ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про відмову в задоволенні клопотання про закриття провадження
20 травня 2024 року ЛуцькСправа № 140/3654/24 Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Андрусенко О. О.,
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін клопотання відповідача про закриття провадження в адміністративній справі за позовом заступника керівника Луцької окружної прокуратури в інтересах держави до Рожищенської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Заступник керівника Луцької окружної прокуратури в інтересах держави звернувся з позовом до Рожищенської міської ради про визнання протиправною бездіяльності щодо невжиття заходів із виготовлення документації із землеустрою, визначених статтею 25 Закону України Про землеустрій, та внесення відомостей про межі земельної ділянки, на якій розташований Комунальний заклад позашкільної освіти Рожищенський будинок дитячої творчості Рожищенської міської ради Луцького району, що заходиться за адресою: вул. Незалежності, 85 у м. Рожище Луцького району Волинської області до Державного земельного кадастру, а також здійснення державної реєстрації прав на неї; зобов`язання відповідача вчинити дії, пов`язані із виготовлення документації із землеустрою, визначених статтею 25 Закону України Про землеустрій та внесення відомостей про межі земельної ділянки, на якій розташований Комунальний заклад позашкільної освіти Рожищенський будинок дитячої творчості Рожищенської міської ради Луцького району, що заходиться за адресою: вул. Незалежності, 85 у м. Рожище Луцького району Волинської області до Державного земельного кадастру, а також здійснення державної реєстрації прав на неї.
Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 08.04.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.
25.04.2024 відповідач подав відзив на позовну заяву, в якому заявлено клопотання про закриття провадження у даній справі на підставі пункту 8 частини першої статті 238 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України). Вказане клопотання обґрунтоване тим, що Рожищенською міською радою прийнято рішення №43/44 від 25.04.2024, яким Гуманітарному відділу Рожищенської міської ради надано дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) в м. Рожище, вул. Незалежності, 85 для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти орієнтовною площею 0,167 га в постійне користування. В подальшому планується укладення договору із землевпорядною організацією щодо виготовлення технічної документації на земельну ділянку під закладом освіти, після виготовлення якої вона буде передана до Рожищенської міської ради на затвердження, що дозволить Гуманітарному відділу Рожищенської міської ради зареєструвати право постійного користування земельною ділянкою в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. Відтак на даний час фактично розпочато процес виготовлення технічної документації на земельну ділянку площею 0,167 га. Таким чином Рожищенською міською радою та Гуманітарним відділом Рожищенської міської ради, після звернення прокурора до суду з даним адміністративним позовом, вжиті конкретні заходи, спрямовані на вчинення дій, спрямованих на виготовлення документації із землеустрою, визначених статтею 25 Закону України «Про землеустрій», та внесені відомостей про межі земельної ділянки, на якій розташований Комунальний заклад позашкільної освіти Рожищенський будинок дитячої творчості Рожищенської міської ради Луцького району, що знаходиться за адресою: вул. Незалежності, 85 у місті Рожище Луцького району Волинської області, до Державного земельного кадастру, що і є предметом позовних вимог у даній справі.
03.05.2024 заступник керівника Луцької окружної прокуратури подав відповідь на відзив, в якому заперечив щодо закриття провадження у даній справі, обґрунтовуючи тим, що надання дозволу гуманітарному відділу Рожищенської міської ради на складання технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) по вул. Незалежності, 85 у м. Рожище Луцького району для будівництва та обслуговування будівель закладу позашкільної освіти лише свідчить про визнання бездіяльності міської ради, оскільки такі заходи вжиті лише після пред`явлення даного позову та є початковим етапом, передбаченим чинним законодавством для виготовлення технічної документації на земельну ділянку з метою внесення про неї відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (здійснення державної реєстрації речових прав).
Відповідно до частини третьої статті 166 КАС України заяви, клопотання і заперечення подаються та розглядаються в порядку, встановленому цим Кодексом. У випадках, коли цим Кодексом такий порядок не встановлений, він встановлюється судом.
Таким чином, розгляд вказаного клопотання проведено за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні.
Дослідивши письмові докази, суд дійшов висновку, що у задоволенні клопотання відповідача про закриття провадження у даній справі належить відмовити з наступних мотивів та підстав.
Відповідно до пункту 8 частини першої статті 238 КАС України суд закриває провадження у справі: щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень, якщо оскаржувані порушення були виправлені суб`єктом владних повноважень і при цьому відсутні підстави вважати, що повне відновлення законних прав та інтересів позивача неможливе без визнання рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправними після такого виправлення.
Суд звертає увагу, що вказаним пунктом чітко визначено підстави, за яких провадження в даній справі може бути закрито.
Як вбачається із матеріалів справи, позивач оскаржує бездіяльність Рожищенської міської ради щодо невжиття заходів із виготовлення документації із землеустрою, визначених статтею 25 Закону України Про землеустрій, та внесення відомостей про межі земельної ділянки, на якій розташований Комунальний заклад позашкільної освіти Рожищенський будинок дитячої творчості Рожищенської міської ради Луцького району, що заходиться за адресою: вул. Незалежності, 85 у м. Рожище Луцького району Волинської області до Державного земельного кадастру, а також здійснення державної реєстрації прав на неї.
Судом встановлено, що 11.04.2024 Гуманітарний відділ Рожищенської міської ради звернувся до Рожищенської міської ради із клопотанням про надання дозволу на складання технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) в м. Рожище, вул. Незалежності, 85 для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти орієнтовною площею 0,167 га в постійне користування.
Рішенням Рожищенської міської ради №43/44 від 25.04.2024 надано Гуманітарному відділу Рожищенської міської ради дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) в м. Рожище, вул. Незалежності, 85 для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти орієнтовною площею 0,167 га в постійне користування.
Відповідно до статті 25 Закону України «Про землеустрій» документація із землеустрою розробляється в електронній та паперовій формах у вигляді схеми, проекту, робочого проекту або технічної документації.До видів документації із землеустрою належить, зокрема, технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).
Як перебачено статтею 30 Закону України «Про землеустрій», погодження і затвердження документації із землеустрою проводиться в порядку, встановленомуЗемельним кодексом України, цим Законом.
Згідно з пунктом «а» частини другої статті 92 Земельного кодексу України права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають: органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності.
Відповідно до частини першої статті 123 Земельного кодексу України надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначенихстаттею 122цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу.
Земельні ділянки державної та комунальної власності, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна, що перебувають у державній чи комунальній власності, передаються особам, зазначеним упункті «а» частини другої статті 92цього Кодексу, лише на праві постійного користування.
Пунктом 5 частини п`ятою статті 186 Земельного кодексу України передбачено, щотехнічна документація із землеустрою погоджується і затверджується у такому порядку: технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) затверджується, зокрема, у разі передачі на підставі такої документації земельної ділянки у власність та користування Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування - рішенням таких органів.
Як передбачено частинами дев`ятою, десятою статті 79-1 Земельного кодексу України, земельна ділянка може бути об`єктом цивільних прав виключно з моменту її формування (крім випадків суборенди, сервітуту щодо частин земельних ділянок) та державної реєстрації права власності на неї. Державна реєстрація речових прав на земельні ділянки здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок у Державному земельному кадастрі.
Згідно з статтею 126 Земельного кодексу України право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно доЗакону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Таким чином, надання Гуманітарному відділу Рожищенської міської ради дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) в м. Рожище, вул. Незалежності, 85 для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти орієнтовною площею 0,167 га в постійне користування є початковим етапом, передбаченим чинним законодавством, для виготовлення технічної документації на земельну ділянку з метою внесення про неї відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (здійснення державної реєстрації речових прав).
З урахуванням наведеного, оскільки Рожищенською міською радою не надано доказів, які підтверджують, в тому числі вжиття заходів щодо здійснення державної реєстрації прав на земельну ділянку, на якій розташований Комунальний заклад позашкільної освіти Рожищенський будинок дитячої творчості Рожищенської міської ради Луцького району, що заходиться за адресою: вул. Незалежності, 85 у м. Рожище Луцького району Волинської області, правові та фактичні підстави для закриття провадження у справі на підставі пункту 8 частини першоїстатті 238 КАС Українина цей час відсутні.
Керуючись статтями238,248 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
У задоволенні клопотання відповідача про закриття провадження в адміністративній справі за позовом заступника керівника Луцької окружної прокуратури в інтересах держави до Рожищенської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії відмовити.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не може бути оскаржена окремо від рішення суду.
Суддя О. О. Андрусенко
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.05.2024 |
Оприлюднено | 22.05.2024 |
Номер документу | 119136178 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Андрусенко Оксана Орестівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Андрусенко Оксана Орестівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Андрусенко Оксана Орестівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Андрусенко Оксана Орестівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні