Рішення
від 10.05.2024 по справі 160/20084/23
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 травня 2024 року Справа № 160/20084/23 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Бондар М.В.

при секретарі судового засідання Довгополій Т.В.

за участі:

позивача: ОСОБА_1

представника позивача Слободянюка Р.О.

представника

ІНФОРМАЦІЯ_1 (Військова частина НОМЕР_1 ) Маловацького О.В.

розглянув у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 (Військова частина НОМЕР_1 ), Військової частини НОМЕР_2 про визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 (далі ОСОБА_1 , позивач) до ІНФОРМАЦІЯ_1 (Військова частина НОМЕР_1 ) (далі ВЧ НОМЕР_1 , відповідач-1), Військової частини НОМЕР_2 (далі ВЧ НОМЕР_2 , відповідач-2), в якій позивач просить суд:

- визнати протиправним та скасувати пункт 1 наказу Командувача Сухопутних військ Збройних Сил України (військова частини НОМЕР_1 ) №290/од від 20.05.2023 «Про результати службового розслідування» про притягнення до дисциплінарної відповідальності заступника командира з тилу - начальника тилу підполковника ОСОБА_1 - «попередження про не повну службову відповідальність»;

- скасувати абзац 5 пункту 1 наказу командира військової частини НОМЕР_2 від 30.05.2023 №108 щодо позбавлення підполковника ОСОБА_1 щомісячної премії відповідно його особистого внеску у загальні результати служби у розмірі 390% посадового окладу, стягнення «попередження про неповну службову відповідальність», наказ командувача Сухопутних військ Збройних Сил України №290/од від 20.05.2023;

- ???зобов`язати військову частину НОМЕР_2 нарахувати та виплатити ОСОБА_1 в порядку визначеному пункту 3 розділу XXXII наказом Міністерства оброни України від 07.06.2018 №260 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26 червня 2018 №745/32197 «Про затвердження Порядку виплати грошового забезпечення військовослужбовцям Збройних Сил України та деяким іншим особам», одноразову грошову допомогу в розмірі 25 відсотків місячного грошового забезпечення за кожний повний календарний рік служби;

- стягнути солідарно за рахунок бюджетних асигнувань з ІНФОРМАЦІЯ_1 (військова частини НОМЕР_1 ) та військової частини НОМЕР_2 на користь ОСОБА_1 судові витрати, а саме: витрати на правничу допомогу у розмірі 25 000 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що він проходив військову службу за контрактом у ВЧ НОМЕР_2 на посаді заступника командира військової частини з тилу начальник тилу. На підставі наказу командувача військ оперативного командування « ІНФОРМАЦІЯ_2 » від 13.01.2023 №99, позивач звільнений з військової служби в запас. З 01.02.2023 по 16.05.2023 позивач зазначає, що перебував на лікарняному у зв`язку з поганим самопочуттям. Після виходу із лікарняного справу та посаду здав. 30.05.2023 на підставі наказу (по стройовій частині) командира ВЧ НОМЕР_2 №108 позивач виключений зі списків особового складу, всіх видів забезпечення частини. Разом з цим, під час видання ВЧ НОМЕР_2 наказу по стройовій частині від 30.05.2023 №108, на думку позивача, з ним не в повній мірі проведено розрахунок при звільненні з військової служби. Зокрема, відповідно до витягу із наказу відповідача-2 №108 від 30.05.2023 не враховано вимоги наказу Міністерства оброни України від 07.06.2018 №260 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26.06.2018 №745/32197 «Про затвердження Порядку виплати грошового забезпечення військовослужбовцям Збройних Сил України та деяким іншим особам» (далі Порядок №260). Так у абзаці 5 витягу з наказу №108 відповідачем-2 наказано позбавити щомісячної премії відповідно його особистого внеску у загальні результати служби у розмірі 930% посадового окладу, (має стягнення «попередження про неповну службову відповідність», наказ командувача Сухопутних військ Збройних Сил України №290/од від 20.05.2023). 30.05.2023 під час звільнення позивачу стало відомо, що 20.05.2023 наказом командувача Сухопутних військ Збройних Сил України №290од, ОСОБА_1 притягнуто до дисциплінарної відповідальності, а саме: «накладено дисциплінарне стягнення - «попередження про неповну службову відповідальність». Вказаний наказ виданий на підставі наказу командувача оперативно-стратегічного угрупування військ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » від 14.04.2023 №126од «Про призначення службового розслідування» та акту службового розслідування від 04.05.2023 №2239дск/п. Разом з цим, на думку позивача, службове розслідування було проведено з порушенням відповідного Порядку, затвердженого наказом Міністерства оброни України від 21.11.2017 №608 (зі змінами), що свідчить про порушення права позивача. Позивач вважає дії відповідачів відносно себе такими, що суперечать вимогам Законів, статуту Збройних Сил України та наказам Генерального штабу Збройних Сил України і Міністерства оброни України. Прийнятті накази є наслідком не встановлення всіх належних обставин/вини посадових осіб, в тому числі позивача, відомостей, які ґрунтуються виключно на оціночному суджені осіб, які проводили службове розслідування. Застосоване до позивача дисциплінарне стягнення є надмірно перебільшеним, так як матеріальних збитків або іншої шкоди спричиненої діями позивача на посаді не доведено в належний спосіб, що призвело до прийняття незаконного наказу, а відтак до не виплати одноразової грошової допомоги згідно з Порядком №260. Позивач вважає, що відповідачами допущено порушення його прав на об`єктивне і неупереджене ставлення, належну виплату грошового забезпечення та відповідних виплат підчас звільнення, що стало підставою звернення до суду з цим позовом.

Ухвалою суду від 14.08.2023 відкрито спрощене позовне провадження у справі без повідомлення (виклику) сторін в порядку, визначеному статтею 262 Кодексу адміністративного судочинства України; зобов`язано ВЧ НОМЕР_1 , ВЧ НОМЕР_2 надати до суду разом з відзивом завірені належним чином копії документів:

- наказу командувача оперативно-стратегічного угрупування військ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » від 14.04.2023 №126/од «Про призначення службового розслідування»;

- акту службового розслідування від 04.05.2023 №2239дск/п.;

- наказу Командувача Сухопутних військ Збройних Сил України №290 од від 20.05.2023 року «Про результати службового розслідування» в частині що стосується притягнення до дисциплінарної відповідальності заступника командира з тилу - начальника тилу підполковника ОСОБА_1 - «попередження про не повну службову відповідність».

12.09.2023 та 15.09.2023 до суду від представника відповідача-2 надійшов відзив на позовну заяву, в якому представник ВЧ НОМЕР_2 проти задоволення позову заперечує, посилаючись на те, шо відповідно до пункту 1 наказу Командувача Сухопутних військ Збройних Сил України №290 од від 20.05.2023 року «Про результати службового розслідування» начальника тилу підполковника ОСОБА_1 притягнуто до дисциплінарної відповідальності «попередження про не повну службову відповідність». Згідно з порядком, визначеним пунктом 5 розділу XVI Порядку №260, військовослужбовцям щомісячні премії не виплачуються у разі накладення дисциплінарного стягнення у вигляді попередження про не повну службову відповідність. Щодо вимог позивача про зобов`язання ВЧ НОМЕР_2 нарахувати та виплатити позивачу в порядку, визначеному пунктом 3 розділу XXXI Порядку №260, одноразову грошову допомогу в розмірі 25 відсотків місячного грошового забезпечення за кожний повний календарний рік служби, відповідач-2 зазначив таке. У Порядку №260 вказано, що одноразова грошова допомога в розмірі 25 відсотків місячного грошового забезпечення за кожний повний календарний рік служби виплачується особам офіцерського складу, які проходять кадрову військову службу та звільняються зі служби за власним бажанням, іншим військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби), які звільняються зі служби через сімейні обставини або з інших поважних причин, визначених Переліком сімейних обставин та інших поважних причин, що можуть бути підставою для звільнення громадян з військової служби та із служби осіб рядового і начальницького складу, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.06.2013 №413 (далі Перелік №413). Позивач звільнявся з військової служби у запас за пунктом 3 частини 5 статті 26 підпункту «г» (через такі сімейні обставини або інші поважні причини (якщо військовослужбовці не висловили бажання продовжувати військову службу) один з подружжя обоє з яких проходять військову службу і мають дитину (дітей) віком до 18 років, тобто за підставою яка відсутня у Переліку №413.

17.10.2023 до суду від представника відповідача-1 надійшов відзив на позовну заяву, в якому представник ВЧ НОМЕР_1 проти задоволення позову заперечує, посилаючись на те, шо в оскаржуваному наказі Командувача Сухопутних військ Збройних Сил України №290 од від 20.05.2023 року «Про результати службового розслідування» в абзаці 2 сторінки 2 зазначено, що позивача притягнуто до відповідальності за те, що він не здійснював контроль за витрачанням пального у підрозділах ВЧ НОМЕР_2 , допущено незадовільний рівень організацієї контролю використання автомобільного транспорту підпорядкованих служб тилу ВЧ НОМЕР_2 невжиття заходів для боротьби з втратами (нестачами) пального, понаднормове списання та його нераціональне використання. Вказаний наказ прийнято за результатами службового розслідування, які викладені в акті службового розслідування від 04.05.2023 №2239 дск/п. Зокрема, в акті службового розслідування зазначено, що встановлено понаднормове списання дизельного палива в кількості 10554 л., інвентаризація посадовими особами ВЧ НОМЕР_2 проведена поверхнево, а неправомірні дії посадових осіб відповідальних за оформлення подорожніх листів були вчинені з метою заволодіння надлишками військового майна (пального). Таким чином, розслідуванням було встановлено факт неправомірного понаднормового списання пального у ВЧ НОМЕР_2 , причиною чого був неналежний контроль з боку позивача, що порушує положення підпунктів 3.45, 8.3., 8.5 Інструкції про використання автомобільної техніки у Міністерстві оборони та Збройних Силах України, затвердженої наказом Міністра оборони України від 12.12.2016 № 678. Більш того, наказом командира ВЧ НОМЕР_2 від 30.12.2022 № 1214 призначено внутрішньо-перевірочну комісію по перевірці дорожніх листів під головуванням позивача, однак результати перевірки не відображені в наказі командира ВЧ НОМЕР_2 , що є порушенням пункту 8.5. Інструкції про використання автомобільної техніки № 678 (абзаци 3-5 сторінка 25 акту службового розслідування). З викладених вище висновків комісії щодо розслідування фактів понаднормового витрачання пального у ВЧ НОМЕР_2 вбачається, що під час ухвалення оскаржуваного наказу не було застосовано формального підходу до його ухвалення, оскільки було проведено розслідування та встановлено факт понаднормового списання пального у ВЧ НОМЕР_2 , що стало можливим через неправильне оформлення дорожніх листів, що знаходиться в причинному зв`язку з бездіяльністю позивача - не здійснення контролю за оформленнями документів у ВЧ НОМЕР_2 . На позивача, якій з 25.08.2020 до 30.05.2023 займав посаду заступника командира військової частини з тилу - начальник тилу ВЧ НОМЕР_2 було покладено обов`язок особисто контролювати витрачання палива, його облік та забезпечити його ощадливе використання підпорядкованим особовим складом, в тому числі, начальником служби пального та мастильних матеріалів. Позивач стверджує, що оскаржуваний наказ не містить відомостей або фактів, що свідчать про вчинення позивачем дисциплінарного проступку та не вказано негативних наслідків порушення вчиненого позивачем. Однак такі твердження позивача спростовуються текстом оскаржуваного наказу. Зокрема в абзаці 2 сторінці 2 вказаного наказу зазначено, що заступник командира з тилу ВЧ НОМЕР_2 підполковник ОСОБА_1 не здійснював контроль за витрачання пального у підрозділах частини, незадовільний рівень організації та контролю за експлуатацією техніки підпорядкованих служб тилу військової частини НОМЕР_2 , невжиття заходів для боротьби з втратами (нестачами) пального, понаднормове списання та його раціональне використання. Вказані дії є порушенням обов`язків позивача, передбачених статтями 11, 16, 77, 96 Статуту внутрішньої служби Збройних Сил України, затвердженого Законом України N 548-XIV від 24.03.1999, абзацу 6 підпункту 3.1.9., підпункту 3.2.3. наказу Міністра оборони України №300 та пунктів 6, 7 розділу XVIII наказу від 17.08.2017 № 440 Про затвердження Інструкції з обліку військового майна у Збройних Силах України. Вимоги про скасування абзацу 5 пункту 2 наказу командира військової частини НОМЕР_2 від 30.05.2023 року №108, не грунтуються на нормах чинного законодавства, а відтак абзац 5 пункту 2 вищевказаного наказу не підлягає скасуванню. Щодо другої позовної вимоги, відповідач-1 зазначив, що військовослужбовцям щомісячні премії не виплачуються в таких випадках: у разі накладення дисциплінарного стягнення у вигляді попередження про неповну службову відповідність - за місяць, у якому накладено дисциплінарне стягнення, або за місяць, у якому до військової частини надійшло повідомлення про накладення дисциплінарного стягнення вищим командиром. Таким чином, позивача позбавлено премії в розмірі 390 % посадового окладу за період часу з 01.05.2023 до 16.05.2023, тобто, саме за місяць у якому було накладено дисциплінарне стягнення на позивача, що було реалізовано на підставі наказу командувача Сухопутних військ Збройних Сил України від 20.05.2023 № 290од. Позивач також у позові просить стягнути з ВЧ НОМЕР_2 одноразову грошову допомогу в розмірі 25% місячного грошового забезпечення за кожний повний календарний рік служби, посилаючись на ту обставину, що він має досвід військової служби понад 10 років з посиланням на положення пункт 3 розділу XXXII Порядку № 260. Проте вищевказаній перелік не містить такої підстави для звільнення з військової служби - розірвання контракту під час військового стану на підставі абзацу 9 підпункту г пункту 3 частини 5 статті 26 підпункт г Закону України Про військовій обов`язок та військову службу від 25.03.1992 №2232-XII, а саме: - один із подружжя, обоє з яких проходять військову службу і мають дитину (дітей) віком до 18 років.

01.11.2023 до суду від представника відповідача-1 надійшли матеріали службового розслідування з грифом «ДСК»: том 1 247 аркушів, том 2 242 аркуші, том 3 107 аркушів.

01.11.2023 Дніпропетровським окружним адміністративним судом складено акт №959 про втрату документів або перепідшивання справи, відсутність вкладень або порушень цілісності, пошкодження конверта (паковання), з якого вбачається, що під час розкривання конверта (пакета) ДСК у справі №160/20084/23 виявлено відсутність додатка до заяви на виконання ухвали, а саме, копії наказу Командувача Сухопутних військ Збройних Сил України №290 од від 20.05.2023 «Про результати службового розслідування».

На підставі ухвали від 25.12.2023 суд перейшов до розгляду справи за правилами загального позовного провадження з призначенням підготовчого засідання.

16.01.2024 до суду від представника відповідача-2 надійшла заява про розгляд справи без участі представника ВЧ НОМЕР_2 .

В підготовче засідання 18.01.2024 з`явився представник позивача.

Ухвалою суду від 18.01.2024 в-третє зобов`язано ВЧ НОМЕР_1 надати до суду протягом десяти днів з дня отримання копії цієї ухвали завірену належним чином копію наказу командувача Сухопутних військ Збройних Сил України №290 од від 20.05.2023 «Про результати службового розслідування» в частині що стосується притягнення до дисциплінарної відповідальності заступника командира з тилу - начальника тилу підполковника ОСОБА_1 .

В підготовчому засіданні оголошено перерву.

На виконання вищевказаної ухвали представником відповідача-1 надано до суду копію наказу командувача Сухопутних військ Збройних Сил України №290 од від 20.05.2023 «Про результати службового розслідування».

20.02.2024 до суду від представника позивача надійшло клопотання про витребування доказів від Військової частини НОМЕР_2 , а саме:

- витягів з наказів про відрядження заступника командира з тилу - начальника тилу підполковника ОСОБА_1 у відрядження до м. Харкова або інших населених пунктів починаючи з червня 2022 року до 31 січня 2023 року;

- витягів за наказів про покладання обов`язків заступника командира з тилу - начальника тилу на інших осіб, на час перебування заступника командира з тилу - начальника тилу підполковника ОСОБА_1 у відряджені відповідно до наказів;

- витягів з наказів щодо перебування заступника командира з тилу - начальника тилу підполковника ОСОБА_1 на лікарняному починаючи з січня 2023 року по 30 травень 2023 року;

- витягів з наказів про покладання обов`язків заступника командира з тилу - начальника тилу на час перебування заступника командира з тилу - начальника тилу підполковника ОСОБА_1 на лікарняному в період з січня 2023 по 30 травня 2023 року;

- копій матеріалів службового розслідування, яке було призначено за наказом командира військової частини НОМЕР_2 від 26.05.2023 №392;

- витягу з наказу від 14.06.2023 №450 про підсумки службового розслідування, яке було розпочато на підставі наказу від 26.05.2023 №392.

В підготовче засідання 20.02.2024 з`явились позивач, представник позивача та представник Військової частини НОМЕР_1 .

Представник Військової частини НОМЕР_2 в підготовче засідання 20.02.2024 не з`явився.

Представник Військової частини НОМЕР_1 проти задоволення клопотання про витребування доказів не заперечував.

Ухвалою суду від 20.02.2024 клопотання представника позивача про витребування доказів задоволено та зобов`язано ВЧ НОМЕР_2 надати до суду протягом п`яти календарних днів з дня отримання копії цієї ухвали відповідні докази.

В підготовчому засіданні оголошено перерву.

На виконання ухвали від 20.02.2024 представником відповідача-2 надана частина витребуваних доказів.

В підготовче засідання 12.03.2024 з`явились позивач та представник позивача.

В підготовчому засіданні оголошено перерву.

21.03.2024 до суду від представника відповідача-2 надійшла заява про розгляд справи без участі представника ВЧ НОМЕР_2 .

В підготовче засідання 22.03.2024 з`явились позивач, представник позивача та представник відповідача-1.

В підготовчому засіданні оголошено перерву.

01.04.2024 до суду від представника позивача надійшла заява про долучення доказів та долучено виписки з АТ КБ «ПРИВАТБАНК» про виплату грошового забезпечення та додаткової винагороди, в період з 01.01.2022 по 01.06.2023 року, яку було отримано під час проходження військової служби.

01.04.2024 до суду від представника відповідача-2 надійшла заява про розгляд справи без участі представника ВЧ НОМЕР_2 .

В підготовче засідання 01.04.2024 з`явились представник позивача та представник відповідача-1.

В підготовчому засіданні 01.04.2024 закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті в судовому засіданні.

В судове засідання 25.04.2024 з`явились позивач, представник позивача та представник відповідача-2.

В судовому засіданні 25.04.2024 представник та представник позивача підтримали позовні вимоги та просили задовольнити позовну заяву в повному обсязі; представник відповідача-1 заперечував проти задоволення позову та просив відмовити у його задоволенні; надали пояснення по суті спору позивач, представник позивача та представник відповідача-2.

У зв`язку з оголошенням довготривалої повітряної тривоги у місті Дніпрі, в судовому засіданні оголошено перерву.

В судове засідання 29.04.2024 з`явились позивач, представник позивача та представники відповідачів.

В судовому засіданні 29.04.2024 продовжено розгляд справи по суті, заслухано пояснення представника відповідача-2, питання та відповіді учасників справи, досліджено письмові докази, долучені до матеріалів справи; судом ухвалено про закінчення з`ясування обставин у справі та перевірки їх доказами.

Представником позивача заявлено клопотання про надання часу до 10.05.2024 для підготовки до судових дебатів у справі.

В судовому засіданні задоволено клопотання представника позивача та оголошено перерву до 10.05.2024.

В судове засідання 10.05.2024 з`явились позивач, представник позивача та представник відповідача-1, які висловили свої позиції в судових дебатах.

Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються вимоги позову, оцінивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив такі обставини.

З матеріалів справи встановлено, що ОСОБА_1 з 25.08.2020 до 30.05.2023 займав посаду заступника командира військової частини з тилу - начальник тилу ВЧ НОМЕР_2 .

На підставі наказу командира ВЧ НОМЕР_2 від 30.05.2023 №108 (по стройовій частині) підполковника ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_4 ), заступника командира військової частини з тилу - начальника тилу, звільненого наказом командувача військ оперативного командування « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (по особовому складу) від 31.01.2023 №40, відповідно до пункту третього частини п?ятої статті 26 Закону України "Про військовий обов`язок і військову службу", у запас за підпунктом «г» (через такі сімейні обставини або інші поважні причини (якщо військовослужбовці не висловили бажання продовжувати військову службу): один із подружжя, обоє з яких проходять військову службу і мають дитину (дітей) віком до 18 років) вважати, що справи та посаду здав 30.05.2023.

З 30.05.2023 виключено зі списків особового складу частини, всіх видів забезпечення і направлено для зарахування на військовий облік до ІНФОРМАЦІЯ_5 .

Позивач позбавлений щомісячної премії відповідно його особистого внеску у загальні результати служби у розмірі 390% посадового окладу, (має стягнення "попередження про неповну службову відповідність", наказ командувача Сухопутних військ Збройних Сил України №290/од від 20.05.2023).

З матеріалів справи випливає, що наказом командувача Оперативно-стратегічного угрупування військ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » від 14.04.2023 №126 од «Про призначення службового розслідування» призначено проведення службового розслідування стосовно командування ВЧ НОМЕР_2 , з метою уточнення причин та умов, що сприяли незадовільній організації забезпечення по службі паливно-мастильних матеріалів у ВЧ НОМЕР_2 , а також встановлення ступеня вини посадових осіб, чиї дії або бездіяльність стали причиною порушення.

За наслідком проведеного службового розслідування складено відповідний акт №2239 дск/п від 04.05.2023. Під час службового розслідування комісією встановлені порушення:

-безпідставне списання дизельного палива за фактично невиконану роботу у роті матеріального забезпечення протягом січня-березня 2023 року;

-понаднормове списання дизельного палива протягом січня-березня 2023;

-понаднормове списання дизельного палива протягом 2022;

-прилади обліку напрацювання та спідометри машин в перевірених підрозділах неопломбовані або опломбовані пломбами невстановленого походження;

-пальне в підрозділи передається формально без оформлення встановленим порядком відповідних документів;

-відсутній контроль посадових осіб ВЧ НОМЕР_2 , які відповідають за організацію використання бойової та іншої техніки, за якістю, правильністю застосування і ощадливим використанням пального та мастильних матеріалів.

З матеріалів службового розслідування вбачається, що відповідно до проведених розрахунків, встановлено понаднормове списання дизельного палива, що свідчить про утворення надлишків дизельного палива на встановлену кількість. Разом з тим, за результатами проведеної інвентаризації у ВЧ НОМЕР_2 за 2022 рік, затвердженої наказом командира ВЧ НОМЕР_2 від 28.12.2022 №625, надлишків та нестач дизельного палива не виявлено. Даний висновок проведеної інвентаризації свідчить про поверхневе її проведення посадовими особами ВЧ НОМЕР_2 або про неправомірні дії відповідальних за оформлення дорожніх листів посадових осіб з метою заволодіння (привласнення) вказаним надлишковим майном. Комісією також встановлено, що в порушення вимог пункту 3.45 Інструкції про використання автомобільної техніки, заступник командира з тилу начальник тилу ВЧ НОМЕР_2 підполковник ОСОБА_1 участі у проведенні аналізів використання і роботи машин, витрат моторесурсів та пального у ВЧ НОМЕР_2 не приймає. Відповідно до пункту 8.3 Інструкції про використання автомобільної техніки, контроль за правильністю використання машин, витрати річних моторесурсів та пального повинен здійснюватися щомісяця заступником командира військової частини з озброєння (начальником автомобільної служби), заступником командира військової частини з тилу, начальниками родів військ та служб (у підпорядкованих підрозділах). Комісія вважає, що контроль за правильністю використання машин, витрати річних моторесурсів та пального у ВЧ НОМЕР_2 не організований, посадовими особами військової частини не проводиться або проводиться формально. Також, наказом командира ВЧ НОМЕР_2 від 30.12.2022 №1214 призначено внутрішньо-перевірочну комісію по перевірці дорожніх листів під головуванням заступника командира з тилу ВЧ НОМЕР_2 підполковника ОСОБА_1 . Однак, в порушення пункту 8.5. Інструкції про використання автомобільної техніки, рішення командира ВЧ НОМЕР_2 за результатами роботи комісії, які відображені в акті, наказом не оформлені. Причинами виявлених порушень стали, зокрема, нехтування вимогами Статуту внутрішньої служби ЗСУ щодо постійного контролю за якістю, правильністю застосування і ощадливим витрачанням пального і мастильних матеріалів з боку заступника командира з тилу начальника тилу ВЧ НОМЕР_2 підполковника ОСОБА_1 .

У акті службового розслідування зроблені наступні висновки щодо позивача: неправомірні дії військовослужбовця та причинний зв`язок між діями військовослужбовця та випадком, що стався є відсутність контролю за витрачанням пального у підрозділах частини, незадовільний рівень організації та контролю за експлуатацією техніки підпорядкованих служб тилу ВЧ НОМЕР_2 , невжиття заходів для боротьби з втратами (нестачами) пального, понаднормовим списанням та його нераціональним використанням. Вказані дії призвели до скоєння дисциплінарного правопорушення, а саме: неналежне виконання службових обов`язків. Вина військовослужбовця у формі прямого умислу. Пом`якшувальні обставини: відповідно до службових характеристик за час проходження служби підполковник ОСОБА_1 зарекомендував себе з позитивної сторони.

Згідно з наказом командувача Сухопутних військ Збройних Сил України від 20.05.2023 №290од «Про результати службового розслідування» відповідно до вимог статті 85 Дисциплінарного статуту Збройних Сил України, Порядку проведення службового розслідування у Збройних Силах України, затвердженого наказом Міністерства оборони України від 21.11.2017 №608 (зі змінами), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.12.2017 №1503/31371, на підставі наказу командувача оперативно-стратегічного угруповання військ " ІНФОРМАЦІЯ_3 " (далі ОСУВ "ХОРТИЦЯ") від 14.04.2023 №126 од "Про призначення службового розслідування", визначеною комісією, проведено службове розслідування з метою уточнення причин та умов, які сприяли незадовільній організації забезпечення по службі пально-мастильних матеріалів у військовій частині НОМЕР_2 , а також встановлення ступеня вини посадових осіб, чиї дії або бездіяльність стали причиною вчинення правопорушення.

Заступник командира з тилу - начальник тилу ВЧ НОМЕР_2 підполковник ОСОБА_1 не здійснював рівень організації та контролю за експлуатацією техніки підпорядкованих служб тилу ВЧ НОМЕР_2 , невжиття заходів для боротьби з втратами (нестачами) пального, понаднормове списання та його нераціональне використання.

Вказані вище дії призвели до скоєння дисциплінарного правопорушення, а саме: неналежне виконання службових обов`язків.

Своїми діями заступник командира з тилу - начальник тилу ВЧ НОМЕР_2 підполковник ОСОБА_1 порушив вимоги нормативно-правових актів:

статті 11 Статуту внутрішньої служби Збройних Сил України, в частині зобов`язання свято і непорушно додержуватися Конституції України та законів України, сумлінно і чесно виконувати військовий обов`язок;

статті 16 Статуту внутрішньої служби Збройних Сил України, в частині зобов`язання виконувати службові обов`язки, що визначають обсяг виконання завдань, доручених йому за посадою, які визначаються статутами Збройних Сил України, а також відповідними посібниками, порадниками. положеннями, інструкціями;

статті 77 Статуту внутрішньої служби Збройних Сил України, в частині здійснення контролю за ощадливим витрачанням і правильним використання пального та мастильних матеріалів в озброєнні, бойовій та іншій техніці служби, ведення обліку і складання звітності у встановленому порядку, щомісячним проведенням з підрозділами і підпорядкованим складом бригади звірок облікових даних, проведенням в установлені терміни перевірок підрозділів відповідно до своїх обов`язків зі складанням відповідних актів;

статті 96 Статуту внутрішньої служби Збройних Сил України, в частині організації правильної експлуатації технічних засобів служби роботи, пов`язаної з прийманням, зберіганням і видачею у підрозділи пального, мастильних матеріалів, спеціальних рідин і технічних засобів, а також роботи пунктів заправлення, здійснення аналізу витрачання пального і мастильних матеріалів та підготовки його для підбиття підсумків діяльності за місяць;

пункту 3.2.3 Положення про військове (корабельне) господарство Збройних Сил України, затвердженого наказом Міністра оборони України від 16.07.1997 №300 (зі змінами), в частині організації щомісячного знімання залишків пального в баках автомобілів та на складі частини; проведення обліку та звітності щодо пального мастильних матеріалів, спеціальних рідин та технічних засобів;

пункту 6 розділу XVIII Інструкції з обліку військового майна у Збройних Силах України в частині списання використаного пального підрозділами військової частини, яке знімається з їх обліку на підставі донесень про наявність та рух військового майна, які оформлюються командирами підрозділів та щомісяця надаються до служби забезпечення;

пункту 7 розділу XVIII Інструкції з обліку військового майна у Збройних Силах України, в частині щомісячного зняття залишків пального в баках машин (агрегатах) підрозділу, а в резервуарах (цистернах) складу пального та пункту заправлення - записами в книзі обліку замірів у резервуарах (цистернах).

За вчинені порушення пунктом 1 вказаного наказу заступника командира з тилу - начальник тилу ВЧ НОМЕР_2 підполковника ОСОБА_1 притягнуто до дисциплінарної відповідальності та накладено дисциплінарне стягнення «попередження про неповну службову відповідність».

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.

Загальні права та обов`язки військовослужбовців Збройних Сил України і їх взаємовідносини, обов`язки основних посадових осіб бригади (полку, корабля 1 і 2 рангу, окремого батальйону) та її підрозділів, правила внутрішнього порядку у військовій частині та її підрозділах визначає Статут внутрішньої служби Збройних Сил України, затверджений Законом України від 24.03.1999 № 548-XIV(далі - Статут внутрішньої служби ЗСУ).

Статтею 16 Статуту внутрішньої служби ЗСУ передбачено, що кожний військовослужбовець зобов`язаний виконувати службові обов`язки, що визначають обсяг виконання завдань, доручених йому за посадою. Ці обов`язки визначаються статутами Збройних Сил України, а також відповідними посібниками, порадниками, положеннями, інструкціями.

Відповідно абзаців 11, 19 статті 77 Статуту внутрішньої служби ЗСУ, заступник командира бригади (полку, окремого батальйону) з тилу зобов`язаний:

-здійснювати контроль за якістю, правильністю застосування і ощадливим витрачанням пального, мастильних матеріалів і спеціальних рідин та виконанням вимог безпеки при поводженні з ними;

-організовувати й контролювати ведення обліку та звітності в установленому порядку.

Згідно з абзацами 6, 17 пункту 3.1.9. Положення про військове (корабельне) господарство Збройних Сил України, затвердженого наказом Міністерства оборони України «Про затвердження Положення про військове (корабельне) господарство Збройних Сил України» №300 від 16.07.1997 (далі Положення №300) усі посадові особи військової частини (з`єднання), які відають військовим (корабельним) господарством, повинні:

-здійснювати постійний контроль за правильним, ощадливим та доцільним витрачанням (використанням) матеріальних засобів і коштів, вживати необхідних заходів для боротьби з нераціональними їх витратами (використанням), втратами, нестачами, псуванням і розкраданням;

-вести узагальнений облік втрачених матеріальних засобів за підпорядковані служби (підрозділи) в натуральних або вартісних показниках.

На підставі пункту 3.2.2 Положення №300 заступник командира частини з тилу - основний організатор військового (корабельного) господарства. Його вказівки з загальних питань планування господарської діяльності, перевезення матеріальних засобів, торговельно-побутового, квартирно-експлуатаційного забезпечення обов`язкові для всіх начальників родів військ, служб та командирів підрозділів.

Пунктами 6, 7 розділу XVIII Інструкції з обліку військового майна у Збройних Силах України, затвердженої наказом Міністра оборони України від 17.08.2017 № 440 визначено, що у військовій частині пальне, використане підрозділами військової частини, знімається з їх обліку на підставі донесень про наявність та рух військового майна, які оформлюються командирами підрозділів відповідно до вимог Порядку списання військового майна та щомісяця надаються до служби забезпечення. Результати щомісячного зняття залишків пального в баках машин (агрегатах) підрозділу оформлюються відомістю заміру пального у баках машин (додаток 86), а в резервуарах (цистернах) складу пального та пункту заправлення - записами в книзі обліку замірів у резервуарах (цистернах). На підставі відомості заміру пального в баках машин і записів у книзі обліку замірів у резервуарах (цистернах) складається акт зняття залишків, до якого, за необхідності, додається розрахунок природних втрат пально-мастильних матеріалів.

Згідно з пунктом 4 розділу VI Порядку списання військового майна у Збройних Силах України та Державній спеціальній службі транспорту, затвердженого наказом Міністра оборони України від 29.03.2021 №81, у військовій частині пальне, яке використане підрозділами, списується за донесенням про наявність та рух військового майна.

Донесення складається на підставі записів у таких облікових документах:

-дорожніх листах - при використанні наземних транспортних засобів та плавучих засобів;

-польотних листах, стартових хронометражних журналах, формулярах двигунів, штурманських бортових журналах - при використанні літальних апаратів;

-робочих листах агрегатів, машинних журналах електричних агрегатів - при використанні стаціонарних та пересувних агрегатів (станцій), силових агрегатів радіорелейних (тропосферних) станцій та апаратних наземних вузлів зв`язку;

-у добових та вахтових (суднових) журналах - при використанні на кораблі (судні) пального, використаного електромеханічною частиною.

До донесення в обов`язковому порядку додаються зазначені вище облікові документи.

З долучених до матеріалів справи доказів та проаналізованих правових норм слідує, що на позивача, якій з 25.08.2020 до 30.05.2023 займав посаду заступника командира військової частини з тилу - начальник тилу ВЧ НОМЕР_2 було покладено обов`язок особисто контролювати витрачання палива, його облік та забезпечення його ощадливого використання підпорядкованим особовим складом, в тому числі, начальником служби пального та мастильних матеріалів.

В акті службового розслідування №2239 дск/п від 04.05.2023 щодо заступника командира з тилу - начальник тилу ВЧ НОМЕР_2 підполковника ОСОБА_1 встановлено відсутність контролю за витрачанням пального у підрозділах частини, незадовільний рівень організації та контролю за експлуатацією техніки підпорядкованих служб тилу ВЧ НОМЕР_2 , невжиття заходів для боротьби з втратами (нестачами) пального, понаднормовим списанням та його нераціональним використанням.

Ці висновки зроблені на підставі відповідних нормативно-правових актів та первинних документів, які є додатками до акту службового розслідування №2239 дск/п від 04.05.2023 та долучені до матеріалів цієї справи.

Суд критично оцінює посилання позивача та його представника на матеріали службового розслідування, яке було призначено за наказом командира ВЧ НОМЕР_2 від 26.05.2023 №392, оскільки вказані матеріали лише конкретизували обсяги понаднормового списання дизельного пального в роті матеріального забезпечення та не спростували неналежне виконання позивачем службових обов`язків, що встановлені актом службового розслідування №2239 дск/п від 04.05.2023.

Також, суд зазначає, що перебування позивача у відрядженнях та його тимчасова непрацездатність протягом певного часу у 2023 році не спростовують ту обставину, що позивач неналежним чином здійснював організацію та контроль за експлуатацією техніки підпорядкованих служб тилу ВЧ НОМЕР_2 , не вживав заходів для боротьби з втратами (нестачами) пального, понаднормовим списанням та його нераціональним використанням.

Таким чином, за наслідком судового розгляду справи не спростовано висновки, викладені в акті службового розслідування щодо виявлених порушень в діях позивача.

Відповідно до статті 26 Статуту внутрішньої служби ЗСУ військовослужбовці залежно від характеру вчиненого правопорушення чи провини несуть дисциплінарну, адміністративну, матеріальну, цивільно-правову та кримінальну відповідальність згідно із законом.

Законом України від 24.03.1999 №551-XIV затверджено Дисциплінарний статут Збройних Сил України (далі - Дисциплінарний статут).

У статтях 1, 2 Дисциплінарного статуту визначено, що військова дисципліна - це бездоганне і неухильне додержання всіма військовослужбовцями порядку і правил, встановлених статутами Збройних Сил України та іншим законодавством України.

Військова дисципліна ґрунтується на усвідомленні військовослужбовцями свого військового обов`язку, відповідальності за захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, на їх вірності Військовій присязі.

Статтею 4 Дисциплінарного статуту встановлено, що військова дисципліна зобов`язує кожного військовослужбовця: додержуватися Конституції та законів України, Військової присяги, неухильно виконувати вимоги статутів Збройних Сил України, накази командирів; бути пильним, зберігати державну таємницю; додержуватися визначених статутами Збройних Сил України правил взаємовідносин між військовослужбовцями, зміцнювати військове товариство; виявляти повагу до командирів і один до одного, бути ввічливими і додержуватися військового етикету; поводитися з гідністю й честю, не допускати самому і стримувати інших від негідних вчинків; не вживати під час проходження військової служби (крім медичного призначення) наркотичні засоби, психотропні речовини чи їх аналоги, а також не вживати спиртні напої під час виконання.

За приписами статті 48 Дисциплінарного статуту, на військовослужбовців можуть бути накладені такі дисциплінарні стягнення: а) зауваження; б) догана; в) сувора догана; г) позбавлення чергового звільнення з розташування військової частини чи з корабля на берег (стосовно військовослужбовців строкової військової служби та курсантів вищих військових навчальних закладів, військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти); ґ) попередження про неповну службову відповідність (крім осіб рядового складу строкової військової служби); д) пониження в посаді; е) пониження у військовому званні на один ступінь (стосовно осіб сержантського (старшинського) та офіцерського складу); є) пониження у військовому званні з переведенням на нижчу посаду (стосовно військовослужбовців сержантського (старшинського) складу); ж) звільнення з військової служби через службову невідповідність (крім осіб, які проходять строкову військову службу, військову службу за призовом під час мобілізації на особливий період, військову службу за призовом осіб офіцерського складу, а також військовозобов`язаних під час проходження навчальних (перевірочних) і спеціальних зборів та резервістів під час проходження підготовки та зборів).

Статтею 56 Дисциплінарного статуту передбачено, командир корпусу, командувач військ оперативного командування, командувач виду, окремого роду військ (сил) Збройних Сил України має право застосовувати стягнення, передбачені пунктами "а"-"ґ", а також пунктами "д"-"ж" (до підполковника включно) статті 48 цього Статуту.

Згідно зі статтею 83 Дисциплінарного статуту, на військовослужбовця, який порушує військову дисципліну або громадський порядок, можуть бути накладені лише ті дисциплінарні стягнення, які визначені цим Статутом і відповідають військовому званню військовослужбовця та дисциплінарній владі командира, що вирішив накласти на винну особу дисциплінарне стягнення.

Статтями 84, 85 цього ж Статуту встановлено, що прийняттю рішення командиром про накладення на підлеглого дисциплінарного стягнення може передувати службове розслідування. Воно проводиться з метою уточнення причин і умов, що сприяли вчиненню правопорушення, та ступеня вини.

Службове розслідування призначається письмовим наказом командира (начальника), який прийняв рішення притягти військовослужбовця до дисциплінарної відповідальності. Воно може бути проведено особисто командиром (начальником), доручено військовослужбовцю офіцерського складу, а в разі вчинення правопорушення військовослужбовцем рядового, сержантського (старшинського) складу - також військовослужбовцю сержантського (старшинського) складу.

Заборонено проводити службове розслідування особам, які є підлеглими військовослужбовця, чиє правопорушення підлягає розслідуванню, а також особам - співучасникам правопорушення або зацікавленим у наслідках розслідування. Розслідування проводиться за участю безпосереднього начальника військовослужбовця, який вчинив дисциплінарне правопорушення.

Службове розслідування має бути завершене протягом одного місяця з дня його призначення командиром (начальником). У необхідних випадках цей термін може бути продовжено командиром (начальником), який призначив службове розслідування, або старшим командиром (начальником), але не більш як на один місяць.

Якщо під час службового розслідування буде з`ясовано, що правопорушення військовослужбовця містить ознаки кримінального правопорушення, командир військової частини письмово повідомляє про це орган досудового розслідування.

Згідно зі статтею 86 Дисциплінарного статуту, якщо вину військовослужбовця повністю доведено, командир, який призначив службове розслідування, приймає рішення про притягнення військовослужбовця до дисциплінарної відповідальності та визначає вид дисциплінарного стягнення.

Під час накладення дисциплінарного стягнення та обрання його виду враховується: характер та обставини вчинення правопорушення, його наслідки, попередня поведінка військовослужбовця, а також тривалість військової служби та рівень знань про порядок служби.

Аналізуючи наведені норми, суд зазначає, що підставою притягнення військовослужбовця до дисциплінарної відповідальності є неналежне виконання ним службових обов`язків, порушення військової дисципліни. Для притягнення військовослужбовця до такої відповідальності необхідно, щоб був зафіксований сам факт порушення, вину військовослужбовця повністю доведено, встановлено ступінь його вини та з`ясовано причини і умови, що сприяли вчиненню ним правопорушення. При цьому, з метою уточнення причин і умов, що сприяли вчиненню правопорушення та визначення ступеня вини, прийняттю рішення про накладення на військовослужбовця дисциплінарного стягнення може передувати проведення службового розслідування.

Як свідчать матеріали справи, згідно з пунктом 1 наказу командувача Сухопутних військ Збройних Сил України від 20.05.2023 №290од «Про результати службового розслідування» заступника командира з тилу - начальник тилу ВЧ НОМЕР_2 підполковника ОСОБА_1 притягнуто до дисциплінарної відповідальності та накладено дисциплінарне стягнення «попередження про неповну службову відповідність» за нездійснення організації та контролю за експлуатацією техніки підпорядкованих служб тилу ВЧ НОМЕР_2 , невжиття заходів для боротьби з втратами (нестачами) пального, понаднормове списання та його нераціональне використання. Вказані порушення зафіксовані в акті службового розслідування, вина позивача є доведеною та підтверджена долученими до матеріалів справи доказами, в акті службового розслідування встановлено ступінь його вини та з`ясовано причини і умови, що сприяли вчиненню ним правопорушення.

Суд зазначає, що оскаржуваний наказ від 20.05.2023 №290од «Про результати службового розслідування» прийнято уповноваженою особою, у встановлений строк.

З матеріалів справи випливає, що при прийнятті оскаржуваного наказу враховано характер та обставини вчинення порушення заступником командира з тилу - начальником тилу ВЧ НОМЕР_2 підполковником ОСОБА_1 , його наслідки, попередню поведінку позивача, тривалість військової служби позивача та рівень його знань про порядок служби, внаслідок чого суд приходить до висновку, що до позивача застосовано належний засіб дисциплінарного стягнення - попередження про неповну службову відповідність, що передбачений статтею 48 Дисциплінарного статуту.

За викладених обставин, наказ командувача Сухопутних військ Збройних Сил України (військова частини НОМЕР_1 ) №290/од від 20.05.2023 «Про результати службового розслідування» про притягнення до дисциплінарної відповідальності заступника командира з тилу - начальника тилу підполковника ОСОБА_1 у вигляді «попередження про не повну службову відповідність» є таким, що прийнятий на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначений чинними законодавством України, а отже правові підстави для скасування пункту 1 вказаного наказу, та, відповідно, задоволення позовних вимог в цій частині, відсутні.

Також, позивач просить суд скасувати абзац 5 пункту 2 наказу командира ВЧ НОМЕР_2 від 30.05.2023 №108 щодо позбавлення підполковника ОСОБА_1 щомісячної премії відповідно його особистого внеску у загальний результат служби у розмірі 390% посадового окладу.

Згідно з пунктом 1 Розділу XVI Порядку №260 командири (начальники) військових частин, військових навчальних закладів, установ та організацій Збройних Сил України мають право щомісяця здійснювати преміювання військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової військової служби) відповідно до їх особистого внеску в загальні результати служби.

Відповідно до абзацу 3 пункту 5 Порядку №260 військовослужбовцям щомісячні премії не виплачуються у разі накладення дисциплінарного стягнення у вигляді попередження про неповну службову відповідність - за місяць, у якому накладено дисциплінарне стягнення, або за місяць, у якому до військової частини надійшло повідомлення про накладення дисциплінарного стягнення вищим командиром.

Таким чином, позивача позбавлено премії в розмірі 390% посадового окладу за період часу з 01.05.2023 до 16.05.2023, про що свідчить абзац 5 пункту 1 наказу командира ВЧ НОМЕР_2 (по стройовій частині) від 30.05.2023 №108, саме за місяць, в якому було накладено дисциплінарне стягнення на позивача, що було реалізовано на підставі наказу командувача Сухопутних військ Збройних Сил України від 20.05.2023 № 290од.

Щодо вимоги позивача про зобов`язання ВЧ НОМЕР_2 нарахувати та виплатити ОСОБА_1 одноразову грошову допомогу в розмірі 25% місячного грошового забезпечення за кожний повний календарний рік служби, суд зазначає таке.

Згідно з пунктом 3 розділу ХХХІІ Порядку №260 особам офіцерського складу, які проходять кадрову військову службу та звільняються зі служби за власним бажанням, іншим військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби), які звільняються зі служби через сімейні обставини або з інших поважних причин, визначених Переліком сімейних обставин та інших поважних причин, що можуть бути підставою для звільнення громадян з військової служби та із служби осіб рядового і начальницького складу, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12 червня 2013 року № 413, та мають вислугу десять календарних років і більше, виплачується одноразова грошова допомога в розмірі 25 відсотків місячного грошового забезпечення за кожний повний календарний рік служби.

У відповідності до Переліку сімейних обставин та інших поважних причин, що можуть бути підставою для звільнення громадян з військової служби та із служби осіб рядового і начальницького складу, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.06.2013 № 413 військовослужбовці, крім військовослужбовців строкової військової служби, та особи рядового і начальницького складу на їх прохання можуть бути звільнені з військової служби та із служби осіб рядового і начальницького складу через такі сімейні обставини та інші поважні причини:

виховання матір`ю (батьком) - військовослужбовцем, особою рядового чи начальницького складу, яка (який) не перебуває у шлюбі, дитини або кількох дітей, що з нею (з ним) проживають, без батька (матері);

утримання матір`ю (батьком) - військовослужбовцем, особою рядового чи начальницького складу, яка (який) не перебуває у шлюбі, повнолітньої дочки, сина віком до 23 років, якщо вона (він) є інвалідом I чи II групи або продовжує навчання (студенти, курсанти, слухачі (крім курсантів і слухачів військових навчальних закладів), стажисти вищого навчального закладу) і у зв`язку з цим потребує матеріальної допомоги матері (батька);

укладення шлюбу військовослужбовцем, особою рядового чи начальницького складу із громадянкою (громадянином) України, іноземцем або особою без громадянства, що постійно проживає за межами України;

хвороба військовослужбовця, особи рядового чи начальницького складу або члена його сім`ї, якщо така хвороба згідно з висновком лікарської або лікарсько-експертної комісії перешкоджає військовослужбовцю або особі рядового чи начальницького складу проходити службу в даній місцевості чи проживати в ній членові його сім`ї, у разі відсутності можливості переміщення (переведення) до іншої місцевості;

необхідність постійного стороннього догляду за хворою дружиною (чоловіком), дитиною, а також батьками своїми чи дружини (чоловіка), що підтверджується відповідним медичним висновком медико-соціальної експертної комісії для осіб віком понад 18 років чи лікарсько-консультативної комісії для осіб до 18 років;

наявність у військовослужбовця, особи рядового чи начальницького складу трьох і більше дітей;

неможливість призначення одного з військовослужбовців, осіб рядового чи начальницького складу, які перебувають у шлюбі, в межах одного населеного пункту (гарнізону) в разі переміщення (переведення) дружини (чоловіка) на нове місце служби до іншого населеного пункту (гарнізону);

довгострокове відрядження за кордон дружини (чоловіка) військовослужбовця, особи рядового і начальницького складу.

Проте вищевказаній перелік не містить такої підстави для звільнення з військової служби - один із подружжя, обоє з яких проходять військову службу і мають дитину (дітей) віком до 18 років.

Саме через вищевказану підставу - один із подружжя, обоє з яких проходять військову службу і мають дитину (дітей) віком до 18 років з позивачем був розірваний контракт про проходження військової служби та його було звільнено в запас.

Зважаючи на викладене вище, у командира ВЧ НОМЕР_2 були відсутні правові підстави для нарахування та виплати позивачу одноразової грошової допомоги в розмірі 25% місячного грошового забезпечення за кожний повний календарний рік служби.

Таким чином, вимоги позивача про стягнення премії відповідно його особистого внеску у загальний результат служби у розмірі 390% посадового окладу та про зобов`язання ВЧ НОМЕР_2 нарахувати та виплатити одноразову грошову допомогу в розмірі 25% місячного грошового забезпечення за кожний повний календарний рік служби, не ґрунтуються на нормах чинного законодавства та не підлягають задоволенню.

Відповідно до приписів статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України закріплено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Таким чином, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Враховуючи відмову в задоволенні позовних вимог, розподіл судових витрат не здійснюється.

На підставі викладеного, керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовної заяви ОСОБА_1 (адреса: АДРЕСА_1 ; реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_3 ) до ІНФОРМАЦІЯ_1 (Військова частина НОМЕР_1 ) (адреса: АДРЕСА_2 ; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: НОМЕР_4 ), Військової частини НОМЕР_2 (адреса: АДРЕСА_3 ; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: НОМЕР_5 ) про визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити певні дії відмовити.

Розподіл судових витрат не здійснювати.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в порядку та строки, передбачені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення в повному обсязі складено 20.05.2024.

Суддя М.В. Бондар

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.05.2024
Оприлюднено22.05.2024
Номер документу119136519
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби, з них

Судовий реєстр по справі —160/20084/23

Постанова від 26.11.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 02.07.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 21.06.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Рішення від 10.05.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Рішення від 10.05.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 20.02.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 20.02.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 15.02.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 18.01.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 25.12.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні