Рішення
від 13.05.2024 по справі 400/1898/24
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 травня 2024 р. № 400/1898/24 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Птичкіної В.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "САЛОХА-П", вул. Польова, 4-А, м. Михайлівка, Миколаївський район, Миколаївська область, 57116,

до Головного управління ДПС у Миколаївській області, вул.Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001,

провизнання протиправним та скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Салоха-П» (далі Товариство або позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом, що містив вимоги:

визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Миколаївській області (далі Управління або відповідач) від 25.01.2024 № 198 про відповідність Товариства пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість.

На обґрунтування позовних вимог Товариство, зокрема, вказало, що рішення контролюючого органу є необґрунтованим та таким, що не відповідає вимогам затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі Порядок № 1165).

У відзиві на позовну заяву (арк. 89-91) Управління вимоги адміністративного позову заперечило.

Правом подати відповідь на відзив позивач не скористався.

В судовому засіданні представник Товариства вимоги адміністративного позову підтримав, представник Управління просила у задоволенні позову відмовити.

Як встановлено судом, 25.10.2023 Управління прийняло рішення № 2100, яким визнало Товариство таким, що відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку (далі Рішення № 2100, арк. 10).

Пункт 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість (додаток 1 до Порядку № 1165) у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Вказані у Рішенні № 2100 коди податкової інформації, що стала підставою для розгляду питання про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, - 07 (недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції)) та 11 (накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності).

У Рішенні № 2100 зазначено, що з 01.03.2023 до 05.09.2023 Товариство здійснювало господарські операції з постачання; код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова, - 1001 (пшениця) та 120600 (насіння соняшнику); податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, - 39483940 (податковий номер Товариства); дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, - 09.01.2023.

Суд зауважив, що ця інформація є суперечливою, оскільки свідчить, що з 01.03.2023 до 05.09.2023 Товариство постачало собі товар, при цьому 09.01.2023 Товариство було включено до переліку ризикових платників.

Згідно з пунктом 6 Порядку № 1165, у разі отримання рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку платник податку має право подати на розгляд комісії регіонального рівня інформацію та копії відповідних документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

17.01.2024 Товариство, з метою виключення його з переліку ризикових платників податків, надіслало до контролюючого органу лист від 04.01.2024 № 2024/0104 (арк. 13, 45, 46) та складений відповідачем 14.12.2023 акт № 12444/14-29-07-03/39483940 про результати документальної позапланової виїзної перевірки Товариства щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за вересень 2023 року від`ємного значення з податку на додану вартість з додатком 1 до нього (далі Акт від 14.12.2023, арк. 14-41, 47, 48, 49). Згідно з текстом листа від 04.01.2024 № 2024/0104, до нього був доданий складений Управлінням 03.07.2023 акт № 5230/14-29-07-04/39483940 про результати документальної позапланової виїзної перевірки Товариства щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за квітень 2023 року від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету, проте копія цього акта до позову не додана.

Згідно з пунктом 6 Порядку № 1165, комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття.

25.01.2024 відповідач прийняв рішення № 198, яким визнало Товариство таким, що відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку (далі Рішення № 198, арк. 51). Суть та обґрунтування Рішення № 198 не відрізняються від суті та обґрунтування Рішення № 2100.

При цьому, на вимогу представника позивача (арк. 52), Управління листом від 06.02.2024 № 2083/6-14-29-18-03-04 (арк. 53) надало Товариству 2 переліки податкові накладні, на підставі яких був зроблений висновок про недостатню кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній, код податкової інформації 07 (арк. 55, зв.), та податкові накладні, ні підставі яких був зроблений висновок про накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень), код податкової інформації 11 (арк. 54-55).

Згідно з пунктом 6 Порядку № 1165, у разі прийняття комісією регіонального рівня рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку за результатами розгляду інформації та копій документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, попереднє рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку втрачає чинність.

Предметом розгляду у справі є правомірність Рішення № 198.

При прийнятті рішення суд виходив з такого.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

На думку суду, відповідач правомірність Рішення № 198 не довів.

Згідно з пунктом 6 Порядку № 1165, у рішенні зазначається підстава та інформація, за якою встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку згідно з пунктом 8 додатка 1 у відповідних полях рішення зазначаються детальна інформація, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/Державним класифікатором/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операцій, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У рішенні про відповідність платника податку вимогам пункту 8 додатка 1 комісія регіонального рівня зазначає наявну інформацію, що свідчить про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, виявлену під час моніторингу господарських операцій, відображених у податкових накладних/розрахунках коригування, поданих для реєстрації в Реєстрі, у тому числі податкових накладних/розрахунках коригування, реєстрацію яких зупинено.

При цьому не може бути підставою для розгляду питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку, згідно з пунктом 8 додатка 1 операція, відображена у податковій накладній/розрахунку коригування, дата реєстрації якої/якого у Реєстрі припадає на період, що перевищує 180 днів до дати прийняття рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку.

Якщо за результатами розгляду інформації та копій документів, що свідчать про невідповідність платника податку вимогам пункту 8 додатка 1, комісією регіонального рівня прийнято рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, в такому рішенні зазначається:

актуальна інформація щодо податкової інформації, що стала підставою для розгляду питання про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та ризикових операцій, відображених у попередньому рішенні про відповідність критеріям ризиковості платника податку. До такої інформації не застосовуються вимоги абзацу дев`ятого цього пункту (щодо 180 днів);

інформація щодо операцій, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, дата подання для реєстрації в Реєстрі яких не раніше 180 днів до дати прийняття попереднього рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку. До такої інформації не застосовуються вимоги абзацу дев`ятого цього пункту.

З урахуванням цих норм у рішенні про відповідність Товариства критеріям ризиковості Управління мало вказати відомості (у відповідному обсязі) як на підтвердження податкової інформації, позначеної кодом 07, так і на підтвердження податкової інформації, позначеної кодом 11, при цьому, з огляду на дату Рішення № 2100, ці відомості мали стосуватися операцій, відображених у податкових накладних з датою подання для реєстрації в Реєстрі не раніше 28.04.2023.

Суд не надав оцінку доводам сторін щодо наявності/відсутності у контролюючого органу податкової інформації, що свідчить про накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень), код податкової інформації 11, оскільки відповідних відомостей ані Рішення № 2100, ані Рішення № 198 не містять у них йдеться лише про операції з постачання.

Стосовно податкової інформації, що позначена кодом 07, суд зазначив таке.

Рішення № 198 не містить інформації, що визначає ризиковість здійснення позивачем господарських операцій з постачання, - в ньому вказаний лише податковий номер самого Товариства, відомості про платників податку покупців відсутні. Відповідно, Управління не вправі посилатися на обставини (господарські операції, наведені у «Переліку податкових накладних із вказанням номера та дати за період з 01.03.2023 року по 05.09.2023 року, де відображені господарські операції, для здійснення яких Комісією встановлено недостатня кількість трудових ресурсів ук ТОВ «Салоха-П»» (арк. 55, зв.).

Крім того, оцінюючи правомірність Рішення № 198, суд врахував таке.

Як вказано вище, умовою для визнання платника податку таким, що відповідає пункту 8 Критеріїв, є наявність у контролюючого органу податкової інформації, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Всі податкові накладні, що були складені Товариством за фактами операцій із вказаними відповідачем покупцями (арк. 55, зв.), були зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних, тобто пройшли етап контролю, що передбачений Порядком № 1165. Відповідно до пункту 7 Порядку № 1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Виходячи з дат виписки та дат реєстрації податкових накладних, контролюючий орган не зупинив їхню реєстрацію, отже, жодну з господарських операцій контролюючий орган не кваліфікував як ризикову.

Суд встановив, що Рішення № 198 не відповідає критеріям, що наведені у пунктах 1-6, 8 частині другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, тому дійшов висновку про визнання його протиправним та скасування.

На підставі викладеного суд дійшов висновку про задоволення позову.

Пунктом 6 Порядку № 1165 встановлено, що у разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Судові витрати (сплачена позивачем сума судового збору), відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, покладаються на відповідача.

Керуючись статтями 2, 19, 139, 241 - 246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Салоха-П» до Головного управління ДПС у Миколаївській області задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати прийняте 25.01.2024 комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Миколаївській області «Рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку» № 198, яким Товариство з обмеженою відповідальністю ТОВ «Салоха-П» було визнано таким, що відповідає критеріям ризиковості платника податку на додану вартість.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, ідентифікцаійний код - 44104027) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "САЛОХА-П" (вул. Польова, 4-А, м. Михайлівка, Миколаївський район, Миколаївська область, 57116, ідентифікаційний код - 39483940) судовий збір у сумі 3 028 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду першої інстанції подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Датою складення повного судового рішення є дата його ухвалення. Апеляційна скарга подається учасниками справи безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Суддя В.В. Птичкіна

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.05.2024
Оприлюднено15.05.2024
Номер документу118988389
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —400/1898/24

Ухвала від 18.06.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 18.06.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Повістка від 28.05.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Птичкіна В.В.

Ухвала від 21.05.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Птичкіна В.В.

Рішення від 13.05.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Птичкіна В.В.

Ухвала від 11.03.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Птичкіна В.В.

Ухвала від 04.03.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Птичкіна В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні