Рішення
від 13.05.2024 по справі 160/6054/24
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 травня 2024 рокуСправа №160/6054/24

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Рябчук О.С.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи в порядку письмового провадження у місті Дніпрі за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕК ЕЛЕКТРО" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

УСТАНОВИВ:

05.03.2024 року засобами поштового зв`язку до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕК ЕЛЕКТРО" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якій позивач, зокрема, просить:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлсння-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 25.01.2024 року №038460406, на підставі якого до Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕК ЕЛЕКТРО» застосовано штраф у сумі 51172,10 грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначається, що відповідач за результатами проведеної камеральної перевірки щодо своєчасності реєстрації 11 податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН, оформленої актом перевірки від 25.12.2023 р. №48705/04-36-04-06/44064744, дійшов висновків щодо реєстрації ТОВ "ЕК ЕЛЕКТРО" податкових накладних з порушенням граничних строків, передбачених пунктом 90 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, що стало підставою застосування до останнього відповідальності, передбаченої пунктом 90 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України та, відповідно, винесення податкового повідомлення-рішення від 25.01.2024 року №038460406. Так, позивачем наголошується, що у зв`язку зі звільненням бухгалтера ОСОБА_1 (21.05.2023 року) та переведенням ОСОБА_2 на посаду директора (24.05.2023 року) було анульовано старі електронні підписи та, відповідно, згенеровано нові, а тому реєстрація податкових накладних за травень 2023 року не проводилась, оскільки строки реєстрації в ЄРПН ще не скінчились. Вподальшому, під час реєстрації податкових накладних №1 від 02.05.2023, №2, №3, №4, №5, №6 від 05.05.2023, №7, №8 від 09.05.2023, №9, №10 від 22.05.2023 в ЄРПН виявилось, що за допомогою нового електронного підпису директора це не можливо здійснити, оскільки ДПС відхилила податкові накладні з причини: «відсутня інформація про право підпису на дату складання». З метою отримання можливості для реєстрації вищевказаних податкових накладних в ЄРПН за травень 2023 року, позивач телефонував на гарячу лінію ДПС України, звертався до Офісу Президента та Верховної Ради України, а також зі скаргами до ДПС України та «Пульс». З огляду на викладене, позивач не вбачає своєї вини у порушеннях податкового законодавства, виявлених під час камеральної перевірки, оскільки доклав максимум зусиль для дотримання податкового законодавства України стосовно реєстрації у ЄРПН податкових накладних за травень 2023 року. Що стосується податкових накладних №5 від 01.04.2023, граничний термін реєстрації 05.05.2023, направлено на реєстрацію 15.05.2023, №7 від 09.05.2023, граничний термін реєстрації 05.06.2023, направлено на реєстрацію 06.06.2023, №1 від 02.05.2023, граничний термін реєстрації 05.06.2023, направлено на реєстрацію 06.06.2023, то вони дійсно несвоєчасно направлені на реєстрацію. Посилаючись на вищевказані обставини, позивач просить суд визнати протиправним та скасувати оскаржуване податкове повідомлення та задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06 березня 2024 року прийнято позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕК ЕЛЕКТРО" до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі № 160/6054/24, відмовленно у задоволенні клопотання представника позивача про розгляд адміністративної справи № 160/6054/24 за правилами загального позовного провадження, призначено цю справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами з 05.04.2024 року, а також встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання ухвали.

19.03.2024 року до суду через підсистему «Електронний суд» надійшов відзив Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якому відповідач пред`явлений позов не визнав та заперечував проти задоволення позовних вимог, посилаючись на те, що Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку з питання своєчасності реєстрації позивачем податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН. За результатами перевірки, відповідно до вимог п. 86.2 ст. 86 ПК Україні складено акт камеральної перевірки від 25.12.2023 року №48705/04-36-04-06/44064744 щодо порушення термінів реєстрації в ЄРПН податкових накладних, який направлено засобами поштового зв`язку на юридичну адресу ТОВ «ЕК ЕЛЕКТРО» Так, перевіркою даних ЄРПН встановлено порушення позивачем строків реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН визначених п. 201.10 ст. 201 ПК України. Відповідно інформації, наведеній у матеріалах перевірки, було встановлено порушення граничних термінів реєстрації в ЄРПН 11-ти податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних з датою складання травень 2023 року. Факт порушення терміну реєстрації вищевказаних податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних підтверджено даними ЄРПН. За результатами розгляду акта перевірки ГУ ДПС відповідно до норм чинного законодавства, зокрема пункту 90 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України, прийнято податкове повідомлення-рішення від 25.01.2024 року №038460406 про застосування штрафних санкцій у загальній сумі 51172,10 грн. за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН. Реквізити (№, дата виписки) податкових накладних, розшифровка по кількості днів затримки реєстрації в ЄРПН та розрахунок сум штрафних санкцій наведені в акті перевірки та в додатку до податкового повідомлення-рішення від 25.01.2024 року №038460406.

25.03.2024 року до суду через підсистему «Електронний суд» від представника позивача надійшла відповідь на відзив, в якій останній виклав позицію аналогічну заявленій ним у власній позовній заяві з зазначенням тотожних аргументів.

Відповідно до ч.1 ст.257 КАС України, за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.

Згідно з ч.1 ст.258 КАС України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Частиною 4 статті 243 КАС України встановлено, що судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Згідно з ч.5 ст.250 КАС України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Дослідивши матеріали справи та надані сторонами докази, а також проаналізувавши зміст норм матеріального та процесуального права, що регулюють спірні правовідносини, суд доходить висновку про часткове задоволення позовних вимог, з огляду на таке.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що ГУ ДПС у Дніпропетровській області на підставі п.п.20.1.4, п. 20.1 ст.20 розділу І та п. 75.1. ст.75 розділу ІІ Податкового кодексу України, в порядку визначеному п. 76.2 ст.76 розділу ІІ Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку ТОВ «ЕК ЕЛЕКТРО» (код 44064744) з питання своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних (дані ЄРПН).

За результатами проведеної перевірки складено акт від 25.12.2023 р. №48705/04-36-04-06/44064744, відповідно до висновків якого зафіксовано встановлені під час перевірки допущені позивачем порушення граничних строків реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ «ЕК ЕЛЕКТРО» (код 44064744), передбачених пунктом 90 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України. Відповідальність платника передбачена пунктом 90 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України. Загальна сума штрафу становить 51172,10 грн.

Так, перевіркою встановлено порушення строків реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме:

- №1 від 02.05.2023 , граничний термін реєстрації 05.06.2023, дата реєстрації в ЄРПН 30.08.2023, кількість днів затримки реєстрації -86.

- №2 від 05.05.2023, граничний термін реєстрації 05.06.2023, дата реєстрації в ЄРПН 28.08.2023, кількість днів затримки реєстрації -84.

- №3 від 05.05.2023, граничний термін реєстрації 05.06.2023, дата реєстрації в ЄРПН 29.08.2023, кількість днів затримки реєстрації -85.

- №4 від 05.05.2023, граничний термін реєстрації 05.06.2023, дата реєстрації в ЄРПН 29.08.2023, кількість днів затримки реєстрації -85.

- №5 від 05.05.2023, граничний термін реєстрації 05.06.2023, дата реєстрації в ЄРПН 29.08.2023, кількість днів затримки реєстрації -85.

- №6 від 05.05.2023, граничний термін реєстрації 05.06.2023, дата реєстрації в ЄРПН 29.08.2023, кількість днів затримки реєстрації -85;

-№7 від 09.05.2023, , граничний термін реєстрації 05.06.2023, дата реєстрації в ЄРПН 30.08.2023, кількість днів затримки реєстрації -86.

- №8 від 09.05.2023, граничний термін реєстрації 05.06.2023, дата реєстрації в ЄРПН 29.08.2023, кількість днів затримки реєстрації -85.

- №9 від 22.05.2023, граничний термін реєстрації 18.06.2023, дата реєстрації в ЄРПН 30.08.2023, кількість днів затримки реєстрації -73.

- №10 від 22.05.2023, граничний термін реєстрації 18.06.2023, дата реєстрації в ЄРПН 30.08.2023, кількість днів затримки реєстрації -73.

- №5 від 01.04.2023, граничний термін реєстрації 05.05.2023, дата реєстрації в ЄРПН 15.05.2023, кількість днів затримки реєстрації -10.

На підставі вищевказаного акта камеральної перевірки, ГУ ДПС у Дніпропетровській області винесено податкове повідомлення-рішення форми «Н» від 25.01.2024 року №038460406, яким до ТОВ «ЕК ЕЛЕКТРО» застосовано штрафні санкції за порушення граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних визначених ст 201 Податкового кодексу України та згідно з пунктом 90 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних застосовано штраф у сумі 51172,1 грн.

Позивач, не погодившись із висновками акту перевірки від 25.12.2023 р. №48705/04-36-04-06/44064744, звернувся до ДПС України із запереченнями вих.№09/1 від 09 січня 2024 р., проте листом від 15.02.2024 року №3965/6/99-00-04-02-01-06 ДПС України повідомило, що ІКС ДПС, станом на 14.02.2024 відсутні дані щодо оскарження ТОВ «ЕК ЕЛЕКТРО» в адміністративному порядку податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 25.01.2024 року №038460406, прийнятого на підставі акта камеральної перевірки від 25.12.2023 р. №48705/04-36-04-06/44064744.

Незгода позивача з вищевказаним податковим повідомленням-рішенням ГУ ДПС у Дніпропетровській області форми «форми «Н» від 25.01.2024 року №038460406 стала підставою для звернення до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зважає на таке.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Спірні правовідносини врегульовані положеннями Податкового кодексу України, який регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до підпункту 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо акцизних накладних, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками акцизного податку електронними документами.

Пунктом 201.10 ст.201 Податкового кодексу України, зокрема, передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Пунктом 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України встановлено, що порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Із аналізу вказаних правових норм вбачається, що на платника податків покладено обов`язок щодо реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних у строк, встановлений податковим законодавством, а саме: для податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені, а для податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Однак, Законом України від 12.05.2022 року № 2260-ІХ Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану, який набрав чинності 27.05.2022 р., внесено зміни до підпункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України, згідно з яким тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, установлено особливості для справляння податків і зборів.

Так, відповідно до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення ПК України у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану" за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.

Згідно пункту 11 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій (з урахуванням норм пункту 7 цього підрозділу).

З 08 лютого 2023 року набрав чинності Закон України від 12 січня 2023 року № 2876-ІХ «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування» (далі - Закон № 2876-ІХ), який опубліковано у газеті «Голос України» від 07.02.2023 року № 26.

Законом України «Про внесення змін до розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування», підрозділ 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України доповнено пунктами 89 та 90, якими на період дії воєнного стану та протягом шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, збільшено граничні строки реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до ПН у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН), встановлені пунктом 201.10 статті 201 Кодексу, та зменшено розміри штрафів за їх порушення, які встановлено пунктом 120-1. 1 статті 120-1 Кодексу.

Пунктом 89 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, визначено, що тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

Відповідно до пункту 90 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі:

2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

При цьому згідно п. 11 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій (з урахуванням норм пункту 7 цього підрозділу).

Відповідальність, встановлена пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України, застосовується за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого саме пунктом 89 цього розділу, тобто прямо пов`язана зі збільшеними строками реєстрації податкових накладних.

Аналогічний правовий висновок міститься у постанові Касаційного адміністративного суду від 06.02.2024 року у справі №160/10740/23.

Згідно з п. 109.1 ст. 109 ПК України податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Особа може бути притягнута до фінансової відповідальності за вчинення податкового правопорушення за умови наявності в її діянні (дії або бездіяльності) вини, крім випадків, передбачених цим Кодексом (пункт 112.1 статті 112 ПК України).

Відповідно до пункту 112.2 статті 112 ПК України особа вважається винною у вчиненні правопорушення, якщо буде встановлено, що вона мала можливість для дотримання правил та норм, за порушення яких цим Кодексом передбачена відповідальність, проте не вжила достатніх заходів щодо їх дотримання. Вжиті платником податків заходи щодо дотримання правил та норм податкового законодавства вважаються достатніми, якщо контролюючий орган не доведе, що, вчиняючи певні дії або допускаючи бездіяльність, за які передбачена відповідальність, платник податків діяв нерозумно, недобросовісно та без належної обачності.

Пунктом 112.7 статті 112 ПК України зазначено, що у разі якщо контролюючий орган не доведе, що платник податків мав можливість для дотримання правил та норм, за порушення яких цим Кодексом передбачена відповідальність, проте не вжив достатніх заходів щодо їх дотримання, платник податків не може бути притягнутий до відповідальності за таке порушення. Положення цього пункту застосовуються виключно в разі, якщо умовою притягнення до фінансової відповідальності за податкове правопорушення є наявність вини платника податків.

Усі сумніви щодо наявності обставин, за яких особа може бути притягнута до відповідальності за порушення податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючий орган, трактуються на користь такої особи.

Звичайна вина в податковому праві, з огляду на зміст пункту 112.2 статті 112 ПК України, наявна тоді, коли особа не вжила достатніх заходів для того, щоб поводитися розумно, добросовісно і з проявами належної обачності під час вчинення дій або бездіяльності, за які передбачено фінансову відповідальність, і ці обставини було доведено контролюючим органом. Причому усі наведені обставини мають бути наявними у сукупності (нерозумно, недобросовісно та без належної обачності). Тобто, щоб визнати особу винною, потрібно довести, що вона діяла водночас і нерозумно, і недобросовісно, і без належної обачності, при цьому, маючи змогу поводитися належними чином.

На відміну від цього, умисна вина наявна в тому разі, коли особа не лише не вжила достатніх заходів для того, щоб зберігати належну розумність, добросовісність та обачність, але також і вчинила певні конкретні діяння, спрямовані на невиконання податкового обов`язку.

Абзацом 2 пункту 109.1 статті 109 ПК України встановлено, що умисність діяння полягає в удаваному, цілеспрямованому створенні умов, які не можуть мати іншої мети, крім як порушення податкового законодавства чи іншого законодавства, що контролюється податковими органами. Цілеспрямоване створення умов для невиконання податкових обов`язків за своїм характером має відрізнятися від власне невиконання податкового обов`язку. Іншими словами, не можна визнати вчинене податкове правопорушення умисним лише за наявності самого факту невиконання вимог законодавства. Невиконання податкового обов`язку - це наслідок, який має бути результатом (1) або невжиття платником податків належних заходів з метою виконання такого обов`язку (і тоді правопорушення буде просто винним), (2) або цілеспрямованих діянь, метою яких є створення умов для невиконання вимог закону (і тоді правопорушення буде умисним).

Вина є характеризуючою обставиною дій (бездіяльності) особи, яка полягає у тому, що особа повинна та може дотримуватися встановлених Кодексом правил та норм. Вина в податкових правопорушеннях завжди нерозривно пов`язана з встановленням умислу.

У противагу цьому слід зазначити, що умисел у діях платника податків відсутній, якщо результат його поведінки не залежить від змісту і порядку дій. Тобто у разі, коли платник, діючи своєчасно, добросовісно й з належною обачністю не зміг би уникнути негативних наслідків податкового характеру.

Відтак, особа вважається такою, що умисно допустила порушення податкової дисципліни, якщо буде встановлено, що вона мала можливість для дотримання правил та норм, за порушення яких ПК України передбачена відповідальність, проте не вжила достатніх заходів щодо їх дотримання.

Так, судом встановлено, що відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, копія якого міститься в матеріалах справи, керівником ТОВ "ЕК ЕЛЕКТРО" є ОСОБА_2 , директор, 24.05.2023 року.

Відповідно до квитанцій №1 від 05.06.2023 року, 06.06.2023 року та 16.06.2023 року по податковим накладним №1 від 02.05.2023, №2, №3, №4, №5, №6 від 05.05.2023, №7, №8 від 09.05.2023, №9, №10 від 22.05.2023 міститься інформація про те, що документи доставлено до центрального рівня ДПС України, проте документи не прийнято (при необхідності виправте документи та надішліть його знову).

Також у вищевказаних Квитанціях №1 виявлені помилки/зауваження наступного змісту: «Документ не може бути прийнятий Порушено вимоги ст. 6 ЗУ «Про електронні документи та електронний документообіг» - відсутня інформація про правл підпису на дату складання документу особи, що засвідчила податкову накладну (2896607500 НІНА АБРАШИНА) Зареєстровані підписи особи: - директор з 24.05.2023 по 06.06.2023; - директор з 29.05.2023 по 01.01.2025; - бухгалтер 06.06.2023 по 06.06.2023.»

Так, як зауважується позивачем у власній позовній заяві, а також у скарзі вих.№1/06 від 09.06.2023 року, яка була направлена як до відповідача, так і до ДПС України, що у зв`язку зі звільненням бухгалтера ОСОБА_1 (21.05.2023 року) та переведенням ОСОБА_2 на посаду директора (24.05.2023 року) було анульовано старі електронні підписи та, відповідно, згенеровано нові. Запобіжні засоби були зроблені згідно законодавства: зміною у реєстрі Державного реєстратора ( підстава рішення власника) та повідомлення ДПІ за місцем реєстрації (форми 1-ОПП,20-ОПП), але в реєстрації відмовлено. Крім того, також було звернення ТОВ "ЕК ЕЛЕКТРО" до Пульсу ДПС України 2 рази телефоном від 09.06.2023р., надання скарги усно, представником підприємства по довіреності ОСОБА_3 (звернення реєстраційний номер 138116 від 09.06.2023р.

Також 14.06.2023 року ТОВ "ЕК ЕЛЕКТРО" повторно звернулось до відповідача з заявою вих. №2/06 щодо реєстрації в ЄРПН податкових накладних у разі зміни кваліфікованого електронного підпису керівника і головного бухгалтера підприємства, які виконували свої повноваження в період здійснення господарських операцій, щодо яких реєструються податкові накладні.

Листом ГУ ДПС у Дніпропетровській області №48683/6/04-36-04-03-10 від 12.07.2023 року було, зокрема, повідомлено позивача, що згідно з даними інформаційних систем ДПС України останнього статусу суб`єкту електронного документообігу ТОВ "ЕК ЕЛЕКТРО" набуло 29.05.2023 на підставі приєднання першого документа за підписом ОСОБА_2 .

З метою отримання допомоги у проведенні реєстрації вищевказаних податкових накладних в ЄРПН за травень 2023 року, ТОВ "ЕК ЕЛЕКТРО" також звертався до Офісу Президента та Верховної Ради України.

На підставі вищевикладеного, суд погоджується з твердженням представника позивача, що ним було докладено максимум зусиль для дотримання податкового законодавства України в частині своєчасної реєстрації у ЄРПН податкових накладних №1 від 02.05.2023, №2, №3, №4, №5, №6 від 05.05.2023, №7, №8 від 09.05.2023, №9, №10 від 22.05.2023

Також, відповідачем не доведено, в тому числі не надано будь-яких доказів, що позивач діяв удавано, цілеспрямовано, нерозумно, недобросовісно та без належної обачності створив умови, які не можуть мати іншої мети, крім як невиконання або неналежне виконання вимог, установлених ПК України, внаслідок чого він має бути притягнутий до фінансової відповідальності саме як за умисне вчинення податкового правопорушення.

Суд зауважує, що вина позивача в порушенні граничного строку реєстрації податкових накладних є відсутньою, що, відповідно, виключає протиправність діянь платника податку, та як наслідок, притягнення його до відповідальності, оскільки штраф, передбачений пунктом 90 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, за своєю правовою природою є фінансовою відповідальністю платника податків за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної, а відтак, може бути застосований виключно за умови наявності його вини.

За таких обставин суд доходить висновку, що висновки контролюючого органу про порушення позивачем п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України щодо несвоєчасної реєстрації податкових накладних №1 від 02.05.2023, №2, №3, №4, №5, №6 від 05.05.2023, №7, №8 від 09.05.2023, №9, №10 від 22.05.2023 в Єдиному державному реєстрі податкових накладних є необґрунтованими та безпідставними.

Проте, що стосується податкової накладної №5 від 01.04.2023, граничний термін реєстрації 05.05.2023, направлено на реєстрацію 15.05.2023, то оскільки позивачем самостійно зазначається про її несвоєчасне направлення на реєстрацію, а також вказана обставина не була пов`язана зі зміною кваліфікованого електронного підпису керівника і головного бухгалтера підприємства, то суд доходить висновків, що в цій частині мало місце порушення накладних ТОВ «ЕК ЕЛЕКТРО» п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України щодо несвоєчасної реєстрації вказаної податкової накладної, за що відповідачем до нього правомірно було застосовано штрафні санкції, передбачені пунктом 90 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України.

Верховним Судом в постанові від 05 жовтня 2023 року в справі №520/14773/21 зроблено висновок про наявність у суду компетенції зі скасування податкового повідомлення-рішення лише в частині суми необґрунтовано застосованого штрафу.

Суд зазначає, що розрахунок штрафних санкцій зроблено контролюючим органом, а суд має зробити суто арифметичний розрахунок.

Аналогічне правозастосування здійснено Третім апеляційним адміністративним судом у постанові від 05.03.2024 року у справі №160/20797/23.

Податковим повідомленням-рішенням від 25.01.2024 року №038460406 до ТОВ «ЕК ЕЛЕКТРО» застосовано штрафні санкції за порушення граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних визначених ст 201 Податкового кодексу України та згідно з пунктом 90 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних застосовано штраф у сумі 51172,1 грн.

Так, відповідно до розрахунку штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН ТОВ «ЕК ЕЛЕКТРО», який є додатком до податкового повідомлення-рішення від 25.01.2024 року №038460406:

- №1 від 02.05.2023 , граничний термін реєстрації 05.06.2023, дата реєстрації в ЄРПН 30.08.2023, кількість днів затримки реєстрації -86, розмір штрафу - 15%, сума санкції 3835,28 грн.;

- №2 від 05.05.2023, граничний термін реєстрації 05.06.2023, дата реєстрації в ЄРПН 28.08.2023, кількість днів затримки реєстрації -84, розмір штрафу - 15%, сума санкції 2000 грн.;

- №3 від 05.05.2023, граничний термін реєстрації 05.06.2023, дата реєстрації в ЄРПН 29.08.2023, кількість днів затримки реєстрації -85, розмір штрафу - 15%, сума санкції 2000 грн.;

- №4 від 05.05.2023, граничний термін реєстрації 05.06.2023, дата реєстрації в ЄРПН 29.08.2023, кількість днів затримки реєстрації -85, розмір штрафу - 15%, сума санкції 2000 грн.;

- №5 від 05.05.2023, граничний термін реєстрації 05.06.2023, дата реєстрації в ЄРПН 29.08.2023, кількість днів затримки реєстрації -85, розмір штрафу - 15%, сума санкції 2000 грн.;

- №6 від 05.05.2023, граничний термін реєстрації 05.06.2023, дата реєстрації в ЄРПН 29.08.2023, кількість днів затримки реєстрації -85, розмір штрафу - 15%, сума санкції 2000 грн.;

-№7 від 09.05.2023, граничний термін реєстрації 05.06.2023, дата реєстрації в ЄРПН 30.08.2023, кількість днів затримки реєстрації -86, розмір штрафу - 15%, сума санкції 13250 грн.;

- №8 від 09.05.2023, граничний термін реєстрації 05.06.2023, дата реєстрації в ЄРПН 29.08.2023, кількість днів затримки реєстрації -85, розмір штрафу - 15%, сума санкції 11750 грн.;

- №9 від 22.05.2023, граничний термін реєстрації 18.06.2023, дата реєстрації в ЄРПН 30.08.2023, кількість днів затримки реєстрації -73, розмір штрафу - 15%, сума санкції 7750 грн.;

- №10 від 22.05.2023, граничний термін реєстрації 18.06.2023, дата реєстрації в ЄРПН 30.08.2023, кількість днів затримки реєстрації -73, розмір штрафу - 15%, сума санкції 4500 грн.;

- №5 від 01.04.2023, граничний термін реєстрації 05.05.2023, дата реєстрації в ЄРПН 15.05.2023, кількість днів затримки реєстрації -10, розмір штрафу - 2%, сума санкції 86,82 грн.

З урахуванням того, що судом вищевстановлено безпідставність висновків контролюючого органу про порушення позивачем п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України щодо несвоєчасної реєстрації податкових накладних №1 від 02.05.2023, №2, №3, №4, №5, №6 від 05.05.2023, №8 від 09.05.2023, №9, №10 від 22.05.2023 в Єдиному державному реєстрі податкових накладних, а одже застосування до останнього штрафу у розмірі 51085,28 грн. є протиправним, однак в іншій частині, а саме в розмірі 86,82 грн, щодо застосування до позивача штрафної санкції, передбаченої пунктом 90 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної №5 від 01.04.2023 є правомірним, а отже в цій частині спірне податкове-повідомлення рішення лишається чинним.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Статтею 90 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Надаючи оцінку кожному окремому специфічному доводу всіх учасників справи, що мають значення для правильного вирішення адміністративної справи, суд застосовує позицію ЄСПЛ (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану в пункті 58 рішення у справі «Серявін та інші проти України» (№ 4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (Ruiz Torija v. Spain) № 303-A, пункт 29).

Також, у рішенні ЄСПЛ від 19 квітня 1993 року у справі «Краска проти Швейцарії» визначено, що ефективність справедливого розгляду досягається тоді, коли сторони процесу мають право представити перед судом ті аргументи, які вони вважають важливими для справи. При цьому такі аргументи мають бути «почуті», тобто ретельно розглянуті судом. Іншими словами, суд має обов`язок провести ретельний розгляд подань, аргументів та доказів, поданих сторонами. Разом із цим, обов`язок суду обґрунтовувати свої рішення не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (п. 29 рішення ЄСПЛ від 9 грудня 2009 року у справі «Руїс Торіха проти Іспанії»).

Ураховуючи вищенаведене, суд дійшов висновку, що податкове повідомлення-рішення форми «Н» від 25.01.2024 року №038460406, винесене Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області, в частині застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕК ЕЛЕКТРО" штрафних санкцій у розмірі 51085,28 гривень. не є обґрунтованим та прийнятим з урахуванням усіх обставин, що мали значення, а тому не відповідає критеріям правомірності рішення суб`єкта владних повноважень, що визначені у частині другій статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, внаслідок чого позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.

Відповідно до ч.1 ст.143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Питання щодо розподілу судових витрат врегульовані ст.139 КАС України.

Згідно з частиною 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відповідно до частини 3 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

З огляду на положення вказаних статтей та зважаючи на часткове задоволення позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕК ЕЛЕКТРО", понесені позивачем судові витрати зі сплати судового збору у загальному розмірі 3028,00 грн. підлягають відшкодуванню на користь останнього у розмірі 3022,86 грн. шляхом стягнення цих коштів на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області.

Керуючись ст.ст. 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

УХВАЛИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕК ЕЛЕКТРО" (код ЄДРПОУ: 44064744, місцезнаходження: вул. Ярослава Мудрого князя, буд. 27, офіс 213, м. Дніпро, 49038) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ: 44118658, місцезнаходження: вул. Сімферопольська, буд. 17А, м. Дніпро, 49005) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення -задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення форми «Н» від 25.01.2024 року №038460406, винесене Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області, в частині застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕК ЕЛЕКТРО" штрафних санкцій у розмірі 51085,28 гривень.

В задоволенні іншої частини позовних вимог - відмовити.

Стягнути з Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ: 44118658, місцезнаходження: вул. Сімферопольська, буд. 17А, м. Дніпро, 49005) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕК ЕЛЕКТРО" (код ЄДРПОУ: 44064744, місцезнаходження: вул. Ярослава Мудрого князя, буд. 27, офіс 213, м. Дніпро, 49038) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 3022,86 грн. (три тисячі двадцять дві гривні 86 копійок).

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя О.С. Рябчук

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.05.2024
Оприлюднено15.05.2024
Номер документу118986590
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —160/6054/24

Ухвала від 30.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 11.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 16.09.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 25.06.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 05.06.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Рішення від 13.05.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 06.03.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні