Справа № 560/21278/23
РІШЕННЯ
іменем України
13 травня 2024 рокум. ХмельницькийХмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Тарновецького І.І. розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Боско Компані" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовом до Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.
В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначає, що ГУ ДПС у Хмельницькій області проведено камеральну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "Боско Компані", за результатами якої складено акт про результати камеральної перевірки щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких накладних з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних за травень, червень, вересень 2022 року №9722/22-01-04-09/44583703 від 08.09.2023. Податковим органом встановлено порушення термінів граничних реєстрації податкових накладних в ЄРПН, визначених пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України. Позивач вважає вказане рішення протиправним.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 14.12.2023 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та призначено її до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомленням сторін (у письмовому провадженні).
Відповідач подав до суду відзив на позовну заяву, в якому просить відмовити у задоволенні позовних вимог. Зазначає, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Боско Компані" в Єдиному реєстрі податкових накладних зареєстровано податкові накладні з порушенням термінів реєстрації податкових накладних, чим порушено вимоги ст.201-1 Податкового кодексу України. Вважає, що оскільки за наслідками проведення перевірки було встановлено, що позивачем порушено строки реєстрації в ЄРПН податкових накладних, перелік яких зазначено в акті камеральної перевірки, Головним управлінням ДПС у Хмельницькій області правомірно винесено оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 29.09.2023 №0109330409, згідно з вимогами ст.120-1 ПК України.
Позивач подав відповідь на відзив, в якій зазначив про безпідставність вказаних відповідачем у відзиві на позов тверджень.
Дослідивши матеріали справи, повно і всебічно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
Головне управління ДПС у Хмельницькій області проведено камеральну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "Боско Компані" щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких накладних з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних за травень, червень, вересень 2022 року, за результатами якої складено акт №9722/22-01-04-09/44583703 від 08.09.2023.
В акті перевірки №9722/22-01-04-09/44583703 від 08.09.2023 зафіксовано, що згідно проведеного аналізу Єдиного реєстру податкових накладних встановлено порушення термінів реєстрації податкових накладних\рахунків коригування, зокрема:
№ 7 від 05.05.2022, зареєстровано 18.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 4 дн.;
№ 9 від 01.06.2022, зареєстровано 18.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 18 дн.;
№ 10 від 02.06.2022, зареєстровано 18.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 18 дн.;
№ 11 від 03.06.2022, зареєстровано 18.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 18 дн.;
№ 14 від 13.06.2022, зареєстровано 18.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 18 дн.;
№ 51 від 21.09.2022, зареєстровано 19.10.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 4 дн.
У зв`язку із чим, відповідачем зафіксовано порушення Товариством з обмеженою відповідальністю "Боско Компані" пункту 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України №2755 - VI від 02 грудня 2010 року (зі змінами та доповненнями), а саме ТОВ "Боско Компані". За порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, розрахунків коригування до них в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених ст. 201 Кодексу, передбачена відповідальність відповідно до п. 120-1.1 ст. 120-1 Податкового кодексу України.
Не погоджуючись з висновками акту перевірки позивачем подані заперечення на акт камеральної перевірки №9722/22-01-04-09/44583703 від 08.09.2023.
Комісією з питань розгляду заперечень та пояснень до актів перевірок прийнято висновок від 27.09.2023, яким висновки акту перевірки від 08.09.2023 визнано правомірними та такими, що відповідають вимогам чинного законодавства.
На підставі висновків акту перевірки №9722/22-01-04-09/44583703 від 08.09.2023, контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення від 29.09.2023 №0109330409, яким до позивача, за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, застосовано штраф в розмірі 39579,20 грн.
Позивач, вважаючи податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області від 29.09.2023 №0109330409 протиправним, звернувся до суду.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Пунктом 201.1 статті 201 ПК України встановлено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операції з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Згідно з п. 192.1 ст. 192 ПКУ якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язаньта податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідного коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН).
Розрахунок коригування до податкової накладної не може бути зареєстрований в ЄРПН пізніше 1095 календарних днів з дати складання податкової накладної, до якої складений такий розрахунок коригування.
Розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку, підлягає реєстрації в ЄРПН отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу.
Пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України встановлено, що порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Аналіз наведеної норми ПК України свідчить, що податкове правопорушення за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної є вчиненим із моменту закінчення граничного терміну реєстрації податкової накладної, передбаченої пунктом 201.10 статті 201 ПК України.
Строк затримки реєстрації має правове значення для визначення розміру штрафної санкції, а не для його кваліфікації.
Пунктом 69.1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України (з урахуванням змін, внесених Законом України від 13 грудня 2022 року № 2836-IX) передбачено, що платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо: реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року.
Отже, якщо податкові накладні/розрахунки коригування складені платником в період з 01 лютого по 31 травня 2022 року, а зареєстровані в ЄРПН з порушенням строку після 15 липня 2022 року, у контролюючого органу є підстави для застосування штрафних (фінансових) санкцій відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України.
В період дії воєнного стану правовідносини щодо реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН регулюються нормами ПК України з урахуванням особливостей, визначених у пункті 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» цього кодексу.
З матеріалів справи судом встановлено, що відповідачем під час проведення камеральної перевірки встановлено, що податкові накладні №9 від 01.06.2022, №14 від 13.06.2022, №10 від 02.06.2022, №11 від 03.06.2022, №51 від 21.09.2022 виписані в червні та вересні 2022 року, проте зареєстровані в ЄРПН з порушенням граничних термінів реєстрації, передбачених п. 201.10 ст. 201 ПК України.
Відповідач зазначає, що граничним строком реєстрації податкових накладних №9 від 01.06.2022, №14 від 13.06.2022, №10 від 02.06.2022, №11 від 03.06.2022 в ЄРПН є 30.06.2022, податкової накладної №51 від 21.09.2022 - є 15.10.2022, відповідно до положень п. 201.10 ст. 201 ПК України, проте їх було зареєстровано 18.07.2022 та 19.10.2022 відповідно, тобто з пропущенням терміну на 18 днів та 4 дні відповідно.
Визначаючись щодо правомірності реєстрації податкових накладних № 9 від 01.06.2022, №10 від 02.06.2022, №11 від 03.06.2022 та №14 від 13.06.2022 суд зазначає наступне.
З матеріалів справи судом встановлено, що позивач не заперечує щодо порушення граничних строків реєстрації податкових накладних №9 від 01.06.2022, №10 від 02.06.2022, №11 від 03.06.2022, №14 від 13.06.2022 в ЄРПН, проте стверджує, що кількість календарних днів порушення термінів реєстрації становить не 18, а 15 днів.
Під час розгляду справи судом встановлено та не заперечується сторонами, що податкові накладні №11 від 03.06.2022, №9 від 01.06.2022, №10 від 02.06.2022 позивач подавав на реєстрацію 15.07.2022, проте документи не були прийняті, що підтверджують квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН: квитанція від 15.07.2022 16:44:07 по податковій накладній №11 від 03.06.2022: «Документ не може бути прийнятий - Порушено вимогу абзацу 9 пункту 4 Порядку заповнення, а саме: код джерела податкового номеру продавця заповнюється у разі заповнення податкового номеру продавця; Значення коду джерела податкового номеру продавця податкової накладної (0), не дорівнює значенню в Реєстрі платників ПДВ (1); рядок 1. Не визначений код товару згідно УКТЗЕД»; квитанція від 15.07.2022 16:44:06 по податковій накладній №10 від 02.06.2022: «Документ не може бути прийнятий - Порушено вимогу абзацу 9 пункту 4 Порядку заповнення, а саме: код джерела податкового номеру продавця заповнюється у разі заповнення податкового номеру продавця; Значення коду джерела податкового номеру продавця податкової накладної (0), не дорівнює значенню в Реєстрі платників ПДВ (1); рядок 1. Не визначений код товару згідно УКТЗЕД»; квитанція від 15.07.2022 16:43:47 по податковій накладній №9 від 01.06.2022: «Документ не може бути прийнятий - Порушено вимогу абзацу 9 пункту 4 Порядку заповнення, а саме: код джерела податкового номеру продавця заповнюється у разі заповнення податкового номеру продавця; Значення коду джерела податкового номеру продавця податкової накладної (0), не дорівнює значенню в Реєстрі платників ПДВ (1); рядок 1. Не визначений код товару згідно УКТЗЕД».
Згідно з п. 9 Порядку №1246 причиною відмови у прийнятті податкової накладної та/ або розрахунку коригування до реєстрації є:
1) наявність помилок;
2) відсутність у Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;
3) факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими самими реквізитами.
Представником відповідача надано до суду квитанції про прийняття документів, які датуються 18.07.2022, з яких судом встановлено, що позивач надіслав на реєстрацію податкові накладні №11 від 03.06.2022, №9 від 01.06.2022, №10 від 02.06.2022 повторно, з виправленими помилками, які були зареєстровані - 18.07.2022, а отже, з пропущенням граничного терміну реєстрації.
Щодо податкової накладної №14 від 13.06.2022 судом встановлено, що згідно матеріалів справи податкова накладна №14 від 13.06.2022 надійшла до податкового органу - 18.07.2022, позивачем не надано до суду доказів того, що податкова накладна подана Товариством з обмеженою відповідальністю "Боско Компані" до податкового органу - 15.07.2022, як зазначає позивач в позовній заяві.
Стосовно податкової накладної №7 від 05.05.2022 та податкової накладної №51 від 21.09.2022 суд зазначає наступне.
В позовній заяві позивач стверджує, що податкову накладну №7 від 05.05.2022 ним надіслано для реєстрації в ЄРПН 15.07.2022 о 18 годині 16 хв., тобто в межах операційного дня.
Судом встановлено, що 15.07.2022 позивач двічі реєстрував податкову накладну №7 від 05.05.2022, однак при реєстрації позивачем допущено помилки у формі реєстрації, про що свідчать квитанції про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН: квитанція від 15.07.2022 16:07:35: «Документ не може бути прийнятий - Порушено вимогу абзацу 9 пункту 4 Порядку заповнення, а саме: код джерела податкового номеру продавця заповнюється у разі заповнення податкового номеру продавця; Значення коду джерела податкового номеру продавця податкової накладної (0), не дорівнює значенню в Реєстрі платників ПДВ (1); рядок 1. Не визначений код товару згідно УКТЗЕД»; квитанція від 15.07.2022 16:43:51: «Документ не може бути прийнятий - рядок 1. Не визначений код товару згідно УКТЗЕД».
Відповідно до положень абз. 3 пп. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідних положень» ПК України граничним строком реєстрації податкової накладної №7 від 05.05.2022 в ЄРПН є 15.07.2022.
З матеріалів справи судом встановлено, що позивач надсилав податкову накладну №7 від 05.05.2022 повторно, з виправленими помилками, яку зареєстровано - 18.07.2022, тобто з пропущенням термінів реєстрації на 4 дні.
Що стосується податкової накладної №51 від 21.09.2022, вона також була зареєстрована платником із порушенням граничного строку (15.10.2022), даний факт підтверджується квитанцією від 19.10.2022 10:50:22 про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН, якою реєстрація зупинена: «Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 21.09.2022 №51 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 4415, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник «D»=8.4875%, «Р»=345552».
Також, суд критично ставиться до тверджень позивача позовній заяві про те, що податкову накладну ТОВ "Боско Компані" надіслано для реєстрації в ЄРПН 14.10.2022 о 16 годині 55 хв., оскільки під час розгляду справи судом встановлено, що такий час він зазначає по відношенню до податкової накладної №51 від 30.09.2022, а не №51 від 21.09.2022.
Отже, позивачем не надано, а судом не встановлено жодних доказів на підтвердження подачі податкової накладної №51 від 21.09.2022 у встановлені законодавством строки.
Щодо доводів позивача про неправильний розмір штрафу, застосований до нього за такі порушення, суд враховує таке.
Законом України від 12.01.2023 № 2876-IX "Про внесення змін до розділу XX "Прикінцеві положення" Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування" (набрав чинності 08.02.2023) (далі - Закон № 2876-IX) підрозділ 2 розділу XX "Перехідні положення" ПК України доповнений пунктами 89 та 90, якими на період дії воєнного стану збільшені строки реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування та зменшені розміри штрафних санкцій за їх порушення.
Відповідно до пункту 89 підрозділу 2 розділу XX ПК України, тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків:
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
Відповідно до пункту 90 підрозділу 2 розділу XX ПК України тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі:
- 2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
- 5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
- 15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
- 25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Позивач зазначає, що відповідач при винесенні спірного ППР повинен був керуватися пунктами 80-90 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" ПК України, якими передбачено суттєво нижчі розміри штрафних санкцій за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних, у порівнянні зі ст. 120-1 ПК України.
Водночас, як зазначив Конституційний Суд України у рішенні від 13.05.1997 № 1-зп/1997, стаття 58 Конституції України 1996 року закріплює один з найважливіших загальновизнаних принципів сучасного права - закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Це означає, що вони поширюють свою дію тільки на ті відносини, які виникли після набуття законами чи іншими нормативно-правовими актами чинності. Закріплення названого принципу на конституційному рівні є гарантією стабільності суспільних відносин, у тому числі відносин між державою і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього закону чи іншого нормативно-правового акта.
Конституційний Суд України в Рішенні від 09.02.1999 № 1-рп/1999 дійшов висновку, що положення частини першої статті 58 Конституції України про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів у випадках, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи, стосується фізичних осіб і не поширюється на юридичних осіб.
При цьому, Конституційний Суд зазначив, що це не означає, що цей конституційний принцип не може поширюватись на закони та інші нормативно-правові акти, які пом`якшують або скасовують відповідальність юридичних осіб. Проте, надання зворотної дії в часі таким нормативно-правовим актам може бути передбачено шляхом прямої вказівки про це в законі або іншому нормативно-правовому акті.
Так, Закон № 2876-IX не містить прямої вказівки про надання його нормам зворотної дії в часі, а отже його дія не розповсюджується на період до набрання ним чинності. Крім того, відповідальність, встановлена пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX ПК України, застосовується за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого для пункту 89 цього розділу, тобто прямо пов`язана зі збільшеними строками реєстрації податкових накладних.
Податкове правопорушення у вигляді несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної.
А тому, розповсюджувати дію пунктів 89, 90 на правовідносини, які були припинені (тобто податкові накладні складені та зареєстровані з порушенням строку, який визначений пунктом 201.1 статті 201 ПК України, до внесення змін Законом № 2876-IX) є неможливим.
Відтак, зменшений розмір штрафних санкцій може бути застосований лише щодо податкових накладних, складених та зареєстрованих несвоєчасно після набрання чинності Законом № 2876-IX або до накладних, строк реєстрації яких не закінчився станом на день набрання чинності цим Законом (08.02.2023).
Аналогічні правові висновки викладені Верховним Судом в постановах від 06.02.2024 у справі № 160/10740/23, від 30.01.2024 у справі № 280/4484/23 та від 12.03.2024 у справі №160/13661/23, від 13.03.2024 у справі № 120/6331/23, які суд враховує при розгляді даної справи.
Відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Вирішуючи цей спір суд встановив, що податкові накладні № 7 від 05.05.2022 дата реєстрації 18.07.2022, № 9 від 01.06.2022 дата реєстрації 18.07.2022, № 10 від 02.06.2022 дата реєстрації 18.07.2022, № 11 від 03.06.2022 дата реєстрації 18.07.2022, № 14 від 13.06.2022 дата реєстрації 18.07.2022, № 51 від 21.09.2022 дата реєстрації 19.10.2022 позивач склав і зареєстрував в ЄРПН з порушенням строку, визначеного пунктом 201.1 статті 201 ПК України та до набрання чинності Законом № 2876-IX, відтак, суд дійшов висновку про правомірність застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю "Боско Компані" штрафних (фінансових) санкцій на підставі пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України.
Отже, спірне податкове повідомлення-рішення є правомірним.
Судом враховується, що згідно п. 41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.
Статтею 19 Конституції України передбачено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
За приписами ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Розглянувши подані учасниками справи документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про відмову в задоволенні позовних вимог.
Підстави для розподілу судових витрат відповідно до ст.139 КАС України відсутні.
Керуючись ст.ст. 2, 77, 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Боско Компані" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити.
Судові витрати в порядку статті 139 КАС України розподілу між сторонами не підлягають.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Боско Компані" (вул. Кам`янецька, 16, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29009 , код ЄДРПОУ - 44583703) Відповідач:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, м. Хмельницький, Хмельницька обл., Хмельницький р-н, 29001 , код ЄДРПОУ - 44070171) Головуючий суддя І.І. Тарновецький
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.05.2024 |
Оприлюднено | 16.05.2024 |
Номер документу | 119022079 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Тарновецький І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні