Ухвала
від 13.05.2024 по справі 380/8626/24
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про продовження процесуального строку на залишення позовної заяви без руху

13 травня 2024 рокусправа № 380/8626/24

Суддя Львівського окружного адміністративного суду Кравців О.Р. одержав матеріали позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю «РАЗОМ ДО УСПІХУ» до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України, про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язати вчинити дії,-

в с т а н о в и в :

До Львівського окружного адміністративного суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю «РАЗОМ ДО УСПІХУ» (далі позивач, ТОВ «РАЗОМ ДО УСПІХУ») до Головного управління ДПС у Львівській області (далі відповідач 1, ГУ ДПС у Львівській області), Державної податкової служби України (далі відповідач 2, ДПС України), в якому просить:

- визнати бездіяльність Головного управління ДПС у Львівській області протиправною щодо не реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних та відповідно зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №1 від 02.05.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати бездіяльність Головного управління ДПС у Львівській області протиправною щодо не реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних та відповідно зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №2 від 24.04.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати бездіяльність Головного управління ДПС у Львівській області протиправною щодо не реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних та відповідно зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №3 від 18.05.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати бездіяльність Головного управління ДПС у Львівській області протиправною щодо не реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних та відповідно зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №18 від 22.03.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати бездіяльність Головного управління ДПС у Львівській області протиправною щодо не реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних та відповідно зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №19 від 28.03.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати бездіяльність Головного управління ДПС у Львівській області протиправною щодо не реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних та відповідно зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №26 від 09.06.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати бездіяльність Головного управління ДПС у Львівській області протиправною щодо не реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних та відповідно зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №27 від 16.06.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати бездіяльність Головного управління ДПС у Львівській області протиправною щодо не реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних та відповідно зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №33 від 03.07.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати бездіяльність Головного управління ДПС у Львівській області протиправною щодо не реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних та відповідно зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №34 від 17.07.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати бездіяльність Головного управління ДПС у Львівській області протиправною щодо не реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних та відповідно зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №1 від 10.04.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати бездіяльність Головного управління ДПС у Львівській області протиправною щодо не реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних та відповідно зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №2 від 02.05.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати бездіяльність Головного управління ДПС у Львівській області протиправною щодо не реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних та відповідно зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №32 від 03.07.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати бездіяльність Головного управління ДПС у Львівській області протиправною щодо не реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних та відповідно зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №35 від 17.07.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Ухвалою суду від 26.04.2024 позовну заяву залишено без руху та запропоновано позивачу у 10-денний термін з дня отримання копії ухвали про залишення позовної заяви без руху усунути недоліки позовної заяви, зазначені в мотивувальній частині ухвали.

На виконання вимог ухвали представник позивача 08.05.2024 подав заяву про усунення недоліків, в якій виклав свої доводи щодо причин та строку звернення до суду.

Вказав, що 03.10.2023 позивач отримав рішення №39598 про відповідність платника податку критеріям ризиковості; підстава пункт 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від 12.10.2023 №1, прийнято рішення №41626 від 19.10.2023 про невідповідність платника податку критеріям ризикованості платника податку.

Зазначив, що пунктом 6-1 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 передбачено, що у разі прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку за результатами розгляду інформації та копій документів, поданих платником податку для підтвердження невідповідності критеріям ризиковості платника податку, або прийняття комісією центрального рівня рішення про задоволення скарги та скасування рішення комісії регіонального рівня про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, наступного робочого дня після дати прийняття такого рішення підлягають автоматичній реєстрації податкові накладні/розрахунки коригування.

Вважає, що до спірних правовідносин необхідно застосовувати загальний шестимісячний строк, передбачений частиною 2 статті 122 КАС України, оскільки позивач не здійснював адміністративного оскарження рішення №39598 від 03.10.2023 про відповідність критеріям ризиковості платника податку.

Щодо таких покликань представника позивача суд зазначає таке.

Відповідно до пункту 6-1 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 у разі прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку за результатами розгляду інформації та копій документів, поданих платником податку для підтвердження невідповідності критеріям ризиковості платника податку, або прийняття комісією центрального рівня рішення про задоволення скарги та скасування рішення комісії регіонального рівня про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, наступного робочого дня після дати прийняття такого рішення підлягають автоматичній реєстрації податкові накладні/розрахунки коригування, якщо одночасно виконуються такі умови:

- реєстрацію таких податкових накладних/розрахунків коригування зупинено на підставі відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку згідно з рішеннями, прийнятими починаючи з дати останнього включення платника податку в перелік платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, до дати подання інформації та копій документів, за результатами розгляду яких прийняте рішення про невідповідність критеріям ризиковості платника податку;

- дата подання для реєстрації в Реєстрі таких податкових накладних/розрахунків коригування припадає на період, що не перевищує 180 днів до дати подання інформації та копій документів, за результатами розгляду яких прийняте рішення про невідповідність критеріям ризиковості платника податку або рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку, якщо щодо такого рішення комісією центрального рівня задоволено скаргу та скасовано рішення комісії регіонального рівня про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку;

- на початок операційного дня, протягом якого здійснюється така автоматична реєстрація в Реєстрі, операції в таких податкових накладних/розрахунках коригування не відповідають критеріям ризиковості здійснення операцій згідно з додатком 3 та стосовно платника податку відсутнє чинне рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку;

- щодо таких податкових накладних/розрахунків коригування платника податку комісією регіонального рівня не прийнято рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12.12.2019 №520;

- у день такої автоматичної реєстрації в Реєстрі наявна сума податку, на яку платник податку має право зареєструвати такі податкові накладні та/або розрахунки коригування в Реєстрі, обчислена відповідно до пункту 200-1.3 або 200-1.9 статті 200-1 Кодексу.

З викладено суд висновує, що у разі виконання всіх викладених умов, після прийняття рішення комісією регіонального рівня про невідповідність платника податку критеріям ризиковості, податкові накладні підлягають автоматичній реєстрації на наступний робочий день після прийняття відповідного рішення.

Проте слід зауважити, що відповідно до змісту позовних вимог позивач просить зареєструвати податкові накладні, подані ним до дати включення платника податку в перелік платників податків, які відповідають критеріям ризиковості, та щодо яких прийняті рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Оскільки рішення регіональної комісії про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних оскаржені в адміністративному порядку, на переконання суду до спірних правовідносин слід застосувати тримісячний строк звернення до адміністративного суду, передбачений частиною 4 статті 122 КАС України.

Враховуючи викладене, суд вважає за доцільне продовжити строк для усунення недоліків позовної заяви на 5 днів з моменту отримання цієї ухвали.

Також, суд зауважує про необхідність додержання приписів частини 5 статті 44 КАС України.

Керуючись статтями 121, 160, 161, 169, 241-243, 248, 293 КАС України, суддя,-

у х в а л и в :

1. Продовжити Товариству з обмеженою відповідальністю «РАЗОМ ДО УСПІХУ» процесуальний строк встановлений ухвалою судді Львівського окружного адміністративного суду від 26.04.2024 про залишення позовної заяви без руху для усунення недоліків позовної заяви.

2. Позивачу усунути недоліки позовної заяви, вказані в мотивувальній частині ухвали у строк, що не перевищує п`ять днів з дня вручення ухвали.

3. Роз`яснити позивачу, що у випадку неусунення у встановлений строк недоліків позовна заява вважатиметься неподаною та буде повернута позивачу.

4. Копію ухвали невідкладно надіслати особі, що звернулася із позовною заявою.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання. Заперечення на ухвалу може бути включено до апеляційної скарги на рішення суду.

Суддя Кравців Олег Романович

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.05.2024
Оприлюднено16.05.2024
Номер документу119020237
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —380/8626/24

Ухвала від 07.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Постанова від 22.08.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 13.06.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 24.05.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 13.05.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 26.04.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні