Рішення
від 21.05.2024 по справі 320/48639/23
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 травня 2024 року м. Київ№ 320/48639/23

Київський окружний адміністративний суд у складі судді Жукової Є.О., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників адміністративну справу

за позовом ОСОБА_1

до Виконавчого комітету Дмитрівської сільської ради Бучанського району Київської області

про визнання протиправним та скасування рішення,

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

ОСОБА_1 (далі позивач/ ОСОБА_1 ) звернулась до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Виконавчого комітету Дмитрівської сільської ради Бучанського району Київської області (далі відповідач), в якому просить суд:

визнати протиправним та скасувати рішення Виконавчого комітету Дмитрівської сільської ради Бучанського району Київської області від 27.07.2023 № 259 «Про затвердження рішення комісії з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України від 20.07.2023 №71 «Про відмову у наданні компенсації на відновлення пошкодженого об`єкту гр. ОСОБА_1 за заявою №ЗВ-12.05.2023-6221».

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 12.05.2023 через застосунок «Дія» вона скористалась послугою «єВідновлення», для чого надіслала повідомлення про пошкоджене майно або втрачене нерухоме майно у застосунку «Дія» № ІП-12.05.2023-22502, відкрила спеціалізований рахунок «єВідновлення» в АТ «УНІВЕРСАЛ БАНК», через застосунок «Дія» подала заяву на отримання компенсації на відновлення окремих категорій пошкоджених об`єктів нерухомого майна, яка прийнята та зареєстрована за №ЗВ-12.05.2023-6221.

04 липня 2023 року затверджено акт №А-0407/09 комісійного обстеження об`єкта, пошкодженого внаслідок збройної агресії рф. В розділі 2 вказано акта зазначено пошкодження, існуючі на момент обстеження: пошкоджено оздоблення будинку (фасаду та внутрішнє), цегляні стіни та перегородки. Також вказано, що спричинені вони влучанням боєприпасів та вибуховою хвилею 30.03.2022. За результатами висновків акта від 04.07.2023 та згідно Порядку №381, комісією складено чек-лист з визначенням розміру компенсації для відновлення пошкодженого об`єкта нерухомого майна.

Незважаючи на фіксацію та підтвердження в акті від 04.07.2023 існування пошкоджень житлового будинку внаслідок бойових дій (влучання боєприпасів), спричинених збройною агресією російської федерації проти України, комісія з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України (надалі - Комісія) 20.07.2023 безпідставно, протиправно та з порушенням своїх повноважень ухвалила рішення №71 «Про відмову у наданні компенсації на відновлення пошкодженого об`єкту гр. ОСОБА_1 за заявою №ЗВ-12.05.2023-6221». Просить суд задовольнити позов.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 30.01.2024 відкрито провадження в адміністративній справі №320/48639/23, суд ухвалив здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи, встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позов та витребуваних документів.

Відповідно до довідки про доставку електронного листа, документ в електронному вигляді «Ухвала про відкриття спрощеного провадження» від 30.01.2024 у справі №320/48639/23 доставлено до електронного кабінету представника позивача адвоката Буній Г.Я. 01.03.2024.

02 травня 2024 року через відділ документального обігу, контролю та забезпечення розгляду звернень громадян (канцелярію) Київського окружного адміністративного суду від Дмитрівської сільської ради Бучанського району Київської області надійшов відзив на позов.

У відзиві на позовну заяву відповідач зазначає, що у разі укладення договору купівлі-продажу, предметом якого є придбання пошкодженого майна покупець погоджується на придбання такого майна у визначеному договором стані, що підтверджується пунктом 1.8 договору купівлі-продажу, а саме: «житловий будинок та земельна ділянка під ним, що відчужуються, візуально оглянуті покупцем до підписання цього договору, недоліків, які перешкоджають використанню за цільовим призначенням на момент огляду не виявлено. Претензій до продавця, щодо якісних характеристик відчужуваного житлового будинку та земельної ділянки покупець не має».

Виходячи з вищевикладеного, особа, що набула права власності на пошкоджене майно за договором купівлі-продажу, не є особою, якій завдано майнової шкоди в розумінні Цивільного кодексу України. Просить суд відмовити у задоволенні позову.

15 травня 2024 року від представника позивача надійшла відповідь на відзив, в якій позивач позов підтримав, просив задовольнити.

З метою додержання розумного строку розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, суд визнав за можливе розгляд справи здійснювати за наявними матеріалами.

Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзив, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 , є громадянкою України, про що свідчить паспорт № НОМЕР_1 , виданий органом №3232 13.17.2017.

30 березня 2022 року внаслідок бойових дій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України та влучання боєприпасів було пошкоджено житловий будинок за адресою АДРЕСА_1 . На той момент будинок належав ОСОБА_2

25 квітня 2022 року комісія виконавчого комітету Дмитрівської сільської ради Бучанського району Київської області у складі ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 провели обстеження та склали акт обстеження об`єктів, що зазнали руйнувань та пошкоджень внаслідок бойових дій військ рф на території Дмитрівської сільської ради Бучанського району Київської області. В зазначеному акті зафіксовано зруйнування оздоблення будинку, газопостачання, електропостачання, каналізацію, несучі стіни та перекриття, напружена будівельна цілісність, частково пошкоджені вікна та зруйновані всі двері.

24 жовтня 2022 року ОСОБА_1 придбала у ОСОБА_2 житловий будинок та земельну ділянку за адресою АДРЕСА_1 під ним відповідно до договору купівлі-продажу, посвідченому приватним нотаріусом Бучанського районного нотаріального округу Київської області Демчук Л.В. та зареєстрованому в реєстрі за № 2261.

Як зазначає позивачка в своєму позові, на момент придбання продавцем було відновлено одну несучу стінку, забиті фанерою вікна та встановлені тимчасові вхідні двері. Інших відновлюваних робіт проведено не було, що і дозволило їй придбати вказаний житловий будинок і земельну ділянку за ціною, набагато нижчою, ніж існує на аналогічний об`єкт нерухомості в даній місцевості. Всі обставини щодо предметів купівлі-продажу були обговорені перед укладанням договору і в неї не було і немає претензій до продавця з питання стану придбаних об`єктів.

12 травня 2023 року через застосунок «Дія» позивач скористалась послугою «єВідновлення», для чого надіслала повідомлення про пошкоджене майно або втрачене нерухоме майно у застосунку «Дія». Заяві присвоєно реєстраційний №ЗВ-12.05.2023-6221.

04 липня 2023 року затверджено акт №А-0407/09 комісійного обстеження об`єкта, пошкодженого внаслідок збройної агресії рф, проведеного у складі ОСОБА_7 , ОСОБА_5 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 . В розділі 2 вказано акта зазначені пошкодження, існуючі на момент обстеження: пошкоджено оздоблення будинку (фасаду та внутрішнє), цегляні стіни та перегородки. Також вказано, що спричинені вони влучанням боєприпасів та вибуховою хвилею 30.03.2022.

За результатами висновків акту від 04.07.2023 та згідно Порядку №381, комісією складено чек-лист з визначенням розміру компенсації для відновлення пошкодженого об`єкта нерухомого майна.

20 липня 2023 року комісією з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкодженні об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України прийнято рішення №71, яким відмовлено ОСОБА_1 у наданні компенсації на відновлення пошкодженого об`єкту за заявою №ЗВ-12.05.2023-6221.

24 липня 2023 року позивачкою було подано до Дмитрівської сільської ради Бучанського району Київської області заперечення на рішення №71 від 20.07.2023.

Рішенням Дмитрівської сільської ради Бучанського району Київської області від 27.07.2023 №259 затверджено рішення комісії з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України від 20.07.2023 №71 «Про відмову у наданні компенсації на відновлення пошкодженого об`єкту гр. ОСОБА_1 за заявою №ЗВ- 12.05.2023-6221».

Не погодившись із рішенням Дмитрівської сільської ради Бучанського району Київської області від 27.07.2023 №259 позивач звернулася до суду із цим позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.

Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022, затвердженого Законом України №2102-IX, у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України Про правовий режим воєнного стану, введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року.

Постановою Кабінету міністрів України від 21 квітня 2023 року № 381 затверджено Порядок надання компенсації для відновлення окремих категорій об`єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації, з використанням електронної публічної послуги єВідновлення (далі - Порядок №381).

Компенсація надається за умови, що об`єкт нерухомого майна був пошкоджений після набрання чинності Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64 Про введення воєнного стану в Україні, затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 р. № 2102-IX Про затвердження Указу Президента України Про введення воєнного стану в Україні (пункт 6 Порядку).

Положеннями пункту 7 Порядку №381 визначено, що для розгляду питання надання компенсації виконавчими органами сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, військовими адміністраціями населеного пункту або військово-цивільними адміністраціями населеного пункту (далі - уповноважений орган) утворюється комісія з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України (далі - комісія).

Комісія є консультативно-дорадчим органом, підзвітним та підконтрольним уповноваженому органу. Уповноважений орган забезпечує дотримання комісією вимог цього Порядку.

Положення про комісію, її персональний склад затверджуються уповноваженим органом.

Наказом голови Дмитрівської сільської ради Бучанського району Київської області від 25.05.2023 №122 утворено комісію з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією рф проти України, затверджено її персональний склад, а також затверджено Положення про комісію.

Питання, що стосуються надання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна, регулюються Законом України від 23.02.2023 № 2923-ІХ.

Відповідно до терміну, визначеного в пункті шостому частини першої статті 1 Закону України від 23.02.2023 № 2923-ІХ, пошкоджені об`єкти нерухомого майна - об`єкти нерухомого майна, які розташовані в Україні та пошкоджені внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, та можуть бути відновлені шляхом поточного або капітального ремонту, реконструкції чи реставрації, відновлення яких є економічно доцільним:

а) квартири, інші житлові приміщення в будівлі, будинки садибного типу, садові та дачні будинки;

б) об`єкти будівництва (будинки садибного типу, садові та дачні будинки), в яких на момент пошкодження зведені несучі та зовнішні огороджувальні конструкції (крім світлопрозорих конструкцій та заповнення дверних прорізів), щодо яких отримано право на виконання будівельних робіт;

в) складові частини об`єктів будівництва (квартири, інші житлові приміщення в будівлі), які після прийняття в експлуатацію є самостійними об`єктами нерухомого майна, за умови що на момент пошкодження в об`єкта будівництва зведені несучі та зовнішні огороджувальні конструкції (крім світлопрозорих конструкцій та заповнення дверних прорізів), щодо якого отримано право на виконання будівельних робіт;

г) спільне майно багатоквартирного будинку, відмінне від земельної ділянки;

Відповідно до пункту першого статті 2 Закону України від 23.02.2023 № 2923-ІХ отримувачами компенсації за пошкоджені/знищені об`єкти нерухомого майна (далі - отримувачі компенсації): фізичні особи - громадяни України, які є:

а) власниками пошкоджених/знищених об`єктів нерухомого майна;

б) замовниками будівництва - у разі отримання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна, визначені підпунктом «б» пункту 6 частини першої статті 1 Закону України від 23.02.2023 № 2923-ІХ, або за знищені об`єкти нерухомого майна, визначені підпунктом «б» пункту 4 частини першої статті 1 Закону України від 23.02.2023 № 2923-ІХ;

в) власниками спеціального майнового права на неподільні житлові об`єкти незавершеного будівництва, майбутні об`єкти житлової нерухомості або особами, які сплатили часткову ціну такого об`єкта та на користь яких зареєстровано обтяження речових прав на такий об`єкт відповідно до Закону України «Про гарантування речових прав на об`єкти нерухомого майна, які будуть споруджені в майбутньому», - у разі отримання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна, визначені підпунктом «в» пункту шостого частини першої статті 1 Закону України від 23.02.2023 № 2923-ІХ, або за знищені об`єкти нерухомого майна, визначені підпунктом «в» пункту четвертого частини першої статті 1 Закону України від 23.02.2023 № 2923-ІХ;

г) особами, які здійснили інвестування/фінансування будівництва об`єктів будівництва, щодо яких отримано право на виконання будівельних робіт до набрання чинності Законом України «Про гарантування речових прав на об`єкти нерухомого майна, які будуть споруджені в майбутньому», - у разі отримання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна, визначені підпунктом «в» пункту шостого частини першої статті 1 Закону України від 23.02.2023 № 2923- ІХ, або за знищені об`єкти нерухомого майна, визначені підпунктом «в» пункту четвертого частини першої статті 1 цього Закону;

г) членами житлово-будівельних (житлових) кооперативів, які викупили квартиру, інше житлове приміщення в будівлі, будинок садибного типу, садовий або дачний будинок кооперативу, але не оформили право власності на нього, - у разі отримання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна, визначені підпунктами «а»-«в» пункту 6 частини першої статті 1 цього Закону, або за знищені об`єкти нерухомого майна, визначені пунктом 4 частини першої статті 1 цього Закону;

д) спадкоємцями осіб, визначених підпунктами «а»-«ґ» пункту першого статті 1 Закону України від 23.02.2023 № 2923-ІХ.

Так, норми Закону України від 23.02.2023 № 2923-ІХ визначають, що отримувачами компенсації за пошкоджені/знищені об`єкти є власники або спадкоємці пошкодженого/знищеного майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України, з дня набрання чинності Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 № 2102-ІХ.

Беручи до уваги обставини набуття права власності на «пошкоджений» об`єкт нерухомого майна громадянкою ОСОБА_1 , яке відбулось 24.10.2022, тобто після отримання ним пошкоджень внаслідок бойових дій, комісія рішенням від 20.07.2023 №71 правомірно погодила відмову у наданні компенсації на відновлення пошкодження об`єкта, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , який на момент прийняття рішення комісії перебував на праві власності громадянки ОСОБА_1 .

Відповідно до частини першої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною другою статті 77 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Підсумовуючи, суд приходить висновку, що підстави для задоволення позовних вимог відсутні.

Оскільки у задоволенні позову відмовлено, судові витрати зі сплати судового збору відшкодуванню позивачу не підлягають.

Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 139, 143, 242-246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

1. У задоволенні позову ОСОБА_1 відмовити повністю.

2. Розподіл судових витрат не здійснювати

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Жукова Є.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.05.2024
Оприлюднено23.05.2024
Номер документу119174445
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них

Судовий реєстр по справі —320/48639/23

Ухвала від 07.08.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 01.07.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Рішення від 21.05.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Жукова Є.О.

Ухвала від 30.01.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Жукова Є.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні