Справа № 127/38129/23
Провадження № 3/127/9699/23
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"28" березня 2024 р.м. Вінниця
Суддя Вінницького міського суду Вінницької області Романчук Р.В., розглянувши адміністративну справу, яка надійшла з Вінницької митниці Державної митної служби України, про притягненнядо адміністративноївідповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , громадянина України, паспорт НОМЕР_1 виданий 14.06.2011 Дніпровським РВ ГУ МВС України в м. Києві, РНОКПП НОМЕР_2 , працюючого, керівника ТОВ "УКРЗЕРНОПРОМ-ТРЕЙД" (код ЄДРПОУ 44810211),
за ст.485 Митногокодексу України, -
ВСТАНОВИВ:
Згідно доповідної записки відділу проведення митного аудиту Вінницької митниці від 11.10.2023 №19/95, відділом проведення митного аудиту проведено аналітичну роботу щодо достовірності декларування преференційного походження експортованих товарів після їх митного оформлення, а саме аналізом наявних у Вінницькій митниці баз даних, зокрема ІКС «Єдине вікно подання електронної звітності» підсистему Єдиний реєстр податкових накладних (далі - ЄРПН), ІКС «Податковий блок» та встановлено, що ТОВ «Укрзернопром - ТРЕЙД» протягом 2022 - 2023 років здійснювало експорт «Насіння соняшнику» за 37 МД, а саме: від 11.11.2022 №№UA401030/2022/15024, UA401030/2022/15038, UA401030/ 2022/15039, UA401030/2022/15041, UA401030/2022/15042, від 14.11.2022 №№ UA401030/2022/15139, UA401030/2022/15152, від 18.11.2022 №№ UA401030/2022/ 15436, UA401030/2022/15437, UA401030/2022/15438, від 23.11.2022 №№ UA401030/2022/15750, UA401030/2022/15759, UA401030/2022/15761, UA401030/ 2022/15762, UA401030/2022/15763, UA40103 0/2022/15764, UA401030/2022/15773, UA401030/2022/15774, UA401030/2022/15775, UA401030/2022/15803, UA401030/ 2022/15804, від 24.11.2022 №№ UA401030/2022/15850, UA401030/2022/15867, UA401030/2022/15866, UA40103 0/2022/15 897, UA401030/2022/15900, від 29.11.2022 №№UA401030/2022/16163, UA401030/2022/16164, UA401030/2022/ 16165, UA40103 0/2022/16166, UA401030/2022/16262, від 06.12.2022 №№UA401030/2022/16731, UA401030/2022/16816, UA401030/2022/16824, UA401030/ 2022/16825, UA401030/2022/16826, UA401030/2022/16849, загальною вагою 813,40 тонн, вартістю 12 195 408, 68 грн. із декларуванням тарифної преференції «410» (Угода про вільну торгівлю з країнами ЄС) при сплаті вивізного мита.
Дані преференції надавались на підставі Сертифікатів з перевезення (походження) товару форми EUR.1 від 11.11.2022 №А401.49255; від 11.11.2022 № А401.49357; від 11.11.2022 №А401.49358; від 11.11.2022 №А401.49359; від 11.11.2022 №А401.493 60; від 14.11.2022 №А401.49536; від 14.11.2022 №А401.49638; від 17.11.2022 №А401.50126; від 17.11.2022 №А401.50127; від 17.11.2022 №А401.50128; від 23.11.2022 №А401.50787; від 23.11.2022 №А401. 50788; від 23.11.2022 №А401.50789; від 23.11.2022 №А401.50790; від 23.11.2022№А401.50791; від 23.11.2022 №А401.50792; від 23.11.2022 №А401.50793; від 23.11.2022 №А401.50794; від 23.11.2022 №А401.50795; від 23.11.2022 №А401. 50796; від 23.11.2022 №А401.50797; від 24.11.2022 №А401.50858; від 24.11.2022 №А401.50884; від 24.11.2022 №А401.50885; від 24.11.2022 №А401.50886; від 24.11.2022 №А401.50887; від 28.11.2022 №А401.51626; від 28.11.2022 №А401.51627; від 28.11.2022 №А401.51628; від 28.11.2022 №А401.51629; від 29.11.2022 №А401.51717; від 06.12.2022 №А401.52609; від 06.12.2022 №А401.52782; від 06.12.2022 №А401.52784; від 06.12.2022 №А401.52785; від 06.12.2022 №А401.52786; від 06.12.2022 №А401.52817, які були видані Вінницькою митницею на підставі копії виданої накладної від 15.10.2022 №45, виданої ФГ «Агрозер - ОІЛ» (постачальник, згідно даних гр. 31 МД та гр. 8 Сертифікатів є виробником експортованого товару).
У ході аналізу ІКС «Податковий блок» встановлено, що ТОВ «Укрзернопром - ТРЕЙД» зареєстрований на даний час за адресою: 04074, м. Київ, Оболонський район, вул. Коноплянська, буд. 16-Б, державна реєстрація 13.07.2022р. Статутний фонд складає 1000,0 тис. грн. Засновники - ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_2 ) - 1000,0 тис. грн., або 100%. Основний вид діяльності - _46.21 -Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин. Кількість працюючих з січня 2022 р. по червень 2023 р. - відсутня (звітність не подано). Доходи (згідно декларації з податку на прибуток): звітність за 2022 рік -не подавалась.
Згідно даних ЄРПН ІКС «Єдине вікно подання електронної звітності» податкові накладні на реалізацію та придбання товарів (робіт, послуг) в періоді з 01.01.2022 р. по 15.09.2023 р. не реєструвались, чим порушено вимоги:
- п. 187.1 пп.б ст.187 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №275-VI (зі змінами), зокрема Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь - яка з подій, що настала раніше, а саме дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетину митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства.
- п. 201.1 ст.201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №275-VI (зі змінами), зокрема на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний податкову накладну в електронній формі з дотриманням умов щодо реєстрації у порядку, визначену законодавством кваліфікованого підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений кодексом термін.
Таким чином, підприємство фактично не проводило господарської діяльності протягом 2022 року.
Відповідно до АСМО Інспектор у листопаді - грудні 2022 року ТОВ «Укрзернопром - ТРЕЙД» здійснювало експорт товару «Насіння соняшника» (урожаю 2022р.), згідно гр. 31 МД та гр. 8 Сертифікатів виробником експортованого товару є ФГ «Агрозер - ОІЛ».
Аналізом ІКС «Податковий блок» встановлено, що на даний час ФГ «Агрозер - ОІЛ» зареєстровано за адресою: 79000, Львівська область, м. Львів, Залізничний район, вул. Широка, буд. 29, кв. (офіс) 1, державна реєстрація 23.12.2019р. Статутний фонд складає 800,0 тис. грн. Засновники - ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_3 ) - 800,0 тис. грн., або 100%. Основний вид діяльності _01.11 - Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур. Кількість працюючих - січень 2021р. - вересень 2023р. відсутня (звітність не подана). Доходи (згідно декларації з податку на прибуток, підприємство не перебувало на спрощеній системі оподаткування як с/г товаровиробник) за 2021р. - 2022р. - 0 (звітність не подана).
Згідно даних ЄРПН ІКС «Єдине вікно подання електронної звітності» в періоді з 01.01.2021 по 15.09.2023 взаємовідносини між ТОВ «Укзернопром- ТРЕЙД» та ФГ «Агрозер-ОІЛ» як по придбанню (реалізації) соняшника, так і будь- які інші - відсутні, чим порушено вимоги:
- п. 187.1 ст.187 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №275-VI (зі змінами), зокрема Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь - яка з подій, що настала раніше, а саме дата відвантаження товарів або дата зарахування коштів від покупця.
- п. 201.1 ст.201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №275-VI (зі змінами), зокрема на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний податкову накладну в електронній формі з дотриманням умов щодо реєстрації у порядку, визначену законодавством кваліфікованого підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений кодексом термін.
Крім того, згідно даних ЄРПН ІКС «Єдине вікно подання електронної звітності» ФГ «Агрозер-ОІЛ» не здійснювало придбання ТМЦ (ЗЗР, насіння, ПММ, добрив) та послуг (сівба, обробіток грунту, збирання врожаю тощо), що необхідні для ведення сільськогосподарського виробництва.
Згідно ІКС «Податковий блок» підсистеми інформації Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру земельні ділянки в ФГ «Агрозер-ОІЛ» відсутні.
Таким чином, ФГ «Агрозер-ОІЛ» фактично не проводило господарської діяльності протягом 2022 року.
З метою перевірки законності експорту товару «насіння соняшнику» виробником ФГ «Агрозер-ОІЛ» для підтвердження або спростування фактів реалізації товарів експортером ТОВ «Укрзернопром - ТРЕЙД», митницею на адресу ФГ «Агрозер-ОІЛ» та на адресу ТОВ «Укрзернопром - ТРЕЙД» направлені запити №7.12-1/20-03/13/5489 від 26.07.2023, №7.12-1/20-03/13/6700 від 22.09.2023. Станом на 30.10.2023 відповіді на запити на адресу митниці не надходили.
Правила походження до міжнародних договорів про вільну торгівлю визначений порядком видачі сертифіката EUR.1. Зокрема, відповідно до ст.1 Протоколу І до Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом для цілей визначення преференційного походження товарів застосовуються положення Доповнення І та Доповнення II Регіональної конвенції про пан-євро- середземноморськ преференційні правила походження.
Пунктом 7 ст. 16 Доповнення І встановлено, що митні органи, які видають сертифікати, повинні вжити всіх необхідних заходів для перевірки статусу походження товарів, а також для виконання інших умов цієї Конвенції. Для цих цілей вони мають право вимагати будь - які докази і здійснювати будь - яку перевірку рахунків експортера та інші перевірки, які вважатимуть доцільними.
Видача сертифікатів здійснюється митницями відповідно до Порядку заповнення та видачі митницею сертифіката з перевезення (походження) товару EUR.1, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02 березня 2021 року №139 (зі змінами).
Згідно абз. З п.7 розділу III Порядку, експортер, який не є виробником товару, має право протягом трьох робочих днів після реєстрації письмової заяви про видачу сертифіката EUR.1 у підрозділі митниці подати додаткові документи (відомості) виробника товару, що підтверджують преференційне походження товару з України.
Отже, на підставі вищевикладеного встановлено, що при подачі ТОВ «Укзернопром-ТРЕЙД» заяви про видачу сертифікатів з перевезення товару EUR.1, подані додаткові документи (відомості) виробника товару, що підтверджують преференційне походження товару з України містять недостовірні дані.
Вищезазначені факти свідчать про порушення ТОВ «Укзернопром-ТРЕЙД» митного законодавства, та призвело до заниження податкових зобов`язань за МД від 11.11.2022 №№UA401030/2022/15024, UA401030/2022/15038, UA401030/ 2022/15039, UA401030/2022/15041, UA401030/2022/15042, від 14.11.2022 №№ UA401030/2022/15139, UA401030/2022/15152, від 18.11.2022 №№ UA401030/2022/ 15436, UA401030/2022/15437, UA401030/2022/15438, від 23.11.2022 №№ UA401030/2022/15750, UA401030/2022/15759, UA401030/2022/15761, UA401030/ 2022/15762, UA401030/2022/15763, UA40103 0/2022/15764, UA401030/2022/15773, UA401030/2022/15774, UA401030/2022/15775, UA401030/2022/15803, UA401030/ 2022/15804, від 24.11.2022 №№ UA401030/2022/15850, UA401030/2022/15867, UA401030/2022/15866, UA40103 0/2022/15 897, UA401030/2022/15900, від 29.11.2022 №№UA401030/2022/16163, UA401030/2022/16164, UA401030/2022/ 16165, UA40103 0/2022/16166, UA401030/2022/16262, від 06.12.2022 №№UA401030/2022/16731, UA401030/2022/16816, UA401030/2022/16824, UA401030/ 2022/16825, UA401030/2022/16826, UA401030/2022/16849, по сплаті вивізного мита на суму 780 506,16 грн.
З метою проведення опитування керівника ТОВ «Укрзернопром - ТРЕИД» (код ЄДРПОУ 44810211) ОСОБА_1 , Вінницькою митницею на адресу підприємства направлено запрошення від 12.10.2023 №7.12-4/20-03/12/7250 щодо прибуття до митниці в термін до 27.10.2023. Станом на 30.10.2023 ОСОБА_1 для надання пояснень до митниці не прибув, інформацію щодо причин неприбуття або перенесення дати опитування не надав, відповіді на запрошення не надав.
Таким чином, керівником ТОВ «Укрзернопром - ТРЕИД» (код ЄДРПОУ 44810211) ОСОБА_3 вчинено дії, що призвели до неправомірного зменшення розміру митних платежів, а саме вивізного мита на загальну суму 780 506,16 грн.
Представник Вінницької митниціДержавної митноїслужби України СтрекаловаВ.Д. просила справу розглядати у відсутності ОСОБА_1 , який тривалий час в судові засідання не з`являється, таким чином зловживаючи своїми процесуальними правами. Вважає, що факт вчинення ОСОБА_3 правопорушення, передбаченого ст. 485 Митного кодексу України, підтверджується наявними у справі доказами. Просила визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст.485 МК України, та застосувати адміністративне стягнення, передбачене ст.485 МК України, у виді штрафу в розмірі 150 відсотків несплаченої суми митних платежів.
ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився, хоча, як вбачається з матеріалів справи, судом неодноразово вживалися заходи для виклику особи в судові засідання, однак ОСОБА_1 в судові засідання не з`являвся, зловживаючи своїми процесуальними правами, причин своєї неявки не суду повідомив, заяв про відкладення розгляду справи не надав.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про можливість здійснення судового розгляду справи про адміністративні правопорушення у відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.
Така позиція суду узгоджується з рішенням Європейського суду з прав людини від 08.11.2005 у справі «Смірнов проти України», відповідно до якого в силу вимог ч. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, обов`язок швидкого здійснення правосуддя покладається, в першу чергу, на відповідні державні судові органи. Розумність тривалості судового провадження оцінюється в залежності від обставин справи та з огляду на складність справи, поведінки сторін, предмету спору. Нездатність суду об`єктивно протидіяти недобросовісно створюваним учасниками справи перепонам для руху справи, є порушенням ч. 1 ст. 6 даної Конвенції.
Крім того, в своїх рішеннях Європейський суд зазначає, що сторона, яка задіяна в ході судового розгляду, зобов`язана з розумним інтервалом сама цікавитись провадженням у її справі, добросовісно користуватися належними їй процесуальними правами та неухильно виконувати процесуальні обов`язки.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника митниці, суд дійшов таких висновків.
Суд зазначає, що відповідно до ст. 485 МК України заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги, тягне за собою накладення штрафу в розмірі від 50 до 150 відсотків несплаченої суми митних платежів.
Відповідно до ст. 257 МК України, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, засвідчені електронним цифровим підписом декларанта або уповноваженої ним особи. Електронне декларування здійснюється з використанням електронної митної декларації, засвідченої електронним цифровим підписом, та інших електронних документів або їх реквізитів у встановлених законом випадках, а також електронних (сканованих) копій паперових документів, засвідчених електронним цифровим підписом декларанта або уповноваженої ним особи. Митна декларація та інші документи, подання яких митним органам передбачено цим Кодексом, оформлені на паперовому носії та у вигляді електронних документів, мають однакову юридичну силу. Умови та порядок декларування, перелік відомостей, необхідних для здійснення митного контролю та митного оформлення, визначаються цим Кодексом. Положення про митні декларації та форми цих декларацій затверджуються Кабінетом Міністрів України, а порядок заповнення таких декларацій та інших документів, що застосовуються під час митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, - центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Перелік товарів, що не підлягають обов`язковому письмовому декларуванню, встановлюється цим Кодексом та іншими законодавчими актами України.
Перелік відомостей, що підлягають внесенню до митних декларацій, обмежується лише тими відомостями, які є необхідними для цілей справляння митних платежів, формування митної статистики, а також для забезпечення додержання вимог цього Кодексу та інших законодавчих актів.
Митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться такі відомості.
Згідно ч. 8 ст. 264 МК України, з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
П. п. 1, 4 ст. 289 МК України передбачено, що обов`язок із сплати митних платежів виникає у разі ввезення товарів на митну територію України - з моменту фактичного ввезення цих товарів на митну територію України, а також після завершення митного оформлення товарів та їх випуску, якщо внаслідок перевірки митної декларації чи за результатами документальної перевірки митний орган самостійно визначає платнику податків додаткові податкові зобов`язання.
Відповідно до п. 39 ч. 1 ст. 4 МК України, платник податків - особа, на яку відповідно до цього Кодексу, Податкового кодексу України та інших законів України покладено обов`язок зі сплати митних платежів.
Платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції) , що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом (п. 15.1. ст. 15 ПК України) .
Згідно пп. "з" п. 185.1 ст. 185 ПК України, об`єктом оподаткування є операції платників податку з вивезення товарів на митну територію України.
Відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 4 МК України, декларантом є особа, яка самостійно здійснює декларування або від імені якої здійснюється декларування.
Відповідно до ч. 5. ст. 266 МК України, особа, уповноважена на декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта, має такі самі обов`язки, права і несе таку саму відповідальність, що й декларант.
Згідно ч. 2 ст. 459 МКУ, суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Відповідно до п. 43 ч. 1 ст. 4 МК України, посадові особи підприємств -керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання вимог, встановлених Митним кодексом України, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.
Як встановлено в судовому засіданні, згідно доповідної записки відділу проведення митного аудиту Вінницької митниці від 11.10.2023 №19/95, відділом проведення митного аудиту проведено аналітичну роботу щодо достовірності декларування преференційного походження експортованих товарів після їх митного оформлення, а саме аналізом наявних у Вінницькій митниці баз даних, зокрема ІКС «Єдине вікно подання електронної звітності» підсистему Єдиний реєстр податкових накладних (далі - ЄРПН), ІКС «Податковий блок» та встановлено, що ТОВ «Укрзернопром - ТРЕЙД» протягом 2022 - 2023 років здійснювало експорт «Насіння соняшнику» за 37 МД, а саме: від 11.11.2022 №№UA401030/2022/15024, UA401030/2022/15038, UA401030/ 2022/15039, UA401030/2022/15041, UA401030/2022/15042, від 14.11.2022 №№ UA401030/2022/15139, UA401030/2022/15152, від 18.11.2022 №№ UA401030/2022/ 15436, UA401030/2022/15437, UA401030/2022/15438, від 23.11.2022 №№ UA401030/2022/15750, UA401030/2022/15759, UA401030/2022/15761, UA401030/ 2022/15762, UA401030/2022/15763, UA40103 0/2022/15764, UA401030/2022/15773, UA401030/2022/15774, UA401030/2022/15775, UA401030/2022/15803, UA401030/ 2022/15804, від 24.11.2022 №№ UA401030/2022/15850, UA401030/2022/15867, UA401030/2022/15866, UA40103 0/2022/15 897, UA401030/2022/15900, від 29.11.2022 №№UA401030/2022/16163, UA401030/2022/16164, UA401030/2022/ 16165, UA40103 0/2022/16166, UA401030/2022/16262, від 06.12.2022 №№UA401030/2022/16731, UA401030/2022/16816, UA401030/2022/16824, UA401030/ 2022/16825, UA401030/2022/16826, UA401030/2022/16849, загальною вагою 813,40 тонн, вартістю 12 195 408, 68 грн. із декларуванням тарифної преференції «410» (Угода про вільну торгівлю з країнами ЄС) при сплаті вивізного мита.
Дані преференції надавались на підставі Сертифікатів з перевезення (походження) товару форми EUR.1, які були видані Вінницькою митницею на підставі копії виданої накладної від 15.10.2022 №45, виданої ФГ «Агрозер - ОІЛ» (постачальник, згідно даних гр. 31 МД та гр. 8 Сертифікатів є виробником експортованого товару).
У ході аналізу ІКС «Податковий блок» встановлено, що ТОВ «Укрзернопром - ТРЕЙД» зареєстрований на даний час за адресою: 04074, м. Київ, Оболонський район, вул. Коноплянська, буд. 16-Б, державна реєстрація 13.07.2022р. Статутний фонд складає 1000,0 тис. грн. Засновники - ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_2 ) - 1000,0 тис. грн., або 100%. Основний вид діяльності - _46.21 -Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин. Кількість працюючих з січня 2022 р. по червень 2023 р. - відсутня (звітність не подано). Доходи (згідно декларації з податку на прибуток): звітність за 2022 рік -не подавалась.
Згідно даних ЄРПН ІКС «Єдине вікно подання електронної звітності» податкові накладні на реалізацію та придбання товарів (робіт, послуг) в періоді з 01.01.2022 р. по 15.09.2023 р. не реєструвались, чим порушено вимоги:
- п. 187.1 пп.б ст.187 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №275-VI (зі змінами), зокрема Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь - яка з подій, що настала раніше, а саме дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетину митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства.
- п. 201.1 ст.201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №275-VI (зі змінами), зокрема на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний податкову накладну в електронній формі з дотриманням умов щодо реєстрації у порядку, визначену законодавством кваліфікованого підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений кодексом термін.
Таким чином, підприємство фактично не проводило господарської діяльності протягом 2022 року.
Відповідно до АСМО Інспектор у листопаді - грудні 2022 року ТОВ «Укрзернопром - ТРЕЙД» здійснювало експорт товару «Насіння соняшника» (урожаю 2022р.), згідно гр. 31 МД та гр. 8 Сертифікатів виробником експортованого товару є ФГ «Агрозер - ОІЛ».
Аналізом ІКС «Податковий блок» встановлено, що на даний час ФГ «Агрозер - ОІЛ» зареєстровано за адресою: 79000, Львівська область, м. Львів, Залізничний район, вул. Широка, буд. 29, кв. (офіс) 1, державна реєстрація 23.12.2019р. Статутний фонд складає 800,0 тис. грн. Засновники - ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_3 ) - 800,0 тис. грн., або 100%. Основний вид діяльності _01.11 - Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур. Кількість працюючих - січень 2021р. - вересень 2023р. відсутня (звітність не подана). Доходи (згідно декларації з податку на прибуток, підприємство не перебувало на спрощеній системі оподаткування як с/г товаровиробник) за 2021р. - 2022р. - 0 (звітність не подана).
Згідно даних ЄРПН ІКС «Єдине вікно подання електронної звітності» в періоді з 01.01.2021 по 15.09.2023 взаємовідносини між ТОВ «Укзернопром- ТРЕЙД» та ФГ «Агрозер-ОІЛ» як по придбанню (реалізації) соняшника, так і будь- які інші - відсутні, чим порушено вимоги:
- п. 187.1 ст.187 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №275-VI (зі змінами), зокрема Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь - яка з подій, що настала раніше, а саме дата відвантаження товарів або дата зарахування коштів від покупця.
- п. 201.1 ст.201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №275-VI (зі змінами), зокрема на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний податкову накладну в електронній формі з дотриманням умов щодо реєстрації у порядку, визначену законодавством кваліфікованого підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений кодексом термін.
Крім того, згідно даних ЄРПН ІКС «Єдине вікно подання електронної звітності» ФГ «Агрозер-ОІЛ» не здійснювало придбання ТМЦ (ЗЗР, насіння, ПММ, добрив) та послуг (сівба, обробіток грунту, збирання врожаю тощо), що необхідні для ведення сільськогосподарського виробництва.
Згідно ІКС «Податковий блок» підсистеми інформації Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру земельні ділянки в ФГ «Агрозер-ОІЛ» відсутні.
Таким чином, ФГ «Агрозер-ОІЛ» фактично не проводило господарської діяльності протягом 2022 року.
Правила походження до міжнародних договорів про вільну торгівлю визначений порядком видачі сертифіката EUR.1. Зокрема, відповідно до ст.1 Протоколу І до Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом для цілей визначення преференційного походження товарів застосовуються положення Доповнення І та Доповнення II Регіональної конвенції про пан-євро- середземноморськ преференційні правила походження.
Видача сертифікатів здійснюється митницями відповідно до Порядку заповнення та видачі митницею сертифіката з перевезення (походження) товару EUR.1, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02 березня 2021 року №139 (зі змінами).
Згідно абз. З п.7 розділу III Порядку, експортер, який не є виробником товару, має право протягом трьох робочих днів після реєстрації письмової заяви про видачу сертифіката EUR.1 у підрозділі митниці подати додаткові документи (відомості) виробника товару, що підтверджують преференційне походження товару з України.
Отже, на підставі вищевикладеного встановлено, що при подачі ТОВ «Укзернопром-ТРЕЙД» заяви про видачу сертифікатів з перевезення товару EUR.1, подані додаткові документи (відомості) виробника товару, що підтверджують преференційне походження товару з України містять недостовірні дані.
Вищезазначені факти свідчать про порушення ТОВ «Укзернопром-ТРЕЙД» митного законодавства, та призвело до заниження податкових зобов`язань за МД від 11.11.2022 №№UA401030/2022/15024, UA401030/2022/15038, UA401030/ 2022/15039, UA401030/2022/15041, UA401030/2022/15042, від 14.11.2022 №№ UA401030/2022/15139, UA401030/2022/15152, від 18.11.2022 №№ UA401030/2022/ 15436, UA401030/2022/15437, UA401030/2022/15438, від 23.11.2022 №№ UA401030/2022/15750, UA401030/2022/15759, UA401030/2022/15761, UA401030/ 2022/15762, UA401030/2022/15763, UA40103 0/2022/15764, UA401030/2022/15773, UA401030/2022/15774, UA401030/2022/15775, UA401030/2022/15803, UA401030/ 2022/15804, від 24.11.2022 №№ UA401030/2022/15850, UA401030/2022/15867, UA401030/2022/15866, UA40103 0/2022/15 897, UA401030/2022/15900, від 29.11.2022 №№UA401030/2022/16163, UA401030/2022/16164, UA401030/2022/ 16165, UA40103 0/2022/16166, UA401030/2022/16262, від 06.12.2022 №№UA401030/2022/16731, UA401030/2022/16816, UA401030/2022/16824, UA401030/ 2022/16825, UA401030/2022/16826, UA401030/2022/16849, по сплаті вивізного мита на суму 780 506,16 грн.
Відповідно до ч. 1ст. 495 Митного кодексу України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: 1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; 2) поясненнями свідків; 3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; 4) висновком експерта; 5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарамибезпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України, а згідно вимогст. 252 КУпАП, суддя оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і обєктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши кожен доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів з точки зору достатності та взаємозв`язку, суд дійшов висновку, що винуватість ОСОБА_1 підтверджується зібраними по справі та дослідженими судом доказами.
Таким чином, керівником ТОВ «Укрзернопром - ТРЕИД» (код ЄДРПОУ 44810211) ОСОБА_3 вчинено дії, що призвели до неправомірного зменшення розміру митних платежів, а саме вивізного мита на загальну суму 780 506,16 грн.
Наведені вище докази не спростовуються іншими доказами чи матеріалами справи.
Згідно з частиною 1 статті 467 МК України, якщо справи про порушення митних правил відповідно до статті 522 цього Кодексу розглядаються митними органами або судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше ніж через шість місяців з дня виявлення правопорушення. Строк накладення адміністративних стягнень у справах про порушення митних правил зупиняється на час розгляду таких справ судом.
Суд зазначає, що ст. 23 Кодексу України про адміністративні правопорушеннявстановлено, що адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
Згідно положень ст. 33 Кодексу України про адміністративні правопорушеннястягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, установлених цим Кодексом та іншими законами України. При накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, крім випадків накладення стягнення за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, у тому числі зафіксовані в автоматичному режимі, та за порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису).
Розглянувши дану справу, відповідно до положень ч. 2 ст. 34 Кодексу Українипро адміністративніправопорушення обставин, що пом`якшують відповідальність, та обставин, що відповідно до положень ст. 35 Кодексу Українипро адміністративніправопорушення обтяжують відповідальність, судом не встановлено.
При цьому суд також враховує характер вчиненого правопорушення, обставини справи, особу правопорушника, ступінь його вини.
Суд зазначає, що санкцією ст. 485 Митного кодексу України передбачено накладення штрафу в розмірі від 50 до 150 відсотків несплаченої суми митних платежів.
З матеріалівсправи вбачається,що суманесплачених митнихплатежів становить 780 506,16 грн.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що ОСОБА_1 слід визнати винуватим у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 Митного кодексу України, та накласти адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 150 відсотків несплаченої суми митних платежів.
Відповідно до ст. 40-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення та п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" у разі винесення судом постанови про накладення адміністративного стягнення, з особи, на яку накладено стягнення, стягується судовий збір в розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Отже, відповідно до ст. 40-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення з ОСОБА_1 на користь держави Україна підлягає стягненню судовий збір.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 257, 265, 266, 335, 336, 458, 461, 465, 467, 483, 486, 487, 483, 489, 511 Митного кодексу України, ст. ст. 16, 40-1, 283 - 289 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -
ПОСТАНОВИВ:
Визнати винуватим ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 Митного кодексу України, та накласти адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 150 відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 1 170 759 (один мільйон сто сімдесят тисяч сімсот п`ятдесят дев`ять) грн. 24 (двадцять чотири) коп.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір в розмірі 605 грн. 60 коп.
Скаргу на постанову може бути подано протягом десяти днів з дня винесення постанови до Вінницького апеляційного суду через Вінницький міський суд Вінницької області.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку оскарження цієї постанови.
Суддя
Суд | Вінницький міський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 28.03.2024 |
Оприлюднено | 13.05.2024 |
Номер документу | 118935026 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів |
Адмінправопорушення
Вінницький міський суд Вінницької області
Романчук Р. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні