Рішення
від 17.05.2024 по справі 400/12472/21
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 травня 2024 р. № 400/12472/21 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Мельника О.М., розглянув у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «АГРО КАПІТАЛ ЮГ», вул. Степова, 1, с.Явкине, Баштанський район, Миколаївська область, 56165,

до відповідачаГоловного управління ДПС у Миколаївській області, вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, Державної податкової служби України, пл. Львівська, 8,м. Київ, 04053,

провизнання протиправними та скасування рішень; зобов`язання зареєструвати податкові накладні,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "АГРО КАПІТАЛ ЮГ" (далі позивач або ТОВ "АГРО КАПІТАЛ ЮГ") звернулось з позовом до Головного управління ДПС у Миколаївській області (далі відповідач - 1) та Державної податкової служби України (далі - відповідач 2), в якому просить суд:

визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Миколаївській області №3084079/41494972 від 08 вересня 2021 року та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати Податкову накладну №9 від 13 серпня 2021 року, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «АГРО КАПІТАЛ ЮГ», в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання;

визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Миколаївській області №3084080/41494972 від 08 вересня 2021 року та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати Податкову накладну №10 від 14 серпня 2021 року, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «АГРО КАПІТАЛ ЮГ», в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання;

визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Миколаївській області №3084081/41494972 від 08 вересня 2021 року та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати Податкову накладну №11 від 15 серпня 2021 року, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «АГРО КАПІТАЛ ЮГ», в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.

В обґрунтування своїх вимог позивачем в позові зазначено, що за результатами здійснення господарської операцій, позивачем сформовано та направлено на реєстрацію у Єдиному реєстрі податкових накладних, податкові накладні: №9 від 13 серпня 2021 року, №10 від 14 серпня 2021 року, №11 від 15 серпня 2021 року. Проте, за результатами обробки, реєстрацію таких податкових накладних зупинено, запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК. На виконання цієї пропозиції, позивач надав пояснення щодо зупинених податкових накладних, однак відповідачем-1 прийнято рішення №3084079/41494972 від 08 вересня 2021 року , №3084080/41494972 від 08 вересня 2021 року , №3084081/41494972 від 08 вересня 2021 року про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вважаючи, що рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних винесено протиправно, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Від відповідачів до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому представник відповідачів заперечив проти позовних вимог зазначаючи, що оскаржувані рішення комісії про відмову у реєстрації податкових накладних №9 від 13 серпня 2021 року, №10 від 14 серпня 2021 року, №11 від 15 серпня 2021 року платника податків, які ґрунтуються на ненаданні позивачем на його пропозицію доказів здійснення реальних господарських операцій, зазначених в податкових накладних поданих на реєстрацію, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції складських документів (інвентаризаційні описи); у тому числі рахунки-фактури /інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні. Обов`язок довести реальність господарської операції та підтвердити її належними документами покладається виключно на позивача. Вказані первинні документи повинні відповідати стандартам бухгалтерського обліку та вимогам Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність".

Суд розглянув справу відповідно до вимог ст. 262 КАС України без проведення судового засідання, в порядку письмового провадження, на підставі матеріалів справи.

З`ясувавши всі обставини адміністративної справи в їх сукупності, перевіривши їх дослідженими доказами, суд встановив наступне.

ТОВ "АГРО КАПІТАЛ ЮГ" є юридичною особою, що перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Миколаївській області та зареєстрована за юридичною/податковою адресою: 56165, Миколаївська обл., Баштанський р-н, с. Явкине, вул. Степова, буд. 1. Основним видом діяльності позивача є «Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (КВЕД 01.11).

Позивачем, як платником податків, складено податкові накладні: №9 від 13 серпня 2021 року на суму 196 471 (сто дев`яносто шість тисяч чотириста сімдесят одна) гривня 93 копійки, у тому числі 24 128 (двадцять чотири тисячі сто двадцять вісім) гривень 13 копійок ПДВ; №10 від 14 серпня 2021 року на суму 432 795 (чотириста тридцять дві тисячі сімсот дев`яносто п`ять) гривень 85 копійок, у тому числі 53 150 (п`ятдесят три тисячі сто п`ятдесят) гривень 37 копійок ПДВ; №11 від 15 серпня 2021 року на суму 235 831 (двісті тридцять п`ять тисяч вісімсот тридцять одна) гривня 91 копійка, у тому числі 28 961 (двадцять вісім тисяч дев`ятсот шістдесят одна) гривня 91 копійка ПДВ та на виконання вимог пункту 201.1. статті 201 Податкового кодексу України (далі ПК України) такі накладні товариством направлено до контролюючого органу для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН).

Податкова накладна №9 від 13 серпня 2021 року була подана позивачем 27 серпня 2021 року для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних. Її реєстрація зупинена того ж дня, про що у Квитанції зазначено: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 13.08.2021 №9 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1001, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник «D»=18.9409%, «P»=0.

Податкова накладна №10 від 14 серпня 2021 року подана позивачем 30 серпня 2021 року для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних. Її реєстрація зупинена того ж дня, про що у Квитанції зазначено: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 14.08.2021 №10 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1001, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник «D»=17.5368%, «P»=0.

Податкова накладна №11 від 15 серпня 2021 року подана позивачем 31 серпня 2021 року для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних. Її реєстрація зупинена того ж дня, про що у Квитанції зазначено: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 15.08.2021 №11 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1001, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник «D»=17.5368%, «D»=0.

Позивач подав контролюючому органу пояснення з документами щодо підтвердження інформації, зазначеної в поданих на реєстрацію податкових накладних.

За результатами розгляду вищезазначених документів було прийнято рішення комісією регіонального рівня, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення:

1) Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №3084079/414944972 від 08 вересня 2021 року про відмову в реєстрації податкової накладної №9 від 13 серпня 2021 року;

2) Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №3084080/41494972 від 08 вересня 2021 року про відмову в реєстрації податкової накладної №10 від 14 серпня 2021 року;

3) Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №3084081/41494972 від 08 вересня 2021 року про відмову в реєстрації податкової накладної №11 від 15 серпня 2021 року.

Не погоджуючись з Рішеннями вказаними вище, товариство з обмеженою відповідальністю "АГРО КАПІТАЛ ЮГ", на підставі ст.56 Податкового кодексу України, звернулось із скаргами до Державної податкової служби України, в яких просило скасувати рішення комісія регіонального рівня від 08.09.2021р.:

-скарга щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 08 вересня 2021 року №3084079/41494972 від 16 вересня 2021 року із додатками;

-скарга щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 08 вересня 2021 року №3084080/41494972 від 16 вересня 2021 року із додатками;

-скарга щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 08 вересня 2021 року №3084081/41494972 від 16 вересня 2021 року із додатками.

Проте, незважаючи на подані документи та пояснення, комісією центрального рівня було прийняте рішення про залишення скарг без задоволення та рішення комісії регіонального рівня від 08.09.2021р. про відмову у реєстрації податкових накладних №9, №10, №11- без змін.

Не погоджуючись з рішеннями від 08.09.2021р., товариство з обмеженою відповідальністю"АГРО КАПІТАЛ ЮГ", реалізувало своє право на звернення до суду з даною позовною заявою.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходив з такого.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з п. 201.1. ст. 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.10. ст. 201 ПК України, передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Пунктом 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.10 р. (далі Порядок № 1246) визначено, що податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

З 01.02.20 р. набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 11.12.19 р. № 1165 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" (далі Порядок № 1165), яка визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.

Відповідно до п. 2 Порядку № 1165, автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.

Критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик.

Ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм пп. "а" або "б" п. 185.1 ст. 185, пп. "а" або "б" п. 187.1 ст. 187, абзацу 1 п. 201.1, 201.7, 201.10 ст. 201 ПК України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість виконання свого податкового обов`язку.

Відповідно до п. 6 Порядку № 1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Як вбачається із змісту квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладниї, підставою для такого зупинення став п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку.

Відповідно до п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку (додаток № 1 до Порядку № 1165), відсутність товару/послуги, зазначеної в ПН, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у ПК/РК до ПН на збільшення суми податкових зобов`язань, яку подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку.

Суд звертає увагу, що посилання у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної на п. 1 Критеріїв ризиковості не розкриває зміст та не конкретизує підстав зупинення реєстрації податкових накладних, а також не відображає переліку документів, необхідних податковому органу для реєстрації такої накладної.

Верховний Суд у постановах від 16.04.19 р. у справі № 826/10649/17, від 28.11.19 р. у справі № 1640/2650/18, від 03.11.21 р. у справі № 360/2460/20 вказав, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків з зазначенням необхідності надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не довільно, на власний розсуд.

Відповідно до матеріалів справи, у квитанції не конкретизовано, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкової накладної стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованої квитанції вимогам до неї, які визначені пунктом 11 Порядку № 1165.

Формальне зазначення у квитанціях пропозиції "надання пояснень та копій документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній/розрахунку коригування для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН" є лише дублюванням норми пп. 3 п. 11 Порядку № 1165.

Умови такої пропозиції дають підстави позивачу самостійно визначати перелік необхідних документів, що в подальшому виключає посилання відповідача на їх недостатність чи неповноту та спростовує доводи про недостатність документів, поданих позивачем на підтвердження реальності проведених операцій.

Таким чином, жодних відомостей стосовно господарської операції з контрагентом відповідач-1 у квитанціях не зазначив, але витребував документи та пояснення, які спростовують цю податкову інформацію, не зазначаючи при цьому їх перелік.

За таких умов, рішення податкового органу не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості актів індивідуальної дії та породжує неоднозначне їх трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.

Наказом Міністерства фінансів України № 520 від 12.12.19 р. затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 520).

Згідно п. 4 Порядку № 520, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

За приписами п. 5 Порядку № 520, перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

За приписами п. 11 Порядку № 520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Тобто чинними нормативно-правовими актами визначено вичерпний перелік підстав, які можуть слугувати підставою для прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних.

З оскаржуваних рішень про відмову у реєстрації податкових накладних вбачається, що вони не містить конкретної інформації, щодо причин та підстав для прийняття таких рішення, а лише містить загальну фразу про те, що причиною їх прийняття є ненадання платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції складських документів (інвентаризаційні описи); у тому числі рахунки-фактури /інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Судом встановлено, що між позивачем (Постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю Сільськогосподарським підприємством «НІБУЛОН» (код ЄДРПОУ 14291113) (Покупець) було укладено договір поставки №584/2021 від 06 серпня 2021 року (Договір), за яким Постачальник зобов`язується поставити і передати у власність Покупцю сільськогосподарську продукцію власного виробництва (Товар) в асортименті, за ціною, якістю, кількістю та на умовах, узгоджених з Покупцем і вказаних у договорі та в Додатках до Договору, а Покупець зобов`язується здійснити приймання та оплату Товару.

Позивачем було виставлено ТОВ СП «НІБУЛОН» рахунки на оплату:

1)№9 від 13 серпня 2021 року на загальну суму 196 471,93 грн. з ПДВ;

2)№10 від 14 серпня 2021 року на загальну суму 432 795,85 грн. з ПДВ;

3)№11 від 15 серпня 2021 року на загальну суму 235 831,91 грн. з ПДВ. Позивачем було складено видаткові накладні на пшеницю 3-го класу загальною вагою та сумою: 1) 23,960 тон на суму 196 471,93 грн. з ПДВ, про що свідчить видаткова накладна №9 від 13 серпня 2021 року; 2) 52,780 тон на суму 432 795,85 грн. з ПДВ, про що свідчить видаткова накладна №10 від 14 серпня 2021 року; 3) 28,760 тон на суму 235 831,91 грн. з ПДВ, про що свідчить видаткова накладна №11 від 15 серпня 2021 року.

Транспортування пшениці 3-го класу підтверджується товарно-транспортними накладними, що містяться в матеріалах справи.

У зв`язку із відвантаженням пшениці 3-го класу позивачем було складено та подано на реєстрацію до ЄРПН податкові накладні: 1) №9 від 13 серпня 2021 року; 2) №10 від 14 серпня 2021 року; 3) №11 від 15 серпня 2021 року. Поставлена пшениця 3-го класу не була оплачена ТОВ СП «НІБУЛОН» у повному обсязі на підставі положень Договору у зв`язку із зупиненням реєстрації вищевказаних податкових накладних.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем подано до контролюючого органу Повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою №20-ОПП, в яких відображено інформацію про: наявність у користуванні Позивача 280 земельних ділянок загальною площею 1135 га землі; наявність на праві власності у Позивача таких засобів для здійснення господарської діяльності.

Отже, виходячи з наведеного вище, суд вважає, що позивачем виконано вимоги контролюючого органу та надано всі необхідні пояснення та документи, які були достатніми для прийняття рішення щодо реєстрації податкових накладних №9 від 13 серпня 2021 року, №10 від 14 серпня 2021 року, №11 від 15 серпня 2021 року.

Не надаючи оцінки наданим позивачем первинним документам, податковий орган прийняв рішення про відмову в реєстрації податкових накладних № 9, №10, №11.

Доказів та обґрунтувань того, що подані документи складені або оформлені з порушенням вимог чинного законодавства відповідачем не надано.

Наявні в матеріалах справи документи у повній мірі підтверджують реальність вищевказаної господарської операцій, за наслідками якої складено та направлено для реєстрації податкову накладну.

Таким чином, відповідачем-1 не доведено правомірність рішення щодо відмови у реєстрації податкових накладних, відтак спірні рішення підлягають скасуванню.

Згідно з ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРО КАПІТАЛ ЮГ» (вул. Степова, 1, с. Явкине, Баштанський район, Миколаївська область, 56165, код ЄДРПОУ 41494972) до Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6,м. Миколаїв, 54001, код ЄДРПОУ 44104027) , Державної податкової служби України (пл. Львівська, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Миколаївській області №3084079/41494972 від 08 вересня 2021 року.

3. Зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати Податкову накладну №9 від 13 серпня 2021 року, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «АГРО КАПІТАЛ ЮГ» (код ЄДРПОУ 41494972), в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.

4. Визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Миколаївській області №3084080/41494972 від 08 вересня 2021 року.

5. Зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати Податкову накладну №10 від 14 серпня 2021 року, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «АГРО КАПІТАЛ ЮГ» (код ЄДРПОУ 41494972), в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.

6. Визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Миколаївській області №3084081/41494972 від 08 вересня 2021 року.

7. Зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати Податкову накладну №11 від 15 серпня 2021 року, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «АГРО КАПІТАЛ ЮГ» (код ЄДРПОУ 41494972), в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.

8. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, код ЄДРПОУ 44104027) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРО КАПІТАЛ ЮГ» (вул. Степова, 1, с.Явкине, Баштанський район, Миколаївська область, 56165, код ЄДРПОУ 41494972) судові витрати в розмірі 2724,00грн.

9. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м.Київ 53, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРО КАПІТАЛ ЮГ» (вул. Степова, 1, с.Явкине, Баштанський район, Миколаївська область, 56165, код ЄДРПОУ 41494972) судові витрати в розмірі 2724,00 грн.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Суддя О.М. Мельник

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.05.2024
Оприлюднено22.05.2024
Номер документу119138422
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —400/12472/21

Ухвала від 23.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 24.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 17.06.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 17.06.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Рішення від 17.05.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мельник О.М.

Ухвала від 17.05.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мельник О.М.

Ухвала від 10.12.2021

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мельник О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні