Постанова
від 21.05.2024 по справі 153/662/24
ЯМПІЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

П О С Т А Н О В А

іменем України

"21" травня 2024 р. Справа153/662/24

Провадження3/153/337/24-п

Код суду: 231

Суддя Ямпільського районного суду Вінницької області Гаврилюк Т.В. за участю прокурора Притуляка С.М. розглянувши адміністративні матеріали, які надійшли від Управління стратегічних розслідувань у Вінницькій області департаменту стратегічних розслідувань національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця села Вітрівка Ямпільського району Вінницької області, зареєстрованого та проживаючого по АДРЕСА_1 , із повною вищою освітою, розлученого, маючого на утриманні двох неповнолітніх дітей 10 і 13 років, працюючого директором опорного начального закладу «Заклад загальної середньої освіти І-ІІ ступенів села Дзигівка Ямпільської міської ради Вінницької області», інвалідності немає, раніше до адміністративної та кримінальної відповідальності не притягувався, громадянина України, за скоєння адміністративних правопорушень, передбачених ч.1 ст.172-7, ч.2 ст.172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 будучи директором опорного начального закладу «Заклад загальної середньої освіти І-ІІ ступенів села Дзигівка Ямпільської міської ради Вінницької області», будучи згідно п.п.«а» п.2 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» суб`єктом відповідальності за корупційні правопорушення та правопорушення, пов`язані з корупцією, в порушення п.п.1, 2 ч.1 ст.28 Закону України «Про запобігання корупції», не вжив заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів, а також не повідомив не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли він дізнався про наявність у нього реального конфлікту інтересів безпосереднього керівника, чим скоїв адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч.1 ст.172-7 КУпАП. Вказане правопорушення вчинене при наступних обставинах: Згідно рішення №44 - 2 сесії 8 скликання від 24.12.2020 Ямпільської міської ради було змінено найменування ОНЗ «ЗЗСО І-ІІІ ступенів с. Дзигівка Ямпільського району Вінницької області» на ОНЗ «ЗЗСО І-ІІІ ступенів с. Дзигівка Ямпільської міської ради Вінницької області» та затверджено статут (код ЄДРПОУ 13325904). П.1.1 Статуту гімназія є комунальним закладом освіти Ямпільської міської ТГ. П.1.2 Статуту засновник (власник) закладу є Ямпільська міська рада. П.1.4 Статуту заклад має статус юридичної особи з моменту її державної реєстрації, та неприбутковою установою, що утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, який регулює діяльність відповідної неприбуткової організації, має печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, у межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці забезпечує виконання покладених на неї завдань. Може мати самостійний баланс, рахунки в органах Державної казначейської служби України і банках. Отже, відповідно до ч.1 ст.62 Господарського кодексу України, підприємство - це самостійний суб`єкт господарювання, створений компетентними органами державної влади або органом місцевого самоврядування, або іншими суб`єктами для задоволення суспільних та особистих потреб шляхом систематичного здійснення виробничої, науково-дослідної, торговельної, іншої господарської діяльності в порядку, передбаченому цим Кодексом та іншими законами. Згідно ч.ч.3, 4 ст.62 цього ж Кодексу, підприємство, якщо за законом не встановлено інше, діє на основі статуту та є юридичною особою, має відокремлене майно, самостійний баланс, рахунки в установах банків, печатку із своїм найменуванням та ідентифікаційним кодом. У ст.80 ЦК України зазначено, що юридичною особою є організація, створена і зареєстрована у встановленому законом порядку. Крім цього у ст.81 цього ж Кодексу вказано, що юридична особа публічного права створюється розпорядчим актом Президента України, органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування. На підставі вищевикладеного, заклад є юридичною особою публічного права, підпорядковане, підзвітне та під контрольоване органу управління майном. Відповідно до статуту безпосереднє управління закладом здійснює його керівник (директор) і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу. Директор закладу: видає у межах своєї компетенції накази і контролює їх виконання; організовує навчально-виховний процес; призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, навчально-дослідними ділянками. Відповідно до контракту від 07.10.2021 Ямпільська міська рада, в особі міського голови ОСОБА_2 , з одного боку, та ОСОБА_1 (керівник) з другого боку, уклали даний контракт про наступне: ОСОБА_1 призначається на посаду директора ОНЗ «ЗЗСО І-ІІІ ступенів с. Дзигівка Ямпільської міської ради Вінницької області», як такий, що пройшов за конкурсом терміном на 6 (шість) місяців з 01.07.2021 по 06.10.2023. В подальшому рішенням №311 від 11.10.2023 Ямпільської міської ради продовжено контракт терміном на 4 роки. Відповідно до п.1.1 контракту, директор здійснює безпосереднє управління закладом освіти. Згідно з п.1.4 керівник підпорядкований, підзвітний та підконтрольний роботодавця в межах, встановлених чинним законодавством, делегованими повноваженнями, статутом закладу та цим Кодексом. Відповідно до положення про порядок надання щорічної грошової винагороди пед.працівникам за сумлінну працю і зразкове виконання службових обов`язків: винагорода надається на підставі наказу керівника, погодженого профкомом; розмір щорічної винагороди не може перевищувати одного посадового окладу з урахуванням підвищень на день видання наказу про виплату винагороди. У разі несвоєчасного виконання завдань, визначених контрактом, погіршення якості роботи, надбавка скасовується або зменшується. Так, згідно п.п.1, 2 ч.1 ст.28 Закону України «Про запобігання корупції» особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 цього Закону зобов`язані: 1) вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів; 2) повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якого виник конфлікт інтересів, відповідно. Відповідно до абз.11 ч.1 ст.1 ЗУ «Про запобігання корупції» реальний конфлікт інтересів - це суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень. Приватний інтерес - це будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв`язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях, що зазначено у абз.10 ч.1 ст.1 ЗУ «Про запобігання корупції». Відповідно до абз.4 ч.1 ЗУ «Про запобігання корупції», в редакції Закону №140-ІХ від 02.10.2019, який набрав чинності 18.10.2019, близькі родичі - члени сім`ї суб`єкта, зазначеного у ч.1 ст.3 цього Закону, а також чоловік, дружина, батько, мати, вітчим, мачуха, син, дочка, пасинок, падчерка, рідний та двоюрідний брати, рідна та двоюрідна сестри, рідний брат та сестра дружини (чоловіка), племінник, племінниця, рідний дядько, рідна тітка, дід, баба, прадід, прабаба, внук, внучка, правнук, правнучка, зять, невістка, тесть, теща, свекор, свекруха, батько та мати дружини (чоловіка) сина (дочки), усиновлювач чи усиновлений, опікун чи піклувальник, особа, яка перебуває під опікою або піклуванням зазначеного суб`єкта. Так, ОСОБА_3 є дружина директора закладу ОСОБА_1 . ОСОБА_3 на підставі наказу №256-к від 29.12.2020 переведено з посади вчителя початкових класів філії НВК (ЗДО-ЗСО) І ст. с.Вітрівка ОНЗ ЗЗСО І-ІІІ ст. с.Дзигівка на посаду вчителя початкових класів ОНЗ ЗЗСО І-ІІІ ступенів с.Дзигівка. Відповідно до листа Ямпільської міської ради №02-11/334 від 01.04.2024 та листа відділу освіти Ямпільської міської ради Вінницької області №01-22-66 від 23.02.2024 та повідомлень №01-22-65 від 22.02.2024 та №01-22-64 від 22.02.2024, директор закладу ОСОБА_1 , не погоджував розмір премій, надбавок, доплат своїм близьким особам. Звернень, скарг, запитів щодо реальних конфліктів інтересів не надходили. Так, ОСОБА_1 , набувши повноважень директора знав, що він як директор закладу наділений дискреційними повноваженнями на підписання наказів з питань встановлення відповідних доплат працівника закладу, які стали підставою та потягли настання певних юридичних наслідків, а саме нарахування та виплату заробітних плат, премій, надбавок, доплат (грошових винагород) та був ознайомлений з обмеженнями, заборонами та вимогами ЗУ «Про запобігання корупції», знав про сімейні відносини зі своїми близькими особами. Так, наказом директора закладу «Про виплату премії працівникам» №104-к від 16.12.2022 виплачено премію педагогічним працівникам в тому числі і ОСОБА_3 , в розмірі 3700,00 грн. Згідно роз`яснення НАЗК №11 від 13.06.2022 щодо наявності/відсутності конфлікту інтересів під час реалізації повноважень з окремих питань оплати праці: при вирішенні питання про встановлення особі стимулюючих виплат керівник самостійно оцінює свою роботу за певними критеріями, визначеними у відповідних нормативно-правових актах і встановлює їх конкретний розмір. Так, відповідно до роз`яснень НАЗК, https://nazk.gov.ua/uk/novyny/stymulyuychi-vyplaty-koly-ye-konflikt-interesiv/, погодження стимулюючих виплат керівникам з такими суб`єктами (організаціями, комісіями) не свідчить про те, що конфлікту інтересів немає, навіть якщо погодження закріплене в нормативно-правових актах (НПА) та/або організаційно-розпорядчих документах та/або колективному договорі. Це пов`язано з тим, що подібне погодження не усуває дискрецію керівника в частині встановлення собі іншого, аніж погоджений, розміру стимулюючих виплат (премій, надбавок тощо). Приватний (майновий) інтерес такого керівника полягає у заінтересованості надати заробітну плату у більшому розмірі та впливає на об`єктивність і неупередженість прийняття ним рішень щодо встановлення своїм близьким особам стимулюючих виплат. Отже, у керівника виникає конфлікт інтересів, який потребує врегулювання у встановленому законом порядку. Обов`язки особи у зв`язку з наявністю конфлікту інтересів та правила вибору заходу зовнішнього врегулювання конфлікту інтересів розглянуто у розділі 3 та п.5.2 розділу 5 Методичних рекомендацій. В даному випадку в ОСОБА_1 на посаді директора закладу приватний інтерес виникає у зв`язку з виникнення дискреційних повноважень під час можливості визначення розміру винагороди для близької особи, а саме ОСОБА_3 . Проте, директор закладу ОСОБА_1 , при винесенні та підписанні наказу усвідомлюючи, що в нього виник реальний конфлікт інтересів, не вжив заходів щодо його недопущення та не повідомив, не пізніше наступного робочого дня (19.10.2023), безпосереднього керівника, чим порушив вимоги п.п.1, 2 ч.1 ст.28 ЗУ «Про запобігання корупції». З огляду на вищевикладені факти встановлено, що перше - приватний інтерес наявний; друге - він суперечить службовим чи представницьким повноваженням; третє - така суперечність не може вплинути, а реально впливає на об`єктивність чи неупередженість прийняття рішень чи вчинення дій, оскільки в ОСОБА_1 виникли дискреційні повноваження у зв`язку з прийняттям даного рішення відносно близької особи. Таким чином, ОСОБА_1 , будучи директором ОНЗ «ЗЗСО І-ІІІ ступенів с.Дзигівка Ямпільської міської ради Вінницької області», являючись відповідно до п.п.«а» п.2 ч.1 ст.3 ЗУ «Про запобігання корупції» суб`єктом, на якого поширюється дія вказаного закону, та в силу примітки до ст.172-7 КУпАП, також суб`єктом адміністративного правопорушення пов`язаного з корупцією, відповідальність за яке передбачена ст.172-7 КУпАП «Порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів», в порушення вимог п.2 ч.1 ст.28 ЗУ «Про запобігання корупції», 16.12.2022 при винесенні та підписанні наказу «Про виплату премії працівника» №104-к від 16.12.2022 виплачено премію педагогічним працівника, в тому числі і ОСОБА_3 , в розмірі 3700,00 грн., не вжив заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів та не пізніше наступного робочого дня (19.12.2022) не повідомив безпосереднього керівника про виникнення реального конфлікту інтересів, тобто суперечності між його приватним інтересом, який обумовлений дискреційними повноваженнями під час прийняття даного рішення відносно близької особи ОСОБА_3 , яка являється дружиною та представницькими повноваженнями на посаді директора ліцею, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень, цим самим ОСОБА_1 скоїв адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст.172-7 КУпАП, тобто - неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів. Місце вчинення правопорушення є ОНЗ «ЗЗСО І-ІІІ ступенів с.Дзигівка Ямпільської міської ради Вінницької області» по вулиці Центральна,69 в селі Дзигівка Могилів-Подільського району Вінницької області. Датою вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією є 20.12.2022. Датою виявлення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, є дата складання протоколу про адміністративні правопорушення, так як на момент складання протоколу були зібрані всі необхідні докази, що в сукупності й свідчать про всі ознаки правопорушення.

Крім цього, ОСОБА_1 будучи директором опорного начального закладу «Заклад загальної середньої освіти І-ІІ ступенів села Дзигівка Ямпільської міської ради Вінницької області», будучи згідно п.п.«а» п.2 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» суб`єктом відповідальності за корупційні правопорушення та правопорушення, пов`язані з корупцією, в порушення п.3 ч.1 ст.28 Закону України «Про запобігання корупції», вчинив дію та прийняв рішення в умовах реального конфлікту інтересів, чим скоїв адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч.2 ст. 172-7 КУпАП. Вказане правопорушення вчинене при наступних обставинах: Згідно рішення №44 - 2 сесії 8 скликання від 24.12.2020 Ямпільської міської ради було змінено найменування ОНЗ «ЗЗСО І-ІІІ ступенів с. Дзигівка Ямпільського району Вінницької області» на ОНЗ «ЗЗСО І-ІІІ ступенів с. Дзигівка Ямпільської міської ради Вінницької області» та затверджено статут (код ЄДРПОУ 13325904). П.1.1 Статуту гімназія є комунальним закладом освіти Ямпільської міської ТГ. П.1.2 Статуту засновник (власник) закладу є Ямпільська міська рада. П.1.4 Статуту заклад має статус юридичної особи з моменту її державної реєстрації, та неприбутковою установою, що утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, який регулює діяльність відповідної неприбуткової організації, має печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, у межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці забезпечує виконання покладених на неї завдань. Може мати самостійний баланс, рахунки в органах Державної казначейської служби України і банках. Отже, відповідно до ч.1 ст.62 Господарського кодексу України, підприємство - це самостійний суб`єкт господарювання, створений компетентними органами державної влади або органом місцевого самоврядування, або іншими суб`єктами для задоволення суспільних та особистих потреб шляхом систематичного здійснення виробничої, науково-дослідної, торговельної, іншої господарської діяльності в порядку, передбаченому цим Кодексом та іншими законами. Згідно ч.ч.3, 4 ст.62 цього ж Кодексу, підприємство, якщо за законом не встановлено інше, діє на основі статуту та є юридичною особою, має відокремлене майно, самостійний баланс, рахунки в установах банків, печатку із своїм найменуванням та ідентифікаційним кодом. У ст.80 ЦК України зазначено, що юридичною особою є організація, створена і зареєстрована у встановленому законом порядку. Крім цього у ст.81 цього ж Кодексу вказано, що юридична особа публічного права створюється розпорядчим актом Президента України, органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування. На підставі вищевикладеного, заклад є юридичною особою публічного права, підпорядковане, підзвітне та під контрольоване органу управління майном. Відповідно до статуту безпосереднє управління закладом здійснює його керівник (директор) і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу. Директор закладу: видає у межах своєї компетенції накази і контролює їх виконання; організовує навчально-виховний процес; призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, навчально-дослідними ділянками. Відповідно до контракту від 07.10.2021 Ямпільська міська рада, в особі міського голови ОСОБА_2 , з одного боку, та ОСОБА_1 (керівник) з другого боку, уклали даний контракт про наступне: ОСОБА_1 призначається на посаду директора ОНЗ «ЗЗСО І-ІІІ ступенів с. Дзигівка Ямпільської міської ради Вінницької області», як такий, що пройшов за конкурсом терміном на 6 (шість) років з 01.07.2021 по 06.10.2023. В подальшому рішенням №311 від 11.10.2023 Ямпільської міської ради продовжено контракт терміном на 4 роки. Відповідно до п.1.1 контракту, директор здійснює безпосереднє управління закладом освіти. Згідно з п.1.4 керівник підпорядкований, підзвітний та підконтрольний роботодавцю в межах, встановлених чинним законодавством, делегованими повноваженнями, статутом закладу та цим контрактом. Відповідно до положення про порядок надання щорічної грошової винагороди пед.працівникам за сумлінну працю і зразкове виконання службових обов`язків: винагорода надається на підставі наказу керівника, погодженого профкомом; розмір щорічної винагороди не може перевищувати одного посадового окладу з урахуванням підвищень на день видання наказу про виплату винагороди. У разі несвоєчасного виконання завдань, визначених контрактом, погіршення якості роботи, надбавка скасовується або зменшується. Так, згідно п.п.1, 2, 3 ч.1 ст.28 Закону України «Про запобігання корупції» особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 цього Закону зобов`язані: 1) вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів; 2) повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якого виник конфлікт інтересів, відповідно; 3) не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів. Відповідно до абз.11 ч.1 ст.1 ЗУ «Про запобігання корупції», реальний конфлікт інтересів - це суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень. Приватний інтерес - це будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв`язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях, що зазначено у абз.10 ч.1 ст.1 ЗУ «Про запобігання корупції». Відповідно до абз.4 ч.1 ЗУ «Про запобігання корупції», в редакції Закону №140-ІХ від 02.10.2019, який набрав чинності 18.10.2019, близькі родичі - члени сім`ї суб`єкта, зазначеного у ч.1 ст.3 цього Закону, а також чоловік, дружина, батько, мати, вітчим, мачуха, син, дочка, пасинок, падчерка, рідний та двоюрідний брати, рідна та двоюрідна сестри, рідний брат та сестра дружини (чоловіка), племінник, племінниця, рідний дядько, рідна тітка, дід, баба, прадід, прабаба, внук, внучка, правнук, правнучка, зять, невістка, тесть, теща, свекор, свекруха, батько та мати дружини (чоловіка) сина (дочки), усиновлювач чи усиновлений, опікун чи піклувальник, особа, яка перебуває під опікою або піклуванням зазначеного суб`єкта. Так, ОСОБА_3 є дружина директора закладу ОСОБА_1 . ОСОБА_3 на підставі наказу №256-к від 29.12.2020 переведено з посади вчителя початкових класів філії НВК (ЗДО-ЗСО) І ст. с. Вітрівка ОНЗ ЗЗСО І-ІІІ ст. с. Дзигівка на посаду вчителя початкових класів ОНЗ ЗЗСО І-ІІІ ступенів с. Дзигівка. Відповідно до листа Ямпільської міської ради №02-11/334 від 01.04.2024 та листа відділу освіти Ямпільської міської ради Вінницької області №01-22-66 від 23.02.2024 та повідомлень №01-22-65 від 22.02.2024 та №01-22-64 від 22.02.2024, директор закладу ОСОБА_1 , не погоджував розмір премій, надбавок, доплат своїм близьким особам. Звернень, скарг, запитів щодо реальних конфліктів інтересів не надходили. Так, ОСОБА_1 , набувши повноважень директора знав, що він як директор закладу наділений дискреційними повноваженнями на підписання наказів з питань встановлення відповідних доплат працівника закладу, які стали підставою та потягли настання певних юридичних наслідків, а саме нарахування та виплату заробітних плат, премій, надбавок, доплат (грошових винагород) та був ознайомлений з обмеженнями, заборонами та вимогами ЗУ «Про запобігання корупції», знав про сімейні відносини зі своїми близькими особами. Так, наказом директора закладу «Про виплату премії працівникам» №104-к від 16.12.2022 виплачено премію педагогічним працівникам в тому числі і ОСОБА_3 , в розмірі 3700,00 грн. Згідно роз`яснення НАЗК №11 від 13.06.2022 щодо наявності/відсутності конфлікту інтересів під час реалізації повноважень з окремих питань оплати праці: при вирішенні питання про встановлення осіб стимулюючих виплат керівник самостійно оцінює свою роботу за певними критеріями, визначеними у відповідних нормативно-правових актах і встановлює їх конкретний розмір. Так, відповідно до роз`яснень НАЗК, https://nazk.gov.ua/uk/novyny/stymulyuychi-vyplaty-koly-ye-konflikt-interesiv/, погодження стимулюючих виплат керівникам з такими суб`єктами (організаціями, комісіями) не свідчить про те, що конфлікту інтересів немає, навіть якщо погодження закріплене в нормативно-правових актах (НПА) та/або організаційно-розпорядчих документах та/або колективному договорі. Це пов`язано з тим, що подібне погодження не усуває дискрецію керівника в частині встановлення собі іншого, аніж погоджений, розміру стимулюючих виплат (премій, надбавок тощо). Приватний (майновий) інтерес такого керівника полягає у заінтересованості надати заробітну плату у більшому розмірі та впливає на об`єктивність і неупередженість прийняття ним рішень щодо встановлення своїм близьким особам стимулюючих виплат. Отже, у керівника виникає конфлікт інтересів, який потребує врегулювання у встановленому законом порядку. Обов`язки особи у зв`язку з наявністю конфлікту інтересів та правила вибору заходу зовнішнього врегулювання конфлікту інтересів розглянуто у розділі 3 та п.5.2 розділу 5 Методичних рекомендацій. В даному випадку в ОСОБА_1 , на посаді директора закладу приватний інтерес виникає у зв`язку з виникнення дискреційних повноважень під час можливості визначення розміру винагороди для близької особи, а саме ОСОБА_3 . Проте, директор закладу ОСОБА_1 , при винесенні та підписанні наказу усвідомлюючи, що в нього виник реальний конфлікт інтересів, прийняв рішення та підписав наказ вчинивши відповідну дію чим порушив вимоги п.3 ч.1 ст.28 ЗУ «Про запобігання корупції». З огляду на вищевикладені факти встановлено, що перше - приватний інтерес наявний; друге - він суперечить службовим чи представницьким повноваженням; третє - така суперечність не може вплинути, а реально впливає на об`єктивність чи неупередженість прийняття рішень чи вчинення дій, оскільки в ОСОБА_1 , виникли дискреційні повноваження у зв`язку з прийняттям даного рішення відносно близької особи. Таким чином, ОСОБА_1 , будучи директором ОНЗ «ЗЗСО І-ІІІ ступенів с.Дзигівка Ямпільської міської ради Вінницької області», являючись відповідно до п.п.«а» п.2 ч.1 ст.3 ЗУ «Про запобігання корупції» суб`єктом, на якого поширюється дія вказаного закону, та в силу примітки до ст.172-7 КУпАП, також суб`єктом адміністративного правопорушення пов`язаного з корупцією, відповідальність за яке передбачена ст.172-7 КУпАП «Порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів», в порушення вимог п.3 ч.1 ст.28 ЗУ «Про запобігання корупції», 16.12.2022 при винесенні та підписанні наказу «Про виплату премії працівника» №104-к від 16.12.2022 виплачено премію працівника, в тому числі і ОСОБА_3 , в розмірі 3700,00 грн., вчинив дію та прийняв рішення в умовах реального конфлікту інтересів, тобто суперечності між його приватним інтересом, який обумовлений дискреційними повноваженнями під час прийняття даного рішення відносно близької особи ОСОБА_3 , яка являється дружиною та представницькими повноваженнями на посаді директора ліцею, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень, цим самим ОСОБА_1 скоїв адміністративне правопорушення, передбачене ч.2 ст.172-7 КУпАП, тобто - вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів. Місце вчинення правопорушення є ОНЗ «ЗЗСО І-ІІІ ступенів с.Дзиігвка Ямпільської міської ради Вінницької області» по вулиці Центральна,69 в селі Дзигівка Могилів-Подільського району Вінницької області. Датою вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією є 16.12.2022. Датою виявлення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, є дата складання протоколу про адміністративні правопорушення, так як на момент складання протоколу були зібрані всі необхідні докази, що в сукупності й свідчать про всі ознаки правопорушення.

ОСОБА_1 вину у скоєному визнав.

Прокурор підтримав вказані протоколи, зазначивши про наявність в діях ОСОБА_1 складу адміністративних правопорушень, пов`язаних з корупцією, передбачених ч.1 ст.172-7 та ч.2 ст.172-7 КУпАП, тому він підлягає притягненню до адміністративної відповідальності.

Дослідивши адміністративні матеріали відносно ОСОБА_1 , а саме: дані, що містяться у протоколах про адміністративні правопорушення №262 від 25.04.2024 та №263 від 25.04.2024; копії супровідного листа вих..№53-156 вих.-24 від 10.01.2024 керівника Могилів-Подільської окружної прокуратури; копії повідомлення вих..№894/55/101/01-2024 від 14.02.2024 «Про надання інформації та копій документів»; копії супровідного листа вих..№35 від 21.02.2024 «Про надання інформації та копій документів»; копії наказу №140 від 29.05.2018 «Про створення опорних шкіл та їх філій»; копії наказу №23 від 29.08.2018 «Про зміну назви закладу»; копії наказу №12 від 13.01.2021 «Про зміну назви закладу»; копії рішення №236 від 15.03.2018 22 сесії 7 скликання «Про створення Ямпільського освітнього округу»; копії положення про Ямпільський освітній округ; копії рішення №44 2 сесії 8 скликання від 24.12.2020 «Про зміну засновника опорного навчального закладу «Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів с.Дзигівка Ямпільського району Вінницької області», назви та затвердження Статуту у новій редакції; копії наказу №181 від 29.08.2018 «Про перейменування загальноосвітніх навчальних закладів Ямпільського району Вінницької області»; копії списку працівників опорного навчального закладу «Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів с.Дзигівка Ямпільської міської ради Вінницької області»; копії списку працівників філії І-ІІ ст.. с.Гонорівка ОНЗ І-ІІІ ст.. с.Дзигівка Ямпільської міської ради Вінницької області; копії списку працівників філії НВК (ЗДО-ЗСО І-ІІ ст..) с.Безводне ОНЗ ЗЗСО І-ІІІ ст.. с.Дзигівка Ямпільської міської ради Вінницької області; копії розпорядження №275 к від 04.010.2021 «Про укладення контракту»; копії наказу №82-к від 06.09.2021 «Про фактичний вступ на посаду ОСОБА_1 »; копії контракту №54 з директором Опорного навчального закладу «Заклад середньої освіти І-ІІІ ступенів с. Дзигівка Ямпільської міської ради» від 07.10.2021; копії рішення №311 від 11.10.2023 «Про продовження контракту з ОСОБА_1 »; копії додаткової угоди №86 від 12.10.2023 до контракту №54 від 07.10.2021; копії колективного договору між трудовим колективом і профспілковим комітетом Опорного навчального закладу «Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів с.Дзигівка Ямпільської міської ради Вінницької області на 2023-2027 роки»; копії положення про преміювання працівників Опорного навчального закладу «Закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ст.. с.Дзигівка Ямпільської міської ради Вінницької області» від 02.01.2023; копії переліку доплат, надбавок до тарифних ставок і посадових окладів працівникам підприємств, установ і організацій, що мають міжгалузевий характер від 02.01.2023; копії переліку робіт з сприятливими умовами праці, на яких встановлюється доплата в розмірі 10-12% ставки заробітної плати працівникам з важкими і шкідливими умовами праці від 02.01.2023; копії орієнтованого переліку працівників з ненормованим робочим днем системи Міністерства освіти і науки України, яким може надаватися додаткова оплачувана відпустка тривалістю до 7 календарних днів відповідно до колективних договорів від 02.01.2023; копії переліку категорій працівників, зайнятих на роботах з важкими і шкідливими умовами праці та особливий характер праці, яким за наслідками атестації робочих місць надається додаткова оплачувана відпустка від 02.01.2023; копії переліку питань соціально-економічного і правового характеру, що погоджується з керівниками органів і установ освіти та навчальних закладів з районними радами і комітетами профспілки від 02.01.2023; копії Статуту опорного навчального закладу «Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів с.Дзигівка Ямпільської міської ради Вінницької області» (нова редакція) від 2020 року; копії наказу №104 к від 16.12.2022 «Про виплату премії працівникам»; копії повідомлення вих..№890/55/101/01-2024 від 14.02.2024 «Про надання інформації та копій документів»; копії повідомлення вих..№01-22-66 від 23.02.2024; копії повідомлення вих..№01-22-65 від 22.02.2024; копії повідомлення №01-22-64 від 22.02.2024; копії письмового пояснення ОСОБА_1 від 28.03.2024; копії паспорта громадянина України виданого на ім`я ОСОБА_1 ; копії свідоцтва про шлюб серії НОМЕР_1 , виданого 11.05.2008; копії рішення Ямпільського районного суду Вінницької області від 27.12.2022; копії повідомлення вих..№1891/55/101/01-2024 від 27.03.2024; копії повідомлення вих..№02-11/334 від 01.04.2024; копії повідомлення вих..№1892/55/10101-2024 від 27.03.2024; копії наказу №256-к від 29.12.2020 «Про перевід вчителя початкових класів ОСОБА_3 »; копії посадової інструкції учителя, а також заслухавши особисті пояснення ОСОБА_1 та думку прокурора, вважаю доведеною його вину у вчиненні правопорушень, пов`язаних з корупцією, передбачених ч.1 ст.172-7, ч.2 ст.172-7 КУпАП.

Згідно ст.68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.

Положення ст.7 КУпАП передбачають, що ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Частиною 1 ст.9 КУпАП передбачено, що адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Відповідно до ч.1 ст.1 Закону України «Про запобігання корупції» правопорушення, пов`язане з корупцією - діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у частині першій статті 3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.

Відповідальність за частинами 1 та 2 статті 172-7 КУпАП настає у разі неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів та вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.

Приміткою до ст.172-7 КУпАП визначено, що під реальним конфліктом інтересів слід розуміти суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання вказаних повноважень.

Пунктами 2 та 3 ч.1 ст.28 Закону України «Про запобігання корупції» визначено, що суб`єкти, на яких поширюється дія цього Закону, зобов`язані повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно; не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів.

За змістом ст.1 Закону України «Про запобігання корупції» близькими особами суб`єкта, на якого поширюється дія цього Закону, є члени його сім`ї, а також чоловік, дружина, батько, мати, вітчим, мачуха, син, дочка, пасинок, падчерка, рідний та двоюрідний брати, рідна та двоюрідна сестри, рідний брат та сестра дружини (чоловіка), племінник, племінниця, рідний дядько, рідна тітка, дід, баба, прадід, прабаба, внук, внучка, правнук, правнучка, зять, невістка, тесть, теща, свекор, свекруха, батько та мати дружини (чоловіка) сина (дочки), усиновлювач чи усиновлений, опікун чи піклувальник, особа, яка перебуває під опікою або піклуванням зазначеного суб`єкта.

Судом встановлено, що ОСОБА_3 станом на 16.12.2022 та 20.12.2022 була дружиною ОСОБА_1 та згідно абз.3 ч.1 ст.1 Закону України "Про запобігання корупції" вони були близькими особами.

При призначені адміністративного стягнення ОСОБА_1 враховую характер скоєних правопорушень та особу винного, який вину визнав.

До обставин, що пом`якшують відповідальність за адміністративне правопорушення відношу визнання вини.

Обставин, що обтяжують відповідальність за адміністративне правопорушення не встановлено.

З врахуванням зазначених обставин справи та особи порушника, його ставлення до вчиненого, вважаю за необхідне застосувати відносно нього захід адміністративного стягнення, який передбачений санкціями ч.1 ст.172-7, ч.2 ст.172-7 КУпАП у виді штрафу у розмірі, передбаченому санкцією даної статті.

Відповідно ч.1 ст.36 КУпАП при вчиненні однією особою двох або більше адміністративних правопорушень адміністративне стягнення накладається за кожне правопорушення окремо.

Відповідно ч.2 ст.36 КУпАП якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених. Тому, маю підстави для накладення адміністративного стягнення в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених.

Відповідно до ч.5 ст.283 КУпАП постанова суду (судді) про накладення адміністративного стягнення повинна містити положення про стягнення з особи, щодо якої її винесено, судового збору.

Відповідно до п.5 ч.2 ст.4 Закону України «Про судовий збір» у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення судовий збір встановлюється у 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, тобто - 605 гривень 60 копійок. Тому, є всі підстави для стягнення із ОСОБА_1 судового збору в дохід держави.

Керуючись ст.ст.36, 221, 268, 283, 284 ч.1 п.1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, п.5 ч.2 ст.4 Закону України «Про судовий збір», суддя

П О С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 визнати винуватим у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-7 КУпАП і накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 1700 (одна тисяча сімсот) гривень.

ОСОБА_1 визнати винуватим у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст.172-7 КУпАП і накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі двісті неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 3400 (три тисячі чотириста) гривень.

На підставі ч.2 ст.36 КУпАП обрати відносно ОСОБА_1 адміністративне стягнення шляхом поглинання менш суворого стягнення більш суворим у виді штрафу у розмірі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 3400 (три тисячі чотириста) гривень.

Стягнути із ОСОБА_1 судовий збір в дохід держави у сумі 605 (шістсот п`ять) гривень 60 копійок.

Постанова може бути оскаржена до Вінницького апеляційного суду протягом десяти днів з часу її винесення через Ямпільський районний суд Вінницької області.

Суддя Ямпільського районного суду

Вінницької області Т. В. Гаврилюк

СудЯмпільський районний суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення21.05.2024
Оприлюднено22.05.2024
Номер документу119160788
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів

Судовий реєстр по справі —153/662/24

Постанова від 21.05.2024

Адмінправопорушення

Ямпільський районний суд Вінницької області

Гаврилюк Т. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні