Єдиний унікальний номер 205/8699/20
1-кп/205/252/24
У Х В А Л А
Іменем України
15 травня 2024 року м. Дніпро
Ленінський районний суд м. Дніпропетровська у складі:
головуючого судді - ОСОБА_1
при секретарі - ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Дніпро кримінальне провадження № 12020040000000555 за обвинуваченням
ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с.Сурсько-Михайлівка Солонянського району Дніпропетровської області, громадянина України, фізичної особи-підприємця, пенсіонера, маючого вищу освіту, одруженого, зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимого
у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.367 КК України,
за участю учасників судового провадження:
прокурора ОСОБА_4 ,
захисника адвоката ОСОБА_5 ,
обвинуваченого ОСОБА_3 ,
В С Т А Н О В И В:
Так, ОСОБА_3 , протягом 2018 - 2019 років будучи інженером технічного нагляду не перевірив наявність та фактичний обсяг виконаних робіт відображених в акті (форми КБ-2в) № 2 приймання виконаних будівельних робіт за жовтень 2018 року вартістю 193 695,79 грн., в акті (форми КБ-2в) №3 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2018 року вартістю 754 798,06 грн., в акті (форми КБ-2в) №4 приймання виконаних будівельних робіт за березень 2019 року вартістю 399 372,85 грн., що проводились ТОВ «ПРОЕКТНО-ВИШУКУВАЛЬНИЙ ІНСТИТУТ УКРСПЕЦПРОЕКТ» на підставі договору №05-Pr від 10.07.2018 про закупівлю товарів (робіт та послуг) за державні кошти на виконання робіт: «Капітальний ремонт фондових приміщень КЗК «Дніпропетровський художній музей» ДОР за адресою: 49044, м. Дніпро, вул. Шевченка, 21. Роботи першої та другої черги, з комунальним закладом культури «Дніпропетровський художній музей» Дніпропетровської обласної ради внаслідок чого, за частково не виконані роботи, перераховано бюджетні кошти у сумі 13 170,04 грн., у сумі 293 564, 64 грн., у сумі 63 599, 54 грн., у відповідності до вищевказаних актів, внаслідок чого на рахунок ТОВ «ПРОЕКТНО-ВИШУКУВАЛЬНИЙ ІНСТИТУТ УКРСПЕЦПРОЕКТ» безпідставно перераховано бюджетні кошти на загальну суму 1 242 928,37 грн. за роботи, які фактично не були виконані, чим державі в особі Дніпропетровської обласної ради спричинено шкоду, яка у 1410 разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян, що є тяжкими наслідками.
Відповідно до кваліфікаційного сертифіката інженера технічного нагляду серії АТ № 004060, виданого на підставі рішення № 36 від 28.07.2015 Архітектурно-будівельною атестаційною комісією інженерів технічного нагляду Міністерства регіонального розвитку та будівництва України затвердженим президією комісії 29.07.2015 № 36 - ТН (реєстраційний номер № 4008 від 29.07.2015) внесена до Державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, ОСОБА_3 займає посаду інженера технічного нагляду і надає публічні послуги по здійсненню технічного нагляду над капітальним ремонтом, за адресою: АДРЕСА_1 , тобто є особою, яка здійснює професійну діяльність, пов`язану з наданням публічних послуг.
Так, 02.08.2018 між Комунальним закладом культури «Дніпропетровський художній музей» Дніпропетровської обласної ради», відповідно до договору «Замовник», в особі директора ОСОБА_6 , яка діяла на підставі Статуту, з однієї сторони, та фізичної особи-підприємця, відповідно до Свідоцтва, далі ФОП « ОСОБА_3 » в особі ОСОБА_3 далі «Виконавець», з другої сторони, уклали договір №10/18-ТН про здійснення технічного нагляду.
Згідно з положеннями вищевказаного договору, Замовник - Комунальний заклад культури «Дніпропетровський художній музей» Дніпропетровської обласної ради», доручає - підприємцю ОСОБА_3 здійснювати технічний нагляд по об`єкту: «Капітальний ремонт фондових приміщень КЗК « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ДОР за адресою: 49044, м. Дніпро, вул. Шевченка, 21. Роботи першої та другої черги», строк дії договору до 31.12.2019.
Відповідно до п. 2.1 вказаного вище договору передбачено, що Виконавець здійснює технічний нагляд протягом усього періоду капітального ремонту, з метою забезпечення відповідності технологічних, архітектурно-будівельних та інших технічних рішень об`єктів капітального ремонту рішенням, що передбаченні в затвердженому проектно- кошторисною документацією та зобов`язаний:
- ознайомлення з необхідною технічною документацією, які відносяться до об`єкту капітального ремонту;
- внесення в журнал технічного нагляду зауваження що відносяться до відступів від проектних рішень при проведенні капітального ремонту;
- здійснювати контроль за виконанням зауважень внесених до журналу технічного нагляду;
- забороняти застосування конструкцій, виробів, будівельних матеріалів і обладнання, які не відповідають проекту рішення;
- відвідування об`єкту згідно з графіком, або викликом замовника;
- систематичне ведення журналу технічного нагляду та інших виконавчих документів;
- здійснювати перевірку відповідності виконання будівельно- монтажних робіт робочої документації та вимогам норм і правил;
- здійснювати контроль за якістю та дотриманням технології
проведення робіт для забезпечення надійності, міцності, стійкості, довговічності виконаних робіт;
- своєчасне вирішення питань, пов`язаних з необхідністю внесення змін в проектну документацію виконуються згідно з ДБН А.2.2-3-2004;
- здійснювати контроль виконання внесених змін в проектно-кошторисну документацію;
- своєчасно повідомляти замовника щодо неякісного виконання підрядною організацією зауважень інженерів технічного нагляду;
- брати участь у контрольних обмірах, що проводяться, в перевірках органами державного нагляду, відомчих інспекціях, представляти для цього необхідні документи;
- брати участь у виробничих нарадах які проводить замовник.
Крім того, ОСОБА_3 здійснюючи технічний нагляд виконує вимоги ЗУ «Про архітектурну діяльність» та Положеннями про порядок здійснення технічного нагляду над будівництвом об`єктів архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 903 від 11.07.2007, якими передбачено, що особи, які здійснюють технічний нагляд проводять перевірку:
- наявності документів, що підтверджують якісні характеристики конструкцій, виробів, матеріалів і устаткування, що використовуються при будівництві об`єкта, - технічного паспорта, сертифіката, документів, що відображають результати лабораторних випробувань тощо;
- відповідності виконаних будівельно-монтажних робіт, конструкцій, виробів, матеріалів і устаткування проектним рішенням, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, технічних умов та інших нормативних документів;
- відповідності обсягів та якості виконаних будівельно-монтажних робіт проектно-кошторисної документації;
- виконання підрядником вказівок і приписів, виданих за результатами технічного нагляду, державного архітектурно-будівельного контролю та державного нагляду;
- ведуть облік обсягів прийнятих і оплачених будівельно-монтажних робіт, а також будівельно-монтажних робіт, виконаних з недоліками;
- проводять разом з підрядником огляд та оцінку результатів виконаних робіт, у тому числі прихованих, і конструктивних елементів;
- повідомляють підряднику про невідповідність виробів, матеріалів та обладнання вимогам нормативних документів;
- оформляють акти робіт, виконаних з недоліками;
- беруть участь у проведенні перевірок робочою комісією якості окремих конструкцій і вузлів, будівельно-монтажних робіт усіх видів, відповідності змонтованого спецобладнання, устаткування і механізми технічним умовам та органами державного нагляду та архітектурно- будівельного контролю.
Крім того особи, які здійснюють технічний нагляд, мають право вимагати від підрядника виконання робіт відповідно до проектно-кошторисної та іншої технічної документації, дотримання вимог нормативних документів щодо порядку виконання і прийняття робіт; припинення робіт у разі застосування ним матеріалів, деталей, конструкцій і виробів, які не відповідають вимогам нормативних документів; проведення лабораторних випробувань матеріалів і конструкцій щодо їх відповідності сертифікатам якості, а обладнання - технічним (технологічним) паспортам та своєчасного повідомлення їм про такі випробування; усунення відхилень від проектних рішень, недоліків (дефектів) і недоробок і повторного пред`явлення робіт для здійснення технічного нагляду; призупинення виконання робіт до оформлення актів огляду прихованих робіт, будівельно- монтажних робіт у разі виявлення понаднормативної деформації об`єкта або за грози обвалу конструкцій та вжиття невідкладних заходів для запобігання виникнення аварії.
У разі виявлення відхилень від проектних рішень, допущених під час будівництва об`єкта, та відмови підрядника їх усунути особа, яка здійснює технічний нагляд, повідомляє про це замовника і відповідну інспекцію державного архітектурно-будівельного контролю для вжиття заходів відповідно до законодавства.
Об`єм робіт, який зазначений в акті № 2 приймання виконаних будівельних робіт за жовтень 2018 року за договором №05-Pr 10.07.2018 про закупівлю товарів (робіт та послуг) за державні кошти на виконання робіт: «Капітальний ремонт фондових приміщень КЗК « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ДОР за адресою: 49044, м. Дніпро, вул. Шевченка, 21. Роботи першої та другої перги», укладеним між Комунальним закладом культури «Дніпропетровський художній музей» Дніпропетровської обласної ради (ЄДРПОУ 02216000) та ТОВ «ПРОЕКТНО-ВИШУКУВАЛЬНИЙ ІНСТИТУТ УКРСПЕЦПРОЕКТ» ЄДРПОУ 39545561), виконано не в повному обсязі, а саме не виконано: не укладено ізоляцію плоских поверхонь плитами мінераловатними, площею 164,9 м2; не укладено изовер фальшований, товщиною 30 мм, 4,947 м3.
Встановлено, що різниця між вартістю фактично виконаних будівельних робіт по акту форми КБ-2в № 2 приймання виконаних будівельних робіт за жовтень 2018 року та даними, зазначеними в акті (форми КБ-2в) №2 приймання виконаних будівельних робіт за жовтень 2018 року, складає 13 170,04 грн.
На підставі вказаного акту (форми КБ-2в) №2 приймання виконаних робіт за жовтень 2018 року, що містив неправдиві відомості, згідно виданого КЗК «Дніпропетровський художній музей» ДОР» платіжного доручення №00000390 від 31.10.2018 з рахунку Держказначейської служби України у м. Київ №35427107046980 на рахунок ТОВ «ПВІ УКРСПЕЦПРОЕКТ» № НОМЕР_1 , відкритий у ПАТ КБ «ПриватБанк», МФО 305299, були перераховані кошти обласного бюджету Дніпропетровської області у сумі 193 695,79 грн., з яких 13 170,04 грн. за невиконані роботи.
Також об`єм робіт, який зазначено в акті (форми КБ-2в) №3 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2018 року за договором №05-Pr 10.07.2018 про закупівлю товарів (робіт та послуг) за державні кошти на виконання робіт: «Капітальний ремонт фондових приміщень КЗК «Дніпропетровський художній музей» ДОР за адресою: 49044, м. Дніпро, вул. Шевченка, 21. Роботи першої та другої черги», укладеним між Комунальним закладом культури «Дніпропетровський художній музей» Дніпропетровської обласної ради (ЄДРПОУ 02216000) та ТОВ «ПРОЕКТНО-ВИШУКУВАЛЬНИЙ ІНСТИТУТ УКРСПЕЦПРОЕКТ» (ЄДРПОУ 39545561), виконано не в повному обсязі, а саме не виконано: не установлено вимикачі утепленого типу при схованій проводці, 1-клавішних, у кількості 35 шт.; не установлено вимикачі 1-кл 220, у кількості 35 шт.; не установлено перемикачів утепленого типу при схованій проводці, у кількості 4 шт.; не установлено вимикач та перемикач клав. 10А, у кількості 4 шт., не становлено блоків з кількістю установлених апаратів (вимикачів і штепсельних розеток) у кількості 17 шт.; не виконано монтаж світильників для люмінесцентних ламп, які встановлюються на штирах у кількості 63 шт; не встановлено світильники зі світодіодною лампою 58 Вт ARCTIR LED 1500 у кількості 12 шт.; не встановлено світильники зі світодіодною лампою 58 Вт ARCTIR LED 1200 у кількості 12 шт.; не встановлено світильники зі світодіодною лампою 22 Вт LED 600*600 у кількості 24 шт; не встановлено світильники зі світодіодною лампою 35 Вт ЕКО LED 1200 у кількості 4 шт; не встановлено світильники зі світодіодною лампою 12 Вт LED 12 у кількості 6 шт; не встановлено світильники зі світодіодною лампою 22 Вт LED 2000 у кількості 5 шт.
Так встановлено, що різниця між вартістю фактично виконаних будівельних робіт по акту форми КБ-2в № 3 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2018 року та даними, зазначеними в акті (форми КБ-2в) №3 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2018 року, складає 293 564,64 грн.
На підставі вказаного акту (форми КБ-2в) №3 приймання виконаних робіт за грудень 2018 року, що містив неправдиві відомості, згідно виданого ЗК «Дніпропетровський художній музей» ДОР» платіжного доручення 00000478 від 27.12.2018 з рахунку Держказначейської служби України у м. Київ №35427107046980 на рахунок ТОВ «ПВІ УКРСПЕЦПРОЕКТ» № НОМЕР_1 , відкритий у ПАТ КБ «ПриватБанк», МФО 305299, перераховано кошти обласного бюджету Дніпропетровської області у сумі 788 180, 39 грн.
Крім того, об`єм робіт, який зазначено в акті (форми КБ-2в) №4 приймання виконаних будівельних робіт за березень 2019 року за договором №05-Pr від 10.07.2018 про закупівлю товарів (робіт та послуг) за державні кошти на виконання робіт: «Капітальний ремонт фондових приміщень КЗК «Дніпропетровський художній музей» ДОР за адресою: 49044, м. Дніпро, вул. Шевченка, 21. Роботи першої та другої черги», укладеним між Комунальним закладом культури «Дніпропетровський художній музей» Дніпропетровської обласної ради (ЄДРПОУ 02216000) та ТОВ «ПРОЕКТНО- ВИШУКУВАЛЬНИЙ ІНСТИТУТ УКРСПЕЦПРОЕКТ» (ЄДРПбУ 39545561), виконано не в повному обсязі, а саме не виконано: не пофарбовано нових металевих поверхонь (крім покрівель) білилом з додаванням колера за 2 рази, площею 16,32 м2; не виконано суцільного вирівнювання штукатурки стін усередині будівлі полімерцентним розчином при товщині накиді до 10 мм, площею 236,38 м2; не виконано простого фарбування полівінілацетатними водоемульсійними сумішами стін по штукатурці та збірних конструкціях, підготовлених під фарбування, площею 650 м2.
Встановлено, що різниця між вартістю фактично виконаних будівельних робіт по акту форми КБ-2в №4 приймання виконаних будівельних робіт за березень 2019 року та даними, зазначеними в акті (форми КБ-2в) №4 приймання виконаних будівельних робіт за березень 2019 року, складає 63 599, 54 грн.
На підставі вказаного акту (форми КБ-2в) №4 приймання виконаних робіт за березень 2019 року, що містив завідомо неправдиві відомості, згідно виданого КЗК «Дніпропетровський художній музей» ДОР» платіжного доручення № 0000155 від 11.05.2019 з рахунку Держказначейської служби України у м. Київ №35427107046980 на рахунок ТОВ «ПВІ УКРСПЕЦПРОЕКТ» № НОМЕР_1 , відкритий у ПАТ КБ «ПриватБанк», МФО 305299, були перераховані кошти обласного бюджету Дніпропетровської області у сумі 399 372,85 грн.
Так, ОСОБА_3 29.10.2018 у робочий час доби, підписав, тобто засвідчив акт № 2 приймання виконаних будівельних робіт за жовтень 2018 року за договором №05- Pr 10.07.2018, фактично не перевіряючи наявність та фактичний обсяг виконаних робіт на об`єкті «Капітальний ремонт фондових приміщень КЗК «Дніпропетровський художній музей» ДОР за адресою: 49044, м. Дніпро, вул. Шевченка, 21. Роботи першої та другої черги», чим зчинив службову недбалість через неналежне виконання своїх вищезазначених службових обов`язків, у зв`язку з несумлінним ставленням до них.
У подальшому ОСОБА_3 22.12.2018 у робочий час доби, підписав, тобто засвідчив №3 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2018 року за договором №05-Pr 10.07.2018, фактично не перевіряючи наявність та фактичний обсяг виконаних робіт на об`єкті «Капітальний ремонт фондових приміщень КЗК «Дніпропетровський художній музей» ДОР за адресою: 49044, м. Дніпро, вул. Шевченка, 21. Роботи першої та другої черги», чим вчинив службову недбалість через неналежне виконання своїх вищезазначених службових обов`язків, у зв`язку з несумлінним ставленням до них.
Крім того, ОСОБА_3 06.05.2019 у робочий час доби, підписав та скріпив печаткою «ФОП ОСОБА_3 », тобто засвідчив акт №4 приймання виконаних будівельних робіт за березень 2019 року за договором №05-Pr 10.07.2018, фактично не перевіряючи наявність та фактичний обсяг виконаних робіт на об`єкті «Капітальний ремонт фондових приміщень КЗК « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ДОР за адресою: 49044, м. Дніпро, вул. Шевченка, 21. Роботи першої та другої черги» для перевірки виконаних робіт, чим вчинив службову недбалість через неналежне виконання своїх вищезазначених службових обов`язків, у зв`язку з несумлінним ставленням до них.
Таким чином, ОСОБА_3 будучи службовою особою, а саме інженером технічного нагляду по об`єкту: «Капітальний ремонт фондових приміщень КЗК «Дніпропетровський художній музей» ДОР за адресою: 49044, м. Дніпро, вул. Шевченка, 21. Роботи першої та другої черги» неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, не перевірив обсяги фактично виконаних робіт, відображені в наступних актах:
- акт № 2 приймання виконаних будівельних робіт за жовтень 2018 року від 29.10.2018: не укладено ізоляцію плоских поверхонь плитами мінераловатними, площею 164,9 м2, не укладено изовер фальшований, товщиною 30 мм, 4,947 м3;
- акт № 3 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2018 року від 22.12.2018: не установлено вимикачі утепленого типу при схованій проводці, 1-клавішних, у кількості 35 шт.; не установлено вимикачі 1-кл 220, у кількості 35 шт.; не установлено перемикачів утепленого типу при схованій проводці, у кількості 4 шт.; не установлено вимикач та перемикач клав. 10А, у кількості 4 шт., не установлено блоків з кількістю установлених апаратів (вимикачів і штепсельних розеток) у кількості 17 шт.; не виконано монтаж світильників для люмінесцентних ламп, які встановлюються на штирах у кількості 63 шт; не встановлено світильники зі світодіодною лампою 58 ВТ ARCTIR LED 1500 у кількості 12 шт.; не встановлено світильники зі світодіодною лампою 58 Вт ARCTIR LED 1200 у кількості 12 шт.; не встановлено світильники зі світодіодною лампою 22 ВТ LED 600*600 у кількості 24 шт; не встановлено світильники зі світодіодною лампою 35 Вт ЕКО LED 1200 у кількості 4 шт; не встановлено світильники зі світодіодною лампою 12 ВТ LED 12 у кількості 6 шт; не встановлено світильники зі світодіодною лампою 22 Вт LED 2000 у кількості 5 шт.;
- акт № 4 приймання виконаних будівельних робіт за березень 2019 року від 06.05.2019: не пофарбовано нових металевих поверхонь (крім покрівель) білилом з додаванням колера за 2 рази, площею 16,32 м2; не виконано суцільного вирівнювання штукатурки стін усередині будівлі полімерцентним розчином при товщині накиді до 10 мм, площею 236,38 м2.
ОСОБА_3 не перевірив наявність та фактичний обсяг виконаних робіт, відображених в акті (форми КБ-2в) № 2 приймання виконаних будівельних робіт за жовтень 2018 року вартістю 193 695,79 грн., в акті (форми КБ-2в) №3 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2018 року вартістю 754 798,06 грн., в акті (форми КБ-2в) №4 приймання виконаних будівельних робіт за березень 2019 року вартістю 399 372,85 грн., що проводились ТОВ «ПРОЕКТНО-ВИШУКУВАЛЬНИЙ ІНСТИТУТ УКРСПЕЦПРОЕКТ» на підставі договору №05-Pr від 10.07.2018 про закупівлю товарів (робіт та послуг) за державні кошти на виконання робіт: «Капітальний ремонт фондових приміщень КЗК «Дніпропетровський художній музей» ДОР за адресою: 49044, м. Дніпро, вул. Шевченка, 21. Роботи першої та другої черги, з комунальним закладом культури «Дніпропетровський художній музей» Дніпропетровської обласної ради внаслідок чого, за частково не виконані роботи, перераховано бюджетні кошти у сумі 13 170,04 грн., у сумі 293 564, 64 грн., у сумі 63 599, 54 грн., у відповідності до вищевказаних актів, внаслідок чого на рахунок ТОВ «ПРОЕКТНО-ВИШУКУВАЛЬНИЙ ІНСТИТУТ УКРСПЕЦПРОЕКТ» безпідставно перераховано бюджетні кошти на загальну суму 1242928,37 грн. за роботи, які фактично не були виконані, чим державі в особі Дніпропетровської обласної ради спричинено шкоду, яка у 1410 разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян, що є тяжкими наслідками.
Також, встановлено підпис від імені ОСОБА_3 у графі «інженер технічного нагляду» в акті № 2 приймання виконаних будівельних робіт за жовтень 2018 року від 29.10.2018, акті № 3 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2018 року від 22.12.2018, акті № 4 приймання виконаних будівельних робіт за березень 2019 року від 06.05.2019 між замовником Комунальним закладом культури «Дніпропетровський художній музей» Дніпропетровської обласної ради» та генпідрядником ТОВ ПВІ «УКРСПЕЦПРОЕКТ» виконані ОСОБА_3 .
Умисні дії ОСОБА_3 , які виразилися у службовій недбалості, тобто неналежному виконанні службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки інтересам територіальної громади Дніпропетровської області в особі Дніпропетровської обласної ради, кваліфіковані стороною обвинувачення за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.
Захисником адвокатом ОСОБА_5 було заявлено клопотання про звільнення ОСОБА_3 від кримінальної відповідальності за ч.2 ст.367 КК України та закриття відносно нього кримінального провадження згідно ст. 49 КК України, у зв`язку з закінченням строків давності, зазначивши, що інкриміноване ОСОБА_3 кримінальне правопорушення, останній за часом епізод, вчинено 06.05.2019, тому на сьогоднішній день пройшло більше 5 років з дня вчинення інкримінованого ОСОБА_3 кримінального правопорушення.
Обвинувачений ОСОБА_3 в судовому засіданні підтримав позицію свого захисника, не заперечував проти звільнення його від кримінальної відповідальності за ч.2 ст.367 України та закриття кримінального провадження на підставі ст. 49 КК України, зазначив, що йому зрозумілі порядок, правові підстави та наслідки звільнення від кримінальної відповідальності у зв`язку з закінченням строку давності, передбаченого ст. 49 КК України.
Прокурор ОСОБА_4 не заперечувала проти звільнення ОСОБА_3 від кримінальної відповідальності за ч.2 ст.367 КК України на підставі ст. 49 КК України.
Суд, вивчивши матеріали кримінального провадження, вислухавши думки учасників судового провадження, приходить до висновку про задоволення клопотання захисника з наступних підстав.
Відповідно до ст. 2 КПК України, завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.
Відповідно до вимог ч. 1ст.49КК Україниособа звільняєтьсявід кримінальноївідповідальності,якщо здня вчиненнянею кримінальногоправопорушення ідо днянабрання вирокомзаконної силиминули такістроки: 1)два роки-у разівчинення кримінальногопроступку,за якийпередбачене покаранняменш суворе,ніж обмеженняволі; 2)три роки-у разівчинення кримінальногопроступку,за якийпередбачено покаранняу видіобмеження волі,чи уразі вчиненнянетяжкого злочину,за якийпередбачено покаранняу видіпозбавлення воліна строкне більшедвох років; 3)п`ятьроків -у разівчинення нетяжкогозлочину,крім випадку,передбаченого упункті 2цієї частини; 4)десять років-у разівчинення тяжкогозлочину; 5) п`ятнадцять років - у разі вчинення особливо тяжкого злочину.
ОСОБА_3 обвинувачується у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.367 КК України, за яке передбачено максимальне покарання у вигляді позбавлення волі на строк до п`яти років, що у відповідності до ст. 12 КК України відноситься до нетяжких злочинів.
З дня вчинення кримінального правопорушення, інкримінованого ОСОБА_3 за обставин, викладених у обвинувальному акті минуло більше п`яти років. Проти звільнення від кримінальної відповідальності на підставі ст. 49 КК України обвинувачений не заперечує.
Обставин, які обумовлюють зупинення перебігу строків давності у кримінальному провадженні судом не встановлено.
Згідно п. 3 ч. 1 ст. 49 КК України особа звільняється від кримінальної відповідальності, якщо з дня вчинення нею кримінального правопорушення і до дня набрання вироком законної сили минуло п`ять років - у разі вчинення нетяжкого злочину.
Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 284 КПК України, кримінальне провадження закривається судом у зв`язку зі звільненням особи від кримінальної відповідальності.
З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що обвинувачений ОСОБА_3 підлягає звільненню від кримінальної відповідальності за ч.2 ст.367 КК України на підставі ст. 49 КК України у зв`язку з закінченням строків давності, а кримінальне провадження відносно нього підлягає закриттю.
Керуючись ст.ст.2,110,284,369,371,372КПК України,п.3ч.1ст.49КК України,суд,
ПОСТАНОВИВ:
ОСОБА_3 звільнити від кримінальної відповідальності за вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.367 КК України у зв`язку з закінченням строків давності, передбачених ст. 49 КК України.
Кримінальне провадження № 12020040000000555 по обвинуваченню ОСОБА_3 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.367 КК України закрити.
Учасники судового провадження мають право отримати копію ухвали в суді.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.
Ухвала може бути оскаржена, шляхом подання апеляційної скарги до Дніпровського апеляційного суду, протягом семи днів з дня її проголошення.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Ленінський районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 15.05.2024 |
Оприлюднено | 21.05.2024 |
Номер документу | 119103346 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг Службова недбалість |
Кримінальне
Ленінський районний суд м.Дніпропетровська
Таус М. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні