Рішення
від 07.05.2024 по справі 916/252/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua

веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"07" травня 2024 р.м. Одеса Справа № 916/252/24

За позовом: Дочірнього підприємства Агрофонд Зерно (03151, м. Київ, вул. Очаківська, пров. Очаківський, буд. 5/6, каб. 111, код ЄДРПОУ 39079722)

До відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю АГРО ТРЕЙД 2018 (65000, Одеська обл., м. Одеса, узвіз Польський, 11, код ЄДРПОУ 41846512)

про стягнення

Суддя Рога Н.В.

Секретар с/з Корчевський М.Ю.

Представники сторін:

Від позивача: Каленська М.А.- на підставі довіреності від 01.01.2024р.;

Від відповідача: не з`явився.

Суть спору: Позивач Дочірнє підприємство (далі ДП) Агрофонд Зерно, звернувся до Господарського суду Одеської області з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю (далі ТОВ) АГРО ТРЕЙД 2018 про стягнення заборгованості у розмірі 1 973 147 грн 50 коп., пені у розмірі 1 246 415 грн 05 коп., 5 % штрафу у розмірі 478 157 грн 38 коп., інфляційних втрат у розмірі 1 174 642 грн 74 коп., 3% річних у розмірі 364 638 грн 64 коп.

Ухвалою суду від 29.01.2024р. прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі №916/252/24, справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 20.02.2024р. Ухвалою суду від 20.02.2024р. відкладено розгляд справи на 07.03.2024р. Ухвалою суду від 07.03.2024р. відкладено розгляд справи на 28.03.2024р. Ухвалою суду від 28.03.2024р. закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті на 23.04.2024р. Ухвалою суду від 23.04.2024р. відкладено судове засідання на 07.05.2024р.

Позивач - ДП Агрофонд Зерно, підтримує позовні вимоги в повному обсязі, просить їх задовольнити з підстав, зазначених у позовній заяві.

Відповідач ТОВ АГРО ТРЕЙД 2018, не скористався своїм правом на судовий захист, письмового відзиву на позовну заяву до суду не надав.

Ухвали суду, направлені на адресу відповідача, яка зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, повернулась до суду не врученою з приміткою пошти: за закінченням терміну зберігання.

Крім того, судом було розміщені ухвали по справі 916/252/24 на офіційному сайті Господарського суду Одеської області.

У відповідності до ч.7 ст.120 ГПК України учасники судового процесу зобов`язані повідомляти суд про зміну свого місцезнаходження чи місця проживання під час розгляду справи. У разі відсутності заяви про зміну місця проживання ухвала про повідомлення чи виклик надсилається учасникам судового процесу, які не мають офіційної електронної адреси, та за відсутності можливості сповістити їх за допомогою інших засобів зв`язку, які забезпечують фіксацію повідомлення або виклику, за останньою відомою суду адресою і вважається врученою, навіть якщо відповідний учасник судового процесу за цією адресою більше не знаходиться або не проживає.

Відповідач не звертався до суду з повідомленням про зміну адреси місцезнаходження.

В ухвалі від 16.01.2023р. у справі №916/3670/21 Верховний Суд зазначив, що направлення листів рекомендованою кореспонденцією на дійсні адреси є достатнім для того, щоб вважати повідомлення належним. При цьому отримання зазначених листів адресатом перебуває поза межами контролю відправника, у цьому випадку суду (Суд враховує висновки, викладені у постанові Великої Палати Верховного Суду від 25.04.2018 у справі №800/547/17 (П/9901/87/18), провадження №11-268заі18).

Враховуючи зазначене, суд вважає, що ним вчинено всі можливі дії щодо належного повідомлення відповідачки про розгляд даної справи.

За таких обставин, справа розглядається за наявними в ній документами в порядку ч.9 ст.165 ГПК України.

Суд вважає за необхідне також зауважити, що ч. 4 ст.11 ГПК України передбачено, що суд застосовує при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року і протоколи до неї, згоду на обов`язковість яких надано Верховною Радою України, та практику Європейського суду з прав людини як джерело права.

Закон України Про судоустрій і статус суддів» встановлює, що правосуддя в Україні функціонує на засадах верховенства права відповідно до європейських стандартів та спрямоване на забезпечення права кожного на справедливий суд.

Відповідно до ст.17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» суди застосовують як джерело права при розгляді справ положення Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та протоколів до неї, а також практику Європейського суду з прав людини та Європейської комісії з прав людини.

Згідно п.1 ст.6 Конвенції кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.

Європейський суд з прав людини (далі - ЄСПЛ) неодноразово у своїх рішеннях указував на необхідність дотримання судами держав - учасниць Конвенції принципу розгляду справи судами впродовж розумного строку. Практика ЄСПЛ із цього питання є різноманітною й залежною від багатьох критеріїв, серед яких складність прави, поведінка заявника, судових та інших державних органів, важливість предмета розгляду та ступінь ризику терміну розгляду для заявника тощо (пункт 124 рішення у справі «Kudla v. Poland» заява № 30210/96, пункт 30 рішення у справі «Vernillo v. France» заява №11889/85, пункт 45 рішення у справі «Frydlender v. France» заява №30979/96, пункт 43 рішення у справі «Wierciszewska v. Poland» заява №41431/98, пункт 23 рішення в справі «Capuano v. Italy» заява №9381/81 та ін.).

Зокрема, у пункті 45 рішення у справі Frydlender v. France (заява № 30979/96) ЄСПЛ зробив висновок, згідно з яким «Договірні держави повинні організувати свої правові системи таким чином, щоб їх суди могли гарантувати кожному право на остаточне рішення протягом розумного строку при визначенні його цивільних прав та обов`язків.

У ГПК України своєчасність розгляду справи означає дотримання встановлених процесуальним законом строків або дотримання «розумного строку», під яким розуміється встановлений судом строк, який передбачає час, достатній, з урахуванням обставин справи, для вчинення процесуальної дії, та відповідає завданню господарського судочинства.

Таким чином, у процесуальному законодавстві поняття «розумний строк» та «своєчасний розгляд» застосовуються у тотожному значенні, зокрема, у розумінні найкоротшого із строків, протягом якого можливо розглянути справу, повно та всебічно дослідити подані сторонами докази, прийняти законне та обґрунтоване рішення. Поняття «розумний строк» вживається не лише у відношенні до дій, що здійснюються судом (розгляд справи, врегулювання спору за участю судді), але й також для учасників справи.

При цьому, вимогу стосовно розумності строку розгляду справи не можна ототожнити з вимогою швидкості розгляду справи, адже поспішний розгляд справи призведе до його поверховості, що не відповідатиме меті запровадження поняття «розумний строк».

Враховуючи все викладене вище, матеріали справи, суд вважає, що у даному випадку справу було розглянуто у розумні строки.

Позивач у справі зазначає, що 01.02.2018р. між ДП Агрофонд Зерно (Постачальник) та ТОВ «АГРО ТРЕЙД 2018» (Покупець) укладено Договір поставки від №147-Д, згідно з умовами якого Постачальник зобов`язався поставити у власність Покупця товар, а Покупець зобов`язався прийняти та оплатити товар.

На підставі умов Договору ДП Агрофонд Зерно поставило ТОВ «АГРО ТРЕЙД 2018» товар, а саме: цукор білий кристалічний загальною вартістю 28 320 147 грн 50 коп., що підтверджується видатковими накладними від 02.02.2018р. №28, від 03.02.2018р. №29, 04.02.2018р. №30, від 06.02.2018р. №31, від 08.02.2018р. №32, від 09.02.2018р. №33, від 19.02.2018р. №44, від 20.02.2018р. №45, від 24.02.2018р. №46, від 24.02.2018р. №47, від 24.02.2018р. №48, від 27.02.2018р. №50, від 27.02.2018р. №51, від 27.02.2018р. №52, від 06.03.2018р. №64, від 06.03.2018р. №65, від 15.03.2018р. №82, від 15.03.2018р. №83, від 19.03.2018р. №84, від 19.03.2018р. №86, від 20.03.2018р. №85, від 21.03.2018р. №87, від 21.03.2018р. №90, від 22.03.2018р. №91, від 22.03.2018р. №93, від 23.03.2018р. №88, від 23.03.2018р. №92, від 26.03.2018р. №106, від 29.03.2018р. №108, від 29.03.2018р. №109, від 30.03.2018р. №107, від 31.03.2018р. №110, від 17.05.2018р. №152, від 25.05.2018р. №163, від 29.05.2018р. №167, від 29.05.2018р. №168, від 30.05.2018р. №169, від 01.06.2018р. №170, від 04.06.2018р. №173, від 05.06.2018р. №176, від 06.06.2018р. №177, від 06.06.2018р. №178, від 07.06.2018р. №193, від 07.06.2018р. №194, від 07.06.2018р. №195, від 07.06.2018р. №196, від 08.06.2018р. №197, від 08.06.2018р. №198, від 11.06.2018р. №199, від 12.06.2018р. №200, від 13.06.2018р. №201, від 13.06.2018р. №202, від 15.06.2018р. №203, від 18.06.2018р. №204, від 18.06.2018р. №209, від 19.06.2018р. №210, від 20.06.2018р. №211, від 21.06.2018р. №219, від 21.06.2018р. №220, від 25.06.2018р. №221, від 26.06.2018р. №222, від 26.06.2018р. №223, від 03.07.2018р. №229, від 03.07.2018р. №230, від 05.07.2018р. №231, від 09.07.2018р. №232, від 10.07.2018р. №233, від 10.07.2018р. №234, від 10.07.2018р. №235, від 26.07.2018р. №253, від 31.07.2018р. №254, від 14.08.2018р. №283, від 14.08.2018р. №284, від 14.08.2018р. №285, від 14.08.2018р. №286, від 16.08.2018р. №292, від 16.08.2018р. №293, від 16.08.2018р. №418, від 16.08.2018р. №419, від 17.08.2018р. №420, від 17.08.2018р. №421, від 20.08.2018р. №422, від 21.08.2018р. №423, від 21.08.2018р. №424, від 21.08.2018р. №425, від 21.08.2018р. №426, від 21.08.2018р. №427, від 22.08.2018р. №428, від 22.08.2018р. №429, від 22.08.2018р. №430, від 23.08.2018р. №431, від 23.08.2018р. №432, від 07.12.2018р. №897, від 09.12.2018р. №898, від 11.12.2018р. №910, від 11.12.2018р. №911, від 11.12.2018р. №912, від 14.12.2018р. №924, від 15.12.2018р. №925, від 17.12.2018р. №926, від 18.12.2018р. №927, від 19.12.2018р. №928, від 25.12.2018р. №929, від 21.12.2018р. №930, від 23.12.2018р. №931, від 26.12.2018р. №932, від 26.12.2018р. №936, від 12.02.2019р. №17, від 13.02.2019р. №36, від 15.02.2019р. №49, від 15.02.2019р. №50.

Пунктом 4.4. Договору визначено, що датою переходу права власності на товар від Постачальника до Покупця є дата отримання товару Покупцем, про що ним на оригіналі видаткової накладної ставиться підпис уповноваженої на прийом товару особи.

Таким чином, позивач вважає, що право власності на товар перейшло до ТОВ «АГРО ТРЕЙД 2018».

Пунктом 3.6. Договору передбачено, що зобов`язання Покупця по оплаті товару вважаються виконаними з моменту перерахування коштів на банківські рахунки Постачальника.

Позивач зазначає, що ТОВ «АГРО ТРЕЙД 2018» за вказаний товар перерахувало лише 26 347 000 грн, з яких 7 980 000 грн перераховано з порушенням строків, визначених умовами Договору, а 1 973 147 грн 50 коп. взагалі не було перераховано, що підтверджується виписками з рахунку.

За таких обставин, ДП Агрофонд Зерно вважає, що ТОВ «АГРО ТРЕЙД 2018» своє зобов`язання виконало з порушенням умов Договору та не у повному обсязі, що стало підставою для звернення до суду, зокрема, з вимогою про стягнення з відповідача заборгованості у розмірі 1 973 147 грн 50 коп.

Позивач також зазначає, згідно із положеннями ч.2 ст.625 Цивільного кодексу України боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

У п. 6.1. Договору сторони погодили, що порушенням Договору є його невиконання або неналежне виконання, тобто виконання з порушенням умов, визначених змістом цього Договору.

Пунктом 6.2. Договору передбачено, що за невиконання або неналежне виконання узятих на себе зобов`язань за цим Договором Сторони несуть відповідальність у порядку та на умовах згідно законодавства України та цим Договором.

Відповідно до п. 6.4. Договору за несвоєчасну оплату за даним Договором Покупець сплачує Постачальнику пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ від простроченої суми за кожен день прострочення платежу та штраф в розмірі 5% від вартості неоплаченого товару. Сплата пені та штрафу не звільняє Покупця від сплати основної суми заборгованості.

У зв`язку з не виконанням відповідачем умов Договору, ДП «Агрофонд - Зерно» направило на адресу ТОВ «АГРО ТРЕЙД 2018» вимогу від 01.11.2023р. №01/11-1, однак на даний час заборгованість залишається непогашеною, а вимога проігнорованою.

На підставі зазначеного, позивач нарахував відповідачу 3% річних у розмірі 364 638 грн 64 коп., інфляційні втрати у розмірі 1 174 642 грн 74 коп., пеню у розмірі 1 246 415 грн 05 коп. та 5% штрафу у розмірі 478 157 грн 38 коп., також які просить стягнути з відповідача.

В якості нормативного обґрунтування позивач посилається на положення ст.193 Господарського кодексу України та ст.ст. 509, 525, 526, 530, 611, 612, 625, 629 Цивільного кодексу України.

Відповідач не скористався своїм правом на судовий захист.

Розглянув матеріали справи, вислухав пояснення представника позивача, суд встановив, що 01.02.2018р. між ДП Агрофонд Зерно ( Постачальник) та ТОВ «АГРО ТРЕЙД 2018» (Покупець) укладено Договір поставки №147-Д, відповідно до п.1.1. якого на умовах цього Договору Постачальник зобов`язується поставити у власність Покупця товар, вказаний в цьому Договорі, а Покупець зобов`язується прийняти та оплатити за нього грошову суму, передбачену цим Договором.

Відповідно до ч.ч. 1-2 ст.712 Цивільного кодексу України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму. До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.

Згідно ст.655 Цивільного кодексу України за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов`язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов`язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.

Таким чином, на підставі Договору поставки №147-Д у сторін виникли взаємні права та обов`язки щодо купівлі-продажу товару.

Відповідно до ст. 509 Цивільного кодексу України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку. Зобов`язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.

Згідно зі ст. 11 Цивільного кодексу України цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є: договори та інші правочини.

Частиною 1 ст. 173 Господарського кодексу України законодавець також встановив, що господарським визнається зобов`язання, що виникає між суб`єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, в силу якого один суб`єкт (зобов`язана сторона, у тому числі боржник) зобов`язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб`єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб`єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов`язаної сторони виконання її обов`язку.

За приписами ч. 1 ст. 174 Господарського кодексу України господарські зобов`язання можуть виникати з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.

Згідно з ч.1 ст. 175 Господарського кодексу України майново-господарськими визнаються цивільно-правові зобов`язання, що виникають між учасниками господарських відносин при здійсненні господарської діяльності, в силу яких зобов`язана сторона повинна вчинити певну господарську дію на користь другої сторони або утриматися від певної дії, а управнена сторона має право вимагати від зобов`язаної сторони виконання її обов`язку. Майнові зобов`язання, які виникають між учасниками господарських відносин, регулюються Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Згідно п.5.1. Договору поставки №147-Д цей Договір набирає чинності з моменту підписання уповноваженими представниками та скріплення печатками Сторін.

Відповідно до п. 5.2. Договору строк дії цього Договору розпочинає свій перебіг з моменту набрання чинності та припиняється 31.12.2018р., але в будь якому випадку до повного виконання сторонами своїх зобов`язань. Договір вважається продовженим на наступний календарний рік, якщо за місяць до закінчення терміну дії Договору жодною із сторін не буде заявлено про припинення його дії або перегляд його умов.

Пунктом 1.2. Договору визначено, що предметом цього Договору є товар визначений в специфікації. Поставка товару здійснюється шляхом підписання сторонами Специфікацій до цього Договору, за формою згідно з Додатком №1 до Договору.

У п. 2.1. Договору сторони домовилися. що асортимент та кількість товару остаточно узгоджується сторонами у видаткових накладних та/або специфікаціях до цього Договору, відповідно до наданих Покупцем замовлень. Видаткові накладні та специфікації є невід`ємними частинами даного Договору.

Загальна кількість товару по даному Договору не обмежується та визначається, як сума усіх видаткових накладних та/або специфікацій наданий товар (п.2.2. Договору).

Згідно п. 3.3. Договору товар постачається партіями в строки, що узгоджуються Покупцем і Постачальником на кожну окрему партію товару та відображаються в замовленні та у відповідній Специфікації на партію товару. Товар постачається на підставі наданого Покупцем замовлення на поставку товару, що направляється Постачальнику електронною поштою, згідно реквізитів, наведених у Договорі. Підтвердженням прийняття Постачальником наданого Покупцем замовлення до виконання є виставлення Покупцеві рахунку на оплату партії товару, що підлягає поставці згідно замовлення та підписання сторонами відповідної Специфікації на партію товару.

Відповідно до п. 3.1. Договору ціна товару визначається сторонами на кожну партію товару окремо відповідно до ринкових цій. що складається на момент підписання сторонами Специфікацій та вказується у видаткових накладних та рахунку на оплату.

Загальна ціна Договору визначається як сума усіх видаткових накладних та/або специфікацій до даного Договору, згідно яких Постачальником поставлений, а Покупцем прийнятий Товар (п.3.2. Договору).

Розрахунок за товар здійснюється Покупцем на умовах визначених в Специфікації на підставі виставленого Постачальником рахунку на оплату (п.3.4. Договору).

Оплата проводиться в гривнях, шляхом перерахування коштів на поточний рахунок Постачальника, що вказаний в реквізитах даного Договору або у відповідному рахунку (п. 3.5. Договору).

Пунктом 3.6. Договору визначено, що зобов`язання Покупця по оплаті товару вважаються виконаними з моменту зарахування коштів на банківські рахунки Постачальника.

Постачальник платник ПДВ, разом з поставкою кожної партії товару зобов`язаний зареєструвати податкову накладну згідно порядку та в строки визначені чинним законодавством України, на вимогу Покупця надати податкову накладну, складену в електронній формі з дотриманням умов щодо реєстрації у порядку, визначеному чинним законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєстровану в єдиному реєстрі податкових накладних (п.3.7. Договору).

Згідно п. 4.2. Договору товар, який Постачальник зобов`язаний передати Покупцеві, має відповідати вимогам щодо кількості та якості в момент їх передачі. Приймання товару за кількістю та якістю здійснюється в день поставки та оформляється видатковою накладною. Датою поставки є дата видаткової накладної.

Відповідно п.4.1. Договору поставка товару здійснюється на умовах EXW (Інкотермс 2010) за місцезнаходженням товару, вказаним в Специфікації. Товар доставляється автотранспортом та за рахунок Покупця.

Постачальник передає Покупцю дозвіл-довіреність на переоформлення товару у кількості, що визначена у Специфікації протягом трьох робочих днів з моменту отримання на свій рахунок оплати товару. За умови відстрочки платежу згідно Специфікації дозвіл- довіреність на переоформлення Товару надається Постачальником Покупцю протягом трьох робочих днів з дати підписання сторонами Специфікації (п.4.3. Договору).

Датою переходу права власності на товар від Постачальника до Покупця с дата отримання товару Покупцем, про що ним на оригіналі видаткової накладної ставиться підпис уповноваженої на прийом товару особи (п.4.4. Договору).

Згідно п. 4.5. Договору якщо в Специфікації передбачено попередню оплату та при не здійсненні Покупцем попередньої оплати. Постачальник залишає за собою право не здійснювати поставку товару в обумовлені даним Договором, та/або Специфікаціями, та/або замовленням строки без застосування до нього будь-яких штрафних санкцій

Пунктом 4.6. Договору визначено, що Постачальник зобов`язаний поставити (відвантажити) товар Покупцю у строки, шо вказані у відповідній Специфікації на партію товару та/або замовленні.

Як вбачається з матеріалів справи, згідно специфікації №1/147-Д від 01.02.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 150 000 кг, назва базису поставки - Горохівський цукровий завод, граничний строк поставки/відстрочка оплати передоплата, вартість у розмірі 1 672 500 грн у т.ч. ПДВ 278 750 грн.

Специфікацією №2/147-Д від 16.02.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 44 000 кг, назва базису поставки- Чортківський цукровий завод, граничний строк поставки/відстрочка оплати передоплата, вартість у розмірі 495 000 грн у т.ч. ПДВ 82 500 грн.

Специфікацією №3/147-Д від 23.02.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 120 000 кг, назва базису поставки - Хоростківський цукровий завод, граничний строк поставки/відстрочка оплати передоплата, вартість у розмірі 1 339 200 грн у т.ч. ПДВ 223 200 грн.

Специфікацією №5/147-Д від 05.03.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 80 000 кг, назва базису поставки - ТОВ «Шамраївський цукровий завод», граничний строк поставки/відстрочка оплати передоплата, вартість у розмірі 924 000 грн у т.ч. ПДВ 154 000 грн.

Специфікацією №6/147-Д від 14.03.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 40 000 кг, назва базису поставки - ТОВ «Шамраївський цукровий завод», граничний строк поставки/відстрочка оплати передоплата, вартість у розмірі 458 000 грн у т.ч. ПДВ 76 333 грн 33 коп.

Специфікацією №7/147-Д від 15.03.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 46 000 кг, назва базису поставки - ТОВ «Сігнет Центр», граничний строк поставки/відстрочка оплати передоплата, вартість у розмірі 519 800 грн у т.ч. ПДВ 86 633 грн 33 коп.

Специфікацією №8/147-Д від 19.03.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 68 000 кг, назва базису поставки - Чортківський цукровий завод, граничний строк поставки/відстрочка оплати передоплата, вартість у розмірі 758 200 грн у т.ч. ПДВ 126 366 грн 67 коп.

Специфікацією №9/147-Д від 19.03.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 44 000 кг, назва базису поставки - Хоростківський цукровий завод, граничний строк поставки/відстрочка оплати передоплата, вартість у розмірі 486 640 грн у т.ч. ПДВ 81 106 грн 67 коп.

Специфікацією №10/147-Д від 21.03.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 120 000 кг, назва базису поставки - ТОВ «Шамраївський цукровий завод», граничний строк поставки/відстрочка оплати передоплата, вартість у розмірі 1 356 000 грн у т.ч. ПДВ 226 000 грн.

Специфікацією №11/147-Д від 26.03.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 80 000 кг, назва базису поставки - ТОВ «ПК Зоря Поділля», граничний строк поставки/відстрочка оплати відтермінування протягом 30 календарних днів з моменту отримання товару, вартість у розмірі 900 000 грн у т.ч. ПДВ 150 000 грн.

Специфікацією №12/147-Д від 29.03.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 75 000 кг, назва базису поставки - ТОВ «Шамраївський цукровий завод», граничний строк поставки/відстрочка оплати відтермінування протягом 30 календарних днів з моменту отримання товару, вартість у розмірі 840 000 грн у т.ч. ПДВ 140 000 грн.

Специфікацією №13/147-Д від 30.03.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 24 000 кг, назва базису поставки - Чортківський цукровий завод, граничний строк поставки/відстрочка оплати відтермінування протягом 30 календарних днів з моменту отримання товару, вартість у розмірі 267 840 грн у т.ч. ПДВ 44 640 грн.

Специфікацією №18/147-Д від 30.05.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 22 000 кг, назва базису поставки- СВК «МИР», граничний строк поставки/відстрочка оплати відтермінування протягом 30 календарних днів з моменту отримання товару, вартість у розмірі 227 700 грн у т.ч. ПДВ 37 950 грн.

Специфікацією №30/147-Д від 11.06.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 22 000 кг, назва базису поставки - ТОВ «ПК Зоря Поділля», граничний строк поставки/відстрочка оплати відтермінування протягом 30 календарних днів з моменту отримання товару, вартість у розмірі 227 700 грн у т.ч. ПДВ 37 950 грн.

Специфікацією №31/147-Д від 12.06.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 22 000 кг, назва базису поставки = ТОВ «ПК Зоря Поділля», граничний строк поставки/відстрочка оплати відтермінування протягом 30 календарних днів з моменту отримання товару, вартість у розмірі 227 700 грн у т.ч. ПДВ 37 950 грн.

Специфікацією №32/147-Д від 13.06.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 1 000 кг, назва базису поставки - ТОВ «ПК Зоря Поділля», граничний строк поставки/відстрочка оплати відтермінування протягом 30 календарних днів з моменту отримання товару, вартість у розмірі 11 700 грн у т.ч. ПДВ 1 950 грн.

Специфікацією №33/147-Д від 13.06.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 22 000 кг, назва базису поставки - ТОВ «ПК Зоря Поділля», граничний строк поставки/відстрочка оплати відтермінування протягом 30 календарних днів з моменту отримання товару, вартість у розмірі 227 700 грн у т.ч. ПДВ 37 950 грн.

Специфікацією №34/147-Д від 15.06.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 22 000 кг, назва базису поставки -ТОВ «ПК Зоря Поділля», граничний строк поставки/відстрочка оплати відтермінування протягом 30 календарних днів з моменту отримання товару, вартість у розмірі 227 700 грн у т.ч. ПДВ 37 950 грн.

Специфікацією №35/147-Д від 18.06.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 5 000 кг, назва базису поставки - ТОВ «ПК Зоря Поділля», граничний строк поставки/відстрочка оплати відтермінування протягом 30 календарних днів з моменту отримання товару, вартість у розмірі 51 750 грн у т.ч. ПДВ 8 625 грн.

Специфікацією №36/147-Д від 18.06.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 17 000 кг, назва базису поставки - ПрАТ «Зернопродукт МХП», граничний строк поставки/відстрочка оплати відтермінування протягом 30 календарних днів з моменту отримання товару, вартість у розмірі 192 270 грн у т.ч. ПДВ 32 045 грн.

Специфікацією №37/147-Д від 19.06.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 22 000 кг, назва базису поставки - ПрАТ «Зернопродукт МХП», граничний строк поставки/відстрочка оплати відтермінування протягом 30 календарних днів з моменту отримання товару, вартість у розмірі 248 820 грн у т.ч. ПДВ 41 470 грн.

Специфікацією №38/147-Д від 20.06.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 22 000 кг, назва базису поставки - ПрАТ «Зернопродукт МХП», граничний строк поставки/відстрочка оплати відтермінування протягом 30 календарних днів з моменту отримання товару, вартість у розмірі 248 820 грн у т.ч. ПДВ 41 470 грн.

Специфікацією №39/147-Д від 21.06.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 22 000 кг, назва базису поставки - ПрАТ «Зернопродукт МХП», граничний строк поставки/відстрочка оплати відтермінування протягом 30 календарних днів з моменту отримання товару, вартість у розмірі 248 820 грн у т.ч. ПДВ 41 470 грн.

Специфікацією №36/147-Д від 18.06.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 17 000 кг, назва базису поставки - ПрАТ «Зернопродукт МХП», граничний строк поставки/відстрочка оплати відтермінування протягом 30 календарних днів з моменту отримання товару, вартість у розмірі 192 270 грн у т.ч. ПДВ 32 045 грн.

Специфікацією №40/147-Д від 21.06.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 22 000 кг, назва базису поставки - ПрАТ «Зернопродукт МХП», граничний строк поставки/відстрочка оплати відтермінування протягом 30 календарних днів з моменту отримання товару, вартість у розмірі 248 820 грн у т.ч. ПДВ 41 470 грн.

Специфікацією №40/147-Д від 21.06.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 22 000 кг, назва базису поставки -ПрАТ «Зернопродукт МХП», граничний строк поставки/відстрочка оплати відтермінування протягом 30 календарних днів з моменту отримання товару, вартість у розмірі 248 820 грн у т.ч. ПДВ 41 470 грн.

Специфікацією №36/147-Д від 18.06.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 17 000 кг, назва базису поставки - ПрАТ «Зернопродукт МХП», граничний строк поставки/відстрочка оплати відтермінування протягом 30 календарних днів з моменту отримання товару, вартість у розмірі 192 270 грн у т.ч. ПДВ 32 045 грн.

Специфікацією №41/147-Д від 25.06.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 22 000 кг, назва базису поставки - ПрАТ «Зернопродукт МХП», граничний строк поставки/відстрочка оплати відтермінування протягом 30 календарних днів з моменту отримання товару, вартість у розмірі 248 820 грн у т.ч. ПДВ 41 470 грн.

Специфікацією №42/147-Д від 26.06.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 22 000 кг, назва базису поставки - ПрАТ «Зернопродукт МХП», граничний строк поставки/відстрочка оплати відтермінування протягом 30 календарних днів з моменту отримання товару, вартість у розмірі 248 820 грн у т.ч. ПДВ 41 470 грн.

Специфікацією №43/147-Д від 26.06.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 22 000 кг, назва базису поставки - ПрАТ «Зернопродукт МХП», граничний строк поставки/відстрочка оплати відтермінування протягом 30 календарних днів з моменту отримання товару, вартість у розмірі 248 820 грн у т.ч. ПДВ 41 470 грн.

Специфікацією №44/147-Д від 03.07.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 22 000 кг, назва базису поставки - ПрАТ «Зернопродукт МХП», граничний строк поставки/відстрочка оплати відтермінування протягом 30 календарних днів з моменту отримання товару, вартість у розмірі 248 820 грн у т.ч. ПДВ 41 470 грн.

Специфікацією №45/147-Д від 03.07.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 22 000 кг, назва базису поставки - ПрАТ «Зернопродукт МХП», граничний строк поставки/відстрочка оплати відтермінування протягом 30 календарних днів з моменту отримання товару, вартість у розмірі 248 820 грн у т.ч. ПДВ 41 470 грн.

Специфікацією №46/147-Д від 05.07.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 22 000 кг, назва базису поставки - ПрАТ «Зернопродукт МХП», граничний строк поставки/відстрочка оплати відтермінування протягом 30 календарних днів з моменту отримання товару, вартість у розмірі 248 820 грн у т.ч. ПДВ 41 470 грн.

Специфікацією №47/147-Д від 09.07.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 22 000 кг, назва базису поставки - ПрАТ «Зернопродукт МХП», граничний строк поставки/відстрочка оплати відтермінування протягом 30 календарних днів з моменту отримання товару, вартість у розмірі 250 800 грн у т.ч. ПДВ 41 800 грн.

Специфікацією №45/147-Д від 03.07.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 22 000 кг, назва базису поставки - ПрАТ «Зернопродукт МХП», граничний строк поставки/відстрочка оплати відтермінування протягом 30 календарних днів з моменту отримання товару, вартість у розмірі 248 820 грн у т.ч. ПДВ 41 470 грн.

Специфікацією №48/147-Д від 10.07.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 3 050 кг, назва базису поставки - ТОВ «ПК Зоря Поділля», граничний строк поставки/відстрочка оплати відтермінування протягом 30 календарних днів з моменту отримання товару, вартість у розмірі 36 447 грн 50 коп. у т.ч. ПДВ 6 074 грн 58 коп.

Специфікацією №49/147-Д від 10.07.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 22 000 кг, назва базису поставки - ПрАТ «Зернопродукт МХП», граничний строк поставки/відстрочка оплати відтермінування протягом 30 календарних днів з моменту отримання товару, вартість у розмірі 250 800 грн у т.ч. ПДВ 41 800 грн.

Специфікацією №50/147-Д від 11.07.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 22 000 кг, назва базису поставки - ПрАТ «Зернопродукт МХП», граничний строк поставки/відстрочка оплати відтермінування протягом 30 календарних днів з моменту отримання товару, вартість у розмірі 250 800 грн у т.ч. ПДВ 41 800 грн.

Специфікацією №51/147-Д від 26.07.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 24 000 кг, назва базису поставки - ПрАТ «Зернопродукт МХП», граничний строк поставки/відстрочка оплати відтермінування протягом 30 календарних днів з моменту отримання товару, вартість у розмірі 273 600 грн у т.ч. ПДВ 45 600 грн.

Специфікація №52/147-Д від 30.07.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 24 000 кг, назва базису поставки -ТОВ «Ропа Агросервіс», граничний строк поставки/відстрочка оплати відтермінування протягом 30 календарних днів з моменту отримання товару, вартість у розмірі 283 200 грн у т.ч. ПДВ 47 200 грн.

Специфікацією №53/147-Д від 14.08.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 20 000 кг, назва базису поставки - ТОВ «Епіцентр К», граничний строк поставки/відстрочка оплати відтермінування протягом 30 календарних днів з моменту отримання товару, вартість у розмірі 228 000 грн у т.ч. ПДВ 38 000 грн.

Специфікацією №54/147-Д від 14.08.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 22 000 кг, назва базису поставки - ТОВ «Епіцентр К», граничний строк поставки/відстрочка оплати відтермінування протягом 30 календарних днів з моменту отримання товару, вартість у розмірі 273 600 грн у т.ч. ПДВ 45 600 грн.

Специфікацією №55/147-Д від 14.08.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 24 000 кг, назва базису поставки - ТОВ «Епіцентр К», граничний строк поставки/відстрочка оплати відтермінування протягом 30 календарних днів з моменту отримання товару, вартість у розмірі 273 600 грн у т.ч. ПДВ 45 600 грн.

Специфікацією №56/147-Д від 14.08.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 24 000 кг, назва базису поставки - ТОВ «Епіцентр К», граничний строк поставки/відстрочка оплати відтермінування протягом 30 календарних днів з моменту отримання товару, вартість у розмірі 273 600 грн у т.ч. ПДВ 45 600 грн.

Специфікацією №57/147-Д від 16.08.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 84 000 кг, назва базису поставки - ТОВ «Епіцентр К», граничний строк поставки/відстрочка оплати відтермінування протягом 30 календарних днів з моменту отримання товару, вартість у розмірі 957 600 грн у т.ч. ПДВ 159 600 грн.

Специфікацією №58/147-Д від 17.08.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 46 000 кг, назва базису поставки - ТОВ «Епіцентр К», граничний строк поставки/відстрочка оплати відтермінування протягом 30 календарних днів з моменту отримання товару, вартість у розмірі 524 400 грн у т.ч. ПДВ 87 400 грн.

Специфікацією №59/147-Д від 20.08.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 24 000 кг, назва базису поставки - ТОВ «Епіцентр К», граничний строк поставки/відстрочка оплати відтермінування протягом 30 календарних днів з моменту отримання товару, вартість у розмірі 273 600 грн у т.ч. ПДВ 45 600 грн.

Специфікацією №60/147-Д від 21.08.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 112 000 кг, назва базису поставки - ТОВ «Епіцентр К», граничний строк поставки/відстрочка оплати відтермінування протягом 30 календарних днів з моменту отримання товару, вартість у розмірі 1 276 800 грн у т.ч. ПДВ 212 800 грн.

Специфікацією №61/147-Д від 21.08.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 60 000 кг, назва базису поставки - ТОВ «Епіцентр К», граничний строк поставки/відстрочка оплати відтермінування протягом 30 календарних днів з моменту отримання товару, вартість у розмірі 684 000 грн у т.ч. ПДВ 114 000 грн.

Специфікацією №62/147-Д від 22.08.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 44 000 кг, назва базису поставки - ТОВ «Епіцентр К», граничний строк поставки/відстрочка оплати відтермінування протягом 30 календарних днів з моменту отримання товару, вартість у розмірі 501 600 грн у т.ч. ПДВ 83 600 грн.

Специфікацією №63/147-Д від 06.12.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 44 000 кг, назва базису поставки - ПрАТ «Зернопродукт МХП», граничний строк поставки/відстрочка оплати відтермінування протягом 30 календарних днів з моменту отримання товару, вартість у розмірі 440 000 грн у т.ч. ПДВ 73 333 грн 33 коп.

Специфікацією №64/147-Д від 10.12.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 71 000 кг, назва базису поставки - ПрАТ «Зернопродукт МХП», граничний строк поставки/відстрочка оплати відтермінування протягом 30 календарних днів з моменту отримання товару, вартість у розмірі 710 000 грн у т.ч. ПДВ 118 333 грн 33 коп.

Специфікацією №65/147-Д від 13.12.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 220 000 кг, назва базису поставки - ФГ «Агрофірма» БАЗИС, граничний строк поставки/відстрочка оплати відтермінування протягом 30 календарних днів з моменту отримання товару, вартість у розмірі 2 222 000 грн у т.ч. ПДВ 370 333 грн 33 коп.

Специфікацією №66/147-Д від 26.12.2018р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 88 000 кг, назва базису поставки - ФГ «Агрофірма» БАЗИС, граничний строк поставки/відстрочка оплати відтермінування протягом 30 календарних днів з моменту отримання товару, вартість у розмірі 888 800 грн у т.ч. ПДВ 148 133 грн 33 коп.

Специфікацією №67/147-Д від 15.02.2019р. було погоджено поставку товару цукор білий кристалічний у кількості 22 000 кг, назва базису поставки - ТОВ «СЕЛЯНКА ТМ», граничний строк поставки/відстрочка оплати відтермінування протягом 30 календарних днів з моменту отримання товару, вартість у розмірі 222 200 грн у т.ч. ПДВ 37 033 грн 33 коп.

Суд зауважує, що вказані специфікації підписані обома сторона без зауважень та скріплені печатками сторін.

З матеріалів справи вбачається, що ДП Агрофонд Зерно на виконання умов Договору поставки від 01.02.2018р. №147 - Д було поставлено, а ТОВ АГРО ТРЕЙД 2018 прийнято товар, а саме цукор білий кристалічний на загальну вартість 28 320 147 грн 50 коп., що підтверджується видатковими накладними від 02.02.2018р. №28 на суму 267 600 грн у т.ч. ПДВ 44 600 грн, від 03.02.2018р. №29 на суму 245 300 грн у т.ч. ПДВ 40 883 грн 33 коп., від 04.02.2018р. №30 на суму 245 300 грн у т.ч. ПДВ 40 883 грн 33 коп., від 06.02.2018р. №31 на суму 267 600 грн у т.ч. ПДВ 44 600 грн, від 08.02.2018р. №32 на суму 245 300 грн у т.ч. ПДВ 40 883 грн 33 коп., від 09.02.2018р. №33 на суму 267 600 грн у т.ч. ПДВ 44 600 грн, від 19.02.2018р. №44 на суму 270 000 грн у т.ч. ПДВ 45 000 грн, від 20.02.2018р. №45 на суму 225 000 грн у т.ч. ПДВ 37 500 грн, від 24.02.2018р. №46 на суму 267 800 грн у т.ч. ПДВ 44 640 грн, від 24.02.2018р. №47 на суму 267 840 грн у т.ч. ПДВ 44 640 грн, від 24.02.2018р. №48 на суму 267 840 грн у т.ч. ПДВ 44 640 грн, від 27.02.2018р. №50 на суму 267 840 грн у т.ч. ПДВ 44 640 грн, від 27.02.2018р. №51 на суму 267 840 грн у т.ч. ПДВ 44 640 грн, від 27.02.2018р. №52 на суму 270 000 грн у т.ч. ПДВ 45 000 грн, від 06.03.2018р. №64 на суму 462 000 грн у т.ч. ПДВ 77 000 грн, від 06.03.2018р. №65 на суму 462 000 грн у т.ч. ПДВ 77 000 грн, від 15.03.2018р. №82 на суму 458 000 грн у т.ч. ПДВ 76 333 грн 33 коп., від 15.03.2018р. №83 на суму 271 200 грн у т.ч. ПДВ 45 200 грн, від 19.03.2018р. №84 на суму 245 300 грн у т.ч. ПДВ 40 883 грн 33 коп., від 19.03.2018р. №86 на суму 243 320 грн у т.ч. ПДВ 40 553 грн 33 коп., від 20.03.2018р. №85 на суму 267 600 грн у т.ч. ПДВ 44 600 грн, від 21.03.2018р. №87 на суму 245 300 грн у т.ч. ПДВ 40 883 грн 33 коп., від 21.03.2018р. №90 на суму 248 600 грн у т.ч. ПДВ 41 433 грн 33 коп., від 22.03.2018р. №91 на суму 452 000 грн у т.ч. ПДВ 75 333 грн 33 коп., від 22.03.2018р. №93 на суму 452 000 грн у т.ч. ПДВ 75 333 грн 33 коп., від 23.03.2018р. №88 на суму 243 320 грн у т.ч. ПДВ 40 553 грн 33 коп., від 23.03.2018р. №92 на суму 452 000 грн у т.ч. ПДВ 75 333 грн 33 коп., від 26.03.2018р. №106 на суму 450 000 грн у т.ч. ПДВ 75 000 грн, від 29.03.2018р. №108 на суму 392 000 грн у т.ч. ПДВ 65 333 грн 33 коп., від 29.03.2018р. №109 на суму 448 000 грн у т.ч. ПДВ 74 666 грн 67 коп., від 30.03.2018р. №107 на суму 450 000 грн у т.ч. ПДВ 75 000 грн, від 31.03.2018р. №110 на суму 267 840 грн у т.ч. ПДВ 44 640 грн, від 17.05.2018р. №152 на суму 228 800 грн у т.ч. ПДВ 38 133 грн 33 коп., від 25.05.2018р. №163 на суму 227 700 грн у т.ч. ПДВ 37 950 грн, від 29.05.2018р. №167 на суму 227 700 грн у т.ч. ПДВ 37 950 грн, від 29.05.2018р. №168 на суму 227 700 грн у т.ч. ПДВ 37 950 грн, від 30.05.2018р. №169 на суму 227 700 грн у т.ч. ПДВ 37 950 грн, від 01.06.2018р. №170 на суму 227 700 грн у т.ч. ПДВ 37 950 грн, від 04.06.2018р. №173 на суму 227 700 грн у т.ч. ПДВ 37 950 грн, від 05.06.2018р. №176 у розмірі 227 700 грн у т.ч. ПДВ 37 950 грн, від 06.06.2018р. №177 на суму 227 700 грн у т.ч. ПДВ 37 950 грн, від 06.06.2018р. №178 на суму 227 700 грн у т.ч. ПДВ 37 950 грн, від 07.06.2018р. №193 на суму 227 700 грн у т.ч. ПДВ 37 950 грн, від 07.06.2018р. №194 на суму 227 700 грн у т.ч. ПДВ 37 950 грн, від 07.06.2018р. №195 на суму 93 150 грн у т.ч. ПДВ 15 525 грн, від 07.06.2018р. №196 на суму 134 550 грн у т.ч. ПДВ 22 425 грн, від 08.06.2018р. №197 у розмірі 227 700 грн у т.ч. ПДВ 37 950 грн, від 08.06.2018р. №198 на суму 227 700 грн у т.ч. ПДВ 37 950 грн, від 11.06.2018р. №199 на суму 227 700 грн у т.ч. ПДВ 37 950 грн, від 12.06.2018р. №200 на суму 227 700 грн у т.ч. ПДВ 37 950 грн, від 13.06.2018р. №201 на суму 11 700 грн у т.ч. ПДВ 1 950 грн, від 13.06.2018р. №202 на суму 227 700 грн у т.ч. ПДВ 37 950 грн, від 15.06.2018р. №203 на суму 227 700 грн у т.ч. ПДВ 37 950 грн, від 18.06.2018р. №204 на суму 51 750 грн у т.ч. ПДВ 8 625 грн, від 18.06.2018р. №209 на суму 192 270 грн у т.ч. ПДВ 32 045 грн, від 19.06.2018р. №210 на суму 248 820 грн у т.ч. ПДВ 41 470 грн, від 20.06.2018р. №211 на суму 248 820 грн у т.ч. ПДВ 41 470 грн, від 21.06.2018р. №219 на суму 248 820 грн у т.ч. ПДВ 41 470 грн, від 21.06.2018р. №220 на суму 248 820 грн у т.ч. ПДВ 41 470 грн, від 25.06.2018р. №221 на суму 248 820 грн у т.ч. ПДВ 41 470 грн, від 26.06.2018р. №222 на суму 248 820 грн у т.ч. ПДВ 41 470 грн, від 26.06.2018р. №223 на суму 248 820 грн у т.ч. ПДВ 41 470 грн, від 03.07.2018р. №229 на суму 248 820 грн у т.ч. ПДВ 41 470 грн, від 03.07.2018р. №230 на суму 248 820 грн у т.ч. ПДВ 41 470 грн, від 05.07.2018р. №231 на суму 248 820 грн у т.ч. ПДВ 41 470 грн, від 09.07.2018р. №232 на суму 250 800 грн у т.ч. ПДВ 41 800 грн, від 10.07.2018р. №233 на суму 36 447 грн у т.ч. ПДВ 6 074 грн 58 коп., від 10.07.2018р. №234 на суму 250 800 грн у т.ч. ПДВ 41 800 грн, від 10.07.2018р. №235 на суму 250 800 грн у т.ч. ПДВ 41 800 грн, від 26.07.2018р. №253 на суму 273 600 грн у т.ч. ПДВ 45 600 грн, від 31.07.2018р. №254 на суму 283 200 грн у т.ч. ПДВ 47 200 грн, від 14.08.2018р. №283 на суму 190 000 грн у т.ч. ПДВ 38 000 грн, від 14.08.2018р. №284 на суму 273 800 грн у т.ч. ПДВ 45 600 грн, від 14.08.2018р. №285 на суму 273 600 грн у т.ч. ПДВ 45 600 грн, від 14.08.2018р. №286 на суму 273 600 грн у т.ч. ПДВ 45 600 грн, від 16.08.2018р. №292 на суму 228 000 грн у т.ч. ПДВ 38 000 грн, від 16.08.2018р. №293 на суму 228 000 грн у т.ч. ПДВ 38 000 грн, від 16.08.2018р. №418 на суму 228 000 грн у т.ч. ПДВ 38 000 грн, від 16.08.2018р. №419 на суму 273 600 грн у т.ч. ПДВ 45 600 грн, від 17.08.2018р. №420 на суму 273 600 грн у т.ч. ПДВ 45 600 грн, від 17.08.2018р. №421 на суму 250 800 грн у т.ч. ПДВ 41 800 грн, від 20.08.2018р. №422 на суму 273 600 грн у т.ч. ПДВ 45 600 грн, від 21.08.2018р. №423 на суму 273 600 грн у т.ч. ПДВ 45 600 грн, від 21.08.2018р. №424 на суму 250 800 грн у т.ч. ПДВ 41 800 грн, від 21.08.2018р. №425 на суму 273 600 грн у т.ч. ПДВ 45 600 грн, від 21.08.2018р. №426 на суму 250 800 грн у т.ч. ПДВ 41 800 грн, від 21.08.2018р. №427 на суму 228 000 грн у т.ч. ПДВ 38 000 грн, від 22.08.2018р. №428 на суму 148 200 грн у т.ч. ПДВ 24 700 грн, від 22.08.2018р. №429 на суму 262 200 грн у т.ч. ПДВ 43 700 грн, від 22.08.2018р. №430 на суму 273 600 грн у т.ч. ПДВ 45 600 грн, від 23.08.2018р. №431 на суму 273 600 грн у т.ч. ПДВ 45 600 грн, від 23.08.2018р. №432 на суму 228 000 грн у т.ч. ПДВ 38 000 грн, від 07.12.2018р. №897 на суму 220 000 грн у т.ч. ПДВ 36 666 грн 67 коп., від 09.12.2018р. №898 на суму 220 000 грн у т.ч. ПДВ 36 666 грн 67 коп., від 11.12.2018р. №910 на суму 230 000 грн у т.ч. ПДВ 38 333 грн 33 коп., від 11.12.2018р. №911 на суму 240 000 грн у т.ч. ПДВ 40 000 грн, від 11.12.2018р. №912 на суму 240 000 грн у т.ч. ПДВ 40 000 грн, від 14.12.2018р. №924 на суму 222 200 грн у т.ч. ПДВ 37 033 грн 33 коп., від 15.12.2018р. №925 на суму 222 200 грн у т.ч. ПДВ 37 033 грн 33 коп., від 17.12.2018р. №926 на суму 444 400 грн у т.ч. ПДВ 74 066 грн 67 коп., від 18.12.2018р. №927 на суму 222 200 грн у т.ч. ПДВ 37 033 грн 33 коп., від 19.12.2018р. №928 на суму 222 200 грн у т.ч. ПДВ 37 033 грн 33 коп., від 25.12.2018р. №929 на суму 222 200 грн у т.ч. ПДВ 37 033 грн 33 коп., від 21.12.2018р. №930 на суму 222 200 грн у т.ч. ПДВ 37 033 грн 33 коп.,від 23.12.2018р. №931 на суму 222 200 грн у т.ч. ПДВ 37 033 грн 33 коп., від 26.12.2018р. №932 на суму 222 200 грн у т.ч. ПДВ 37 033 грн 33 коп.,від 26.12.2018р. №936 на суму 222 200 грн у т.ч. ПДВ 37 033 грн 33 коп., від 12.02.2019р. №17 на суму 222 200 грн у т.ч. ПДВ 37 033 грн 33 коп., від 13.02.2019р. №36 на суму 222 200 грн у т.ч. ПДВ 37 033 грн 33 коп., від 15.02.2019р. №49 на суму 222 200 грн у т.ч. ПДВ 37 033 грн 33 коп., від 15.02.2019р. №50 на суму 222 200 грн у т.ч. ПДВ 37 033 грн 33 коп.

Суд зауважує, що вказані видаткові накладні підписані обома сторона без зауважень та скріплені печатками сторін.

Крім того, відповідачем не надано доказів на спростування факту поставки товару, у зв`язку з чим суд дійшов висновку, що позивачем належним чином виконано свої обов`язки за Договором.

Судом встановлено, що ТОВ АГРО ТРЕЙД 2018 за вказаний товар перерахувало лише 26 347 000 грн, що підтверджується наявними в матеріалах справи виписками к банківському рахунку позивача, з яких 7 980 000 грн перераховано з порушенням строків, визначених умовами Договору, а 1 973 147 грн 50 коп. взагалі не було перераховано.

За приписами ст.193 Господарського кодексу України суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов`язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу. Не допускаються одностороння відмова від виконання зобов`язань, крім випадків, передбачених законом, а також відмова від виконання або відстрочка виконання з мотиву, що зобов`язання другої сторони за іншим договором не було виконано належним чином.

Відповідно до ст.525 Цивільного кодексу України одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається.

Згідно ч.1 ст.526 Цивільного кодексу України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

За приписами ч.1 ст.530 Цивільного кодексу України якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Як встановлено судом, ТОВ АГРО ТРЕЙД 2018 не сплачено вартість поставленого товару, у зв`язку з чим за ним перед ДП Агрофонд Зерно існує заборгованість у розмірі 1 973 147 грн 50 коп., яка підлягає стягненню на користь позивача.

Статтею 610 Цивільного кодексу України передбачено, що порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Пунктом 6.1. Договору сторони погодили, що порушенням Договору є його невиконання або неналежне виконання, тобто виконання з порушенням умов, визначених змістом цього Договору.

Згідно п. 6.2. Договору передбачено, що за невиконання або неналежне виконання узятих на себе зобов`язань за цим Договором Сторони несуть відповідальність у порядку та на умовах згідно законодавства України та цим Договором.

Відповідно до п. 6.4. Договору за несвоєчасну оплату за даним Договором Покупець сплачує Постачальнику пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ від простроченої суми за кожен день прострочення платежу та штраф в розмірі 5% від вартості неоплаченого товару. Сплата пені та штрафу не звільняє Покупця від сплати основної суми заборгованості.

Перевіривши наведений позивачем розрахунок пені та штрафу судом встановлено, що він є вірним та стягненню з відповідача підлягають пеня у розмірі 1 246 415 грн 05 коп. та 5% штрафу у розмірі 478 157 грн 38 коп.

Згідно ч.2 ст.625 Цивільного кодексу України боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Перевіривши наведений позивачем розрахунок 3% річних та інфляційних втрат, судом встановлено, що він є вірним та стягненню з відповідача підлягають 3% річних у розмірі 364 638 грн 64 коп., інфляційні втрати у розмірі 1 174 642 грн 74 коп.

За таких обставин, позовна заява ДП Агрофонд Зерно підлягає задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч.3 ст.13 ГПК України кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

За приписами ч.1 ст.73 цього Кодексу доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

При цьому, відповідно до ч.1 ст.74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Верховний Суд неодноразово наголошував щодо необхідності застосування категорій стандартів доказування та відзначав, що принцип змагальності забезпечує повноту дослідження обставин справи. Зокрема, це й принцип передбачає покладання тягаря доказування на сторони.

Одночасно цей принцип не передбачає обов`язку суду вважати доведеною та встановленою обставину, про яку сторона стверджує. Така обставина підлягає доказуванню таким чином, аби задовольнити, як правило, стандарт переваги більш вагомих доказів, тобто коли висновок про існування стверджуваної обставини з урахуванням поданих доказів видається більш вірогідним, ніж протилежний (постанови Верховного Суду від 02.10.2018р. у справі № 910/18036/17, від 23.10.2019р. у справі № 917/1307/18, від 18.11.2019р. у справі № 902/761/18, від 04.12.2019р. у справі № 917/2101/17). Аналогічний стандарт доказування застосовано Великою Палатою Верховного Суду у постанові від 18.03.2020р. у справі № 129/1033/13-ц (провадження № 14-400цс19).

Реалізація принципу змагальності сторін в процесі та доведення перед судом обґрунтованості своїх вимог є конституційною гарантією, передбаченою у ст. 129 Конституції України.

Справедливість судового розгляду повинна знаходити свою реалізацію, в тому числі у здійсненні судом правосуддя без формального підходу до розгляду кожної конкретної справи. Дотримання принципу справедливості судового розгляду є надзвичайно важливим під час вирішення судових справ, оскільки його реалізація слугує гарантією того, що сторона, незалежно від рівня її фахової підготовки та розуміння певних вимог цивільного судочинства, матиме можливість забезпечити захист своїх інтересів.

До того ж, 17.10.2019р. набув чинності Закон України від 20.09.2019 № 132-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання інвестиційної діяльності в Україні», яким було, зокрема внесено зміни до ГПК України та змінено назву ст. 79 ГПК України з «Достатність доказів» на нову - «Вірогідність доказів» та викладено її у новій редакції з фактичним впровадженням у господарський процес стандарту доказування «вірогідність доказів».

Стандарт доказування «вірогідність доказів», на відміну від «достатності доказів», підкреслює необхідність співставлення судом доказів, які надає позивач та відповідач.

Відповідно до ст. 79 ГПК України наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Тлумачення змісту цієї статті свідчить, що нею покладено на суд обов`язок оцінювати докази, обставини справи з огляду і на їх вірогідність, яка дозволяє дійти висновку, що факти, які розглядаються, скоріше були (мали місце), аніж не були.

Зазначений підхід узгоджується з судовою практикою ЄСПЛ, юрисдикція якого поширюється на всі питання тлумачення і застосування Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (далі - Конвенція) (пункт 1 статті 32 Конвенції). Так, зокрема, у рішенні 23.08.2016 у справі «Дж. К. та Інші проти Швеції» («J.K. AND OTHERS v. SWEDEN») ЄСПЛ наголошує, що «у країнах загального права у кримінальних справах діє стандарт доказування «поза розумним сумнівом («beyond reasonable doubt»). Натомість, у цивільних справах закон не вимагає такого високого стандарту; скоріше цивільна справа повинна бути вирішена з урахуванням «балансу вірогідностей». … Суд повинен вирішити, чи являється вірогідність того, що на підставі наданих доказів, а також правдивості тверджень заявника, вимога цього заявника заслуговує довіри».

Згідно зі ст. 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Враховуючи задоволення позовних вимог, витрати по сплаті судового збору слід покласти на відповідача згідно ст.129 ГПК України.

На підставі зазначеного, керуючись ст.ст. 123, 129, 232, 238, 240, 241 ГПК України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позовну заяву Дочірнього підприємства Агрофонд Зерно до Товариства з обмеженою відповідальністю АГРО ТРЕЙД 2018 про стягнення суми основної заборгованості у розмірі 1 973 147 грн 50 коп, пені у розмірі 1 246 415 грн 05 коп., 5 % штрафу у розмірі 478 157 грн 38 коп., інфляційних втрат у розмірі 1 174 642 грн 74 коп., 3% річних у розмірі 364 638 грн 64 коп. задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю АГРО ТРЕЙД 2018 (65000, Одеська обл., м. Одеса, узвіз Польський, 11, код ЄДРПОУ 41846512) на користь Дочірнього підприємства Агрофонд Зерно (03151, м. Київ, вул. Очаківська, пров. Очаківський, буд. 5/6, каб. 111, код ЄДРПОУ 39079722) заборгованість у розмірі 1 973 147 грн 50 коп, пеню у розмірі 1 246 415 грн 05 коп., 5% штрафу у розмірі 478 157 грн 38 коп., інфляційні втрати у розмірі 1 174 642 грн 74 коп., 3% річних у розмірі 364 638 грн 64 коп. та витрати по сплаті судового збору у розмірі 78 555 грн 02 коп.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Південно-західного апеляційного господарського суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом 20 днів з дня його проголошення (підписання).

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Повний текст рішення складено 17 травня 2024 р.

Суддя Н.В. Рога

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення07.05.2024
Оприлюднено20.05.2024
Номер документу119099005
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг

Судовий реєстр по справі —916/252/24

Рішення від 07.05.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н.В.

Ухвала від 23.04.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н.В.

Ухвала від 28.03.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н.В.

Ухвала від 21.03.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н.В.

Ухвала від 07.03.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н.В.

Ухвала від 04.03.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н.В.

Ухвала від 20.02.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н.В.

Ухвала від 13.02.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н.В.

Ухвала від 05.02.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н.В.

Ухвала від 29.01.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні