Ухвала
від 10.05.2024 по справі 949/868/24
ДУБРОВИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №949/868/24

У Х В А Л А

про залишення заяви без руху

10 травня 2024 року суддя Дубровицького районного суду Рівненської області Отупор К.М., розглянувши матеріали заяви ОСОБА_1 , заінтересована особа - Орган опіки та піклування Селецької сільської ради Рівненської області про визнання особи недієздатною, встановлення опіки та призначення опікуна,

в с т а н о в и в:

Заявник ОСОБА_1 звернувся до суду із заявою про визнання особи недієздатною, встановлення опіки та призначення опікуна та просить суд визнати його бабусю ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_1 - недієздатною.

Згідно з частиною 1 статті 4 Цивільного процесуальногокодексу України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.

На підставі частини 3 статті 294 Цивільного процесуальногокодексу України, справи окремого провадження розглядаються судом з додержанням загальних правил, встановлених цим Кодексом, за винятком положень щодо змагальності та меж судового розгляду.

За правилами цивільного процесуального законодавства, позовна заява за формою та змістом повинна відповідати вимогам статей 175, 177 Цивільного процесуальногокодексу України, а також вимогам статті 95 цього Кодексу.

За змістом пункту 5 частини 1 статті 175 Цивільного процесуальногокодексу України, заява повинна містити виклад обставин, якими позивач обгрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини.

Суд звертає свою увагу на те, що відповідно до частини 1 статті 60 Цивільного кодексу України та частини 1 статті 300 Цивільного процесуального кодексу України, суд, ухвалюючи рішення про обмеження цивільної дієздатності фізичної особи (у тому числі обмеження або позбавлення права неповнолітньої особи самостійно розпоряджатися своїми доходами) чи визнання фізичної особи недієздатною, встановлює над нею відповідно піклування або опіку і за поданням органу опіки та піклування призначає їй піклувальника чи опікуна.

Згідно статті 60 Цивільного кодексу України, суд встановлює опіку над фізичною особою у разі визнання її недієздатною і призначає опікуна за поданням органу опіки та піклування.

Звертаючись до суду із вищевказаною заявою, заявником зазначено заінтересовану особу - Орган опіки та піклування Селецької сільської ради Рівненської області.

Відповідно до частини 1 статті 56 Цивільного кодексу України, органами опіки та піклування є районні, районні в містах Києві та Севастополі державні адміністрації, виконавчі органи міських, районних у містах, сільських, селищних рад.

Відповідно до частини 4 статті 8 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад", з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною об`єднаною територіальною громадою, у порядку, визначеному цим Законом, здійснюється реорганізація відповідних юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних територіальними громадами, що об`єдналися, та розміщених поза адміністративним центром об`єднаної територіальної громади, шляхом їх приєднання до юридичної особи - сільської, селищної, міської ради, розміщеної в адміністративному центрі об`єднаної територіальної громади. Після завершення реорганізації відповідні юридичні особи - сільські, селищні, міські ради припиняються у порядку, визначеному цим Законом.

Юридична особа - сільська, селищна, міська рада, розміщена в адміністративному центрі об`єднаної територіальної громади, є правонаступником прав та обов`язків всіх юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних територіальними громадами, що об`єдналися, з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною об`єднаною територіальною громадою.

Як убачається із додатку до розпорядження Кабінету Міністрів України від 12 червня 2020 року №722-р "Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Рівненської області" Селецька сільська рада входить до складу Дубровицької територіальної громади.

Відповідно до підпункту 1 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", до прийняття закону про адміністративно-територіальний устрій України закінчення повноважень сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих органів, а також реорганізація сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих органів як юридичних осіб у зв`язку із змінами в адміністративно-територіальному устрої України здійснюються: у день набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною територіальною громадою, територія якої затверджена Кабінетом Міністрів України (далі - сформована територіальна громада), припиняються повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, обраних територіальними громадами, територія яких включена до території сформованої територіальної громади (далі - розформовані територіальні громади);

Так, 25 листопада 2020 року на першій сесії Дубровицької міської ради (восьме скликання) прийнято рішення №2 "Про початок повноважень депутатів Дубровицької міської ради Сарненського району Рівненської області", що, у свою чергу, припиняє повноваження Селецької сільської ради Дубровицького району Рівненської області.

У підпунктах 8, 9 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" значиться, що не пізніше завершення другої сесії новообраної ради у порядку, визначеному цим пунктом, починається реорганізація відповідних юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних розформованими територіальними громадами та розміщених поза адміністративним центром сформованої територіальної громади, шляхом їх приєднання до юридичної особи - сільської, селищної, міської ради, розміщеної в адміністративному центрі сформованої територіальної громади. Після завершення реорганізації відповідні сільські, селищні, міські ради припиняються як юридичні особи з урахуванням особливостей, визначених цим пунктом. Юридична особа - сільська, селищна, міська рада, розміщена в адміністративному центрі сформованої територіальної громади, є правонаступником прав та обов`язків усіх юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних розформованими територіальними громадами, з дня набуття повноважень новообраною радою.

Згідно рішення Дубровицької міської ради Сарненського району Рівненської області від 10 грудня 2020 року №42 "Про початок реорганізації Селецької сільської ради шляхом приєднання до Дубровицької міської ради" (друга сесія восьмого скликання) розпочато процедуру реорганізації Селецької сільської ради (ЄДРПОУ 04385161) шляхом приєднання до Дубровицької міської ради (ЄДРПОУ 05390997).

Відтак, заінтересованою особою має бути відповідний орган опіки та піклування виконавчого органу міської, районної у місті, сільської, селищної ради.

Частинами 2 та 4 статті 63 Цивільного кодексу України передбачено, що опікуном може бути лише фізична особа з повною цивільною дієздатністю. Опікун призначається переважно з осіб, які перебувають у сімейних, родинних відносинах з підопічним, з урахуванням особистих стосунків між ними, можливості особи виконувати обов`язки опікуна чи піклувальника.

Згідно частини 1 статті 300 Цивільного процесуального кодексу України, суд вирішує питання щодо призначення над недієздатною особою піклувальника або опікуна не інакше, як за поданням органу опіки та піклування. Тобто, нормами законодавства передбачено чіткий порядок призначення над недієздатними особами опіки, а саме - за поданням відповідного органу.

Пунком 3.3 частини 3 Правил опіки та піклування затверджених наказом Державного комітету України у справах сім`ї та молоді від 17 червня 1999 року, визначений перелік документів за наявності яких орган опіки та піклування призначає опікуна, а саме: рішення суду про визнання громадянина недієздатним, акт обстеження умов проживання особи, що потребує опіки, опис її майна та майбутнього опікуна, довідки про стан здоров`я особи, яка потребує опіки та її опікуна, довідка про судимість майбутнього опікуна.

Так, у своїй заяві заявник ОСОБА_1 просить суд витребувати від органу опікита піклуванняДубровицької міськоїради подання про можливість призначення його опікуном бабусі ОСОБА_2 .

Статтею 84 Цивільного процесуального кодексу України визначено, що учасник справи, у разі неможливості самостійно надати докази, вправі подати клопотання про витребування доказів судом.

Відтак, заявнику необхідно долучити до матеріалів заяви докази того, що він звертався до відповідного органу із відповідною заявою про витребування доказів та йому було відмовлено у наданні тих чи інших документів, інформації, тощо.

Крім того, для вирішення питання про можливість призначення опікуна заявником не зазначено та не додано до заяви: довідки про стан його здоров`я, про те чи перебуває він на обліку або лікуються в психоневрологічних та наркологічних закладах про дієздатність, довідки про несудимість, довідки про склад сім`ї.

Також, у матеріалах справи відсутня характеристика, видана за місцем проживання заявника.

Крім того, для безпосереднього здійснення опіки та піклування органами опіки та піклування призначається опікун чи піклувальник. При призначенні опікуна (піклувальника) беруться до уваги його можливості виконувати опікунські обов`язки, стосунки між ним та підопічним. Опікун чи піклувальник призначається лише за його згодою і, як правило, з числа родичів чи близьких підопічному осіб. Вирішенню питання опікунства передує встановлення ряду обставин можливості призначення особи опікуном та обов`язкову згоду цієї особи на призначення її опікуном.

Відтак, заявнику необхідно виправити вищевказані недоліки та долучити до матеріалів заяви:

- докази того, що заявник може бути призначений опікуном (характеристика за місцем проживання, довідка про несудимість, довідка про стан здоров`я, довідка про майновий стан (доходи));

- докази звернення заявника до органу опіки та піклування із відповідною заявою про надання висновку органу опіки та піклування про можливість призначення його опікуном;

Крім того, заявником у заяві необхідно зазначити належну заінтересовану особу, тобто відповідний орган опіки та піклування виконавчого органу міської, районної у місті, сільської, селищної ради.

Також суд звертає свою увагу на те, що поданій заяві про визнання особи недієздатною, заявник просить суд призначити по справі судову психіатричну експертизу, однак не зазначає, кому саме слід доручити її проведення.

Судово-експертна діяльність, пов`язана із проведенням судово-психіатричних експертиз, здійснюється виключно державними спеціалізованими установами, якими визначено судово-психіатричні установи Міністерства охорони здоров`я України (стаття 7 Закону України "Про судову експертизу").

ДУ "Інститут судової психіатрії Міністерства охорони здоров`я України" є саме такою державною спеціалізованою установою судово-психіатричних, судово-психологічних і комплексних судових експертиз Міністерства охорони здоров`я України.

Тобто, у даному випадку, в межах Рівненської області, судово-психіатричні експертизи проводяться виключно Рівненською філією судових експертиз.

Частиною 2 статті 182 Цивільного процесуального кодексу України передбачено, що заяви, клопотання і заперечення подаються в письмовій або усній формі. У випадках, визначених цим Кодексом, заяви і клопотання подаються тільки в письмовій формі.

Статтею 183 Цивільного процесуального кодексу України встановлено загальні вимоги до форми та змісту письмової заяви, клопотання, заперечення.

Відтак, заявнику необхідно подати до суду письмове клопотання про призначення експертизи із дотриманням загальних вимог до форми та зміту клопотань, перебачених статтею 183 Цивільного процесуального кодексу України.

За таких обставин, в силу частини 1 статті 185 Цивільного процесуального кодексу України, вважаю за необхідне заяву залишити без руху, надавши заявнику строк десять днів з дня вручення даної ухвали для усунення вказаних недоліків.

Керуючись статтею 185 Цивільного процесуального кодексу України,

у х в а л и в:

Залишити без руху заяву ОСОБА_1 , заінтересована особа - Орган опіки та піклування Селецької сільської ради Рівненської області про визнання особи недієздатною, встановлення опіки та призначення опікуна та надати заявнику для усунення вищевказаних недоліків десять днів з дня вручення ухвали про залишення заяви без руху.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя: підпис.

Виготовлено з автоматизованої системи документообігу суду.

Суддя Дубровицького

районного суду К.М. Отупор

СудДубровицький районний суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення10.05.2024
Оприлюднено13.05.2024
Номер документу118943081
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи окремого провадження Справи про обмеження цивільної дієздатності фізичної особи, визнання фізичної особи недієздатною та поновлення цивільної дієздатності фізичної особи, з них: про визнання фізичної особи недієздатною

Судовий реєстр по справі —949/868/24

Ухвала від 24.05.2024

Цивільне

Дубровицький районний суд Рівненської області

Отупор К.М.

Ухвала від 10.05.2024

Цивільне

Дубровицький районний суд Рівненської області

Отупор К.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні