490/1153/24 від16.05.2024
н\п 3/490/1250/2024
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16травня 2024року суддяЦентрального районногосуду м.Миколаєва ЛященкоВ.Л.,при секретаріСпінчевській Н.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу про порушення митних правил, яка надійшла від Миколаївської митниці Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , директора ТОВ «Аграрне підприємство «Інтернал»,
- за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 Митного кодексу України,
В С Т А Н О В И В :
23.07.2021 року до митного поста «Ольвія» Миколаївської митниці, митним брокером ТОВ «НІКА ТРАНС ЛОГІСТИКА», в особі агента з митного оформлення ОСОБА_2 , на підставі "Договору доручення № НТЛ-1136-Б від 18.03.2021 р.", що укладений з компанією ТОВ «Аграрне підприємство «ІНТЕРНАЛ», в особі директора ОСОБА_1 , з метою вивезення, на підставі Контракту №140721 WHT від 14.07.21 купівлі продажу, Рахунку - проформи № 1 від 14.07.21, за межі митної території України в митному режимі "експорт" товару - «Пшениця українського походження, 2-го, 3-го, та/або 4-го класу, насипом, /врожаю 2021 року. Торговельна марка/знак відсутня», загальною вагою 4 400 000 кг, подано періодичну митну декларацію (далі - МД) типу ЕК10PP №UA504030/2021/000645, відповідно до якої заявлено, що відправником/експортером вказаного товару є ТОВ «Аграрне підприємство «ІНТЕРНАЛ», код ЄДРПОУ 43697104, (01135, м. Київ, вул. Павливська, буд. 29), одержувачем «LEXUM AGRO Kft.» (1085 Budapest, Josef korut 36. Fszt.5, Hungary).
12.08.2021, з метою завершення процедури декларування, митним брокером ТОВ «НІКА ТРАНС ЛОГІСТИКА», в особі агента з митного оформлення ОСОБА_2 , до митного поста «Ольвія» Миколаївської митниці подано додаткову митну декларацію типу ЕК10ДР від 12.08.2021 №UA504030/2021/001364 щодо вивезення 08.08.2021 за межі митної території України на борту т/х "EYUP", прапор Панама, до порту Арабської Республіки Єгипет товару «Пшениця українського походження, насипом, врожаю 2021 року, в кількості: 2-го класу 52,834 мт, 3-го класу -193,053 мт; Разом 245,887 мт. Торговельна марка/знак відсутні» вагою 245887 кг, загальною вартістю 56554,01 доларів США, що за курсом НБУ на момент митного оформлення становить 1515884,99 грн.
27.08.2021, з метою завершення процедури декларування, митним брокером ТОВ «НІКА ТРАНС ЛОГІСТИКА», в особі агента з митного оформлення ОСОБА_2 , до митного поста «Ольвія» Миколаївської митниці подано додаткову митну декларацію типу ЕК10ДР від 27.08.2021 №UA504030/2021/001973 щодо вивезення 24.08.2021 за межі митної території України на борту т/x "ALIS", прапор Маршалові Острови, до порту Республіки Філиппіни товару «Пшениця українського походження насипом, врожаю 2021 року, 4-го класу, в кількості 227,939 мт. Торговельна марка/знак відсутні» вагою 227939 кг, загальною вартістю 52425,97 доларів США, що за курсом НБУ на момент митного оформлення становить 1403673,89 грн.
Разом з цими митними деклараціями, в якості підстави для митного оформлення зазначеного товару та переміщення його через митний кордон України в митному режимі "експорт", подано наступні документи: Договір доручення №НТЛ-1136-Б від 18.03.2021 р.; Контракт №140721 WHT від 14.07.21 купівлі продажу; Рахунок- фактура №1 від 09.08.21, Bill of lading (коносамент) 12; Freight/Cargo manifest (вантажний маніфест)" б/н від 07.08.2021; Рахунок-фактура № 3 від 25.08.21; Bill of lading (коносамент) 7; Freight/Cargo manifest (вантажний маніфест)" б/н від 24.08.2021.
Загальна вага експортованої за межі митної території України за митними деклараціями типу ЕК10ДР від 12.08.2021 №UA504030/2021/001364 та від 27.08.2021 № UA504030/2021/001973 сільськогосподарської продукції складає 473826 кг, загальною вартістю 108979,98 доларів США, що за курсом НБУ на момент митного оформлення становить 2919558,88 грн.
31.08.2023 року до Миколаївської митниці надійшов лист Координаційно-моніторингової митниці від 31.08.2023 вих.№7.9-2/7.9-24-1/7/2724 (вх. №3391/7.9-20 від 31.08.2023) щодо отримання від правоохоронних органів Угорщини результатів перевірки при переміщенні за межі митної території України сільськогосподарської продукції на адресу угорської компанії «LEXUM AGRO Kf» (1085 Budapest, Josef korut 36. Fszt.5, Hungary).
Відповідно до інформації, отриманої від угорського Бюро ІНТЕРПОЛУ, встановлено, що угорська компанія «LEXUM AGRO Kft» (1085 Budapest, Josef korut 36. Fszt.5, Hungary) була заснована 16.08.2018. Відповідно до публічних реєстрів Міністерства юстиції Угорщини (www.e-egjegyzek.hu, www.cegkozlony.hu), угорська компанія «LEXUM AGRO Kft» зареєстрована повноваженими органами Угорщини 16.08.2018 з наданням реєстраційного номера 01-09-328805, податковий номер 26498605-2-42; її зареєстрований офіс знаходиться за адресою: 1085 Budapest, ozsef korut 36. Fszt. 5, Hungary; директором компанії зазначено гр. ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , РНОКПП (ІПН) НОМЕР_1 , адреса реєстрації: АДРЕСА_2 ; статутний капітал 3 000 000 угорських форинтів. Основний вид діяльності компанії - стягнення боргів. Керуючим директором компанії зазначено гр. ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , адреса: АДРЕСА_2 . За даними поліції Угорщини, він бездомний.
Проти компанії «LEXUM AGRO Kft», у відділі поліції округу Ногад, було розпочате кримінальне провадження за підробку публічних документів і відмивання грошей (справа 6334/2021.bu).
Комерційним судом, який підлеглий Столичному суду, винесено Постанову від 12.07.2021 № Cgt. 01-20-025807/3 (Бюлетень компанії від 13.07.2021) в якій зазначено: - "заборонити товариству продовжувати діяльність, оголошує його ліквідованим і порушує провадження примусової ліквідації".
Відповідно до розділу "Юридичні адреси, реквізити і підписи сторін" зовнішньоекономічного контракту №140721-WHT від 14.07.2021, які підписані та виставлені директором ТОВ «Аграрне підприємство «Інтернал» ОСОБА_1 на адресу «LEXUM AGRO Kf», зазначено, що банківським розрахунковим рахунком покупця «LEXUM AGRO Kft» є рахунок № НОМЕР_2 , а валюта рахунку USD (долари США). Окрім того, у зовнішньоекономічному контракті "Контракт №140721 WHT від 14.07.21 купівлі продажу" в розділі "Умови оплати" зазначено, що "валютою Контракту і платежем є долари США".
Комерційним судом, який підлеглий Столичному суду, винесено Постанову від 22.08.2019 № Cg. 01-09-328805/24 (Бюлетень компанії від 23.08.2019), згідно якої, банківський рахунок компанії «LEXUM AGRO Kft» № НОМЕР_2 (відкритий 26.09.2018 року в банку "MKB BANK ZRT"), було закрито 06.08.2019 року. Тобто зазначений рахунок є закритим та недійсним ще до моменту укладання зовнішньоекономічних контрактів між ТОВ «Аграрне підприємство «Інтернал» та «LEXUM AGRO Kft».
Відповідно до розділу зовнішньоекономічного контракту №140721-WHT від 14.07.2021 "Юридичні адреси, реквізити і підписи сторін", рахунків-фактур (інвойсів), зазначено, що банківським розрахунковим рахунком ТОВ «Аграрне підприємство «Інтернал», як продавця є розрахунковий рахунок № НОМЕР_3 (відкритий пАТ "Сбербанк" 15.10.2020), а валютою рахунку зазначено: - UAH (гривня), EUR (евро), USD (долар США).
Згідно даних "Інформаційно - комунікаційної системи ДПС "Податковий блок", встановлено, рахунок № НОМЕР_3 , валюта рахунку долар США закрито 01.07.2021 року, що свідчить про не можливість отримання та не надходження в подальшому на рахунок продавця, валютної виручки в будь якій валюті розрахунку, на розрахунковий рахунок ТОВ «Аграрне підприємство «Інтернал» продавця/експортера, від компанії покупця «LEXUM AGRO Kft» при здійснені зовнішньоекономічних операцій між ними.
Враховуючи зазначене, встановлено, що на дату укладання Контракту від 14.07.2021 №140721-WHT купівлі продажу, компанія «LEXUM AGRO Kft» (Hungary) вже перебувала в статусі примусової ліквідації зі скасуванням податкового номеру та забороною проведення будь яких комерційних операцій.
Незважаючи на це, 14.07.21 ТОВ «Аграрне підприємство «Інтернал», в особі керівника ОСОБА_1 , укладено зовнішньоекономічний Контракт (договір) №140721 - WHT" з компанією, яка не здатна була до укладання контракту (договору), відповідно до Постанови Комерційного суду, який підлеглий Столичному суду, від 12.07.2021 № Cgt. 01-20-025807/3 (Бюлетень компанії від 13.07.2021). Крім цього, банківський розрахунковий рахунок № НОМЕР_2 компанії «LEXUM AGRO Kft» було закрито 06.08.2019 року (Бюлетень компанії від 23.08.2019).
Згідно даних "Інформаційно - комунікаційної системи ДПС "Податковий блок" керівником ТОВ «Аграрне підприємство «Інтернал» у період часу з 08.07.2020 по 17.12.2021 зареєстровано громадянина України, ОСОБА_1 .
Таким чином, в період з 13.07.2021 по 27.08.2021 керівник ТОВ «Аграрне підприємство Інтернал» (ЄДРПОУ 43697104), громадянин України ОСОБА_1 , вчинив дії, спрямовані на переміщення через митний кордон України з приховуванням від митного контролю товару - «Пшениця українського походження, 2-го, 3-го, та/або 4-го класу, насипом, /врожаю 2021 року. Торговельна марка/знак відсутня», загальною вагою 473826 кг, загальною вартістю 108979,98 доларів США, вартістю за курсом НБУ на момент митного оформлення 2919558,88 грн., за митними деклараціями типу ЕК 10 ДР від 12.08.2021 №UA504030/2021/001364 та від 27.08.2021 №UA504030/2021/001973, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення зазначеного товару, підроблених документів, а саме: Контракту №140721 WHT від 14.07.21 купівлі продажу; Рахунок фактура №1 від 09.08.21; Рахунок фактура №3 від 25.08.21 до яких ОСОБА_1 умисно вніс неправдиві відомості в частині одержувача (покупця) товарів суб?єкта підприємницької діяльності підприємства «LEXUM AGRO Kft», тим самим вчинив адміністративне правопорушення, передбачене частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.
В судове засідання ОСОБА_1 не з`явився, про дату та час судового засідання повідомлявся належним чином.
Представник Миколаївської митниці Державної митної служби України в судове засідання не з`явився, просив проводити судове засідання без його участі.
Відповідно до ч.4 ст.526 Митного кодексу України, справа про порушення митних правил може бути розглянута за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за це правопорушення, лише у випадках, якщо є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про перенесення розгляду справи.
Відповідно до рішення Європейського суду з прав людини від 08.11.2005 року у справі «Смірнов проти України» згідно з положеннями частини першої статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, обов`язок швидкого здійснення правосуддя покладається, в першу чергу, на відповідні державні судові органи. Розумність тривалості судового провадження оцінюється в залежності від обставин справи та з огляду на складність справи, поведінки сторін, предмет спору. Нездатність суду ефективно протидіяти недобросовісно створюваним учасниками справи перепонам для руху справи, є порушенням п.1 ст.6 даної Конвенції.
Європейський Суд з прав людини у рішенні «Пономарьов проти України» від 3 квітня 2008 наголосив, що «сторони в розумні інтервали часу мають вживати заходів, щоб дізнатись про стан відомого їм судового провадження». Крім того, враховуючи принцип судочинства, зазначений в практиці ЄСПЛ, яким визнано пріоритет публічного інтересу над приватним, суддя вважає за необхідне провести розгляд справи за відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, оскільки безпідставне умисне затягування справи нівелює завдання Митного кодексу України.
Зважаючи на викладені обставини, ОСОБА_1 належно сповіщався про час і місце розгляду справи, був обізнаний про складання стосовно нього протоколу про адміністративне правопорушення, його поведінка свідчить про не бажання брати участь у розгляді справи.
Проте, подальше відкладення розгляду справи нівелюватиме завдання Митного кодексу України, яким є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням (частина 1 статті 486 Митного кодексу України).
Відтак, суд відповідно до вимог ст.526 Митного кодексу України, вважає за можливе провести розгляд справи за його відсутності, оскільки матеріали справи містять достатньо доказів на підставі яких можливо розглянути справу та винести рішення, що сприятиме досягненню завдань, визначених ст.486 Митного кодексу України, та розгляду справи в межах строків, які передбачені ст.467 Митного кодексу України.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши наявні докази в їх сукупності, суд дійшов до наступного висновку.
Відповідно до положеньст. 458 Митного кодексу Українипорушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Відповідно до змісту вимог ст.486 Митного кодексу України, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Вимогами ст.489 КУпАП передбачено, що посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до вимог ст.495 Митного кодексу України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до вимог ч. 1ст. 318 Митного кодексу Українимитному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.
Під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник подає митному органу документи та відомості, необхідні для митного контролю, передбаченіст. 335 Митного кодексу України.
Частиною 1 статті 483 Митного кодексу України, передбачена відповідальність за Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості.
Згідно з диспозицією ст. 483 Митного кодексу України, об`єктивна сторона складу правопорушення, за якою притягується ОСОБА_4 до адміністративної відповідальності, характеризується діями, спрямованими на приховування переміщуваного через митний кордон України товару, що спричиняє певні негативні наслідки, а суб`єктивна сторона лише прямим умислом. Тобто, переміщення товару через митний кордон з приховуванням від митного контролю повинно передбачати для експортера такого товару умисел щодо отримання певних переваг чи матеріальних благ внаслідок проведення такої незаконної зовнішньоекономічної операції.
Митний кодекс України визначає приховуванням від митного контролю як використання спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, що переміщуються через митний кордон України, або надання одним товарам вигляду інших, чи подання митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів, або одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві дані.
Згідно з ч. 1 ст. 198 Митного кодексу України митному органу в пункті пропуску через державний кордон України згідно із статтею 335 цього Кодексу подаються документи,що містять відомості про товари, достатні для їх ідентифікації та необхідні для прийняття рішення про пропуск їх через митний кордон України.
У розумінні положень п. 57 ст. 4 Митного кодексу України товари - це будь-які рухомі речі, у тому числі ті, на які законом поширено режим нерухомої речі (крім транспортних засобів комерційного призначення), валютні цінності, культурні цінності, а також електроенергія, що переміщується лініями електропередачі.
Згідно вимог ст. 336 Митного кодексу України митний контроль здійснюється безпосередньо посадовими особами митного органу зокрема, шляхом, перевірки документів та відомостей, які відповідно до статті 335 цього Кодексу надаються митним органам під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України; направлення запитів до інших державних органів, установ та організацій, уповноважених органів іноземних держав для встановлення автентичності документів, поданих органу доходів і зборів.
Відповідно до Постанови пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 № 8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил», підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.
Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів.
Документами, що містять неправдивідані, є, зокрема, такі, в якихвідомостіщодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
Відповідно до частини 2 статті 459 Митного кодексу України суб?єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Згідно з пунктом 43 частини 1 статті 4 Митного кодексу України посадові особи підприємств: керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов?язків відповідають за додержання вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.
Відповідно до частини 3 статті 65 Господарського кодексу України для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) безпосередньо або через уповноважені органи чи наглядова рада такого підприємства (у разі її утворення) призначає (обирає) керівника підприємства, який є підзвітним власнику. Його уповноваженому органу чи наглядовій раді. Керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами (частини 5 статті 65 Господарського кодексу України).
Враховуючи вищезазначене,вина ОСОБА_1 у вчиненніправопорушення підтверджується доказами наявними в матеріалах справи, а саме:
- протоколом про порушення митних правил № 0003/504/24 від 22.01.2024 року, в якому вказані обставини порушення ОСОБА_1 митних правил;
- митними деклараціями типу ЕК10ДР від 12.08.2021 №UA504030/2021/001364 та від 27.08.2021 №UA504030/2021/001973, відповідно до яких заявлено, що відправником/експортером вказаного товару є ТОВ «Аграрне підприємство «ІНТЕРНАЛ», код ЄДРПОУ 43697104, (01135, м. Київ, вул. Павливська, буд. 29), одержувачем «LEXUM AGRO Kft.» (1085 Budapest, Josef korut 36. Fszt.5, Hungary);
- рахунки-фактури (інвойси) №1 від 09.08.2021 та №3 від 25.08.2021, що містять відомості щодо вартості товару (валюта: долари США), країни походження товарів (Україна), а також зазначені банківські рахунки компанії «LEXUM AGRO Kft» - № НОМЕР_2 та ТОВ «Аграрне підприємство «Інтернал» - № НОМЕР_3 ;
- контрактом №140721-WHT від 14.07.2021 року укладеним між ТОВ «Аграрне підприємство «Інтернал» в особі директора ОСОБА_1 та «LEXUM AGRO Kft.» в особі директора Toth Erno, згідно якого валютою Контракту та оплата за вказаним контрактом здійснюється у доларах США (п.4.1). Також, відповідно до розділу 15 вказаного контракту банківський рахунок компанії «LEXUM AGRO Kft» - № НОМЕР_2 та ТОВ «Аграрне підприємство «Інтернал» - № НОМЕР_3 ;
- даними "Інформаційно - комунікаційної системи ДПС "Податковий блок", згідно яких керівником ТОВ «Аграрне підприємство «Інтернал» у період часу з 08.07.2020 по 17.12.2021 зареєстровано громадянина України, ОСОБА_1 .
- даними "Інформаційно - комунікаційної системи ДПС "Податковий блок", згідно яких рахунок №UA173206270000026001013085421, валюта рахунку долар США закрито 01.07.2021 року;
- даними Постанови Комерційного суду, який підлеглий Столичному суду, від 22.08.2019 № Cg. 01-09-328805/24 (Бюлетень компанії від 23.08.2019), згідно яких, банківський рахунок компанії «LEXUM AGRO Kft» № НОМЕР_2 (відкритий 26.09.2018 року в банку "MKB BANK ZRT") було закрито 06.08.2019 року;
- даними Постанови Комерційного суду, який підлеглий Столичному суду, від 12.07.2021 № Cgt. 01-20-025807/3 (Бюлетень компанії від 13.07.2021), згідно яких відносно компанії «LEXUM AGRO Kft.» зазначено наступне: "заборонити товариству продовжувати діяльність, оголошує його ліквідованим і порушує провадження примусової ліквідації";
- договором дорученням №НТЛ-1136-Б від 18.03.2021 року, відповідно до якого ТОВ «Ніка Транс Логістика», в особі уповноваженого представника ОСОБА_5 та ТОВ «Аграрне Підприємство «Інтернал», в особі директора ОСОБА_1 , уклали зазначений договір та ТОВ «Ніка Транс Логістика» зобов`язується виступати митним брокером ТОВ «Аграрне Підприємство «Інтернал»;
- повідомленням правоохороннихорганів Угорщини,яке надійшлоканалами Інтерполута відповіднодо якого угорська компанія «LEXUM AGRO Kft» (1085 Budapest, Josef korut 36. Fszt.5, Hungary) була заснована 16.08.2018. Відповідно до публічних реєстрів Міністерства юстиції Угорщини (www.e-egjegyzek.hu, www.cegkozlony.hu), угорська компанія «LEXUM AGRO Kft» зареєстровано повноваженими органами Угорщини 16.08.2018 з наданням реєстраційного номера 01-09-328805, податковий номер 26498605-2-42; її зареєстрований офіс знаходиться за адресою: 1085 Budapest, ozsef korut 36. Fszt. 5, Hungary; директором компанії зазначено гр. ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , РНОКПП (ІПН) НОМЕР_1 , адреса реєстрації: АДРЕСА_2 ; статутний капітал 3 000 000 угорських форинтів. Основний вид діяльності компанії - стягнення боргів. Керуючим директором компанії зазначено - ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , адреса: 4931, Bercsenui str. 13, Tarpa. За даними поліції Угорщини, він бездомний. Проти компанії «LEXUM AGRO Kft», у відділі поліції округу Ногад, було розпочате кримінальне провадження за підробку публічних документів і відмивання грошей (справа 6334/2021.bu).
Наведені докази узгоджуються між собою, є належними та допустимими, підстави ставити під сумнів їх достовірність відсутні, а тому в своїй сукупності підтверджують обставини, встановлені в судовому засіданні. При цьому достатні та допустимі дані, які б спростовували чи ставили під сумнів наведені досліджені докази, вказували про порушення вимог Митного кодексу України під час їх отримання, у справі відсутні і не встановлені.
Таким чином, в період з 13.07.2021 по 27.08.2021 керівник ТОВ «Аграрне підприємство Інтернал» (ЄДРПОУ 43697104), громадянин України ОСОБА_1 , вчинив дії, спрямовані на переміщення через митний кордон України з приховуванням від митного контролю товару - «Пшениця українського походження, 2-го, 3-го, та/або 4-го класу, насипом, /врожаю 2021 року. Торговельна марка/знак відсутня», загальною вагою 473826 кг, загальною вартістю 108979,98 доларів США, вартістю за курсом НБУ на момент митного оформлення 2919558,88 грн., за митними деклараціями типу ЕК 10 ДР від 12.08.2021 №UA504030/2021/001364 та від 27.08.2021 №UA504030/2021/001973, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення зазначеного товару, підроблених документів, а саме: Контракту №140721 WHT від 14.07.21 купівлі продажу; Рахунок фактура №1 від 09.08.21; Рахунок фактура №3 від 25.08.21 до яких ОСОБА_1 умисно вніс неправдиві відомості в частині одержувача (покупця) товарів суб?єкта підприємницької діяльності підприємства «LEXUM AGRO Kft», тим самим вчинив адміністративне правопорушення, передбачене частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.
При визначенніміри адміністративногостягнення стосовно ОСОБА_1 суд враховує характер правопорушення, обставини справи щодо місця, часу правопорушення, і їх наслідків, ступінь вини правопорушника, його майновий стан, відсутність даних про вчинення аналогічних адміністративних правопорушень.
Обставин, що пом`якшують або обтяжують відповідальність ОСОБА_1 не встановлено.
Згідно з митними деклараціями типу ЕК10ДР від 12.08.2021 №UA504030/2021/001364 та від 27.08.2021 №UA504030/2021/001973 загальна вага експортованої за межі митної території України сільськогосподарської продукції складає - 473826 кг, загальна вартість - 108979,98 доларів США, що за курсом НБУ на момент митного оформлення становить - 2919558,88 грн.
З матеріалів справи вбачається, що товари, які були безпосередніми предметами порушення митних правил, не вилучались.
Беручи до уваги те, що 05.07.2023 року Рішенням Конституційного Суду України №5-р(ІІ)/2023 у справі № 3-46/2022 (95/22, 170/22, 233/22), визнано такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними), абзац другий частини першої статті 483 Митного кодексу України, утрачає чинність через шість місяців із дня ухвалення Конституційним Судом України цього Рішення.
05.01.2024 набув чинності Закон України «Про внесення змін до Митного кодексу України та інших законів України щодо врегулювання окремих питань розпорядження іноземними товарами, транспортними засобами комерційного призначення, що перебувають на митній території України під митним контролем, а також такими, що незаконно ввезені на митну територію України» від 21.11.2023 року.
Так,абзац 2частини 1статті 483Митного кодексуУкраїни викладенов такійредакції: тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі від 50 до 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, або з конфіскацією товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю" .
Водночас,частиною 3статті 3Митного кодексуУкраїни передбачено,що нормизаконів України,які пом`якшуютьабо скасовують відповідальність особи за порушення митних правил, передбачені цим Кодексом, мають зворотну дію в часі, тобто їх норми поширюються і на правопорушення, вчинені до прийняття цих законів. Норми законів України, які встановлюють або посилюють відповідальність за такі правопорушення, зворотної дії в часі не мають.
Відповідно до статті 58 Конституції України, закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи. Ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом, як правопорушення.
Таким чином, вирішуючи питання щодо накладення стягнення за вчинене правопорушення, суд вважає за необхідне обрати ОСОБА_1 адміністративне стягнення, передбачене ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, у виді штрафу в розмірі 50 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, проте без конфіскації товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, оскільки такі відсутні, а також відсутний сам предмет порушення митних правил.
Судпереконаний,що такепокарання буденеобхідним,достатнім ідопустимим,тобто призначенез метоювиховання особиі запобіганнявчинення ним нових правопорушень.
Згідно ст.40-1 КУпАП, судовий збір у разі винесення судом постанови про накладення адміністративного стягнення, сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.
У відповідності з цією статтею, з ОСОБА_1 підлягає стягненню судовий збір в розмірі 605.60 гривень на користь держави.
На підставі викладеного та керуючись ст.40-1, 279, 283, КУпАП, ст.464, 485, 489, 519,524,527,Митного кодексуУкраїни суд,
П О С Т А Н О В И В :
Визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 Митного кодексу України, та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 50відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, а саме: «Пшениця українського походження, 2-го, 3-го, та/або 4-го класу, насипом, /врожаю 2021 року; торговельна марка/знак відсутня», загальною вагою 473826 кг, загальною вартістю 108979,98 доларів США, що згідно курсу НБУ на момент митного оформлення складало 2 919558 гривень 88 копійок, що становить 1 459779 (один мільйон чотириста п`ятдесят д`евять тисяч сімсот сімдесят дев`ять) гривень 44 копійки.
Реквізити для сплати штрафу: отримувач коштів - Миколаївське ГУК/Централ. р н/21081100, код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37992030, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача (МФО) 899998, рахунок отримувача - UA688999980313040106000014483, Код класифікації доходів бюджету 21081100.
Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 605.60 грн. (шістсот п`ять грн. шістдесят коп.) на розрахунковий рахунок UA798999980313131206000014483, отримувач Миколаїв.ГУК/Централ.р-н/22030101, код отримувача (ЄДРПОУ) 37992030, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), призначення платежу - судовий збір (ДСА 050).
Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскарженадо Миколаївськогоапеляційного судупротягом десятиднів здня винесенняпостанови особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або митним органом, який здійснював провадження у цій справі. Порядок оскарження постанови суду у справі про порушення митних правил визначається Кодексом України про адміністративні правопорушення та іншими законами України.
Апеляційна скарга, подана після закінчення цього строку, повертається апеляційним судом особі, яка її подала, якщо вона не заявляє клопотання про поновлення цього строку, а також якщо у поновленні строку відмовлено.
Суддя В.Л. Лященко
Суд | Центральний районний суд м. Миколаєва |
Дата ухвалення рішення | 16.05.2024 |
Оприлюднено | 23.05.2024 |
Номер документу | 119163720 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Центральний районний суд м. Миколаєва
Лященко В. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні