Ухвала
від 15.05.2024 по справі 759/9840/24
СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. КИЄВА

пр. № 1-кс/759/3294/24

ун. № 759/9840/24

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 травня 2024 року Слідчий суддя Святошинського районного суду м.Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря судових засідань ОСОБА_2 , розглянувши клопотання старшого слідчого відділу СУ ГУНП в Київській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором у кримінальному провадженні - прокурором Броварської окружної прокуратури ОСОБА_4 , про тимчасовий доступ до речей і документів у кримінальному провадженні, внесеному до ЄРДР за №62021100020000186 від 11.06.2021 за ч. 2 ст. 364КК України,-

встановив:

До Святошинського районного суду м.Києва надійшло клопотання старшого слідчого відділу СУ ГУНП в Київській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором у кримінальному провадженні - прокурором Броварської окружної прокуратури ОСОБА_4 , у кримінальному провадженні, внесеному до ЄРДР за №62021100020000186 від 11.06.2021 року, про тимчасовий доступ до речей і документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 .

Вказане клопотання обґрунтовується тим, у провадженні СУ ГУНП в Київській області перебувають матеріали кримінального провадження за № 62021100020000186 від 11.06.2021, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

Процесуальне керівництво у кримінальному провадженні здійснюється прокурорами Київської обласної прокуратури.

Під час проведення досудового розслідування встановлено, що впродовж 2019-2020 років службові особи з числа керівників ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ІНФОРМАЦІЯ_3 (далі - ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 »), у змові з посадовими особами ІНФОРМАЦІЯ_4 та ІНФОРМАЦІЯ_5 організували протиправний механізм виведення з державної власності земельних ділянок лісового фонду і здійснення незаконної вирубки лісових насаджень на вказаних ділянках.

Для реалізації протиправної схеми, посадовими особами ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » у 2019 році ініційовано зміну меж території державного підприємства, внаслідок чого частина земель лісового фонду вибула із власності державного підприємства.

Додатково встановлено, що розробку проекту землеустрою встановлення-зміни меж ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » здійснювали ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , керівник - ОСОБА_5 , колишній начальник відділу інвентаризації земель, містобудівного обгрунтування та реєстрації прав ДП « ІНФОРМАЦІЯ_7 ») та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), де ОСОБА_5 був інженером-землевпорядником.

Вказані вище особи на виконання злочинного задуму внесли до проекту землеустрою завідомо неправдиві відомості щодо внесення земель лісового фонду в межі населеного пункту та в подальшому проект із внесеними до нього завідомо неправдивими відомостями, надано на погодження директору ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ОСОБА_6 , який зловживаючи владою та службовим становищем, діючи з корисливих мотивів всупереч інтересам служби та в інтересах третіх осіб, достовірно знаючи, що зазначені землі відносяться до лісового фонду, та на них знаходяться лісонасадження, погодив проект землеустрою.

В подальшому, на виконання заздалегідь розробленого злочинного плану, сільським головою ІНФОРМАЦІЯ_9 ініційовано розгляд питання про включення (прийняття) даних земель в межі населеного пункту та забезпечено прийняття позитивного рішення.

За результатом протиправної передачі-прийняття з боку службових осіб ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ІНФОРМАЦІЯ_9 державних земель, що входять до складу лісового фонду, зазначені земельні ділянки передавались у власність заздалегідь визначеним особам за грошову винагороду.

В свою чергу, службові особи ІНФОРМАЦІЯ_4 , на виконання їх спільного із іншими учасниками протиправної схеми задуму, достовірно знаючи, що земельні ділянки загальною площею близько 10 га, є землями лісового фонду та перебували у постійному користуванні ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », органом управління якого являється ІНФОРМАЦІЯ_10 , на підставі державного акту на право постійного користування землею від 24.09.1998 серія ІІ-КВ № 003309, за відсутності обов`язкового дозволу Кабінету Міністрів України, наявність якого є обов`язковою відповідно до вимог ст.ст. 20, 141, 142, 149 Земельного кодексу України при вирішенні питання про передачу земель лісового фонду, здійснили розгляд та погодження вказаних вище проектів землеустрою щодо встановлення-зміни меж населеного пункту с. Лебедівка Вишгородського району та ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », затвердили їх, внаслідок чого у приватну власність, із зміною цільового призначення, рішенням сесії ІНФОРМАЦІЯ_5 від 23.10.2020 незаконно передано наступні земельні ділянки лісового фонду: 3221884001:32:030:6017, 3221884001:32:035:0175, 3221884001:32:035:0178, 3221884001:32:035:0184, 3221884001:32:035:0171, 3221884001:32:035:0192, 3221884001:32:035:0185, 3221884001:32:035:0169, 3221884001:32:035:0176, 3221884001:32:035:0180, 3221884001:32:035:0191, 3221884001:32:035:7777, 3221884001:32:035:0186, 3221884001:32:035:0168, 3221884001:32:035:0003, 3221884001:32:035:0188, 3221884001:32:035:0187, 3221884001:32:035:0165, 3221884001:32:035:0004, 3221884001:32:035:0166, 3221884001:32:035:0194, 3221884001:32:035:0001, 3221884001:32:035:0211, 3221884001:32:035:0183, 3221884001:32:035:0166, 3221884001:32:035:0190, 3221884001:32:035:0195, 3221884001:32:035:0179, 3221884001:32:035:0174, 3221884001:32:035:0173, 3221884001:32:035:0164, 3221884001:32:035:0007, 3221884001:32:035:0002, 3221884001:32:035:0177, 3221884001:32:035:0006, 3221884001:32:035:0167, 3221884001:32:035:0172, 3221884001:32:035:0182, 3221884001:32:035:0008, 3221884001:32:035:0196, 3221884001:32:035:0199, 3221884001:32:035:0170, 3221884001:32:035:1511, 3221884001:32:035:0201, 3221884001:32:017:0379, 3221884001:32:017:0389, 3221884001:32:017:0396, 3221884001:32:017:0393, 3221884001:32:017:0377, 3221884001:32:017:0404, 3221884001:32:017:0387, 3221884001:32:017:0382, 3221884001:32:017:0388.

В подальшому, на частині земельних ділянок здійснюється незаконне видалення (вирубка) лісонасаджень, при чому службовими особами ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », як працівниками правоохоронного органу, умисно не виконано покладених на них завдань лісової охорони та не припинено здійснення незаконних рубок та видалення лісонасаджень на вказаній території.

Таким чином, під час проведення досудового розслідування, з метою підтвердження або спростування в діях посадових осіб ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ІНФОРМАЦІЯ_5 зазначеного кримінального правопорушення, виникла необхідність у проведенні тимчасового доступу до речей і документів.

Відповідно до вимог ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей та документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі чи документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Згідно з наявною інформації з ІНФОРМАЦІЯ_11 , встановлено, що документи ІНФОРМАЦІЯ_9 по 2020 рік включно, які мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні і в подальшому будуть використані як доказ, а також будуть об`єктами судових експертиз, передані до ІНФОРМАЦІЯ_12 та зберігаються в ІНФОРМАЦІЯ_1 , що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .

У зв`язку з вищевикладеним виникла необхідність у проведені тимчасового доступу до речей і документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , що стосуються вказаних земельних ділянок.

Без вилучення вказаних речей та документів у сторони провадження - ініціатора клопотання, відсутня можливість використати їх для доведення чи спростування фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження. Іншим шляхом, встановити обставини, що підлягають доказуванню - неможливо.

Необхідність вилучення документів обґрунтовується метою запобігти знищенню та зміни змісту документів, які можуть виступати у якості процесуального джерела доказів.

Слідчий в судове засідання не з`явився, суду надано заяву про розгляд клопотання у його відсутності, тому суд вважає за можливе розглянути клопотання без участі слідчого.

Представник ІНФОРМАЦІЯ_1 , у володінні якого знаходяться документи, в судове засідання для розгляду клопотання не викликався відповідно до ч.2 ст.163 КПК України.

У відповідності до положень ст.26 КПК України, сторони кримінального провадження є вільними у використанні своїх прав у межах та спосіб, передбачених цим Кодексом.

Зважаючи на ці положення закону та враховуючи принцип диспозитивності, суд визнав можливим прийняти рішення по суті клопотання за відсутності осіб, оскільки їх неприбуття не перешкоджає розгляду клопотання на підставі наданих доказів.

Дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя дійшов висновку про наявність підстав для задоволення зазначеного клопотання, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що 11.06.2021 року до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про кримінальне провадження за №62021100020000186.

В даний час у слідчого виникла необхідність в отриманні тимчасового доступу до речей і документів, з можливістю їх вилучення, які знаходяться у ІНФОРМАЦІЯ_1 , оскільки дані документи можуть мати значення для досудового розслідування у кримінальному провадженні №62021100020000186 від 11.06.2021 року для встановлення об`єктивної істини у справі.

Відповідно до ч.1 ст.131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

Відповідно до п.5 ч.2 ст.131 КПК України передбачені такі види заходів забезпечення кримінального провадження, як тимчасовий доступ до речей і документів.

Статтею 132 КПК України визначені загальні правила застосування заходів забезпечення кримінального провадження та передбачені обставини, за яких не допускається застосування заходів кримінального провадження. Серед таких обставин у п.2 ч.3 ст.132 КПК України зазначена необхідність слідчого, прокурора довести, що потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, прокурора.

Згідно ч.4 ст.132 КПК України, для оцінки потреб досудового розслідування, слідчий суддя або суд зобов`язаний врахувати можливість без застосованого заходу забезпечення кримінального провадження отримати речі і документи, які можуть бути використані під час судового розгляду для встановлення обставин у кримінальному провадженні.

Частиною 1 ст.159 КПК України передбачено, що тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до електронних інформаційних систем або їх частин, мобільних терміналів систем зв`язку здійснюється шляхом зняття копії інформації, що міститься в таких електронних інформаційних системах або їх частинах, мобільних терміналах систем зв`язку, без їх вилучення.

Відповідно до ч.1 ст.160 КПК України, сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу. Слідчий має право звернутися із зазначеним клопотанням за погодженням з прокурором.

Пунктом 4 частини 1 ст.162 КПК України також передбачено, що конфіденційна інформація, в тому числі така, що містить комерційну таємницю, належать до охоронюваної законом таємниці.

Згідно ч.5, ч.6 ст.163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе, що речі або документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи та самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, в зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні та доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, а також неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Враховуючи обставини, викладені слідчим у клопотанні та доведеність ним неможливості отримання інформації в інший спосіб, а також, що вказана інформація має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні та можливість використання зазначених відомостей, як доказів, суд вбачає достатність підстав для задоволення клопотання слідчого про тимчасовий доступ до речей і документів.

Керуючись ст.ст.159,162,163,164,166,369-372 КПК України, слідчий суддя,-

постановив:

Клопотання старшого слідчого відділу СУ ГУНП в Київській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором у кримінальному провадженні - прокурором Броварської окружної прокуратури ОСОБА_4 , про тимчасовий доступ до речей і документів у кримінальному провадженні, внесеному до ЄРДР за №62021100020000186 від 11.06.2021 за ч. 2 ст. 364 КК України - задовольнити.

Надати дозвіл старшому слідчому слідчого управління ГУНП в Київській області майору поліції ОСОБА_3 , слідчим групи слідчих, а також прокурорам групи прокурорів на тимчасовий доступ до речей і документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , що стосується земельних ділянок з кадастровими номерами: 3221884001:32:030:6017, 3221884001:32:035:0175, 3221884001:32:035:0178, 3221884001:32:035:0184, 3221884001:32:035:0171, 3221884001:32:035:0192, 3221884001:32:035:0185, 3221884001:32:035:0169, 3221884001:32:035:0176, 3221884001:32:035:0180, 3221884001:32:035:0191, 3221884001:32:035:7777, 3221884001:32:035:0186, 3221884001:32:035:0168, 3221884001:32:035:0003, 3221884001:32:035:0188, 3221884001:32:035:0187, 3221884001:32:035:0165, 3221884001:32:035:0004, 3221884001:32:035:0166, 3221884001:32:035:0194, 3221884001:32:035:0001, 3221884001:32:035:0211, 3221884001:32:035:0183, 3221884001:32:035:0166, 3221884001:32:035:0190, 3221884001:32:035:0195, 3221884001:32:035:0179, 3221884001:32:035:0174, 3221884001:32:035:0173, 3221884001:32:035:0164, 3221884001:32:035:0007, 3221884001:32:035:0002, 3221884001:32:035:0177, 3221884001:32:035:0006, 3221884001:32:035:0167, 3221884001:32:035:0172, 3221884001:32:035:0182, 3221884001:32:035:0008, 3221884001:32:035:0196, 3221884001:32:035:0199, 3221884001:32:035:0170, 3221884001:32:035:1511, 3221884001:32:035:0201, 3221884001:32:017:0379, 3221884001:32:017:0389, 3221884001:32:017:0396, 3221884001:32:017:0393, 3221884001:32:017:0377, 3221884001:32:017:0404, 3221884001:32:017:0387, 3221884001:32:017:0382, 3221884001:32:017:0388, з можливістю їх вилучення в оригіналах, зокрема:

- Рішення сесії ІНФОРМАЦІЯ_9 про затвредження проектної документації із землеустрою щодо відведення земельних ділянок та надання земельних ділянок громадянам у власність;

- Рішення сесії ІНФОРМАЦІЯ_9 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, в результаті яких було виділено земельні ділянки;

- Заяви осіб про надання дозволу на розробку проектної документації та інші документи, що подавалися до сільської ради;

- Склад та повноваження комісії ІНФОРМАЦІЯ_9 в земельних відносинах;

- Інші документи, що стосуються вищеперерахованих земельних ділянок.

Ухвала слідчого судді діє два місяці.

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку, згідно з положеннями цього Кодексу, з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Заперечення на дану ухвалу може бути подано під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудСвятошинський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення15.05.2024
Оприлюднено20.05.2024
Номер документу119084472
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —759/9840/24

Ухвала від 15.05.2024

Кримінальне

Святошинський районний суд міста Києва

Бандура І. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні