Постанова
від 12.10.2010 по справі 7/609 (2-а-13575/08)
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 7/609 (2-а-13575/08) Головую чий у 1-й інстанції: Арсірій Р.О .

Суддя-доповідач: Глущенк о Я.Б.

ПОСТАНОВА

Іменем України

"12" жовтня 2010 р. м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у скла ді колегії суддів:

головуючог о - судді Глущенко Я.Б.,

суддів Вівдиченко Т.Р., Кор отких А.Ю.,

розглянувши у письмовому п ровадженні справу за адмініс тративним позовом ОСОБА_2 до Головного управління Пен сійного фонду України в м. Киє ві про зобов' язання вчинити певні дії та стягнення суми, з а апеляційною скаргою Головн ого управління Пенсійного фо нду України в м. Києві на поста нову Окружного адміністрати вного суду м. Києва від 09 квітн я 2009 року,

В С Т А Н О В И В :

У грудні 2008 року ОСОБ А_2 звернувся в суд з позовом , в якому просив: зобов' язати ГУ ПФУ в м. Києві перерахувати та виплатити його пенсійне з абезпечення виходячи з 90% грош ового забезпечення та з розм іру 14608,00 грн., з урахуванням прав а на пенсію за особливі заслу ги та інших передбачених доп лат в розмірі 13411,82 грн.; стягнути з відповідача на його корист ь 34118,02 грн. у якості компенсації недоотриманої різниці пенсі йного забезпечення, що не вип лачувалося в період з 01.01.2008 року по 01.10.2008 року.

Постановою Окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 09 квітня 2009 року позов задов олено частково.

Не погоджуючись з судовим р ішенням, відповідач подав ап еляційну скаргу, в якій проси ть скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нове рішення про залишення б ез задоволення позову у повн ому обсязі.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 197 КАС У країни апеляційний розгляд с прави відбувається в порядку письмового провадження.

Заслухавши суддю-доповіда ча, дослідивши матеріали спр ави та доводи скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню, а постанова суд у - зміні з таких підстав.

Суд першої інстанції дійшо в висновку про те, що в 2008 році р озмір пенсії позивача може п еревищувати дванадцять міні мальних розмірів пенсії за в іком.

З такими висновками суду не можна не погодитися.

Судовою колегією встановл ено, що наказом Міністра обор они України від 10.03.2005 року № 139 по зивача звільнено з військово ї служби у запас за п. 67 пп. «а»(з а віком), з правом носіння війс ькової форми одягу.

Згідно довідки ГУ ПФУ в м. Ки єві від 23.10.2008 року № ФА-138952 ОСОБА _2 знаходиться на пенсійном у обліку та отримує пенсію за вислугу років. Пенсія нарахо вана у розмірі 13411,82 грн., виплачу ється згідно рішення Святоши нського районного суду м. Киє ва від 15.01.2007 року у розмірі 10000,00 гр н.

Позивач звернувся до відпо відача з заявою про проведен ня перерахунку розміру його пенсії з урахуванням вимог п останови Кабінету Міністрів України від 29.12.2006 року № 1851 «Про г рошове забезпечення деяких к атегорій військовослужбовц ів». При цьому вважає, що засто сування в даному випадку пол ожень Закону України «Про Де ржавний бюджет України на 2008 р ік»в частині обмеження макси мального розміру пенсії дван адцяти мінімальними пенсіям и за віком є протиправним.

Обговорюючи питання право мірності таких стверджень по зивача, колегія суддів виход ить з наступного.

Умови, норми і порядок пенсі йного забезпечення громадян України із числа осіб, які пер ебували на військовій службі , службі в органах внутрішніх справ, осіб начальницького і рядового складу Державної с лужби спеціального зв'язку т а захисту інформації України , державній пожежній охороні , Державній службі спеціальн ого зв'язку та захисту інформ ації України, органах і підро зділах цивільного захисту, п одатковій міліції чи Державн ій кримінально-виконавчій сл ужбі України, та деяких інших осіб, які мають право на пенсі ю, визначено Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військово ї служби, та деяких інших осіб ».

Згідно вимог ч. 1 ст. 43 цього За кону пенсії, які призначають ся відповідно до цього Закон у особам із числа військовос лужбовців строкової служби т а членам їх сімей, обчислюють ся за встановленими нормами у процентах до середньомісяч ного заробітку, який одержув али військовослужбовці до пр изову на строкову військову службу чи після звільнення з військової служби до зверне ння за пенсією, або до середнь омісячного грошового забезп ечення, одержуваного військо вослужбовцями в період прохо дження військової служби за контрактом. При цьому середн ьомісячний заробіток (грошов е забезпечення) для обчислен ня їм пенсій визначається в п орядку, встановленому Законо м України «Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування».

Пунктом 29 розділу II Закону Ук раїни «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесен ня змін до деяких законодавч их актів України»ст. 43 Закону України «Про пенсійне забезп ечення осіб, звільнених з вій ськової служби, та деяких інш их осіб»після частини третьо ї доповнено двома новими час тинами такого змісту: «Обчис лення пенсій окремим категор іям військовослужбовців, осі б рядового і начальницького складу, які були відряджені д ля виконання службових обов' язків до органів державної в лади та органів місцевого са моврядування, інших цивільни х установ, організацій і підп риємств, у тому числі у довгот ермінові закордонні відрядж ення, здійснюється за перелі ком посад і в порядку, що затве рджується Кабінетом Міністр ів України. Максимальний роз мір пенсій, призначених відп овідно до цього Закону (з урах уванням надбавок, підвищень, додаткових пенсій, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Укра їною та інших доплат до пенсі й, встановлених законодавств ом) не може перевищувати дв анадцять мінімальних розмір ів пенсії за віком, встанов леної абзацом першим частини першої статті 28 Закону Україн и «Про загальнообов'язкове д ержавне пенсійне страхуванн я».

Проте, вказані доповнення д о ст. 43 Закону України «Про пен сійне забезпечення осіб, зві льнених з військової служби, та деяких інших осіб»згідно з Рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 року № 10-рп /2008 визнано такими, що не відпов ідають Конституції України ( є неконституційними).

Відповідно до ч.2 ст.152 Консти туції України Закони, інші пр авові акти або їх окремі поло ження, що визнані неконститу ційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційн им Судом України рішення про їх неконституційність.

Отже, з 22.05.2008 року не було жодно го обмеження щодо встановлен ня розміру пенсій, призначен их відповідно до Закону Укра їни «Про пенсійне забезпечен ня осіб, звільнених з військо вої служби, та деяких інших ос іб».

Разом з тим, 28.05.2008 року Кабінет ом Міністрів України прийнят о постанову № 530 «Деякі питанн я соціального захисту окреми х категорій громадян», п. 10 яко ї встановлено, що максимальн ий розмір пенсії, обчислений за Законом України «Про пенс ійне забезпечення осіб, звіл ьнених з військової служби, т а деяких інших осіб»(з урахув анням надбавок, підвищень, до даткових пенсій, цільової гр ошової допомоги, пенсій за ос обливі заслуги перед Україно ю, індексації та інших доплат до пенсій, встановлених зако нодавством) не може перевищу вати дванадцять мінімальних розмірів пенсії за віком, вст ановленої згідно з абзацом п ершим частини першої статті 28 Закону України «Про загальн ообов'язкове державне пенсій не страхування».

За наведених обставин, з ука заної дати орган державної в лади, до компетенції якого ві днесено здійснення виплат гр омадянам в порядку, передбач еному Законом України «Про с татус і соціальний захист гр омадян, які постраждали внас лідок Чорнобильської катаст рофи», зобов' язаний проводи ти зазначені виплати у спосі б та в розмірах, що встановлен і законодавством, чинним на м омент їх здійснення.

Між тим, відповідно до части ни другої статті 19 Конституці ї України органи державної в лади та органи місцевого сам оврядування, їх посадові осо би зобов' язані діяти лише н а підставі, в межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни.

Згідно з положеннями части ни четвертої статті 9 Кодексу адміністративного судочинс тва України у разі невідпові дності нормативно-правового акта Конституції України, за кону України, міжнародному д оговору, згода на обов' язко вість якого надана Верховною Радою України, або іншому пра вовому акту суд застосовує п равовий акт, який має вищу юри дичну силу.

Отже, за конституційними но рмами, виходячи з пріоритетн ості законів над підзаконним и актами, суд першої інстанці ї дійшов правильного висновк у, що до спірних правовідноси н застосуванню підлягають но рми Закону України «Про пенс ійне забезпечення осіб, звіл ьнених з військової служби, т а деяких інших осіб», а не пост анови Уряду, яка істотно звуж ує обсяг прав позивача.

Разом з тим, судом, невірно в изначено період перерахунку пенсії позивача, а тому поста нова суду підлягає відповідн ій зміні.

Згідно зі ст.ст. 198 ч. 1 п. 2, 201 ч. 1 п. 1 КАС України, за наслідками ро згляду апеляційної скарги на постанову суду першої інста нції суд апеляційної інстанц ії має право змінити постано ву суду, якщо суд першої інста нції правильно по суті виріш ив справу, але з помилковим за стосуванням норм матеріальн ого чи процесуального права.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 160, 195, 197, 198, 201, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу Гол овного управління Пенсійног о фонду України в м. Києві - за довольнити частково.

Постанову Окружного адмін істративного суду м. Києва ві д 09 квітня 2009 року - змінити, зм інивши у пункті 2 резолютивно ї частини постанови слова «з 01.01.2008 року»словами «з 22.05.2008 року» .

Постанова набирає законно ї сили через п' ять днів післ я надіслання її копії особам , які беруть участь у справі, т а може бути оскаржена протяг ом двадцяти днів після набра ння законної сили шляхом под ання касаційної скарги безпо середньо до Вищого адміністр ативного суду України.

Головуючий суддя Глущенко Я.Б.

суддя Вівдиченко Т.Р.

суддя Коротких А.Ю.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.10.2010
Оприлюднено02.11.2010
Номер документу11895100
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —7/609 (2-а-13575/08)

Постанова від 12.10.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Глущенко Я.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні