Постанова
від 28.09.2010 по справі 2а-6686/10/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 вересня 2010 року < Текст > Справа № 2а-6686/10/0870

Запорізький окружний ад міністративний суд у складі:

головуючого - судді О.В. Конишевої,

при секретарі судового зас ідання С.А. Даниловій

за участю представників ві д

позивача Кравченко С.І.

відповідача Бойко О.А.

розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу за позовною заяв ою приватного підприємства « Ітап» до Державної податково ї інспекції у Ленінському ра йоні м. Запоріжжя про скасува ння рішення ДПІ у Ленінськом у районі м. Запоріжжя, викладе ного в листі від 21.06.2010 за №10156/10/28 пр о невизнання як податкову зв ітність декларації з податку на додану вартість ПП «Ітап» за квітень та травень 2010 року т а визнання цієї декларації я к податкову звітність.

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду наді йшла позовна заява приватног о підприємства «Ітап» до Дер жавної податкової інспекції у Ленінському районі м. Запор іжжя про скасування рішення ДПІ у Ленінському районі м. За поріжжя, викладеного в листі від 21.06.2010 за №10156/10/28 про невизнання як податкову звітність декл арації з податку на додану ва ртість ПП «Ітап» за квітень т а травень 2010 року та визнання ц ієї декларації як податкову звітність.

Позивач підтримав позовні вимоги, посилаючись на обста вини, викладені в позовній за яві. Зокрема зазначивши, що по дані декларації були заповне ні відповідно до вимог Закон у України №2181 та за формою вста новленою Порядку заповнення та подання податкової декла рації з податку на додану вар тість затвердженого наказом ДПА України від 30.05.1997 №166 для пер іоду квітень та травень 2010 рок у. Крім того, до декларацій над ані всі передбачені Порядком додатки.

Враховуючи вищевикла дене, позивач поросить позов ні вимоги задовольнити в пов ному обсязі, а саме: визнати пр отиправним та скасування ріш ення відповідача викладене в листі від 21.06.2010 за №10156/10/28 про неви знання як податкову звітніст ь декларацій з податку на дод ану вартість позивача за кві тень та травень 2010 року, та визн ати зазначені декларації з п одатку на додану вартість, як податкову звітність.

Представник відповідача п роти позовних вимог заперечи в з підстав, викладених в зап ереченнях на позов, вважає ос каржуване рішення таким, що в ідповідає вимогам чинного за конодавства та просить відмо вити позивачу у задоволенні його позовних вимог у повном у обсязі.

Зокрема зазначивши, що декл арації з податку на додану ва ртість за квітень та травень 2010 року не прийнято з підстав, визначених в п.п.4.1.2 п.4.1 ст.4 Закон у України від 21.12.2000 №2181-ІІІ.

Проаналізувавши наявні ма теріали та фактичні обставин и справи, дослідивши і оцінив ши надані докази в їх сукупно сті, заслухавши пояснення пр едставників позивача та від повідача, суд вважає, позовні вимоги обґрунтованими та та кими, що підлягають задоволе нню у повному обсязі з наступ них підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, ПП «Ітап» (далі за тек стом - позивач) з супровідни м листом за вих. №18/06.10 від 18.06.2010 до Д ПІ в Ленінському районі м. Зап оріжжя направлено податкову декларацію з податку на дода ну вартість за квітень та тра вень 2010 року.

18.06.2010 дана декларація з супро відним отримана ДПІ у Ленінс ькому районі м. Запоріжжя, про що свідчить відмітка на супр овідному листі.

21.06.2010 року ДПІ у Ленінському р айоні м. Запоріжжя направлен о до ПП «ІТАП» лист №10156/10/28 про не визнання як податкової звітн ості, посилаючись на те, що п.п .4.1.2 п.4.1 ст.4 Закону України від 21.12. 00 №2181-ІІІ із внесеними змінами, податкова звітність, отрима на контролюючим органом від платника податків як податко ва декларація, що заповнена н им всупереч правилам, зазнач еним у затвердженому порядку її заповнення, може бути не ви знана таким контролюючим орг аном як податкова декларація , якщо в ній не зазначено обов' язкових реквізитів, її не під писано відповідними посадов ими особами, не скріплено печ аткою платника податків. У ць ому випадку, якщо контролююч ий орган звертається до плат ника податків з письмовою пр опозицією надати нову податк ову декларацію з виправленим и показниками (із зазначення м підстав неприйняття попере дньої), то такий платник подат ків має право: надати таку нов у декларацію разом зі сплато ю відповідного штрафу; оскар жити рішення податкового орг ану в порядку апеляційного у згодження та порядку заповне ння, затвердженого наказом Д ПА України, що зареєстровани й у Міністерстві юстиції Укр аїни. Враховуючи зазначені н орми, в поданій податковій де кларації не зазначено обов' язкового реквізиту, а саме ві дсутні прокреслення у значен нях показників, що не заповню ються через відсутність інфо рмації.

Не погодившись за даним лис том, позивач звернувся до суд у з адміністративним позовом про його оскарження та визна ння дій протиправними.

Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» є спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашенн я зобов'язань юридичних або ф ізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фон дами з податків і зборів (обов 'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та вне ски на загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхуван ня, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що засто совуються до платників подат ків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сф ері зовнішньоекономічної ді яльності, та визначає процед уру оскарження дій органів с тягнення.

Пп. 4.1.2 Закону України № 2181-ІІІ в становлено, що прийняття под аткової декларації є обов'яз ком контролюючого органу. По даткова декларація приймаєт ься без попередньої перевірк и зазначених у ній показникі в через канцелярію, чий стату с визначається відповідним н ормативно-правовим актом. Ві дмова службової (посадової) о соби контролюючого органу пр ийняти податкову декларацію з будь-яких причин або висува ння нею будь-яких передумов щ одо такого прийняття (включа ючи зміну показників такої д екларації, зменшення або ска сування від'ємного значення об'єктів оподаткування, сум б юджетних відшкодувань, незак онного збільшення податкови х зобов'язань тощо) забороняє ться та розцінюється як пере вищення службових повноваже нь такою особою, що тягне за со бою її дисциплінарну та мате ріальну відповідальність у п орядку, визначеному законом.

Якщо службова (посадова) осо ба контролюючого органу пору шує норми абзацу першого цьо го підпункту, платник податк ів зобов'язаний до закінченн я граничного строку подання декларації надіслати таку де кларацію поштою з описом вкл аденого та повідомленням про вручення, до якої долучаєтьс я заява на ім'я керівника відп овідного контролюючого орга ну, складена у довільній форм і, із зазначенням прізвища сл ужбової (посадової) особи, яка відмовилася прийняти деклар ацію, та/або із зазначенням да ти такої відмови. При цьому де кларація вважається поданою в момент її вручення пошті, а граничний десятиденний стро к, встановлений для поштових відправлень підпунктом 4.1.7, не застосовується.

Платник податків може тако ж оскаржити дії службової (по садової) особи контролюючого органу з відмови у прийнятті податкової декларації у суд овому порядку.

Незалежно від наявності ві дмови у прийнятті податкової декларації платник податків зобов'язаний погасити подат кове зобов'язання, самостійн о визначене ним у такій подат ковій декларації, протягом с троків, установлених пунктом 5.3 статті 5 цього Закону.

Податкова звітність, отрим ана контролюючим органом від платника податків як податк ова декларація, що заповнена ним всупереч правилам, зазна ченим у затвердженому порядк у її заповнення, може бути не в изнана таким контролюючим ор ганом як податкова деклараці я, якщо в ній не зазначено обов 'язкових реквізитів, її не під писано відповідними посадов ими особами, не скріплено печ аткою платника податків. У ць ому випадку, якщо контролююч ий орган звертається до плат ника податків з письмовою пр опозицією надати нову податк ову декларацію з виправленим и показниками (із зазначення м підстав неприйняття попере дньої), то такий платник подат ків має право:

- надати таку нову декл арацію разом зі сплатою відп овідного штрафу;

- оскаржити рішення по даткового органу в порядку а пеляційного узгодження.

Положеннями пп. 4.1.4 Закону 2181 в изначено, що податкові декла рації подаються за базовий п одатковий (звітний) період, що дорівнює, зокрема, календарн ому місяцю (у тому числі при сп латі місячних авансових внес ків), - протягом 20 календарних д нів, наступних за останнім ка лендарним днем звітного (под аткового) місяця.

Порядок заповнення та пода ння податкової декларації з податку на додану вартість, з атверджений наказом Державн ої податкової адміністрації України від 30 травня 1997 р. № 166 (у р едакції наказу від 15 червня 2005 р. № 213), зареєстрований в Мініст ерстві юстиції України 30 черв ня 2005 р. за №702/10982 (Порядок № 166).

Пунктом 1.1 Порядку № 166 визнач ено, що подання податкової де кларації з податку на додану вартість (далі - декларація) п ередбачено пунктом 4.1 статті 4 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» . Пунктом 1.2 визначено, що декла рація подається до податково го органу за місцем реєстрац ії особою, яка зареєстрована платником податку на додану вартість згідно з вимогами З акону України від 3 квітня 1997 ро ку № 168/97-ВР «Про податок на дода ну вартість».

Відповідно до пункту 1.3 Поря дку № 166 декларація складаєтьс я із вступної частини, службо вих полів та чотирьох розділ ів, з них платником заповнюют ься перші три розділи, службо ві поля та вступна частина, че твертий розділ заповнюється працівниками податкової інс пекції (адміністрації) лише н а оригіналі декларації, який залишається в податковій ін спекції (адміністрації). Поря док заповнення декларації ок ремо за кожним розділом наво диться в розділі 5 цього Поряд ку.

Порядком № 166 встановлено, що звітний (податковий) період в изначається в порядку, встан овленому пунктом 7.8 статті 7 За кону, і може дорівнювати одно му календарному місяцю (з ура хуванням особливостей, викла дених у пункті 2.2 цього Порядк у) або одному календарному кв арталу в залежності від обся гу оподатковуваних операцій за минулі дванадцять місячн их податкових періодів (п. 2.1).

Згідно пп. 3.1 декларація до ор ганів податкової служби може бути подана: на паперових нос іях; на магнітних носіях з роз друкованими копіями файлів; засобами електронної пошти E -mail; поштовими відправленнями .

Відповідно до пп. 3.2 вступна ч астина, службові поля та чоти ри розділи податкової деклар ації з податку на додану варт ість, податкової декларації з податку на додану вартість (спеціальної), податкової дек ларації з податку на додану в артість (переробних підприєм ств) та податкової деклараці ї з податку на додану вартіст ь (скороченої) подаються на дв ох двосторонніх аркушах форм ату А-4, скріплених між собою; д одатки до декларацій, уточню ючий розрахунок податкових з обов'язань з податку на додан у вартість у зв'язку з виправл енням самостійно виявлених п омилок, уточнюючий розрахуно к податкових зобов'язань з по датку на додану вартість у зв 'язку з виправленням самості йно виявлених помилок (до дек ларації з податку на додану в артість (скороченої)/(перероб ного підприємства)/(спеціаль ної)) - на аркушах формату А-4.т

Згідно п.3.3 декларація запов нюється таким чином, щоб забе зпечити збереження записів у ній та вільне читання тексту (цифр) протягом установленог о строку зберігання звітност і. Декларація може бути запов нена від руки чорнильною чи к ульковою ручкою або видрукув ана (заповнення олівцем не до пускається), без виправлень і помарок; у рядках, де відсутні дані для заповнення, має бути проставлений прочерк.

Згідно п.4.3 Порядку №166 податк ова звітність, отримана конт ролюючим органом від платник а податків як податкова декл арація, що заповнена ним всуп ереч правилам, зазначеним у з атвердженому порядку її запо внення, може бути не визнана т аким контролюючим органом як податкова декларація, якщо в ній не зазначено обов'язкови х реквізитів, її не підписано відповідними посадовими осо бами, не скріплено печаткою п латника податків. У цьому раз і, якщо контролюючий орган зв ертається до платника податк ів з письмовою пропозицією (п исьмове звернення надсилаєт ься поштою з повідомленням п ро його вручення) надати нову податкову декларацію з випр авленими показниками (із заз наченням підстав неприйнятт я попередньої), то такий платн ик податків має право: надати таку нову декларацію разом з і сплатою відповідного штраф у; оскаржити рішення податко вого органу в порядку апеляц ійного узгодження.

Аналізуючи зміст частини т ретьої підпункту 4.1.2 пункту 4.1 с татті 4 Закону України «Про по рядок погашення зобов'язань платників податків перед бюд жетами та державними цільови ми фондами» (№ 2181-III від 21.12.2000) суд за уважує на тому, що відповідач має право, а не обов'язок не ви знавати податкову деклараці ю. При цьому зазначене обумов лює обґрунтоване безсторонн є, добросовісне та розсудлив е рішення. Як випливає з зазна ченого підпункту закону підс тавою для не визнання податк ової декларації є наступні к ритерії: не зазначено обов'яз кових реквізитів, її не підпи сано відповідними посадовим и особами, не скріплено печат кою платника податків. Оціню ючи ряд зазначених підстав, п ерелік яких є вичерпним, суд в важає, що зміст цих підстав ви значає умови за яких здійсни ти належне оброблення деклар ації податковій службі є нем ожливим. При цьому така немож ливість фактично має об'єкти вний характер як по суті (відс утність чисел, рядків та іншо го, що унеможливлює фактичну обробку декларації по суті) т ак і за правосуб'єктним аспек том (юридичних наслідків) офо рмлення і подання платником податків відповідної деклар ації. Представник відповідач а в судовому засіданні жодни м чином не зміг пояснити та/аб о спростувати обставин, за як ими відсутність певних відмі ток (на які посилається відпо відач) унеможливлює оброку п оданих платником податків де кларацій.

Судом встановлено, що пункт ом 1.3 Порядку № 166 чітко встанов лено, що декларація складаєт ься із вступної частини, служ бових полів та чотирьох розд ілів, з них платником заповню ються перші три розділи, служ бові поля та вступна частина , четвертий розділ заповнюєт ься працівниками податкової інспекції (адміністрації) ли ше на оригіналі декларації, я кий залишається в податковій інспекції (адміністрації).

У судове засідання, предста вниками сторін надано подану податкову декларацію з пода тку на додану вартість за кві тень та травень 2010 року, відпов ідно до якої судом встановле но, що обов' язкові відмітки та прокреслення в ній маютьс я.

Суд враховуючи, що відповід ач зобов'язаний діяти лише у в ідповідності до вимог статті 19 Конституції України та з до триманням принципів, визначе них статтею 2 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, вважає за необхідне вказ ати на непослідовність та уп ередженість дій відповідача .

Враховуючи вищенаведене, с уд приходить до висновку, що д ії відповідача щодо невизнан ня декларацій з податку на до дану вартість за квітень та т равень 2010 року є необґрунтова ними та такими, що не відповід ають нормам податкового зако нодавства, а подані податков і декларації з податку на дод ану вартість за квітень та тр авень 2010 року є такими, що визна ється як податкова звітність , таким чином позовні вимоги є такими, що підлягають задово ленню.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 11, 17, 19, 52, 94, 160, 163 КАС Укр аїни, суд.

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов - задовольнити у повному обся зі.

Визнати протиправним и та скасувати рішення Держа вної податкової інспекції у Ленінському районі м. Запорі жжя, викладене в листі від 21.06.2010 за №10158/10/28 про невизнання як под аткову звітність декларацій з податку на додану вартість приватного підприємства «Іт ап» за квітень 2010 та травень 2010.

Визнати декларації подані приватним підприємст вом «Ітап» (ЄДРПОУ 30105481) з податк у на додану вартість за квіте нь 2010 та травень 2010, направлені 1 8.06.2010 до Державної податкової і нспекції у Ленінському район і м. Запоріжжя (реєстраційний б/н від 18.06.2010) як податкову звітн ість.

Судові витрати в розмірі 3,40 г рн. (три гривні сорок копійок) присудити на користь приватн ого підприємства «Ітап» ЄДРП ОУ 30105481 з Державного бюджету Ук раїни.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо вона не була подана у в становлені строки. У разі под ання апеляційної скарги судо ве рішення, якщо його не скас овано, набирає законної сили після повернення апеляційн ої скарги, відмови у відкритт і апеляційного провадження а бо набрання законної сили рі шенням за наслідками апеляці йного провадження.

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Дніпропетровського ап еляційного адміністративно го суду через Запорізький ок ружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний стро к з дня її проголошення, а в ра зі складення постанови у пов ному обсязі відповідно до ст атті 160 КАС України - з дня скл адення її в повному обсязі, ап еляційної скарги, з подачею ї ї копії відповідно до кілько сті осіб, які беруть участь у с праві.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіс ть отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, т о десятиденний строк на апел яційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.

Постанову виготовлено у по вному обсязі 04.10.2010 року.

Суддя /підпис/ О.В. Конише ва

Дата ухвалення рішення28.09.2010
Оприлюднено02.11.2010
Номер документу11894096
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6686/10/0870

Постанова від 28.09.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

Ухвала від 14.09.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

Ухвала від 02.09.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні