КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 травня 2024 року № 320/22241/23
Суддя Київського окружного адміністративного суду Леонтович А.М., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом ТОВ "АНКОР ЛТД"
до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві, Державної податкової служби України
про визнання протиправним та скасування рішення,
в с т а н о в и в:
І. Зміст позовних вимог
До Київського окружного адміністративного суду звернулось ТОВ "АНКОР ЛТД" з позовом до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві, Державної податкової служби України , у якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати наступні рішення Комісії з питань питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у м. Києві, а саме:
- №7664672/23708687 від 18.11.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №91 від 21.10.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- №7728904/23708687 від 29.11.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №93 від 26.10.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
-№7963761/23708687 від 28.12.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №106 від 05.12.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
-№7963760/23708687 від 28.12.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №108 від 13.12.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
-№7963759/23708687 від 28.12.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №109 від 13.12.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
-№7963758/23708687 від 28.12.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №110 від 14.12.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних,
-№8715870/23708687 від 28.04.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної №39 від 10.04.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
-зобов?язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних наступні податкові накладні, подані Товариством з обмеженою відповідальністю «АНКОР ЛТД», днем їх подання, а саме: податкова накладна №91 від 21.10.2022; податкова накладна №93 від 26.10.2022; податкова накладна №106 від 05.12.2022; податкова накладна №108 від 13.12.2022; податкова накладна №109 від 13.12.2022; податкова накладна №110 від 14.12.2022; податкова накладна №39 від 10.04.2023.
ІІ. Виклад позиції позивача та заперечень відповідача
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, ним для реєстрації спірної податкової накладної подано до податкового органу увесь перелік первинних документів на підтвердження здійснення господарських операцій передбачених чинним законодавством України. Позивач вважає, що надані документи до контролюючого органу підтверджують здійснення господарських операцій за результатом яких видані податкові накладні №91 від 21.10.2022; №93 від 26.10.2022; №106 від 05.12.2022; №108 від 13.12.2022; №109 від 13.12.2022; №110 від 14.12.2022; №39 від 10.04.2023.
Відповідачами подано до суду відзив на позовну заяву, згідно якого позов не визнано. Зазначено, що під час перевірки реальності здійснення господарської операції по податкових накладних, поданих позивачем на реєстрацію, контролюючим органом встановлено відсутність первинних документів. Відповідачем наголошено, що обсяг поданих позивачем документів не відповідає вичерпному переліку, а зміст вказаних документів не дозволяє однозначно з`ясувати фактичні обставини здійснення фінансово-господарських операцій, з огляду на що оскаржувані рішення є обґрунтованими та не підлягають скасуванню.
ІІІ. Процесуальні дії суду у справі
Ухвалою суду від 10.07.2023 відкрито спрощене позовне провадження у справі та вирішено здійснювати її розгляд без повідомлення (виклику) учасників справи.
Частиною 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Згідно з частиною 2 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання; якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів.
З огляду на завершення 30-ти денного терміну для подання заяв по суті справи, суд вважає можливим розглянути та вирішити справу по суті за наявними у ній матеріалами.
IV. Обставини, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин
Товариство з обмеженою відповідальністю «АНКОР ЛТД» створено 02.10.1995.
Основним видом діяльності підприємства являється виготовлення захисних покриттів для бетону (відповідно до КВЕД) 20.30 Виробництво фарб, лаків і подібної продукції, друкарської фарби та мастик).
Позивач відвантажує продукцію будівельним підприємствам України з кодом УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 3208, 3209 та іншими, яка відповідає відповідним встановленим технічним умовам (ТУУ В.2.7-23708687-001-97, ТУУ 20.3-23708687-004:2020) та виробляється на власному виробничому обладнанні, що розташовано за адресою: Київська обл., с. Білогородка (Шевченково), вул. Київська, 94.
Так, одним із контрагентів-покупців продукції позивача є Товариство з обмеженою відповідальністю «РУТЕНІЯ ПЛЮС».
Відповідно до договору поставки №142 від 21.10.2022 та рахунку на оплату покупцю №142 від 21.10.2022, позивач здійснив відвантаження товару (Анкопласт Е-131, Анкопласт Е-2011) в адресу компанії, що підтверджується видатковою накладною №221021/2 від 21.10.2022, а також довіреністю на отримання товару №1/125 від 21.10.2022.
На підставі п. 187.1 ст. 187 ПКУ, а саме виникнення події - відвантаження товарів, позивачем сформовано податкову накладну №91 від 21.10.2022, яку у подальшому відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПКУ подано на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних через автоматизовану систему «Єдине вікно подання електронних документів».
Однак, 21.10.2022 позивач отримав квитанцію №9217433922 про зупинку реєстрації податкової накладної № 91 від 21.10.2022 відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ, а саме з підстав того, що коди УКТЗЕД/ДКИП товару/послуг 3208, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
07.11.2022 позивачем направлено повідомлення №22102401 від 24.10.2022 про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено та разом з яким направлено копії документів, які підтверджують законність походження реалізованого товару, а саме: лист від 04.11.2022; видаткова накладна №221021/2 від 21.10.2022; довіреність № 1/125 від 21.10.2022; рахунок на оплату № 142 від 21.10.2022; виписка по рахунку № НОМЕР_1 з 21.10.2022 до 25.10.2022; вантажна митна декларація UA100060/2022/145003 від 27.07.2022 з додатком у вигляді електронного інвойсу; видаткова накладна № 827 від 24.06.2022; рахунок на оплату №2665 від 22.09.2021; видаткова накладна № 4063 від 07.12.2021; видаткова накладна № 4489 від 24.09.2021; видаткова накладна № 136 від 04.10.2019.
18.11.2022 позивачем отримано рішення №7664672/23708687 комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у м. Києві про відмову в реєстрації податкової накладної № 91 від 21.10.2022.
07.01.2023 позивачем до Державної податкової служби України направлено скаргу №9289310259 щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на рішення № 7664672/23708687 від 07.11.2022.
За результатами розгляду скарги, 13.01.2023 комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України прийняла рішення № 4535/23708687/2 залишити скаргу без задоволення та відповідне рішення комісії регіонального рівня (Головного управління ДПС у м. Києві) про зупинення реєстрації податкової накладної № 91 від 21.10.2022 - без змін.
Також, контрагентом позивача є Товариство з обмеженою відповідальністю «КЛС-СІСТЕМ».
Відповідно до договору поставки №145 від 26.10.2022 та рахунку на оплату №145 від 26.10.2022, позивач здійснив відвантаження товару (Анкопласт Е-131, Анкопласт Е-137 та Анкопласт Е-2011) в адресу компанії, що підтверджується видатковою накладною № 221027/2 від 27.10.2022.
На підставі п. 187.1 ст. 187 ПКУ, а саме виникнення події - отримання оплати від покупця, Позивачем сформовано податкову накладну № 93 від 26.10.2022, яку у подальшому відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПКУ подано на реєстрацію.
Однак, 10.11.2022 позивач отримав квитанцію №9237935359 про зупинку реєстрації податкової накладної № 93 від 26.10.2022 відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ, а саме з підстав того, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 3208, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
14.11.2022позивачем направлено повідомлення №2 про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено та разом з яким направлено копії документів, які підтверджують законність походження реалізованого товару, а саме: лист вих. № 22111493 від 14.11.2022; видаткова накладна № 221027/2 від 27.10.2022; рахунок на оплату №145 від 26.10.2022; виписка по рахунку № НОМЕР_1 з 26.10.2022 до 26.10.2022; вантажна митна декларація UA100060/2022/145003 від 27.07.2022 з додатком у вигляді електронного інвойсу; видаткова накладна № 827 від 24.06.2022; видаткова накладна № 4063 від 07.12.2021; рахунок на оплату № 2665 від 22.09.2021; видаткова накладна № 4489 від 24.09.2021; видаткова накладна № 136 від 04.10.2019.
29.11.2022 позивачем отримано рішення № 7728904/23708687 комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у м. Києві про відмову в реєстрації податкової накладної № 93 від 26.10.2022. Зі змісту даного рішення вбачається, що така відмова ґрунтується на нібито не наданні позивачем копій документів, а саме первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування.
07.01.2023 позивачем до Державної податкової служби України направлено скаргу №9289311968 щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на рішення № 7728904/23708687 від 29.11.2022.
За результатами розгляду скарги, 13.01.2023 Комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладноїрозрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України прийняла рішення № 4533/23708687/2 залишити скаргу без задоволення та відповідне рішення комісії регіонального рівня (Головного управління ДПС у м. Києві) про зупинення реєстрації податкової накладної № 93 від 26.10.2022 - без змін.
Також, відповідно до договору поставки № 166 від 02.12.2022 та рахунку на оплату № 166 від 02.12.2022, позивач зобов?язався здійснити відвантаження товару (Анкопласт Е-601) в адресу Товариства з обмеженою відповідальністю «КЛС-СІСТЕМ», після завершення процесу його виробництва на своїй виробничій базі.
На підставі п. 187.1 ст. 187 ПКУ, а саме виникнення події - отримання оплати від покупця, Позивачем сформовано податкову накладну № 106 від 05.12.2022, яку у подальшому відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПКУ подано на реєстрацію.
Однак, 07.12.2022 позивач отримав квитанцію № 9260306100 про зупинку реєстрації податкової накладної № 106 від 05.12.2022 відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ, а саме з підстав того, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 3208, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
20.12.2022позивачем направлено повідомлення № 22122001 про надання пояснень тa копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено та разом з яким направлено копії документів, які підтверджують законність походження реалізованого товару, а саме: лист вих. № 221207106 від 07.12.2022; рахунок на оплату № 166 від 02.12.2022; виписка по рахунку № НОМЕР_1 з 05.12.2022 до 05.12.2022; вантажна митна декларація UA100060/2022/145003 від 27.07.2022 з додатком у вигляді електронного інвойсу; видаткова накладна № 827 від 24.06.2022; видаткова накладна № 4063 від 07.12.2021; рахунок на оплату № 2665 від 22.09.2021; видаткова накладна № 4489 від 24.09.2021; видаткова накладна № 136 від 04.10.2019.
28.12.2022 позивачем отримано рішення № 7963761/23708687 Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у м. Києві про відмову в реєстрації податкової накладної № 106 від 05.12.2022.
07.01.2023 позивачем до Державної податкової служби України направлено скаргу №9289313743 щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на рішення № 7963761/23708687 від 28.12.2022.
За результатами розгляду скарги, 13.01.2023 Комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України прийняла рішення № 4536/23708687/2 залишити скаргу без задоволення та відповідне рішення комісії регіонального рівня (Головного управління ДПС у м. Києві) про зупинення реєстрації податкової накладної № 106 від 05.12.2022 - без змін.
Також, одним із контрагентів-покупців продукції позивача є Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛАВР-СТ».
Відповідно до договору поставки № 170 від 07.12.2022 та рахунку на оплату №170 від 07.12.2022, Позивач зобов?язався здійснити відвантаження товару (Анкопласт Е-602, Анкопласт Е-601 та Анкопласт Е-617) в адресу компанії, після завершення процесу його виробництва на своїй виробничій базі.
На підставі п. 187.1 ст. 187 ПКУ, а саме виникнення події - отримання оплати від покупця, Позивачем сформовано податкову накладну № 108 від 13.12.2022, яку у подальшому відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПКУ подано на реєстрацію.
Однак, 13.12.2022 позивач отримав квитанцію №9268367522 про зупинку реєстрації податкової накладної № 108 від 13.12.2022 відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ, а саме з підстав того, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 3208, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
20.12.2022позивачем направлено повідомлення № 22122022 про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено та разом з яким направлено копії документів, які підтверджують законність походження реалізованого товару, а саме: лист вих. № 22122001 від 20.12.2022; рахунок на оплату № 170 від 07.12.2022; виписка по рахунку № НОМЕР_1 з 13.12.2022 до 13.12.2022; вантажна митна декларація UA100060/2022/145003 від 27.07.2022 3 додатком у вигляді електронного інвойсу; видаткова накладна № 827 від 24.06.2022; видаткова накладна № 4063 від 07.12.2021; рахунок на оплату № 2665 від 22.09.2021; видаткова накладна № 4489 від 24.09.2021; видаткова накладна № 136 від 04.10.2019.
28.12.2022 позивачем отримано рішення № 7963760/23708687 Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у м. Києві про відмову в реєстрації податкової накладної № 108 від 13.12.2022.
07.01.2023 позивачем до Державної податкової служби України направлено Скаргу № 9285481641 щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на рішення № 7963760/23708687 від 28.12.2022.
За результатами розгляду скарги, 09.01.2023 Комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби
України прийняла Рішення № 2414/23708687/2 залишити скаргу без задоволення та відповідне рішення комісії регіонального рівня (Головного управління ДПС у м. Києві) про зупинення реєстрації податкової накладної № 108 від 13.12.2022 - без змін.
Також, контрагент позивача є Товариство з обмеженою відповідальністю «МІЛАБАРВА».
Відповідно до договору поставки №172 від 09.12.2022 та рахунку на оплату №172 від 09.12.2022, позивач зобов?язався здійснити відвантаження товару (Анкопласт Е-2011) в адресу даної компанії, після завершення процесу його виробництва на своїй виробничій базі.
На підставі п. 187.1 ст. 187 ПКУ, а саме виникнення події - отримання оплати від покупця, Позивачем сформовано податкову накладну № 109 від 13.12.2022, яку у подальшому відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПКУ подано на реєстрацію.
Однак, 14.12.2022 позивач отримав квитанцію № 9269147339 про зупинку реєстрації податкової накладної № 109 від 13.12.2022 відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ, а саме з підстав того, що коди УКТЗЕД/ДКИ товару/послуг 3208, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
20.12.2022позивачем направлено повідомлення № 22122003 про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено та разом з яким направлено копії документів, які підтверджують законність походження реалізованого товару, а саме: лист вих. № 22122003 від 20.12.2022; рахунок на оплату № 172 від 09.12.2022; виписка по рахунку № НОМЕР_1 з 14.12.2022 до 14.12.2022; вантажна митна декларація UA100060/2022/145003 від 27.07.2022 з додатком у вигляді електронного інвойсу; видаткова накладна № 827 від 24.06.2022; видаткова накладна № 4063 від 07.12.2021; рахунок на оплату № 2665 від 22.09.2021; видаткова накладна № 4489 від 24.09.2021; видаткова накладна № 136 від 04.10.2019.
28.12.2022 позивачем отримано рішення № 7963759/23708687 Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у м. Києві про відмову в реєстрації податкової накладної № 109 від 13.12.2022.
30.12.2022 позивачем до Державної податкової служби України направлено Скаргу № 9285479051 щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на рішення № 7963759/23708687 від 28.12.2022.
За результатами розгляду скарги, 09.01.2023 Комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України прийняла рішення № 2397/23708687/2 залишити скаргу без задоволення та відповідне рішення комісії регіонального рівня (Головного управління ДПС у м. Києві) про зупинення реєстрації податкової накладної № 109 від 13.12.2022 - без змін.
Також, відповідно до договору поставки № 171 від 09.12.2022 та рахунку на оплату № 171 від 09.12.2022, позивач зобов?язався здійснити відвантаження товару (Анкопласт Е-131, Анкопласт Е-602) в адресу Товариства з обмеженою відповідальністю «МІЛАБАРВА», після завершення процесу його виробництва на своїй виробничій базі.
На підставі п. 187.1 ст. 187 ПКУ, а саме виникнення події - отримання оплати від покупця, Позивачем сформовано податкову накладну № 110 від 14.12.2022, яку у подальшому відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПКУ подано на реєстрацію.
Однак, 16.12.2022 позивач отримав квитанцію № 272102988 про зупинку реєстрації податкової накладної № 110 від 14.12.2022 відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ, а саме з підстав того, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 3208, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
20.12.2022позивачем направлено повідомлення № 22122004 про надання пояснень тa копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено та разом з яким направлено копії документів, які підтверджують законність походження реалізованого товару, а саме: лист вих. № 22122004 від 20.12.2022; рахунок на оплату № 171 від 09.12.2022; виписка по рахунку № НОМЕР_1 з 14.12.2022 до 14.12.2022; вантажна митна декларація UA100060/2022/145003 від 27.07.2022 з додатком у вигляді електронного інвойсу; видаткова накладна № 827 від 24.06.2022; видаткова накладна № 4063 від 07.12.2021; рахунок на оплату № 2665 від 22.09.2021; видаткова накладна № 4489 від 24.09.2021; видаткова накладна № 136 від 04.10.2019.
28.12.2022 позивачем отримано рішення № 7963758/23708687 Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у м. Києві про відмову в реєстрації податкової накладної № 110 від 14.12.2022.
30.12.2022 позивачем до Державної податкової служби України направлено скаргу №9285478593 щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на рішення № 7963758/23708687 від 28.12.2022.
За результатами розгляду скарги, 09.01.2023 Комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України прийняла рішення № 2403/23708687/2 залишити скаргу без задоволення та відповідне рішення комісії регіонального рівня (Головного управління ДПС у м. Києві) про зупинення реєстрації податкової накладної № 110 від 14.12.2022 - без змін.
Також, відповідно до договору поставки № 60 від 06.04.2023 та рахунку на оплату № 60 від 06.04.2023, позивач зобов?язався здійснити відвантаження товару (Анкопласт Е-131, Анкопласт Е-161, лента медная, Анкопласт Е-2011) в адресу Товариства з обмеженою відповідальністю «МІЛАБАРВА», після завершення процесу його виробництва на своїй виробничій базі.
На підставі п. 187.1 ст. 187 ПКУ, а саме виникнення події - отримання оплати від покупця, Позивачем сформовано податкову накладну № 39 від 10.04.2023, яку у подальшому відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПКУ подано на реєстрацію.
Однак, 10.04.2023 позивач отримав квитанцію №9074091771 про зупинку реєстрації податкової накладної № 39 від 10.04.2023 відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ, а саме з підстав того, що обсяг постачання товару/послуг 3208, 3209, 7410, дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
11.04.2022позивачем направлено повідомлення № 23041101 про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено та разом з яким направлено копії документів, які підтверджують законність походження реалізованого товару, а саме: лист вих. № 23041139 від 11.04.2023; виписка по рахунку № НОМЕР_1 з 10.04.2023 до 10.04.2023; квитанція №1 від 25.12.2022 на отримання Таблиці даних платника податків на додану вартість; видаткова накладна № 2324 від 20.10.2022 з квитанцією.
20.04.2023 позивачем отримано повідомлення №8672195/23708687 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
У даному Повідомлені зокрема зазначено, що Позивачем не надано документальне підтвердження щодо основних фондів в т.ч. орендованих, виробничих приміщень, потужностей або документів на їх володіння, складських документів, (інвентаризаційні описи), договір із покупцем, у тому числі рахунків-фактури, договорів на поставку сировини для виробництва товару.
У відповідь на дане повідомлення, 28.04.2023 позивачем через електронний кабінет платника податків направлено додаткові пояснення та копії документів, необхідних для розгляду питання комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної №39 від 10.04.2023, а саме: лист вих. № 23042839 від 28.04.2023; видаткова накладна № 2324 від 20.10.2022 з квитанцією; картка рахунку 281 ТОВ «АНКОР ЛТД» за 01.01.2020 - 10.04.2023.
28.04.2023 позивачем отримано рішення № 8715870/23708687 Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у м. Києві про відмову в реєстрації податкової накладної № 39 від 10.04.2023.
01.05.2023позивачем до Державної податкової служби України направлено Скаргу щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на рішення № 8715870/23708687 від 28.04.2023. В додаток до поданої скарги позивачем також надано копії документів, які підтверджують законність походження реалізованого товару, а саме: лист вих. № 23050139 від 01.05.2023; виписка по рахунку № НОМЕР_1 з 10.04.2023 до 10.04.2023; рішення про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість №7936135/23708687 від 25.12.2022; рішення про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість № 7982536/23708687 від 29.12.2022; рішення про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість № 7982537/23708687 від 29.12.2022; договір оренди № 13/23 від 01.03.2023 з додатками у вигляді двох актів приймання-передачі в оренду; виписка з інвентарної книги; оборотно-сальдова відомість по рахунку 10 ТОВ «АНКОР ЛТД» за Січень 2016 р. - Квітень 2023 р.; вантажна митна декларація UA100060/2022/145003 від 27.07.2022 з додатком у вигляді електронного інвойсу; видаткова накладна № 827 від 24.06.2022; видаткова накладна № 4063 від 07.12.2021; рахунок на оплату № 2665 від 22.09.2021; видаткова накладна № 4489 від 24.09.2021; видаткова накладна № 136 від 04.10.2019; дані по інвентаризації товарів на складі № 1 від 28 квітня 2023; договір поставки № 171 від 09.12.2022; рахунок на оплату № 60 від 06.04.2023; видаткова накладна № 2324 від 20.10.2022 з квитанцією; інвентаризаційний опис № 2 від 06.04.2023.
За результатами розгляду скарги, 11.05.2023 Комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України прийняла рішення № 42153/23708687/2 залишити скаргу без задоволення та відповідне рішення комісії регіонального рівня (Головного управління ДПС у м. Києві) про зупинення реєстрації податкової накладної № 39 від 10.04.2023 - без змін.
Не погодившись з рішеннями про відмову у реєстрації податкових накладних та рішеннями ДПС України, позивач звернувся до суду з цим позовом.
V. Норми права
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, порядок їх адміністрування, права, обов`язки платників податків та зборів, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI (в редакції, чинній на час виникнення між сторонами спірних відносин).
Пунктом 187.1 статті 187 Податкового кодексу України встановлено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації в порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (абзац перший); підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня (абзац п`ятий); якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин (абзац десятий).
Пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 передбачено механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.
Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку №1165, у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку(додаток 2). Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Згідно пунктів 6, 7, 10, 11 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Так, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11). Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25).
Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за №1245/34216 (набрав чинності 14.12.2019), яким визначено, зокрема, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі комісія регіонального рівня) (пункт 2).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (пункт 3).
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі (пункт 4).
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством (пункт 5).
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП) (пункт 6).
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункт 7).
ДПС розміщує та постійно оновлює на своєму офіційному вебпорталі відомості щодо засобів електронного зв`язку, за допомогою яких можуть подаватися письмові пояснення та копії документів (пункт 8).
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня (пункт 9).
Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку (пункт 10).
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства (пункт 11).
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначено «Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246.
Відповідно до пункту 19 «Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» (в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Згідно пункту 20 «Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» (в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин), у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
VІ. Оцінка суду
Підставами для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є наступна відповідність: платника податку - критеріям ризиковості платника податку; податкової накладної/розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.
Так, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/ розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що підставою для зупинення реєстрації поданих позивачем податкових накладних №91 від 21.10.2022; №93 від 26.10.2022; №106 від 05.12.2022; №108 від 13.12.2022; №109 від 13.12.2022; №110 від 14.12.2022; №39 від 10.04.2023 була не відповідність платника податку пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку, запропоновано надати пояснення та/або копії документів щодо підтвердження інформації зазначеної в ПК/РК.
Водночас, як вбачається з матеріалів справи, контролюючим органом не сформовано конкретних вимог щодо необхідності подання вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних, не зазначено яких саме документів не надано та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних №91 від 21.10.2022; №93 від 26.10.2022; №106 від 05.12.2022; №108 від 13.12.2022; №109 від 13.12.2022; №110 від 14.12.2022; №39 від 10.04.2023.
Суд звертає увагу на те, що у випадку неконкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.
Зупинення реєстрації податкової накладної не на підставі, не в межах повноважень та не у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України, а також прийняття негативного для платника податків рішення без зазначення конкретних мотивів дає підстави для висновку про необхідність відновлення порушеного права позивача шляхом скасування рішення про відмову в реєстрації податкових накладних.
Також, під час розгляду справи судом встановлено, що позивачем направлено відповідачу пояснення та копії первинних документів для підтвердження підстав подання податкових накладних №91 від 21.10.2022; №93 від 26.10.2022; №106 від 05.12.2022; №108 від 13.12.2022; №109 від 13.12.2022; №110 від 14.12.2022; №39 від 10.04.2023 з метою їх реєстрації, якими підтверджується надання позивачем послуг та оплата зазначеним контрагентом наданих послуг.
Відтак, суд дійшов висновку про необґрунтованість рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації податкових накладних №91 від 21.10.2022; №93 від 26.10.2022; №106 від 05.12.2022; №108 від 13.12.2022; №109 від 13.12.2022; №110 від 14.12.2022; №39 від 10.04.2023 критерію обґрунтованості.
Суд констатує, що рішення Комісії повинні містити чіткі підстави для відмови в реєстрації податкових накладних, у цьому випадку, або надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішень про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування, або надання платником податку копій документів, які не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішень про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування.
Суди, приймаючи рішення, виходить з того, що оскаржуване рішення не містить чіткого визначення підстав для прийняття Комісією рішення про відмову в реєстрації податкової накладної. Натомість платником податків надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковою накладною, у реєстрації якої відмовлено.
Як встановлено судом, податковим органом у рішенні не наведено жодної конкретної інформації щодо причин, підстав та обґрунтувань прийняття такого рішення.
Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Суд зазначає, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.
Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Враховуючи наведене, суд дійшов до висновку, що матеріали справи не містять належних і достатніх доказів спростування відповідачами, як суб`єктами владних повноважень, тверджень позивача, наведення ним відповідних мотивів прийняття спірного рішення та неврахування наданих позивачем комісії документів, а відтак, підтверджень правомірності рішень податкового органу. Відтак, оскаржувані рішення прийняті відповідачем необґрунтовано, без урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, у зв`язку із чим, такі рішення є протиправними та підлягаєють скасуванню.
Щодо позовних вимог в частині зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, подані позивачем №91 від 21.10.2022; №93 від 26.10.2022; №106 від 05.12.2022; №108 від 13.12.2022; №109 від 13.12.2022; №110 від 14.12.2022; №39 від 10.04.2023 до Єдиного реєстру податкових накладних, суд зазначає, що відповідно до підпункту 201.1, пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.
Пунктом 28 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин), окрім іншого, визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Відповідно до пункту 19 «Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» (в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Згідно пункту 20 «Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» (в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин), у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Таким чином, реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням ДПС України.
Втім, Європейський суд з прав людини у пункті 50 рішення від 13.01.2011 (остаточне) по справі «Чуйкіна проти України» (case of Chuykina v. Ukraine) (Заява № 28924/04) зазначив про те, що процесуальні гарантії, викладені у статті 6 Конвенції, забезпечують кожному право звертатися до суду з позовом щодо своїх цивільних прав та обов`язків. Таким чином стаття 6 Конвенції втілює «право на суд», в якому право на доступ до суду, тобто право ініціювати в судах провадження з цивільних питань становить один з його аспектів (див. рішення від 21 лютого 1975 року у справі «Голдер проти Сполученого Королівства» (Golder v. the United Kingdom), пп. 2836, Series A № 18). Крім того, порушення судового провадження саме по собі не задовольняє усіх вимог пункту 1 статті 6 Конвенції. Ціль Конвенції гарантувати права, які є практичними та ефективними, а не теоретичними або ілюзорними. Право на доступ до суду включає в себе не лише право ініціювати провадження, а й право отримати «вирішення» спору судом. Воно було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави дозволяла особі подати до суду цивільний позов без гарантії того, що справу буде вирішено остаточним рішенням в судовому провадженні. Для пункту 1 статті 6 Конвенції було б неможливо детально описувати процесуальні гарантії, які надаються сторонам у судовому процесі провадженні, яке є справедливим, публічним та швидким, не гарантувавши сторонам того, що їхні цивільні спори будуть остаточно вирішені (див. рішення у справах «Мултіплекс проти Хорватії» (Multiplex v. Croatia), заява №58112/00, пункт 45, від 10.07.2003, та «Кутіч проти Хорватії» (Kutic v. Croatia), заява №48778/99, пункт 25, ECHR 2002-II).
Як встановлено судом, підтверджено матеріалами справи і не спростовано відповідачем, надані позивачем пояснення та документи складено з дотриманням вимог законодавства. Обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.
З метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язання відповідача зареєструвати податкові накладні позивача у Єдиному реєстрі податкових накладних.
VII. Висновок суду
За загальним правилом, що випливає з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона.
Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Положеннями статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України закріплено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Статтею 90 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню.
VІІІ. Розподіл судових витрат
Відповідно до ч. 1 ст. 143 Кодексу адміністративного судочинства України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.
Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивачем сплачено судовий збір у розмірі 5368,00 грн. Враховуючи задоволення позову, на користь позивача слід присудити понесені ним судові витрати в розмірі 5368,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань призначених для Головного управління ДПС у м. Києві, оскільки саме комісією регіонального рівня прийняте оскаржуване рішення про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в реєстрі.
Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
в и р і ш и в:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати наступні рішення Комісії з питань питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у м. Києві, а саме:
- №7664672/23708687 від 18.11.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №91 від 21.10.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- №7728904/23708687 від 29.11.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №93 від 26.10.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
-№7963761/23708687 від 28.12.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №106 від 05.12.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
-№7963760/23708687 від 28.12.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №108 від 13.12.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
-№7963759/23708687 від 28.12.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №109 від 13.12.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
-№7963758/23708687 від 28.12.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №110 від 14.12.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних,
-№8715870/23708687 від 28.04.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної №39 від 10.04.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов?язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних наступні податкові накладні, подані Товариством з обмеженою відповідальністю «АНКОР ЛТД», днем їх подання, а саме: податкова накладна №91 від 21.10.2022; податкова накладна №93 від 26.10.2022; податкова накладна №106 від 05.12.2022; податкова накладна №108 від 13.12.2022; податкова накладна №109 від 13.12.2022; податкова накладна №110 від 14.12.2022; податкова накладна №39 від 10.04.2023.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Анкор ЛТД» (код ЄДРПОУ 23708687, місцезнаходження: 03150, м. Київ, вул. Предславинська, 51а) судові витрати в розмірі 5368,00 грн (п`ять тисяч триста шістдесят вісім грн. 00 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань, призначених для Головного управління Державної податкової служби у м. Києві (ідентифікаційний код 44116011; місцезнаходження: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя Леонтович А.М.
Дата виготовлення та підписання повного тексту рішення - 09.05.2024
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.05.2024 |
Оприлюднено | 13.05.2024 |
Номер документу | 118930058 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Леонтович А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні