Ухвала
від 21.05.2024 по справі 372/2733/24
ОБУХІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 372/2733/24

Провадження 1-кс-662/24

ухвала

Іменем України

21 травня 2024 року м.Обухів

Слідчий суддя Обухівського районного суду Київської області ОСОБА_1 ,

при секретарі ОСОБА_2

розглянувши в залі судових засідань Обухівського районного суду Київської області в місті Обухів Київської області клопотання слідчого СВ Обухівського районного управління поліції головного управління Національної поліції в Київській області лейтенанта поліції ОСОБА_3 , погоджене прокурором Обухівської окружної прокуратури Київської області ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до речей і документів,

В С Т А Н О В И В:

Слідча СВ Обухівського РУП Головного управління Національної поліції в Київській області лейтенант поліції ОСОБА_3 , звернулася до суду із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів у кримінальному провадженні №12024116140000085 від 27.03.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.358 КК України, яке погоджене прокурором Обухівської окружної прокуратури Київської області ОСОБА_4 .

На обґрунтування клопотання слідча зазначила, що слідчими ІНФОРМАЦІЯ_1 здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні за № 12024116140000085 від 27.03.2024, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 358 КК України.

Відповідно до ч. 5 ст. 36 КПК України Генеральний прокурор (особа, яка виконує його обов`язки), керівник обласної прокуратури, їх перші заступники та заступники своєю вмотивованою постановою мають право доручити здійснення досудового розслідування будь-якого кримінального правопорушення іншому органу досудового розслідування, у тому числі слідчому підрозділу вищого рівня в межах одного органу, у разі неефективного досудового розслідування.

07.05.2024 першим заступником керівника Київської обласної прокуратури винесено постанову про доручення здійснення досудового розслідування іншому органу досудового розслідування - ІНФОРМАЦІЯ_2 , відповідно до ч. 5 ст. 36 КПК України.

Нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва у вказаному кримінальному провадженні здійснюється Обухівською окружною прокуратурою Київської області.

Відповідно до матеріалів досудового розслідування, 26.03.2024 до ЧЧ ВП № 1 Обухівського РУП ГУНП в Київській області надійшла заява від ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_3 щодо підробки рішення двадцять дев`ятої сесії ІНФОРМАЦІЯ_4 8-го скликання від 22.03.2024 року. (ІТС № 2943 від 26.03.2024).

Під час проведення досудового розслідування були допитані свідки, які підтвердили, що 22.03.2024 під час проведення засідання чергової 29 сесії ІНФОРМАЦІЯ_4 VIII скликання, яка мала відбутись в актовій залі Будинку культури за адресою: АДРЕСА_1 , жодного рішення в тому числі, і щодо дострокового припинення повноважень т.в.о. сільського голови, секретаря ІНФОРМАЦІЯ_4 ОСОБА_6 прийнято не було.

Однак, 01.04.2024 т.в.о. сільського голови ІНФОРМАЦІЯ_4 ОСОБА_7 стало відомо про те, що 01.04.2024 державним реєстратором ІНФОРМАЦІЯ_5 ОСОБА_8 було вчинено оскаржувану реєстраційну дію, в результаті якої т.в.о.сільського голови ІНФОРМАЦІЯ_4 було проведено ОСОБА_9 .

В ході досудового розслідування допитано як свідка ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , який повідомив, що з 2021 року працює в ІНФОРМАЦІЯ_7 , начальником відділу з питань державної реєстрації. 29.03.2024 року близько 15 год. 00 хв. до ІНФОРМАЦІЯ_8 , зокрема у відділ з питань державної реєстрації на особистий прийом до державного реєстратора звернувся ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , особу якого було встановлено та після чого останній особисто ОСОБА_8 подав наступні документи: заяву - Форма 3, рішення ІНФОРМАЦІЯ_4 від 22.03.24 р. № 6 «Про обрання секретарем ІНФОРМАЦІЯ_4 VIII скликання ОСОБА_10 » та рішення ІНФОРМАЦІЯ_4 від 22.03.24 р. № 7 «Про покладення виконання обов`язків Феодосіївського сільського голови на секретаря ІНФОРМАЦІЯ_4 ОСОБА_9 ». На підставі указаних документів ОСОБА_8 прийняв їх під опис, відсканував в реєстр та видав опис про прийняті документи ОСОБА_9 . Наступного робочого дня, тобто 01.04.2024, ОСОБА_8 було прийнято рішення про внесення змін про керівника юридичної особи, а саме в ІНФОРМАЦІЯ_10 (ЕДРПОУ НОМЕР_1 ) в Єдиному державному реєстрі юридичних та фізичних осіб- підприємців.

Крім цього, під час досудового розслідування було допитано як свідка ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , який повідомив, що 22.03.2024 він, як депутат ІНФОРМАЦІЯ_4 , 22.03.2024 приблизно о 11 год. 00 хв. з`явився до актової зали Будинку АДРЕСА_1 на засідання сесії. Після відкриття пленарного засідання, т.в.о. голови секретар ІНФОРМАЦІЯ_4 ОСОБА_7 запропонував перейти до затвердження Порядку денного та його зачитування. В цей час один із депутатів, а саме ОСОБА_11 запропонував включити до Порядку денного підготовлений ним проєкт рішення з приводу дострокового припинення повноважень секретаря, т.в.о. голови сільської ради ОСОБА_7 , що передбачено як Регламентом ІНФОРМАЦІЯ_4 так і законами України про органи місцевого самоврядування та про статус депутатів місцевих рад. Однак, ОСОБА_7 відповів, що ставить на розгляд питання про затвердження Порядку денного лише ті, які він зачитав, чим фактично порушив права ОСОБА_12 , як депутата сільської ради, всупереч законодавству та поставив на розгляд питання, без врахування питання ОСОБА_13 . Проте, в подальшому через не набрання відповідної кількості голосів депутатами, Порядок денний затверджено не було. В цей час в актовій залі почались крики, шум, висловлювання нецензурними словами зі сторони присутніх на адресу депутатів, тобто ситуація виходила з-під контролю ОСОБА_7 , і після цього останній оголосив про перерву, всупереч Регламенту сільської ради, оскільки оголошення перерви є процедурним питанням, тобто за яке депутатам ради необхідно було проголосувати. Таким чином жодного рішення під час засідання прийнято не було, хоча на затвердження Порядку денного виносилось багато важливих питань, таких як виділення коштів військовим частинам, питань щодо будівництва укритті та інших питань, які жителі громади вимагали розглянути негайно. Після оголошення ОСОБА_7 перерви в роботі сесії, всупереч порушенню Регламенту, ОСОБА_9 разом з іншими депутатами чекали продовження сесії, але ОСОБА_7 покинув приміщення де проводилась сесія та зник в невідомому напрямку. Тому ОСОБА_9 разом з 13-ти депутатами вирішили перейти в інше приміщення сільської ради, яке розташоване за адресою: АДРЕСА_1 , так, як в тому приміщенні де повинна була проводитися сесія, від невідомих раніше осіб в камуфляжний формі почали надходити погрози депутатам та відбуватися провокації. Тому було прийнято рішення з 14-ма депутатами ІНФОРМАЦІЯ_4 провести засідання та було прийнято рішення про зібрання та подальше проведення сесії, інші депутати були повідомленні про наше рішення, однак вони відмовились в подальшому проведенні сесії. Далі ОСОБА_9 разом з іншими 13-тю депутатами та жителями громади пройшли до приміщення сільської ради, де депутатами було запропоновано продовжити роботу 29-ї сесії ради, оскільки ОСОБА_7 фактично самоусунувся від виконання своїх повноважень як керівник ради, та відповідно депутатами було запропоновано обрати головуючого на час проведення засідання, що передбачено ЗУ«Про місцеве самоврядування», і головуючим було обрано ОСОБА_14 . Після чого ОСОБА_14 зачитав питання винесених на затвердження Порядку денного з пропозицією ОСОБА_12 про дострокове припинення повноважень та обрання нового секретаря сільської ради. Порядок денний було затверджено шляхом проведення голосування, за який проголосували «за» 14 депутатів, про що було складено лист поіменного голосування, як додатку до Протоколу. В подальшому шляхом таємного голосування, дотримуючись процедури дострокового припинення повноважень секретаря ради та обрання нового секретаря, було обрано нового секретаря ОСОБА_10 та на останнього покладено повноваження рішенням ради виконувати обов`язки сільського голови. Також під час допиту останній повідомив, що він особисто 29.03.2024 до ІНФОРМАЦІЯ_5 подав відповідний пакет документів, для проведення реєстрації, а саме зміни в розділі керівник з ОСОБА_7 на ОСОБА_9 . Вказані зміни вносилися на підставі рішення двадцять дев`ятої сесії ІНФОРМАЦІЯ_4 VIII скликання. У подальшому, 01.04.2024 року були внесені відповідні відомості до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та надав відповідний витяг на 1 арк. з проханням долучити до протоколу допиту свідка. Також, ОСОБА_9 повідомив, що депутатом ОСОБА_7 останньому, як новообраному т.в.о. сільського голови- секретарю ІНФОРМАЦІЯ_4 не передано печатку сільської ради та не надано доступу до самого приміщення ІНФОРМАЦІЯ_4 , що фактично блокує її роботу. В зв`язку з вищевикладеним останній був змушений разом з депутатами скласти відповідний акт про неможливість доступу до приміщення сільської ради, офіційного сайту сільської ради та видати розпорядження «Про виготовлення ІНФОРМАЦІЯ_4 » для нормалізації подальшої роботи.

Речі і документи, тимчасовий доступ до яких планується отримати Подія кримінального правопорушення (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення кримінального правопорушення), винуватість обвинуваченого у вчиненні кримінального правопорушення, форма вини, мотив і мета вчинення кримінального правопорушення, вид і розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, відповідно до п.п. 1-3 ч. 1 ст. 91 КПК України підлягають доказуванню у кримінальному провадженні. У зв`язку з чим, для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, вилучення документів, які можуть бути використані як докази у кримінальному провадженні, зокрема і для проведення судових технічної, а також у разі необхідності почеркознавчої експертиз, під час досудового розслідування виникла необхідність в отриманні тимчасового доступу до оригіналів документів з можливістю вилучення їх оригіналів, які мають значення для встановлення цих обставин та які зберігаються у ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , який зареєстрований та проживаючий за адресою: АДРЕСА_2 , а саме: протокол засідання чергової двадцять дев`ятої сесії ІНФОРМАЦІЯ_4 VIII скликання від 22.03.2024, яка проводилась за адресою: АДРЕСА_1 , у будівлі сільської ради, лист реєстрації депутатів ІНФОРМАЦІЯ_4 під час проведення чергової двадцять дев`ятої сесії ІНФОРМАЦІЯ_4 VIII скликання від 22.03.2024, аркуш поіменного голосування про обрання нового головуючого для подальшого проведення пленарного засідання чергової двадцять дев`ятої сесії ІНФОРМАЦІЯ_4 VIII скликання від 22.03.2024депутата ОСОБА_14 , проект рішень «Про дострокове припинення повноважень секретаря ІНФОРМАЦІЯ_11 ОСОБА_7 », «Про затвердження бланка бюлетеня для таємного голосування за проект рішення про дострокове припинення повноважень секретаря ІНФОРМАЦІЯ_11 ОСОБА_7 », «Про створення лічильної комісії для проведення таємного голосування з дострокового припинення повноважень секретаря ІНФОРМАЦІЯ_4 VIII скликання ОСОБА_7 », порядку денного під час проведення чергової двадцять дев`ятої сесії ІНФОРМАЦІЯ_4 VIII скликання від 22.03.2024, протоколу засідання лічильної комісії з дострокового припинення повноважень секретаря ІНФОРМАЦІЯ_4 №1 від 22.03.2024, рішення чергової двадцять дев`ятої сесії ІНФОРМАЦІЯ_4 VIII скликання від 22.03.2024 № 3 «Про дострокове припинення повноважень секретаря ІНФОРМАЦІЯ_4 ОСОБА_7 », рішення чергової двадцять дев`ятої сесії ІНФОРМАЦІЯ_4 VIII скликання від 22.03.2024 № 6 «Про обрання секретарем ІНФОРМАЦІЯ_4 VIII скликання ОСОБА_10 », рішення чергової двадцять дев`ятої сесії ІНФОРМАЦІЯ_4 VIII скликання від 22.03.2024 № 7 «Про покладення виконання обов`язків ІНФОРМАЦІЯ_12 ОСОБА_9 », акт про неможливість доступу до приміщення ІНФОРМАЦІЯ_4 та офіційного сайту сільської ради; розпорядження «Про виготовлення ІНФОРМАЦІЯ_4 », гербові печатки ІНФОРМАЦІЯ_4 та ІНФОРМАЦІЯ_4 , а також інші документи, які стали підставою для переобрання нового т.в.о. голови секретаря ІНФОРМАЦІЯ_4 під час проведення чергової двадцять дев`ятої сесії ІНФОРМАЦІЯ_4 VIII скликання від 22.03.2024 та виготовлення нових печаток.

Значення речей і документів для встановлення обставин у кримінальному провадженні - отримання тимчасового доступу до документів надасть можливість призначити відповідні судові експертизи з метою всебічного та повного дослідження та з`ясування всіх обставини під час проведення досудового розслідування для притягнення винної особи до кримінальної відповідальності.

У зв`язку з цим, документи та відомості, що містяться в них самі по собі та в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження мають суттєве значення для встановлення фактичних обставин, які підлягають доказуванню у кримінальному провадженні.

Можливість здійснення вилучення пов`язане з необхідністю досягнення мети отримання доступу до документів, у відповідності до ст. 99 КПК України сторона кримінального провадження зобов`язана надавати суду для дослідження оригінали документів.

Відповідно до ч. 1 ст. 131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.

Відповідно до ч. 1 ст. 160 КПК України сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього кодексу.

Таким чином, виникла необхідність у проведенні судових почеркознавчої, товарознавчої та економічної експертиз, з метою отримання відомостей про обставини, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні.

У ході проведення досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні може виникнути необхідність у проведенні експертиз. Відповідно до положень пункту 1.1 Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень та Науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 8 жовтня 1998 року №53/5, об`єктом почеркознавчої експертизи є почерковий матеріал, в якому відображені ознаки почерку певної особи у тому обсязі, в якому їх можна виявити для вирішення поставлених завдань. Для проведення почеркознавчих досліджень рукописних записів та підписів надаються лише оригінали документів.

Потреби досудового розслідування в оригіналах документів, які можуть бути процесуальним джерелом доказів та необхідні для проведення подальшого слідства у кримінальному провадженні, виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи окремих осіб.

Враховуючи вимоги ч. 1 ст. 163 КПК України вважаємо, що виклик особи, у володінні якої знаходяться документи, є недоцільним, оскільки може призвести до передчасного розголошення важливої для слідства інформації.

Беручи до уваги вищевикладене та ураховуючи, що оригінали документів, що містять охоронювану законом таємницю, які можуть бути використані як докази факту та обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, мають суттєве значення для установлення обставин у кримінальному провадженні, їх вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до документу, який іншим способом неможливо отримати.

Слідча ІНФОРМАЦІЯ_13 в судове засідання не з`явилася, просила розглядати клопотання без участі слідчого, вимоги клопотання підтримала в повному обсязі, просила задовольнити їх.

Згідно норми ч. 1 ст. 107 КПК України фіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалась.

Внесене слідчим клопотання відповідає вимогам ст.160 КПК України, матеріалами клопотання, а також слідчим доведено достатність даних про здійснення слідчим досудового розслідування вказаного кримінального правопорушення, а також про те, що документи, про тимчасовий доступ до яких просить надати слідча, знаходятьсяу ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_9 ,який зареєстрованийта проживаючийза адресою: АДРЕСА_2 та містяться відомості, які мають значення для всебічного, повного та неупередженого дослідження обставин указаного кримінального провадження.

Таким чином, у судовому засіданні встановлено усі, передбачені ст.132, ч.ч.5-7 ст.163 КПК України, підстави для задоволення внесеного слідчим клопотання.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 40, 131, 132, 159-160, 162 КПК України, слідчий суддя,-

У Х В А Л И В:

Клопотання слідчої СВ Обухівського РУП ГУ НП в Київській області лейтенанта поліції ОСОБА_3 задовольнити.

Надати слідчим слідчого відділу Обухівського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Київській області, які входять до складу групи слідчих, а саме ОСОБА_3 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 у кримінальному провадженні №12024116140000085 від 27.03.2024, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 358 ККУкраїни, дозвіл на тимчасовий доступ до речей і документів, з можливістю вилучення їх оригіналів, які перебувають у володінні ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , який зареєстрований та проживаючий за адресою: АДРЕСА_2 , а саме: лист реєстрації депутатів ІНФОРМАЦІЯ_4 під час проведення чергової двадцять дев`ятої сесії ІНФОРМАЦІЯ_4 VIII скликання від 22.03.2024, аркуш поіменного голосування про обрання нового головуючого для подальшого проведення пленарного засідання чергової двадцять дев`ятої сесії ІНФОРМАЦІЯ_4 VIII скликання від 22.03.2024 депутата ОСОБА_14 , проект рішень «Про дострокове припинення повноважень секретаря ІНФОРМАЦІЯ_11 ОСОБА_7 », «Про затвердження бланка бюлетеня для таємного голосування за проект рішення про дострокове припинення повноважень секретаря ІНФОРМАЦІЯ_11 ОСОБА_7 », «Про створення лічильної комісії для проведення таємного голосування з дострокового припинення повноважень секретаря ІНФОРМАЦІЯ_4 VIII скликання ОСОБА_7 », порядку денного під час проведення чергової двадцять дев`ятої сесії ІНФОРМАЦІЯ_4 VIII скликання від 22.03.2024, протоколу засідання лічильної комісії з дострокового припинення повноважень секретаря ІНФОРМАЦІЯ_4 №1 від 22.03.2024, рішення чергової двадцять дев`ятої сесії ІНФОРМАЦІЯ_4 VIII скликання від 22.03.2024 № 3 «Про дострокове припинення повноважень секретаря ІНФОРМАЦІЯ_4 ОСОБА_7 », рішення чергової двадцять дев`ятої сесії ІНФОРМАЦІЯ_4 VIII скликання від 22.03.2024 № 6 «Про обрання секретарем ІНФОРМАЦІЯ_4 VIII скликання ОСОБА_10 », рішення чергової двадцять дев`ятої сесії ІНФОРМАЦІЯ_4 VIII скликання від 22.03.2024 № 7 «Про покладення виконання обов`язків ІНФОРМАЦІЯ_12 ОСОБА_9 », акт про неможливість доступу до приміщення ІНФОРМАЦІЯ_4 та офіційного сайту сільської ради; розпорядження «Про виготовлення ІНФОРМАЦІЯ_4 », гербові печатки ІНФОРМАЦІЯ_4 та ІНФОРМАЦІЯ_4 , а також інші документи, які стали підставою для переобрання нового т.в.о. голови секретаря ІНФОРМАЦІЯ_4 під час проведення чергової двадцять дев`ятої сесії ІНФОРМАЦІЯ_4 VIII скликання від 22.03.2024 та виготовлення нових печаток, у повному обсязі.

Строк дії ухвали визначити до 20 червня 2024 року.

Роз`яснити, що відповідно до ч. 1 ст. 166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала набирає законної сили з моменту оголошення, оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудОбухівський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення21.05.2024
Оприлюднено23.05.2024
Номер документу119169784
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини проти авторитету органів державної влади, органів місцевого самоврядування, об'єднань громадян та злочини проти журналістів Підроблення документів, печаток, штампів та бланків, а також збут чи використання підроблених документів, печаток, штампів

Судовий реєстр по справі —372/2733/24

Ухвала від 31.05.2024

Кримінальне

Обухівський районний суд Київської області

Зінченко О. М.

Ухвала від 21.05.2024

Кримінальне

Обухівський районний суд Київської області

Зінченко О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні