Категорія №6.6.4
ПОСТАНОВА
Іменем України
29 жовтня 2010 року Справа № 2а-7509/10/1270
< Текст >
Луганський окружний адміністративний суд у склад і:
судді: Петросян К.Є.,
при секретарі: Ковіній І.В.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за адміністрат ивним позовом Державної пода ткової інспекції в м.Красний Луч Луганської області до То вариства з обмеженою відпові дальністю «Краснолучвугілл яінвест» про стягнення подат кового боргу в розмірі 169,19 грн. шляхом звернення стягнення на активи, -
В С Т А Н О В И В:
30 вересня 2010 року позивач Д ержавна податкова інспекц ія в м.Красний Луч Луганської області звернулася до Луган ського окружного адміністра тивного суду з позовом, в обґр унтування якого посилається на наступне. Відповідач ТОВ « Краснолучвугілляінвест» за реєстрований Виконавчим ком ітетом Краснолучської міськ ої ради Луганської області 20.0 9.2005 року за №13801020000000447 і внесений до ЄДРПОУ як юридична особа, іде н. код 33685663. Відповідач має узгод жені податкові зобов' язанн я з податку на прибуток. Подат кові зобов' язання були визн ачені податковим повідомлен ням-рішенням №0001951501/0 від 14.06.2010р. Ст аном на 24.09.2010 року податковий бо рг складає 169,19 грн. Позивач про сив суд стягнути з відповіда ча суму податкового боргу у р озмірі 619,19 грн. шляхом зверненн я стягнення на активи.
Представник позивача до по чатку слухання справи надав суду письмове клопотання із проханням розглянути справу за його відсутності. Вимоги п озову уточнив та просив стяг нути примусово з ТОВ «Красно лучвігулляінвест» податков ий борг з податку на прибуток у розмірі 169,19 грн., звернувши ст ягнення на його активи на кор исть Державного бюджету УДК в м.Красний Луч, код 24046797, МФО 804013, к од платежу 110210, р/р 31115009700039.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, п равом подати суду запереченн я проти позову та докази на пі дтвердження своїх доводів ві дповідач не скористався. Як в бачається з довідки поштовог о відправлення, за адресою, вн есеною до державного реєстру відповідач не знаходиться. В ідповідно до вимог ч.8 ст.35 КАС У країни, вважається, що повіст ку вручено юридичній особі, я кщо вона доставлена за адрес ою, внесеною до відповідного державного реєстру. У звязку із викладеним, суд вважає, що відповідач належним чином по відомлений про місце, дату та час слухання справи, у зв' яз ку із чим справу можливо розг лянути за відсутності відпов ідача.
Відповідно до ч. 6 ст. 71 КАС Укр аїни суд вирішує справу на ос нові наявних в матеріалах сп рави доказів.
Суд, дослідивши матер іали справи, вважає, що позов п ідлягає задоволенню з наступ них підстав.
Стаття 67 Конституції Україн и передбачає, що кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.
Законом України «Про систе му оподаткування» визначено , що під податком і збором (обо в' язковим платежем) до бюдж етів та до державних цільови х фондів слід розуміти обов' язковий внесок до бюджету ві дповідного рівня або державн ого цільового фонду, здійсню ваний платниками у порядку і на умовах, що визначаються за конами України про оподаткув ання. Платниками податків і з борів (обов' язкових платежі в) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно з законами Укр аїни покладено обов' язок сп лачувати податки і збори (обо в' язкові платежі). Платники податків і зборів (обов' язк ових платежів) зобов' язані у числі іншого, сплачувати на лежні суми податків і зборів (обов' язкових платежів) у вс тановлені законами терміни.
Право податкових органів н а звернення до суду з позовом про стягнення заборгованост і перед бюджетом і державним и цільовими фондами передбач ене ст. 10 Закону України «Про д ержавну податкову службу в У країні».
Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 9 Закону Укр аїни «Про систему оподаткува ння», платники податків і збо рів (обов' язкових платежів) зобов' язані сплачувати нал ежні суми податків і зборів у встановлені законом терміни .
Відповідно до п. 11 ст. 10 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні» перед бачена як одна з функцій пода ткового органу подання до су дів позовів до підприємств, у станов та організацій про ст ягнення заборгованості пере д бюджетом і державними ціль овими фондами за рахунок їх м айна.
Законом України «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами» № 2181 (далі- Закон №2181) в изначений порядок погашення податкового боргу платника податків та порядок зверненн я стягнення на активи платни ка податків, який відповідно до ввідної частини є спеціал ьним законом з питань оподат кування, та встановлює поряд ок погашення зобов' язань юр идичних або фізичних осіб пе ред бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платеж ів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що засто совуються до платників подат ків контролюючими органами.
Також цим Законом запровад жене поняття податкового бор гу, як податкового зобов' яз ання, узгодженого платником податків або встановленого с удом, але не сплаченого у вста новлений строк, а також пені, н арахованої на суму такого по даткового зобов' язання.
Крім того, ним же визначено, що органами, уповноваженими здійснювати заходи з погаше ння податкового боргу, є викл ючно податкові органи.
Відповідно до п.п. 5.3.1 п.5.3 ст. 5 За кону України №2181, у разі визнач ення податкового зобов' яза ння контролюючим органом за підставами, зазначеними у пі дпунктах «а»-«в» підпункту 4.2. 2 пункту 4.2 статті 4, платник под атків зобов' язаний погасит и нараховану суму податковог о зобов' язання протягом дес яти календарних днів від дня отримання податкового повід омлення, крім випадків коли п ротягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узго дження.
Згідно п.п. 5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону Ук раїни №2181, податкове зобов' я зання платника податків, нар аховане контролюючим органо м відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважає ться узгодженим у день отрим ання платником податків пода ткового повідомлення, за вин ятком випадків, визначених п ідпунктом 5.2.2 цього пункту.
Відповідно до п.п. 6.2.1. п. 6.2 ст. 6 З акону № 2181, у разі коли платник податків не сплачує узгоджен у суму податкового зобов' яз ання в установлені строки, по датковий орган надсилає тако му платнику податків податко ві вимоги.
6.2.3. Податкові вимоги надсила ються:
а) перша податкова вимога - н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати узгодженої с уми податкового зобов' язан ня. Перша податкова вимога мі стить повідомлення про факт узгодження податкового зобо в' язання та виникнення прав а податкової застави на акти ви платника податків, обов' язок погасити суму податково го боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;
б) друга податкова вимога - н е раніше тридцятого календар ного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення пл атником податків суми податк ового боргу у встановлені ст роки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, вик ладених у першій податковій вимозі, може містити повідом лення про дату та час проведе ння опису активів платника п одатків, що перебувають у под атковій заставі, а також про д ату та час проведення публіч них торгів з їх продажу.
П.п. 6.2.4 вказаної статті визна чено, що податкова вимога вва жається надісланою (врученою ) юридичній особі, якщо її пере дано посадовій особі такої ю ридичної особи під розписки або надіслано листом з повід омленням про вручення.
Податкова вимога вважаєть ся надісланою (врученою) фізи чній особі, якщо її вручено ос обисто такій фізичній особі або її законному представник ові чи надіслано листом на її адресу за місцем проживання або останнього відомого міс ця її знаходження із повідом ленням про вручення.
У разі коли податковий орга н або пошта не може вручити пл атнику податків податкове по відомлення або податкові вим оги у зв' язку з незнаходжен ням посадових осіб, їх відмов ою прийняти податкове повідо млення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного м ісця розташування (місцезнах одження) платника податків, п одатковий орган розміщує под аткове повідомлення або пода ткові вимоги на дошці податк ових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення под аткового органу. При цьому де нь розміщення такої податков ої вимоги вважається днем її вручення.
Відповідно до п. 17.3 ст. 17 Закон у № 2181 сплата (стягнення) штрафн их санкцій, передбачених ціє ю статтею, прирівнюється до с плати (стягнення) податку та о скарження їх сум.
Судом встановлено, що відпо відач ТОВ «Краснолучвугілля » зареєстрований як юридична особа виконавчим комітетом Краснолучської міської ради Луганської області 20.09.2005р. № 13801020 000000447, іден. код 33685663 (а.с. 8-9, 16). Відпові дно до довідки №785 від 23.09.2010р. ТОВ «Краснолучвугілляінвест» п еребуває на обліку в державн ій податковій інспекції в м.К расний Луч з 27.09.2005р. (а.с. 17).
За відповідачем станом на 24.09.2010 року виник податковий бор г перед бюджетом у сумі 169,19 грн . з податку на прибуток підпри ємств. Податкове зобов' язан ня було визначено у податков ому повідомленні-рішенні № 0001 95150/0 від 14.06.2010р.
Згідно акту Державної пода ткової інспекції у м.Красний Луч від 18.06.2010р., податкове повід омлення-рішення від 14.06.10р. №0001951501/ 0 на суму 170 грн. по ТОВ «Краснол учвугілляінвест», повернуло ся у ДПІ в м.Красний Луч, у зв' язку з закінченням терміну з берігання, відповідно штампу на конверті, та було розміщен о на дошці податкових повідо млень 18.06.2010р.
У зв' язку з несплатою пода ткового боргу на адресу відп овідача були надіслані перша (від 02.07.2010 № 1/92) та друга (від 05.08.2010 № 2/1 15) податкові вимоги (а.с. 11-12).
Через незнаходження ТОВ «К раснолучвугілляінвест» за ю ридичною адресою, податкові вимоги розміщені на дошці по даткових оголошень, що в свою чергу відповідно до вимог За кону №2181 свідчить, що податков і вимоги важаються узгоджени ми. Податковий борг відповід ачем не сплачено.
Відповідно до п. 1.7 ст. 1 Закону України №2181, активи платника п одатку - це кошти, матеріаль ні та нематеріальні цінності , що належать юридичній або фі зичній особі за правом власн ості або повного господарськ ого відання.
Відповідно до п.п. 3.1.1. п. 3.1. ст. 3 З акону України №2181, активи плат ника податків можуть бути пр имусово стягнуті в рахунок п огашення його податкових зоб ов' язань виключно за рішенн ям суду.
З огляду на викладене суд вв ажає уточнені позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки по зивач звільнений від їх спла ти у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративно го судочинства України не пе редбачено їх стягнення у дан их випадках.
Керуючись ст. ст. 161, 162, 163, 167 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Уточнений адміністра тивний позов Державної подат кової інспекції в м.Красний Л уч Луганської області задово льнити в повному обсязі.
Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю «Кр аснолучвугілляінвест» (94517, м.К расний Луч Луганської област і, вул.Хасанова, буд.6, код 33685663) на користь Державного бюджету (УДК в м.Красний Луч, код 24046797, МФО 804013, код платежу 110210, р/р31115009700039) забо ргованість з податку на приб уток підприємств у сумі 169 (сто шістдесят дев' ять) гривень 19 копійок, звернувши стягненн я на його активи.
Постанова суду може б ути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеля ційного адміністративного с уду.
Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає до суду апеляційної інстанц ії.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.
Якщо суб' єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбачених частиною че твертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п' ятиденного строку з моменту отримання суб' єктом владни х повноважень повідомлення п ро можливість отримання копі ї постанови суду.
У разі подання апеляці йної скарги судове рішення, я кщо його не скасовано, набира є законної сили після поверн ення апеляційної скарги, від мови у відкритті апеляційног о провадження або набрання з аконної сили рішенням за нас лідками апеляційного провад ження.
Постанова суду першої і нстанції набирає законної си ли після закінчення строку п одання апеляційної скарги, я кщо таку скаргу не було подан о.
< Текст >
Суддя К.Є. Петросян
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.10.2010 |
Оприлюднено | 01.11.2010 |
Номер документу | 11905187 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
К.Є. Петросян
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні