Ухвала
від 08.05.2024 по справі 127/15398/24
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №127/15398/24

Провадження №1-кс/127/6545/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 травня 2024 року м. Вінниця

Вінницький міський суд Вінницької області в складі:

слідчого судді ОСОБА_1 ,

при секретарі ОСОБА_2 ,

за участю:

прокурора ОСОБА_3 ,

адвоката ОСОБА_4 ,

обвинуваченого ОСОБА_5 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання прокурора Вінницькоїокружної прокуратуриВінницької області ОСОБА_3 про продовженнястроку діїпокладених обов`язківна обвинуваченого ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у кримінальному провадженні № 42022020000000159 від 15.04.2022, за підозрою ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

До Вінницькогоміського судуВінницької областінадійшло клопотанняпрокурора Вінницькоїокружної прокуратуриВінницької області ОСОБА_3 про продовженнястроку діїпокладених обов`язківна обвинуваченого ОСОБА_5 .

Клопотання мотивованотим,що четвертимСВ (здислокацією ум.Вінниці)ТУ ДБР,розташованого умісті Хмельницькому здійснювалось досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42022020000000159 від 15.04.2022. Досудовим розслідуванням установлено, що згідно з Постановою Тульчинської міської територіальної виборчої комісії Тульчинського району Вінницької області від 20.11.2020 № 55 «Про оголошення результатів виборів в єдиному одномандатному виборчому окрузі з виборів Тульчинського міського голови» та Рішення 1 сесії 8 скликання Тульчинської міської ради Тульчинського району Вінницької області № 2 від 20.11.2020 «Про початок повноважень Тульчинського міського голови», відповідно до ч. 1 ст. 42, ч. 3 ст. 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. ст. 11, 14, 15 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», ОСОБА_5 розпочав повноваження на посаді Тульчинського міського голови та за ним збережено 7 ранг посадової особи місцевого самоврядування в межах 4 категорії посад.

У свою чергу рішенням 7 (позачергової) сесії 7 скликання Тульчинської міської ради № 500 від 16.06.2017 затверджено Статут Тульчинської міської об`єднаної територіальної громади (далі Статут).

Згідно з пунктом 1.1.1. розділу «Загальна характеристика Тульчинської міської об`єднаної територіальної громади» Статуту, Тульчинська міська об`єднана територіальна громада з адміністративним центром в місті Тульчині (далі Територіальна громада) утворена шляхом добровільного об`єднання територіальних громад міста Тульчина, села Суворовське, селища Пестеля, сіл Тиманівка, Дранка, Одаї та Ганнопіль Тульчинського району Вінницької області.

У пункті 2.2.3. розділу «Територіальна громада первинний суб`єкт права на місцеве самоврядування» Статуту вказано, що Територіальна громада є суб`єктом права комунальної власності, володіє, користується та розпоряджається майном комунальної власності.

Згідно з пунктом 2.15.1. розділу «Міська рада та її виконавчий комітет» Статуту, міський голова є головною посадовою особою Територіальної громади та забезпечує здійснення у межах наданих законом повноважень органів виконавчої влади на відповідній території, додержання Конституції та законів України, виконання актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади; організовує в межах, визначених цим Законом, роботу відповідної ради та її виконавчого комітету; підписує рішення ради та її виконавчого комітету.

Відповідно до п. 3.1.1. розділу «Матеріальна основа місцевого самоврядування Територіальної громади» матеріальною основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, земля, природні ресурси, що є у комунальній власності територіальної громади, а також об`єкти її спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.

Розпорядженням міського голови від 24.12.2020 № 02-05-315 затверджено розподіл обов`язків між Тульчинським міським головою, секретарем міської ради, заступниками міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, керуючим справами (секретарем) виконавчого комітету (далі Розподіл обов`язків), згідно з п. п. 1.1., 1.2., 1.3., 2.2., 2.3., 2.15., 1.19., 2.24., 5.1. якого Тульчинський міський голова ОСОБА_5 , крім іншого:

1.1. Є головною посадовою особою Тульчинської міської ради ТГ, призначається на посаду в порядку, визначеному законодавством України про вибори.

1.2. Міському голові безпосередньо підпорядковані секретар ради, заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, керуючий справами (секретар) виконавчого комітету, начальник фінансового управління, начальник відділу освіти, молоді та спорту, начальник відділу культури, туризму та охорони культурної спадщини та начальник юридичного відділу.

1.3. Міський голова, в межах своїх повноважень, забезпечує виконання положень Конституції України, Законів України, Постанов Верховної Ради України, Актів Президента України та Кабінету Міністрів України, рішень обласної та районної державної адміністрації, рішень міської ради та її виконавчого комітету, власних розпоряджень.

2.2. Організовує в межах, визначених цим Законом, роботу відповідної ради та її виконавчого комітету.

2.3. Підписує рішення ради та її виконавчого комітету.

2.15. Є розпорядником бюджетних, позабюджетних цільових коштів, використовує їх лише за призначенням, визначеним радою.

2.19. Укладає від імені територіальної громади, ради та її виконавчого комітету договори, контракти та угоди відповідно до законодавства, а з питань, віднесених до виключної компетенції ради, подає їх на затвердження відповідної ради.

2.24. Керує, контролює та координує діяльність виконавчого комітету, підприємств комунальної власності щодо підготовки та реалізації програм соціально-економічного і культурного розвитку ТГ, формування та виконання бюджету; контролю, аналізу та оцінки стану економічного та соціального розвитку ТГ, проведення засідань, нарад та інших заходів, що проводяться в громаді, має право готувати та подавати на розгляд ради та виконавчого комітету проекти рішень.

5.1. Міський голова несе персональну відповідальність за здійснення наданих йому законом повноважень.

Відповідно до ч. 3 ст. 18 Кримінального кодексу України, службовими особами є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також постійно чи тимчасово обіймають в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною службовою особою підприємства, установи, організації, судом або законом.

Таким чином, ОСОБА_5 , якого Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Статутом та Розподілом обов`язків наділено адміністративно-господарськими та організаційно-розпорядчими функціями є службовою особою в розумінні ч. 3 ст. 18 КК України.

Згідно з ст. 122 Земельного кодексу України, сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб. Статтею 123 Земельного кодексу України передбачено, що надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Відповідно до ст. 124 Земельного кодексу України, ст. 16 Закону України «Про оренду землі» передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їхніми повноваженнями. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів.

Згідно з п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виключною компетенцією сільських, селищних, міських рад є вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Відповідно до положень ст. ст. 46, 47 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради. Постійні комісії ради є органами ради, що обираються з числа її депутатів, для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету. Постійні комісії за дорученням ради або за власною ініціативою попередньо розглядають проекти програм соціально-економічного і культурного розвитку, місцевого бюджету, звіти про виконання програм і бюджету, вивчають і готують питання про стан та розвиток відповідних галузей господарського і соціально-культурного будівництва, інші питання, які вносяться на розгляд ради, розробляють проекти рішень ради та готують висновки з цих питань, виступають на сесіях ради з доповідями і співдоповідями.

Також ст. 125 Земельного кодексу України установлено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав та оформляється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

ОСОБА_5 підозрюється в умисному використанні службового становища всупереч інтересам служби, з метою одержання неправомірної вигоди для іншої юридичної особи, якщо воно спричинило тяжкі наслідки, вчиненому за наступних обставин:

Досудовим розслідуванням установлено, що на виконання та у відповідності до вимог Закону України № 1423-IX від 28.04.2021 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин», 19.08.2021 на земельну ділянку загальною площею 68,7289 га, кадастровий номер 0524382200:01:001:0298, зареєстровано право комунальної власності за Тульчинською міською радою.

Надалі 12.08.2021 за вхідним № 06-02-3880 до Тульчинської міської ради надійшла заява директора ТОВ «Кирнасівський цукровий завод» ОСОБА_6 про укладення угод про добровільну сплату за використання земельних ділянок, на яку Тульчинським міським головою ОСОБА_5 накладено резолюцію наступного змісту: « ОСОБА_7 , на розгляд постійної комісії міської ради (гол. Хворостовський В.)».

У подальшому, ОСОБА_5 , усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, переслідуючи мету одержання неправомірної вигоди

ТОВ «Кирнасівський цукровий завод» у виді несплати орендної плати за користування землею згідно з нормативними розрахунками та надання факту використання зазначеним суб`єктом господарювання легітимної форми, зловживаючи службовим становищем та повноваженнями Тульчинського міського голови, надав протиправну вказівку начальнику відділу земельних відносин ОСОБА_7 заяву за вхідним № 06-02-3880 на розгляд постійної комісії міської ради з земельних питань не скеровувати.

На виконання протиправної вказівки ОСОБА_5 . 20.08.2021 ОСОБА_7 надано усну вказівку інспектору із землевпорядкування відділу земельних відносин ОСОБА_8 про підготовку добровільної угоди про сплату за фактичне користування земельною ділянкою з кадастровим номером 0524382200:01:001:0298, яку ОСОБА_8 виконано, а саме підготовлено та передано ОСОБА_7 проєкт зазначеної угоди.

Надалі 01.09.2021, незважаючи на власну резолюцію, достовірно знаючи, що у період часу з 12.08.2021 по 01.09.2021 постійною комісією з земельних відносин Тульчинської міської ради та сесією Тульчинської міської ради заява директора ТОВ «Кирнасівський цукровий завод» ОСОБА_6 про укладення угод про добровільну сплату за використання земельних ділянок не розглядалася, Тульчинський міський голова ОСОБА_5 як розпорядник земель, будучи службовою особою, умисно діючи всупереч вимогам ст. 122-124 Земельного кодексу України, якими визначено порядок передачі земель в оренду, підписав та передав для подальшого підпису директору ТОВ «Кирнасівський цукровий завод» ОСОБА_6 угоду про добровільну сплату за фактичне користування земельною ділянкою комунальної власності загальною площею 68,7289 га для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості, кадастровий номер 0524382200:01:001:0298, яка розташована за межами населеного пункту с. Богданівка Тульчинського району Вінницької області, внаслідок чого ТОВ «Кирнасівський цукровий завод» отримало фактичне право на землекористування зазначеною земельною ділянкою.

При цьому сторонами угоди, усупереч вимогам ст. 125 Земельного кодексу України, державна реєстрація права користування земельною ділянкою комунальної власності не здійснювалася та не могла бути здійсненою, оскільки відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація тимчасової угоди про добровільну сплату за фактичне користування земельною ділянкою не передбачена.

Крім того, статтею 1 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» визначено, що самовільне зайняття земельної ділянки будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, за винятком дій, які відповідно до закону є правомірними.

Таким чином, ОСОБА_5 , уклавши угоду про добровільну сплату за фактичне користування земельною ділянкою комунальної власності загальною площею 68,7289 га для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості, кадастровий номер 0524382200:01:001:0298, яка розташована за межами населеного пункту с. Богданівка Тульчинського району Вінницької області, здійснив правочин щодо зазначеної земельної ділянки в інтересах ТОВ «Кирнасівський цукровий завод», який суперечить вимогам Земельного кодексу України та виключає в діях службових осіб вказаного товариства факт самовільного зайняття цієї земельної ділянки.

Також, згідно із зазначеною угодою, нормативна грошова оцінка вказаної земельної ділянки становить 1 868 326,42 грн та ТОВ «Кирнасівський цукровий завод» зобов`язувалось добровільно сплатити до місцевого бюджету 3 % від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки, що становить, згідно з обрахунками, 56 049,79 грн. Термін дії зазначеної угоди визначено з 01.09.2021 по 01.09.2022.

Відповідно до ст. ст. 5, 20 Закону України «Про оцінку земель» визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Також ст. 13 Закону України «Про оцінку земель», визначено, що обов`язкове проведення грошової оцінки земельних ділянок проводиться у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Згідно зі ст. 15 Закону України «Про оцінку земель», підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок може проводитися також на підставі договору, який укладається заінтересованими особами в порядку, встановленому законом.

У відповідності до ст. 300 Земельного кодексу України, нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель тощо.

Установлено, що ОСОБА_5 , у порушення ст. ст. 5, 13,15, 20 Закону України «Про оцінку земель», не вжито заходів з метою проведення нормативної грошової оцінки земель на вказану земельну ділянку.

Відповідно до листа ДП «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» від 20.06.2022 № 263 «Про розрахунок нормативно-грошової оцінки земельної ділянки», нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 0524382200:01:001:0298 становить 95 321 761,00 грн.

Згідно з вимогами ст. 64 Бюджетного кодексу України та ст. 288 Податкового кодексу України, орендна плата за земельні ділянки, що належать до комунальної власності Тульчинської міської ради, надходить до бюджету Тульчинської міської територіальної громади.

Крім того, у ході досудового розслідування Головним управлінням Держгеокадастру у Вінницькій області проведено розрахунки можливого розміру орендної плати за земельну ділянку комунальної власності з кадастровим номером 0524382200:01:001:0298, що викладені в інформації від 22.06.2022 № 0-2-0.6-2014/2-22, згідно з яким при нормативній грошовій оцінці земельної ділянки 95 321 761,00 грн та ставці орендної плати 3 % розмір орендної плати становить 2 859 652,83 грн (95 321 761,00 грн * 3 %).

Згідно з ч. 2 ст. 224 Господарського кодексу України під збитками розуміються витрати, зроблені управненою стороною, втрата або пошкодження її майна, а також не одержані нею доходи, які управнена сторона одержала б у разі належного виконання зобов`язання або додержання правил здійснення господарської діяльності другою стороною.

Відповідно до ч. 1 ст. 225 Господарського кодексу України до складу збитків, що підлягають відшкодуванню особою, яка допустила господарське правопорушення, включається: неодержаний прибуток (втрачена вигода), на який сторона, яка зазнала збитків, мала право розраховувати у разі належного виконання зобов`язання другою стороною.

Так, відповідно до висновку експерта за результатами проведення судової економічної експертизи № 4336/22-21 від 25.06.2022, розмір матеріального збитку у формі недоотриманого прибутку за 2021-2022 роки, завданого бюджету Тульчинської міської територіальної громади внаслідок укладання тимчасової угоди б/н від 04.01.2021 «Про добровільну сплату за фактичне користування земельною ділянкою» з кадастровим номером 0524382200:01:001:0298, укладену між Тульчинським міським головою ОСОБА_5 та фактичним землекористувачем директором ТОВ «Кирнасівський цукровий завод» ОСОБА_6 , становить 2 803 603,04 грн.

Викладені обставини свідчать про те, що будучи наділеним організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями, ОСОБА_5 01.09.2021 перебуваючи у м. Тульчин Вінницької області, будучи головою органу місцевого самоврядування, діючи умисно, грубо порушуючи вимоги ст. ст. 122,123, 124 Земельного кодексу України, ст. 16 Закону України «Про оренду землі», ст. ст. 5, 20 Закону України «Про оцінку земель» та ст. ст. 224, 225 Господарського кодексу України, усвідомлюючи протиправний характер своїх дій та негативні (збиткові) наслідки, які настануть для Тульчинської міської територіальної громади, зловживаючи своїм службовим становищем, одноосібно, діючи всупереч інтересам служби на користь іншої юридичної особи, достовірно знаючи, що на сесію Тульчинської міської ради дане питання не виносилося та рішення сесії, яким ОСОБА_5 наділений правом підписання такої угоди відсутнє, підписав угоду про добровільну сплату за фактичне користування земельною ділянкою з кадастровим номером 0524382200:01:001:0298 від 01.09.2021, внаслідок чого ТОВ «Кирнасівський цукровий завод» отримало фактичне право на землекористування зазначеною земельною ділянкою.

Внаслідок умисних, протиправних дій ОСОБА_5 бюджету Тульчинської міської територіальної громади заподіяно шкоду в сумі 2 803 603,04 (два мільйони вісімсот три тисячі шістсот три гривні чотири копійки) грн, що, згідно з пунктом 5 підрозділу 1 розділу XX Податкового кодексу України, станом на 01.09.2021 становить 2444,29 (дві тисячі чотириста сорок чотири цілих та двадцять дев`ять сотих) (2803603,04:1147) неоподаткованих мінімумів доходів громадян та відповідно до примітки 4 ст. 364 КК України є тяжкими наслідками.

З огляду на зазначені вище встановлені досудовим розслідуванням обставини 15.01.2024 ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України зловживання службовим становищем, тобто умисне, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для іншої юридичної особи використання службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, якщо воно спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом громадським інтересам.

Наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_5 кримінального правопорушення підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами.

Ухвалою Вінницького міського суду Вінницької області від 22.01.2024 (справа № 127/1695/24) до підозрюваного ОСОБА_5 застосовано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою з визначенням розміру застави 800 000 грн.

У зв`язку з внесенням застави ОСОБА_5 на останнього було покладено обов`язки, передбачені ст. 194 КПК України.

Ухвалою Вінницького міського суду Вінницької області від 12.03.2024 продовжено строк дії обов`язків до 11.05.2024.

11.03.2024 до Тульчинського районного суду Вінницької області скеровано обвинувальний акт у кримінальному провадженні №42022020000000159 від 15.04.2022 за обвинуваченням ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

Для забезпечення своєчасної явки в судові засідання до суду є доцільним продовжити строк дії обов`язків покладених на ОСОБА_5 , визначених ухвалою про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою від 22.01.2024, тому прокурор просив клопотання задовольнити.

Прокурор ОСОБА_3 в судовому засіданні клопотання підтримав та просив задовольнити.

Адвокат ОСОБА_4 в судовому засіданні не заперечувала щодо задоволення клопотання.

Обвинувачений ОСОБА_5 в судовому засіданні не заперечував щодо задоволення клопотання.

Вислухавши думку учасників процесу, дослідивши матеріали клопотання прокурора, слідчий суддя прийшов до наступного висновку.

Четвертим СВ(здислокацією ум.Вінниці)ТУ ДБР,розташованого умісті Хмельницькому здійснювалось досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42022020000000159 від 15.04.2022.

15.01.2024 ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України зловживання службовим становищем, тобто умисне, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для іншої юридичної особи використання службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, якщо воно спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом громадським інтересам.

Ухвалою Вінницького міського суду Вінницької області від 22.01.2024 (справа № 127/1695/24) до підозрюваного ОСОБА_5 застосовано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою з визначенням розміру застави 800 000 грн.

У зв`язку з внесенням застави ОСОБА_5 на останнього було покладено обов`язки, передбачені ст. 194 КПК України.

Ухвалою Вінницького міського суду Вінницької області від 12.03.2024 продовжено строк дії обов`язків до 11.05.2024.

Частиною 6 ст. 194 КПК України визначено, що обов`язки, передбачені ч. 5 ст. 194 КПК України, можуть бути покладені на підозрюваного, обвинуваченого на строк не більше двох місяців. У разі необхідності цей строк може бути продовжений за клопотанням прокурора в порядку, передбаченому ст.199 цього Кодексу. Після закінчення строку, в тому числі продовженого, на який на підозрюваного, обвинуваченого були покладені відповідні обов`язки, ухвала про застосування запобіжного заходу в цій частині припиняє свою дію і обов`язки скасовуються.

Статтею 177 КПК України передбачено, що метою запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам: 1) переховуватися від органів досудового розслідування або суду; 3) незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні.

Зазначені у клопотанні обставини вказують про неможливість запобігання ризикам, передбачених ст. 177 КПК України, шляхом застосування до обвинуваченого більш м`яких запобіжних заходів.

Таким чином підставами для продовження ОСОБА_5 запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні тяжкого злочину та не зменшення ризиків визначених ч. 1 ст. 177 КПК України.

11.03.2024 до Тульчинського районного суду Вінницької області скеровано обвинувальний акт у кримінальному провадженні №42022020000000159 від 15.04.2022 за обвинуваченням ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, проте на момент розгляду клопотання підготовче засідання не призначено.

Законом України "Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кримінального кодексу України та Кримінального процесуального кодексу України щодо виконання рішень Європейського суду з прав людини" від 18 жовтня 2022 року №2690-IX, який набув чинності 06.11.2022, внесено ряд змін до Кримінального процесуального кодексу України, щодо порядку розгляду клопотань про застосування та продовження дії запобіжних заходів.

Так, відповідно до частини четвертої статті 176 КПК України (в редакції Закону №2690-IX) запобіжні заходи застосовуються: під час досудового розслідування та до початку підготовчого судового засідання - слідчим суддею за клопотанням слідчого, погодженим з прокурором, або за клопотанням прокурора, а під час судового провадження - судом за клопотанням прокурора.

Згідно ч. 6 ст. 199 КПК України, у разі закінчення строку дії запобіжного заходу до проведення підготовчого судового засідання прокурор не пізніше ніж за п`ять днів до закінчення строку дії попередньої ухвали про застосування запобіжного заходу може подати клопотання про його продовження. Розгляд такого клопотання здійснюється слідчим суддею за правилами цієї статті.

Враховуючи вищевикладене, слідчий суддя переконується в доцільності продовження обов`язків, покладених ухвалою Вінницького міського суду Вінницької області від 22.01.2024 (справа № 127/1695/24), для попередження настання ризиків, передбачених ст. 177 КПК України та забезпечення виконання обвинуваченим обов`язків, передбачених КПК України.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 176, 177, 194, 196, 309 КПК України, слідчий суддя,-

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання прокурораВінницької окружноїпрокуратури Вінницькоїобласті ОСОБА_3 задовольнити.

Продовжити строк дії обов`язків, покладених на обвинуваченого ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ухвалою Вінницького міського суду Вінницької області від 22.01.2024 (справа № 127/1695/24), про застосування запобіжного заходу у виді тримання під вартою, на 60 днів, а саме:

-не відлучатись з населеного пункту, де він проживає, без дозволу слідчого, прокурора або суду,

-повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання, роботи або навчання;

-утриматись від спілкування із особами, які являються свідками та підозрюваними у даному кримінальному провадженні;

-здати на відповідальне зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорта) для виїзду за кордон, інші документи, які дають право на виїзд з України та в`їзд в Україну.

Строк дії ухвали визначити до 06.07.2024 включно.

Ухвалу слідчого судді не підлягає апеляційному оскарженню.

Слідчий суддя

СудВінницький міський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення08.05.2024
Оприлюднено21.05.2024
Номер документу119122340
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку обов'язків

Судовий реєстр по справі —127/15398/24

Ухвала від 08.05.2024

Кримінальне

Вінницький міський суд Вінницької області

Михайленко А. В.

Ухвала від 08.05.2024

Кримінальне

Вінницький міський суд Вінницької області

Михайленко А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні