Ухвала
від 16.05.2024 по справі 279/3036/24
КОРОСТЕНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

279/3036/24

2-а/279/48/24

У Х В А Л А

16 травня 2024 року

Суддя Коростенського міськрайонного суду Житомирської області Шульга О.М., по позовній заяві ОСОБА_1 до Головного управління Національної поліції в Житомирській області про визнання протиправною та скасування постанови серії ЕНА №1837359, -

В СТАНОВ И В:

10.05.2024 року до Коростенського міськрайонного суду Житомирської області надійшла адміністративна справа за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Національної поліції в Житомирській області про визнання протиправною та скасування постанови серії ЕНА №1837359 від 06.04.2024 року.

Відповідно до ст. 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Згідно ст.118 КАС України процесуальні строки-це встановлені законом або судом строки, у межах яких вчиняються процесуальні дії. Процесуальні строки визначаються днями, місяцями і роками, а також можуть визначатись вказівкою на подію. яка повинна неминуче настати.

Частиною 2 cт.286 КАС України визначено, що позовну заяву щодо оскарження рішень суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності може бути подано протягом десяти днів з дня ухвалення відповідного рішення (постанови), а щодо рішень (постанов) по справі про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, у тому числі зафіксовані в автоматичному режимі, - протягом десяти днів з дня вручення такого рішення (постанови).

Законодавче обмеження строку звернення до суду з адміністративним позовом, насамперед, обумовлено специфікою спорів, які розглядаються в порядку адміністративного судочинства, а запровадження таких строків обумовлене досягненням юридичної визначеності у публічно-правових відносинах. Ці строки обмежують час, протягом якого такі правовідносини можуть вважатися спірними, та після їх завершення, якщо ніхто не звернувся до суду за вирішенням спору, відносини стають стабільними.

З наведеної правової норми слідує, що строк звернення до адміністративного суду - це строк, в межах якого особа, яка має право на позов, повинна звернутися до адміністративного суду для захисту своїх прав у публічно - правових відносинах або для реалізації владних повноважень.

Строки звернення до адміністративного суду з позовом обмежують час, протягом якого такі правовідносини вважаються спірними, в даному випадку десятиденним строком.

Позивач просить скасувати постанову відповідача від 06.04.2024 року, при цьому позов подано лише поштовим зв`язком 2.05.2024 року.

Одночасно у резолютивній частині позову позивач просить поновити строк на подання позовної заяви.

В обґрунтування пропущення строку у позовній заяві вказує на те, що про оскаржувану постанову дізнався 23.04.2024 року, що є голослівним.

Разом з тим, з матеріалів справи слідує, що даний факт спростовується додатками до позову.

Зокрема, до позовної заяви додано оригінал постанови серії ЕНА №1837359 від 06.04.2024 року, що свідчить про обізнаність позивача про її наявність, а також її отримання безпосередньо у день винесення.

Отже, матеріали у справі свідчать на обізнаність позивача про наявність постанови від 06.04.2024 року, що з врахуванням встановленого законодавцем 10 денного строку звернення до суду, вказує на те, що останній мав достатньо часу для можливої реалізації захисту своїх прав, тому наведені у позові причини не можна визнати поважними.

Відповідно до ч. 1 ст. 123 КАС України, у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до

адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду та вказати інші підстави для поновлення строку.

Отже, на підставі вказаної норми закону позовна заява підлягає залишенню без руху .

Керуючись ч.1 ст. 123, ч. 6 ст. 161, 169 КАС України,

У Х В А Л И В :

Позовну заяву ОСОБА_1 до Головного управління Національної поліції в Житомирській області про визнання протиправною та скасування постанови серії ЕНА №1837359 залишити без руху.

Надати позивачу 10 денний строк, який рахувати з дня отримання даної ухвали, на подачу заяви про поновлення строку звернення до суду та доказів поважності причин його пропуску, згідно ч.6 чт.161 КАС України.

Ухвала окремому оскарженню не підлягає.

Суддя:

СудКоростенський міськрайонний суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення16.05.2024
Оприлюднено17.05.2024
Номер документу119060243
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них дорожнього руху

Судовий реєстр по справі —279/3036/24

Ухвала від 06.06.2024

Адміністративне

Коростенський міськрайонний суд Житомирської області

Шульга О. М.

Ухвала від 16.05.2024

Адміністративне

Коростенський міськрайонний суд Житомирської області

Шульга О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні