В И Р О К
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 травня 2024 року Солом`янський районний суд м. Києва
в складі: головуючого судді - ОСОБА_1
за участю секретаря - ОСОБА_2
розглянувши у підготовчому судовому засіданні в залі суду в м.Києві кримінальне провадження відносно
ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,
уродженця Федеративної Республіки Німеччини, громадянина України,
освіта вища,зареєстрований в АДРЕСА_1 ,
проживає в АДРЕСА_2 , раніше не судимого,
по обвинуваченню у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ст.ст.28 ч.3,258-3 ч.1 КК України,відомості про злочин внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 22023000000000582 від 14.06.2023 року ,-
за участю : прокурора - ОСОБА_4
обвинуваченого - ОСОБА_5
захисника - ОСОБА_6
в с т а н о в и в :
Відповідно до обвинувального акту від 27.06.2023року, ОСОБА_5 обвинувачується в наступному.
Верховною Радою Української Радянської Соціалістичної Республіки 24.08.1991 схвалено «Акт проголошення незалежності України», яким урочисто проголошено незалежність України та створення самостійної української держави - України. У преамбулі Декларації про державний суверенітет України від 16.07.1990 вказано, що Верховна Рада Української Радянської Соціалістичної Республіки проголошує державний суверенітет України як верховенство, самостійність, повноту і неподільність влади Республіки в межах її території та незалежність і рівноправність у зовнішніх зносинах. Відповідно до розділу V Декларації, територія України в існуючих кордонах є недоторканною і не може бути змінена та використана без її згоди.
Положеннями статей 1 та 2 Основного Закону України - Конституції України визначено,що Україна є суверенною і незалежною,демократичною,соціальною, правовою, унітарною державою, суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною.
Відповідно до частини 1 статті 17, частини 1 статті 65 Конституції України захист незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України є справою всього Українського народу та обов`язком громадян України, а на території України забороняється створення і функціонування будь-яких збройних формувань, не передбачених законом.
Статтею 68 Конституції України передбачено, що кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.
Частиною 1 статті 65 встановлено,що захист Вітчизни,незалежності
та територіальної цілісності України,шанування її державних символів
є обов`язком громадян України.
Статтями 132, 133 Конституції України визначено, що територіальний устрій України ґрунтується на засадах єдності та цілісності державної території, поєднання централізації і децентралізації у здійсненні державної влади, збалансованості і соціально-економічного розвитку регіонів, з урахуванням
їх історичних, економічних, екологічних, географічних і демографічних особливостей, етнічних і культурних традицій. До системи адміністративно-територіального устрою України входить Автономна республіка Крим
(далі - АР Крим), області, зокрема, Донецька область, а також райони, міста, райони у містах, селища і села.
Згідно преамбули Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» збройна агресія Російської Федерації (далі - російська федерація) розпочалася
з неоголошених і прихованих вторгнень на територію України підрозділів збройних сил та інших силових відомств Російської Федерації, а також шляхом організації та підтримки терористичної діяльності, а 24 лютого 2022 року переросла в повномасштабне збройне вторгнення на суверенну територію України, російська федерація чинить злочин агресії проти України та здійснює тимчасову окупацію частини її території за допомогою збройних формувань російської федерації, що складаються з регулярних з`єднань і підрозділів, підпорядкованих Міністерству оборони російської федерації, підрозділів та спеціальних формувань,підпорядкованих
іншим силовим відомствам російської федерації, їхніх радників, інструкторів та іррегулярних незаконних збройних формувань, озброєних банд та груп найманців, створених, підпорядкованих, керованих та фінансованих російською федерацією, а також за допомогою окупаційної адміністрації російської федерації, яку складають
її державні органи і структури, функціонально відповідальні за управління
тимчасово окупованими територіями України, та підконтрольні російській федерації самопроголошені органи, які узурпували виконання владних функцій на тимчасово окупованих територіях України.
Відповідно до преамбули Закону України «Про забезпечення прав
і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» перебування на території України підрозділів збройних сил інших держав з порушенням процедури, визначеної Конституцією та законами України, Гаазькими конвенціями 1907 року, IV Женевською конвенцією 1949 року, а також всупереч Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про
нерозповсюдження ядерної зброї 1994 року, Договору про дружбу, співробітництво і партнерство між Україною і Російською Федерацією 1997 року та іншим
міжнародно-правовим актам є окупацією внаслідок збройної агресії Російської Федерації частини території суверенної держави Україна та міжнародним протиправним діянням з усіма наслідками, передбаченими міжнародним правом.
Боротьба з іноземною окупацією, відповідно до п.4 ст.1 ч.І Додаткового протоколу (Протокол I), від 8 червня 1977 року до Женевських конвенцій,
що стосується захисту жертв міжнародних збройних конфліктів від 12 серпня
1949 року, є формою збройного конфлікту.
У березні - квітні 2014 року в м.Донецьк та інших населених пунктах Донецької області розпочалася збройна агресія російської федерації шляхом неоголошених та прихованих вторгнень підрозділів збройних сил та інших силових відомств російської федерації, організації та підтримки терористичної діяльності та діяльності, направленої на окупацію Донецької області та порушення та порушення територіальної цілісності України.
В окремих містах та районах Донецької області всупереч законодавству України 07.04.2014 оголошено «Декларацію про суверенітет Донецької народної республіки» та 11.05.2014 проведено незаконний референдум з питання «Про підтримку акта про проголошення державної самостійності Донецької народної республіки», за результатами якого проголошено створення незаконного псевдодержавного утворення «Донецька народна республіка»(далі - «ДНР»).
У квітні 2014 року на території Донецької області створено терористичну організацію «Донецька народна республіка» (далі - «ДНР»), у складі якої
з метою здійснення терористичних актів створені незаконні озброєні підрозділи.
Вказана терористична організація має: конкретних лідерів,
які підтримують між собою тісні взаємозв`язки, чітку ієрархію та структуру, яка складається з політичного та силового блоків, керівники та учасники яких підпорядковуються лідерам організації,а також розподіл функцій між
її учасниками, на яких покладені відповідні обов`язки згідно з єдиним планом спільних злочинних дій.
Так, на учасників політичного блоку терористичної організації покладаються наступні обов`язки:
- створення так званих органів державної влади «ДНР» та організація
їх діяльності;
- видача нормативно-правових актів від імені нелегітимних органів державної влади «ДНР»;
- організація та проведення незаконних референдумів та виборів
на територіях, підконтрольних «ДНР»;
- проведення агітаційної роботи серед населення Донецької області щодо діяльності терористичної організації «ДНР» з метою схиляння їх до участі
у вказаній терористичній організації та отримання підтримки власної діяльності серед мешканців східних регіонів України;
- організація збору, отримання матеріальної і фінансової допомоги
від інших учасників терористичної організації та осіб лояльно налаштованих
до їх діяльності, а також її розподілу;
- налагодження взаємодії між лідерами «ДНР», представниками влади
та ЗС рф з метою координації дій щодо застосування актів збройної сили проти держави України, спрямованих на захоплення державної влади в Україні,
а також дій, направлених на зміну меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України;
- налагодження взаємодії з прихильниками злочинної діяльності,
що перебувають за кордоном з метою координації дій, отримання матеріальної і гуманітарної допомоги та озброєння, а також залучення іноземних громадян для здійснення актів застосування збройної сили проти держави України, зокрема протидії правоохоронним органам та силам Антитерористичної операції (далі - АТО) та Операції об`єднаних сил (далі - ООС);
- налагодження взаємодії з місцевими та закордонними засобами масової інформації з метою їх використання для агітацій, висвітлення діяльності «ДНР», дискредитації діяльності органів державної влади України і осіб, задіяних у ході проведення антитерористичної операції та формування думки серед населення про законність власних дій, а також вчинення за їх допомогою закликів до захоплення державної влади в Україні та дій, направлених на зміну меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України;
- надання матеріальної та організаційної допомоги учасникам силового блоку «ДНР» для забезпечення їх протиправної діяльності;
- забезпечення учасників «ДНР» транспортом, символікою та агітаційними матеріалами.
На учасників силового блоку терористичної організації покладаються наступні обов`язки:
- систематична організація та здійснення актів застосування збройної сили проти держави України у особі представників сил АТО, зокрема ведення збройного опору, незаконної протидії та перешкоджання виконанню службових обов`язків співробітниками правоохоронних органів України і військовослужбовцями Збройних Сил України та інших військових формувань, задіяними у проведенні АТО та ООС;
- створення не передбачених законом озброєних підрозділів та участь
у їх діяльності;
- вербування нових учасників до складу силового блоку терористичної організації «ДНР» та організація їх у групи, навчання, озброєння і керівництво їхніми діями;
- захоплення населених пунктів, будівель, військових частин та інших об`єктів на території Донецької області;
- вчинення терористичних актів та диверсій на іншій території України;
- захоплення чи заволодіння у інший спосіб зброєю, боєприпасами, вибуховими речовинами, військовою технікою, транспортними засобами, а також будівництво укріплень з метою протидії діяльності осіб, задіяних у ході проведення АТО та ООС і забезпечення власної злочинної діяльності;
- викрадення осіб з метою отримання матеріальної вигоди та залякування мешканців, які підтримують діючу владу в Україні;
- силова підтримка учасників політичного блоку незаконних утворень «ДНР», захоплення,а також укріплення та охорона зайнятих ними будівель
та споруд;
- організація поставок зброї, боєприпасів, вибухових речовин, військової техніки та їх розподіл серед учасників терористичної організації.
На керівників блоків покладається керівництво, організація
дій та контроль за діяльністю підлеглих їм співучасників злочину за допомогою керівників груп, що входять до складу вказаних блоків.
Одним із основних завдань учасників вказаної терористичної організацій є насильницька зміна та повалення конституційного ладу, захоплення державної влади в Україні, зміна меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України, шляхом застосування зброї, вчинення вибухів, підпалів та інших дій, які створюють небезпеку для життя та здоров`я людини,заподіяння значної майнової шкоди та настання інших тяжких наслідків.
Враховуючи викладене,так звана «Донецька народна республіка»
є стійким об`єднанням невизначеної кількості осіб (більше трьох), яка створена з метою здійснення терористичної діяльності, у межах якої здійснено розподіл функцій, встановлено правила поведінки, обов`язкові для цих осіб під час підготовки і вчинення терористичних актів, а тому у відповідності до п. 16 ст. 1 Закону України «Про боротьбу з тероризмом» є терористичною організацією.
Статтями 17,65 Конституції України визначено, що захист суверенітету
і територіальної цілісності України, забезпечення її економічної
та інформаційної безпеки є найважливішими функціями держави, справою всього Українського народу. Положеннями статті 25 Закону України «Про боротьбу з тероризмом» встановлено, що керівники та посадові особи підприємств, установ і організацій, а також громадяни, які сприяли терористичній діяльності, несуть відповідальність згідно з законом.
Однак,в порушення Конституції України,з квітня 2014 року
по теперішній час, з метою реалізації злочинного умислу та досягнення зазначених завдань, учасниками терористичної організацій «ДНР» здійснюються захоплення адміністративних будівель і ключових об`єктів інфраструктури на території Донецької області, акти застосування збройної сили проти держави України, чиниться збройний опір правоохоронним органам України та іншим представникам сил антитерористичної операції у відновленні територіальної цілісності України та забезпеченні правопорядку, вчиняються інші злочини.
07.04.2014 за поданням керівника Антитерористичного центру
при Службі безпеки України, погодженим із Головою Служби безпеки України, на території Донецької і Луганської областей розпочато проведення антитерористичної операції.
13.04.2014 через посилення сепаратистських виступів та захоплення державних установ на сході України виконуючий обов`язки Президента України Указом від 14.04.2014 №405/2014 затвердив рішення Ради національної безпеки і оборони України «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» та Україною розпочато на території Донецької та Луганської областей широкомасштабну антитерористичну операцію із залученням Збройних Сил України та інших військових формувань.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про боротьбу з тероризмом», антитерористична операція це комплекс скоординованих спеціальних заходів, спрямованих на попередження, запобігання та припинення терористичної діяльності, звільнення заручників, забезпечення безпеки населення, знешкодження терористів, мінімізацію наслідків терористичної діяльності.
При цьому,поняття терористичної організації визначено в статті
1 вищевказаного Закону,відповідно до якого терористична організація
це стійке об`єднання трьох і більше осіб, яке створене з метою здійснення терористичної діяльності, у межах якого проведено розподіл функцій, встановлено певні правила поведінки, обов`язкові для цих осіб під час підготовки і вчинення терористичних актів. Організація визнається терористичною, якщо хоч один з її структурних підрозділів здійснює терористичну діяльність з відома хоча б одного з керівників (керівних органів) усієї організації.
Так, відповідно до Закону України «Про боротьбу з тероризмом» терористична діяльність - діяльність, яка охоплює: планування, організацію, підготовку та реалізацію терористичних актів; підбурювання до вчинення терористичних актів, насильства над фізичними особами або організаціями, знищення матеріальних об`єктів у терористичних цілях; організацію незаконних збройних формувань, злочинних угруповань (злочинних організацій), організованих злочинних груп для вчинення терористичних актів, так само як і участь у таких актах; вербування, озброєння, підготовку та використання терористів; пропаганду і поширення ідеології тероризму; фінансування та інше сприяння тероризму.
Терористичні організації створюються для вчинення діянь, передбачених частинами 1-3 ст.258 КК України,а також інших злочинів терористичної спрямованості, тобто діянь, направлених на залякування населення з метою спонукання держави, міжнародної організації, фізичної чи юридичної особи до прийняття чи відмови від прийняття будь-якого рішення. При цьому,злочини терористичної організації відрізняються від інших споріднених злочинів саме фактором цілеспрямованості залякування населення як засобу досягнення поставленої мети.
Враховуючи вищевикладене, вказана організація «ДНР» підпадає
під зазначені ознаки терористичної організації, має стабільний склад лідерів, які підтримують між собою тісні стосунки, централізоване підпорядкування учасників політичного та силового блоку лідерам організацій, а також план злочинної діяльності та чіткий розподіл функцій учасників щодо його досягнення.
Відповідно до Звернення Верховної Ради України до Організації Об`єднаних Націй,Європейського Парламенту,Парламентської Асамблеї Ради Європи, Парламентської Асамблеї НАТО, Парламентської Асамблеї ОБСЄ, Парламентської Асамблеї ГУАМ, національних парламентів держав світу Про визнання РФ державою-агресором, затвердженого Постановою Верховної Ради України від 27.01.2015 № 129-VIII, Верховною Радою України визнано Російську Федерацію державою-агресором, що всебічно підтримує тероризм та блокує діяльність Ради Безпеки ООН, чим ставить під загрозу міжнародний мир і безпеку, а так звані «ДНР» і «ЛНР» терористичними організаціями.
Заявою «Про визнання Україною юрисдикції Міжнародного кримінального суду щодо скоєння злочинів проти людяності та воєнних злочинів вищими посадовими особами Російської Федерації та керівниками терористичних організацій «ДНР» та «ЛНР», які призвели до особливо тяжких наслідків та масового вбивства українських громадян», яка схвалена постановою Верховної Ради України від 04.02.2015 № 145-VIII, Україна визнала юрисдикцію Міжнародного кримінального суду щодо злочинів проти людяності та воєнних злочинів, скоєних вищими посадовими особами Російської Федерації та керівниками терористичних організацій «ДНР» та «ЛНР», які призвели до особливо тяжких наслідків та масового вбивства українських громадян.
Крім того, визнання Верховною Радою України так званої самопроголошеної організації «ДНР» терористичною, а численні злочини вчинені її представниками, знайшли своє відображення у Заяві Верховної Ради України «Про трагічну загибель людей внаслідок терористичного акту над територією України», схваленій постановою Верховної Ради України від 22.07.2014 № 1596-VII, Заяві Верховної Ради України «Щодо протидії поширенню підтримуваного Російською Федерацією міжнародного тероризму» схваленій постановою Верховної Ради України від 22.07.2014 № 1597-VII, Зверненні Верховної Ради України до Європейського Парламенту, Парламентської Асамблеї Ради Європи, національних парламентів держав - членів ЄС, США, Канади, Японії та Австралії щодо масового розстрілу людей під Волновахою в Україні, затвердженому постановою Верховної Ради України від 14.01.2015 № 106-VIII, Заяві Верховної Ради України «Про відсіч збройній агресії Російської Федерації та подолання її наслідків», схваленій постановою Верховної Ради України від 21.04.2015 № 337-VIII.
Отже, Верховною Радою України, як єдиним законодавчим органом державної влади, констатовано віднесення «ДНР» до терористичної організації, а відповідних осіб,які забезпечують їх функціонування,як учасників вказаної терористичної організації.
Також, Конвенцією ООН проти транснаціональної організованої злочинності від 15.11.2000 зобов`язано держави-учасниці криміналізувати участь в організованій злочинній групі. При цьому відповідно до п. «а» ст. 2 цієї Конвенції організована злочинна група означає структурно оформлену в групу в складі трьох або більше осіб, що існує протягом визначеного періоду часу і діє узгоджено з метою здійснення одного або декількох серйозних злочинів, визнаних такими відповідно до цієї Конвенції, для того,щоб одержати, прямо або посередньо, фінансову або іншу матеріальну вигоду.
Аналіз кримінального законодавства, Європейської конвенції про боротьбу з тероризмом від 27.01.1977 № ETSN90, Протоколу, що вносить зміни до Європейської конвенції про боротьбу з тероризмом від 15.05.2003 № ETSN190, Резолюції Ради Безпеки ООН від 28.09.2001 № 1373 по боротьбі з тероризмом, Конвенція Ради Європи про запобігання тероризму від 16.05.2005, а також відповідних положень Закону України «Про боротьбуз тероризмом» показує, що терористична організація виділена, як вид злочинної організації за спеціальною метою - здійснення терористичної діяльності.
З метою забезпечення діяльності самопроголошеної «ДНР» представниками російської федерації з числа своїх громадян та місцевого населення Донецької області сформовані підрозділи політичного (органи державної влади «ДНР») та силового блоків (до складу яких увійшли представники так званих правоохоронних органів та незаконних збройних формувань), які мали стабільний склад лідерів, підтримували між собою тісні стосунки, забезпечували централізоване підпорядкування учасників політичного та силового блоку лідерам організації, а також розробили план злочинної діяльності та чіткий розподіл функцій учасників щодо його досягнення.
Вказана терористична організація «ДНР» має організовану структуру військового типу, а саме: єдиноначальність, підпорядкованість, чітку ієрархічність її дисципліну, його учасники озброєні вогнепальною зброєю, вибухівкою, а також мають тяжке військове озброєння та військову техніку.
У зазначеному формуванні визначено механізм вступу до нього, порядок проходження служби, в кожному структурному підрозділі ставляться завдання щоденної діяльності, що полягає в здійсненні методами військових операцій силової підтримки незаконно створених структур «ДНР», придушення організованого опору населення на окупованій території, депортації населення Донецької області, встановлення режиму військового стану, протистояння підрозділам Збройних Сил України та правоохоронних органів України, знищення їх живої сили і матеріальних засобів, а також скоєння інших тяжких та особливо тяжких кримінальних правопорушень. Вказані формування дислокуються в різних населених пунктах і місцевостях на тимчасово окупованій чистині Донецької області та мають загальну координацію керівництва.
Однак, у порушення наведених актів національного та міжнародного законодавства громадянин України ОСОБА_5 , сприяв діяльності терористичної організації «ДНР», у складі організованої групи, за наступних обставин.
Так, на підставі документів, поданих 18.10.1999 громадянином України ОСОБА_1 (досудове розслідування щодо якої здійснюється у іншому кримінальному провадженні), до Ворошиловського районного управління юстиції у місті Донецьку державним реєстратором зареєстровано Товариство з обмеженою відповідальністю «ИНТЕРСОФТ» (код ЄДРПОУ 30627986) - (далі ТОВ «ИНТЕРСОФТ»), з метою здійснення видів діяльності за кодами ВЕД: 46.51 Оптова торгівля комп`ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням, 58.29 Видання іншого програмного забезпечення, 62.01 Комп`ютерне програмування, 62.02 Консультування з питань інформатизації, 62.03 Діяльність із керування комп`ютерним устаткуванням, 62.09 Інша діяльність у сфері інформаційних технологій і комп`ютерних систем, 63.11 Оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузлах і пов`язана з ними діяльність. Місцезнаходження юридичної особи: АДРЕСА_3 . Засновником та директором (керівником) ТОВ «ИНТЕРСОФТ» з моменту реєстрації товариства та до дати ануляції свідоцтва платника ПДВ (13.10.2015), на підставі п.п. «г» п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України, являвся ОСОБА_1.
Зазначене підприємство є розробником систем електронного документообігу «iTs-Offiсe» та системи для управління інформацією та бізнес-процесами «ClevaDesk» (зареєстрована торгівельна марка « ІНФОРМАЦІЯ_2 »).
Вказані системи електронного документообігу призначені для організації повноцінного документообігу на підприємствах будь-якого масштабу
та територіальної розподіленості. Клієнтами систем електронного документообігу є підприємства та організації банківської сфери, державні структури, гірничодобувної, енергетичної та нафтогазової промисловості, а також органи влади України, в т.ч. органи влади та управління на тимчасово окупованих територіях.
У подальшому, не раніше 07.04.2014, після створення на території Донецької області терористичної організації «ДНР», ОСОБА_1 усвідомлюючи, що припинивши фінансово-господарську діяльність товариства, враховуючи здобутий професійний авторитет ТОВ «ИНТЕРСОФТ»,як на тимчасово окупованій території Донецької області, яка підконтрольна терористичній організації «ДНР», так і на підконтрольних Уряду України територіях, у галузі розробки та технічного обслуговування систем електронного документообігу «iTs-Offiсe» та системи для управління інформацією та бізнес-процесами «ClevaDesk» (зареєстрована торгівельна марка « ІНФОРМАЦІЯ_2 »), він особисто та підлеглі співробітники втратять постійне джерело доходу, прийняв рішення про реєстрацію афілійованого суб`єкта господарювання у м.Києві.
В подальшому,у невстановлений досудовим розслідуванням час
та у невстановленому досудовим розслідуванням місці, ОСОБА_1 надав вказівку ОСОБА_2 (досудове розслідування щодо якої здійснюється у іншому кримінальному провадженні), зареєструвати ТОВ «ІНТЕР СОФТ». 24.11.2014 за результатами виконання вказівок ОСОБА_1 про створення товариства ОСОБА_2, на підставі нотаріальної довіреності серії НАЕ № 524379 від 24.11.2014 (дійсна до 24.02.2015), до Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління ДФС у м. Києві подала наступні документи:
-рішення засновника ОСОБА_1 № 1 про створення ТОВ «ІНТЕР СОФТ» від 21.11.2014;
-реєстраційну картку на проведення державної реєстрації юридичної особи, утвореної шляхом заснування нової юридичної особи від 24.11.2014;
-статут ТОВ «ІНТЕР СОФТ»,затверджений рішенням засновника
ТОВ «ІНТЕР СОФТ» №1 від 21.11.2014 (дата реєстрації 24.11.2014
№ 10711020000033018);
-документ,що засвідчує повноваження уповноваженої особи.
За результатом поданих ОСОБА_2 документів, на виконання вказівок ОСОБА_1, державним реєстратором Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління ДФС у м.Києві ОСОБА_7 зареєстровано ТОВ «ІНТЕР СОФТ» (код ЄДРПОУ 39507421, адреса реєстрації: 04070, м.Київ, вул. Спаська, буд.39-А,офіс3») - (далі ТОВ «ІНТЕР СОФТ»),з метою здійснення видів діяльності за кодами ВЕД: 46.51 Оптова торгівля комп`ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням,62.01 Комп`ютерне програмування,62.02 Консультування з питань інформатизації, 62.03 Діяльність із керування комп`ютерним устаткуванням, 62.09 Інша діяльність у сфері інформаційних технологій і комп`ютерних систем, 63.11 Оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузлах і пов`язана з ними діяльність. Засновником ТОВ «ІНТЕР СОФТ» є ОСОБА_1, директор (керівник) товариства ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_3 .
Разом з тим, засновник ТОВ «ІНТЕР СОФТ» ОСОБА_1, у 2015 році (більш точну дату в ході досудового розслідування встановити не надалось можливим), якому було достовірно відомо,оскільки це є очевидним, що терористична організація «ДНР» діє на території України незаконно, її учасники застосовують зброю, вчиняють терористичні акти, захоплення будівель органів державної влади та місцевого самоврядування, вбивства людей, вибухи, підпали та інші дії, які створюють небезпеку для життя
та здоров`я людей, завдають значної майнової шкоди та призводять до настання інших тяжких наслідків, з метою порушення громадської безпеки, залякування населення, провокації військового конфлікту,міжнародного ускладнення та впливу на прийняття рішень органами державної влади, місцевого самоврядування, а також чинять збройний опір, незаконну протидію та перешкоджають виконанню службових обов`язків співробітникам правоохоронних органів України та військовослужбовцям Збройних сил України, прийняв рішення на вчинення активних дій, спрямованих на сприяння представникам терористичної організації «ДНР» у забезпеченні функціонування систем електронного документообігу, зокрема, «iTs-Offiсe» та системи для управління інформацією та бізнес-процесами «ClevaDesk» (зареєстрована торгівельна марка « ІНФОРМАЦІЯ_2 »), шляхом адміністрування вказаних систем,з метою безперешкодного виконання підприємствами, установами та організаціями, які діють на тимчасово окупованій території Донецької області, та які підконтрольні терористичній організації «ДНР», покладених так званим керівництвом терористичної організації на них функцій.
В подальшому,реалізуючи свій злочинний умисел,направлений
на сприяння представникам терористичної організації «ДНР» ОСОБА_1, за невстановлених в ході досудового розслідування обставин домовився з довіреною останньому особою ОСОБА_2 про роль кожного у вчиненні вказаного кримінального правопорушення.
Згідно з домовленістю між ОСОБА_1 та ОСОБА_2 на спільне вчинення правопорушення ОСОБА_1, який є лояльно налаштованим
до злочинної діяльності терористичної організації «ДНР» та обізнаним
про існування підпорядкованих терористичній організації підприємств, установ та організацій, потребуючих на постійній основі забезпечення функціонування систем електронного документообігу,зокрема, «iTs-Offiсe» та системи для управління інформацією та бізнес-процесами «ClevaDesk» (зареєстрована торгівельна марка «XPages Dynamic»), усвідомлюючи, що зазначене вище забезпечення систем електронного документообігу відбувається на тимчасово окупованій території Донецької обл., непідконтрольній державним органам влади України, буде використано для цілей вказаної терористичної організації, зокрема щодо насильницької зміни меж території та державного кордону України, діючи умисно, з корисливих мотивів, з метою сприяння представникам терористичної організації, за попереднім узгодженням
з ОСОБА_2 прийняв рішення про незаконну реєстрацію суб`єкта підприємницької діяльності у АДРЕСА_4 .
Для реалізації злочинного плану ОСОБА_1 за невстановлених досудовим розслідуванням обставин,здійснював дії,направлені на реалізацію загального злочинного умислу, а саме:
-запланував та повідомив ОСОБА_2 необхідний для злочину механізм незаконної реєстрації на ім`я останньої підприємства на тимчасово окупованій території Донецької обл. у формі товариства з обмеженою відповідальністю (далі - ТОВ);
-здійснював пошук клієнтів для подальшого запровадження
та використання власне-розробленої систем електронного документообігу «iTs-Offiсe» та системи для управління інформацією та бізнес-процесами «ClevaDesk» (зареєстрована торгівельна марка « ІНФОРМАЦІЯ_2 ») серед підприємств, установ та організацій, діючих на вказаній вище території;
-здійснював контроль осіб,залучених до вчинення кримінального правопорушення та обізнаних про механізм його вчинення;
-здійснював контроль та розподілення грошових коштів серед залучених
до кримінального правопорушення осіб, тощо.
На ОСОБА_2, згідно з домовленістю про його роль у сприянні діяльності терористичної організації «ДНР» з метою реалізації спільного запланованого злочинного плану покладалось:
-незаконна реєстрація ТОВ на території терористичної організації «ДНР»;
-надання ОСОБА_1 відомостей щодо обліку, систематизації інформації в сфері ведення фінансово-господарської діяльності ТОВ;
-опрацювання та узагальнення звітних документів щодо фінансово-господарської діяльності підприємства;
-контроль за реалізацією договірних відносин з клієнтами;
-ведення обліку прибутків та видатків підприємства;
-контроль осіб, залучених до вчинення кримінального правопорушення
та обізнаних про механізм його вчинення;
-розподілення між залученими до вчинення кримінального правопорушення особами грошових коштів за пророблену роботу, тощо.
При цьому, ОСОБА_1 усвідомлюючи, що з метою реалізації свого злочинного наміру йому та ОСОБА_2, для легалізації протиправної діяльності зі сприяння діяльності терористичної організації «ДНР» на тимчасово окупованій території, необхідно вирішити питання про реєстрацію «общества с ограниченной ответственностью» («ООО» рос.).
Так, ОСОБА_2 з метою виконання злочинних вказівок та реалізації спільних злочинних намірів з ОСОБА_1, для відображення юридичної приналежності в процесі сприяння діяльності терористичної організації «ДНР» до ТОВ «ИНТЕРСОФТ», яке до 07.04.2014 здійснювало фінансово-господарську діяльність за адресою: АДРЕСА_5 , прийняла рішення про незаконну реєстрацію на тимчасово непідконтрольній діючій владі України території нового суб`єкта підприємницької діяльності.
З цією метою, за невстановлених досудовим розслідуванням обставин, у невстановлений досудовим розслідуванні час, але не пізніше 12.01.2015 ОСОБА_2, будучи лояльно налаштованою до злочинної діяльності терористичної організації «ДНР» та обізнаною про існування у складі її «політичного» блоку так званих «міністерства фінансів ДНР», «міністерства доходів та зборів ДНР», «центрального республіканського банку ДНР», перебуваючи на тимчасово окупованій території терористичною організацію «ДНР» у м.Донецьк Донецької обл.,до так званої «республіканської податкової інспекції у ворошилівському районі м.Донецька міністерства доходів і зборів ДНР» подала невстановлені досудовим розслідуванням документи.
За результатом поданих ОСОБА_2 документів, на виконання вказівок ОСОБА_1, незаконно зареєстровано «ООО «ИНТЕР-СОФТ» (рос.) (ідентифікаційний код юридичної особи 50004871, ДНР, 83001, м.Донецьк, вул. Челюскінців, буд.151, офіс 400). Керівником товариства та особою, яка має право без довіреності діяти від імені юридичного особи є ОСОБА_2
ОСОБА_2, за спільно обумовленим злочинним планом з ОСОБА_1, діючи на виконання вказівок останнього,з метою забезпечення ведення незаконної господарської діяльності та сплати обов`язкових платежів на окупованій території, у невстановленим досудовим розслідуванням час, відкрила у так званому «центральному республіканському банку ДНР» поточний рахунок № НОМЕР_1 з метою незаконного ведення господарської діяльності.
В подальшому, ОСОБА_2, на виконання злочинних вказівок ОСОБА_1, кінцевою метою яких є сприяння діяльності терористичної організації «ДНР», отримала без державної реєстрації у Державній фіскальній службі України на тимчасово окупованій території, де діє терористична організація «ДНР» так зване «свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи серії НОМЕР_2 », не зважаючи при цьому на те, що зокрема у АДРЕСА_4 , органи державної влади України тимчасово
не здійснюють свої повноваження.
Таким чином, ОСОБА_2 керувалась виключно так званими «нормативно-правовими актами» терористичної організації «ДНР`та усвідомлюючи, що незаконно діючою «конституцією ДНР» від 14.04.2014 встановлено протиправний порядок отримання джерел фінансування діяльності вказаних терористичних організацій, шляхом сплати обов`язкових платежів - так званих «податків» з метою фінансового забезпечення діяльності терористичної організації «ДНР».
В подальшому, виконуючи відведену роль у злочинному плані,
ОСОБА_1 та ОСОБА_2, визначили коло осіб, які спільно з останніми будуть здійснювати забезпечення функціонування систем електронного документообігу, зокрема, «iTs-Offiсe» та системи для управління інформацією та бізнес-процесами «ClevaDesk» (зареєстрована торгівельна марка « ІНФОРМАЦІЯ_2 »), шляхом адміністрування вказаних систем,з метою безперешкодного виконання підприємствами,установами та організаціями,які діють на тимчасово окупованій території Донецької області, та які підконтрольні терористичній організації «ДНР», покладених так званим керівництвом терористичної організації на них функцій та залучили на посади технічних фахівців довірених осіб, обізнаних про злочинні наміри останніх,а саме:
-громадянина України ОСОБА_3 (досудове розслідування щодо якої здійснюється у іншому кримінальному провадженні). При цьому, ОСОБА_3. відповідно до протоколу № 1/16 загальних зборів учасників ТОВ «ІНТЕР СОФТ» від 14.07.2016 призначений на посаду директора товариства з 15.07.2016;
-громадянина України ОСОБА_4 (досудове розслідування щодо якої здійснюється у іншому кримінальному провадженні);
-громадянина України ОСОБА_5 (досудове розслідування щодо якої здійснюється у іншому кримінальному провадженні), та інших невстановлених досудовим розслідуванням осіб.
Згідно з єдиним злочинним умислом, доведеним ОСОБА_1
та ОСОБА_2 до відома ОСОБА_3, ОСОБА_4 та ОСОБА_5 до функцій останніх та інших невстановлених осіб, як технічних фахівців при здійсненні « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (рос.) технічної підтримки систем електронного документообігу «iTs-Offiсe» та системи для управління інформацією та бізнес-процесами «ClevaDesk» (зареєстрована торгівельна марка «XPages Dynamic»), покладено:
-надання оновленого програмного забезпечення, по мірі появи нових версій та доступу у зону технічної підтримки;
-прийом запитів, зауважень та пропозицій;
-консультації щодо роботи і налаштування систем електронного документообігу, шляхом електронного та телефонного зв`язку;
-консультації щодо роботи і налаштування програмної платформи, шляхом електронного та телефонного зв`язку;
-адміністрування сервера Domino, адміністрування ОС Linux, на якій встановлена система електронного документообігу «XPages Dynamic» (далі - XPD);
-адміністрування системи XPD;
-обслуговування баз даних систем електронного документообігу;
-обслуговування поштових баз даних користувачів та відділів;
-надання оновлень та виправлень для системи XPD;
-консультації користувачів по роботі з Поштою;
-консультації користувачів по роботі з модулями Канцелярія, Звернення громадян, Персонал, Контакти, Резолюція, Завдання, Довідники;
-консультації користувачів відповідальних за адміністрування систем XPD у клієнта;
-відновлення працездатності системи XPD у разі відмови роботи сервера;
-консультації користувачів по роботі зі звітами та інше.
Далі, не відмовляючись від злочинних планів,ОСОБА_1 та ОСОБА_2 розпочали пошук клієнтів на тимчасово окупованій території Донецької області, яка перебуває під контролем терористичної організації «ДНР». За результатом проведених дій так званим «директором ООО «ИНТЕР-СОФТ»» (рос.) ОСОБА_2, за попередньою домовленістю з ОСОБА_1 укладено договори про надання послуг з так званими «суб`єктами господарювання», які здійснюють так звану «фінансово-господарську діяльність» на тимчасово окупованій території Донецької області та підконтрольні терористичній організації «ДНР», серед яких:
-«Главное управление земельных ресурсов ДНР», (ДНР, 83049, г.Донецк, ул. Куйбышева, д.75-В);
-«Администрация города Харцызск»,ДНР,86700,г.Харцызск,ул. Краснознаменская, д. 87-А);
-«Администрация города Ждановка»,(ДНР, 86391, г.Ждановка,
ул. Комсомольская, д. 1);
-«Администрация города Енакиево»,(ДНР,86430,г.Енакиево,пл. Ленина, д. 7);
-«Администрация Новоазовского района», (ДНР,87600,г.Новоазовск,ул. Ленина, д. 6);
-«Администрация города Снежное», (ДНР, 86500, г. Снежное, ул. Ленина, д. 39);
-«Администрация города Кировское»,(ДНР,83001,г.Кировское,ул. Челюскинцев,д. 151);
-«Администрация города Макеевка»,(ДНР,86157,г.Макеевка,пл. Советска, д. 1);
-«Администрация города Торез»,(ДНР,86600,г.Торез,ул. Пионерская, д. 3);
-«Администрация Тельмановского района», (г. Тельманово, Донецкая обл.);
-«Администрация города Шахтёрска», (г. Шахтёрск, Донецкая обл.);
-«Администрация главы ДНР», (г. Донецк, Донецкая обл.);
-«ГП «Продвижение»», (ДНР, 83001, г. Донецк);
-«Исполнительный комитет Авдеевского горсовета», (г. Авдеевка, Донецкая обл.);
-Иллиновский сельский совет (с. Ильинка, Донецкая обл.) та інші.
ОСОБА_1 та ОСОБА_2 здійснюють контроль за виконанням функцій, покладених на ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 та інших невстановлених технічних фахівців «ООО «ИНТЕР-СОФТ» (рос.),за допомогою вебсторінки ІНФОРМАЦІЯ_5 , яка призначена для управління документами, завданнями, процесами, електронними архівами та корпоративним контентом, а також із використанням месенджерів «Telegram» та «Skype».
Продовжуючи свої злочинні дії, ОСОБА_1 та ОСОБА_2 з метою забезпечення заробітною платою технічних фахівців «ООО «ИНТЕР-СОФТ» (рос.) ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 та інших невстановлених осіб, та себе особисто, залучили на спільне вчинення кримінального правопорушення лояльно налаштованого до терористичної організації «ДНР» та обізнаного щодо особливо тяжких злочинів, що вчиняються терористичною організацією - громадянина України ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Згідно із попередньо спланованими злочинними намірами між ОСОБА_1, ОСОБА_2 та ОСОБА_5 , до обов`язків останнього, при виконанні злочинних дій із забезпечення заробітною платою співробітників «ООО «ИНТЕР-СОФТ» (рос.) в особі ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, інших невстановлених осіб, а також ОСОБА_1 та ОСОБА_2, покладено фінансове забезпечення діяльності «ООО «ИНТЕР-СОФТ» (рос.) шляхом перерахування грошових коштів на їх власні банківські рахунки, а також на банківські рахунки невстановлених громадян України, з яких в подальшому невстановлені особи здійснювали обготівкування грошових коштів, призначених для співробітників «ООО «ИНТЕР-СОФТ» (рос.), зокрема для ОСОБА_3 та ОСОБА_5, та інших невстановлених осіб.
У подальшому, ОСОБА_5 , з метою виконання злочинних вказівок,
реалізації спільних злочинних намірів ОСОБА_1 та ОСОБА_2, метою яких є забезпечення заробітною платою технічних фахівців «ООО «ИНТЕР-СОФТ» (рос.) в особі ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, інших невстановлених осіб, а також ОСОБА_1 та ОСОБА_2, 02.03.2016 зареєстрував у АДРЕСА_4 ФОП « ОСОБА_5 » (РНОКПП НОМЕР_3 ) за напрямком «62.02. консультування з питань інформатизації».
Після чого, ОСОБА_5 ,для реалізації злочинного умислу
ОСОБА_1 та ОСОБА_2,відкрив у банківській установі АТ «ОЩАДБАНК» (код ЄДРПОУ 00032129) банківський рахунок НОМЕР_4 .
Згідно злочинного плану, ОСОБА_5 уклав з директором ТОВ «ІНТЕР СОФТ» ОСОБА_8 договір № ІТ-0116 від 11.03.2016 про надання інформаційних послуг. Єдиною метою укладання договору, згідно з злочинною домовленістю між ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3 та ОСОБА_5 була легалізація та обготівкування грошових коштів, отриманих від фінансово-господарської діяльності ТОВ «ІНТЕР СОФТ», для подальшого сплати заробітної плати ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 та іншим невстановленим співробітникам «ООО «ИНТЕР-СОФТ» (рос.) за їх роль у сприянні діяльності терористичної організації «ДНР».
Таким чином, ОСОБА_5 ,на виконання злочинних вказівок
ОСОБА_1 та ОСОБА_2, здійснював забезпечення заробітною платою ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 та інших невстановлених співробітників «ООО «ИНТЕР-СОФТ» (рос.),які фактично працюють та проживають на тимчасово окупованій території України, яка підконтрольна терористичній організації «ДНР».
Так, за період часу з 18.04.2016 по 01.03.2023 на виконання злочинного плану ОСОБА_1 та ОСОБА_2, директор ТОВ «ІНТЕР СОФТ» ОСОБА_3., маючи доступ до системи «Інтернет-Клієнт-банк»,з банківського рахунку № НОМЕР_5 .UAH (IBAN НОМЕР_6 ), відкритому у банківській установі АТ «ОЩАДБАНК» (код ЄДРПОУ: 00032129), який фактично використовується у своїй фінансово-господарській діяльності, перерахував на банківський рахунок № НОМЕР_7 .UAH (IBAN НОМЕР_4 ), відкритий у банківській установі АТ «ОЩАДБАНК», який фактично використовується у своїй фінансово-господарській діяльності ФОП « ОСОБА_5 » (РНОКПП НОМЕР_3 ) грошові кошти у сумі 7 714 733,00 (сім мільйонів сімсот чотирнадцять тисяч сімсот тридцять три) гривні з призначенням платежу - «Часткова оплата за інформаційні послуги за Договором № ІТ-0116 від 11.03.2016».
В подальшому,за період часу з 19.04.2016 по 02.03.2023 ОСОБА_5 , дотримуючись злочинного наміру, з метою обготівкування грошових коштів,
з банківського рахунку № НОМЕР_7 .UAH (IBAN НОМЕР_4 ),відкритому у банківській установі АТ «ОЩАДБАНК», який фактично використовується у своїй фінансово-господарській діяльності ФОП « ОСОБА_5 » (РНОКПП НОМЕР_3 ) перерахував на банківські рахунки НОМЕР_8 .UAH (IBAN НОМЕР_9 ), НОМЕР_10 (IBAN НОМЕР_11 ), НОМЕР_12 .UAH (IBAN НОМЕР_13 ), відкриті у банківській установі АТ «ПУМБ» (код ЄДРПОУ: 14282829),які фактично використовуються особисто ОСОБА_5 , 7 521 965,00 (сім мільйонів п`ятсот двадцять одна тисяча дев`ятсот шістдесят п`ять) гривень з призначенням платежу - «Перерахування коштів на картковий рахунок», «Чистий дохід від підприємницької діяльності».
ОСОБА_5 , за вказівками ОСОБА_1 та ОСОБА_2,які отримував від останніх на електронну скриньку « ІНФОРМАЦІЯ_6 », у месенджері «Skype» (нікнейм: ІНФОРМАЦІЯ_7 ), у месенджері «Telegram» (нікнейм: ОСОБА_9 ), у період часу з 19.04.2016 по 14.06.2021 за місцем реєстрації та проживання за адресою: АДРЕСА_1 , у період часу з 14.06.2021 по 02.03.2023 за місцем проживання за адресою: АДРЕСА_2 , здійснював перерахування грошових коштів ОСОБА_1, ОСОБА_2,ОСОБА_3,ОСОБА_4,ОСОБА_5 та іншим невстановленим особам.
ОСОБА_5 ,на виконання злочинних вказівок ОСОБА_1
та ОСОБА_2, метою яких є забезпечення заробітною платою останніх,
а також технічних фахівців «ООО «ИНТЕР-СОФТ» (рос.) в особі ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, інших невстановлених осіб:
-у період часу з 01.06.2016 по 01.11.2018 перерахував з банківського рахунку № НОМЕР_8 .UAH (IBAN НОМЕР_9 ), який відкритий у банківській установі АТ «ПУМБ» для безпосереднього використання ОСОБА_5 , на банківський рахунок № НОМЕР_15 .UAH (IBAN НОМЕР_16 ),який фактично використовується ОСОБА_1 грошові кошти у сумі 361 739,00 (триста шістдесят одна тисяча сімсот тридцять дев`ять тисяч) гривень;
-у період часу з 03.12.2018 по 25.12.2019 перерахував з банківського рахунку № НОМЕР_17 .UAH (IBAN НОМЕР_11 ), який відкритий у банківській установі АТ «ПУМБ» для безпосереднього використання ОСОБА_5 , на банківський рахунок № НОМЕР_18 .UAH (IBAN НОМЕР_37), який фактично використовується ОСОБА_1 грошові кошти у сумі 91 500,00 (дев`яносто одну тисячу п`ятсот) гривень;
-у період часу з 25.12.2018 по 03.01.2020 перерахував з банківського рахунку № НОМЕР_17 .UAH (IBAN НОМЕР_11 ), який відкритий у банківській установі АТ «ПУМБ» для безпосереднього використання ОСОБА_5 , на банківську картку № НОМЕР_19 ,яка фактично використовується ОСОБА_1 грошові кошти у сумі 22 500,00 (двадцять дві тисячі п`ятсот) гривень;
-у період часу з 28.02.2020 по 01.07.2020 перерахував з банківського рахунку № НОМЕР_12 .UAH (IBAN НОМЕР_13 ), який відкритий у банківській установі АТ «ПУМБ» для безпосереднього використання ОСОБА_5 , на банківський рахунок № НОМЕР_18 .UAH (IBAN НОМЕР_20 ), який фактично використовується ОСОБА_1 грошові кошти у сумі 20 000,00 (двадцять тисяч) гривень;
-у період часу з 01.10.2022 по 02.03.2023 перерахував з банківського рахунку № НОМЕР_12 .UAH (IBAN НОМЕР_13 ), який відкритий у банківській установі АТ «ПУМБ» для безпосереднього використання ОСОБА_5 , на банківську картку № НОМЕР_21 ,яка фактично використовується ОСОБА_1 грошові кошти у сумі 192 800,00 (сто дев`яносто дві тисячі вісімсот) гривень;
-у період часу з 28.02.2020 по 29.12.2021 перерахував з банківського рахунку № НОМЕР_12 .UAH (IBAN НОМЕР_13 ),який відкритий у банківській установі АТ «ПУМБ» для безпосереднього використання ОСОБА_5 ,банківську картку № НОМЕР_19 , яка фактично використовується ОСОБА_1 грошові кошти у сумі 1 395 000,00 (один мільйон триста дев`яносто п`ять тисяч вісімсот) гривень;
-02.06.2021 перерахував з банківського рахунку № НОМЕР_12 .UAH
(IBAN НОМЕР_13 ), який відкритий у банківській установі АТ «ПУМБ» для безпосереднього використання ОСОБА_5 , на банківську картку «CARD * 1413»,яка фактично використовується
ОСОБА_1 грошові кошти у сумі 32 000,00 (тридцять дві тисячі) гривень;
-у період часу з 19.04.2016 по 01.11.2018 перерахував з банківського рахунку № НОМЕР_8 .UAH (IBAN НОМЕР_9 ), який відкритий у банківській установі АТ «ПУМБ» для безпосереднього використання ОСОБА_5 , на банківський рахунок № НОМЕР_22 .UAH (IBAN НОМЕР_23 ),який фактично використовується ОСОБА_2 грошові кошти у сумі 254 189,00 (двісті п`ятдесят чотири тисячі сто вісімдесят дев`ять) гривень;
-у період часу з 03.12.2018 по 31.01.2020 перерахував з банківського рахунку № НОМЕР_17 .UAH (IBAN НОМЕР_11 ), який відкритий у банківській установі АТ «ПУМБ» для безпосереднього використання ОСОБА_5 , на банківський рахунок № НОМЕР_24 .UAH (IBAN НОМЕР_25 ),який фактично використовується ОСОБА_2 грошові кошти у сумі 126 097,00 (сто двадцять шість тисяч дев`яносто сім) гривень;
-у період часу з 28.02.2020 по 02.03.2023 перерахував з банківського рахунку № НОМЕР_12 .UAH (IBAN НОМЕР_13 ), який відкритий у банківській установі АТ «ПУМБ» для безпосереднього використання ОСОБА_5 , на банківський рахунок № НОМЕР_24 .UAH (IBAN НОМЕР_38), який фактично використовується ОСОБА_2 грошові кошти у сумі 840 171,00 (вісімсот сорок тисяч сто сімдесят одну) гривень:
-у період часу з 28.04.2016 по 02.11.2018 перерахував з банківського рахунку № НОМЕР_8 .UAH (IBAN НОМЕР_9 ), який відкритий у банківській установі АТ «ПУМБ» для безпосереднього використання ОСОБА_5 на банківський рахунок № НОМЕР_26 .UAH (IBAN НОМЕР_27 ),який фактично використовується ОСОБА_4 грошові кошти у сумі 235 154,00 (двісті тридцять п`ять тисяч сто п`ятдесят чотири) гривень;
- у період часу з 03.12.2018 по 03.03.2021 перерахував з банківського рахунку № НОМЕР_17 .UAH (IBAN НОМЕР_11 ),який відкритий у банківській установі АТ «ПУМБ» для безпосереднього використання ОСОБА_5 на банківський рахунок № НОМЕР_28 .UAH (IBAN НОМЕР_29 ),який фактично використовується ОСОБА_4 грошові кошти у сумі 119 160,00 (сто дев`ятнадцять тисяч сто шістдесят) гривень;
-у період часу з 19.04.2016 по 02.03.2023 перерахував з банківських рахунків №№ НОМЕР_8 .UAH (IBAN НОМЕР_9 ), НОМЕР_30 .UAH (IBAN НОМЕР_11 ), НОМЕР_12 .UAH (IBAN НОМЕР_13 ), які відкриті у банківській установі АТ «ПУМБ» для безпосереднього використання ОСОБА_5 на банківські картки №№ НОМЕР_31 , НОМЕР_32 , НОМЕР_33 та на інші не встановлені досудовим розслідуванням банківські рахунки, які фактично використовує ОСОБА_3. грошові кошти у сумі 528 388 (п`ятсот двадцять вісім тисячі триста вісімдесят вісім) гривень;
-у період часу з 30.01.2021 по 29.12.2021 перерахував з банківського рахунку № НОМЕР_12 .UAH (IBAN НОМЕР_13 ),який відкритий у банківській установі АТ «ПУМБ» для безпосереднього використання ОСОБА_5 на банківську картку № НОМЕР_34 (банківський рахунок НОМЕР_39),яка відкрита у банківській установі АТ КБ «ПРИВАТБАНК» (код ЄДРПОУ: 14360570) для безпосереднього використання ОСОБА_5 грошові кошти у сумі 29 700,00 (двадцять дев`ять тисяч сімсот) гривень, які в подальшому у період часу з 03.01.2021 по 29.12.2021 перерахував з банківської картки № НОМЕР_34 (банківський рахунок НОМЕР_35 ), які відкриті у банківській установі АТ КБ «ПРИВАТБАНК» для безпосереднього використання ОСОБА_5 на банківську картку № НОМЕР_36 , яка належить та використовується цивільною дружиною ОСОБА_5 - ОСОБА_6 грошові кошти у сумі 26 000,00 (двадцять шість тисяч) гривень.
Таким чином, ОСОБА_5 , у період часу з 02.03.2016 по 09.03.2023 діючи відповідно до єдиного злочинного плану, на виконання злочинних вказівок, визначених ОСОБА_1 та ОСОБА_2 сприяв представникам терористичної організації «ДНР» шляхом здійснення фінансового забезпечення технічних фахівців «ООО «ИНТЕР-СОФТ» (рос.) (ідентифікаційний код юридичної особи 50004871, ДНР, 83001, м.Донецьк, вул. Челюскінців, буд.151, офіс 400) ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, крім того ОСОБА_1 та ОСОБА_2, а також інших невстановлених співробітників товариства, які забезпечували функціонування систем електронного документообігу, зокрема, «iTs-Offiсe» та системи для управління інформацією та бізнес-процесами «ClevaDesk» (зареєстрована торгівельна марка «XPages Dynamic»),шляхом адміністрування вказаних систем,з метою безперешкодного виконання підприємствами, установами та організаціями, які діють на тимчасово окупованій території Донецької області, та які підконтрольні терористичній організації «ДНР», покладених так званим правлінням терористичної організації на них функцій.
Таким чином, ОСОБА_5 вчинив умисні дії, що виразились у іншому сприянні діяльності терористичної організації, вчиненому організованою групою,тобто у вчиненні кримінального правопорушення,передбаченого ст.28ч.3,258-3 ч.1 КК України.
Обвинувачений ОСОБА_5 повністю та добровільно визнав себе винним у вчиненні ним кримінального правопорушення, передбаченого ст.28 ч.3,258-3 ч.1 КК України при вищевикладених обставинах, та у вчиненому розкаявся .
Обвинувачений ОСОБА_5 та прокурор третього відділу управління процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Департаменту нагляду за додержанням законів органами безпеки Офісу Генерального прокурора ОСОБА_4 звернулись до суду із угодою про визнання винуватості від 26.06.2023 р. на наступних умовах.
Обвинувачений ОСОБА_5 повністю та беззастережно визнає себе винуватим. Сторони дійшли угоди про призначення ОСОБА_5 покарання за ст.28 ч.3,258-3 ч.1 КК України із застосуванням ст. 69 КК України у виді 5 років без конфіскації майна. На підставі ст.75 КК України звільнити ОСОБА_5 від відбування остаточно визначеного покарання з випробуванням з визначенням іспитового строку.
Згідно зі ч. 1 ст.76 КК України покладаються на ОСОБА_5 наступні обов`язки: періодично з`являтися для реєстрації до уповноваженого органу з питань пробації; повідомляти уповноважений орган з питань пробації про зміну місця проживання, роботи або навчання.
Крім того, як обвинувачений, так і прокурор згодні з тим, що в разі затвердження судом угоди, їх права на оскарження обмежені у відповідності до ст.ст. 394 и 424 КПК України .
Також обвинувачений повідомлений, що в разі невиконання угоди про визнання винуватості, прокурор має право на протязі встановлених законом строків давності притягнення до кримінальної відповідальності звернутись до суду, який затвердив угоду про примирення з клопотанням про скасування вироку.
Сторонам відомо та зрозуміло, що у відповідності до вимог ст. 473 КПК України наслідком укладення та затвердження даної угоди про визнання винуватості для прокурора та обвинуваченого є обмеження їх права оскарження вироку згідно з положеннями ч.4 ст.394 та ч.3 ст.424 КПК України,а для підозрюваного, обвинуваченого - також його відмова від здійснення прав, передбачених абзацами першим та четвертим пункту 1 частини четвертої статті 474 КПК України.
Сторонам відомо і зрозуміло,що обмеженнями у відповідності до
ч.4 ст.394 КПК України є право оскарження вироку суду першої інстанції на підставі даної угоди між прокурором та підозрюваним про визнання винуватості:
-обвинуваченим, його захисником, законним представником виключно з підстав: призначення судом покарання, суворішого, ніж узгоджене сторонами угоди; ухвалення вироку без його згоди на призначення покарання; невиконання судом вимог, встановлених частинами четвертою, шостою, сьомою статті 474 цього Кодексу, в тому числі нероз`яснення йому наслідків укладення угоди;
-прокурором виключно з підстав: призначення судом покарання, менш суворого, ніж узгоджене сторонами угоди; затвердження судом угоди у провадженні, в якому згідно з частиною четвертою статті 469 цього Кодексу угода не може бути укладена.
Сторонам відомо і зрозуміло,що обмеженнями у відповідності до
ч.3 ст.424 КПК України є право оскарження в касаційному порядку вироку суду першої інстанції на підставі угоди після його перегляду в апеляційному порядку, а також судового рішення суду апеляційної інстанції за результатами розгляду апеляційної скарги:
-засудженим, його захисником, законним представником виключно з підстав: призначення судом покарання, суворішого, ніж узгоджене сторонами угоди; ухвалення вироку без згоди засудженого на призначення покарання; невиконання судом вимог, встановлених частинами четвертою - сьомою статті 474 КПК України, у тому числі не роз`яснення засудженому наслідків укладення угоди;
-прокурором виключно з підстав: призначення судом покарання менш суворого, ніж узгоджене сторонами угоди; затвердження судом угоди у провадженні, в якому згідно з частиною четвертою статті 469 КПК України угода не може бути укладена.
Підозрюваному відомо і зрозуміло, що його відмова від здійснення прав, передбачених абзацами першим та четвертим пункту 1 частини 4 статті 474 КПК України є відмовою від здійснення права на судовий розгляд, під час якого прокурор зобов`язаний довести кожну обставину щодо кримінального правопорушення, у вчиненні якого його обвинувачують, та відмовою від права допитувати під час судового розгляду свідків обвинувачення, подавати клопотання про виклик свідків і подавати докази, що свідчать на його користь.
Суд, вислухав учасників процесу та вивчивши угоду про визнання винуватості від 26 червня 2023 року відносно ОСОБА_5 приходить до висновку,що вона підлягає затвердженню.
Суд вважає, що угода відповідає вимогам ст.471 КПК України,вона була підписана сторонами добровільно і відсутні підстави вважати,що при цьому застосовувалось насильство, погрози,обіцянки.
Права обвинуваченого ОСОБА_5 не порушені,угода підписана в присутності його захисника, він повністю визнав себе винним.
Обставинами,що пом`якшують покарання обвинуваченого судом визнається розкаяння у вчиненому,перше притягнення до кримінальної відповідальності.
Обставин, які б обтяжували його покарання судом не встановлено.
Умови угоди не протирічать вимогам КПК України, не порушують прав, свобод та інтересів сторін, інших осіб та держави.Крім того,суд вважає, що виконання ОСОБА_5 обов`язків по угоді можливе.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 374, 375 , 471,474, 475 КПК
України,-
З а с у д и в :
Затвердити угоду про визнання винуватості від 26 червня 2023 ркоу між прокурором третього відділу управління процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Департаменту нагляду за додержанням законів органами безпеки Офісу Генерального прокурора ОСОБА_4 та ОСОБА_5 по кримінальному провадженню № 22023000000000582 від 14.06.2023 року.
Визнати ОСОБА_5 винуватим за ст.28ч.3, 258-3 ч.1 КК України та призначити йому покарання, із застосуванням ст.69 КК України - у виді 5 років позбавлення волі,без конфіскації майна.
На підставі ст.75 КК України звільнити ОСОБА_5 від відбуття покарання з випробуванням-іспитовим строком на 2 роки.
Згідно ст.76 КК України покласти на ОСОБА_5 обов`язки: періодично з`являтись на реєстрацію до уповноваженого органу з питань пробації, повідомляти цей орган про зміну місця проживання,роботи; не виїжджати за межі України на постійне місце проживання без погодження з уповноваженим органом з питань пробації.
Вирок може бути оскаржений до Київського Апеляційного суду через районний суд на протязі 30 днів з дня його проголошення на підставах ,передбачених ст.394 ч. 3 КПК України.
Копія вироку негайно вручається учасникам кримінального провадження.
СУДДЯ :
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 09.05.2024 |
Оприлюднено | 13.05.2024 |
Номер документу | 118953708 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини проти громадської безпеки Створення терористичної групи чи терористичної організації |
Кримінальне
Солом'янський районний суд міста Києва
Педенко А. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні