Справа №766/6464/24
н/п 1-кс/766/3349/24
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16.05.2024 року м. Херсон
Слідчий суддя Херсонського міського суду Херсонської області ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , захисника ОСОБА_4 , розглянувши клопотання старшого групи прокурорів у кримінальному провадженні прокурора Херсонської окружної прокуратури ОСОБА_3 про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою у кримінальному провадженні № 12022231040000237 від 31.03.2022, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 111-2 КК України, щодо підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , -
встановив:
Старший групи прокурорів у кримінальному провадженні прокурор Херсонської окружної прокуратури ОСОБА_3 звернулася до слідчого судді з клопотанням, в якому просить обрати відносно підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , українця, громадянина України, уродженця м. Херсона Херсонської області, зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , документованому паспортом громадянина серії НОМЕР_1 виданий 21.04.1997 Суворовським РВ УМВС України в Херсонській області, який не є депутатом ради будь-якого рівня, РНОКПП НОМЕР_2 , запобіжний захід у вигляді тримання під вартою.
Мотивуючи клопотання, прокурор вказує, що слідчим відділом Херсонського районного управління поліції ГУНП в Херсонській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12022231040000237 від 31.03.2022 за підозрою: ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , українця, громадянина України, уродженця м. Херсона Херсонської області, зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , документованому паспортом громадянина серії НОМЕР_1 виданий 21.04.1997 Суворовським РВ УМВС України в Херсонській області, який не є депутатом ради будь-якого рівня, РНОКПП НОМЕР_2 , у вчиненні кримінального правопорушення (злочину) передбаченого ч. 1 ст. 111-2 КК України у вчиненні умисних дій, спрямованих на допомогу окупаційній адміністрації держави-агресора (пособництво), вчинені громадянином України, з метою завдання шкоди Україні шляхом реалізації рішень окупаційної адміністрації держави-агресора, добровільної підготовки та передачі матеріальних ресурсів представникам окупаційної адміністрації держави-агресора.
Досудовим розслідуванням встановлено, що 24 лютого 2022 року президент рф оголосив початок так званої «спеціальної військової операції», наслідком чого є повномасштабне збройне вторгнення на територію України, що полягає у здійсненні окупації частини території суверенної держави Україна, в тому числі Херсонської області, за допомогою збройних формувань рф, що складаються з регулярних з`єднань та підрозділів, підпорядкованих міністерству оборони російської федерації, підрозділів та спеціальних формувань, підпорядкованих іншим силовим відомствам російської федерації, озброєних банд та груп найманців, створених, підпорядкованих, керованих російською федерацією, а також за допомогою окупаційної адміністрації російської федерації, яку складають її державні органи та структури, функціонально відповідальні за управління тимчасово окупованими територіями України та підконтрольні рф самопроголошені органи, які узурпували виконання владних функцій на тимчасово окупованих територіях України.
У зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану», Указом Президента України №64/2022 від 24.02.2022 на всій території України введено воєнний стан, який продовжено відповідним Указом Президента України №341/2022 від 17.05.2022 терміном на 90 діб, Указом Президента України №573/2022 від 12.08.2022, Указом Президента України №757/2022 від 21.11.2022 строком на 90 діб, Указом Президента України №58/2023 від 06.02.2023 строком на 90 діб з подальшим затвердженням вказаних вище указів Президента України відповідними Законами України.
Так, 24 лютого 2022 року військовослужбовці збройних сил російської федерації та підконтрольні їм учасники незаконних збройних формувань шляхом збройної агресії незаконно вторглись на територію України через державні кордони України в Харківській, Київській, Сумській, Чернігівській, Миколаївській, Запорізькій, Херсонській, інших областях та здійснили напад на державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, військові частини, інші об`єкти, які мають важливе народногосподарське чи оборонне значення, після чого здійснили окупацію частини України, в тому числі міста Херсон, Херсонської області.
Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» № 1207-VII, від 15.04.2014, тимчасово окупована російською федерацією територія України є невід`ємною частиною території України, на яку поширюється дія Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.
Тимчасова окупація рф територій України, визначених частиною 1 статті 3 Закону, незалежно від її тривалості, є незаконною і не створює для рф жодних територіальних прав. За державою Україна, територіальними громадами сіл, селищ, міст, розташованих на тимчасово окупованій території, органами державної влади, органами місцевого самоврядування та іншими суб`єктами публічного права зберігається право власності, інші речові права на майно, у тому числі на нерухоме майно, включаючи земельні ділянки, що знаходиться на тимчасово окупованій території.
Згідно статті 42 IV-ї Конвенції про закони і звичаї війни на суходолі та додаток до неї Положення про закони і звичаї війни на суходолі (1907 року), територія визнається окупованою, якщо вона фактично перебуває під армією супротивника.
Відповідно до наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України № 75 від 25.04.2022 «Про затвердження Переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) з 01.03.2022 до 11.11.2022» Херсонська міська територіальна громада, в тому числі місто Херсон перебували в тимчасовій окупації.
Після окупації Херсонської міської територіальної громади Херсонської області представниками збройних формувань російської федерації встановлено фактичний контроль над суспільним життям на цій території України та узурповані всі владні повноваження шляхом збройного захоплення адміністративних будівель органів державної влади та місцевого самоврядування, встановлення інституту військових комендатур, впровадження тотального контролю та жорсткого управління у всіх сферах життєдіяльності громади міста, фактичної ліквідації приватної власності, пересування та волевиявлення, а також шляхом повсякденного залякування населення, застосування фізичного та психологічного впливу окремих категорій та верств населення, в тому числі незаконного позбавлення волі діючих представників органів державної влади України та місцевого самоврядування.
Разом з тим, в період квітня травня 2022 року, представники збройних формувань рф всупереч порядку, встановленого Конституцією України, Законами України «Про місцеві державні адміністрації», Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншими нормативно-правовими актами, на тимчасово окупованій території Херсонської міської територіальної громади цілеспрямовано створили підпорядковану, керовану та фінансовану російською федерацією окупаційну адміністрацію - так звану «військово-цивільну адміністрацію Херсонської області», в яку входили органи і структури, функціонально відповідальні за управління тимчасово окупованою територією України, з метою подальшого утримання адміністративно-політичного контролю на захопленій військовим шляхом території та реалізації всіх узурпованих владних повноважень.
При цьому, представники контрольованих російською федерацією самопроголошених органів узурпували виконання владних функцій держави, а також легітимних державних та комунальних підприємств, установ, організацій на тимчасово окупованій частині Херсонської міської територіальної громади Херсонської області, здійснювали підбір кадрів для зайняття посад в незаконних самопроголошених органах, державних, комунальних, приватних підприємствах, у тому числі із числа громадян України, які на той час перебували на вказаній тимчасово окупованій території, та мали за мету інтеграцію і подальше незаконне включення захопленої частини суверенної України до складу російської федерації.
Підтримуючи узурпацію владних функцій держави, громадянин України ОСОБА_6 , мешканець м. Херсона, незаконно та добровільно обійняв посаду так званого керівника окупаційного органу влади військово-цивільної адміністрації Херсонської області (далі окупаційна ВЦА Херсонської області) та з метою реалізації злочинного плану вищого військово-політичного керівництва РФ щодо плану окупації Херсонської області вжив заходів щодо функціонування незаконного органу влади окупаційної ВЦА Херсонської області, який під його керівництвом з березня 2022 року впроваджує на окупованій території Херсонської області встановлення влади держави агресора, в тому числі окупаційних військ РФ на території населених пунктів області, керує процесами створення та діяльності місцевих окупаційних органів влади та підприємств різного виду власності.
Відповідно до наказу окупаційної влади Херсонської області - голови військово-цивільної адміністрації Херсонської області ОСОБА_7 від 14.06.2022 № 93-п ОСОБА_5 , за його добровільної згоди, призначено на посаду директора так званого «Державного унітарного підприємства «Херсонський морський торгівельний порт» (мовою оригіналу (російською) «директором Государственного унитарного предприятия «Херсонский морской торговый порт»).
При цьому, у своїй господарській діяльності вищевказане підприємство окупаційних органів влади використовує матеріальну базу Державного підприємства «Херсонський морський торговельний порт», що зареєстрований в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань України за № 01125695 за адресою: АДРЕСА_2 .
Починаючи з 14.06.2022 громадянин України ОСОБА_5 , знаходячись у м. Херсон Херсонської області умисно, тобто усвідомлюючи, що окупаційний орган влади - «військово-цивільна адміністрація Херсонської області» вчиняє дії, які завдають шкоду Україні, розуміючи про негативні наслідки від таких дій, добровільно погодився на пособництво окупаційній адміністрації держави-агресора, шляхом реалізації та підтримки її рішень.
Так, 22.09.2022 так званим головою військово-цивільної адміністрації Херсонської області ОСОБА_6 видано розпорядження № 52-р «про призначення тимчасової адміністрації», відповідно до якого, введено тимчасове управління майном ПрАТ «Херсонський комбінат хлібопродуктів». При цьому, тимчасовим адміністратором майна, вказаного у п. 1 розпорядження призначено державне унітарне підприємство «Херсонський морський торгівельний порт» в особі ОСОБА_5 , якому доручено до 07.10.2022 провести інвентаризацію майна та оформлення акту прийому-передачі.
З метою реалізації незаконного розпорядження, ОСОБА_5 , у кінці вересня- на початку жовтня 2022 року, прибув на територію ПрАТ «Херсонський комбінат хлібопродуктів», що розташований за адресою: м. Херсон, вул. Порт-Елеватор, 5 з воєнізованою охороною, взявши підприємство під контроль.
У подальшому, умисно та незаконно, з метою реалізації розпорядження так званого голови військово-цивільної адміністрації Херсонської області в.в.сальдо № 100 від 25.10.2022 «про вивіз (евакуацію) зернових культур з міста Херсону та правобережжя Херсонської області» організував вивезення з території ПрАТ «Херсонський комбінат хлібопродуктів» зерна ячменю 3 класу 2021 року у кількості 2 859, 270 т., у тому числі 2066, 080 т. ячменю, що належить WESTАGRO TRADE COMMODITIES LTD (Сейшельські острови) та 793, 190 т. ячменю, який належить ТОВ «Пирятинський Делікатес» (код ЄДРПОУ 36313601), та яке знаходилось на відповідальному зберіганні на території ПрАТ «Херсонський КХ» (код ЄДРПОУ 00952367).
За таких обставин, громадянин України ОСОБА_5 , будучи призначеним на посаду директора так званого «Державного унітарного підприємства «Херсонський морський торгівельний порт», вчинив умисні дії, спрямовані на допомогу окупаційній адміністрації держави-агресора (пособництво), з метою завдання шкоди Україні шляхом реалізації рішень окупаційної адміністрації держави-агресора, добровільної підготовки та передачі матеріальних ресурсів представникам окупаційної адміністрації держави-агресора.
19.03.2024 ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 заочно повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 111-2 КК України, кваліфікуючими ознаками якого є вчинення умисних дій, спрямованих на допомогу окупаційній адміністрації держави-агресора (пособництво), вчинені громадянином України, з метою завдання шкоди Україні шляхом реалізації рішень окупаційної адміністрації держави-агресора, добровільної підготовки та передачі матеріальних ресурсів представникам окупаційної адміністрації держави-агресора.
У зв`язку із фактичним перебуванням ОСОБА_5 на території лівого берега р. Дніпро, тобто на тимчасово окупованій території України, що позбавило орган досудового розслідування можливості вручити останній письмове повідомлення про підозру від 19.03.2024 у день його складання, таке повідомлення, відповідно до вимог ст. 111, ч. 8 ст. 135, ст. 278 КПК України опубліковано в засобах масової інформації та веб-сайті Офісу Генерального прокурора.
Окрім цього, письмове повідомлення про підозру направлено поштою за останньою відомою адресою проживання ОСОБА_5 , проте лист повернувся без отримання.
Досудовим розслідуванням отримано інформацію, що на теперішній час ОСОБА_5 знаходиться на лівому березі р. Дніпра, тобто на тимчасово окупованій території України.
Так, свідки ОСОБА_8 , ОСОБА_9 під час допиту повідомили, що ОСОБА_5 вони добре знають, проживав по сусідству, співпрацював з окупаційною владою. Перед звільненням Херсону ОСОБА_5 займався евакуацією на лівій берег Дніпра та виїхав сам на окуповану територію.
Крім того, виявлено та оглянуто відеопублікацію в Телеграм каналі « ІНФОРМАЦІЯ_2 » під назвою: «кандидат на попередню участь у виборах депутатів думи Херсонської області від партії «единая россия», директор підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_3 », надав інтерв`ю. Оглядом встановлено, що на фоні синього плакату з білими написами «единая рассия», особа чоловічої статті називає себе директором Херсонського морського торгівельного порту ОСОБА_5 та на запитання журналіста розповідає як саме за його керівництвом відбувалась евакуація на лівий берег.
Крім того, ОСОБА_5 неодноразово викликався до органу досудового розслідування, шляхом опублікування в засобах масової інформації, а саме на веб-сайті Офісу Генерального прокурора повісток про виклик, але жодного разу на виклики до слідчого 25, 29 березня та 05 квітня 2024 року не з`явився, не повідомивши при цьому про причини неявки, тобто переховується від органів слідства з метою ухилення від кримінальної відповідальності.
05.04.2024, беручи до уваги те, що на теперішній час місцезнаходження на території лівого берега р. Дніпро, тобто на тимчасово окупованій території України підозрюваного ОСОБА_5 достовірно невідоме, а також те, що останній неодноразово викликався до органу досудового розслідування, але жодного разу на виклики до слідчого не з`явився, не повідомивши при цьому про причини неявки, тобто переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності, підозрюваний оголошений в розшук.
Під час здійснення досудового розслідування кримінального провадження № 12022231040000237 від 31.03.2022 здобуто докази, якими обґрунтовується підозра ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 111-2 КК України, зокрема:
- показами свідка ОСОБА_10 , відповідно до яких, підтвердив, що підприємство на підставі договорів здійснювало зберігання висівок пшеничних, зерна. Під час окупації, відвантажити можливості не було. Частина продукції псувалась. Станом на 17.08.2022 зерно ТОВ, а саме кукурудзи та ячменю було в нормальній товарній якості в наявності на ПрАТ. Зі слів підлеглих відомо, що у середині вересня 2022 на підприємство заїхала охорона морпорту та заблокувала ввезення та вивезення будь-яких матеріальних цінностей з комбінату, підставою називали лист за підписом ОСОБА_11 з резолюцією семенчева. У подальшому, після захоплення підприємства, на підставі розпорядження сальдо, зернові були вивезенні. Керував цим процесом ОСОБА_5
- показами свідка ОСОБА_12 , технічного директора ПрАТ, відповідно до яких, на час окупації залишався у місті. У середині серпня 2022 року на підприємство приїхала велика кількість людей, один з яких представився як ОСОБА_5 та повідомив, що підприємство переходить під управління Херсонського морського порту, де він є директором. У подальшому, були зібрані збори працівників, де ОСОБА_11 усім представився та запропонував працівникам залишитись та працювати далі. У вересні 2022 свідок побачив документи, що стосувались передачі ПрАТ під управління порту, а саме розпорядження ОСОБА_6 . На підприємстві встановлена була їх охорона та почали проводити інвентаризацію майна, у тому числі і зерна. В середині жовтня 2022 Харитонов повідомив, що зерно буде вивезено, а у подальшому надав документи розпорядження ОСОБА_6 на евакуацію зерна. Всього було вивезено 3 баржі зерна, по 800-900 тон кожна. Від співробітників підприємства дізнались, що зерно вивозилось до м. Гола Пристань;
- протоколом пред`явлення особи для впізнання за фотознімками свідкові Карташову, відповідно до якого свідок упізнав ОСОБА_5
- долученими на підставі заяви свідка ОСОБА_12 до матеріалів кримінального провадження копіями документів: розпорядження № 100 від 25.10.2022 за підписом ОСОБА_6 про організацію переправи зернових культур з Херсонського ХК, який знаходиться в оперативному управлінні Херсонського морського порту; розпорядження № 52-р від 22.09.2022 про введення тимчасової адміністрації за підписом ОСОБА_6 , відповідно до якого введено тимчасове управління майном Херсонського ХК, а тимчасовим адміністратором майна призначено ОСОБА_5 , як директора Херсонського морського порту; лист від директора Херсонського морського торгівельного порту ОСОБА_5 до т.в.о. голови військової цивільної адміністрації ОСОБА_13 від 09.09.2022 № 87 про виділення співробітників для забезпечення охорони Херсонського ХК;
- показами свідка ОСОБА_14 , різноробочого на ПрАТ «ХКХ», відповідно до яких, свідок під час окупації перебував у м. Херсоні. До серпня підприємство окупаційна влада не турбувала, а в серпні прийшов ОСОБА_11 , зібрав збори та оголосив, що підприємство тепер перебуває у підпорядкуванні морпорту та назвався новим директором. У вересні ОСОБА_11 зі своєю службою безпеки знову прийшов на підприємство, розставив свою охорону. Прийшов буксир, притягли баржу та почали завантажувати зерно. Усього завантажили 3 баржі, приблизно по 100 тон кожна. Зерно було вивезене з підприємства.
- показами свідка ОСОБА_15 , старшого майстра ПрАТ «ХКХ», відповідно до яких, у вересні 2022 року на підприємство прийшли якісь люди, усіх зібрали і повідомили, що охорона буде здійснюватися іншими людьми. В актовому залі були представники морпотру, один з яких представився як ОСОБА_11 . Він розповів, що є директором і тепер усі прилеглі підприємства підпорядковуються йому. Через тижні 2 після цього, на причал пригнали 2 буксири, приїхали баржі. Працівникам підприємства повідомили, що на підставі указу Сальдо буде проводитись евакуація зерна, що зберігається на підприємстві. Усього вивезли 3 баржі зерна.
- протоколами пред`явлення особи для впізнання за фотознімками свідкам ОСОБА_15 , ОСОБА_14 , відповідно до яких свідки упізнали ОСОБА_5 ;
- актом інвентаризації на ПрАТ «ХКХ», відповідно до якого виявлена нестача зерна ячменю 3 класу 2021 року у кількості 2 859,270 т., у тому числі 2066, 080 т ячменю, що належить WESTERGO TRADE COMMODITIES LTD (Сейшельські острови) та 793,190 т. ячменю, який належить ТОВ «Пирятинський Делікатес»
- висновком судової товарознавчої експертизи № 23-5864, відповідно до якого, ринкова вартість зерна ячменю 3 класу 2021 року у кількості 2066, 080 т могла становити 15 504 380,84 грн, що належить WESTERGO TRADE COMMODITIES LTD (Сейшельські острови) та 793,190 т. ячменю, який належить ТОВ «Пирятинський Делікатес», могла становити 5 952 296,06 грн.
- іншими матеріалами кримінального провадження у їх сукупності.
Відповідно до позиції Європейського суду з прав людини, яка відображена у п. 175 рішення від 21.04.2011 у справі «Нечипорук і Йонкало проти України», термін «обґрунтована підозра» означає, що існують факти або інформація, які можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що особа, про яку йдеться, могла вчинити правопорушення. Також вимога розумної підозри передбачає наявність доказів, які об`єктивно зв`язують підозрюваного з певним злочином, і вони не повинні бути достатніми, щоб забезпечити засудження, але мають бути достатніми, щоб виправдати подальше розслідування або висунення звинувачення (рішення у справах «Мюррей проти Об`єднаного Королівства» від 28.10.1994 , «Фокс, Кемпбелл і Гартлі проти Сполученого Королівства» від 30.08.1990).
Таким чином, ОСОБА_5 обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 111 2 КК України, за яке передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк від десяти до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від десяти до п`ятнадцяти років та з конфіскацією майна або без такої.
Метою застосування запобіжного заходу до підозрюваного ОСОБА_5 відповідно до ст. 177 КПК України є забезпечення виконання підозрюваним покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам переховуватися від органів досудового розслідування та суду, незаконно впливати на свідків у цьому ж кримінальному провадженні, перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином та вчинити інше кримінальне правопорушення.
Крім того, у ході здійснення досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_5 оголошений в розшук, оскільки не з`явився за викликами до слідчого, а отже є підстави вважати, що він переховується від органу досудового розслідування з метою ухилення від кримінальної відповідальності та перебуваючи на волі на тимчасово окупованій території України може перетнути державний кордон України через неконтрольовані його ділянки, що межують з РФ, тобто наявні ризики, передбачені п. 1 ч. 1 ст. 177 КПК України - переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду.
Окрім цього, перебуваючи на волі та співпрацюючи з органами окупаційної влади ОСОБА_5 незаконними засобами через залякування може впливати на свідків у кримінальному провадженні, які володіють інформацією щодо обставин вчинення ним кримінального правопорушення, вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, що свідчить про наявність існування ризиків, передбачених пунктами 3, 5 ч. 1 ст. 177 КПК України, та з метою запобігання вказаним ризикам об`єктивно необхідним є застосування щодо підозрюваного ОСОБА_5 запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою.
Таким чином, вищевказані зібрані у ході досудового розслідування на даний час докази в умовах воєнного стану та додатково підтверджені фактичні дані про обставини вчинення ОСОБА_5 інкримінованого йому кримінального правопорушення свідчать про те, що заявлені ризики виправдовують обрання підозрюваному запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою.
Посилаючись на вищевикладені обставини, слідчий просить клопотання задовольнити.
Прокурор в судовому засіданні клопотання підтримала у повному обсязі та просила його задовольнити, додаткових пояснень до клопотання не мала.
Захисник заперечував проти задоволення клопотання, вказавши його безпідставним та незаконним.
Вивчивши клопотання, додані до нього матеріали, слідчий суддя дійшов до наступного висновку.
Відповідно до ч. 1 ст. 177 КПК України, метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам:
1) переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду;
2) знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення;
3) незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні;
4) перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином;
5) вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується.
Відповідно до ч. 4 ст. 182 КПК України розмір застави визначається з урахуванням обставин кримінального правопорушення, майнового та сімейного стану підозрюваного, обвинуваченого, інших даних про його особу та ризиків, передбачених статтею 177 цього Кодексу. Розмір застави повинен достатньою мірою гарантувати виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього обов`язків та не може бути завідомо непомірним для нього.
Відповідно до ч. 4 ст. 183 КПК України, слідчий суддя, суд при постановленні ухвали про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, враховуючи підстави та обставини, передбаченістаттями 177 та 178 цього Кодексу, має право не визначити розмір застави у кримінальному провадженні:
1) щодо злочину, вчиненого із застосуванням насильства або погрозою його застосування;
2) щодо злочину, який спричинив загибель людини;
3) щодо особи, стосовно якої у цьому провадженні вже обирався запобіжний захід у вигляді застави, проте був порушений нею.
Відповідно доч.1ст.193КПК України, розгляд клопотання про застосування запобіжного заходу здійснюється за участю прокурора, підозрюваного, обвинуваченого, його захисника, крім випадків, передбачених частиною шостою цієї статті.
Відповідно до ч. 6 ст. 193 КПК України, слідчий суддя, суд може розглянути клопотання про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою та обрати такий запобіжний захід за відсутності підозрюваного, обвинуваченого, лише у разі, якщо прокурором, крім наявності підстав, передбачених статтею 177 цього Кодексу, буде доведено, що підозрюваний, обвинувачений оголошений у міжнародний розшук. У такому разі після затримання особи і не пізніш як через сорок вісім годин з часу її доставки до місця кримінального провадження слідчий суддя, суд за участю підозрюваного, обвинуваченого розглядає питання про застосування обраного запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою або його зміну на більш м`який запобіжний захід, про що постановляє ухвалу.
19.03.2024 року ОСОБА_5 повідомлено про підозру.
Виклик ОСОБА_5 у передбачений законом спосіб повідомлення про підозру та повістки про опубліковано в газеті «Урядовий кур`єр» та на сайті Офісу Генерального прокурора України.
25.03.2024, 29.03.2024, 05.04.2024 підозрюваний ОСОБА_5 у період часу з 09 год.00 хв. по 17.год.00 хв. за викликом до слідчого відділу ХРУП ГУНП в Херсонської області або до найближчого територіально розташованого підрозділу органів поліції не з`явився, причини своєї неявки не повідомив.
18.03.2024 слідчим підозрюваному ОСОБА_5 через Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Херсонській області залучено захисника за призначенням - адвоката ОСОБА_4 .
05.04.2024 ОСОБА_5 оголошений в розшук постановою слідчого СВ Херсонського РУП ГУНП в Херсонській області.
Згідно відповіді, наданої на доручення слідчого про проведення слідчих (розшукових) дій №5001/36/3-24 від 22.03.2024 року, підозрюваний ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за місцем реєстрації та проживання на території АДРЕСА_1 , та останнім місцем роботи жодного разу не з`являвся. Крім того, зазначено, що за наявною інформацією, станом на теперішній час підозрюваний перебуває на тимчасово окупованій території у м. Скадовську, регулярно відвідує м. Генічеськ, територію рф шляхом перетинання непідконтрольних Україні пунктів пропуску. Також, відповідно до наявних відомостей бази даних «АРКАН» ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , в період часу з 24.04.2022 по теперішній час не перетинав державний кордон на підконтрольну територію України. За матеріалами клопотання маються вагомі докази, які у достатній мірі вказують на наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваною вказаних кримінальних правопорушень.
ОСОБА_5 ,підозрюється увчиненні кримінальногоправопорушення,передбачених ч.1ст.111-2КК України,тобто тяжкогозлочину,санкція статтіякого передбачаєпокарання увиді позбавленняволі настрок віддесяти додванадцяти роківз позбавленнямправа обійматипевні посадиабо займатисяпевною діяльністюна строквід десятидо п`ятнадцятироків таз конфіскацієюмайна абобез такої,вибув натериторію громади,яка перебуваєв тимчасовійокупації,відповідно доПереліку територій,на якихведуться (велися)бойові діїабо тимчасовоокупованих російськоюфедерацією затвердженогонаказом Міністерстваз питаньреінтеграції тимчасовоокупованих територійУкраїни 22грудня 2022року №309,на теперішнійчас досіпереховується відоргану досудовогорозслідування,що підтверджуєтьсявідповіддю надоручення слідчогопро проведенняслідчих (розшукових)дій №5001/36/3-24від 22.03.2024року ст.о/уСКП ВП№1Каховського РВПГУНП вхерсонській області, що дає достатні підстави вважати про наявність ризиків, передбачених ст. 177 КПК України, а саме те, що підозрюваний перебуваючи на волі, може незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні; вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується, що свідчить про неможливість запобігання цим ризикам шляхом застосування більш м`яких запобіжних заходів.
На підставі викладеного, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання слідчого підлягає задоволенню та вважає за необхідне застосувати до підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у вигляді тримання під вартою, який забезпечить належну процесуальну поведінку підозрюваного та виконання останнім, покладених на нього процесуальних обов`язків.
Керуючись вимогами ст. ст. 40, 131, 132, 176 178, 183, 184, 193, 194 КПК України, -
постановив:
Клопотання старшого групи прокурорів у кримінальному провадженні прокурора Херсонської окружної прокуратури ОСОБА_3 про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою у кримінальному провадженні № 12022231040000237 від 31.03.2022, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 111-2 КК України, щодо підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 задовольнити.
Обрати щодо ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у вигляді тримання під вартою.
Не пізніше як через сорок вісім годин з моменту затримання підозрюваного доставити його до слідчого судді для розгляду питання про застосування обраного запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою або його зміну на більш м`який запобіжний захід.
Ухвала може бути оскаржена до Херсонського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.
Слідчий суддяОСОБА_1
Суд | Херсонський міський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 16.05.2024 |
Оприлюднено | 20.05.2024 |
Номер документу | 119091963 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів тримання під вартою |
Кримінальне
Херсонський міський суд Херсонської області
Гонтар Д. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні