Ухвала
від 20.05.2024 по справі 554/540/23
ОКТЯБРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ПОЛТАВИ

Дата документу 20.05.2024Справа № 554/540/23 Провадження № 1-кс/554/5600/2024

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 травня 2024 року м. Полтава

Октябрський районний суд м. Полтави в складі: слідчого судді ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , підозрюваної ОСОБА_4 , захисника - ОСОБА_5 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Полтаві клопотання слідчого слідчого управління Головного управління Національної поліції в Полтавській області ОСОБА_6 погоджене прокурором Полтавської обласної прокуратури ОСОБА_3 за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12023170000000024 від 09.01.2023р за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191 КК України про відсторонення від посади

ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженку с.Малий Кобелячок Новосанжарського району Полтавської області, українку, громадянку України, вдову, маючу на утриманні сина студента, зареєстровану та проживаючу за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судиму, -

ВСТАНОВИВ:

Слідча звернулася до суду з вказаним клопотанням в обґрунтування якого вказала, що слідчим управлінням ГУНП в Полтавській області за процесуального керівництва Полтавської обласної прокуратури здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12023170000000024 від 09.01.2023 за підозрою ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що відповідно до розпорядження Полтавського міського голови від 01.04.2022 № 118-к ОСОБА_4 призначено на посаду директора Департаменту освіти Полтавської міської ради з 01.04.2022.

Рішенням п`ятої сесії Полтавської міської ради восьмого скликання від 23.07.2021 затверджено Положення про Департамент освіти Полтавської міської ради (далі - Положення).

Відповідно до п. 1.2. Розділу 1 Положення, Департамент є виконавчим органом Полтавської міської ради, який створений для здійснення функцій і делегованих йому повноважень щодо реалізації на території Полтавської міської територіальної громади державної політики в галузі освіти, провадження освітньої діяльності.

Відповідно до п. 1.3. Розділу 1 Положення, Департамент є підзвітним і підконтрольним міській раді, підпорядковується міському голові, заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів (вирішення гуманітарних питань) згідно з розподілом обов`язків між міським головою, секретарем міської ради, першим заступником міського голови, заступниками міського голови з питань діяльності виконавчих органів, керуючим справами виконавчого комітету Полтавської міської ради, затвердженим відповідним рішенням сесії Полтавської міської ради, а з питань здійснення делегованих йому повноважень Департаменту освіти і науки Полтавської обласної державної адміністрації.

Відповідно до п. 1.5. Розділу 1 Положення, Департамент очолює директор Департаменту, який згідно п. 1.6 цього Розділу підпорядкований міському голові та заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів.

Пунктами 1.7.та 1.8.Розділу 1Положення передбачено,що директорДепартаменту призначається на посаду на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України з дотриманням вимог Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» та Кодексу законів про працю України, розпорядженням міського голови; звільняється з посади розпорядженням міського голови відповідно до норм законодавства про службу в органах місцевого самоврядування та Кодексу законів про працю України.

Відповідно до Розділу 7 Положення, на директора Департаменту покладається:

-п. 7.3.1. - здійснення керівництвом діяльністю Департаменту, забезпечення виконання покладених на Департамент завдань;

-п. 7.3.5. - подання на затвердження у встановленому порядку кошторису доходів і видатків Департаменту;

-п. 7.3.14. - без доручення діяти від імені Департаменту, в тому числі з правом укладення договорів (угод), представляти його інтереси в органах місцевого самоврядування, органах державної влади, установах, організаціях, у відносинах з фізичними і юридичними особами.

Відповідно до Розділу 10 Положення, директор Департаменту відповідає за:

-планування та проведення закупівлі товарів, робіт і послуг у порядку встановленому Законом України «Про публічні закупівлі»;

-розпорядження коштами, які виділяються на утримання Департаменту, підпорядкованих закладів освіти.

Відповідно до посадової інструкції директора Департаменту освіти Полтавської міської ради (далі Посадова інструкція), затвердженої Полтавським міським головою 01.04.2022 та з якою ОСОБА_4 ознайомлена 01.04.2022, директор Департаменту освіти є посадовою особою, яка очолює роботу Департаменту, забезпечує здійснення функцій і повноважень міської ради щодо реалізації на території міста державної політики в галузі освіти, організації та провадження освітньої діяльності; спрямовує і координує діяльність Департаменту, його структурних підрозділів та закладів освіти; затверджує Положення про структурні підрозділи.

Відповідно до п. 1.4. Посадової інструкції, директор у своїй роботі керується Конституцією та законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», «Про дошкільну освіту», «Про доступ до публічної інформації», «Про запобігання корупції», «Про захист персональних даних» та іншими законами України, нормативно-правовими актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Міністерства освіти і науки України, органів місцевого самоврядування, Положенням про Департамент освіти Полтавської міської ради.

Відповідно до Розділу 2 Посадової інструкції, директор Департаменту освіти відповідає, у тому числі, за планування та проведення закупівлі товарів, робіт і послуг у порядку встановленому Законом України «Про публічні закупівлі» Департаментом освіти Полтавської міської ради;

Закупівлі здійснюються з дотриманням принципів та засад Закону України «Про публічні закупівлі». Згідно з вимогами ст. ст. 3, 4, 5 Закону України «Про публічні закупівлі» публічні закупівлі повинні здійснюватися у відповідності до річних планів з обов`язковим дотриманням принципу максимальної економії та запобігання корупційним діям і зловживанням.

Відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмету закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, визначення замовниками очікуваної вартості складається з етапів визначення потреби в товарах, аналізу ринку, визначення вимог до умов поставки і оплати, визначення очікуваної вартості кожного предмету закупівлі. При цьому, визначення очікуваної вартості передує ретельному вивченню даних ринку, загальнодоступної інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій на момент вивчення ринку, на підставі не менше 3 письмових запитів цінових пропозицій виробникам, офіційним представникам та дилерам, постачальникам товару тощо.

Однак, у порушення вищевказаних норм законодавства, директор Департаменту освіти Полтавської міської ради ОСОБА_4 , будучи службовою особою, не забезпечивши вжиття реальних заходів з вивчення середньо ринкових цін на обігрівачі, визначення їх очікуваної вартості, не здійснивши інших заходів, спрямованих на ефективне використання бюджетних коштів та їх економію, без проведення тендеру та належного обґрунтування неможливості його проведення, тобто діючи умисно, всупереч установлених ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципів (максимальна економія, ефективність та пропорційність, запобігання корупційним діям і зловживанням), а також п. п. 10, 13 Постанови Кабінету Міністрів України від 21.10.2022 № 1178, наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, щодо ефективності використання коштів, розуміючи, що на території України введено воєнний стан, будучи безпосереднім розпорядником бюджетних коштів, шляхом зловживання своїм службовим становищем, уклала два договори про закупівлю неелектричних побутових приладів (автономних пунктів обігріву на базі гібридних паливних обігрівачів на виконання Цільової комплексної програми надання підтримки внутрішньо переміщеним та/або евакуйованим особам та в рамках підготовки до опалювального сезону) за завищеними цінами, чим здійсниларозтрату бюджетних коштів, за наступних обставин.

Так, ОСОБА_4 обіймаючи посаду директора Департаменту освіти Полтавської міської ради, будучи службовою особою, маючи умисел на розтрату бюджетних коштів, без проведення вивчення середньо ринкових цін на обігрівачі, визначення їх очікуваної вартості, не здійснивши інших заходів, спрямованих на ефективне використання бюджетних коштів та їх економію, вирішила придбати у ТОВ «ЛОНА-Ч» обігрівачі із закритою камерою згоряння MAR-POL, модель М-80950 за завищеними цінами для використання в житлових приміщеннях закладів освіти.

Реалізуючи свій злочинний умисел, ОСОБА_4 , діючи умисно, достовірно знаючи, що дизельні обігрівачі MAR-POL, модель М-80950 за своїми технічними характеристиками не можливо використовувати в житлових приміщеннях та у закладах освіти, а їх вартість завищена, всупереч принципу економії бюджетних коштів, перебуваючи в приміщенні за адресою: Полтавська обл., м. Полтава, вул. Соборності, 36 (Департамент освіти Полтавської міської ради) уклала 08.12.2022 від імені Департаменту освіти Полтавської міської ради (Покупець) із ТОВ «ЛОНА-Ч» в особі директора ТОВ ОСОБА_7 (Постачальник) договір № 447 (далі Договір № 447) на поставку: Неелектричних побутових приладів (автономних пунктів обігріву на базі гібридних паливних обігрівачів на виконання Цільової комплексної програми надання підтримки внутрішньо переміщеним та/або евакуйованим особам та в рамках підготовки до опалювального сезону) у кількості 60 шт по ціні 49 900,00 грн за 1 шт, загальною вартістю 2994000,00 грн.

Надалі на виконання Договору № 447, ОСОБА_4 затвердила акт прийому-передачі № 2 від 09.12.2022 щодо передачі Департаменту освіти Полтавської міської ради від ТОВ «ЛОНА-Ч» неелектричних побутових приладів (автономних пунктів обігріву на базі гібридних паливних обігрівачів на виконання Цільової комплексної програми надання підтримки внутрішньо переміщеним та/або евакуйованим особам та в рамках підготовки до опалювального сезону) у кількості 60 шт на загальну суму 2994000,00 грн.

Продовжуючи свою злочинну діяльність, ОСОБА_4 , діючи умисно, достовірно знаючи, що дизельні обігрівачі MAR-POL, модель М-80950 не можливо використовувати в житлових приміщеннях та у закладах освіти, а їх вартість завищена, всупереч принципуекономії бюджетнихкоштів,перебуваючи вприміщенні заадресою: Полтавська обл., м. Полтава, вул. Соборності, 36 (Департамент освіти Полтавської міської ради) уклала 19.12.2022 від імені Департаменту освіти Полтавської міської ради (Покупець) із ТОВ «ЛОНА-Ч» в особі директора ТОВ ОСОБА_7 (Постачальник) договір № 516 (далі Договір № 516) на поставку: Неелектричних побутових приладів (автономних пунктів обігріву на базі гібридних паливних обігрівачів на виконання Цільової комплексної програми надання підтримки внутрішньо переміщеним та/або евакуйованим особам та в рамках підготовки до опалювального сезону) у кількості 18 шт. по ціні 49900,00 грн. за 1 шт., загальною вартістю 898200,00 грн.

Після цього на виконання Договору № 516, ОСОБА_4 у грудні 2022 року (більш точну дату встановити не виявилося за можливе) підписала та затвердила два акти прийому-передачі (без номеру та дати) щодо передачі Департаменту освіти Полтавської міської ради від ТОВ «ЛОНА-Ч» неелектричних побутових приладів (автономних пунктів обігріву на базі гібридних паливних обігрівачів на виконання Цільової комплексної програми надання підтримки внутрішньо переміщеним та/або евакуйованим особам та в рамках підготовки до опалювального сезону) у загальній кількості 18 шт на суму 898200,00 грн.

Після поставки неелектричних побутових приладів, ОСОБА_4 , розпорядилася перерахувати постачальнику грошові кошти на загальну суму 3892200,00 грн. за договорами № 447 та № 516 з рахунку Департаменту освіти Полтавської міської ради відкритий у Державній казначейській службі України на рахунок ТОВ «ЛОНА-Ч» відкритий у АБ «УКРГАЗБАНК» на підставі платіжних доручень:

-№ 1648 від 14.12.2022 за поставлені автономні пункти обігріву, відповідно до договору № 447 від 08.12.2022 2994000,00 грн;

-№ 1770 від 22.12.2022 за поставлені автономні пункти обігріву, відповідно до договору № 516 від 19.12.2022 449100,00 грн;

-№ 1771 від 22.12.2022 за поставлені автономні пункти обігріву, відповідно до договору № 516 від 19.12.2022 449100,00 грн.

28.12.2022 Державною казначейською службою України на підставі вищевказаних платіжних доручень, системою дистанційного обслуговування «Клієнт Казначейства - Казначейство» грошові кошти загальною сумою 3892200,00 грн. перераховано на рахунок ТОВ «ЛОНА-Ч» за поставлені автономні пункти обігріву.

Відповідно до висновку комплексної судової товарознавчої, експертизи з безпеки життєдіяльності та економічної експертизи ринкова вартість автономного пункту обігріву за договорами № 447 від 08.12.2022 та № 516 від 19.12.2022 становить 25219,01 грн.

Сума збитків завданих ОСОБА_4 унаслідок придбання автономних пунктів обігріву не придатних для використання в житлових приміщеннях за завищеними цінами по договору № 447 від 08.12.2022 становить 1480859,40 грн, по договору № 516 від 19.12.2022 444257,82 грн, а всього 1925117,22 грн без ПДВ.

Таким чином, директор Департаменту освіти Полтавської міської ради ОСОБА_4 , будучи службовою особою, діючи умисно, шляхом зловживання своїм службовим становищем, шляхом укладання та виконання договорів № 447 від 08.12.2022 та № 516 від 19.12.2022 на закупівлю автономних пунктів обігріву за завищеними цінами, які не придатні для використання в житлових приміщеннях, у тому числі закладах освіти, в умовах воєнного стану розтратила на користь ТОВ«ЛОНА-Ч» кошти місцевого бюджету на загальну суму 1925117,22 грн., чим спричинила територіальній громаді в особі виконавчого комітету Полтавської міської ради збитки на вказану суму коштів в особливо великому розмірі, тим самим скоїла розтрату чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчинену вособливо великихрозмірах в умовах воєнного стану, тобто злочин, передбачений ч. 5 ст. 191 КК України.

15.05.2024слідчим слідчогоуправління Головногоуправління Національноїполіції уПолтавській областіповідомлено пропідозру: ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженку с. Малий Кобелячок Новосанжарського району Полтавської області, громадянку України, зареєстровану та проживаючу за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судиму у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.

Вищевказані обставини у своїй сукупності дають підстави підозрювати ОСОБА_4 у тому, що вона будучи службовою особою, діючи умисно, шляхом зловживання своїм службовим становищем, шляхом укладання та виконання договорів № 447 від 08.12.2022 та № 516 від 19.12.2022 на закупівлю автономних пунктів обігріву за завищеними цінами, які не придатні для використання в житлових приміщеннях, у тому числі закладах освіти, в умовах воєнного стану розтратила на користь ТОВ«ЛОНА-Ч» кошти місцевого бюджету на загальну суму 1925117,22 грн., чим спричинила територіальній громаді в особі виконавчого комітету Полтавської міської ради збитки на вказану суму коштів в особливо великому розмірі, тим самим скоїла розтрату чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчинену вособливо великихрозмірах в умовах воєнного стану, тобто злочин, передбачений ч. 5 ст.191 КК України, що підтверджуються наступними матеріалами кримінального провадження.

Вчинення злочину, в якому підозрюється ОСОБА_4 , стало можливим у зв`язку із перебуванням останньої на посаді директора Департаменту освіти Полтавської міської ради та відповідно до повноважень, остання після повідомлення про підозру може здійснювати керівництво даним структурним підрозділом органу місцевого самоврядування, здійснювати тиск на свідків, які є її підлеглими.

Таким чином, не відсторонення ОСОБА_4 від посади директора Департаменту освіти Полтавської міської ради надасть їй можливість відвідувати Департамент освіти та підпорядковані йому заклади освіти, вона матиме змогу спілкування з іншими особами, які могли здійснювати сприяння їй у скоєнні вказаного злочину, та доведення до них обставин кримінального провадження, які стали їй відомі при залученні її до проведення слідчих дій, з метою впливу на їх показання, тобто впливати на показання інших працівників.

При цьому, відповідно до ч. 5 ст. 65-1 Закону України «Про запобігання корупції» особа, якій повідомлено про підозру у вчиненні нею злочину у сфері службової діяльності, підлягає відстороненню від виконання повноважень на посаді в порядку, визначеному законом.

Таким чином, враховуючи вищевикладене та те, що перебуваючи на займаній посаді, ОСОБА_4 може незаконно впливати на свідків у кримінальному провадженні, злочин у якому вона підозрюється є особливо тяжким, містить ознаки корупції, безпосередньо пов`язаний із виконанням нею службових обов`язків, тому слідча звернулася з клопотання про відсторонення останньої від займаної посади.

Прокурор у судовому засіданні клопотання підтримав та просив його задовольнити з підстав, викладених у клопотанні. Зауважив, що перебуваючи на посаді, підозрювана матиме можливість впливати на свідків у кримінальному провадженні, що унеможливить досудове розслідування.

Підозрювана у судовому засіданні заперечувала проти задоволення клопотання, оскільки вину у кримінальному правопорушенні не визнає, на будь-кого зі свідків жодного впливу не чинила, оскільки має позицію діяти по закону.

Захисник у судовому засіданні заперечував проти задоволення клопотання. Зазначив, що вважає підозру, оголошену його підзахисній, не обгрунтованою. Слідством не враховано, що ОСОБА_4 має бездоганні репутацію, виключно позитивно характеризується. Відсторонення від посади позбавить її засобів для власного існування та для забезпечення сина, який навчається. Просив відмовити у задоволенні клопотання.

Заслухавши доводи прокурора, адвоката та підозрюваної дослідивши матеріали клопотання, суд вважає, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно ч.2 п. 4 статті 131 КПК України, одним з видів забезпечення кримінального провадження є відсторонення від посади, яке застосовується з метою досягнення дієвості цього провадження.

Згідно ч.1 статті 154 КПК України, відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину середньої тяжкості, тяжкого чи особливо тяжкого злочину, і незалежно від тяжкості злочинущодо службової особи, яка є службовою особою правоохоронного органу.

Відповідно до ч.2 ст.157КПК України при вирішенні питання про відсторонення від посади слідчий суддя, суд зобов`язаний врахувати такі обставини: 1) правову підставу для відсторонення від посади; 2) достатність доказів, які вказують на вчинення особою кримінального правопорушення; 3) наслідки відсторонення від посади для інших осіб.

Згідно ч.5ст.65 Закону України «Про запобігання корупції»особа, якій повідомлено про підозру у вчиненні нею злочину у сфері службової діяльності, підлягає відстороненню від виконання повноважень на посаді в порядку, визначеному законом.

Статтею 155 КПК України визначено, що прокурор, слідчий за погодженням з прокурором має право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування або суду під час судового провадження із клопотанням про відсторонення особи від посади. Із клопотанням про відсторонення особи від посади до органів державної влади, зазначених участині третій статті 154цього Кодексу, має право звернутися прокурор, а про відсторонення від посади члена Національного агентства з питань запобігання корупції - Генеральний прокурор або його заступник.

Статтею 158 КПК України передбачено, що прокурор, а щодо члена Національного агентства з питань запобігання корупції Генеральний прокурор або його заступник, має право звернутися з клопотанням про продовження строку відсторонення від посади, яке розглядається в порядку, передбаченомустаттею 156цього Кодексу.

Судом встановлено, що відповідно до розпорядження Полтавського міського голови від 01.04.2022 р. № 118-к ОСОБА_4 призначено на посаду директора Департаменту освіти Полтавської міської ради з 01.04.2022 року.

15.05.2024слідчим слідчогоуправління Головногоуправління Національноїполіції уПолтавській областіповідомлено пропідозру ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.

Використання її службового становища здатне негативно вплинути на процес розслідування та встановлення істини у справі та підозрювана може незаконно впливати на свідків з метою зменшити свою участь у вчиненні злочину або уникнути взагалі відповідальності за скоєне; знищити чи підробити документи, що мають суттєве значення для підтвердження факту вчинення кримінального правопорушення під час здійснення досудового розслідування у кримінальному провадженні.

Крім того суд, звертає увагу, що злочин, в якому підозрюється ОСОБА_4 , безпосередньо пов`язаний з її перебуванням на займаній посаді, вона є службовою особою, а прокурором доведено, що такий захід необхідний для запобігання протиправній поведінці підозрюваної, тому є підстави відповідно до ст.ст.154,157КПК України для задоволення клопотання про відсторонення підозрюваної від займаної посади на час проведення досудового розслідування строком на 2 (два) місяці.

Враховуючи викладене, керуючись ст.ст.154-157,376 КПК України, слідчий суддя,-

УХВАЛИВ:

Клопотання слідчої задовольнити.

Відсторонити відпосади директораДепартаменту освітиПолтавської міськоїради підозрювануу вчиненні кримінальногоправопорушення,передбаченого ч.5ст.191КК України ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на два місяці, в межах строку досудового розслідування.

Копію ухвали вручити сторонам кримінального провадження та направити за місцем роботи підозрюваної.

Контроль за виконанням ухвали покласти на слідчого та прокурора.

Ухвала підлягає негайному виконанню.

Ухвала може бути оскаржена до Полтавського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя : ОСОБА_1

СудОктябрський районний суд м.Полтави
Дата ухвалення рішення20.05.2024
Оприлюднено22.05.2024
Номер документу119155930
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про відсторонення від посади

Судовий реєстр по справі —554/540/23

Ухвала від 13.06.2024

Кримінальне

Полтавський апеляційний суд

Харлан Н. М.

Ухвала від 20.05.2024

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Черняєва Т. М.

Ухвала від 20.05.2024

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Черняєва Т. М.

Ухвала від 20.05.2024

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Черняєва Т. М.

Ухвала від 20.05.2024

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Черняєва Т. М.

Ухвала від 16.05.2024

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Сініцин Е. М.

Ухвала від 16.05.2024

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Сініцин Е. М.

Ухвала від 16.05.2024

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Гольник Л. В.

Ухвала від 29.04.2024

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Гольник Л. В.

Ухвала від 25.04.2024

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Гольник Л. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні