Постанова
від 14.05.2024 по справі 380/23807/23
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 травня 2024 рокуЛьвівСправа № 380/23807/23 пров. № А/857/3871/24

Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

судді-доповідача:Гінди О.М.,

суддів:Матковської З.М., Ніколіна В.В.,

розглянувши в письмовому провадженні апеляційні скарги Головного управління ДПС у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 12 грудня 2023 року та додаткове рішення Львівського окружного адміністративного суду від 15 січня 2024 року (головуючий суддя: Кравців О.Р., місце ухвалення - м. Львів) у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Моджі» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії,

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Моджі» 12 жовтня 2023 року, звернулося до суду з позовом, в якому, з урахуванням уточнень позовних вимог, просив:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкових накладних про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість № 9118212/43741839 від 04.07.2023;

- зобов`язати Головне управління ДПС у Львівській області врахувати таблицю даних платника податку на додану вартість № 9118212/43741839 від 04.07.2023, днем її подання.

Обґрунтовує позов тим, що позивачем було подано до Головного управління ДПС у Львівській області таблицю даних платника податку за встановленою формою разом з поясненнями, в якому зазначив вид діяльності. Рішенням Комісії Головного управління ДПС у Львівській області № 9118212/43741839 від 04.07.2023 відповідач відмовив позивачу у врахуванні таблиці даних платника податку на додану вартість. Звертає увагу суду на те, що в оскаржуваному рішенні відсутні конкретизовані підстави, які стали причиною для прийняття рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, а відповідач обмежився лише зазначенням загальних підстав, що не відповідає вимогам норм Порядку № 1165.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 12 грудня 2023 року позов задоволено.

Позивачем, 27.12.2023 подано заяву про ухвалення додаткового рішення, оскільки в при ухваленні первинного рішення не було вирішено питання про зобов`язання Головне управління ДПС у Львівській області врахувати таблицю даних платника податку на додану вартість.

Додатковим рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 15 січня 2024 року заяву позивача задоволено. Зобов`язано Головне управління ДПС у Львівській області врахувати таблицю даних платника податку на додану вартість № 9118212/43741839 від 04.07.2023, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «Моджі».

Із цими рішеннями суду першої інстанції не погодився відповідач та оскаржив їх в апеляційному порядку. Вважає їх такими, що прийняті з порушенням норм матеріального та процесуального права, а тому просить скасувати відповідні рішення та прийняти нове судове рішення, яким у задоволені позовних вимог відмовити.

Обґрунтовуючи апеляційні вимоги апелянт покликається на те, що судом було неповно з`ясовано обставини, які мають значення для вирішення справи, оскільки в оспорюваному рішенні було чітко зазначено підставу для неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість. Щодо зобов`язання врахувати таблицю даних платника ПДВ, зазначає, що у випадку ухвалення рішення суду про скасування рішення податкового органу, така таблиця в силу положення Порядку № 1165, підлягає обов`язковому врахуванню, а тому така вимога є передчасною.

Позивач 27.02.2024, подав відзив на апеляційні скарги, в якому просив залишити їх без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

Згідно п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з таких мотивів.

Судом першої інстанції встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Моджі» створене 31.07.2020. Зареєстроване платником податку на додану вартість з 01.09.2020.

Основним видом економічної діяльності згідно з КВЕД є роздрібна торгівля телекомунікаційним устаткованням у роздрібних магазинах (47.42) оптова торгівля електронним і телекомунікаційним устаткованням, деталями до нього. 46.52).

Іншими видами діяльності відповідно до КВЕД є надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майни (68.20), надання інших інформаційних послуг (63.99), роздрібна торгівля, що здійснюється фірмам поштового замовлення або через інтернет (47.91), роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах (47.11), неспеціалізована оптова торгівля (46.90), оптова торгівля іншими проміжними продуктами (46.76), надання інших індивідуальних послуг (96.09), ремонт побутових приладів, домашнього та садового обладнання (95.22), ремонт електронної апаратури побутового призначення для приймання, записування, відтворювання звуку й зображення (95.21), надання інших допоміжних комерційних послуг (82.99), надання в оренду інших машин, устаткування та товарів, (77.39), оптова торгівля електронним і телекомунікаційним устаткуванням, деталями для нього (46.52), оптова торгівля іншими товарами господарського призначення (46.49), ремонт і технічне обслуговування електронного й оптичного устаткування (33.13), оптова торгівля побутовими електротоварами й електронною апаратурою побутового призначення для приймання, записування, відтворювання звуку й зображення (46.43), діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту (46.19), діяльність посередників, що спеціалізуються в торгівлі іншими товарами (46.18).

Товариство з обмеженою відповідальністю «Моджі» 29.06.2023, відповідно до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1165 від 11 грудня 2019 року подало таблицю даних платника податку на додану вартість: реєстраційний № 9155389549 (код згідно з КВЕД 46.52), що підтверджується Квитанцією № 2 від 29.06.2023 разом з письмовими поясненнями до таблиці даних платника податку на додану вартість та іншими документами.

Комісією Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення № 9118212/43741839 від 04.07.2023 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість. Підстави неврахування: «відсутність факторів виробництва товарів, виконання робіт, вирощування сільськогосподарськими товаровиробниками або надання послуг відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, що на постійній основі постачається (надається) згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються платником податку».

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що посилання Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області на відсутність факторів виробництва товарів, виконання робіт, вирощування сільськогосподарськими товаровиробниками або надання послуг відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, що на постійній основі постачається (надається) згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються платником податку, є необґрунтованими та не можуть слугувати підставою для прийняття рішення про неврахування таблиці даних, поданої позивача.

Ухвалюючи додаткове рішення суд першої інстанції дійшов висновку, що саме по собі скасування у судовому порядку рішення про неврахування таблиці даних платника податку є безумовною підставою для її врахування контролюючим органом, а тому для ефективного захисту прав позивача, слід зобов`язати Головне управління ДПС у Львівській області врахувати таблицю даних платника податку на додану вартість № 9118212/43741839 від 04.07.2023, складену ТОВ «Моджі» днем її подання.

З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції вважає за необхідне зазначити наступне.

Згідно з пп. 16.1.2, 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 ПК України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Розділ V ПК України (статті 180-211) регулює порядок нарахування та сплати податку на додану вартість, визначає платників податку, встановлює порядок реєстрації в якості платників ПДВ, визначає об`єкти оподаткування та розміри ставок податку, операції, які звільнені від оподаткування, а також, правила віднесення сум до складу податкового кредиту.

Постановою Кабінету Міністрів України № 1165 від 11.12.2019, яка набрала чинності 01.02.2020, затверджено порядок з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (тут і надалі Порядок № 1165, в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Цей Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів. (п. 1 Порядку № 1165).

За визначенням п. 2 Порядку № 1165, автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації;

таблиця даних платника податку - зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Відповідно до п. 12-23 Порядку № 1165, платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5).

У таблиці даних платника податку зазначаються:

види економічної діяльності відповідно до КВЕД;

коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України;

коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.

Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в електронний кабінет засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу, Законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронні довірчі послуги (додаток 6).

У рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.

У разі прийняття рішення про неврахування таблиці даних платника у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, що стала підставою для неврахування таблиці даних платник податку, а саме: тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Таблиця даних платника податку враховується ДПС в автоматичному режимі у разі, коли: така таблиця подається платниками податку - сільськогосподарськими товаровиробниками, включеними до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України Про державну підтримку сільського господарства України, та/або сільськогосподарськими товаровиробниками, які на 31 грудня 2016 р. застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до статі 209 Кодексу (у редакції, що діяла на 31 грудня 2016 р.) та мають у власності (право власності/користування) та/або на умовах оренди земельні ділянки, загальна площа яких становить не менш як 200 гектарів включно станом на 1 січня та які відображені в податковій звітності до 20 лютого поточного року (до 20 лютого поточного року враховується наявність таких ділянок за звітний період попереднього року), та у поданій таблиці даних платника податку зазначаються відомості про постачання (виготовлення) таких груп товарів за кодами згідно з УКТЗЕД, як живі тварини (код згідно з УКТЗЕД 01); риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні (код згідно з УКТЗЕД 03); молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не зазначені (код згідно з УКТЗЕД 04); овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби (код згідно з УКТЗЕД 07); їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь (код згідно з УКТЗЕД 08); зернові культури (код згідно з УКТЗЕД 10); насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж (код згідно з УКТЗЕД 12);

зазначена таблиця подається платниками податку, в яких значення показників D та P, розрахованих у порядку, встановленому пунктом 3 цього Порядку, мають такі розміри: D >0,02, P

Комісії контролюючих органів приймають рішення про неврахування таблиці даних платника податку (додаток 7), врахованої відповідно до пунктів 16 та/або 18 цього Порядку, комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, врахованої відповідно до рішення про задоволення скарги щодо рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, що надсилається платнику податку в електронний кабінет засобами електронного зв`язку в електронній формі, з дотриманням вимог Кодексу, Законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронні довірчі послуги, якщо:

стосовно платника податку прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку (додаток 4), визначених у пунктах 1-5 додатка 1;

до контролюючого органу надійшла податкова інформація щодо невідповідності інформації, зазначеної в таблиці даних платника податку, видам економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності, кодам товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодам послуг згідно з державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України, яка свідчить про надання платником податку недостовірної інформації в таблиці даних платника податку.

У рішенні про неврахування таблиці даних платника, у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, що стала підставою для неврахування таблиці даних платника податку, а саме: тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД /ДКПП умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Якщо таблиця даних платника податку врахована відповідно до пункту 18 цього Порядку, після прийняття комісією контролюючого органу рішення про неврахування таблиці даних платника податку така таблиця підлягає розгляду відповідно до пункту 15 цього Порядку.

Таблиця даних платника податку подається платником податку в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні довірчі послуги», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Рішення про неврахування таблиці даних платника податку може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку у разі прийняття рішення комісією регіонального рівня.

Відповідно до пункту 22 Порядку № 1165 таблиця даних платника податку враховується у разі надходження до контролюючого органу рішення суду про скасування рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке набрало законної сили.

Абзацом 2 п. 25 Порядку № 1165 передбачено, що Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Системний аналіз вищенаведених положень Порядку № 1165, в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин, надає суду апеляційної інстанції підстави для висновку, що контролюючий орган, приймаючи рішення про неврахування Таблиці даних, має чітко зазначити причина такого неврахування, а також у рішенні мають бути заповнені відповідні поля з детальною інформацією, що стала підставою для неврахування таблиці даних платник податку, а саме:

- тип операції (придбання/постачання),

- період здійснення господарської операції,

- код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару,

- податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції,

- дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Також, підставою для винесення відповідного рішення є лише такі випадки як:

коли стосовно платника податку прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку

коли до контролюючого органу надійшла податкова інформація, що свідчить про надання платником податку недостовірної інформації, в таблиці даних платника податку, яка врахована, зокрема в автоматичному режимі.

Суд апеляційної інстанції зауважує, що вищенаведені підстави є вичерпними і не підлягають розширеному тлумаченню.

Судом апеляційної інстанції встановлено, що ТОВ «Моджі» 29.06.2023 подало до Головного управління ДПС у Львівській області таблицю даних платника податку на додану вартість.

З поданої таблиці даних платника ПДВ вбачається, що в ній відображено види економічної діяльності відповідно до КВЕД, коди товарів/послуг згідно з УКТЗЕД, що відповідає вимогам пункту 13 Порядку № 1165.

Крім цього, суд апеляційної інстанції звертає увагу, що разом із таблицею даних позивач подав до контролюючого органу пояснення та пакет документів.

Так, відповідно до цих документів, платник має відкриті рахунки в банківських установах: НОМЕР_1 в АТ КБ «ПриватБанк», НОМЕР_2 в АТ КБ «ПриватБанк», НОМЕР_3 в АТ КБ «ПриватБанк», НОМЕР_4 в АТ КБ «ПриватБанк», НОМЕР_5 в АТ КБ «ПриватБанк», НОМЕР_6 в АТ «УНІВЕРСАЛ БАНК», НОМЕР_7 в АТ «АЛЬФА-БАНК».

ТОВ «Моджі» орендує приміщення у ТОВ «Науково-Дослідний Фізико-Технічний Інститут «ДИПОЛЬ», згідно договору оренди нежитлового приміщення №311221-М від 31.12.2021 за адресою: м. Львів, вул. Зелена, 153А.

Також, ТОВ «Моджі» має в оренді складське приміщення загальною площею 172,5 м. кв, яке орендується у фізичної особи ОСОБА_1 , згідно з договором оренди № 1/21 від 01.02.2021 за адресою: м. Львів, вул. Стрийська ,69.

За формою 20-ОПП подано відомості про офісне та складське приміщення.

Основними постачальниками товару є ТОВ «ЛЕО-С» (ЄДРПОУ 38208808), ТОВ «Комел» (ЄДРПОУ 24083083), ТОВ «Нетворкінг» (39602509), ТОВ «Цифротех» (33164534), ТОВ «Техніка для бізнесу» (ЄДРПОУ 22396671), ТОВ «Діджитал Скрінз»(ЄДРПОУ 37833282), ПрАТ «ВФ Україна» (ЄДРПОУ 14333937), ТОВ "ВФ РИТЕЙЛ" (ЄДРПОУ 41457291), ТОВ «ДЕ-ТЕХНО» (ЄДРПОУ 44471591), ІНОЗЕМНЕ ПІДПРИЄМСТВО "І-АР-СІ" (ЄДРПОУ 38204199), ТОВ «МДА ТРЕЙД» (ЄДРПОУ 40222636), ТОВ «Лайфселл» (ЄДРПОУ 22859846), ТОВ «Колорпрінт» (ЄДРПОУ 40703282).

Реалізація товару відбувається через мережу роздрібних торговельних магазинів. Приміщення магазинів знаходяться в орендованих приміщеннях згідно договорів оренди нежитлових приміщень.

Крім того, ТОВ «Моджі» має укладені договори з операторами мобільного зв`язку (ПрАТ «ВФ Україна» (ЄДРПОУ 14333937), ТОВ «ВФ Ритейл» (ЄДРПОУ 41457291), ТОВ «Лайфселл» (ЄДРПОУ 22859846), згідно з якими ТОВ «Моджі» (покупець) придбаває, оплачує та реалізує кінцевому споживачу стартові пакети, ваучери та іншу продукцію, а також надає послуги з популяризації та просування продуктів,сприяє підвищенню попиту кінцевого споживача на товар ТОВ «МОДЖІ» повністю забезпечує свої потреби в трудових ресурсах за рахунок власних штатних працівників у кількості 131 особа. З них: директор, економісти з фінансової роботи, менеджери з питань розвитку регіонального розвитку, менеджери з питань регіонального розвитку, менеджери постачання, інженер з охорони праці, завідувач складу, комірник, менеджери зі збуту, касири, продавці консультанти та ін.). Місячний фонд оплати праці складає 860150,00 грн, що підтверджується штатним розписом підприємства станом на 02 січня 2023 року.

Натомість відповідачем прийнято рішення № 9118212/43741839 від 04.07.2023 про неврахування таблиці даних платника ПДВ, у якому підставою зазначено відсутність факторів виробництва товарів, виконання робіт, вирощування сільськогосподарським товаровиробником або надання послуг відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, що на постійній основі постачається (надається) згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються платником податку.

Суд апеляційної інстанції зазначає, що таке формулювання є неконкретизованим, а також матеріали справи не місять жодних доказів наявності обставини невідповідності визначених платником податку в Таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку засобам/факторам виробництва, у той час як відповідач не наводить жодного документального доказу на підтвердження виявленої невідповідності.

Крім того, відповідачем не обґрунтовано, які саме засоби/фактори повинен мати позивач для здійснення видів діяльності, зазначених у Таблиці даних платника та неможливість здійснення такої діяльності.

Враховуючи вищенаведене, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, що позов підлягає задоволенню, оскільки оскаржуване рішення є необґрунтованим, тобто не відповідає критеріям правомірності, які встановленні ч. 2 ст. 2 КАС України, а тому рішення комісії Державної податкової служби України з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість № 9118212/43741839 від 04.07.2023 підлягає скасуванню.

Щодо зобов`язання врахувати таблицю даних платника податку на додану вартість ТОВ «Моджі» від 29.06.2023 у додатковому рішенні від 14.01.2024, то суд апеляційної інстанції вважає за необхідне зазначити наступне.

Згідно Рекомендації № R (80) 2 комітету Міністрів державам-членам стосовно реалізації адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом Міністрів Ради Європи 11 травня 1980 року на 316-й нараді заступників міністрів, під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, яке адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду - тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин. Отже, під дискреційними повноваженнями розуміють таке повноваження, яке надає певний ступінь свободи адміністративному органу при прийнятті рішення, тобто, коли у межах, які визначені законом, адміністративний орган має можливість самостійно (на власний розсуд) вибрати один з кількох варіантів рішення.

Тобто, дискреційним є право суб`єкта владних повноважень обирати у конкретній ситуації можливу поведінку (дії, бездіяльність) між альтернативами варіантами, кожна з яких є правомірною. Прикладом такого права є повноваження, які закріплені у законодавстві із застосуванням слова «може».

Водночас суб`єкт владних повноважень за даних, конкретних фактичних обставин не наділений повноваженнями діяти не за законом, а на власний розсуд.

Відповідно до пункту 22 Порядку № 1165 таблиця даних платника податку враховується у разі надходження до контролюючого органу рішення суду про скасування рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке набрало законної сили.

Таке положення вказує на те, що у випадку допущення порушення при врахуванні відповідної таблиці податковий орган не на наділений дискрецією.

Крім цього, спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним і таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.

На підставі вищенаведених висновків про протиправність оскаржуваного рішення податкового органу, з метою належного захисту прав позивача, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції про необхідність зобов`язати ГУ ДПС у Львівській області врахувати таблицю даних платника податку на додану вартість ТОВ від 12.01.2023, і доводи апеляційної скарги не спростовують зазначених висновків суду першої інстанції.

Таким чином, апеляційні скарги Головного управління ДПС у Львівській області не спростовують правильність доводів, якими мотивовано судові рішення, зводяться по суті до переоцінки проаналізованих судом доказів та не дають підстав вважати висновки суду першої інстанції помилковими.

З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального права, тому відповідно до ст. 316 КАС України, апеляційні скарги необхідно залишити без задоволення, рішення суду без змін.

Відповідно до ст. 139 КАС України, судові витрати розподілу не підлягають.

Керуючись ст. ст. 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328 КАС України, суд

постановив:

апеляційні скарги Головного управління ДПС у Львівській області залишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 12 грудня 2023 року у справі № 380/23807/23 та додаткове рішення Львівського окружного адміністративного суду від 15 січня 2024 року у справі № 380/23807/23 без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом другим частини п`ятої статті 328 КАС України.

Головуючий суддя О. М. Гінда судді З. М. Матковська В. В. Ніколін

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.05.2024
Оприлюднено17.05.2024
Номер документу119054589
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —380/23807/23

Ухвала від 27.06.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 14.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 29.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 29.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 27.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 27.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 27.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 27.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Рішення від 15.01.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 15.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні