Постанова
від 19.10.2010 по справі 2а-7394/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №6.6.4

ПОСТАНОВА

Іменем України

19 жовтня 2010 року Справа № 2а-7394/10/1270

< Текст >

Луганський окружний адміністративний суд у склад і:

головуючого-судді: Петрося н К.Є.,

при секретарі: Ковіній І.В.,

за участю сторін:

представника прокуратури Луганської області: Ногіно ї О.М. (посв.№306 від 04.07.2007р.),

представника позивача Ал чевської ОДПІ: Меркулово ї М.В. (дов.№000214/10 від 11.01.2010р.),

представника відповідача: не з' явився,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за адміністрат ивним позовом прокурора міст а Алчевська в інтересах д ержави в особі Алчевської об' єднаної Державної пода ткової інспекції Луганської області до Приватного підпр иємства Бенфол про стягнен ня податкового боргу по пода тку на додану вартість в розм ірі 4584,50 грн., -

В С Т А Н О В И В:

27 вересня 2010 року прокурор м.А лчевська в інтересах держави в особі Алчевської об' є днаної державної податкової інспекції Луганської област і звернувся до Луганського о кружного адміністративного суду із зазначеним позовом, в обґрунтування якого вказав наступне.

Відповідач - приватне під приємство Бенфол зареєстр ований як суб' єкт підприємн ицької діяльності виконавчи м комітетом Алчевської м іської ради 16.09.2008р., реєстраційн и номер 13841020000002313 і внесений до ЄДР ПОУ як юридична особа, іден. ко д 35999343. Відповідач має узгоджен і податкові зобов' язання з податку на додану вартість. П одаткові зобов' язання були визначені податковими повід омленнями-рішеннями №0000031600/0 від 12.01.2010р. та №0000192310/0 від 18.02.2010р. Станом н а 26.07.2010 року податковий борг скл адає 4584,50 грн., які позивач проси в стягнути з відповідача.

Представник прокуратури у судовому засіданні підтрима ла позовні вимоги у повному о бсязі, надала пояснення, анал огічні викладеному в позові.

Представник позивача у суд овому засіданні підтримала п озовні вимоги у повному обся зі, надала пояснення, аналогі чні викладеному в позові, про сила суд стягнути з відповід ача на користь Державного бю джету УДК м.Алчевськ, МФО 804013, ко д 24046768, р/р 31118029700027, код платежу 14010100 по датковий борг з податку на до дану вартість в сумі 4584,50 грн.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, н алежним чином повідомлений п ро місце, дату та час слухання справи, правом подати суду за перечення проти позову та до кази на підтвердження своїх доводів відповідач не скорис тався.

Відповідно до ч. 6 ст. 71 КАС Укр аїни суд вирішує справу на ос нові наявних в матеріалах сп рави доказів.

Суд, дослідивши матеріали с прави, вважає, що позов підляг ає задоволенню з наступних п ідстав.

Відповідно до положень ст. 6 0 КАС України, у випадках, вста новлених законом, Уповноваже ний Верховної Ради України з прав людини, прокурор, органи державної влади, органи місц евого самоврядування, фізичн і та юридичні особи можуть зв ертатися до адміністративно го суду із адміністративними позовами про захист прав, сво бод та інтересів інших осіб і брати участь у цих справах.

Відповідно до ст. 36-1 Зак ону України Про прокуратуру представництво прокуратур ою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здій сненні прокурорами від імені держави процесуальних та ін ших дій, спрямованих на захис т у суді інтересів громадяни на або держави у випадках, пер едбачених законом.

Підставою представни цтва у суді інтересів громад янина є його неспроможність через фізичний чи матеріальн ий стан, похилий вік або з інши х поважних причин самостійно захистити свої порушені чи о спорювані права або реалізув ати процесуальні повноважен ня, а інтересів держави - ная вність порушень або загрози порушень економічних, політи чних та інших державних інте ресів внаслідок протиправни х дій (бездіяльності) фізични х або юридичних осіб, що вичин яються у відносинах між ними або з державою.

Стаття 67 Конституції Україн и передбачає, що кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.

Законом України Про систе му оподаткування визначено , що під податком і збором (обо в' язковим платежем) до бюдж етів та до державних цільови х фондів слід розуміти обов' язковий внесок до бюджету ві дповідного рівня або державн ого цільового фонду, здійсню ваний платниками у порядку і на умовах, що визначаються за конами України про оподаткув ання. Платниками податків і з борів (обов' язкових платежі в) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно з законами Укр аїни покладено обов' язок сп лачувати податки і збори (обо в' язкові платежі). Платники податків і зборів (обов' язк ових платежів) зобов' язані у числі іншого, сплачувати на лежні суми податків і зборів (обов' язкових платежів) у вс тановлені законами терміни.

Право податкових органів н а звернення до суду з позовом про стягнення заборгованост і перед бюджетом і державним и цільовими фондами передбач ене ст. 10 Закону України Про д ержавну податкову службу в У країні .

Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 9 Закону Укр аїни Про систему оподаткува ння , платники податків і збо рів (обов' язкових платежів) зобов' язані сплачувати нал ежні суми податків і зборів у встановлені законом терміни .

Відповідно до п. 11 ст. 10 Закону України Про державну подат кову службу в Україні перед бачена як одна з функцій пода ткового органу подання до су дів позовів до підприємств, у станов та організацій про ст ягнення заборгованості пере д бюджетом і державними ціль овими фондами за рахунок їх м айна.

Законом України Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами № 2181 (далі- Закон №2181) в изначений порядок погашення податкового боргу платника податків та порядок зверненн я стягнення на активи платни ка податків, який відповідно до ввідної частини є спеціал ьним законом з питань оподат кування, та встановлює поряд ок погашення зобов' язань юр идичних або фізичних осіб пе ред бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платеж ів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що засто совуються до платників подат ків контролюючими органами.

Також цим Законом запровад жене поняття податкового бор гу, як податкового зобов' яз ання, узгодженого платником податків або встановленого с удом, але не сплаченого у вста новлений строк, а також пені, н арахованої на суму такого по даткового зобов' язання.

Крім того, ним же визначено, що органами, уповноваженими здійснювати заходи з погаше ння податкового боргу, є викл ючно податкові органи.

Згідно п.5.1 ст.5 Закону Україн и №2181, податкове зобов' язанн я, самостійно визначене плат ником податку у податковій д екларації, вважається узгодж еним з дня подання такої пода ткової декларації.

Відповідно до п.п. 5.3.1 п.5.3 ст. 5 За кону України №2181, у разі визнач ення податкового зобов' яза ння контролюючим органом за підставами, зазначеними у пі дпунктах а - в підпункту 4.2. 2 пункту 4.2 статті 4, платник под атків зобов' язаний погасит и нараховану суму податковог о зобов' язання протягом дес яти календарних днів від дня отримання податкового повід омлення, крім випадків коли п ротягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узго дження.

Згідно п.п. 5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону Ук раїни №2181, податкове зобов' я зання платника податків, нар аховане контролюючим органо м відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважає ться узгодженим у день отрим ання платником податків пода ткового повідомлення, за вин ятком випадків, визначених п ідпунктом 5.2.2 цього пункту.

Відповідно до п.п. 6.2.1. п. 6.2 ст. 6 З акону № 2181, у разі коли платник податків не сплачує узгоджен у суму податкового зобов' яз ання в установлені строки, по датковий орган надсилає тако му платнику податків податко ві вимоги.

6.2.3. Податкові вимоги надсила ються:

а) перша податкова вимога - н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати узгодженої с уми податкового зобов' язан ня. Перша податкова вимога мі стить повідомлення про факт узгодження податкового зобо в' язання та виникнення прав а податкової застави на акти ви платника податків, обов' язок погасити суму податково го боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;

б) друга податкова вимога - н е раніше тридцятого календар ного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення пл атником податків суми податк ового боргу у встановлені ст роки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, вик ладених у першій податковій вимозі, може містити повідом лення про дату та час проведе ння опису активів платника п одатків, що перебувають у под атковій заставі, а також про д ату та час проведення публіч них торгів з їх продажу.

П.п. 6.2.4 вказаної статті визна чено, що податкова вимога вва жається надісланою (врученою ) юридичній особі, якщо її пере дано посадовій особі такої ю ридичної особи під розписки або надіслано листом з повід омленням про вручення.

Податкова вимога вважаєть ся надісланою (врученою) фізи чній особі, якщо її вручено ос обисто такій фізичній особі або її законному представник ові чи надіслано листом на її адресу за місцем проживання або останнього відомого міс ця її знаходження із повідом ленням про вручення.

У разі коли податковий орга н або пошта не може вручити пл атнику податків податкове по відомлення або податкові вим оги у зв' язку з незнаходжен ням посадових осіб, їх відмов ою прийняти податкове повідо млення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного м ісця розташування (місцезнах одження) платника податків, п одатковий орган розміщує под аткове повідомлення або пода ткові вимоги на дошці податк ових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення под аткового органу. При цьому де нь розміщення такої податков ої вимоги вважається днем її вручення.

Відповідно до п. 17.3 ст. 17 Закон у № 2181 сплата (стягнення) штрафн их санкцій, передбачених ціє ю статтею, прирівнюється до с плати (стягнення) податку та о скарження їх сум.

Судом встановлено, що відпо відач приватне підприємство Бенфол зареєстровано як ю ридична особа виконавчим ком ітетом Алчевської міськ ої ради 16.09.08р. за №13841020000002313 (а.с. 15). Від повідно до довідки АБ №067385 ПП Бенфол зареєстровано в Луга нському обласному управлінн і статистики та присвоєний і дентифікаційний номер 35999343 (а.с .16). На податковий облік в Алч евській об' єднаній держа вній податковій інспекції як платник податків ПП Бенфол перебуває з 17.09.2008р. за №17342 (а.с. 10).

За відповідачем станом на 26.07.2010 року виник податковий бор г перед бюджетом у сумі 4584,50 грн . з податку на додану вартість . Податкове зобов' язання бу ло визначено у податкових по відомленнях-рішеннях №0000031600/0 ві д 12.01.2010р. (а.с. 26), а також №0000192310/0 від 18.02. 2010р. (а.с. 24).

Податкове повідомлення-рі шення №0000192310/0 від 18.02.2010р. отримано відповідачем особисто 18.02.2010р. (а .с.24).

Відповідно до акту Алчев ської об' єднаної Державн ої податкової інспекції від 17.02.2010р. №218/160, податкове повідомле ння-рішення від 12.01.10р. №0000031600/0 за шт рафними (фінансовими) санкці ями на суму 170 грн. неможливо вр учити платнику податків ПП Бенфол , у зв' язку з поверне нням листа до Алчевської ОДПІ з причини закінчення те рміну зберігання на поштовом у відділенні. Виходячи з наве деного податкове повідомлен ня-рішення було розміщено на дошці податкових повідомлен ь (а.с. 25).

У зв' язку з несплатою пода ткового боргу на адресу відп овідача були надіслані перша (від 18.01.2010 № 1/23) та друга (від 02.04.2010 № 2/1 24) податкові вимоги (а.с. 17,19).

Через неможливість вручен ня податкових вимог відповід ачу згідно актів №13 від 03.03.2010р. та №26 від 20.05.2010р., податкові вимоги розміщені на дошці податкови х оголошень, що в свою чергу ві дповідно до вимог Закону №2181 с відчить, що податкові вимоги важаються узгодженими (а.с.18, 20 ). Податковий борг відповідач ем не сплачено.

Таким чином, оскільки сума п одаткового боргу до цього ча су відповідачем не сплачена, суд вважає за можливе стягну ти з відповідача, суму податк ового боргу у загальному роз мірі 4584,50 грн. шляхом перерахув ання відповідних коштів до Д ержавного бюджету України.

Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки по зивач звільнений від їх спла ти у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративно го судочинства України не пе редбачено їх стягнення у дан их випадках.

Керуючись ст. ст. 161, 162, 163, 167 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов пр окурора міста Алчевська в інтересах держави в особі Алчевської об' єднаної Де ржавної податкової інспекці ї Луганської області до Прив атного підприємства Бенфол про стягнення податкового боргу по податку на додану ва ртість в розмірі 4584,50 грн., задов ольнити в повному обсязі.

Стягнути з приватного підп риємства Бенфол (91000, м.Алчевс ьк Луганської області, вул.Че рнишевського, 1-1, код 35999343) на кори сть Державного бюджету (одер жувач УДК м.Алчевськ, МФО 804013, ко д 24046768, р/р, код платежу 14010100, р/р 311180297000 27) заборгованість по податку н а додану вартість у сумі 4584 (чот ири тисячі п' ятсот вісімдес ят чотири) грн. 50 коп.

Постанова суду може б ути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеля ційного адміністративного с уду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає до суду апеляційної інстанц ії.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Якщо суб' єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбачених частиною че твертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п' ятиденного строку з моменту отримання суб' єктом владни х повноважень повідомлення п ро можливість отримання копі ї постанови суду.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення строку пода ння апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

< Текст >

Суддя К.Є. Петросян

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.10.2010
Оприлюднено01.11.2010
Номер документу11905180
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7394/10/1270

Постанова від 19.10.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні