РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 травня 2024 року справа № 580/1513/24
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Рідзеля О.А., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Департаменту освіти та гуманітарної політки Черкаської міської ради до управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ТОВ Каштан-Плюс про скасування висновку,
ВСТАНОВИВ:
12.02.2024 у Черкаський окружний адміністративний суд надійшов позов Департаменту освіти та гуманітарної політки Черкаської міської ради (далі позивач) про скасування, як протиправного, висновку управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області від 25.01.2024 №UA-2023-12-23-000695-а про результати моніторингу результату закупівлі.
Позов мотивовано тим, що за результатами моніторингу вищевказаної закупівлі відповідачем зроблено висновок, що в складі тендерної пропозиції не надано копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу AM ASM 381 НОМЕР_1 . Водночас, тендерною документацією вимагалося підтвердження наявності не менше одного спеціалізованого транспортного засобу і ТОВ Каштан-Плюс дотримано вказаної вимоги.
Також, безпідставним є висновок, що ТОВ Каштан-Плюс не надано чинного на період виконання договору про закупівлю договору на дезінфекцію, дезінсекцію, дератизацію транспортного засобу RENAULT НОМЕР_2 , оскільки у складі тендерної пропозиції надано копії договору №28-12/24 від 01.12.2023, зі строком дії до 31.12.2024, згідно з п.1.1. якого передбачено, що виконавець надає послуги замовнику по дератизаційним (знищення гризунів), дезінсекційним (знищення комах) та дезінфекційним заходам у жилих, виробничих та інших приміщеннях, а також транспортних засобах замовника, не обмежуючись конкретним переліком транспортних засобів.
Таким чином, ТОВ «Каштан-Плюс» виконав вимоги тендерної документації в повному обсязі, в тому числі, підтвердив відповідність кваліфікаційним вимогам щодо наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, а висновок відповідача є надуманим та необґрунтованим.
Відповідач подав суду відзив на позовну заяву, в якому просить суд у задоволенні позову відмовити. Вказує, що за наслідками моніторингу процедури закупівель виявлено порушення позивачем вимог тендерного законодавства. Зокрема, частиною 2 підпункту 5.1.3 пункту 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено вимоги до спеціалізованого(их) транспортного(их) засобу(ів), обладнаних ізотермічним кузовом з холодильною установкою або рефрижератором, що буде задіяний учасником під час здійснення поставок товару, а це, відповідно до наданого в складі тендерної пропозиції договору оренди від 18.07.2022, транспортні засоби (або один з транспортних засобів) RENAULT MASTER №СА8367НХ та АМ АSМ381 №СА0294 СК.
На виконання однієї з вимог, визначених частиною другою підпункту 5.1.3 пункту 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації до спеціалізованого(-их) транспортного(-их) засобу(-ів), обладнаного(-их) ізотермічним кузовом з холодильною установкою, або рефрижератором, ТОВ «Каштан-Плюс» у складі тендерної пропозиції надано копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу RENAULT MASTER № НОМЕР_2 та не надано копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_3 .
Крім того, ще однією вимогою частини 2 підпункту 5.1.3 пункту 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено, що учасник має надати в складі тендерної пропозиції сканкопію договору на дезінфекцію, дезінсекцію, дератизацію транспортних засобів, чинного на період виконання договору про закупівлю, тобто до 31.12.2024.
На виконання вищезазначеної вимоги в складі тендерної пропозиції ТОВ «Каштан-Плюс» надано договір від 19.12.2022 № 28-12/23 на дезінфекцію, дезінсекцію, дератизацію транспортних засобів, зокрема RENAULT MASTER № СА8367НХ та АМ АSМ381 № СА0294 СК, проте з терміном дії лише до 31.12.2023. Умовами договору від 19.12.2022 № 28-12/23 не передбачена можливість його пролонгації.
Також, у тендерній пропозиції ТОВ «Каштан-Плюс» надано договір від 01.12.2023 № 28-12/24 на дезінфекцію, дезінсекцію, дератизацію транспортних засобів, проте умовами вищезазначеного договору не передбачено надання замовнику послуг по дератизаційних, дезінсекційних та дезінфекційних роботах на транспортний засіб RENAULT № СА8367НХ.
При цьому, пунктом 3.1 вказаного договору встановлено види послуг та перелік автотранспортних засобів з визначеною вартістю за надання послуг, серед яких відсутній транспортний засіб RENAULT MASTER №СА8367 НХ.
Таким чином, ТОВ «Каштан-Плюс» не підтверджено, що будуть надані послуги по дератизаційних (знищення гризунів), дезінсекційних (знищення комах) та дезінфекційних заходах саме на транспортний засіб RENAULT MASTER №СА8367 НХ.
Оцінивши доводи сторін, дослідивши письмові докази, суд встановив таке.
23.12.2023 в електронній системі закупівель позивачем оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю «ДК 021-2015 (CPV) 15110000-2 - М`ясо (Кури І категорія (тушка), М`ясо свинини (лопатка), Філе індиче, Філе куряче, М`ясо яловичини (лопатка)» (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-12-23-000695-a).
08.01.2024 за результатами проведеної закупівлі між Департаментом освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю «Каштан-Плюс» було укладено договір №080124.
15.01.2024 на підставі наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області №6-3 розпочато моніторинг процедури закупівлі UА-2023-12-23-000695-а.
25.01.2024 за результатами проведеного моніторингу головним державним аудитором Шмігель Юлією Іванівною в системі оприлюднено висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UА-2023-12-23-000695-а (далі висновок).
У висновку зазначено таке: «Аналізом питання розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця процедури закупівлі встановлено, що тендерна пропозиція ТОВ «Каштан-Плюс» мала бути відхилена, оскільки учасник не підтвердив відповідність кваліфікаційним вимогам.
Відповідно до частини другої підпункту 5.1.3 пункту 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації учасник повинен підтвердити наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, зокрема спеціалізованого(-их) транспортного(-их) засобу(-ів), обладнаного(-их) ізотермічним кузовом з холодильною установкою, або рефрижератором, що буде задіяний учасником під час здійснення поставок товару.
У разі користування транспортом на правах оренди, лізингу, чи отримання відповідних послуг з перевезення, учасник надає копію відповідного(-их) договору(-ів) оренди, лізингу чи надавача послуг з перевезення, який має бути чинним на момент подання тендерних пропозицій.
Товариство в складі тендерної пропозиції надало договір оренди від 18.07.2022, відповідно до якого орендуються такі транспортні засоби: RENAULT MASTER № СА8367НХ та АМ АSМ381 №СА0294 СК.
Інші документи щодо наявності спеціалізованого(-их) транспортного(-их) засобу(-в), обладнаного(-их) ізотермічним кузовом з холодильною установкою, або рефрижератором, що буде задіяний учасником під час здійснення поставок товару, у тендерній пропозиції ТОВ «Каштан-Плюс» відсутні.
Згідно з вимогами частини другої підпункту 5.1.3 пункту 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації додатково учасник надає документи, що підтверджують право власності орендодавця, лізингодавця чи надавача послуг з перевезення на транспортні засоби (копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів).
Проте, в складі тендерної пропозиції Товариством не надано копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_3 (надано сканкопію свідоцтва про реєстрацію лише на транспортний засіб RENAULT MASTER № НОМЕР_2 , файл « 7.6. Техпаспорт фургон рефрижератор.pdf»).
Згідно з вимогами частини другої підпункту 5.1.3 пункту 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації учасник має надати в складі тендерної пропозиції сканкопію договору на дезінфекцію, дезінсекцію, дератизацію транспортних засобів, чинного на період виконання договору про закупівлю, тобто до 31.12.2024.
На виконання вищезазначеної вимоги Товариством в складі тендерної пропозиції надано договір від 19.12.2022 №28-12/23 на дезінфекцію, дезінсекцію, дератизацію транспортних засобів, зокрема RENAULT MASTER № СА8367НХ та АМ АSМ381 № СА0294 СК, проте з терміном дії лише до 31.12.2023. Умовами договору від 19.12.2022 №28-12/23 не передбачена можливість його пролонгації.
У тендерній пропозиції ТОВ «Каштан-Плюс» надано договір від 01.12.2023 № 28-12/24 на дезінфекцію, дезінсекцію, дератизацію транспортних засобів, проте умовами вищезазначеного договору не передбачено надання Замовнику послуг по дератизаційних, дезінсекційних та дезінфекційних роботах на транспортний засіб RENAULT № НОМЕР_2 .
Враховуючи вищевикладене, ТОВ «Каштан-Плюс» не підтвердило відповідність кваліфікаційним вимогам щодо наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, зокрема спеціалізованого(-их) транспортного(-их) засобу(-ів), обладнаного(-их) ізотермічним кузовом з холодильною установкою або рефрижератором, що буде задіяний учасником під час здійснення поставок товару, оскільки не надало копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_3 та не надало чинний договір на дезінфекцію, дезінсекцію, дератизацію транспортного засобу RENAULT MASTER №СА8367 НХ.
На порушення пункту 43 Особливостей замовник не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, зокрема, щодо надання копії свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_3 або чинного договору на дезінфекцію, дезінсекцію, дератизацію транспортного засобу RENAULT MASTER НОМЕР_2 , чим не надав можливість учасникові ТОВ «Каштан-Плюс» усунути такі невідповідності.
Таким чином, на порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей тендерну пропозицію ТОВ «Каштан-Плюс» не відхилено як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.».
Не погоджуючись із вказаним висновком, позивач звернувся в суд з цим позовом.
Надаючи оцінку спірним обставинам, суд врахував таке.
Приписами ч.2 ст.19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Положенням про Державну аудиторську службу України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 №43 (далі Положення №43) визначено, що Держаудитслужба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України та який забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.
Держаудитслужба відповідно до підп.3 п.4 Положення №43 реалізує державний фінансовий контроль через здійснення: державного фінансового аудиту; перевірки державних закупівель; інспектування (ревізії); моніторингу закупівель.
Відповідно до п.7 Положення №43 Держаудитслужба здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку міжрегіональні територіальні органи.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади установлює Закон України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі Закон №922-VIII).
Відповідно до п.14 ч.1 ст.1 Закону №922-VIII моніторинг процедури закупівлі аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Статтею 5 Закону №922-VIII визначено принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників. Так, закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об`єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частиною 1 ст.8 Закону №922-VIII визначено, що моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи.
Згідно з ч.6 ст.8 Закону №922-VIII за результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі, що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання.
У висновку обов`язково зазначаються, серед іншого, опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі; зобов`язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (ч.7 ст.8 Закону №922-VIII).
Суд врахував, що у спірному випадку мали місце два виявлені відповідачем та зазначені в оскаржуваному висновку порушення, а саме:
- в складі тендерної пропозиції ТОВ «Каштан-Плюс» не надано копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_3 ;
- у тендерній пропозиції ТОВ «Каштан-Плюс» надано договір від 01.12.2023 № 28-12/24 на дезінфекцію, дезінсекцію, дератизацію транспортних засобів, проте умовами договору не передбачено надання замовнику послуг по дератизаційних, дезінсекційних та дезінфекційних роботах на транспортний засіб RENAULT № НОМЕР_2 .
Оцінюючи наявність вказаних порушень, суд зазначає таке.
Відповідно до п.31 ч.1 ст.1 Закону №922-VIII тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Згідно з ч.ч.1, 2 Закону №922-VIII тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об`єктом авторського права та/або суміжних прав.
У тендерній документації зазначаються такі відомості:
1) інструкція з підготовки тендерних пропозицій;
2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Для об`єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 цього Закону;
3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;
4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби);
5) кількість товару та місце його поставки;
6) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги;
7) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;
8) проект договору про закупівлю з обов`язковим зазначенням порядку змін його умов;
9) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота). Замовник може передбачити можливість укладення одного договору про закупівлю з одним і тим самим учасником у разі визначення його переможцем за кількома лотами;
10) перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію.
У разі застосування критерію оцінки вартість життєвого циклу, методика оцінки тендерних пропозицій повинна містити опис усіх складових вартісних елементів та перелік документів і інформації, які повинні надати учасники для підтвердження вартості складових елементів життєвого циклу. Замовник у разі необхідності дисконтування витрат життєвого циклу майбутніх періодів може використовувати поточну облікову ставку Національного банку України. Вартість життєвого циклу може рахуватися як сума всіх витрат життєвого циклу або сума всіх витрат життєвого циклу, поділена на розрахункову одиницю експлуатації предмета закупівлі;
11) строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій;
12) валюта, у якій повинна бути зазначена ціна тендерної пропозиції;
13) мова (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції;
14) кінцевий строк подання тендерних пропозицій;
15) розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати);
16) розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати);
17) прізвище, ім`я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв`язок з учасниками;
18) вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб`єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг;
19) опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов`язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Суд встановив, що в оголошенні про закупівлю UA-2023-12-23-000695-a позивачем, як замовником, опубліковано Тендерну документацію для процедури закупівлі відкриті торги з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 за предметом закупівлі: ДК 021-2015 (CPV) 15110000-2 - М`ясо (Кури І категорія (тушка), М`ясо свинини (лопатка), Філе індиче, Філе куряче, М`ясо яловичини (лопатка)).
Вказана Тендерна документація містить Інструкцію з підготовки тендерної пропозиції (Розділ ІІІ)
Відповідно до ч.2 підп.5.1.3 п.5 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» обов`язкова наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій: спеціалізованого(-их) транспортного(-их) засобу(-ів) обладнані ізотермічним кузовом з холодильною установкою, або рефрижератором, що буде задіяний учасником під час здійснення поставок товару.
При залученні власних транспортних засобів учасник повинен надати копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів.
У разі користування транспортом на правах оренди, лізингу, чи отримання відповідних послуг з перевезення, учасник надає копію відповідного(-их) договору(-ів) оренди, лізингу чи надавача послуг з перевезення, який має бути чинним на момент подання тендерних пропозицій. Додатково учасник надає документи, що підтверджують право власності орендодавця, лізингодавця чи надавача послуг з перевезення на транспортні засоби (копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів).
Суд встановив, що ТОВ «Каштан-Плюс» в складі тендерної пропозиції надало договір оренди транспортних засобів від 18.07.2022, відповідно до якого орендує у ТОВ «Транс Логістик» транспортні засоби: RENAULT MASTER НОМЕР_2 та АМ АSМ381 №СА0294 СК.
ТОВ «Каштан-Плюс» надало надано копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу RENAULT MASTER № НОМЕР_2 .
Проте, в складі тендерної пропозиції ТОВ «Каштан-Плюс» не надано копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_3 , що не відповідає вимогам тендерної документації.
Доводи позивача, що тендерною документацією вимагалося підтвердження наявності не менше одного спеціалізованого транспортного засобу і ТОВ Каштан-Плюс дотримано вказаної вимоги, суд вважає необґрунтованим, оскільки Інструкція з підготовки тендерної пропозиції містить вимогу про надання копій свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, що буде задіяний учасником під час здійснення поставок товару.
Отже, ТОВ «Каштан-Плюс» зобов`язаний надати у складі тендерної пропозиції відповідні реєстраційні документи щодо всіх залучених транспортних засобів, у т.ч. АМ АSМ381 № СА0294 СК, чого здійснено не було.
Також, відповідно до ч.2 підп.5.1.3 п.5 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» учасник має надати в складі тендерної пропозиції сканкопію договору на дезінфекцію, дезінсекцію, дератизацію складського приміщення (приміщення), транспортних засобів чинного на період виконання договору про закупівлю з установами, які сертифіковані за ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю у сфері акредитації організація та проведення дезінфекційних, дезінсекційних, дератизаційних та фумігаційних робіт виданий акредитованим органом та ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) системи екологічного управління у сфері акредитації організація та проведення дезінфекційних, дезінсекційних, дератизаційних та фумігаційних робіт виданий акредитованим органом (додатково в складі пропозиції надаються відповідні сертифікати та атестат органу з сертифікації, який видав сертифікат). Також, учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції акт наданих послуг, за договором на дезінфекцію, дезінсекцію, дератизацію складського приміщення (приміщення), транспортних засобів, за місяць, який передує місяцю подання тендерної пропозиції, а також документ, який підтверджує факт оплати таких послуг.
На виконання вищезазначеної вимоги ТОВ «Каштан-Плюс» в складі тендерної пропозиції надано договір від 19.12.2022 №28-12/23 на дезінфекцію, дезінсекцію, дератизацію транспортних засобів, зокрема RENAULT MASTER № СА8367НХ та АМ АSМ381 № СА0294 СК з терміном дії до 31.12.2023.
Також, у тендерній пропозиції ТОВ «Каштан-Плюс» надано договір від 01.12.2023 № 28-12/24 з терміном дії до 31.12.2024, п.1.1 якого передбачено надання послуг на дезінфекцію, дезінсекцію, дератизацію транспортних засобів замовника.
Пунктом 3.1 договору від 01.12.2023 №28-12/24 передбачено приміщення та транспортні засоби стосовно яких надаються послуги на дезінфекцію, дезінсекцію, дератизацію, серед яких вістуні транспортні засоби RENAULT НОМЕР_2 та НОМЕР_3 .
Враховуючи вищевикладене, ТОВ «Каштан-Плюс» не підтвердило відповідність кваліфікаційним вимогам щодо наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, зокрема спеціалізованого(-их) транспортного(-их) засобу(-ів), обладнаного(-их) ізотермічним кузовом з холодильною установкою або рефрижератором, що буде задіяний учасником під час здійснення поставок товару, оскільки не надало копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_3 та не надало чинний договір на дезінфекцію, дезінсекцію, дератизацію транспортних засобів RENAULT НОМЕР_2 та НОМЕР_3 .
Відповідно до ч.9 ст.29 Закону №922-VIII після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
На підставі п.2 ч.1 ст.31 Закону №922-VIII замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Зазначена норма Закону №922-VIII є імперативною та не передбачає виключень. Відхилення тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі у разі наявності зазначених вище підстав є обов`язком замовника.
Крім того, ненадання учасником у складі пропозиції документа, потреба надання якого прямо передбачена умовами тендерної документації не може вважатися формальною помилкою, оскільки за своєю суттю є не технічною помилкою чи опискою, що пов`язана з оформленням тендерної пропозиції, а помилкою, яка впливає на зміст пропозиції. За цих обставин суд вважає, що тендерна пропозиція позивача не відповідала умовам тендерної документації і замовник мав її відхилити, однак всупереч названій нормі цього не зробив.
Подібний висновок наведено в постанові Верховного Суду від 09 січня 2024 року у справі №640/1449/19.
Отже, встановивши вказані порушення, орган фінансового контролю дійшов висновку про невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «Каштан-Плюс» кваліфікаційному критерію та умовам тендерної документації, у зв`язку з чим обґрунтовано зобов`язав замовника припинити зобов`язання за договором.
Зважаючи на виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель закупівля процедури закупівлі UА-2023-12-23-000695-а мала бути відмінена замовником. Тому суд вважає спірний висновок правомірним та таким, що не підлягає скасуванню.
Отже, позов не підлягає задоволенню, а сплачений судовий збір поверненню на підставі ст.139 КАС України.
Керуючись ст.ст. 6, 9, 14, 241-246, 255, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
1. У задоволенні позову Департаменту освіти та гуманітарної політки Черкаської міської ради відмовити повністю.
2. Судові витрати розподілу не підлягають.
3. Копію рішення направити учасникам справи.
4. Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. Апеляційна скарга може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного його тексту.
Суддя Олексій РІДЗЕЛЬ
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.05.2024 |
Оприлюднено | 20.05.2024 |
Номер документу | 119074614 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо здійснення публічних закупівель, з них |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Олексій РІДЗЕЛЬ
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні