Рішення
від 15.05.2024 по справі 520/4939/24
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 травня 2024 року № 520/4939/24

vQXh7VH0HD4AbХарківський окружний адміністративний суд у складі: головуючого - судді Заічко О.В., розглянувши у порядку спрощеного провадження в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, РНОКПП НОМЕР_1) до Департамента територіального контролю м. Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (вул. Дегтярівська, буд. 31, корпус 2, м. Київ, 03057, код ЄДРПОУ 34926981), Комунального підприємства «Київблагоустрій» Виконавчого органу Київської міської ради (київської міської державної адміністрації) (вул. Дегтярівська, буд. 31, корп. 2, м. Київ, 03057, код ЄДРПОУ 26199708) про визнання протиправними та скасування припису, про визнання протиправними та скасування доручення та зобов`язання вчинити певні дії, -

vQXh7VH0HD4Ab В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду із зазначеним адміністративним позовом, у якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати припис Комунального підприємства «Київблагоустрій» Виконавчого органу Київської міської ради (київської міської державної адміністрації) № 2322137 від 04.08.2023;

- визнати протиправним та скасувати доручення Департаменту територіального контролю м. Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 18.08.2023 № 064-3667 у частині пункту 15 тобто демонтажу у Дарницькому районі по вул. Ахматова, буд. 25 (у дворі) літній майданчик при кафе, барі чи ресторані, власник невідомий, припис № 2322137 від 04.08.2023;

- зобов'язати Комунальне підприємство «Київблагоустрій» Виконавчого органу Київської міської ради (київської міської державної адміністрації) на безоплатній основі повернути ОСОБА_1 вилучене у нього майно: парасолька - 2шт.; стільці -2шт.; столи - 2шт.; крісло-ліжак - 4 штуки.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що він здійснює підприємницьку діяльність у кавярні за адресою м. Київ, Дарницький район, проспект Петра Григоренка, б. 21 А. 21серпня 2023 року головним фахівцем відділу організації та контролю проведення демонтажних робіт Комунального підприємства «Київблагоустрій» Салайда В.В. було вилучене майно парасолька - 2 шт., стільці - 2шт., столи - 2 шт., крісло-ліжак - 4 шт., що підтверджено актом опису об'єкту, підписаного Салайда В.В. та ОСОБА_2.. Під час проведення демонтажу було повідомлено, що демонтаж здійснюється на підставі доручення Департаменту територіального контролю міста Києва від 18 серпня 2023 року № 064-3667. За проведений демонтаж отримав рахунок № 20230802289, за яким Комунальне підприємство «Київблагоустрій» просило сплатити 10 953,40 гривень. Не погодившись з дорученням про проведення демонтажу, вважаючи його протиправним та необґрунтованим, що призвело к порушенню його прав.

По справі було відкрито спрощене провадження в порядку, передбаченому ст. 263 КАС України та запропоновано відповідачеві надати відзив на позов.

Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження була надіслана сторонам та отримана ними.

Відповідач КП «КИЇВБЛАГОУСТРІЙ» надав відзив на позов, у якому позовні вимоги не визнав та зазначив, що рішенням Київської міської ради від 25.12.2008 № 1051/1051 затверджено Правила благоустрою міста Києва, які згідно зі ст. 34 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» є нормативно-правовим актом, яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту. Контроль за дотриманням правил здійснює Департамент міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), яке виконує функції інспекції з питань благоустрою в м. Києві. Положенням пункту 20.2.11 Правил благоустрою міста Києва визначено, що у разі виявлення уповноваженими особами Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) самовільно розміщених малих архітектурних форм, виноситься припис з вимогою усунення порушень шляхом проведення демонтажу малої архітектурної форми. Так 04.08.2023 інспектором КП «КИЇВБЛАГОУСТРІЙ» було виявлено порушення благоустрою яке полягало у розміщенні літнього майданчику біля закладу харчування по вул. Ахматової, 25, м. Києві. З метою з'ясування наявності дозвільної документації на його розміщення складено припис №2322137 від 04.08.2023, яким запропоновано власнику надати дозвільну документацію на встановлення даного літнього майданчику, терміном 3 дня. У зв'язку з відсутністю власника тимчасової споруди, відповідно до вимог п.20.2.1 Правил благоустрою м. Києва, припис наклеєний на конструкцію павільйона (на заклад харчування біля якого розміщений літній майданчик). Оскаржуваним приписом запропоновано надати проектне - дозвільну документацію на розміщення елементу благоустрою, відповідно очевидним є те, що питання правомірності розміщення елементу благоустрою буде вирішуватись на підставі наданих документів згідно вимог припису. Інших підстав, окрім винесення приписів, для з'ясування наявності дозвільних документів не існує. Слід зазначити, що Припис не є рішенням про демонтаж не встан

?Р"ержавна податкова служба РЈРєСЂР°С-РЅРё1 0 U РљРќРР"Рџ Р"РџРЎ1 0 U UA-43005393-05221vQXh7VH0HD4Ab0 U UA1 0 U РљРёС-РІ1 0 U a NTRUA-43005393 ?Є'€5ЋА 1‚ 40‚ 0 *†H†ч ‚ !0‚ 1 0 *†$ 0l vQXh7VH0HD4Ab*†H†ч ] [0Y *†$ 000 *†$ /-0ѕYр€ , %%ФЕЅТ:sАG«zНtсЎ:И,0№ q…z№ 20240515122126Z1‚ ˜0‚ " 0‚ 10‚ 1\0Z U SРњС-РЅС-стерство цифровоС- трансформацС-С- РЈРєСЂР°С-РЅРё110/ U vQXh7VH0HD4Ab(РђРґРјС-РЅС-стратор ІТС Р¦Р-Рћ1I0G U @Центральний засвС-дчувальний орган1 0 U UA-43220851-20201vQXh7VH0HD4Ab0 U UA1 0 U РљРёС-РІ бћ,Щ.ў™ 0 *†$ ‚ щ0 *†H†ч 1 vQXh7VH0HD4Ab*†H†ч 0 *†H†ч 1 240515122126Z0/ *†H†ч 1" њАо ЬВ‚«зh'"·ђ$Зј ЬЏ 6wя>жOtхЧR†0‚ Љ vQXh7VH0HD4Ab*†H†ч /1‚ y0‚ u0‚ q0‚ m0 *†$ 9хі?И' qQ.tэрiu¦RВ-ъЏFЌvQXh7VH0HD4AbЗХ .0‚ 90‚ ¤‚ 0‚ 1\0Z U SРњС-РЅС-стерство цифровоС- трансформацС-С- РЈРєСЂР°С-РЅРё110/ U vQXh7VH0HD4Ab(РђРґРјС-РЅС-стратор ІТС Р¦Р-Рћ1I0G U @Центральний засвС-дчувальний орган1 0 U UA-43220851-20201vQXh7VH0HD4Ab0 U UA1 0 U РљРёС-РІ бћ,Щ.ў™ vQXh7VH0HD4Ab*†$ @'зжіАN©)ЅЙ.zљ)аюE5 «Ж}оѓFІ'MiЏСJП2СM3ЧЛФhofOэ µїг¦л yЂФr 0 vQXh7VH0HD4Ab*†$ @MъюhIwЦ 8Њ nnЂWвл-у2) 8ётх0+р…;pЌi¬$, Ѓ'Ї # 8М€=а©ЛU ю‚м‚ E vQXh7VH0HD4Ab*†H†ч 1‚ 40‚ 00‚ (Ў‚ $0‚ 0‚ 0‚ 0ЃгЎЃП0ЃМ1H0F U ?Р"ержавна податкова служба РЈРєСЂР°С-РЅРё1,0* U #OCSP-сервер РљРќРР"Рџ Р"РџРЎ1 0 U UA-43005393-08221vQXh7VH0HD4Ab0 U UA1 0 U РљРёС-РІ1 0 U a NTRUA-43005393 20240515122126Z000 *†$ _MЭЪс^zш/±Ћ˜P*jт …ZэлгБW ИИrвщТ00 1‚ х0‚ сЎ‚ н0‚ й0‚ е0‚ ЌЎЃП0ЃМ1H0F U ?Р"ержавна податкова служба РЈРєСЂР°С-РЅРё1,0* U #OCSP-сервер РљРќРР"Рџ Р"РџРЎ1 0 U UA-43005393-08221vQXh7VH0HD4Ab0 U UA1 0 ня про демонтаж. Демонтаж тимчасової споруди по вул..Ахматової,25 (у дворі) в Дарницькому районі м. Києва проводився на підставі Дорученнея виданим Департаментом, яке зобов'язувало(покладало обов'язок) вчинити ці дії. Правовий статус такого доручення наведено у Правилах благоустрою м.Києва, затвердженого рішенням Київської міської ради 25.12.2008 № 1051/1051, відповідно до яких (п. 13.3.3), воно є формою рішення розпорядчого характеру, що підлягає обов'язковому виконанню підприємством, яке здійснює демонтаж. Враховуючи те, що дії комунального підприємства «КИЇВБЛАГОУСТРІЙ» щодо проведення демонтажу є похідними від доручення Департаменту, не носять самостійного характеру, а тільки стосуються технічного виконання зобов'язаного розпорядчого акту останнього, ознаки неправомірної поведінки в діях КП «КИЇВБЛАГОУСТРІЙ» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) відсутні. Крім того, зазначено, що договір Пайовій участі (внеску) позивачем був укладений лише 31.08.2023, інформаційний талон (додаток № 1 до договору) був виданий на розміщення літнього майданчика лише 31.10.2023, а демонтаж літнього майданчику був здійснений 21.08.2023. Тож на момент винесення оскаржуваного припису та доручення на демонтаж тимчасової споруди у позивача були відсутні дозвільні документи на розміщення літнього майданчика біля об'єкту харчування по вул. Ахматової, б. 25 ( у дворі) в Дарницькому районі м.Києва.Позовна заява не містить обґрунтування порушення прав, свобод, інтересів позивача, просить у задоволені позову відмовити.Відповідачем Департаментом територіального контролю м. Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) наданий відзив на позовну заяву у якому аналогічний КП «КИЇВБЛАГОУСТРІЙ» та просить в задоволені позову відмовити, у зв'язку з його безпідставністю.

Позивачем надано відповідь на відзив, в якому він зазначає, що відповідачем Департаментом територіального контролю м. Києва, Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) не надано доказів того, що припис № 2322137 від 04.08.2023 був вручений у спосіб, передбачений чинним законодавством. Зазначає, що він здійснює підприємницьку діяльність за адресою проспект Петра Григоренка, б. 21А в м. Києві, що підтверджено договором суборенди від 01.01.2023 № 2-5/23. Вказане нерухоме майно в якому він здійснював підприємницьку діяльність належить територіальній громаді міста Києва та було надано в оренду відповідно до договору про передачу майна територіальної громади міста Києва в оренду № 3191 від 31.01.2020. Він не має жодного стосунку до саме літнього майданчику при кафе, барі чи ресторані, розміщеного за адресою Дарницький район, вул. А. Ахматової, б. 25 (у дворі) м. Києва на демонтаж якого було винесено припис та відповідне доручення. Разом з тим, саме за адресою проспект Петра Григоренка, б. 21 м. Київ, було демонтовано майно, яке не має жодного стосунку до літнього майданчика при кафе, барі чи ресторані, розміщеного за адресою вул. А. Ахматової, б. 25 (у дворі), а саме: парасолька - 2шт.; стільці - 2 шт.; столи - 2шт.; крісло-ліжак - 4 шт., які ні є тимчасовими спорудами торгівельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності. Вважає відзив Департаменту територіального контролю м.Києва, Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) необґрунтованим та таким, що викладений всупереч нормам матеріального права.

Відповідно до ст. 263 КАС України, суд розглядає за правила ми спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справи, зокрема, щодо: оскарження фізичними особами рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень щодо обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється згідно вимог ст. 229 КАС України.

Дослідивши матеріали справи, суд виходить з наступного.

Приписом № 2322137 від 04.08.2023 встановлено порушення п. 13.1.1. Дарницький район вул. А. Ахматової, б. 25 (у дворі), яким запропоновано надати дозвільну документацію на розміщення літнього майданчику біля закладу харчування.

У матеріалах справи наявний акт б/н опису об'єкту, у якому зазначено перелік та кількість елементів об'єкту: парасолька - 2 шт.; стільці - 2 шт.; столи - 2шт.; крісло-ліжак - 4 штуки.

Комунальним підприємством «КИЇВБЛАГОУСТРІЙ» наданий рахунок № 2023080289 від 23.08.2023 зазначено платник: ОСОБА_1., адреса АДРЕСА_1, найменування послуг демонтаж конструкції №2022804854 вул. Ахматової, б. 25 (у дворі) сума до сплати 9127,83 грн, з ПДВ 20 % 1825,57 грн, всього 10 953,40 гривень.

З офіційного ВЕБ-порталу адміністративних послуг Києва наданий договір №ВМ-7796676-23 складений між ОСОБА_1. та Департамонтом містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради щодо пайової участі в утриманні об'єкта благоустрою від 31 серпня 2023 року відповідно до якого ОСОБА_1 зобов'язується оплатити пайову участь в утриманні об'єкту благоустрою (місце розташування тимчасова м. Київ, Дарницький район, проспект Петра Григоренка,21а), на територіях якого розташована тимчасова споруда(відкритий літній майданчик, площею 21,00кв.м.) функціональне використання якої майданчики для харчування біля закладів господарства, власником якого є ОСОБА_1. Сторони погодились, що замовник сплачує пайову участь в утриманні об'єкта благо уст рою у розмірі 2633,09 грн за період з 01.05.2023 до 31.10.2023.

Додаток № 1 до договору від 31 серпня 2023 року № ВМ-7796676-23 щодо пайової участі в утриманні об'єкта благоустрою дійсний до 31.10.2023, інформаційний талон № ВМ-7796676-23 власник об'єкта ОСОБА_1, місто розташування об'єкту м. Київ, Дарницький район, проспект Петра Григоренка,21а, функціональне призначення майданчики для харчування біля закладів ресторанного господарства, тип об'єкту відкритий літній майданчик , площа об'єкту 21,00 м2, місце знаходження юридичної особи АДРЕСА_1.

З товарно-транспорної накладної на установку № 4902387013 від 03.04.2023, замовник ОСОБА_1., адреса встановлення пр.Григоренка, б. 19 м. Київ, назва парасоля 4х4 СС база у кількості 1 шт.

Актом № 438 прийому- передачі обладнання (на установку) від 12.05.2023 засвідчено, що орендар ТОВ «Хедера «Фрост» передав, а суборендар ФОП ОСОБА_1 прийняв на підставі договору поставки №231/22 від 03.06.2022р. наступне обладнання за адресою м. Київ, пр. Григоренка, б. 19, парасоля Ласунка 3,5х3,5 у кількості 1шт., заставна ціна 4000,00 гривень.

Договір суборенди № 2-5/23 від 01.01.2023 між ФОП ОСОБА_3 та ФОП ОСОБА_1. про передачу у строкове платне користування нежитлове приміщення по проспекту Петра Григоренка, б. 21-А, м. Київ, строком до 31.12.2023.

Договір № 3193 про передачу майна територіальної громади міста Києва в оренду від 31.01.2020 між Департаментом комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради(КМДА) та ФОП ОСОБА_3. про передачу в оренду нежитлове приміщення по проспекту Петра Григоренка, б. 21-А, м. Києва, для розміщення пункту доочищення та продажу питної води, строком до 23 січня 2023 року.

Позивач зауважує, що припис йому не був вручений, про що свідчить відсутність його підпису у графі «підпис одержувача» та КП«КИЇВБЛАГОУСТРІЙ» взагалі не встановило власника літнього майданчика. Крім того відповідно до договору № ВМ-7796676-23 складений між ОСОБА_1. та Департамонтом містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради щодо пайової участі в утриманні об'єкта благоустрою від 31 серпня 2023 року відповідно до якого ОСОБА_1 зобов'язується оплатити пайову участь в утриманні об'єкту благоустрою (місце розташування тимчасова м. Київ, Дарницький район, проспект Петра Григоренка,21а), на територіях якого розташована тимчасова споруда(відкритий літній майданчик, площею 21,00кв.м.) функціональне використання якої майданчики для харчування біля закладів господарства, власником якого є ОСОБА_1.. Сторони погодились, що замовник сплачує пайову участь в утриманні об'єкта благо уст рою у розмірі 2633,09грн. за період з 01.05.2023 до 31.10.2023. Тому з огляду на викладене, видавати доручення в порядку пункту 13.3.3. Правил благоустрою м.Києва у Департаменту не було підстав, оскільки у позивача на момент винесення оскаржуваного доручення діяли умови договору щодо пайової участі в утриманні об'єкта благоустрою. Натомість виконуючи припис Комунального підприємства «Київблагоустрій» Виконавчого органу Київської міської ради (київської міської державної адміністрації) №2322137 від 04.08.2023 було демонтовано вуличні меблі парасолька - 2шт.; стільці - 2шт.; столи - 2шт.; крісло-ліжак - 4 шт., а не тимчасові споруди.

Незгода позивача із демонтажем вказаного майданчика, а також підставами для такого демонтажу зумовила його звернення до суду з даним адміністративним позовом, при вирішенні якого суд виходить з наступного.

Правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою населених пунктів і спрямований на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини визначає Закон України «Про благоустрій населених пунктів» від 06 вересня 2005 року №2807-IV (далі - Закон №2807-IV).

Стаття 1 Закону №2807-IV визначає благоустрій населених пунктів як комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.

Пунктом 9 частини 1 статті 21 Закону №2807-IV передбачено, що елементами (частинами) об`єктів благоустрою є малі архітектурні форми.

Частинами другою-третьою статті 21 Закону №2807-IV, зокрема, встановлено, що мала архітектурна форма - це елемент декоративного чи іншого оснащення об`єкта благоустрою.

До малих архітектурних форм належать: альтанки, павільйони, навіси; паркові арки (аркади) і колони (колонади); вуличні вази, вазони і амфори; декоративна та ігрова скульптура; вуличні меблі (лавки, лави, столи); сходи, балюстради; паркові містки; огорожі, ворота, ґрати; інформаційні стенди, дошки, вивіски; інші елементи благоустрою, визначені законодавством.

Розміщення малих архітектурних форм здійснюється відповідно до цього Закону за рішенням власника об`єкта благоустрою з дотриманням вимог законодавства, державних стандартів, норм і правил.

Згідно пункту 2 частини 1 статті 10 Закону №2807-IV до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить затвердження правил благоустрою територій населених пунктів.

Відповідно до частин 1 та 2 статті 34 Закону №2807-IV правила благоустрою території населеного пункту (далі - Правила) - нормативно-правовий акт, яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту.

Правила розробляються на підставі Типових правил благоустрою території населеного пункту (далі - Типові правила) для всіх сіл, селищ, міст і затверджуються відповідними органами місцевого самоврядування.

Правила включають: 1) порядок здійснення благоустрою та утримання територій об`єктів благоустрою; 2) вимоги до впорядкування територій підприємств, установ, організацій; 3) вимоги до утримання зелених насаджень на об`єктах благоустрою - територіях загального користування; 4) вимоги до утримання будівель і споруд інженерного захисту території; 5) вимоги до санітарного очищення території; 6) розміри меж прилеглої до підприємств, установ та організацій території у числовому значенні; 7) порядок розміщення малих архітектурних форм; 8) порядок здійснення самоврядного контролю у сфері благоустрою населених пунктів; 9) інші вимоги, передбачені цим та іншими законами.

Згідно з пунктом 2.3 розділу ІІ Правил благоустрою міста Києва, затверджених рішенням Київської міської ради від 25 грудня 2008 року №1051/1051 (далі по тексту - Правила благоустрою, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) елементами благоустрою, зокрема, є малі архітектурні форми, інші елементи благоустрою, визначені відповідними нормативно-правовими актами.

У розділі І Правил благоустрою встановлено, що тимчасова споруда - це споруда функціонального (в тому числі для здійснення підприємницької діяльності), декоративно-технологічного призначення, в тому числі мала архітектурна форма, яка виготовляється з полегшених збірних конструкцій та встановлюється без улаштування заглибленого фундаменту тощо.

Згідно підпункту 2.1.1 пункту 2.1 Правил благоустрою комплексним благоустроєм міста вважається проведення на визначеній території міста (мікрорайон, квартал, парк, бульвар, вулиця, провулок, узвіз тощо) робіт з улаштування (відновлення) твердого покриття доріг і тротуарів, обладнання пристроями безпеки руху, озеленення, забезпечення зовнішнього освітлення та зовнішньої реклами, розміщення тимчасових споруд та малих архітектурних форм, садово-паркових меблів, здійснення інших заходів, спрямованих на поліпшення технічного і санітарного стану території, покращення комфортності мешкання жителів та гостей міста Києва.

Відповідно до положень пункту 13.1 розділу ХІІІ Правил благоустрою розміщення малих архітектурних форм та тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності проводиться відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Закону України «Про благоустрій населених пунктів», Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30 березня 1994 року №198, наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21 жовтня 2011 року №244 «Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності», інших нормативно-правових актів, а також рішень Київської міської ради та розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Пунктом 13.2.1 Правил благоустрою передбачено, що розміщення малих архітектурних форм та тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності під час проведення ярмаркових, загальноміських або державних заходів здійснюється відповідно до розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), в яких, у разі необхідності, передбачаються заходи щодо запобігання пошкодженню об`єктів благоустрою, укладання угод на вивезення відходів, забезпечення контролю за організацією постійного прибирання закріплених і прилеглих територій, своєчасного вивезення вмісту контейнерів та урн для сміття, встановлення та (або) належного утримання туалетів і біотуалетів. Розміщення об`єктів сезонної торгівлі здійснюється відповідно до схеми розміщення та порядку розміщення засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, затверджених розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) за поданням Департаменту промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та погодженням Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

У відповідності до пунктів 3.2.3, 3.2.4 Правил благоустрою самовільно встановлені (розміщені) малі архітектурні форми та тимчасові споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, тимчасові споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, паспорти прив`язки яких анульовані або строк дії яких закінчився, підлягають демонтажу власником об`єкта (особою, яка здійснила встановлення (розміщення) об`єкта) за власні кошти у строки, визначені в приписі Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

У разі якщо власник малої архітектурної форми або тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності (особа, яка здійснила встановлення (розміщення) об`єкта) не провів демонтажу відповідно до абзацу першого цього пункту, демонтаж об`єкта здійснюється в порядку, встановленому пунктом 13.3 цих Правил.

Всі малі архітектурні форми та тимчасові споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності розміщуються з дотриманням вимог будівельних, санітарно-гігієнічних норм, а також містобудівних обмежень, вимог щодо охорони навколишнього природного середовища та раціонального використання територій, охорони історико-культурної спадщини, земельно-господарського устрою, комплексної схеми тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, рішень Київської міської ради, розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Згідно пункту 20.2.1 якщо під час перевірки виявлені причини та умови, які можуть спричинити порушення благоустрою, посадова особа контролюючого органу зобов`язана скласти та видати офіційний документ - припис, який є обов`язковим для виконання в термін до трьох діб особами, які є відповідальними за утримання об`єктів благоустрою.

Порядок демонтажу (переміщення) самовільно розміщених (встановлених) малих архітектурних форм, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, об`єктів сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі визначений пунктом 13.3 розділу ХІІІ Правил благоустрою.

Зокрема, підпунктом 13.3.1 пункту 13.3 розділу ХІІІ Правил благоустрою передбачено, що у разі виявлення самовільно розміщених (встановлених) малих архітектурних форм, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, в т. ч. тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, паспорти прив`язки яких анульовані або строк дії яких закінчився, самовільно розміщених (встановлених) засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі (автомагазини, автокафе, автокав`ярні, авторозвозки, автоцистерни, лавки-автопричепи, візки, спеціальне технологічне обладнання (низькотемпературні лотки-прилавки) тощо) (далі - засоби пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі), об`єктів сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі (на розміщення яких відсутні оформлені в установленому порядку документи) уповноважені особи Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), структурних підрозділів з питань контролю за благоустроєм районних в місті Києві державних адміністрацій, комунального підприємства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Київблагоустрій» (далі - КП «Київблагоустрій») вносять припис його власнику (користувачу або особі, яка здійснила розміщення (встановлення)) з вимогою усунення порушень шляхом проведення демонтажу малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, демонтажу (переміщення) засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі із зазначенням строку демонтажу (переміщення) відповідно до абзаців другого і третього цього підпункту.

Малі архітектурні форми, тимчасові споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності мають бути демонтовані протягом трьох днів з моменту отримання припису, крім тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, відсутніх в матеріалах єдиної цифрової топографічної основи території міста Києва, демонтаж яких має бути здійснений протягом одного дня з моменту отримання припису.

Протягом зазначеного у приписі строку власник (користувач або особа, яка здійснила розміщення (встановлення) зобов`язаний за власний рахунок здійснити демонтаж самовільно розміщеної (встановленої) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі, демонтаж (переміщення) засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі та провести відновлення порушеного благоустрою на місці їх розміщення (встановлення).

Пунктом 13.3.2 зокрема встановлено, що у разі якщо власники (користувачі або особи, які здійснили розміщення (встановлення)) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі не здійснили демонтаж в строки, зазначені в приписі, Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), районні в місті Києві державні адміністрації вживають заходів щодо демонтажу самовільно розміщеної (встановленої) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі, а Департамент промисловості та розвитку підприємництва - щодо демонтажу об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі на підставі рішень, зазначених у підпункті 13.3.3 пункту 13.3 цих Правил, за кошти міського бюджету або з інших джерел, не заборонених законодавством, з наступним відшкодуванням усіх витрат згідно з абзацом 3 цього підпункту.

Положеннями пункту 13.3.3 зокрема передбачено, що рішення про демонтаж самовільно розміщеної (встановленої) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі приймається Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), районними в місті Києві державними адміністраціями, Департаментом промисловості та розвитку підприємництва (щодо об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі).

З наведених норм Правил благоустрою вбачається, що у разі невиконання припису, у встановлений термін, Департаментом міського благоустрою вживаються заходи щодо демонтажу самовільно розміщеної (встановленої) малої архітектурної форми, тимчасової споруди. При цьому, такий припис має бути належним чином врученим власнику (користувачу або особі, яка здійснила розміщення (встановлення) малої архітектурної форми.

Наявними матеріалами справи підтверджується, що відповідачами не надано до суду доказів вручення (розміщення) припису від 03 липня 2019 року №1914501. Водночас, про його існування позивач дізнався лише з листа Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 08 липня 2019 року №064-0868, яким, зокрема, доручено вжити заходи шляхом демонтажу самовільно встановлених елементів благоустрою. Відповідачем-3 надано докази розміщення припису на куточку споживача, однак якість наданих доказів не дає можливості достеменно встановити розміщення такого припису на куточку споживача закладу, належного саме позивачу.

Судом встановлено, що вказаним приписом від 02 липня 2019 року №1914501 вимагалось надати до Департаменту міського благоустрою дозвільну документацію на розміщення літнього майданчику, а в разі відсутності дозвільної документації - здійснити демонтаж такого майданчику власними силами протягом трьох діб.

Правовідносини, що виникають у процесі розміщення майданчиків для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства в місті Києві регулює Порядок розміщення майданчиків для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства в місті Києві, затверджений розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) 07 листопада 2013 року №2027 (зареєстровано в Головному управлінні юстиції у місті Києві 25 листопада 2013 року за N57/1049) (далі - Правила №2027).

Порядок оформлення документації на розміщення відкритих (літніх) майданчиків врегульований розділом ІІІ Порядку №2027.

Так, підставою для розміщення відкритих (літніх) майданчиків є оформлена в установленому порядку довідка про функціональне призначення.

Пунктами 3.5, 3.6 Порядку №2027 визначено, що після сплати суб`єктом господарювання 100 % плати за договором про сплату пайової участі Департамент оформлює та передає довідку про функціональне призначення відділу (центру) надання адміністративних послуг апарату відповідної районної в місті Києві державної адміністрації для видачі суб`єкту господарювання. Довідка про функціональне призначення на розміщення відкритих (літніх) майданчиків оформлюється щороку та діє з 01 травня до 31 жовтня відповідного року.

Зазначених документів матеріали справи не містять.

З наявного в матеріалах справи відповіді Департаменту містобудування та архітектури від 31.08.2023 встановлено , що на звернення позивача від 21.08.2023 стосовно діючих літніх майданчиків надано перелік та копії заяв на укладання договору щодо пайової участі в утриманні об'єктів благоустрою на розміщення відкритих (літніх) майданчиків.

Відповідно до договору № ВМ-7796676-23 складеному між ОСОБА_1. та Департамонтом містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради щодо пайової участі в утриманні об'єкта благоустрою від 31 серпня 2023р. відповідно до якого ОСОБА_1 зобов'язується оплатити пайову участь в утриманні об'єкту благоустрою (місце розташування тимчасова м.Києв, Дарницький район, проспект Петра Григоренка,21а), на територіях якого розташована тимчасова споруда(відкритий літній майданчик, площею 21,00кв.м.) функціональне використання якої майданчики для харчування біля закладів господарства, власником якого є ОСОБА_1.. Сторони погодились, що замовник сплачує пайову участь в утриманні об'єкта благоустрою у розмірі 2633,09 грн за період з 01.05.2023 до 31.10.2023.

Тому суд погоджується з доводами відповідачів, стосовно того, що договір Пайовій участі (внеску) позивачем був укладений лише 31.08.2023, інформаційний талон (додаток № 1 до договору) був виданий на розміщення літнього майданчика лише 31.08.2023р., а демонтаж літнього майданчику був здійснений 21.08.2023. Тож на момент винесення оскаржуваного припису та доручення на демонтаж тимчасової споруди у позивача були відсутні дозвільні документи на розміщення літнього майданчика біля об'єкту харчування по вул. Ахматової, б. 25 ( у дворі) в Дарницькому районі м. Києва.

Щодо позовної вимоги про зобов'язання Комунальне підприємство «Київблагоустрій» Виконавчого органу Київської міської ради (київської міської державної адміністрації) на безоплатній основі повернути ОСОБА_1 вилучене у нього майно: парасолька - 2шт.; стільці - 2 шт.; столи - 2шт.; крісло-ліжак - 4 шт., то суд відмовляє у їх задоволені у зв'язку з відсутністю доказів, того, що останній звертався до відповідачів з заявою про повернення демонтованого майна та Комунальним підприємством «Київблагоустрій» Виконавчого органу Київської міської ради (київської міської державної адміністрації) було відмовлено в поверненні зазначеного майна.

Відповідно до ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частиною 2 ст. 73 КАС України передбачено, що предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Вимогами ст. 76 КАС України передбачено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Частиною 2 ст. 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов до висновку, що позовна заява не містить обґрунтування порушення прав, свобод, інтересів позивача, а тому суд відмовляє у задоволені позовних вимог в повному обсязі.

У зв`язку з відмовою у задоволенні позовних вимог, розподіл судових витрат у відповідності до положень ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України судом не здійснюється.

vQXh7VH0HD4AbКеруючись ст.ст. 72-73, 76-77,139, 143, 243-246, 255, 257, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

vQXh7VH0HD4Ab В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, РНОКПП НОМЕР_1) до Департамента територіального контролю м. Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (вул. Дегтярівська, буд. 31, корпус 2, м. Київ, 03057, код ЄДРПОУ 34926981) до Комунального підприємства «Київблагоустрій» Виконавчого органу Київської міської ради (київської міської державної адміністрації) (вул. Дегтярівська, буд. 31, корп. 2, м. Київ, 03057, код ЄДРПОУ 26199708) про визнання протиправними та скасування припису, про визнання протиправними та скасування доручення та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено протягом тридцяти днів з дня його складання у повному обсязі шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду.

vQXh7VH0HD4AbvQXh7VH0HD4AbvQXh7VH0HD4AbСуддя Заічко О.В.

vQXh7VH0HD4AbvQXh7VH0HD4AbvQXh7VH0HD4AbvQXh7VH0HD4Ab

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.05.2024
Оприлюднено20.05.2024
Номер документу119095144
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності

Судовий реєстр по справі —520/4939/24

Рішення від 15.05.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Заічко О.В.

Ухвала від 05.03.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Заічко О.В.

Ухвала від 29.02.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Заічко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні