Рішення
від 10.05.2024 по справі 140/1347/24
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 травня 2024 року ЛуцькСправа № 140/1347/24

Волинський окружний адміністративний суд у складі судді Каленюк Ж.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Наш стандарт» до Головного управління ДПС у Волинській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Наш стандарт» (далі - ТзОВ «БКНС») звернулося з позовом до Головного управління ДПС у Волинській області (далі - ГУ ДПС у Волинській області), Державної податкової служби України (далі - ДПС України) про визнання протиправним та скасування рішення комісії ГУ ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Комісія ГУ ДПС у Волинській області, комісія регіонального рівня) від 26 грудня 2023 року №10249492/41900815 про відмову у реєстрації податкової накладної від 30 листопада 2023 року №82; зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) податкову накладну від 30 листопада 2023 року №82.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 06 вересня 2023 року між ТзОВ «БКНС» та Товариством з обмеженою відповідальністю «Макстрансгруп» (далі - ТзОВ «Макстрансгруп») було укладено договір підряду №060923-1 на виконання невідкладних аварійно-відновлювальних робіт з виведення із аварійного стану окремих конструкційних елементів житлового будинку №62 по вулиці Стрийській у місті Львові (покрівлі та несучих елементів будівлі). Сторонами договору було погоджено договірну ціну на здійснення заповнення віконних та дверних прорізів готовими блоками у сумі 2189063,36 грн та договірну ціну на влаштування дерев`яних конструкцій даху у сумі 1293722,03 грн. На виконання пункту 4.2 договору підряду замовник ТзОВ «Макстрансгруп» перерахував на розрахунковий рахунок ТзОВ «БКНС» авансовий платіж на закупівлю матеріалів. Авансові платежі проведено 22 вересня 2023 року на суму 450000,00 грн та 27 вересня 2023 року на суму 1476159,53 грн, а 30 листопада 2023 року - на суму 300000,00 грн. Податкові накладні 22 вересня 2023 року №53 та від 27 вересня 2023 року №55 були зареєстровані податковим органом в ЄРПН, але реєстрацію податкової накладної від 30 листопада 2023 року №82 зупинено.

Як зазначив позивач, 13 грудня 2023 року він надіслав повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено. Однак Комісією ГУ ДПС у Волинській області прийнято рішення від 26 грудня 2023 року №10249492/41900815 про відмову в реєстрації податкової накладної.

Позивач не погоджується із прийнятим рішенням. Так у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної відсутній розрахунок показника для віднесення господарської операції до Критеріїв ризиковості, не зазначено, які саме документи слід надати та чого мають стосуватися пояснення для того, аби реєстрація податкової накладної стала можливою. При цьому перші дві податкові накладні були зареєстровані в ЄРПН.

Позивач вважає, що спірне рішення є необґрунтованим: у ньому зазначено загальні підстави для відмови у реєстрації податкової накладної, але воно не містить чіткої причини його прийняття (яких документів не вистачає). Водночас первинними документами, наданими контролюючому органу, підтверджується настання події, з якою пов`язане складання податкової накладної, що є підставою для її реєстрації в ЄРПН відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України).

З наведених підстав позивач просив позов задовольнити у визначений ним спосіб.

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 12 лютого 2024 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі; судовий розгляд справи призначено за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у ній матеріалами відповідно до статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

У відзиві на позовну заяву (а.с.64-68) представник відповідачів Роскошнова Д.А. просила відмовити в задоволенні позовних вимог повністю, зазначивши, що ТзОВ «БКНС» складена та направлена на реєстрацію в ЄРПН податкова накладна від 30 листопада 2023 року №82 на загальну суму 300000,00 грн, в тому числі податок на додану вартість (ПДВ) 50000,00 грн, за виконані роботи згідно з договором підряду від 06 вересня 2023 року №060923-1 на проведення невідкладних аварійно-відновлювальних робіт з виведення із аварійного стану окремих конструкційних елементів житлового будинку №62 на вулиці Стрийській у місті Львові внаслідок ракетного удару 06 липня 2023 року (покрівлі та несучих елементів будівлі). Відповідно до квитанції від 12 грудня 2023 року реєстрація вказаної податкової накладної була зупинена з підстав відповідності господарської операції пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. На пропозицію у квитанції про надання пояснень та копій документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній, для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН позивач надав договір підряду від 06 вересня 2023 року №060923-1, договірну ціну, додатки 1 та 4 до договору, виписку по рахунку від 30 листопада 2023 року та рахунок-фактуру №СФ-0000022. Однак позивачем не було надано додаток до договору з переліком робіт, які буде виконано підрядником на об`єкті, календарний план робіт, акти виконаних робіт, наявність яких обумовлена пунктами 1.2, 2.11, 3.1 договору. Оскільки наданих комісії документів було недостатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, то за результатами розгляду поданих документів у повідомленні від 18 грудня 2023 року позивачу вказано на необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, зокрема, які передбачені умовами договору; актів виконаних робіт. Позивач не скористався своїм правом про надання додаткових пояснень та документів, тому податковим органом було прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 26 грудня 2023 року №10249492/41900815.

Представник відповідачів зауважила, що при вирішенні спору дослідженню судом підлягають лише ті документи, за результатами розгляду яких було прийняте оскаржуване рішення.

Також, на думку представника відповідачів, задоволення позовної вимоги про зобов`язання зареєструвати в ЄРПН податкову накладну є втручанням у дискреційні повноваження ДПС України.

У відповіді на відзив (а.с.76-78) позивач підтримав доводи позову, наголосивши, що за фактом виконання господарських операцій (здійснення авансових платежів) згідно з договором підряду від 06 вересня 2023 року №060923-1 позивачем Комісії ГУ ДПС у Волинській області було надано додаток 1 до цього договору (яким погоджено влаштування віконних та дверних прорізів готовими блоками), договірну ціну (у яких описано витрати та вартість робіт), банківську виписку за 30 листопада 2023 року (якою підтверджено здійснення позивачем купівлі будматеріалів на суму 389775,19 грн). Зауважив, що на момент проведення ТзОВ «Макстрансгруп» авансових платежів та адміністративного оскарження спірного рішення акт-приймання передачі виконаних робіт не було підписано сторонами, так як роботи за договором підряду тривали. Позивач вважає, що надані Комісії ГУ ДПС у Волинській області пояснення та копії документів розкривають зміст господарської операції, щодо якої складено податкову накладну від 30 листопада 2023 року №82, та вони є достатніми для прийняття рішення про її реєстрацію в ЄРПН.

Відповідач заперечення на відповідь на відзив не подав.

Сторони не зверталися у встановленому порядку із клопотанням про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін.

Суд звертає увагу представника відповідачів, що за змістом статті 162 КАС України у відзиві на позовну заяву відповідач викладає виключно заперечення проти позову, відзив не може містити будь-яких заяв чи клопотань, оскільки заяви та клопотання учасники справи подають окремо у письмовій формі із зазначенням підстав та з дотриманням інших вимог статті 167 КАС України. Тому заявлене у відзиві на позовну заяву представником відповідача клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням (викликом) учасників справи не підлягало вирішенню судом по суті.

Перевіривши письмовими доказами доводи сторін, викладені у заявах по суті справи, суд встановив такі обставини.

06 вересня 2023 року між ТзОВ «Макстрансгруп» (замовник) та ТзОВ «БКНС» (підрядник) було укладено договір підряду №060923-1 (а.с.10-15), за умовами якого підрядник зобов`язується провести невідкладні аварійно-відновлювальні роботи з виведення із аварійного стану окремих конструкційних елементів житлового будинку №62 на вулиці Стрийській у місті Львові, який постраждав внаслідок ракетного удару зі сторони країни-агресора 06 липня 2023 року, а саме покрівлі та несучих елементів будівлі.

06 вересня 2023 року сторонами договору було погоджено договірну ціну на здійснення заповнення віконних та дверних прорізів готовими блоками, відповідно до якої замовник покриває витрати на загальну суму 2189063,36 грн, в т.ч. ПДВ 364843,89 грн: заробітна плата - 16040,24 грн, матеріальні ресурси - 1799933,37 грн, загальновиробничі витрати - 6068,72 грн, прибуток - 1443,25 грн, адміністративні витрати будівельної організації - 733,89 грн (а.с.16-17).

25 вересня 2023 року сторонами договору було погоджено договірну ціну на влаштування дерев`яних конструкцій даху на загальну суму 1293722,03 грн, в т.ч. ПДВ 215620,34 грн: заробітна плата - 155053,20 грн, матеріальні ресурси - 806959,32 грн, експлуатація будівельних машин і механізмів - 5214,54 грн, загальновиробничі витрати - 85495,74 грн, прибуток - 16823,96 грн, адміністративні витрати будівельної організації - 8554,93 грн (а.с.18-19).

Таким чином, загальна вартість робіт за договором становить 3482785,39 грн.

Виписками по рахунку підтверджено надходження на рахунок позивача коштів від ТзОВ «Макстрансгруп»: 22 вересня 2023 року у сумі 450000,00 грн, в т.ч. ПДВ 75000,00 грн (а.с.38), 27 вересня 2023 року у сумі 1476159,53 грн, в т.ч. ПДВ 246026,59 грн (а.с.37), 30 листопада 2023 року у сумі 300000,00 грн, в т.ч. ПДВ 50000,00 грн (а.с.44), а всього 2226159,53 грн.

В ЄРПН зареєстровано податкові накладні від 22 вересня 2023 року №53 на суму 450000,00 грн, в т.ч. ПДВ 75000,00 грн, від 27 вересня 2023 року №55 на суму 1476159,53 грн, в т.ч. ПДВ 246026,59 грн (а.с.40-41, 42-43).

Позивач також склав податкову накладну від 30 листопада 2023 року №82 на суму 300000,00 грн, в т.ч. ПДВ 50000,00 грн (а.с.47), яку 12 грудня 2023 року подав на реєстрацію в ЄРПН.

Згідно із квитанцією від 12 грудня 2023 року (а.с.48) податкова накладна була доставлена до ДПС України, прийнята системою, однак її реєстрацію зупинено на підставі пункту 201.16 статті 201 ПК України з тієї причини, що обсяг постачання товару/послуги - код 43.29 - перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Показник «D» = 4,1428%, «Рпоточ» = 0. Одночасно запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригувань в ЄРПН.

Не є спірною та обставина, що ТзОВ «БКНС» подало повідомлення від 13 грудня 2023 року №1 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено (а.с.49). На розгляд комісії регіонального рівня для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної від 30 листопада 2023 року №82 надано копії таких документів: договору підряду від 06 вересня 2023 року №060923-1 (а.с.10-15), договірної ціни від 06 вересня 2023 року (а.с.16-17), додатка 1 до договору підряду від 06 вересня 2023 року №060923-1 - договірна ціна від 25 вересня 2023 року (а.с.18-19), додатка 4 до договору (креслення вікон з євробруса) (а.с.21-22), виписки по рахунку станом на 30 листопада 2023 року (а.с.44-46), рахунка-фактури від 26 вересня 2023 року №СФ-0000022 (а.с.50), виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.53-54). У повідомленні зазначалося, що ТзОВ «БКНС» проводить невідкладні аварійно-відновлювальні роботи, код КВЕД 41.20; податкова накладна від 30 листопада 2023 року №82 складена на суму авансового платежу ТзОВ «Макстрансгруп» на закупівлю матеріалів та виконання робіт у сумі 300000,00 грн; акт виконаних робіт буде складено після виконання зобов`язань за договором.

Комісією ГУ ДПС у Волинській області у повідомленні від 18 грудня 2023 року №9101862269/41900815 про необхідність подання додаткових пояснень та/або документів для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН запропоновано надати: копії документів на підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній, а саме: договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, яким оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинних документів щодо постачання послуг, а також інших документів, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній, з уточненням у графі «Додаткова інформація» про відсутність додатків до договору та документів, які передбачені умовами договору, актів виконаних робіт (а.с.72-73).

Позивач не надавав комісії регіонального рівня додаткові пояснення та документи.

Рішенням Комісії ГУ ДПС у Волинській області від 26 грудня 2023 року №10249492/41900815 відмовлено у реєстрації податкової накладної від 30 листопада 2023 року №82 у зв`язку з ненаданням/ частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, реєстрацію якої зупинено в ЄРПН при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН (а.с.55).

Це рішення Комісії ГУ ДПС у Волинській області позивач оскаржив до комісії центрального рівня (а.с.56), рішенням якої від 09 січня 2024 року №1556/41900815/2 скаргу ТзОВ «БКНС» залишено без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня - без змін (а.с.57).

Не погоджуючись із рішеннями Комісії ГУ ДПС у Волинській області, позивач звернувся до суду із цим позовом.

При вирішенні спору суд керується такими нормативно-правовими актами.

Відповідно до абзацу першого пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (пункт 201.7 статті 201 ПК України).

За правилами абзаців першого, п`ятого пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин. Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку (абзаци десятий, дванадцятий пункту 201.10 статті 201 ПК України).

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165, тут і надалі в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 7 Порядку №1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Згідно з пунктами 10, 11 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

У спірних правовідносинах зі змісту квитанції від 12 грудня 2023 року встановлено, що реєстрацію податкової накладної від 30 листопада 2023 року №82 зупинено з тієї причини, що обсяг постачання товару/послуг 43.29 дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Показник «D» = 4,1428%, «Рпоточ» = 0.

Згідно з пунктом 2-1 Порядку №1165 (в редакції станом на день подання на реєстрацію податкової накладної, тобто 12 грудня 2023 року) у цьому Порядку для здійснення автоматизованого моніторингу відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків використовуються такі показники:

1) показник D, який розраховується за такою формулою: D = S/T, де S - загальна сума сплачених платником податку та його відокремленими підрозділами сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, за період, що припадає на останні 12 звітних (податкових) періодів, які передують календарному місяцю, у якому податкову накладну/розрахунок коригування прийнято для реєстрації в Реєстрі, та за які настав граничний строк сплати суми податку на додану вартість; T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками, визначеними статтею 193 Кодексу, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі за операціями у періоді, що припадає на останні 12 звітних (податкових) періодів, які передують календарному місяцю, у якому податкову накладну/розрахунок коригування прийнято для реєстрації в Реєстрі, та за які настав граничний строк сплати суми податку на додану вартість;

2) показник Pпоточ - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податковій накладній/розрахунку коригування, які зареєстровані в Реєстрі у поточному календарному місяці, з урахуванням прийнятої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування;

3) показник Pмакс, який розраховується за такою формулою: Pмакс = Pнайб Ч 1,4, де Pнайб - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена платником податку у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі за операціями останніх 12 звітних (податкових) періодів, які передують місяцю, в якому податкову накладну/розрахунок коригування прийнято для реєстрації в Реєстрі, та за які настав граничний строк подання декларації з податку на додану вартість.

Значення показників D, Pпоточ та Pмакс відображається в електронному кабінеті.

Додатком 3 до Порядку №1165 визначені Критерії ризиковості здійснення операцій, у пункті 1 яких вказано: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13 грудня 2019 року за №1245/34216, далі - Порядок №520, зі змінами, чинними з 30 вересня 2023 року).

За правилами пункту 4 Порядку №520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №520 встановлено, що платник податку, який склав податкову накладну/розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/ відмову в реєстрації таких податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі може подати такі документи: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній/ розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі.

У разі, коли у квитанції до податкової накладної / розрахунку коригування зазначено код товару/ послуги згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності/ умовним кодом товару/ Державним класифікатором продукції та послуг, операція за яким стала підставою для зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування, платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів виключно до такої операції.

Згідно із пунктом 6 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/ розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Суд зауважує, що пункт 5 Порядку №520 визначає перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, який не є вичерпним та не передбачає необхідності надання платником податку усіх документів згідно з таким переліком. Наданню підлягають лише ті документи, які безпосередньо стосуються предмета господарської операції, за якою оформлено податкову накладну, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки. Платник має право надати ті документи, які стосуються зазначеного у квитанції до податкової накладної/ розрахунку коригування коду товару/ послуги згідно з УКТ ЗЕД/ ДКПП, операція за яким стала підставою для зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування.

Відповідно до пункту 2 Порядку №520 рішення про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, приймають комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі територіальних органів ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу (пункт 3 Порядку №520).

Як встановлено пунктом 9 Порядку №520, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня. За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:

або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;

або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/ або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;

або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.

Додаткові письмові пояснення та копії документів, зазначені в абзаці шостому цього пункту, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року №557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2017 року за №959/30827 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01 червня 2020 року №261).

За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту.

Згідно з пунктом 10 Порядку №520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання/ часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Як вбачається із оскаржуваного рішення Комісії ГУ ДПС у Волинській області від 26 грудня 2023 року №10249492/41900815 у реєстрації податкової накладної від 30 листопада 2023 року №82 відмовлено у зв`язку з ненаданням/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН, платником податку (а.с.55).

Як уже зазначав суд, повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, платником податку Комісією ГУ ДПС у Волинській області скеровано позивачу 18 грудня 2023 року за №10186269/41900815 (а.с.72-73).

Протягом п`яти робочих днів з дня, наступного за днем отримання повідомлення, ТзОВ «БКНС» ні додаткові пояснення, ні додаткові документи комісії регіонального рівня не подало.

Отже, причиною відмови у реєстрації податкової накладної від 30 листопада 2023 року №82 є ненадання додаткових пояснень та копій документів, зазначених у повідомленні від 18 грудня 2023 року за №10186269/41900815, надіслання якого обґрунтоване відсутністю додатків до договору та документів, які передбачені умовами договору, актів виконаних робіт (а.с.72-73).

Таким чином, з огляду на положення пунктів 9 та 10 Порядку №520 у контролюючого органу виникли формальні підстави для прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.

При вирішенні спору суд враховує висновки Верховного Суду у постановах, зокрема, від 18 листопада 2021 року у справі №380/3498/20, від 20 січня 2022 року у справі №140/4162/21, які полягають у такому.

Суб`єкти владних повноважень, ухвалюючи рішення, якими, зокрема, обмежується права платника податків, повинні уникати надмірного формалізму. Обсяг документів, які надаються платниками податку на додану вартість з метою усунення сумнівів у контролюючих органів щодо легальності відповідної операції за наслідками якої складено податкову накладну, яку подано для реєстрації якої в ЄРПН, хоч і є визначеним у Порядку №520, проте завжди є унікальним та залежить від організації господарських взаємовідносин між суб`єктами господарювання, змісту договірних відносин між такими, а також особливостями законодавчого врегулювання діяльності тієї чи іншої сфери бізнесу. Саме за результатами детального дослідження змісту документів (в тому числі договору), наданих на підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній, можливим є формування висновків щодо можливості чи неможливості реєстрації є ЄРПН податкової накладної, реєстрація якої була зупинена згідно із відповідною квитанцією.

У постанові від 21 лютого 2023 року у справі №2240/3271/18 Верховний Суд зауважив на тому, що предметом доказування при вирішенні вимог про зобов`язання податкового органу зареєструвати податкову накладну (у разі скасування рішення Комісії про відмову в реєстрації податкової накладної) мають бути встановленими обставини достатності документів для її реєстрації. Такий же підхід продемонстровано Верховним Судом і у постанові від 27 квітня 2023 року у справі №460/8040/20, у якій суд висловився про те, що саме лише зазначення про відсутність документів не є достатньою підставою для відмови в реєстрації податкової накладної, оскільки контролюючим органом повинно бути зазначено об`єктивні обставини, які перешкоджають реєстрації податкової накладної з урахуванням відсутності таких документів, при цьому обов`язково повинна бути надана оцінка тим документам, що фактично подано платником податку.

З урахуванням наведеного дослідженню підлягають обставини, які спричинили зобов`язання позивача надати додаткові документи на виконання повідомлення комісії регіонального рівня; предметом доказування у цій справі є наявність підстав, підтверджених належними та достатніми документами, для реєстрації спірної податкової накладної.

Суд відхиляє доводи позивача про те, що в квитанції від 12 грудня 2023 року про зупинення реєстрації податкової накладної від 30 листопада 2023 року №82 за наслідком проведеного моніторингу не обґрунтовано причини та підстави для такої дії. Так відповідно до приписів пункту 11 Порядку №1165 в квитанції вказано критерій ризиковості здійснення операції, на підставі якого зупинено реєстрацію податкової накладної в ЄРПН, з розрахованим показником.

У той же час суд погоджується, що така квитанції містить вимогу про надання пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних в ЄРПН, без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття відповідного рішення.

Оскільки відповідачем у квитанції від 12 грудня 2023 року про зупинення реєстрації податкової накладної від 30 листопада 2023 року №82 не зазначено, які конкретно документи та в підтвердження якої обставини необхідно подати, то позивач надав контролюючому органу копії документів на власний розсуд: договір підряду від 06 вересня 2023 року №060923-1, договірну ціну від 06 вересня 2023 року, додаток 1 до договору підряду від 06 вересня 2023 року №060923-1 (договірна ціна від 25 вересня 2023 року), додаток 4 (креслення); виписку по рахунку станом на 30 листопада 2023 року, рахунок-фактуру від 26 вересня 2023 року №СФ-0000022, виписку з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Надання цих документів визнає відповідач ГУ ДПС у Волинській області.

Суд також зазначає, що при розгляді спору необхідно встановити настання обставини, яка обумовлює обов`язок платника податків скласти податкову накладну та зареєструвати її в ЄРПН.

Відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Таким чином, якщо мова йде про зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку в якості оплати товарів/послуг, що підлягають постачанню, то документами, достатніми для підтвердження такої операції будуть розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків, а також відповідні договори та рахунки на оплату, що підтверджують наявність правових підстав для зарахування відповідної суми коштів. Такі документи можуть вважатися необхідною передумовою для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН. Тож за результатами детального дослідження змісту документів, наданих на підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній, у тому числі договору, можливим є формування висновків щодо можливості чи неможливості реєстрації є ЄРПН податкової накладної, реєстрація якої була зупинена.

Як установлено пунктами 1.2, 4.1, 4.2 договору підряду від 06 вересня 2023 року №060923-1, укладеного між ТзОВ «БКНС» (підрядник) та ТзОВ «Макстрансгруп» (замовник), перелік робіт, що буде виконано підрядником на об`єкті, наведено у додатку до цього договору, що є його невід`ємною частиною. Договірна ціна робіт, що виконуються підрядником за цим договором, визначається відповідно до фактичних об`ємів виконаних робіт, виходячи із вартості одиниці робіт. Вартість одиниці робіт, їх перелік та проектний об`єм вказано в додатку до цього договору, що є його невід`ємною частиною.

Договором підряду від 06 вересня 2023 року №060923-1 також передбачено, що підрядник виконує роботи власними силами та засобами; залучення субпідрядників для виконання окремих видів робіт допускається (пункт 2.1).

Приймання-передача робіт за цим договором здійснюється після їх завершення (або завершення окремого етапу). Підрядник протягом п`яти календарних днів з моменту завершення виконання робіт за договором передає замовнику два примірники акта приймання-передачі виконаних робіт. Замовник протягом семи календарних днів після підписання акта приймання-передачі виконаних робіт перевіряє обсяги виконаних робіт, їх якість та відповідність умовам договору та підписує акт приймання-передачі, після чого повертає один екземпляр підряднику або письмову відмову від підписання акта з вказівкою на недоліки, виявлені у роботах (пункти 2.11, 2.12 договору).

Як передбачено пунктом 3.1 договору, підрядник зобов`язаний виконати роботи відповідно до календарного плану виконання робіт, що є невід`ємною частиною цього договору.

Звідси слідує, що додатками до договору мають бути визначені: перелік робіт, що буде виконано підрядником на об`єкті, об`єм і вартість одиниці робіт; календарний план виконання робіт. Окремо визначається і договірна ціна робіт, що виконуються підрядником за цим договором. Приймання виконаних робіт здійснюється сторонами на підставі акта приймання-передачі виконаних робіт.

Договірна ціна від 06 вересня 2023 року на суму 2189063,36 грн та договірна ціна від 25 вересня 2023 року на суму 1293722,03 грн, які надані комісії регіонального рівня, не містять конкретного переліку робіт, що підлягає виконанню на об`єкті (а.с.16-19).

Перелік робіт, які необхідно виконати на об`єкті, календарний план виконання робіт, акти виконаних робіт надані не були ні комісії регіонального рівня, ні суду, що позбавляє можливості перевірити, чи виконані (виконуються) невідкладні аварійно-відновлювальні роботи згідно з договором від 06 вересня 2023 року №060923-1.

Натомість податкова накладна від 30 листопада 2023 року №82 (а.с.47) складена за таким описом: «Виконані роботи згідно з договором підряду від 06 вересня 2023 року №060923-1: проведення невідкладних аварійно-відновлювальних робіт з виведення із аварійного стану окремих конструкцій елементів житлового будинку №62 на вулиці Стрийській у місті Львові, постраждалих внаслідок ракетного удару 06 липня 2023 року, а саме покрівлі та несучих елементів будівлі». Обсяги постачання - 250000,00 грн, ПДВ 50000,00 грн.

За наведених обставин комісією регіонального рівня у графі «Додаткова інформація» повідомлення від 18 грудня 2023 року №10186269/41900815 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН (а.с.72-73) слушно вказано, що відсутні документи до договору та документи, які передбачені умовами договору; акти виконаних робіт.

У повідомленні від 13 грудня 2023 року №1 позивач стверджував, що податкову накладну складено на суму сплаченого ТзОВ «Макстрансгруп» авансу на закупівлю матеріалів та виконання робіт (а.с.47).

Єдиним документом, яким визначено вартість матеріальних ресурсів, є договірна ціна від 06 вересня 2023 року та від 25 вересня 2023 року (додаток 1), що становить 179933,37 грн та 806959,32 грн відповідно, а всього 2606892,69 грн.

Як обумовлено пунктом 4.2 договору підряду від 06 вересня 2023 року №060923-1, протягом семи днів з моменту його підписання, замовник перераховує на розрахунковий рахунок підрядника передплату (авансовий платіж) на закупівлю матеріалів на підставі виставленого підрядником рахунку.

Розрахунки за виконані роботи проводяться в безготівковій формі шляхом перерахування коштів на поточний рахунок підрядника протягом п`яти банківських днів з моменту підписання сторонами акту приймання-передачі виконаних робіт; замовник сплачує підряднику зазначену в акті прийому-передачі виконаних робіт (пункт 4.3 договору).

Комісії регіонального рівня позивач надавав виписку по рахунку за 30 листопада 2023 року (а.с.40) про надходження коштів від ТзОВ «Макстрансгруп» у сумі 300000,00 грн, в т.ч. ПДВ 50000,00 грн, згідно з платіжним документом від 30 листопада 2023 року №990 (призначення «платіж згідно з договором від 06 вересня 2023 року №060923-1»), а також рахунок-фактуру від 26 вересня 2023 року №СФ-0000022 на суму 1648511,36 грн, у тому числі ПДВ у сумі 274761,89 грн, за номенклатурою «Авансовий платіж згідно з договором від 06 вересня 2023 року №060923-1 на закупівлю матеріалів» (а.с.50).

На думку суду, названими документами не вдається можливим однозначно встановити подію, за якою складено податкову накладну, адже в платіжному документі на суму 300000,00 грн нема посилання на рахунок-фактуру від 26 вересня 2023 року №СФ-0000022 та сума платежу не відповідає сумі рахунку-фактури - 1648511,36 грн; сплата коштів проведена не відповідно до пункту 4.2 договору (яким погоджено авансовий платіж на закупівлю матеріалів на підставі виставленого підрядником рахунку протягом семи днів з моменту підписання договору).

При цьому з долучених до позовної заяви виписок від 22 вересня 2023 року та від 27 вересня 2023 року вбачається, що перед тим замовник ТзОВ «Макстрансгруп» вже сплатив за договором підряду від 06 вересня 2023 року №060923-1 на підставі рахунка-фактури від 22 вересня 2023 року №СФ-0000020 (так в призначенні платежу) 1926159,53 грн (450000,00 грн та 1476159,53 грн відповідно) й позивач стверджує, що за цією подією і були виписані податкові накладні від 22 вересня 2023 року №53 та від 27 вересня 2023 року №55.

Отже, суд погоджується з відповідачем, що наданих документів було недостатньо для реєстрації податкової накладної, а на пропозицію надати додаткові пояснення та документи, які б могли прояснити ситуацію, позивач не відреагував. Неподання контролюючому органу документів не дозволяло відповідачу з`ясувати фактичні обставини здійснення господарських операцій.

Тому оскільки у повідомленні податковий орган визначив перелік документів для реєстрації податкової накладної в ЄРПН, однак позивач їх не надав, то комісія регіонального рівня в межах дискреції прийняла рішення про відмову в реєстрації такої податкової накладної, маючи для цього і повноваження, і підстави.

Окремо суд вважає за необхідне зазначити, що до позову позивачем долучено договір від 07 вересня 2023 року №5, укладений між ТзОВ «БКНС» (замовник) та Приватним підприємством «Виробничо-комерційна фірма «Будсервіс» (виконавець; далі - ПП «ВКФ «Будсервіс») на виготовлення столярної продукції на суму 2177858,88 грн, за умовами якого виконавець зобов`язується виготовити та встановити згідно з додатком 1 вікна дерев`яні (євробрус) на адресою: Львівська область, місто Львів, вулиця Стрийська, будинок 68 (а.с.23-24), а також договір від 07 вересня 2023 року №6, укладений між тими ж сторонами, про виготовлення столярної продукції на суму 79980,00 грн, предметом якого було виготовлення та встановлення згідно з додатком 1 дверей вхідних дерев`яних за адресою: Львівська область, місто Львів, вулиця Стрийська, будинок 68 (а.с.25-26).

Також відповідно до договору від 01 жовтня 2023 року №01-10/2023 (а.с.27-35) ТзОВ «БКНС» орендує у фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 будівельне риштування (згідно з актом здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 31 грудня 2023 року №30/11 на період з 01 грудня 2023 року по 25 грудня 2023 року).

Поряд з тим матеріали справи не містять належних доказів надання цих документів, як і накладних від 01 листопада 2012 року №1/11 на суму 1042225,92 грн, від 04 грудня 2023 року №1/12 на суму 79980,00 грн, виписаних ПП «ВКФ «Будсервіс» у межах договору від 07 вересня 2023 року №5 та від 07 вересня 2023 року №6 (а.с.51, 52), на розгляд Комісії ГУ ДПС у Волинській області (у відзиві на позов представник відповідачів їх надання заперечує, а повідомлення від 13 грудня 2023 року №1 не містить відомостей про надання цих документів).

Воднораз суд зазначає, що із цих документів, які позивач надав суду, не вбачається можливим встановити логічний зв`язок господарських операцій на підставі договорів від 07 вересня 2023 року №5 та від 07 вересня 2023 року №6, укладених між ТзОВ «БКНС» та ПП «ВКФ «Будсервіс», із господарськими операціями ТзОВ «БКНС» із ТзОВ «Макстрансгруп», які виникли на підставі договору від 06 вересня 2023 року №060923-1, з огляду на те, що предмет перших двох договорів - виготовлення та встановлення вікон дерев`яних та дверей вхідних по вулиці Стрийській, 68 у місті Львові, тоді як на замовлення ТзОВ «Макстрансгруп» позивач мав виконати підрядні роботи - аварійно-відновлювальні роботи покрівлі та несучих елементів будівлі по вулиці Стрийській, 62 у місті Львові (інша адреса).

Суд наголошує, що зміст та обсяг поданих первинних та інших документів для висновку про їх достатність для реєстрації податкової накладної повинен узгоджуватись зі змістом та характером господарської операції та свідчити про її фактичне виконання. З наведених підстав суд вважає, що подані позивачем документи таким критеріям не відповідали, а інші документи на пропозицію у повідомленні позивач не надав, тому у Комісії ГУ ДПС у Волинській області за результатами розгляду поданих документів були фактичні та правові підстави для відмови у реєстрації податкової накладної від 30 листопада 2023 року №82.

Відповідно до вимог частин першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

За наведених обставин суд дійшов висновку, що оскільки позивачем для розгляду питання про прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної від 30 листопада 2023 року №82 не подано належні та достатні первинні документи щодо господарської операції, зазначеної у цій податковій накладній, яка підтверджує подію виникнення податкових зобов`язань, то рішенням Комісії ГУ ДПС у Волинській області від 26 грудня 2023 року №10249492/41900815 правомірно відмовлено у реєстрації такої податкової накладної. Тому відсутні підстави для задоволення взаємопов`язаних позовних вимог про визнання протиправним і скасування рішення від 26 грудня 2023 року №10249492/41900815 та зобов`язання зареєструвати податкову накладну від 30 листопада 2023 року №82.

Зважаючи на те, що суд відмовляє у задоволенні позову, підстави для відшкодування позивачу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 2, 72-77, 243-246, 255, 262, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Наш стандарт» (43020, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Зв`язківців, будинок 6, ідентифікаційний код юридичної особи 41900815) до Головного управління ДПС у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, Київський майдан, будинок 4, ідентифікаційний код відокремленого підрозділу 44106679), Державної податкової служби України (04053, місто Київ, Львівська площа, будинок 8, ідентифікаційний код юридичної особи 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене учасниками справи в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя Ж.В. Каленюк

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.05.2024
Оприлюднено16.05.2024
Номер документу119018181
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —140/1347/24

Ухвала від 24.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Постанова від 21.11.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Ухвала від 21.11.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Ухвала від 02.07.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Ухвала від 02.07.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Ухвала від 18.06.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Рішення від 10.05.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Каленюк Жанна Василівна

Ухвала від 12.02.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Каленюк Жанна Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні