Ухвала
від 20.05.2024 по справі 380/10216/24
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

20 травня 2024 рокусправа № 380/10216/24місто Львів

Суддя Львівського окружного адміністративного суду Гулик А.Г., перевіривши матеріали позовної заяви Державного підприємства "Львівський військовий лісокомбінат" до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії

в с т а н о в и в:

до Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Державного підприємства "Львівський військовий лісокомбінат" код ЄРДПОУ 07361304, місцезнаходження: 79034, м. Львів, вул. Луганська, 3 до Головного управління державної податкової служби у Львівській області код ЄДРПОУ 43968090, місцезнаходження: 79026, м. Львів, вул. Стрийська, 35,у якій просить суд:

- визнати бездіяльність Головного управління ДПС у Львівській області щодо списання безнадійного податкового боргу по податках та платежах перед бюджетом в розмірі 12 267 306.80 грн., який рахується за Державним підприємством «Львівський військовий лісокомбінат», протиправною.

- зобов`язати Головне управління ДПС у Львівській області провести списання безнадійного податкового боргу, який рахується за Державним підприємством «Львівський військовий лісокомбінат», по податках та платежах перед бюджетом в 12267306,80 грн, а саме:

·Податковий борг з податку на прибуток підприємств і організацій, що перебувають у державній власності в сумі 1144942,33 грн, що включає суму основного боргу, штрафні санкції та пеню;

·Податковий борг з частини чистого прибутку (доходу) господарських організацій в сумі 2 191 243,51 грн, що включає суму основного боргу, штрафні санкції та пеню;

·Податковий борг з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) в сумі 7434494,93 грн, що включає суму основного боргу. штрафні санкції та пеню;

·Податковий борг із земельного податку в сумі 1444 281,05 грн, що включає суму основного боргу, штрафні санкції та пеню;

·Податковий борг з податку з власників наземних, водних транспортних засобів та інших самохідних машин та механізмів в сумі 12 619,91 грн, що включає суму основного боргу та пеню;

·Податковий борг з податку на доходи фізичних осіб 39725,02 грн, що включає суму основного боргу та пеню.

Відповідно до вимог статті 171 КАС України суддя після одержання позовної заяви у тому числі з`ясовує, чи:

- відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 вказаного Кодексу;

- позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними);

- немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених вказаним Кодексом.

Суддя встановив, що позовна заява Державного підприємства "Львівський військовий лісокомбінат" не відповідає вимогам, встановленим статтею 160 КАС України.

Відповідно до пункту 2 частини п`ятої статті 160 КАС України у позовній заяві зазначається повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові) (для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), поштовий індекс, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України), реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, адреса електронної пошти, відомості про наявність або відсутність електронного кабінету.

Відповідно до пункту першого частини шостої статті 18 КАС України адвокати, нотаріуси, державні та приватні виконавці, судові експерти, органи державної влади та інші державні органи, зареєстровані за законодавством України як юридичні особи, їх територіальні органи, органи місцевого самоврядування, інші юридичні особи, зареєстровані за законодавством України, реєструють свої електронні кабінети в Єдиній судовій інформаційно-комунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами, в обов`язковому порядку.

Згадана норма вводиться в дію з 20.02.2024. У зв`язку з цим позивач, який є юридичною особою (приватної форми власності) повинен до подання позову зареєструвати електронний кабінет.

Згідно з пунктом другим частини шостої статті 18 КАС України процесуальні наслідки, передбачені згаданим Кодексом у разі звернення до суду з документом особи, яка відповідно до цієї частини зобов`язана зареєструвати електронний кабінет, але не зареєструвала його, застосовуються судом також у випадках, якщо інтереси такої особи у справі представляє адвокат.

До позовної заяви позивач додав клопотання про відстрочення сплати судового збору. Зазначене клопотання мотивоване тим, що у Позивача наявна багатомільйонна заборгованість перед Відповідачем. Все майно Позивача описано та перебуває у податковій заставі, що підтверджує Відповідач своїм листом 10 травня 2024 року № 13855/6/13-91-13-02-09 (додано до позовної заяви). Всі наявні кошти Позивача автоматично переходять на часткове погашення заборгованості. Оскільки засновником Позивача є Міністерство оборони України, Позивачу також необхідні значні кошти на виконання статутних завдань та замовлень засновника в час військового стану.

Вирішуючи таке клопотання, суддя дійшов таких висновків.

Відповідно до положень статті 133 КАС України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.

Згідно з частиною другою статті 8 Закону України "Про судовий збір" суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.

Відповідно до частини першої згаданої статті суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов:

1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або

2) позивачами є:

а) військовослужбовці;

б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів;

в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда;

г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім`ї;

ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або

3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.

Отже, єдиною підставою, з урахуванням якої суд може звільнити позивача від сплати судового збору, є його майновий стан. При цьому Закон передбачає вичерпний перелік умов, за яких суд може звільнити учасника справи від сплати судового збору з підстави врахування його майнового стану. Інших підстав для постановлення судом ухвали про звільнення від сплати судового збору ані Закон України "Про судовий збір", ані КАС України не містять.

Крім цього, суддя зазначає, що визначення майнового стану сторони є оціночним та залежить від доказів, якими обґрунтовується рівень майнового стану сторони. Якщо залежно від рівня майнового стану сторона позбавлена можливості сплатити судовий збір, то такі обставини є підставою для відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення сторони від сплати.

Наведені позивачем обставини не свідчать про неможливість сплати ним судового збору, інших доказів неплатоспроможності суду не надано, а тому відсутні підстави для звільнення позивача від сплати судового збору за подання позовної заяви, у зв`язку з чим у задоволенні клопотання позивача про звільнення його від сплати судового збору за подання позовної заяви необхідно відмовити повністю.

Відповідно до частини першої статті 4 Закону України "Про судовий збір" судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Згідно з підпунктом 2 пункту 1 частини другої статті 4 Закону України "Про судовий збір" за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру, який подано юридичною особою ставка судового збору становить 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Суддя встановив, що у межах цієї справи позивач заявив дві позовні вимоги майнового характеру, пов`язані між собою:

- визнати бездіяльність Головного управління ДПС у Львівській області щодо списання безнадійного податкового боргу по податках та платежах перед бюджетом в розмірі 12267306.80грн., який рахується за Державним підприємством «Львівський військовий лісокомбінат», протиправною та зобов`язати Головне управління ДПС у Львівській області провести списання безнадійного податкового боргу, який рахується за Державним підприємством «Львівський військовий лісокомбінат», з податків та платежів перед бюджетом в сумі 12267306,80 грн.

Згідно зі статтею 7 Закону України Про Державний бюджет України на 2024 рік прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2024 року становить 3028 гривні.

Таким чином, позивачу необхідно сплатити судовий збір у розмірі 30280,00 грн.

Інформацію про платіжні реквізити для перерахування судового збору за подання адміністративного позову до Львівського окружного адміністративного суду можна довідатися, зокрема, на офіційному сайті суду (https://adm.lv.court.gov.ua) в розділі Судовий збір.

Згідно з вимогами частин першої, другої статті 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 вказаного Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Керуючись статтями 160, 161, 169, 248, 256 КАС України, суддя

у х в а л и в :

залишити без руху позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "БЕК ТД" до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.

Встановити позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви 10 днів з дня отримання копії ухвали про залишення позовної заяви без руху, шляхом подання до суду:

- нової редакції позовної заяви із зазначенням відомостей про реєстрацію електронного кабінету, а також документ, що підтверджує повноваження представника позивача на представництво позивача;

- платіжного документа про сплату судового збору у розмірі 30280,00 грн.

Ухвала суду про залишення позовної заяви без руху набирає законної сили з моменту її підписання суддею та окремо не оскаржується. Заперечення на ухвалу суду може бути включено до апеляційної скарги на рішення суду, прийнятого за результатами розгляду справи.

СуддяГулик Андрій Григорович

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.05.2024
Оприлюднено22.05.2024
Номер документу119138345
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —380/10216/24

Ухвала від 25.09.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 03.06.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 20.05.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні