Ухвала
від 09.05.2024 по справі 260/295/24
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про повернення заяви про збільшення позовних вимог без розгляду

09 травня 2024 рокум. Ужгород№ 260/295/24

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Іванчулинця Д.В., розглянувши в порядку письмового провадження заяву позивача про збільшення позовних вимог в адміністративній справі за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю КРІС (вул. Штефана Августина, буд. 28/4, м. Мукачево, Закарпатська область, 89600, код ЄДРПОУ 22073531) до Оноківської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області (вул. Головна, буд. 59, с. Оноківці, Ужгородський район, Закарпатська область, 89412, код ЄДРПОУ 04350168), третя особа - Відділу містобудування та архітектури Оноківської сільської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

22 січня 2024 року ТОВ «КРІС» (далі - позивач) звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Оноківської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області (далі - відповідач), Відділ містобудування та архітектури Оноківської сільської ради (далі - третя особа), яким просить суд:

1) позов задовольнити повністю;

2) визнати протиправним та скасувати п. 3 рішення Рішенням виконавчого комітету Оноківської сільської ради № 713 від 27.06.2023 року в частині відмови ТОВ «КРІС» у наданні дозволу на розміщення зовнішньої реклами у вигляді зовнішнього банера розміром 3x6 м. за адресою: Автодорога КПП Ужгород, навпроти вул. Героїв України біля території Коньячного заводу (на Словацький кордон), (одностороння конструкція 3x6 м. № 151 А) у зв`язку з неподанням повного пакету документів, а саме: відсутня схема розміщення на топогеодезичній основі в масштабі М 1:2000;

3) зобов`язати виконавчий комітет Оноківської сільської ради повторно розглянути заяву ТОВ «КРІС» щодо продовження терміну дії дозволу №9, 11. про продовження терміну дії дозволу на розміщення зовнішньої реклами за адресами: с. Оноківці перехрестя доріг біля коньячного заводу (3x6 м. одностороння), об`їздна автодорога Ужгород-КПП Ужгород, поворот на м. Перечин (3x6 м., односторонні 5 шт.) строком на п`ять років;

4) стягнути з Оноківської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області код ЄДРПОУ 04350168 адреса юридичної особи: 89412, Закарпатська область, Ужгородський район, с. Оноківці, вул. Головна, 59 судовий збір в розмірі 2684.00 грн. (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривні) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «КРІС» (89600, Закарпатська область, м. Мукачево, вул. Штефана Августина, буд. 28/4, код ЄДРПОУ 22073531 (а.с.1-3).

29 січня 2024 року ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду було відкрито провадження у даній справі за спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) учасників справи (а.с.18, 19).

15 лютого 2024 року від Оноківської сільської ради до суду надійшов письмовий відзив, згідно змісту якого вбачається, що остання заперечує проти позовних вимог у повному обсязі та просить суд відмовити позивачеві в задоволенні таких повністю (а.с.43-57).

15 лютого 2024 року до Закарпатського окружного адміністративного суду від Оноківської сільської ради надійшло клопотання, в якому просить адміністративний позов залишити без розгляду, у зв`язку з пропуском строку звернення. Зазначає, що згідно змісту позовної заяви Товариство з обмеженою відповідальністю «КРІС» просить суд визнати протиправним та скасування пункт 3 рішення виконавчого комітету Оноківської сільської ради від 27 червня 2023 року за № 713 в частині відмови ТОВ «КРІС» наданні дозволу на розміщення зовнішньої реклами у вигляді зовнішнього банера розміром 3*6м. за адресою Автодорога КПП Ужгород, навпроти вул. Героїв України біля території Коньячного заводу (на Словацький кордон), (одностороння конструкція 3-6 м. № 151 А) у зв`язку із неподанням повного пакету документів, а саме: відсутня схема розміщення на топографічній основі в масштабі М 1:2000 та зобов`язати виконавчий комітет Оноківської сільської ради повторно розглянути заяву ТОВ «КРІС» щодо продовження терміну дії дозволу № 9,11 про продовження терміну дії дозволу на розміщення зовнішньої реклами за адресами: с. Оноківці, перехрестя доріг біля коньячного заводу (3-6 м. одностороння), об`їздна автодорога Ужгород - КПП Ужгород, поворот на Перечин (3-6 м. односторонні 5 шт.) строком на п`ять років. Отже, строк для звернення до адміністративного суду щодо оскарження рішення виконавчого комітету Оноківської сільської ради від 27.06.2023 року закінчився 27.12.2023 року (включно). Натомість позивач звернувся з даним позовом після спливу шестимісячного строку на звернення до суду, а саме: 22 січня 2024 року. Враховуючи, що позивачем пропущено строку звернення до суду, даний позов відповідач просив залишити без розгляду.

28 лютого 2024 року ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду було залишено даний позов без руху та надано позивачу строк п`ять днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху для усунення недоліків, вказаних в ухвалі про залишення позовної заяви без руху.

13 березня 2024 року ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду у задоволенні клопотання представника Оноківської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області про залишення позовної заяви без розгляду відмовлено, розгляд даної справи продовжено.

29 березня 2024 року на адресу суду від представника позивача надійшла заява про збільшення позовних вимог, згідно якої позивач просить суд приєднати до матеріалів справи заяву про збільшення позовних вимог шляхом доповнення прохальної частини позовної заяви таким пунктом: «Визнати протиправним та скасування рішення сесії №1591-ХХІХ-VII Оноківської сільської Ради від 18.07.2023 року» (а.с.198-200).

19 квітня 2024 року ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду було залишено заяву про збільшення позовних вимог без руху та надано позивачу строк п`ять днів з дня вручення ухвали для усунення недоліків, вказаних в ухвалі.

На виконання вимог ухвали представником позивача скеровано на адресу суду: квитанцію про сплату судового збору за подання заяви про збільшення позовних вимог, пояснення з приводу пропуску строку на подачу заяви про збільшення позовних вимог та докази надіслання заяви про збільшення позовних вимог відповідачеві.

Представник відповідача надіслав до суду письмові клопотання про застосування строків позовної давності до заяви про збільшення позовних вимог, зазначивши, що таку необхідно залишити без розгляду через пропущений строк на звернення.

Розглянувши заяву про збільшення позовних вимог, дослідивши з цього приводу матеріали справи, подані сторонами клопотання та заперечення, суд зазначає, що вищевказана заява підлягає залишенню без розгляду з наступних підстав.

За правилами частини першої статті 47 Кодексу адміністративного судочинства України позивач має право, зокрема, збільшити розмір позовних вимог шляхом подання письмової заяви до закінчення підготовчого засідання або не пізніше ніж за п`ять днів до першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження. А відповідно до вимог частини сьомої цієї статті, у разі подання такої заяви, до суду подаються докази направлення копії такої заяви та доданих до неї документів іншим учасникам справи.

Як вже зазначалося вище, ухвалою суду від 29 січня 2024 року відкрито провадження у даній справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін та призначено судове засідання по розгляду справи на 28 лютого 2024 року (а.с.18, 19).

Відтак, перше судове засідання у даній справі відбулося 28 лютого 2024 року, а заяву про збільшення позовних вимог представник позивача подав лишень 29 березня 2024 року, тобто зі спливом строку визначеного ст. 47 КАС України для подачі такої заяви.

В обґрунтування причин пропуску строку на подачу заяви про збільшення позовних вимог, позивач у поясненнях від 23 квітня 2024 року вказав, що не взмозі був подати раніше заяву про збільшення позовних вимог, оскільки про рішення Оноківської сільської ради від 18 липня 2023 року № 1519-ХХІХ-VІІ, йому стало відомо тільки з письмового відзиву відповідача (а.с.218).

Інших доказів поважності причин пропуску строку звернення до суду із заявою про збільшення позовних вимог представником позивача не вказано та суду не надано.

Частиною першою статті 47 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено право позивач, зокрема, збільшити розмір позовних вимог шляхом подання письмової заяви до закінчення підготовчого засідання або не пізніше ніж за п`ять днів до першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження.

Частиною першою статті 47 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що крім прав та обов`язків, визначених у статті 44 цього Кодексу, позивач має право на будь-якій стадії судового процесу відмовитися від позову. Позивач має право змінити предмет або підстави позову, збільшити або зменшити розмір позовних вимог шляхом подання письмової заяви до закінчення підготовчого засідання або не пізніше ніж за п`ять днів до першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження.

Відповідно до положень частин першої та другої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження здійснюється судом за правилами, встановленими цим Кодексом для розгляду справи за правилами загального позовного провадження, з особливостями, визначеними у цій главі.

Розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі.

Згідно з частиною третьою статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України підготовче засідання при розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження не проводиться. Якщо для розгляду справи у порядку спрощеного позовного провадження відповідно до цього Кодексу судове засідання не проводиться, процесуальні дії, строк вчинення яких відповідно до цього Кодексу обмежений першим судовим засіданням у справі, можуть вчинятися протягом тридцяти днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - протягом п`ятнадцяти днів з дня відкриття провадження у справі.

Отже, позивач, враховуючи особливості розгляду справ за правилами спрощеного позовного провадження, які встановлені статтею 262 Кодексу адміністративного судочинства України, має право змінити або предмет або підстави позову, збільшити або зменшити розмір позовних вимог шляхом подання письмової заяви, протягом тридцяти днів з дня відкриття провадження у справі.

Як вбачається із матеріалів даної адміністративної справи, провадження було відкрито 29 січня 2024 року, а заява про збільшення позовних вимог подана представником позивача безпосередньо до суду 29 березня 2024 року, тобто з пропущенням строку встановленого КАС України для подачі таких заяв.

Оскільки ухвалою суду від 29 січня 2024 року відкрито спрощене провадження по даній справі та вже розпочато розгляд справи по суті, позивачем пропущено строк для подачі заяви про збільшення позовних вимог.

Заяви, клопотання і заперечення подаються та розглядаються в порядку, встановленому цим Кодексом. У випадках, коли цим Кодексом такий порядок не встановлений, він встановлюється судом.

Приписами частини шостої статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України, встановлено, що у разі пропуску строку звернення до адміністративного суду позивач зобов`язаний додати до позову заяву про поновлення цього строку та докази поважності причин його пропуску.

Відповідно до частини першої статті 123 Кодексу адміністративного судочинства України у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху.

Згідно з частинами тринадцятою-п`ятнадцятою статті 171 КАС України суддя, встановивши після відкриття провадження у справі, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях 160, 161 цього Кодексу, постановляє ухвалу не пізніше наступного дня, в якій зазначаються підстави залишення заяви без руху, про що повідомляє позивача і надає йому строк для усунення недоліків, який не може перевищувати п`яти днів з дня вручення позивачу ухвали.

Якщо позивач усунув недоліки позовної заяви у строк, встановлений судом, суд продовжує розгляд справи, про що постановляє ухвалу не пізніше наступного дня з дня отримання інформації про усунення недоліків.

Якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви у строк, встановлений судом, позовна заява залишається без розгляду.

Таким чином, враховуючи той факт, що розгляд даної адміністративної справи ухвалою суду про відкриття провадження в адміністративній справі № 260/295/24 від 29 січня 2024 року вирішено здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін, а заяву про збільшення позовних вимог позивачем подано 29 березня 2024 року, суд приходить висновку, що її подано поза межами строків, встановлених частиною першою статті 47 КАС України, у зв`язку з чим вона підлягає поверненню без розгляду.

Керуючись статтями 47, 167, 262, 248, 256 КАС України, суд

У Х В А Л И В:

Заяву представника позивача від 29 березня 2024 року про збільшення позовних вимог повернути без розгляду.

Ухвала набирає законної сили в порядку та строки, передбачені ст. 256 КАС України. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду, протягом п`ятнадцяти днів з дня його проголошення за формою і змістом, передбаченими ст. 296 КАС України. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Д.В. Іванчулинець

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.05.2024
Оприлюднено13.05.2024
Номер документу118956334
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —260/295/24

Ухвала від 28.06.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Іванчулинець Д.В.

Ухвала від 10.05.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Іванчулинець Д.В.

Ухвала від 09.05.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Іванчулинець Д.В.

Ухвала від 19.04.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Іванчулинець Д.В.

Ухвала від 13.03.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Іванчулинець Д.В.

Ухвала від 28.02.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Іванчулинець Д.В.

Ухвала від 29.01.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Іванчулинець Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні