Постанова
від 07.05.2024 по справі 280/4114/23
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

07 травня 2024 року м. Дніпросправа № 280/4114/23

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Добродняк І.Ю. (доповідач),

суддів: Бишевської Н.А., Семененка Я.В.,

за участю секретаря судового засідання Поспєлової А.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпрі апеляційну скаргу Державної податкової служби України

на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 16 січня 2024 року (головуючий суддя Ю.П. Бойченко)

у справі №280/4114/23

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕЦСТАЛЬПОСТАВКА»

до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України

про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «СПЕЦСТАЛЬПОСТАВКА» звернулось до Запорізького окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України, в якій просило визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних:

від 17.01.2023 № 8099683/33328442, яким ТОВ «СПЕЦСТАЛЬПОСТАВКА» відмовлено у реєстрації податкової накладної від 29.12.2021 № 19, та зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкової накладної від 29.12.2021 № 19 у Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 17.01.2023 № 8099682/33328442, яким ТОВ «СПЕЦСТАЛЬПОСТАВКА» відмовлено у реєстрації податкової накладної від 24.12.2021 № 17, та зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкової накладної від 24.12.2021 № 17 у Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 17.01.2023 № 8099681/33328442, яким ТОВ «СПЕЦСТАЛЬПОСТАВКА» відмовлено у реєстрації податкової накладної від 28.12.2021 № 18, та зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкової накладної від 28.12.2021 № 18 у Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 18.04.2023 № 8652410/33328442, яким ТОВ «СПЕЦСТАЛЬПОСТАВКА» відмовлено у реєстрації податкової накладної від 06.04.2022 № 1, та зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкової накладної від 06.04.2022 № 1 у Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 16.02.2023 № 8285384/33328442, яким ТОВ «СПЕЦСТАЛЬПОСТАВКА» відмовлено у реєстрації податкової накладної від 09.02.2022 № 4, та зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкової накладної від 09.02.2022 № 4 у Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 10.02.2023 № 8245403/33328442, яким ТОВ «СПЕЦСТАЛЬПОСТАВКА» відмовлено у реєстрації податкової накладної від 02.02.2022 № 1, та зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкової накладної від 02.02.2022 № 1 у Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 10.02.2023 № 8245401/33328442, яким ТОВ «СПЕЦСТАЛЬПОСТАВКА» відмовлено у реєстрації податкової накладної від 03.02.2022 № 2, та зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкової накладної від 03.02.2022 № 2 у Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 10.02.2023 № 8245402/33328442, яким ТОВ «СПЕЦСТАЛЬПОСТАВКА» відмовлено у реєстрації податкової накладної від 17.02.2022 № 3, та зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкової накладної від 17.02.2022 № 3 у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позовні вимоги обґрунтуванні тим, що відповідно до приписів статті 201 ПК України позивач склав та направив для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових податкові накладні, але їх реєстрація була зупинена з тих підстав, що платник податку відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Позивач скористався правом на подання додаткових документів та пояснень до ДПС, проте Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних. Позивач вважає прийняті відповідачем-1 рішення необґрунтованими, неправомірними та такими, що підлягають скасуванню, оскільки товариством вчинено усі необхідні дії щодо реєстрації податкових накладних, надані письмові пояснення щодо сутності проведених господарських операцій, а також копії первинних документів, які фактично не були враховані контролюючим органом.

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 16 січня 2024 року позов задоволено.

Суд виходив з того, що контролюючим органом не доведено наявності податкової інформації, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарських операцій, зазначених в поданих для реєстрації податкових накладних. Також суд встановив, що позивачем надано необхідні та достатні документи для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних від 24.12.2021 № 17, від 28.12.2021 № 18, від 29.12.2021 № 19, від 06.04.2022 № 1, від 09.02.2022 № 4, від 02.02.2022 № 1, від 03.02.2022 № 2, від 17.02.2022 № 3. Посилаючись в інших оскаржуваних рішеннях на ненадання позивачем первинних документів, контролюючий орган не конкретизував, яких саме документів не вистачило для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних. Стосовно рішення від 18.04.2023 № 8652410/33328442 суд дійшов висновку, що воно не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії, породжує його неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку позивача.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, Державна податкова служба України (відповідач-2) подала апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог.

Скаржник зазначає, що зміст господарської операції, у зв`язку з виконанням якої відбувається реєстрація податкової накладної, податковому органу невідомий. Тобто сам платник податку має визначити які первинні документи необхідно надати податковому органу на підтвердження реальності господарської операції.

Щодо конкретного переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, скаржник зазначає, що зупинення реєстрації податкової накладної відбувається в автоматичному режимі за наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування. На момент винесення оскаржуваних рішень про відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН, позивач не виконав вимоги Податкового кодексу України та Прядку № 520 щодо підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних і саме з цих підстав контролюючий орган відмовив в реєстрації податкової накладної.

Також скаржник вважає позовну вимогу щодо зобов`язання відповідача-2 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних спірні податкові накладні в ЄРПН передчасною, вказуючи, що належним способом захисту порушеного права є зобов`язання повторно розглянути питання щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

Представник відповідачів в судовому засіданні підтримав доводи, викладені відповідачем-2 в апеляційній скарзі.

Представник позивача в судове засідання не з`явився, про час і місце судового засідання позивач повідомлений судом належним чином.

Відповідно до ч.1 ст.308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, суд апеляційної інстанції вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з огляду на таке.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, основним видом економічної діяльності позивача - Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕЦСТАЛЬПОСТАВКА» є оптова торгівля металами та металевими рудами (код КВЕД 46.72).

В межах власної господарської діяльності позивачем здійснено поставку обумовленого з покупцями товару, в тому числі, на умовах передоплати, про що свідчать наведені нижче обставини, проти яких відповідачі не заперечують.

За фактом поставки товару на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗапоріжСпецМаш» на підставі видаткових накладних від 24.12.2021 № РН-112502 на загальну суму 155 459,82 грн. (в т.ч. ПДВ 25 909,97 грн.), від 28.12.2021 № РН-112601 на загальну суму 173 899,61 грн. (в т.ч. ПДВ 28 983,27 грн.), від 29.12.2021 № РН-112901 на загальну суму 129 943,20 грн. (в т.ч. ПДВ 21 657,20 грн.); товарно-транспортних накладних від 24.12.2021 № РН-112502, від 28.12.2021 № РН-112601, від 29.12.2021 № РН-112901, позивачем як постачальником складено та направлено до реєстрації в ЄРПН податкові накладні від 24.12.2021 № 17 на загальну суму 155 459,82 грн. (в т.ч. ПДВ 25 909,97 грн.), від 28.12.2021 № 18 на загальну суму 173 899,61 грн. (в т.ч. ПДВ 28 983,27 грн.), від 29.12.2021 № 19 на загальну суму 129 943,20 грн. (в т.ч. ПДВ 21 657,20 грн.), відповідно.

Згідно отриманих позивачем квитанцій вказані податкові накладні прийняті контролюючим органом, проте реєстрація їх зупинена.

Підставою зупинення реєстрації зазначено: податкова накладна складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

23.12.2022 позивач надіслав на адресу контролюючого органу повідомлення №113 про подання пояснень та копій документів щодо господарських операцій, за якими складені перелічені податкові накладні.

Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (яка діє у складі Головного управління ДПС у Львівській області) прийнято рішення про відмову в реєстрації податкових накладних:

від 17.01.2023 № 8099682/33328442, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 24.12.2021 № 17;

від 17.01.2023 № 8099681/33328442, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 28.12.2021 № 18;

від 17.01.2023 № 8099683/33328442, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 29.12.2021 № 19.

Як підставу для відмови у реєстрації податкових накладних в ЄДРПН контролюючий орган в цих рішеннях зазначив: ненадання платником податків копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

15.12.2021 КП НВК «ІСКРА» складено договірний лист № 30/575юр, відповідно до якого позивачем на умовах 100% передоплати здійснено постачання товару (ланцюг 6х19), на підтвердження чого до матеріалів справи надано копії: рахунку-фактури від 04.04.2022 № СФ-040401; видаткової накладної від 12.04.2022 № РН-040401 на загальну суму 3 060,00 грн. (в т.ч. ПДВ 510,00 грн.); товарно-транспортної накладної від 12.04.2022 № РН-040401; довіреності на отримання цінностей від 08.04.2022 № 55; виписки з рахунку за 06.04.2022 на суму 3 060,00 грн.

За фактом зарахування коштів від покупця КП НВК «ІСКРА» (перша подія) позивачем складено та направлено до реєстрації в ЄРПН податкову накладну від 06.04.2022 № 1 на загальну суму 3 060,00 грн. (в т.ч. ПДВ 510,00 грн.).

Згідно отриманої позивачем квитанції вказана податкова накладна прийнята контролюючим органом, проте реєстрація її зупинена із зазначенням підстави зупинення реєстрації: платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На пропозицію контролюючого органу позивач направив повідомлення від 06.04.2023 № 200 про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної від 06.04.2022 № 1 на підтвердження отримання та продажу металопрокату, оплату за металопрокат, договори з постачальниками та покупцями, договір оренди, видаткові накладні, товарно-транспортні накладні, оборотно-сальдові відомості, кадрові та інші документи щодо отримання та продажу металопрокату.

Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (яка діє у складі Головного управління ДПС у Львівській області) прийнято рішення від 18.04.2023 № 8652410/33328442, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 06.04.2022 № 1 з підстав надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. У графі «Додаткова інформація» зазначено: Договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

07.03.2013 між ПАТ «Електрометалургійний завод «Дніпроспецсталь» ім. А.М. Кузьміна» (покупець) та позивачем (постачальник) укладений Договір поставки № 11130192, в межах якого позивач поставив товар: бабіт Б83, дріт МНЖКТ5-1-0,2-0,2 ф3,0 мм на загальну суму з ПДВ 48 848,40 грн., що підтверджено видатковою накладною від 09.02.2022 № РН-013101.

За фактом поставки позивачем складено та направлено до реєстрації в ЄРПН податкову накладну від 09.02.2022 № 4 на загальну суму 48 848,40 грн. (в т.ч. ПДВ 8 141,40 грн.).

Згідно отриманої позивачем квитанції означена податкова накладна прийнята контролюючим органом, проте реєстрація її зупинена із зазначенням підстави: платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На пропозицію контролюючого органу позивач направив до контролюючого органу, повідомлення від 09.02.2023 № 117 про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено.

Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (яка діє у складі Головного управління ДПС у Львівській області) прийнято рішення від 16.02.2023 № 8285384/33328442, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 09.02.2022 № 4 з підстав ненадання платником податків копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

05.12.2017 між ПАТ «Мотор Січ» (Покупець) та позивачем (Постачальник) укладений Договір постачання продукції (товару) № 0254/08-Д(УЗМА), за умовами якого позивач поставив обумовлений цим договором товар, в тому числі, на умовах передоплати, що підтверджено наданими позивачем копіями: рахунку-фактури від 17.11.2021 № СФ-111701; видаткової накладної від 17.02.2022 № РН-021709 на загальну суму 274 680,00 грн. (в т.ч. ПДВ 45780,00 грн.); товарно-транспортної накладної від 17.02.2022 № РН-021709; банківських виписок; акту звіряння взаєморозрахунків.

За фактом зарахування коштів від покупця позивачем складено та направлено до реєстрації в ЄРПН податкові накладні: від 02.02.2022 № 1 на загальну суму 50 000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 8 333,33 грн.), від 03.02.2022 № 2 на загальну суму 87 340,00 грн. (в т.ч. ПДВ 14 556,67 грн.),

За фактом відвантаження товару позивачем складено та направлено до реєстрації в ЄРПН податкову накладну від 17.02.2022 № 3 на загальну суму 137 340,00 грн. (в т.ч. ПДВ 22 890,00 грн.).

Згідно отриманих позивачем квитанцій вказані податкові накладні прийняті контролюючим органом, проте реєстрація їх зупинена. Підставою зупинення реєстрації зазначено: платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. \

Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На пропозицію контролюючого органу позивач направив до контролюючого органу, повідомлення від 02.02.2023 № 115 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено.

Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (яка діє у складі Головного управління ДПС у Львівській області) прийнято рішення про відмову у реєстрації податкових накладних:

від 10.02.2023 № 8245403/33328442, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 02.02.2022 № 1;

від 10.02.2023 № 8245401/33328442, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 03.02.2022 № 2;

від 10.02.2023 № 8245402/33328442, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 17.02.2022 № 3.

В якості підстави прийняття цих рішень зазначено: ненадання платником податків копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Позивач, не погодившись з відмовою в реєстрації означених вище податкових накладних, звернувся до суду з цим позовом.

З огляду на фактичні обставини справи, норми законодавства, що регулюють спірні правовідносини, суд апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції.

У відповідності до абз.1 п. 201.1 ст.201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з п.187.1 ст.187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

При цьому в абз.1 п.201.7 ст.201 ПК України визначено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

За положеннями п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України в редакції станом на час виникнення спірних правовідносин реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

За визначенням, наведеним у пп.14.1.60 п.14.1 ст.14 ПК України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних затверджений постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010, згідно пункту 12 якого після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до п.13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Відповідно до п.18 Порядку №1246 на момент прийняття у встановленому порядку рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування щодо таких податкової накладної та/або розрахунку коригування проводяться перевірки, визначені пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого).

За результатами таких перевірок формується квитанція про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, яка надсилається платнику податку разом з відповідним рішенням.

Відповідно до п.3 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165, в редакції на час виникнення спірних правовідносин податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, складеної на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості хоча б одного з товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку, за винятком розрахунку коригування, визначеного підпунктом 7 цього пункту), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності наведеним в цьому пункті ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.

За правилами п.5 Порядку № 1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Відповідно до п.6, п.7 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до п.10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Вимоги до змісту квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування наведені в п.11 цього Порядку. Зокрема, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520 затверджений Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, згідно якому Прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня) п. 2 Порядку.

Відповідно до п.3 Порядку № 520:

в редакції, що діяла на час прийняття відповідачем-1 рішень від 17.01.2023 № 8099683/33328442, від 17.01.2023 № 8099682/33328442, від 17.01.2023 № 8099681/33328442, від 16.02.2023 № 8285384/33328442, від 10.02.2023 № 8245403/33328442, від 10.02.2023 № 8245401/33328442, від 10.02.2023 № 8245402/33328442, - комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

в редакції, що діяла на час прийняття відповідачем-1 рішення від 18.04.2023 № 8652410/33328442, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 06.04.2022 № 1 (в редакції наказу Міністерства фінансів України № 19 від 12.01.2023), - комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу.

Відповідно до п.4 Порядку № 520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до п.5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Відповідно до пунктів 9, 11 Порядку № 520 в редакції, що діяла на час прийняття відповідачем-1 рішень від 17.01.2023 № 8099683/33328442, від 17.01.2023 № 8099682/33328442, від 17.01.2023 № 8099681/33328442, від 16.02.2023 № 8285384/33328442, від 10.02.2023 № 8245403/33328442, від 10.02.2023 № 8245401/33328442, від 10.02.2023 № 8245402/33328442, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Підставами для прийняття комісією регіонального рівня рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі є:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Наказом Міністерства фінансів України № 19 від 12.01.2023 (набрав чинності 08.03.2023), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17.02.2023 за № 298/39354, внесені зміни до Порядку прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520.

Відповідно до п.9 Порядку № 520, в редакції Наказу Міністерства фінансів України № 19 від 12.01.2023, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:

або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;

або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;

або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.

Додаткові письмові пояснення та копії документів, зазначені в абзаці шостому цього пункту, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2017 року за № 959/30827 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01 червня 2020 року № 261).

За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту.

Відповідно до п.10 Порядку № 520 в редакції наказу Міністерства фінансів України № 19 від 12.01.2023 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Наведені норми містять орієнтовний перелік документів, необхідних для розгляду комісією регіонального рівня питання про прийняття рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН, який може відрізнятись для кожної конкретної господарської операції з урахуванням специфіки діяльності платника податків, особливостей здійснення господарської операції (наприклад, поставка, товару, робіт або послуг), події, за якою складено податкову накладну (дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг або дата отримання платником податку товарів/послуг) тощо.

При цьому Порядок № 520 зі змінами, внесеними наказом Міністерства фінансів України № 19 від 12.01.2023, передбачає можливість подання платником податків додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні від комісії регіонального рівня повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування.

В спірному випадку, як встановлено вище, реєстрація вказаних вище податкових накладних зупинена у зв`язку із відповідністю платника податку п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Оцінюючи наведені в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних підстави контролюючого органу, слід зазначити, що на момент формування квитанцій, якими зупинено реєстрацію податкових накладних, Критерії ризиковості платника податку на додану вартість визначені додатком 1 до Порядку №1165.

Відтак, пункт 8 додатку 1 до Порядку №1165 відносить до ознак ризиковості платника податку на додану вартість наступне: у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування. Довідник кодів податкової інформації, яка є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, визначається ДПС та затверджується відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Отже, за змістом п. 6 Порядку №1165 з урахуванням положень п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку для зупинення реєстрації податкової накладної у контролюючого органу має бути наявна податкова інформація, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної саме в поданій для реєстрації податковій накладній.

У той же час, контролюючий орган, пославшись на відповідність платника податку п. 8 Критеріїв ризиковості платника податків, разом з тим, не навів жодного обґрунтування щодо застосування цього пункту Критеріїв ризиковості платника податку для прийняття рішення щодо ризиковості здійснення господарських операцій, зазначених в поданих позивачем для реєстрації податкових накладних.

Таким чином, враховуючи відсутність доказів наявної податкової інформації, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарських операцій, зазначених в поданих для реєстрації податкових накладних, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що відповідачем не обґрунтовано правомірність зупинення реєстрації цих податкових накладних в ЄРПН.

Стосовно наданих контролюючим органом під час розгляду справи в суді першої інстанції рішень від 20.05.2020 № 11919 та від 22.10.2020 № 20468 про відповідність платника податку позивача п. 8 Критеріїв ризиковості з підстав наявності податкової інформації, яка свідчить про здійснення реалізації платником та/або його контрагентами товарів/послуг, відмінних від придбаних, суд апеляційної інстанції погоджується з судом першої інстанції, що в межах даної справи поставки товару відбувались у грудні 2021 року та у 2022 році. Контролюючим органом не доведено в установленому порядку, що наявна у контролюючого органу податкова інформація стосувалася господарських операцій, за результатами яких складені податкові накладні від 24.12.2021 № 17, від 28.12.2021 № 18, від 29.12.2021 № 19, від 06.04.2022 № 1, від 09.02.2022 № 4, від 02.02.2022 № 1, від 03.02.2022 № 2, від 17.02.2022 № 3.

Крім того, зі змісту надісланих контролюючим органом квитанцій вбачається, що позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

Відповідно до усталеної правової позиції Верховного Суду, висловленій у постанові від 21.05.2019 у справі № 0940/1240/18, від 10.04.2020 у справі №819/330/18, можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків та переліку документів, які контролюючий орган вважає достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Пропозиція контролюючого органу про надання пояснень та/або копій документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної без наведення переліку документів, які контролюючий орган вважає достатніми для прийняття позитивного рішення, призводить до ситуації невизначеності та необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.

Наявні у справі докази свідчать, що позивач направив на адресу контролюючого органу повідомлення про надання пояснень та копії документів на підтвердження реальності здійснення операцій, за якими складені вказані вище податкові накладні.

Приймаючи оскаржувані рішення від 17.01.2023 № 8099683/33328442, від 17.01.2023 № 8099682/33328442, від 17.01.2023 № 8099681/33328442, від 16.02.2023 № 8285384/33328442, від 10.02.2023 № 8245403/33328442, від 10.02.2023 № 8245401/33328442, від 10.02.2023 № 8245402/33328442 про відмову в реєстрації означених вище податкових накладних, контролюючий орган послався на ненадання платником податку копій певних первинних документів.

В той же час, виходячи з встановлених обставин суд апеляційної інстанції погоджується з судом першої інстанції, що саме лише посилання контролюючого органу на відсутність (ненадання платником податку) документів не є достатньою підставою для відмови в реєстрації податкової накладної, оскільки контролюючим органом повинно бути зазначено об`єктивні обставини, які перешкоджають реєстрації податкової накладної з урахуванням відсутності таких документів та наявності певних обставин, при цьому, обов`язково повинна бути надана оцінка тим документам, що фактично подано платником податку.

Контролюючим органом не обґрунтовано, чому подані позивачем документи не є достатніми для прийняття комісією ДПС рішень про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН. Відсутність певного документа чи ненадання його контролюючому органу, в тому числі у зв`язку з отриманням від комісії регіонального рівня повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, не може бути підставою для відмови в реєстрації податкової накладної без наведення відповідного обґрунтування, а також за умови, якщо інші надані документи підтверджують проведення господарської операції.

Рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення, втім з оскаржуваних рішень про відмову в реєстрації податкових накладних вбачається, що відповідач-1 жодної оцінки поданим позивачем документам не надав, жодної інформації щодо їх невідповідності вимогам законодавства не навів, як і не спростував, що надані позивачем пояснення та документи підтверджують реальність здійснення господарських операцій по поданим податковим накладним, були достатніми для реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В спірному випадку, виходячи з виду господарської діяльності, яка здійснюється позивачем, та суті господарських відносин, що склались у позивача з його контрагентом, на підставі яких позивачем складені податкові накладні, сукупність наданих позивачем документів підтверджує їх достатність для прийняття рішення про реєстрацію цих податкових накладних в ЄРПН.

Стосовно прийнятого відповідачем-1 рішення від 18.04.2023 № 8652410/33328442, в цьому рішенні підставою для відмови у реєстрації податкової накладної від 06.04.2022 № 1 стало надання копій документів, складених із порушенням законодавства.

При цьому, контролюючим органом не зазначено, які саме документи, подані платником, складені із порушенням законодавства і в чому таке порушення полягає. Відтак, суд першої інстанції дійшов правильного висновку, що таке рішення не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії, породжує його неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку позивача.

Також суд апеляційної інстанції погоджується з судом першої інстанції, що у графі «Додаткова інформація» спірного рішення від 18.04.2023 № 8652410/33328442 відповідач-1 обмежився тим, що навів узагальнений перелік первинних документів, які можуть надаватися платником податків на розгляд комісії, проте не конкретизував, які недоліки він виявив у поданих позивачем документах та в чому вони полягають.

Суд апеляційної інстанції з приводу встановлених у справі обставин наголошує, що рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення, втім з оскаржуваних рішень про відмову в реєстрації податкових накладних вбачається, що контролюючий орган жодної оцінки поданим позивачем документам не надав, жодної інформації щодо їх невідповідності вимогам законодавства не навів, як і не спростував, що надані позивачем пояснення та документи підтверджують реальність здійснення господарських операцій по поданим податковим накладним, були достатніми для їх реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В спірному випадку сукупність наданих позивачем документів, виходячи з суті господарських відносин, що склались у позивача з його контрагентами, на підставі яких позивачем складено податкові накладні, підтверджує їх достатність для прийняття рішення про реєстрацію цих податкових накладних в ЄРПН.

Окрім того, суд апеляційної інстанції вважає за необхідне зазначити, що вирішуючи питання щодо реєстрації податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. У свою чергу, при реєстрації податкових накладних фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результатами розгляду цієї справи не має робити висновків щодо реальності господарських операцій за участю позивача, а лише з`ясовує наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної.

Отже, суд першої інстанції дійшов правильного висновку, що ГУ ДПС у Львівській області не наведено обґрунтованих мотивів прийняття оскаржуваних рішень, а тому такі рішення суб`єкта владних повноважень не можливо визнати обґрунтованим, а отже вони не відповідають критеріям, які пред`являються до рішень суб`єктів владних повноважень (ч.2 ст.2 КАС України), у зв`язку з чим є протиправними та підлягають скасуванню.

Суд апеляційної інстанції вважає правильним висновок суду першої інстанції, що в даному випадку належним способом захисту порушеного права є не лише скасування рішень Головного управління ДПС у Львівській області, а й зобов`язання ДПС України зареєструвати спірні податкові накладні датою їх фактичного подання на реєстрацію, оскільки саме такий спосіб захисту порушеного права є свідченням того, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.

При цьому, зобов`язання контролюючого органу вчинити дії по реєстрації податкових накладних в судовому порядку не може бути розцінене як втручання в його дискреційні повноваження, оскільки контролюючим органом вже прийнято рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, тобто вирішено віднесене до його повноважень питання на власний розсуд. В свою чергу, суд при перевірці правомірності прийняття оскаржуваних рішень, згідно приписів КАС України, не перебираючи на себе повноважень відповідного органу, вправі покласти на суб`єкта владних повноважень зобов`язання вчинити певні дії з метою захисту порушених прав та інтересів позивача.

З урахуванням викладеного, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що суд першої інстанції під час розгляду даної справи повно дослідив обставини, які мають значення для справи, ухвалив правильне рішення про задоволення позову.

Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції.

Передбачені ст.317 КАС України підстави для скасування рішення суду першої інстанції та ухвалення нового рішення відсутні.

Керуючись ст.ст. 310, 315, 316, 321, 322 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової служби України залишити без задоволення.

Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 16 січня 2024 року у справі №280/4114/23 залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття, може бути оскаржена до касаційного суду у випадках та строки, встановлені ст.ст.328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий - суддяІ.Ю. Добродняк

суддяН.А. Бишевська

суддяЯ.В. Семененко

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.05.2024
Оприлюднено15.05.2024
Номер документу118990804
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —280/4114/23

Ухвала від 13.06.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 07.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Постанова від 07.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 25.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 28.03.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 08.03.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 08.03.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 08.03.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 16.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Рішення від 16.01.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні