Ухвала
від 16.05.2024 по справі 910/7938/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

м. Київ

16.05.2024Справа № 910/7938/23

Господарський суд міста Києва у складі судді Стасюка С.В., за участю секретаря судового засідання Коваленко М.О., розглянувши заяви Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про заміну сторони правонаступником

за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "БІЛІНРОСТА"

до Товариства з обмеженою відповідальністю "АНКОР ПЕРСОНАЛ УКРАЇНА" (ідентифікаційний код 36218922)

про банкрутство

Представники учасників справи: згідно протоколу судового засідання

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Заявник звернувся до суду з заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство боржника, оскільки останній неспроможний сплатити борг.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 15.06.2023 відкрито провадження у справі № 910/7938/23 та призначено розпорядником майна боржника арбітражного керуючого Бандуру Івана Васильовича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 51 від 08.02.2013; 03065, м. Київ, вул. В. Гавела, буд. 10, оф. 212).

Ухвалою попереднього засідання від 08.08.2023 визнано кредиторами боржника: Товариство з обмеженою відповідальністю "БІЛІНРОСТА" на суму 73 712, 00 грн., з яких: 26 840, 00 грн. - вимоги першої черги, а 46 872, 00 грн. - вимоги четвертої черги; Центральне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків на суму 56.220.042, 68 грн., з яких: 21 869 695, 09 грн. - вимоги другої черги, а 3 435 0347,59 грн. - вимоги третьої черги. Визначено дату проведення підсумкового судового засідання у справі на 19.09.2023.

У зв`язку з направленням матеріалів справи № 910/7938/23 до суду апеляційної, а в подальшому до суду касаційної інстанцій, підсумкове засідання 19.09.2023 не відбулося.

15.02.2024 матеріали справи № 910/7938/23 повернулися до Господарського суду міста Києва.

Згідно розпорядження № 01.3-16/517/24 від 19.02.2024, відповідно до п. 2.3.50 Положення про автоматизовану систему документообігу суду, призначено повторний автоматичний розподіл матеріалів судової справи № 910/7938/23, позовів в межах справи про банкрутство №№ 910/16328/23, 910/15321/23 та заяв, зареєстрованих до картки додаткових матеріалів справи за вхідним №№ 01-20/7100/23, 01-27/567/23, 01-20/8069/23, 01-27/810/23, 01-27/956/23, у зв`язку із звільненням судді ОСОБА_1 .

За результатами повторного автоматичного розподілу справ справу № 910/7938/23, позови в межах справи про банкрутство №№ 910/16328/23, 910/15321/23 та заяви, зареєстровані до картки додаткових матеріалів справи за вхідним №№ 01-20/7100/23, 01-27/567/23, 01-20/8069/23, 01-27/810/23, 01-27/956/23, передано на розгляд судді Стасюку С.В.

Разом з тим, за час перебування матеріалів справи в судах вищих інстанцій, до Господарського суду міста Києва надійшли:

- 01.09.2023 клопотання розпорядника майна боржника арбітражного керуючого Бандури Івана Васильовича про виплату основної грошової винагороди арбітражному керуючому за виконання повноважень розпорядника майна у справі № 910/7938/23 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "АНКОР ПЕРСОНАЛ УКРАЇНА" за період з 01.08.2023 по 31.08.2023 у розмірі 20 100, 00 грн з депозитного рахунку суду;

- 05.09.2023 заява Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків з кредиторськими вимогами до боржника на суму 470 552, 71 грн;

- 02.10.2023 клопотання розпорядника майна боржника арбітражного керуючого Бандури Івана Васильовича про виплату основної грошової винагороди арбітражному керуючому за виконання повноважень розпорядника майна у справі № 910/7938/23 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "АНКОР ПЕРСОНАЛ УКРАЇНА" за період з 01.09.2023 по 14.09.2023 у розмірі 9 380, 00 грн з депозитного рахунку суду;

- 08.12.2023 заява Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків з кредиторськими вимогами до боржника на суму 655 306, 33 грн;

- 14.12.2023 клопотання Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про залишення без розгляду кредиторських вимог в частині заявленої пені в розмірі 470 552, 71 грн;

- 28.12.2023 заява ОСОБА_2 про поновлення на роботі посадових та службових осіб боржника.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 22.02.2024 справу № 910/7938/23 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "АНКОР ПЕРСОНАЛ УКРАЇНА" прийнято до свого провадження. Судове засідання призначено на 28.03.2024.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 22.02.2024 задоволено клопотання Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про залишення без розгляду кредиторських вимог Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків в частині заявленої пені в розмірі 470 552, 71 грн. Заяву Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків з кредиторськими вимогами до боржника на суму 470 552, 71 грн (дата надходження (05.09.2023) залишено без розгляду. Заяву Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків з кредиторськими вимогами до боржника на суму 655 306, 33 грн (дата надходження 08.12.2023) залишено без руху та встановлено п`ятиденний строк з дня вручення ухвали для усунення недоліків заяви з кредиторськими вимогами до боржника, шляхом надання доказів сплати судового збору у встановленому порядку та розмірі, а саме, в сумі 5 368,00 грн.

29.02.2024 до Господарського суду міста Києва від Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків надійшла заява про усунення недоліків заяви з кредиторськими вимогами із доданими до неї доказами справи судового збору.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 06.03.2024 прийнято заяву Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків з кредиторськими вимогами до боржника на суму 655 306, 33 грн (дата надходження 08.12.2023) до розгляду. Призначено розгляд заяви у судовому засіданні на 28.03.2024.

23.02.2024 до Господарського суду міста Києва надійшли заяви (дві ідентичні) Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про заміну сторони її правонаступником.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 28.03.2024 задоволено Клопотання розпорядника майна боржника арбітражного керуючого Бандури Івана Васильовича про виплату основної грошової винагороди. Здійснено сплату основної грошової винагороди арбітражному керуючому Бандурі Івану Васильовичу на його рахунок НОМЕР_1 відкритий в АТ "Райффайзен Банк", МФО 380805 за виконання повноважень розпорядника майна у справі № 910/7938/23 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "АНКОР ПЕРСОНАЛ УКРАЇНА" за період з 01.08.2023 по 14.09.2023 у розмірі 29 480 грн 00 коп. з депозитного рахунку Господарського суду міста Києва UA418201720355289002000015332, відкритого у Державній казначейській службі України, м. Київ, МФО 820172, код ЄДРПОУ 05379487 за рахунок коштів, авансованих Товариством з обмеженою відповідальністю "БІЛІНРОСТА" у відповідності до платіжної інструкції № 18-882546/1 від 18.05.2023.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 28.03.2024 оголошено перерву в судовому засіданні до 16.05.2024.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 16.05.2024 у задоволенні кредиторських вимог Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків до боржника на суму 655 306, 33 грн відмовлено.

Також, 16.05.2024 у судовому засіданні розглядалися заяви Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про заміну сторони правонаступником.

Розпорядник майна не заперечував щодо задоволення даної заяви.

Розглянувши заяву Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про заміну сторони її правонаступником та заслухавши пояснення присутніх в засіданні представників, суд вказує наступне.

В обґрунтування поданих заяв заявник вказує, що станом на 25.01.2024 згідно ідентифікаційних та реєстраційних облікових даних платника податків ТОВ "АНКОР ПЕРСОНАЛ УКРАЇНА" з 01.01.2024 перебуває за основним місцем податкового обліку у ГУ ДПС у м. Києві, ДПІ у Голосіївському районі. Разом з тим, заявник відзначає, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, закріплює великих платників податків за міжрегіональними управліннями ДПС по роботі з великими платниками податків за основним місцем обліку. Відповідно до Наказу Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 "Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів", податковий контроль (ведення особових рахунків на яких необхідно відобразити переплату), ведеться тим контролюючим органом, на обліку в якому перебуває платник податків. У зв`язку з чим, заявник просить суд заміну сторони у справі № 910/7938/23 Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків на Головне управління ДПС у м. Києві.

Згідно абз. 3 п. 64.7 ст. 64 Податкового кодексу України після включення платника податків до Реєстру великих платників податків (далі Реєстр) та отримання повідомлення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, про таке включення платник податків зобов`язаний стати на облік за основним місцем обліку в територіальному органі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, який здійснює супроводження великих платників податків (далі ВПП), з початку податкового періоду (календарного року), на який сформовано Реєстр, та за неосновним місцем обліку в такому територіальному органі центрального органу виконавчої влади або його структурних підрозділах щодо наявних у межах населеного пункту за місцезнаходженням територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, який здійснює супроводження ВПП, об`єктів оподаткування або об`єктів, які пов`язані з оподаткуванням за переліком, визначеним центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, або через які провадиться діяльність такого ВПП.

Відповідно до п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об`єктів оподаткування або об`єктів, які пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).

Таким чином, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, закріплює великих платників податків за міжрегіональними управліннями ДПС по роботі з великими платниками податків за основним місцем обліку.

Відповідно до Наказу Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 "Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів", податковий контроль (ведення особових рахунків на яких необхідно відобразити переплату), ведеться тим контролюючим органом, на обліку в якому перебуває платник податків.

Згідно п. 10.15. Наказу Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, Контролюючий орган за попереднім місцезнаходженням (неосновне місце обліку) передає облікову справу платника податків та інші документи щодо адміністрування податків, зборів контролюючому органу за основним місцем обліку разом з одним примірником повідомлення за формою № 11-ОПП (із заповненим IV розділом) у такі строки:

- після закінчення бюджетного періоду стосовно платників податків, визначених у пункті 10.13 цього розділу.

Відповідно до п. 10.16 Наказу, пакет документів включає: реєстраційну частину облікової справи платника податків (з описом) за весь період існування платника податків; довідку про стан розрахунків платника податків з бюджетом; дані про контрольно-перевірочну роботу (в тому числі реєстр складених контролюючим органом актів (довідок) перевірок із зазначенням в реєстрі дати та номера акта перевірки, виду перевірки, перевіреного періоду, структурного підрозділу, що здійснював перевірку, місця та строку зберігання матеріалів перевірки); документи щодо заходів із забезпечення погашення податкового боргу, якщо платник податків має податковий борг; інформацію щодо адміністративного або судового оскарження сум грошових зобов`язань та судових справ між контролюючими органами і платником податків за останні три роки.

Згідно п. 10.17 Наказу, перелік документів, що надсилаються, зазначається у супровідному листі.

Документи надсилаються поштовим відправленням з оголошеною цінністю з описом вкладення та з рекомендованим повідомленням про їх вручення або доставляються нарочно працівником контролюючого органу та передаються під підпис до підрозділу, відповідального за організацію документообігу контролюючого органу за новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків. Документи не можуть бути передані безпосередньо через платника податків чи інших третіх осіб.

Пунктом 10.22 Наказу передбачено, що якщо відповідно до критеріїв, визначених підпунктом 14.1.24 пункту 14.1 статті 14 розділу I, та згідно з пунктом 64.7 статті 64 глави 6 розділу II Податкового кодексу України в установленому порядку платника податків включено/не включено до Реєстру великих платників податків на наступний рік, внаслідок чого змінюється основне та неосновне місце обліку платника податків, контролюючі органи здійснюють переведення такого платника податків до/з контролюючого органу, що здійснює супроводження великих платників податків, або його територіальних підрозділів з урахуванням таких особливостей:

1) великий платник податків зобов`язаний стати на облік у контролюючому органі, що здійснює супроводження великих платників податків, з початку податкового періоду (календарного року), на який сформовано Реєстр великих платників податків, та за неосновним місцем обліку у такому контролюючому органі або його територіальних підрозділах щодо наявних в межах населеного пункту за місцезнаходженням контролюючого органу, що здійснює супроводження великих платників податків, або його територіальних підрозділів об`єктів оподаткування або об`єктів, які пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність такого великого платника податків.

Дії контролюючих органів та платників податків після затвердження Реєстру великих платників податків визначені розділом III Порядку формування Реєстру великих платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21 жовтня 2015 року № 911, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09 листопада 2015 року за № 1395/27840;

2) дані про взяття на облік платника податків, якого включено / не включено до Реєстру великих платників податків та відомості щодо якого містяться в Єдиному державному реєстрі, передаються до Єдиного державного реєстру у день взяття на облік у контролюючому органі за новим місцем обліку із зазначенням дати та номера запису про взяття на облік, найменування та ідентифікаційного коду контролюючого органу, у якому платника податків взято на облік.

Так, приписами ст. 512 Цивільного кодексу України передбачено, що кредитор у зобов`язанні може бути замінений іншою особою внаслідок: 1) передання ним своїх прав іншій особі за правочином (відступлення права вимоги); 2) правонаступництва; 3) виконання обов`язку боржника поручителем або заставодавцем (майновим поручителем); 4) виконання обов`язку боржника третьою особою. Кредитор у зобов`язанні може бути замінений також в інших випадках, встановлених законом.

Згідно ст. 43 Кодексу України з процедур банкрутства у разі вибуття чи заміни кредитора у справі про банкрутство господарський суд за заявою правонаступника або іншого учасника (учасників) справи здійснює заміну такої сторони її правонаступником на будь-якій стадії провадження у справі. Усі дії, вчинені у справі про банкрутство до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив.

Відповідно до ст. 52 Господарського процесуального кодексу України, у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення діяльності суб`єкта господарювання шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, господарський суд залучає до участі у справі правонаступника відповідної сторони або третьої особи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив. Про заміну або про відмову заміни сторони чи третьої особи її правонаступником господарський суд виносить ухвалу.

Отже, з огляду на викладене вище, дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку щодо обґрунтованість заяв щодо заміни сторони у справі № 910/7938/23, тому, вважає за доцільне задовольнити заяви Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків та замінити кредитора Центральне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків його правонаступником Головним управлінням ДПС у м. Києві.

Керуючись ст. 43 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. 52, 234 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

1. Заяви Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про заміну сторони її правонаступником - задовольнити.

2. Замінити кредитора Центральне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків його правонаступником Головним управлінням ДПС у м. Києві (ідентифікаційний код: 44116011).

3. Копію ухвали направити сторонам, розпоряднику майна, кредиторам, Головному управлінню ДПС у м. Києві та Центральному міжрегіональному управлінню ДПС по роботі з великими платниками податків.

Ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом чи Кодексом України з процедур банкрутства та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції в порядку та строки, встановлені статтями 254-257 Господарського процесуального кодексу України.

Дата складання та підписання повного тексту ухвали: 17.05.2024.

Суддя Сергій СТАСЮК

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення16.05.2024
Оприлюднено22.05.2024
Номер документу119128750
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи

Судовий реєстр по справі —910/7938/23

Ухвала від 13.06.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Стасюк С.В.

Ухвала від 16.05.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Стасюк С.В.

Ухвала від 16.05.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Стасюк С.В.

Ухвала від 16.05.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Стасюк С.В.

Ухвала від 16.05.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Стасюк С.В.

Рішення від 13.05.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Стасюк С.В.

Рішення від 13.05.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Стасюк С.В.

Ухвала від 28.03.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Стасюк С.В.

Ухвала від 28.03.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Стасюк С.В.

Ухвала від 06.03.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Стасюк С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні