея» (43337102) на роздрібну торгівлю пальним №04350314202000198 та №04250314202000199.

Згідно з Витягом з Розпорядження ГУ ДПС у Дніпропетровській області «Про анулювання ліцензій» №244-о від 18.08.2021 року, на підставі несплати чергового платежу за ліцензію протягом 30 днів від моменту призупинення ліцензії, анульовані ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним та зберігання пального суб`єктами господарювання, зокрема Товариства з обмеженою відповідальністю «Маклея» (43337102), вид діяльності оптова торгівля пальним, за відсутності місць оптової торгівлі; реєстраційний номер ліцензії 990614202000233.

Відповідно до розділу 4 «Відомості про акцизні склади» Витягу з реєстру платників акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового (дата формування витягу 23.09.2021) акцизні склади (автозаправні станції) Товариство з обмеженою відповідальністю «Маклея» (43337102), а саме: АЗС 9, АЗС 15, АЗС 14, АЗС 1м, АЗС 2м, АЗС 10, АЗС 11, АЗС 1н, АЗС 2н, мають відмітку про анулювання 23.09.2021р.

Також за порядковим номером 10 зазначено відомості про акцизний склад Офіс, за адресою: Дніпропетровська область, м.Павлоград, вул.Соборна буд.10, дата реєстрації 02.03.2020р.; ознака виду акцизного складу 3.

Актом про результати камеральної перевірки щодо неподання Декларації акцизного податку від 23.06.2023р. №23137/04-36-09-04/43337102 встановленні порушення неподання декларацій акцизного податку за березень 2022р. травень 2023р., чим порушенні вимоги пункту 49.2-1 та підпункту 49.18.1 пункту 49.18 статті 49 розділу ІІ, пункту 223.2 статті 223 розділу VI Податкового кодексу України.

Також в акті зазначено, що ТОВ «Маклея» зареєстровано платником акцизного податку з реалізації пального 02.03.2020 за №4282, та до ТОВ «Маклея» згідно ППР від 22.05.2023р. №0/11646/0904 було застосовано штраф за неподання декларацій акцизного податку до контролюючого органу.

На підставі Акту перевірки ГУ ДПС у Дніпропетровській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 21.08.2023 року №00/23700/0904, яким застосовано штрафні (фінансові) санкції (трафи) у сумі 15300,00 грн.

Після процедури адміністративного оскарження спірного податкового повідомлення рішення, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Вирішуючи заявлений спір по суті, суд виходить із наступного.

Відповідно до п.49.2 ст.49 ПК України платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Цей абзац застосовується до всіх платників податків, в тому числі платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування обліку та звітності.

Платники, визначені підпунктом 212.1.15 пункту 212.1 статті 212 цього Кодексу, а також платники, які мають діючі (у тому числі призупинені) ліцензії на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством, зобов`язані за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації незалежно від того, чи провадили такі платники господарську діяльність у звітному періоді (п.49.2-1 ст.49 ПК України).

Згідно пп.49.18.1 п.49.18 ст.49 ПК України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Приписами пп.212.1.15 п.212.1 ст.212 ПК України передбачено, що платником акцизного податку є особа (у тому числі юридична особа, що веде облік результатів діяльності за договором про спільну діяльність без створення юридичної особи), постійне представництво, які реалізують пальне або спирт етиловий. Такі особи підлягають обов`язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, постійних представництв, місцем проживання фізичних осіб - підприємців до початку здійснення реалізації пального або спирту етилового (п.п. 212.3.4 п. 212.3 ст. 212 ПКУ).

Відповідно до вимог п.223.2 ст.223 ПК України платники податку, визначені пунктом 212.1 статті 212 цього Кодексу (крім імпортерів підакцизних товарів, зазначених у підпунктах 215.3.4, 215.3.5, 215.3.5-1, 215.3.5-2, 215.3.6, 215.3.7, 215.3.8 пункту 215.3 статті 215 цього Кодексу), подають щомісяця не пізніше 20 числа наступного звітного (податкового) періоду контролюючому органу за місцем реєстрації декларацію з акцизного податку за формою, затвердженою у порядку, встановленому статтею 46 цього Кодексу.

Механізм відкриття та закриття рахунків платників акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового (далі - платники акцизного податку), зареєстрованих у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, механізм роботи зазначеної системи, а також проведення розрахунків з бюджетом з використанням зазначених рахунків, визначено Порядком електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 24 квітня 2019 р. № 408 (далі Порядок №408).

Відповідно до п.5 Порядку №408 реєстр платників веде ДПС. Включення осіб до реєстру платників, внесення змін до нього, виключення з реєстру платників здійснюється контролюючими органами з використанням засобів системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Пунктом 6 Порядку №408, встановлено, що реєстрація платника акцизного податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочих дні до початку ввезення на митну територію України або до початку здійснення реалізації пального або спирту етилового заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового та/або акцизних складів (далі заява), форма якої затверджується Міністерством фінансів України.

Виключення платника акцизного податку з реєстру платників здійснюється, зокрема, в разі, коли відповідна особа подає заяву про анулювання реєстрації у зв`язку з припиненням діяльності з реалізації пального або спирту етилового. Заява надсилається у порядку, встановленому для реєстрації, та розглядається контролюючим органом протягом трьох робочих днів після її надходження. У такому разі датою анулювання реєстрації платника податку є дата виключення його з реєстру платників (п.12 Порядку № 408).

Тобто, заява про анулювання реєстрації платника акцизного податку у зв`язку з припиненням діяльності з реалізації пального або спирту етилового подається за формою заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового та/або акцизних складів, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 27.11.2020 № 729.

Матеріали справи не містять відомостей про подання товариством заяви про анулювання реєстрації платника акцизного податку у зв`язку з припиненням діяльності з реалізації пального та відповідно відомостей про виключення контролюючим органом позивача з реєстру платників.

Натомість, за наданими відповідачем відомостями до відзиву ТОВ «Маклея» зареєстрована платником акцизного податку в реєстрі за №4282 від 02.03.2020, з ознакою актуальності запису так.

Підпунктом 61.1 статті 61 ПК України визначено, що податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Податковий контроль здійснюється шляхом перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин (пп.62.1.3 п.62.1 ст.62 ПК України).

Згідно п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20 ПК України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Відповідно до п.75.1 ст.75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Підпунктом 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 ПК України встановлено, що камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, даних СОД РРО.

Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових деклараціях та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

Згідно п.76.1 ст.76 ПК України камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника такого органу або направлення на її проведення.

Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.

Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов`язкова.

Як зазначалося вище, в акті зазначено, що ТОВ «Маклея» зареєстровано платником акцизного податку з реалізації пального 02.03.2020 за №4282. Тобто, контролюючим органом проведена камеральна перевірка на підставі даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Оцінюючи правомірність дій та рішень органу владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб`єкта, встановлюючи чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Так зокрема, принцип прийняття рішення на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України що є одночасно і орієнтиром при реалізації повноважень владного суб`єкта, який вимагає від останнього діяти на виконання закону, за умов та обставин, визначених ним, з дотриманням встановленої законом процедури.

Враховуючи відсутність обставин виключення Товариство з обмеженою відповідальністю «Маклея» з реєстру платників акцизного податку, суд приходить до висновку про безпідставність позовних вимог, внаслідок чого суд відмовляє у задоволенні позовних вимог повністю.

Відповідно до частини 5статті 250 КАС України, датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

На підставі викладеного, керуючись статтями2,9,73-78,90,139,241 - 246,250,291 Кодексу адміністративного судочинства України,суд, -

УХВАЛИВ:

В задоволенні позову відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Д.В. Сидоренко

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.05.2024
Оприлюднено13.05.2024
Номер документу118929193
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —160/34050/23

Рішення від 09.05.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сидоренко Дмитро Володимирович

Ухвала від 03.01.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сидоренко Дмитро Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні