Постанова
від 14.05.2024 по справі 587/1205/24
СУМСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Справа №587/1205/24 Головуючий у суді 1-ї інстанції - Номер провадження 23-з/816/41/24 Суддя-доповідач Рунов В. Ю. Категорія 130 КУпАП

ПОСТАНОВА

Іменем України

14 травня 2024 року суддя Сумського апеляційного суду Рунов В. Ю., розглянувши подання голови Сумського районного суду Сумської області ЧЕРНИХ О. М. від 24.04.2024 щодо направлення справи про адміністративне правопорушення № 587/1205/24 відносно ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 130 КУпАП на розгляд іншого суду,

установив:

07.05.2024 до Сумського апеляційного суду надійшло подання голови Сумського районного суду Сумської області Черних О. М. від 24.04.2024 щодо направлення справи про адміністративне правопорушення № 587/1205/24 відносно ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 130 КУпАП на розгляд іншого місцевого суду в межах юрисдикції Сумського апеляційного суду.

Вказане подання вмотивоване тим, що до Сумського районного суду Сумської області 17.04.2024 надійшов протокол про адміністративне правопорушення серії ААД № 656632 від 14.04.2024, згідно якого 14.04.2024 о 21:24 год в м. Суми с. Піщане по вул. Леоніда Каденюка, б. 8 ОСОБА_1 керував автомобілем ГАЗ 3030202 д.н.з. НОМЕР_1 з ознаками алкогольного сп`яніння. Оскільки місце вчинення правопорушення не знаходиться під юрисдикцією Сумського районного суду Сумської області, то справа надійшла до суду з порушенням правил територіальної підсудності.

Перевіривши матеріали справи і дослідивши доводи подання, апеляційний суд вважає, що вказане вище подання голови суду підлягає задоволенню з таких підстав.

Зокрема, судова влада відповідно до конституційних засад поділу влади здійснюється незалежними та безсторонніми судами, утвореними законом, і її реалізовують судді шляхом здійснення правосуддя у рамках відповідних судових процедур (ч. 4 ст. 124 і ч. 1 ст. 127 Конституції України, ст. 1 і ч. 3 ст. 5 ЗУ «Про судоустрій і статус суддів»).

Відповідно ст. 1 КУпАП, завданням Кодексу України про адміністративні правопорушення є охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституції і законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством, а згідно ч. 2 ст. 7 цього Кодексу провадження у справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі додержання законності. При цьому справа про адміністративне правопорушення розглядається за місцем його вчинення (ч. 1 ст. 276 КУпАП).

Відповідно ст. 2 КУпАП, законодавство України про адміністративні правопорушення складається з цього Кодексу та інших законів України. При цьому чинні процесуальні норми КУпАП безпосередньо не містять положень щодо підстав і порядку зміни територіальної підсудності справ про вчинення адміністративних правопорушень.

ЄСПЛ неодноразово звертав увагу на недосконалість чинного законодавства України і необхідність дотримання принципу правової визначеності (п. 53 рішення від 06.11.2008 у справі «Єлоєв проти України» (Yeloyev v. Ukraine), заява № 17283/02); п. 19 рішення від 18.12.2008 у справі «Новік проти України» (Novik v. Ukraine), заява № 48068/06), а Конституційний Суд України (далі - КСУ) у п. 3.4 і 3.6 свого Рішення від 11.10.2011 (справа № 10-рп/2011), аналізуючи положення міжнародних актів, наголосив, що «не вбачається різниці між кримінальними та адміністративними протиправними діяннями, оскільки вони охоплюються загальним поняттям «правопорушення», а відмінність адміністративного правопорушення від злочину полягає, насамперед, у тому, що воно є менш суспільно небезпечним». У цьому рішенні КСУ поширив певні гарантії кримінального процесу і на процес притягнення особи до адміністративної відповідальності, а ЄСПЛ за певних умов також поширив стандарти Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 4.XI.1950 (далі - Конвенція) для кримінального провадження на справи про адміністративні правопорушення (рішення від 30.01.2015 у справі «Швидка проти України» (Shvydka v. Ukraine), заява № 17888/12; рішення від 09.06.2011 у справі «Лучанінова проти України» (Luchaninova v. Ukraine), заява № 16347/02); рішення від 15.05.2008 у справі «Надточій проти України» (Nadtochiy v. Ukraine), заява № 7460/03).

З огляду на викладене, виходячи із системного аналізу процесуальних норм законодавства України, усталеної судової практики ЄСПЛ, на вирішення порушеного питання поширюються гарантії ст. 6 Конвенції, що у свою чергу надає можливість застосувати аналогію закону при визначенні підсудності вказаної вище справи про адміністративне правопорушення, тобто застосувати у межах своєї компетенції до КУпАП іншої норми закону, зокрема положень КПК, які регламентують подібні відносини, заповнивши тим самим прогалину у законодавстві України про адміністративні правопорушення, оскільки мова у поданні голови місцевого суду не йде про норми, які встановлюють виключення або спеціальне правове регулювання.

Нормами, про які йдеться мова у КПК є: ст. 7, 21, які визначають, що кожному гарантується право на справедливий розгляд та вирішення справи в розумні строки незалежним і неупередженим судом, створеним на підставі закону; п. 1 ч. 1 і ч. 2 ст. 34, згідно якої кримінальне провадження передається на розгляд іншого суду, якщо до початку судового розгляду виявилось, що кримінальне провадження надійшло до суду з порушенням правил підсудності, а питання про направлення кримінального провадження з одного суду до іншого в межах юрисдикції одного суду апеляційної інстанції вирішується судом апеляційної інстанції.

На підставі викладеного, враховуючи те, що місце вчинення правопорушення знаходиться під юрисдикцією Ковпаківського районного суду м. Суми, тому справу відносно ОСОБА_1 необхідно направити із Сумського районного суду Сумської області до Ковпаківського районного суду м. Суми в межах територіальної юрисдикції Сумського апеляційного суду, задовольнивши таким чином подання голови місцевого суду.

Керуючись ст. 276 КУпАП, ст. 34 КПК України,

постановив:

Подання голови Сумського районного суду Сумської області ЧЕРНИХ О. М. задовольнити.

Справу про адміністративне правопорушення № 587/1205/24 відносно ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 130 КУпАП направити на розгляд до Ковпаківського районного суду м. Суми в межах територіальної юрисдикції Сумського апеляційного суду.

Постанова набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною й оскарженню не підлягає.

Суддя В. Ю. Рунов

СудСумський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення14.05.2024
Оприлюднено14.05.2024
Номер документу118997843
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення на транспорті, в галузі шляхового господарства і зв’язку Керування транспортними засобами або суднами особами, які перебувають у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції

Судовий реєстр по справі —587/1205/24

Постанова від 14.05.2024

Адмінправопорушення

Сумський апеляційний суд

Рунов В. Ю.

Постанова від 29.04.2024

Адмінправопорушення

Сумський районний суд Сумської області

Черних О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні